|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Na luzie spadaja obroty
mancho - Nie Kwi 19, 2015 14:34 Temat postu: [R75] Na luzie spadaja obroty Witam,
Mam takie problem ktory mi sie pojawil niedawno a mianowicie
Jadac powiedzmy 100 km/h wrzucam luz i zaczynam hamowac to obroty z 800 spadaja do 600 i wpada w drgania. jak sie zbliza do calkowitego zatrzymania to drgania sa troszkew silniejsze i jakby sie silnik dlawil. W momencie zatrzymania wraca na 800 obrotow i jest juz wszystko ok.
Dzieki za pomoc
cin1391 - Nie Kwi 19, 2015 16:09
Poczytaj ten post, ostatnio temat na topie, chyba każdy tak ma, mojemu też to doskwiera:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52958
SeniorA - Nie Kwi 19, 2015 18:32
mancho napisał/a: | Jadac powiedzmy 100 km/h wrzucam luz i zaczynam hamować | a po co wrzucasz na luz?
Balas87 - Nie Kwi 19, 2015 18:38
Nieważne po co, ważne że dużo osób tak na i nikt nie znalazł rozwiązania...
SeniorA - Nie Kwi 19, 2015 18:48
Balas87 napisał/a: | Nieważne po co, | ważne , bo ECM mając sygnały z lewego czujnika ABS o 100 km/h , z czujnika hamulca hamowanie i z czujnika pedału gazu O , wdraża hamowanie silnikiem a napęd jest rozłączony. Balas87 napisał/a: | ważne że dużo osób tak na i nikt nie znalazł rozwiązania... | maja tak ale przy hamowaniu na biegu z użyciem sprżęgła przed zatrzymaniem
MaReK - Nie Kwi 19, 2015 20:40
Jak w jadę w drzewo przy 60km/h to pas przedni się gnie...
Nie ważne po co to robię, ważne że nikt nie znalazł rozwiązania, żeby pas się nie giął
Ja też miałem się spytać autora, czemu przy 100km/h wywala na luz? Po co?
Chyba, że takie rzeczy dzieją się też przy dojeżdżaniu do skrzyżowania ze światłem czerwonym i wyspęrzgleniu go tak aby nie zgasł. Warunki występowania problemu opisane przez autora są dla mnie anomalią.
[ Dodano: Nie Kwi 19, 2015 21:40 ]
Żeby nie robić offtopa całkowitego, zrobiłem taki test.
Przy 90km/h wyrzuciłem na luz i nic się nie stało wielkiego.
Obroty spadły na zakres takich jak zwykle biegu jałowego.
longer86 - Nie Kwi 19, 2015 21:43
Może to wina EGR?
MaReK, może taki sam test powinna zrobić osoba u której EGR działa jak fabrycznie? Tak tylko mysle szukając rozwiązania
Balas87 - Pon Kwi 20, 2015 07:29
MaReK, Przykład świetny, dobry jesteś
cin1391 - Pon Kwi 20, 2015 09:15
longer86 napisał/a: | Może to wina EGR?
MaReK, może taki sam test powinna zrobić osoba u której EGR działa jak fabrycznie? Tak tylko mysle szukając rozwiązania |
Ja nie zauważyłem tego problemu, dopóki nie odpiąłem wężyka podciśnienia od EGR, więc też tutaj bym szukał przyczyny.
prebenny - Pon Kwi 20, 2015 09:41
Jak odpiąłeś wężyk to pytanie czy jest dobrze zaślepiony?
cin1391 - Pon Kwi 20, 2015 10:20
prebenny napisał/a: | Jak odpiąłeś wężyk to pytanie czy jest dobrze zaślepiony? |
Wcisnąłem wysmarowanego silikonem gwoździa. Wchodził ciężko, więc myślę, że jest szczelnie.
MaReK - Pon Kwi 20, 2015 11:51
longer86 napisał/a: | Może to wina EGR?
MaReK, może taki sam test powinna zrobić osoba u której EGR działa jak fabrycznie? Tak tylko mysle szukając rozwiązania |
Ale właśnie to ja jestem tego przykładem Ja mam obecnie mapę fabryczną i mój EGR jest drożny. Niestety osiągi mam ujowe, ale muszę tak chwilowo jeździć - to taka cisza przed burzą
Balas87 napisał/a: | MaReK, Przykład świetny, dobry jesteś |
Nie w tym rzecz... trochę zakpiłem przyznaję, ale w tym przypadku uzasadnienie takiego zachowania jest ważne
Mogę wyłączyć mapą, ale nie wiem czy to jest ten sam efekt co całkowite zaślepieinie.
longer86 - Pon Kwi 20, 2015 14:39
MaReK napisał/a: | Ale właśnie to ja jestem tego przykładem Ja mam obecnie mapę fabryczną i mój EGR jest drożny. Niestety osiągi mam ujowe, ale muszę tak chwilowo jeździć - to taka cisza przed burzą |
To wiele wyjaśnia... wiesz co... Ciebie nie podejerzewałem że na serii jeździsz
|
|