|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Nasze auta - MG ZR 2.0Ti by KaRaS 400km 494Nm
karas_111 - Pon Gru 26, 2016 18:40 Temat postu: MG ZR 2.0Ti by KaRaS 400km 494Nm Witam,w końcu znalazłem trochę czasu aby pochwalić się swoim samochodem a jednocześnie oczkiem w głowie. Po poczciwym roverku 414 którego posiadałem i który dzielnie mi służył pomimo paru problemów przyszedł czas na zmianę.Wybór padł na zr 160 koniecznie w 5 drzwiach oraz strasznie wpadł mi w oko niebieski kolor.Po dość długich poszukiwaniach udało się znaleźć.
Samochód zakupiony w kwietniu tego roku od jednego użytkownika forum,kto zgadnie od kogo ?
Samochód oczywiście miał i ma nadal pewne wady ale po woli wszystkim się zajmuję.Dość dużą wadą samochodu jest blacharka ale i z nią sobie poradzę.
Teraz rzeczy które już zostały zrobione w samochodzie:
Wymienione olej + filtry
Wymienione świece na platynowe NGK
Wymienione tarcze+klocki przód i tył
Wymieniony akumlator
zregenerowany alternator
i jeszcze pare innych drobnych rzeczy
Pierwszą poważną modyfikacją w samochodzie było zrobienie czarnej podsufitki oraz pomalowanie wszystkiego co się dało w środku na czarno.
Zapraszam do oceny samochodu a dalsze modyfikacje oraz naprawy już wkrótce.
[ Dodano: Pon Gru 26, 2016 18:40 ]
I jeszcze zdjęcia czarnego środka który jak dla mnie wyszedł super i jestem z niego bardzo zadowolony
Gekus - Pon Gru 26, 2016 18:48
Środeczek elegancki, szkoda że nie masz alu na zimę
slax - Pon Gru 26, 2016 20:29
Czym srodek malowałeś?
karas_111 - Pon Gru 26, 2016 20:37
Jakoś przelata się zimę na stalówce miejmy nadzieję że szybko przyjdzie wiosna
Środek malowany w czarny mat farba zakupiona w specjalistycznym sklepie farba typowo do plastiku.
skorpion - Pon Lut 06, 2017 20:28
mo fajnie to wyglada a mam pytanko w tylnich drzwiach jest elektryka? z daszków nie shodzi farba? bo własnie tez planowałem czarno zrobic
karas_111 - Sob Lut 11, 2017 18:11
Siema
skorpion tak z tyłu mam elektrykę a co do daszków to na razie jest wszystko okej farba nie schodzi i raczej nie ma zamiaru się stamtąd ruszać
Czas na małą aktualizację prac wpadło parę nowych rzeczy:
-Czarne kierunkowskazy
-lampy z czarnym środkiem+soczewka
-nowy znaczek MG
-oraz okleiłem czarną folią przeciwmgłowe
[/u][/i][/b]
Wiem że zderzak nie wygląda najlepiej ale powoli rozmawiam z lakiernikiem w sprawie mojego samochodu
Plan jeszcze na miesiąc luty to obszycie kierownicy i mieszka zmiany biegów skorą+niebieska nić oraz regeneracja skóry na fotelach.
zapraszam do oceny moich poczynań
longer86 - Pon Lut 20, 2017 17:59
A nie myślałeś o obszyciu daszków czarnym materiałem? Ja u siebie szyłem pokrowce z tego samego co podsufitka, zaszyłem końcówki i jest elegancko
luke27 - Wto Lut 21, 2017 07:20
Zaczyna to fajnie wyglądać. Jakbym znał to miejsce, w ktorym robiłeś foty
prebenny - Wto Lut 21, 2017 08:51
luke27 nie zgodzę się... Z folią na halogenach ala passat tdi...
luke27 - Wto Lut 21, 2017 09:26
Kwestia gustu. Dla mnie takie detale ok. Byle nie przesadził.
karas_111 - Wto Lut 21, 2017 09:35
longer86 Myślałem o obszyciu daszków ale mi odradzono że ciężko to będzie zrobić i za dużo z tym zabawy.
luke27 Bardzo możliwe że znasz to miejsce w końcu nie jest to jakoś daleko od Ciebie
a co do foli to spodziewałem się że będzie miała ona zwolenników jak i przeciwników
longer86 - Wto Lut 21, 2017 09:52
Obszycie daszków to łatwizna, ściągasz daszek, na lewej stronie materiału odrysuj markerem wzór i obetnij z zapasem, drugi kawałek materiału wytnij jak odbicie lustrzane.
Idź do krawcowej i niech to zszyje ze sobą, tak ze właściwa strona materiału jest w środku, obetnij nadmiar, wywiń materiał wciagnij na daszek i końcówkę zaszyj. Odbiorę auto od mechanika to Ci podesle fotki moich daszkow
karas_111 - Sro Mar 29, 2017 18:06
Mała aktualizacja stanu MG. Samochód jeździ i ma się dobrze
Wpadły troszkę krótsze sprężyny i przeszedłem już na aluski
Wiem że zdjęcia szału nie robią ale fotki robiłem tym co miałem pod ręką będzie chwila czasu i ładnej pogody to zrobi się jakąś konkret sesyjkę.
