Zobacz temat - [75] jak zrobić reset wtryskiwaczy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [75] jak zrobić reset wtryskiwaczy

xXADIXx - Pią Maj 15, 2015 18:38
Temat postu: [75] jak zrobić reset wtryskiwaczy
Witajcie jak w temacie jak zrobić reset wtryskiwaczy chodzi o to, że wymieniłem wtryski bo stare były zajechane i słyszałem że podobno resetuje się wtryski jakoś przez program inpa?
longer86 - Pią Maj 15, 2015 18:54

a miałeś już styczność z INPA? masz kabel?
wellman - Pią Maj 15, 2015 19:04

Konieczność adaptacji wtryskiwaczy jest w BMW, w naszych Roverkach chyba się tego nie robi (przynajmniej tak czytałem).

Jeśli bardzo chcesz, możesz spróbować "usunąć adaptacje", jest na to odpowiednia funkcja w INPA, gdy połączysz się z komputerem silnika, ale czy to coś rzeczywiście da? Nie wiem.

xXADIXx - Pią Maj 15, 2015 20:02

tak mam kabelek i oprogramowanie podłączyłem sie ze sterownikiem ale chcąc zrobić reset wywala mi taki błąd

[ Dodano: Pią Maj 15, 2015 20:54 ]
ogólnie chciałem zrobić coś z tym bo zauważyłem w jednym z postów "finalshare", że u niego również w 5 bloku na live dacie po rozgrzaniu dwa cylindry niedomagają tylko u mnie to bywa różnie raz np 2 i 4 a po przegazowaniu 1 i 2 cylinder. Nie rozumiem tego przecież te odchylnia powinny być niewielkie chyba ?

[ Dodano: Pią Maj 15, 2015 21:02 ]
wgl. jakie wartości powinny być wyświetlane w tym bloku bo u mnie jest tak żee jak jest zimny to na wszystkich cyl. pokazuje ok 812 a po rozgrzaniu jest tak ze dwa cyl. mają ok 850 a kolejne dwa ok 760 ;/

wellman - Pią Maj 15, 2015 22:02

U mnie w "analog values 5" wszystkie cztery wartości są zawsze bardzo zbliżone, różnice oscylują w granicach +/- 5. Na biegu jałowym mam na wszystkich równo 780, na jednym skacze do 782.

Sprawdź jeszcze korekty w "analog values 4", jakie tam masz wartości?

prebenny - Pią Maj 15, 2015 22:06

Tak w ogóle ktoś wie co oznaczają te wartości?
longer86 - Pią Maj 15, 2015 22:23

analog values 5 ... na prawdę nikt z Was na to nie wpadł że to odczyt obrotów na minutę? właśnie siedzę w aucie z INPA porównajcie sobie odczyty tych paramentrów z obrotomierzem... jeśli macie tam duże różnice to coś jest nie halo
wellman - Pią Maj 15, 2015 23:29

NAPRAWDĘ, longer86, to chyba każdy widzi, że to w uproszczeniu wartość obrotów dla poszczególnych cylindrów, a duże różnice poszczególnych wskazań mogą różną mieć przyczynę. :-) Z lektury for BMW wnoszę, że wahania w granicach 3-5 to norma.

U mnie na biegu jałowym tak właśnie jest. Przy tym wahania są większe na zimnym, a podniesienie obrotów do 1500-2000rpm powoduje, że wszystkie cztery wartości się idealnie zrównują.

Może się trochę czepiam, ale nie rozumiem, dlaczego napisałeś "macie", skoro problem dotyczy tylko xXADIXx. :-) Niemniej znaczne różnice w poszczególnych cylindrach mogą ale nie muszą być zależne wprost od wtrysków, stąd moje pytanie o korekty.

Nie to, żebym się jakoś bardzo znał i chciał wymądrzać, ale w miarę skromnych możliwości chociaż próbuję pomóc. :-)

longer86 - Sob Maj 16, 2015 00:45

sorry jak Cie uraziłem tej.

Moim skromnym zdaniem wartości te są obliczane na podstawie korekt i danych o ilości wtryskiwanego paliwa i jeśli pojawiają się rozbieżności większe niż te przyjęte za normę to może oznaczać, że są jakieś problemy z wtryskiem/wtryskami jedne podlewają mocniej inne mniej, trzeba by było zerknąć w INPIE na zakładkę gdzie jest predkość obrotowa silnika i wtedy wiadomo które wyliczenia na danym cylinrze są zbliżone do obrotów.

Ale mogę się mylić

xXADIXx - Sob Maj 16, 2015 05:23

korekty w 4 bloku są między -0.70 do max +0.80
zrobiłem test przelewowy i po 4 min na rozgrzanym silniku pokazało
1.78ml
2.67ml
3.84ml
4.96ml
a obroty pokazuje 850 a jak przegazuje wzrastają do 980 ;/

prebenny - Sob Maj 16, 2015 07:06

Wg google translatora są to "drgania skrętne cylinder" ("zylinder drehungleichförmigkeit") cokolwiek miałoby to znaczyć.
xXADIXx - Sob Maj 16, 2015 07:23

właśnie o co w tym chodzi xD ?

[ Dodano: Sob Maj 16, 2015 08:23 ]
jak to zrozumieć i czy to wina wtrysków? i jaka powinna być wartość obrotowa po rozgrzaniu?

longer86 - Sob Maj 16, 2015 08:56

prebenny napisał/a:
Wg google translatora są to "drgania skrętne cylinder" ("zylinder drehungleichförmigkeit") cokolwiek miałoby to znaczyć.