Remigiusz - Sro Sty 10, 2018 21:36
Fajnie ze to autko sie nadal dobrze ma. Dopiero teraz na ten temat wpadlem
Markzo - Czw Sty 11, 2018 19:42
Czekam na docelowy silnik
Dawidfso - Nie Sty 14, 2018 19:40
Piękny kolor, jeden z moich ulubionych dla MG ZR, super się w nim prezentuje
karas_111 - Nie Sty 28, 2018 17:39
Witajcie
MG po ponad 3 miesięcznym postoju u blacharza i lakiernika wraca do żywych
Poznikały wszystkie ogniska korozji i inne defekty blacharskie(trochę tego było) samochód został cały polakierowany i jak dla mnie wygląda MEGA
Niestety zdjęcia są jakie są nie oddają praktycznie wgl efektu wykonanych prac .... robione telefonem do tego pogoda fatalna i na tych fantastycznych stalówkach na ten moment nic innego nie mam,a chciałem pokazać że mg żyje bo zaraz znów będzie miał chwilowy postój ze względu na pewne prace mechaniczne
Markzo - Pon Sty 29, 2018 09:54
Ladniutki chociaz ja czekam na te mechaniczne newsy
karas_111 - Sob Lut 03, 2018 17:59
no to mały up'ek mechaniczny
Silnik gotowy to wyjęcia zostało tylko łapy odkręcić, było by to dziś zrobione niestety operator koparki którą będziemy wyciągać silnik nie dał dziś rady(brat) Mam nadzieję że w poniedziałek wszystko pójdzie zgodnie z planem i motor wyleci z budy
dzelo23 - Sob Lut 03, 2018 18:01
Działaj, działaj. A co ta belka nad podnośnikiem taka wygięta
karas_111 - Sob Lut 03, 2018 18:07
hehe belka w przeszłości chyba dostała jakiegoś delikatnego strzała bo jest delikatnie wgnieciona, na zdjęciu jeszcze wyszła jak by wygięta do góry ale tak nie jest
ciasteczkowyV6p - Sob Lut 03, 2018 18:59
zacnie,zacnie powodzenia w dalszych modach oby do przodu:)
sail - Nie Lut 04, 2018 08:04
...tylko ostrożnie z motorkiem.... co by nie uszkodzić karoserii Trzymam kciuki i pozdrawiam.
Markzo - Nie Lut 04, 2018 10:28
Dawaj tego turbasa
karas_111 - Sro Lut 07, 2018 22:34
Coś tam się dzieje. 1.8 ewakuowało się z budy(oczywiście ostrożnie ) Teraz muszę ogarnąć troszkę komorę i nowy motor, mam nadzieję że w sobotę uda mi się go posadzić
Remigiusz - Sro Lut 07, 2018 22:44
Sie dzieje bardzo ladnie Birze ktos w koncu z forum ten silnik 1.8
karas_111 - Czw Lut 08, 2018 09:49
Tak silnik zostanie na forum i z tego co wiem szykuje się kolejny fajny projekt, ale ja już nic więcej nie powiem
Markzo - Czw Lut 08, 2018 12:31
karas_111 napisał/a: | Tak silnik zostanie na forum i z tego co wiem szykuje się kolejny fajny projekt, ale ja już nic więcej nie powiem |
si si, powinno to malenstwo zacnie sie odpychac
Remigiusz - Czw Lut 08, 2018 13:21
To mniej więcej wszystko wiem
karas_111 - Pią Lut 09, 2018 20:04
2.0T przygotowane do wsadzenia. Roboty było nie mało a ile jeszcze przede mną...
Może jutro uda się wstępnie przymierzyć silnik z budą, trzymajcie kciuki
Remigiusz - Pią Lut 09, 2018 20:42
karas_111, haha.. myslalem ze juz bedzie pierwszy wyjazd probny
karas_111 - Sob Lut 10, 2018 19:31
a gdzie wyjazd wszystko robię wieczorami po pracy także robota nie idzie w jakimś ekspresowym tempie, ale staram się
[ Dodano: Sob Lut 10, 2018 19:31 ]
No dobra motor siadł w budzie.Oczywiście bez problemów się nie obyło jednym z nich było to że nie udało mi się wrzucić go z osprzętem musiałem na szybko zdemontować alternator i kompresor klimy. drugi problem to motor siadł na łapie bloku od 620Ti a na skrzyni została łapa z VVC no i tu znów problem prawdopodobnie trzeba będzie przerobić mocowanie poduszki bo brakuje jakoś z centa żeby to skręcić Chyba że uda się to jakoś upchać bo dziś już nie miałem sił żeby to ogarnąć. Z tego co zauważyłem to motor siadł w miarę ładnie i równo. w komorze zrobiło się ciasnawo w porównaniu do vvc.
Strasznie mieszane mam uczucia z jednej strony cieszę się że motor już siedzi w budzie z drugiej zaś jak sobie pomyślę ile jeszcze roboty przede mną to ręce mi opadają
Mam nadzieję się jakoś zregeneruję siły przez wolną niedzielę i w tygodniu ruszę z pracą pełną parą.
No i jakieś zdjątko mało widać bo robiłem je już jak skończyłem robotę a już konkret się ściemniało, ale zdjęcie musi być
dzelo23 - Sob Lut 10, 2018 20:03
robota
W razie gdyby nie udało Ci się zregenerować sił to.......
____________________________________________________________________________________________________________________________________________
Tak co byś się nie miał czym wymigać
Remigiusz - Sob Lut 10, 2018 20:38
haha.. Tak to jest ze swapami niby ma pasowac a tu zawsze buble wychodza. Glowa to gor Panie tak zawsze jest i jak juz siedzie to powoli reszte dorobisz. A jak bedzie to smigac to dopiero sie zacznie banan na twarzy
Markzo - Nie Lut 11, 2018 11:12
Pomysl nad poducha skrzyni z 25/zr diesla, powinna lepiej ustawic caly zestaw
karas_111 - Nie Lut 11, 2018 11:33
Czym się różni rozmiarem? podejdzie na łapę skrzyni od vvc i w mocowanie?
slax - Pon Lut 12, 2018 18:46
Ha, mówiłem że na tych łapach bedzie kiszkowato, daj łapę od strony skrzyni od klekota, ale wtedy do kompletu półosie z klekota. Wtedy będzie malinowo
karas_111 - Pon Lut 12, 2018 18:50
Szkoda że tak późno o tym powiedziałeś
skorpion200 - Pon Lut 12, 2018 19:49
Nie tylko Ty przez kryzys przechodzisz podczas swapu a wiec łapa od strony rozrzadu to powinna byc od coupe poduszka tez jest nizsza ja przerabiałem ale jesli nie masz doświadczenia nie polecam w pozniejszym czasie załozona z materiału z gwarancja dożywotnia :D mocowanie skrzyni z vvc delikatnie trzeba rozwiecic
karas_111 - Pon Lut 12, 2018 20:04
poduszkę skrzyni zamówiłem z klekota zobaczymy jak na niej siądzie jak też będzie ciulowo to się rozwierci z vvc
skorpion200 - Pon Lut 12, 2018 20:09
a z przodu jak chcesz zamocowac silnik ?
karas_111 - Pon Lut 12, 2018 20:31
chciałem dorwać sanki z tomcata no ale temat raczej nie osiągalny. Zostało wyspawać jakieś mocowanie żeby się to trzymało kupy
skorpion200 - Pon Lut 12, 2018 20:37
z tomcata siadają idealnie bez roboty bo sam takie zakładałem od razu wpakuj akumulator do bagażnika zeby miec troszke miejsca pod maska
karas_111 - Sob Lut 17, 2018 19:59
Witam po przerwie, czas na aktualizację tematu
A więc za robotę wziąłem się dopiero dziś bo w tygodniu nie miałem warunków do grzebanie
Zamówiłem poduchę skrzyni z diesla tak jak radziliście i tak jak się spodziewałem nie dużo ona zmieniła moją sytuację Na dodatek przy kilku próbach jej wkręcenia puściły gwinty w łapie przykręcanej do skrzyni. W tym momencie załamałem się totalnie. Szybki rzut oka na allegro oczywiście element nie do kupienia więc pozostaje mi go reanimować
Zdecydowałem się rozciąć łapę i zobaczyć co tam się w środku dzieje, jakież było moje zdziwienie jak podczas rozcinania okazało się że łapa składa się z dwóch warstw blachy udało się rozciąć, nakrętki zostały od nowa pospawane teraz już nie ma siły żeby odpadły Łapa została pospawana powinna wytrzymać, przy spawaniu pomagał mi brat
Jedziemy dalej łapa pospawana pytanie co robić z tą poduchą. Długo się nie zastanawiając stwierdziłem że trzeba rozwiercić jej mocowanie coby można było ją troszkę cofnąć. Tak też się stało po długiej walce udało się to rozwiercić/rozpiłować i wreszcie silnik i skrzynia siadły na swoim miejscu
A no i wcześniej sobie jeszcze przykręciłem alternator i kompresor klimy które musiałem zdemontować przy wkładaniu silnika
Wreszcie jestem zadowolony bo prace powoli ale idą do przodu, po niedzieli myślę popchnąć znów prace do przodu
no i jakieś zdjęcia
herobot - Nie Lut 18, 2018 16:09
Propsik, oby powstał fajny sleeper
bociannielot - Pon Lut 19, 2018 10:01
herobot, ZR i sleeper? no nie bardzo panie
slax - Pon Lut 19, 2018 16:06
Ja nei wiem co ty kombinujesz, poducha z klekota, półosie z klekota i siada jak oryginał. Nie wiem co tam może nie pasować?
karas_111 - Pon Lut 19, 2018 16:42
slax spokojnie już wszystko pasuje, silnik siedzi na łapach tak jak powinien po prostu musiałem rozwiercić mocowanie poduchy skrzyni bo brakowało z centa żeby siadło jak oryginał. I to by się zgadzało bo Darek który też robił swapa pisał mi że też rozwiercał to mocowanie żeby ładnie siadło. Slax a z czego Ty miałeś łapę od strony rozrządu?
slax - Wto Lut 20, 2018 10:01
Łapę przy rozrządzie mam od 620 ti, tylko to te blachę co siedzi na podłużnicy z szpilkami do gruchy przerobiłem
skorpion200 - Pon Lut 26, 2018 19:29
tez sie bawiłem z rozcinaniem tej łapy co na foto :0 ale ja wpakowałem od vvc , a łapa od rozrzadu jest idealna od tomcata pasje bez kombinacji
herobot - Pon Lut 26, 2018 20:25
bociannielot, Czemu nie bardzo ? Zr nie wygląda aż tak "zadziornie" w porównaniu do wielu innych hb moim zdaniem . Bez większych modów z zewnątrz nie wyróżnia się aż tak , a z 200+ pod maską może zdziwić nie jednego
karas_111 - Wto Lut 27, 2018 19:33
Siemanko
Czy będzie sleeper czy nie to zobaczymy, IC chcę dać w zderzak także zobaczymy jak to będzie wyglądać i na ile będzie zdradzał charakter auta
Mechanika prawie że ogarnięta zostało parę dupereli do zrobienia. Dziś przyszły półośki z diesla ale strasznie zimno na razie jest żeby coś grzebać. A no i prawdopodobnie w czwartek auto leci na wyspawanie całego nowego wydechu
skorpion200 - Pią Mar 02, 2018 19:20
[ Dodano: Pią Mar 02, 2018 19:20 ]
icek w zderzaku hmm https://www.fotosik.pl/zdjecie/89ce2a50e9c56583 takiego icka chcesz wpakowac?
karas_111 - Sob Mar 03, 2018 17:13
tak coś podobnego będzie
skorpion200 - Sob Mar 03, 2018 22:05
ja kupowałem w mtuning potencjał do 350kucy koszt 350 zł warto nigdy go nie rozdarło dwa nigdy nawet w lecie nie był ciepły:)
karas_111 - Czw Mar 08, 2018 19:26
Czas na małe co nie co, taka sytuacja na froncie
mg
mechanika ogarnięta niedługo odpalamy
Markzo - Czw Mar 08, 2018 21:49
Zacnie
luke27 - Pią Mar 09, 2018 12:37
Tadzik się spisał. Ładnie
Markzo - Nie Mar 11, 2018 00:00
Coś jakby chyba odpaliło...
karas_111 - Nie Mar 11, 2018 11:28
Coś się zadziało w sobotę i udało się odpalić gada. Z pomocą przy kabelkach przybył mi kolega Marek (Markzo) i tutaj WIELKIE podziękowania dla niego za pomoc samemu to zostało by chyba tylko siąść i płakać Chłopak zna się na rzeczy i wie co robi a najważniejsze że chyba lubi to robić i pomagać drugiemu . Oczywiście nie obyło się bez małych problemów jak na przykład urwana śruba przy rozruszniku czy sikający wąż od wspomagania ale i z tym sobie poradziliśmy Silnik sobie wczoraj chwilę popracował, pierwszej jazdy jeszcze nie było bo jak się zagrzał to spadł jeden wąż od nagrzewnicy i zanim to wszystko ostygło i założyłem to tak jak ma być to już nie chciało mi się wyjeżdżać. Do poprawy zostało parę pierdół takich jak ułożenie i zaizolowanie wiązki poprawienie węży od wspomy bo trochę podciekają itp... Najważniejsze że pacjent żyje i mam nadzieję że w tym tygodniu wyjedzie na pierwsze testy drogowe
I fota jak to wygląda pod maską.