Trochę poczytałem i drgania skrętne są powiązane z ruchem obrotowym, ale to nie zmienia faktu ze u większości z nas te 4 wartości są zbliżone.

wellman - Sob Maj 16, 2015 09:09

xXADIXx, wydaje się, że wtryski leją Ci troooochę za mocno. :-) W przelewie nie powinno być po 4 minutach więcej niż 30ml.

Obroty na jałowym też wydaje się, że masz trochę za wysokie. Teoretycznie powinno być 780rpm +/- 50. Zawsze miałeś trochę wyższe? Może ktoś grzebał przy sterowniku silnika, masz jakiś chip czy coś?

Dziwne tylko to, że po przegazowaniu zostają jeszcze wyższe.

longer86, daleki jestem od bycia urażonym. :-) Tak tylko... zauważyłem. :-)

xXADIXx - Sob Maj 16, 2015 09:35

No wlasnie komp jest w oryginale na starych wtryskach bylo tak samo jak i natych tyle ze przelewy sa mniejsze nie rozumiem czemu po rozgrzaniu te dwa zamias zmniejszac parametry to je zwiekszaja:/

[ Dodano: Sob Maj 16, 2015 10:35 ]
Chyba ze komputer cos wariuje:/ na wolnych nie kopci podczas gwaltownego dodania gazu pusci delikatnie baczka

longer86 - Sob Maj 16, 2015 09:36

wellman napisał/a:
, daleki jestem od bycia urażonym

To dobrze, nie mialem też takiego zamiaru, rozpędziłem się z pisaniem

wellman - Sob Maj 16, 2015 09:41

Obawiam się, że nie pozostaje Ci nic innego jak zregenerować lub wymienić te wtryski. Jeśli masz zacięcie, możesz spróbować budżetowo zrobić to samemu wg. opisu z tego tematu: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93789.

Regeneracja w BOSCH Service zaczyna się od 150 zł + koszt części (u mnie wyszło za jeden wtrysk 400 zł).

Nowe natomiast są w porównaniu z regeneracją kosmicznie drogie (gdy szukałem jakiś czas temu, najtańszy był za 1300 zł).

xXADIXx - Sob Maj 16, 2015 10:19

Czyli to ewidentnie wtryski?
wellman - Sob Maj 16, 2015 12:39

xXADIXx, tak myślę.
xXADIXx - Sob Maj 16, 2015 14:33

może zrobie podmiane np ten 2 wtrysk na miejsce 1 i zobacze czy parametry się zmienią
prebenny - Sob Maj 16, 2015 15:03

xXADIXx z tego co rozumiem masz 2 komplety wtrysków. Podjedź do serrwisu diesli i niech wezmą je na test przelewowy i z tych 8 wybiorą 4 najlepsze. Ja w poznaniu za takie coś 500 zł płaciłem (150 sprawdzenie i 350 wymiana - jak się okazało z kupionego kompletu używek 3 były dobre i 1 słaby to po prostu dobrali najlepszy z tych co miałem wsadzone).
xXADIXx - Sob Maj 16, 2015 18:31

powiem wam tak że jak kupiłem 2 komplet to dałem je do sprawdzenia i powiedzieli że są w 84% sprawności i że podobno to bardzo dobre wtryski a na przelewach w aucie wychodzi że nie ;/
finalshare - Nie Maj 17, 2015 17:04

Ja mam identyczny problem od hohoho i nadal bez rozwiazania 3 pompy 4 kpl wtryskow nowa listwa czujnik zawor nowa pompa z pierburga i bez zmian wiec masz tak ciezki temat jak ja xD jak cos ustalisz to daj znac ;)
cin1391 - Nie Maj 17, 2015 18:32

Finalshare, a moze to tłoki/cylindry albo zawory do dupy?
finalshare - Nie Maj 17, 2015 22:22

Ale to byly by takie objawy po rozgrzaniu gdyby to byl tlok lub zawory? bo na zimnym jest cicho i pracuje rowno
cin1391 - Pon Maj 18, 2015 06:31

finalshare napisał/a:
Ale to byly by takie objawy po rozgrzaniu gdyby to byl tlok lub zawory? bo na zimnym jest cicho i pracuje rowno


Ja bym niczego nie wykluczał. Zmierz kompresję, jak masz gdzie. Oczywiście i na zimnym i na gorącym.

Może to kwestia jakiegoś czujnika, który zaczyna świrować, jak mu się ciepło robi?
Przyznam szczerze, że sam mam tak, że samochód rozgrzany pomiędzy pierwszą a drugą kreskę na wskaźniku chodzi lepiej niż jak jest rozgrzany do temperatury optymalnej. Ale u mnie to 2 wtryski trochę wariują.

finalshare - Pon Maj 18, 2015 08:44

Zalatwic sprzet to nie problem wiec tak zrobie i ty xXADIXx to zrob:-)
dawidd - Wto Maj 19, 2015 05:56

reset wtryskiwacza - nie ma czegoś takiego. Robi się kodowanie wtrysków, ale to nie dotyczy r75
Przelewy nie powinny sie różnić od siebie więcej niż 30% i 90ml po 4 min to sporo za dużo.
wydaje mi sie ze kopiłeś 4 wtryski z jednego auto i 4 sa już po prostu zużyte

xXADIXx - Czw Maj 21, 2015 07:50

cześć :) zrobiłem tak że podmieniałem po jednym wtrysku w mijsce tego co nalal wtedy ponad 90 ml i teraz leja wszystkie prawie równo od 35 do 45ml po 4 min xD czy to możliwe?