Markzo - Nie Mar 11, 2018 12:18
przede wszystkim miło było poznać fajną i zakręconą pozytywnie masz rodzinke co do samej fury - ogromne wrażenie robi lakier! wygląda genialnie pod maską też sztosik, co prawda wprowadziłem troche artystycznego nieładu ale zadziejesz peszla i będzie cacy
Od rana nic się nam nie układało, bo 2,5h w plecy na start zarobiłem w drodze do Szymka - ukręciła się rolka napinacza w Vi wszystkie auta w domu były w rozjazdach i musiałem naprawić Vi wracałem 40km do domu bez ładowania potem urwała się śruba plusowa na rozruszniku... jak to naprawiliśmy to zginęło zasilanie krokowca xD było troche śmichu ale auto odpaliło od strzała , wszystko maszynuje jak powinno - czekam na filma z pierwszej jazdy mam nadzieje do zobaczenia niedługo na jakimś remapie
sail - Nie Mar 11, 2018 12:52
Cytat: | "sztosik "
"zadziejesz peszla"
"maszynuje jak powinno " |
te określenia powinny przejść do historii w specjalnym dziale (którego nie ma) coś w stylu najlepsze cytaty lub jakoś tak....
...a zapytam t16 już wygląda "jak dzika świnia w jeżynach" czy jeszcze nie
Pozdrawiam dobrze że samochodzik zagadał ...pozdrawiam
Dolot do IC'ka majstersztyk , sam spawałeś ?
Do zobaczenia na zlocie
karas_111 - Nie Mar 11, 2018 14:40
Maszynuje jak powinno rozwalił mnie ten tekst
t16 cały czas wygląda jak wy to mawiacie "jak dzika świnia w jeżynach"
Dolot i wydech dałem do spawania ja nie mam ani umiejętności ani warunków
LilJohn - Nie Mar 11, 2018 22:46
Markzo napisał/a: | Od rana nic się nam nie układało, bo 2,5h w plecy na start zarobiłem w drodze do Szymka - ukręciła się rolka napinacza w Vi wszystkie auta w domu były w rozjazdach i musiałem naprawić Vi wracałem 40km do domu bez ładowania |
Ja jechałem 130km w ZR bez ładowania i bez świateł, ale aku na max doładowany i dał radę
karas_111 - Sro Mar 21, 2018 19:14
Witam!
Czas napisać kilka słów MG zrobiło dziś pierwsze metry o własnych siłach, radość nie do opisania po tylu tygodniach ciężkiej pracy czasami trudnych chwil i zastanawiania się co ja w ogóle robię i czy w ogóle warto było się brać za ten swap dziś dostałem odpowiedź: Warto było, banan z gęby mi nie schodził ani na chwilę a jeździłem sobie spokojnie
Ostatni tydzień walczyłem ze wspomaganiem cały czas ciekło mi z łączenia węży i nie mogłem sobie z tym poradzić bo złączka którą miałem a która była wykręcona z pompy od vvc miała taką dziurkę zaraz za gwintem którą początkowo chciałem zaspawać ale nie mogłem sobie z tym poradzić w końcu znajomy tokarz dorobił mi odpowiednie łączenie i wreszcie jest suchutko
rzeczy do zrobienia które jeszcze zostały żeby swap można było uznać za w miarę skończony i można było spokojnie się turlać to:
-montaż wskaźnika doładowania
- Dorobienie przewodów do impulsatora
-zakręcenie zderzaka tak jak się należy bo obecnie ledwo się trzyma
i standardowo foto dorobiona złączka i icek w zderzaku
Remigiusz - Sro Mar 21, 2018 21:28
Ta tablicę rejestracji wywal
Haha.. ciężkie chwile podczas swapa jak sobie ktoś myśli co ja robię skąd ja to znam.
A wiadomo z t16 uśmiech na twarzy gwarantowany non stop
Markzo - Czw Mar 22, 2018 06:35
Git malina pakuj wskaznik doladowania i aplikuj 0.9b doktor
karas_111 - Czw Mar 22, 2018 08:14
Remi chętnie pozbył bym się tej tablicy tylko gdzie ją przenieść?
Wskaźnik już czeka na montaż
bociannielot - Czw Mar 22, 2018 08:57
karas_111 napisał/a: | Remi chętnie pozbył bym się tej tablicy tylko gdzie ją przenieść? | na bok jak w evo
karas_111 - Nie Kwi 08, 2018 10:55
A więc czas na mała aktualizację. MG jeździ i pokonuje pierwsze kilometry a po chorobach wieki dziecięcego już prawie nie ma śladu:D
Wpadło kilka nowych rzeczy:
zegar doładowania
nowe kable świece kopułka i palec
rozpórka przednich kielichów
Wczoraj przesiadłem się na letnie koła i wreszcie porządnie umyłem furę teraz dopiero cieszy oko
zdjęcie
zdjęcie
[img][/img]
Markzo - Nie Kwi 08, 2018 11:04
Wyładniała fura zarzuc jakiegos filma jak sie napędza bov już sapie?
co do fotek, na postimg masz opcje "hotlink dla for", jak ją odpalisz będziesz miał fajne miniatury o tak:
karas_111 - Nie Kwi 08, 2018 11:20
O dzięki za podpowiedź
Ta bov sapie i straszy ludzi
jakiś filmik postaram się nagrać niedługo
Remigiusz - Nie Kwi 08, 2018 14:11
Fajnie fajnie i ten kolor teraz naprawdę miodzio
Wpadnij na zlot
karas_111 - Nie Lip 01, 2018 11:41
Cześć i czołem
Dawno nic nie było na temat MG a troszkę się pozmieniało.
Fura śmiga już sobie na 0.9b i trzeba powiedzieć że jeździ się całkiem przyjemnie bo moc jest konkretna.Oczywiście były delikatne problemy z ustawieniem boosta a na koniec okazało się że tylko źle wpiąłem mbc.
Wpadła też zawiecha gwintowana kw v1. Trzeba powiedzieć że jest twardo i trzeba uważać na dziury.
I do zawiechy wpadła nowa felga żeby to jakoś wyglądało
Pozdrawiam
image hosting 30 mb
LilJohn - Nie Lip 01, 2018 11:45
Jaki rozmiar opon? Nie obcierają ci nadkola na dziurach przy takim obniżeniu? Jakie sprężyny masz?
karas_111 - Nie Lip 01, 2018 11:49
Opony standard dla zr'a 205/45r17. Nic nie obciera jest ustawione że tak powiem na limicie ale zawieszenie jest twarde i nic nie obciera. A sprężyny są KW.
Markzo - Nie Lip 01, 2018 12:57
Jest petarda!! Genialnie wyglada
karas_111 - Nie Kwi 21, 2019 11:08
Witam, po dłuższej przerwie pasuje odkurzyć temat, sezon się zbliża to wypadało by napisać co tam się dzieje u mojego turbaska
A więc od ostatniego wpisu w tym temacie trochę czasu minęło, MG jeździło cały czas praktycznie bez awarii, ale ja już miałem następne plany co do kolejnej motorowni w tym samochodzie. Niestety z moimi planami wiązały się też mniejsze lub większe wydatki, jak to w tej zabawie bywa, Dlatego dzielnie musiałem czekać i zbierać fundusze
Nastał nam rok 2019, a ja po wielu przemyśleniach stwierdziłem że jestem gotowy aby zacząć kompletować pomału graty.
I tak oto 20 stycznia zajechał do mnie kolega greg-si od którego zdecydowałem się kupić drugi słupek T-16 przeznaczony do modyfikacji.( Tu podziękowania dla Grześka, bo silniczek podwiózł mi pod same drzwi i znów udało mi się poznać kolejnego roverkowicza )
Zaczynam rozbierać silnik, coby zweryfikować jego stan i po ściągnięciu głowicy moim oczom ukazuje się taki widok
Niestety głowica jest popękana, między zaworami i nic z niej już nie będzie, częsta przypadłość tych głowic jak dostaną trochę po pupie, a u grega chyba lekko nie miała
Trochę się zasmuciłem tym co zobaczyłem, ale się nie poddałem, szybki rzut oka do internetu i udało się wyhaczyć głowicę na pobliskim złomie za śmieszne pieniądze, co prawda była od wersji wolnossącej, która podobno jest troszkę gorzej odlana, ale to nie było ważne bo głowica i tak będzie szła do pełnej obróbki
Silnik został rozebrany praktycznie na części pierwsze a w między czasie dotarła do mnie taka oto przesyłka
znając przygody kolegów którzy bawią się w tuning tych silników, trzeba było zadbać o tłoki które lubią pierwsze polecieć, wpadają kute wossnery 85.5mm i przy okazji troszkę odprężą jeszcze motor
Tak więc blok, tłoki, korby zostają wysłane do firmy Dziak dnia 01.02.2019. Oczywiście robota miała być szybka łatwa i przyjemna a okazało się być inaczej. Blok odebrałem po prawie trzech miesiącach po kilkudziesięciu telefonach i po dużej dawce nerwów.
Ale ale wróćmy do kolejnych dni po wysyłce bloku. Kiedy to zacząłem kompletować kolejne graty do silnika a stare ogarniać żeby jakoś wyglądały.
Wpadają wtryski siemensa 630cc oraz pompa DW coby nam paliwka nie zabrakło
Dalej z UK Przyjeżdża łapa osprzętu w wersji bez sprężarki klimatyzacji. I tutaj ogromne podziękowania dla kolegi Saila za zaangażowanie i pomoc w znalezieniu tego w UK. Samemu ciężko było by mi to ogarnąć
Tu już łapa skręcona z osprzętem
Dalej pomalowałem pokrywy silnika, niech pod maską też to jakoś wygląda
W tym samym czasie przychodzi jeszcze sporo gratów między innymi: 2x pół osie z diesla+ nowe przeguby zewnętrzne( stare pół osie już mocno zmęczone) , praktycznie wszystkie nowe uszczelki do silnika+ paski, nowa chłodnica wody( stara już miała dość ), Poduszki PU w łapy silnika i dużo innych małych pierdół.
żeby zadbać o bezpieczeństwo zakupiłem 4x wskaźniki, będą pokazywać: temperaturę i ciśnienie oleju, EGT oraz boost, oraz wpadł zestaw do AFR'u
Po długim oczekiwaniu wróciła do mnie głowica z obróbki: pełen porting kanałów, Zawory ssące nadwymiarowe, wydechowe nowe rozmiar seryjny+ dół kolektora ssącego też został obrobiony pod większe kanały w głowicy, i fotki jak to wygląda
I wałki rozrządu przerobione w rewarze na troszkę "ostrzejsze"
Większość gratów była skompletowana i czekała na nieszczęsny blok, aż łaskawie firma Dziak zrobi to co do niej należy, gdzie deklarowali się że nie będzie to trwało dłużej jak miesiąc. Niestety okazało się inaczej, na szczęście nastał ten piękny dzień kiedy dostałem telefon że blok ogarnięty i zapakowany do wysyłki Radość moja była nie do opisania XD Blok dotarł w całości, i fotka od góry jak to wygląda
Większość potrzebnych gratów jest na miejscu, więc trzeba się pozbyć dzielnie służącego już "starego" silnika
tu już bez osprzętu, gotowy do wyjścia
A więc kolejny dzień i wyciągamy dziada, wózek widłowy gotowy, silnik już podwieszony, wszystkie łapy odkręcone, i co się dzieje? Wózek gaśnie i nie chce odpalić XD
Ale majstry nie z takimi rzeczami sobie radzili, wózek zagadał i motorownia opuściła komorę bez problemowo
Tutaj zdjęcie jak ładnie silnik był konserwowany od zewnątrz olejem silnikowym
Po wyjęciu silnika obmyłem sobie komorę z całego syfu który się tam składał przez lata i od razu inaczej to wygląda.
Tak więc na razie było by na tyle z moich wypocin Po świętach zabieram się za składanie silnika, także ciąg dalszy nastąpi...
A i w tym miejscu chciał bym jeszcze podziękować koledze Markzo, który zawsze jak czegoś nie wiedziałem służył dobrą radą i był chętny do pomocy, szacun za to!
Pozdrawiam
Karas
tommasino - Pon Kwi 22, 2019 07:34
karas_111, jak kiedy będziesz sprzedawać to ustawam się pierwszy w kolejce.
Kolor, 5 drzwi - kurna nie do znalezienia.
A cała robota widzę, że przednia. Będzie strzała jakich mało
Markzo - Pon Kwi 22, 2019 11:03
Kawal dobrej roboty dajesz dajesz ma ukrecac polosie i torsena 1.5 boostu !
Malignus - Pon Kwi 22, 2019 19:46
Pieknosci ZR zawsze mi się podobaly,nawet szukałem kiedyś ale wpadl Swift Sport i9 tak zostało.Gratki samozaparcia i trzymam kciuki za projekt
Xakari - Wto Kwi 23, 2019 22:07
Ja tylko chciałem ostrzec, jak to wszystko złożysz, trochę dmuchniesz i poczujesz jak się lata to nie ma odwrotu i po otwarciu maski będzie coś takiego:
Raptile - Czw Kwi 25, 2019 12:15
Fajnie ze Ti sie jeszcze pojawiaja ja za swoim trochę tęsknie ......a nie zaraz nie tęsknie..... no moze odrobinke Obserwuje i oby 3 z przody było
karas_111 - Czw Maj 23, 2019 18:05
Dzięki za miłe słowa chłopaki
Xakari Wygrałeś tym zdjęciem, no i spodziewam się że tak będzie a nawet już jest a fura nie zaczęła jeszcze jeździć
Dobra czas na aktualizację.
Silnik udało się poskładać do kupy i wrzucić do karoserii. Później zaczęło się żmudne uzbrajanie w osprzęt, trochę to trwało bo działałem tylko wieczorami po pracy, ale udało się i tak to teraz wygląda.
No i nastał czas aby w końcu wybrać turbo które napędzi ten silnik, długo nie mogłem się zdecydować co wybrać. Zależało mi na czymś co fajnie wstanie w tej pojemności, bo chcę mieć duży zakres powerbandu, ale turbo nie może być znów małe bo moc też musi zrobić Po długich przemyśleniach, radach i setkach przekopanych tematów na temat turbosprężarek, wybór padł na takie cudo
Jest to Garrett TD05HRA
Już niedługo przekonamy się co to warte
Jutro MG wyjeżdża w ostatni punkt lawetą. Będzie spawany kolektor pod nowe turbo oraz nowy wydech co by nic nie blokowało napędzania się turbinki
Także już niedługo pierwsze odpalenie motoru, już nie mogę się doczekać żeby się przekonać czy udało się dobrze poskładać silnik
Ciąg dalszy nastąpi...
Markzo - Czw Maj 23, 2019 18:14
Bedzie kozak na sterydach no i na kuciznie ciezej bedzie go zdetonowac sasasasa
sail - Nie Maj 26, 2019 12:05
Piękne detale...już myślę jak te osłony wykonać ....anodowane aluminium na niebiesko to jest temat którym można podkleić nierdzewkę.... ...no i panie silnik aż prosi się o ramki uszczelniające....bo jak znam życie zaleje się paru kilometrach...a później roboty będzie szkoda.
I rozumiem że stroicie na MEMS 1.6 ? Może moje wynalazki do czegoś w końcu się przydadzą....pozdrawiam
karas_111 - Pon Maj 27, 2019 13:14
Tak silnik na razie będzie wystrojony na seryjnym kompie. Co do wynalazków, to Markzo ostro się przygotowuje żeby być gotowy na strojenie razem z twoimi patentami
Co do ramek to na razie nie zakładam, pokrywy dostały nowe uszczelki plus posmarowałem dodatkowo pokrywy sylikonem. Jak zobaczę że zaczynają puszczać to wtedy wpadną ramki
dawidd - Wto Maj 28, 2019 21:37
aż miło popatrzeć na te zmiany. Jest inspiracja żeby swojego modzić Działaj dalej!
CEDZIOR - Czw Cze 27, 2019 00:08
Super kolor, widać że nowy i zadbany. Jak tam ZRka śmiga?
karas_111 - Nie Cze 30, 2019 13:27
Trochę czasu znów nic nie pisałem, ale teraz wracam z dobrymi wiadomościami. ZR zaczął nowe życie, i powoli nowa motorownia się dociera....
Na razie na zachętę jedno zdjątko z budowy kolektora
tommasino - Nie Cze 30, 2019 15:02
karas_111, dobra .... powiedz kiedy sprzedajesz?
karas_111 - Nie Lip 07, 2019 11:01
tommasino Powiem Ci że często mam ochotę pozbyć się tego parcha, na przykład teraz bo znów jest coś nie tak, ale to opiszę troszkę dalej...
A więc kolektor wyspawany turbo powieszone, przewody od oleju i wody zakute teflonowe co by były wytrzymałe i znosiły piekarnik pod maską
Dalej wyspawany cały wydech od początku do końca 2.75 cala na jednym końcowym przelotowym tłumiku.
Muszę powiedzieć że kawał jest tej rury, ciekawe jak będzie się to głośno darło
Dalej samochód wraca do mnie na garaż, już z myślą o pierwszym odpaleniu. Jest sobota i zabieram się za składanie już do odpalenia, zalewam olej i inne płyny wszystko jest okej aż do zalania płynu chłodniczego, to co się wydarzyło normalnie mnie zaskoczyło na maksa(zresztą nie ostatni raz ) Ja zalewam płyn od góry a on mi dołem ucieka, wylewał się w miejscu gdzie jest pompa wody, od dołu są takie dziurki w obudowie na wypadek gdy pompa się kończy tamtędy ma uciekać płyn. U mnie pompa nowiutka a i tak się leje, załamka totalna bo dostać się do pompy nie tak prosto. Co się później okazało trzeba było pomóc uszczelkom pompy sylikonem i zrobiło się sucho. No dobra płyn się wylał, ale ja sobie myślę trzeba sprawdzić czy fura zagada, wszystko poskładane dobrze a fura nie pali. Diagnoza brak iskry, Ja w garażu kolego Markzo na linii i próbuje mi pomóc na odległość co może być nie tak. Po paru godzinach walki, już byłem zrezygnowany, niby wszystko jest okej a iskry brak. I tutaj żeby wyczerpać już wszystkie możliwości Marek mówi żebym podmienił ECU, nie sądziłem że to coś da, ale się pomyliłem, winny okazał się komputer, po podmiance fura załapał od pierwszego strzała
Jak już fura odpaliła to zaczęły wychodzić, różne dziwne historie, a to wentylatory się nie załączają, a to alternator się spalił po 20 minutach pracy I jeszcze dużo innych pierdół. W końcu MG zaczęło się poruszać o własnych siłach i pokonywać pierwsze kilometry, ale coś było nie tak, silnik wydawał jakieś dziwne dźwięki, długo nie mogłem dojść co to za dziwne odgłosy co się w końcu okazało kolektor wydechowy był krzywy i zaczynał delikatnie puszczać spaliny i to one takie dziwne dźwięki wydawały.
Kolektor po wyjęciu:
Kolektor po planowaniu
Kolektor wrzucony na samochód wszystko poskręcane i wydaje mi się że już będzie wszystko okej i limit fuckupów jest wyczerpany.... Jak bardzo się pomyliłem.
I tutaj dochodzimy do obecnego stanu rzeczy.
Mianowicie silnik przy próbie odpalenia po złożeniu kolektora, uwaga uwaga będzie bomba... Traci ciśnienie oleju, dosłownie nie ma wgl ciśnienia. Wstępna Diagnoza która ustaliliśmy z Markiem to zerwany klin na pompie oleju. Gdyby ktoś miał jakieś inne propozycje to piszcie, bo ja na razie nie chcę wierzyć w ten klin
I tutaj dochodzimy do końca tej całej mojej opowieści, dzięki za przeczytanie i może ktoś coś podpowie mądrego
A no i podziękować muszę z tego miejsca koledze Markowi vel. Markzo Który jest mogę śmiało powiedzieć ojcem chrzestnym tego projektu
Na koniec jeszcze zdjęcie spod maski, kiedy MG jeździło.
Xakari - Nie Lip 07, 2019 12:22
Pieknie to wyglada pod maską, nie poddawaj się, to, że się pojawiają fakapy to normalne, poprawisz to i owo i będzie zasuwał i dawał kupe frajdy
tommasino - Nie Lip 07, 2019 23:22
karas_111, ja Tobie już podpowiedziałem i to jest najlpesza podpowiedź
Sprzedaj mi ! Po co się tak męczysz
karas_111 - Pon Lip 29, 2019 21:11
Nie sprzedam, będę robił
Dalsza część walki z furą
Ciśnienie oleju wróciło, w zasadzie to nie wiem co było przyczyną że nagle zniknęło, bo po rozebraniu pompy wszystko było z nią okej, po ściągnięciu miski czysto, smok okej niczym nie zawalony, kanały drożne. Po złożeniu wszystkiego do kupy ciśnienie nagle wróciło, także podejrzenie padło na filtr, ale czy to rzeczywiście jego wina to tego się już nie dowiemy raczej
Także fura wróciła do żywych i zacząłem powoli docierać silnik, na oleju 10w40 zrobione jakieś 700km i zalany już docelowy olej LM 10w60
W między czasie wpadł zimniejszy termostat o temperaturze otwarcia bodajże 83 stopnie. Oraz wjechała na front chłodnica oleju, coby nie przegrzać oleju i spokojnie będzie można teraz deptać
Żeby nie było tak różowo to poddała się linka sprzęgła, jednak podwójny docisk dał jej radę, mam nadzieję że wymienię na świeżą i trochę posłuży
Zostało jeszcze parę rzeczy do zrobienia, ale powoli zbliżamy się do momentu kiedy MG będzie gotowe do strojenia
Ciąg dalszy nastąpi niebawem
Linka w dwóch częściach
Zimniejszy termostat, widać różnicę na wskaźniku temperatury
i chłodnica oleju, zmieściła się na styk pod grillem
Chińska podstawka
I docelowy olej
tommasino - Pon Lip 29, 2019 23:30
karas_111, na spota 17go sierpnia przyjedź obowiązkowo.
greg-si - Wto Lip 30, 2019 08:22
ten filtr oleju za bardzo nie wystaje?
Xakari - Wto Lip 30, 2019 17:44
Podobno od diesla pasuje i jest krótszy, bo troche strach jezdzic jak filtr ponizej miski
CEDZIOR - Sro Lip 31, 2019 11:13
Coś pięknego, wielki respekt za to że się nie poddałeś. A ten filtr oleju to faktycznie nie ciekawie wystawe poza miske
karas_111 - Czw Sie 01, 2019 19:34
E strachu nie ma z tym filtrem, na glebie i tak trzeba uważać na wszystkie dziury i inne przeszkody Filtr co prawda wystaje delikatnie poniżej miski jakieś 1,5-2cm, ale myślę że nie ma tragedii, bo od filtra do ziemi mam z jakieś 5cm Trzeba po prostu uważać na dziury a przed silnikiem mam jeszcze rurę od IC która idzie na takiej samej wysokości jak filtr to w pierwszej kolejności ona oberwie
Malignus - Czw Sie 01, 2019 20:05
Cos wiem na ten temat Kazda dziura i lezacy Policjant sa moim postrachem.Zawieszenie Sportpack 2 i sporo klopotow
Dzialaj.Apaczam i podziwiam
slax - Pią Sie 02, 2019 11:30
karas_111 napisał/a: | E strachu nie ma z tym filtrem, na glebie i tak trzeba uważać na wszystkie dziury i inne przeszkody Filtr co prawda wystaje delikatnie poniżej miski jakieś 1,5-2cm, ale myślę że nie ma tragedii, bo od filtra do ziemi mam z jakieś 5cm Trzeba po prostu uważać na dziury a przed silnikiem mam jeszcze rurę od IC która idzie na takiej samej wysokości jak filtr to w pierwszej kolejności ona oberwie |
ale rura się odegnie a filtr urwiesz albo zrobisz w nim dziurę... Zmień na filtr od klekota, on jest na równo z miską, będziesz miał spokojne sumienie.
addb1 - Czw Sie 08, 2019 16:54
karas_111, Czy silnik docelowo ma jeździć na tym oleju 10w60? jaki olej ogólnie jest stosowany do 2.0t roverowego?
slax - Pią Sie 09, 2019 06:31
addb1, Chyba 10w40, ja tez śmigam na 10w60.
dzelo23 - Pią Sie 09, 2019 12:02
ja też ganiam na 10w60
flapjck1 - Pią Sie 09, 2019 18:56
Wg manuala powinno byc 10w40 ale uwaga!!!!! Full syntetyk!!!!
U nas takie oleje sa praktycznie niedostepne, stad rady kolegow 10w50 10w60
A i tak wazniejsza jedt czesta zmiana oleju
Xakari - Sob Sie 10, 2019 20:17
Ja od znajomego specjalisty od olejów słyszałem, że teraz nie ważne czy to 10w40 czy 10w60 można łatwo kupić w każdej klasie lepkości i full syntetyk i pół syntetyk. Ja u siebie mam zalany półsyntetyczny Valvoline VR1 RACING 10W60.
karas_111 - Nie Sie 11, 2019 12:45
Tak, olej 10w60 jest już olejem docelowym. Wybrałem taki olej ze względu na dość luźne pasowanie silnika oraz drugi aspekt to taki że silnik raczej będzie wykorzystywany dość agresywnie, także temperatura oleju też pewnie będzie wysoka, a 10w60 jest dość odporny na podwyższoną temperaturę pracy i powinien dobrze chronić silnik. Oczywiście jest to napisane przeze mnie dość prosto ale chyba w miarę wiadomo o co chodzi
Co do filtr, to proszę bardzo wjeżdża filtr z diesla, rzeczywiście jest dużo krótszy, i nie wystaje niżej niż miska
Dalszy ciąg walki z ciśnieniem oleju, od początku było coś za niskie, na wolnych obrotach po nagrzaniu oleju ciśnienie było na poziomie 1b. A u większości użytkowników t-16 ciśnienie było w granicach 2b. Także coś jest nie tak, chociaż pompa była przed złożeniem silnika rozebrana i nie wyglądała źle, a wszystkie parametry miała jeszcze w normie
Dlatego podjąłem decyzję że niestety, ale trzeba zainwestować w nową pompę. I takim oto sposobem wjeżdża nowiuśka pompa oleju Co prawda jest ona od Land rovera ale budowa jej jest praktycznie identyczna, i jedyne co trzeba zrobić przed montażem to zaślepić jej trzy otwory, które akurat u mnie są nie potrzebne.
i dorobione zaślepki x3
Pompa siedzi już w aucie, ciśnienie jeszcze nie przetestowane, bo okazało się że muszę dorobić jeszcze jedną zaślepkę, otwór który wyglądał że jest do niczego i że nie ma tam oleju, okazał się że po coś jest, i delikatnie sączy się z niego olej, nawet gdy silnik nie pracuje
to tak dla potomnych, gdyby ktoś chciał założyć nową pompę oleju
Zostało mi dorobić tę zaślepkę i walczyć aby pompa zassała olej co już wiem że nie będzie proste
A co do linki sprzęgła, po ponad tygodniu udało mi się dostać w końcu odpowiednią, co prawda linka jest od diesla i troszkę inaczej pracuje niż OEM z VVC zwłaszcza ze wzmocnionym dociskiem, ale trzeba się przyzwyczaić
Jak fura odpali dam znać jak wygląda ciśnienie oleju i co dalej będzie działane
greg-si - Pon Sie 12, 2019 15:52
Jak przechodziłem z 10W40 na 10W60 to bardzo fajnie różniło się ciśnienie gdy olej był cieplejszy ponad 95 stopni.
Szczególnie różnicę widać na wolnych gdzie na 10W60 ciśnienie było zdecydowanie wyższe.
Remigiusz - Pon Sie 12, 2019 23:08
To są akurat wyjścia na chłodnice oleju
Markzo - Czw Sie 20, 2020 08:28
Teee Majster.... może jakiś update? bo ktoś Ci furę rozebrał
Xakari - Czw Sie 20, 2020 21:06
No właśnie, fani się domagają
karas_111 - Nie Sie 23, 2020 15:42
A więc witajcie moi mili, trochę zaniedbałem temat a tu rok minął od ostatnich aktualizacji....
Działo się bardzo dużo, nie sposób wszystkiego nawet opisać, pare większych rzeczy które się zmieniły:
Wjechał cały nowy układ hamulcowy, przód zaciski czterotłoczowe wilwooda plus tarcze 300mm, tył zaciski z golfa 4 XD do tego nowe przewody w oplocie plus nowy płyn hamulcowy
Wpadła rozpórka na tylne kielichy.
Przerobiony zderzak przód na gładko.
Zamontowane regulowane kółka rozrządu( które szybko opuściły pokład, za zasługą dr, boosta).
Zamiast sprzęgła z podwójnym dociskiem, wpadła tarcza kevlarowa plus seryjny docisk.
Przy okazji skrzynia została pomalowana i zmieniłem jej olej.
Wpadły opony extreme vr2
i wiele wiele innych pierdół które nie sposób opisać.
I tak oto nastał dzień 12 Czerwca 2020 kiedy to auto trafiło do wszystkim znanego nam Dr. Boosta vel. Markzo
Zadaniem Marka było, ogarnięcie swapa na mems3 i wystrojenie samochodu.
Jak się okazało roboty miał dużo więcej, bo co chwilę wychodziły jakieś nowe kwiatki, elektroniczne i mechaniczne
Koniec końców samochód odebrałem jeżdżący, wystrojony na 0.8b, teraz ja muszę wprowadzić parę poprawek i widzimy się po raz kolejny z Markiem
Fura już teraz na prawdę jedzie fajnie, i sprawia mi mega fun
Wielkie podziękowania dla Markzo bo włożył dużo serca i roboty w ten chory projekcik
Parę fotek...
[/url]
już niedługo kolejne wieści...
Xakari - Pon Sie 24, 2020 00:29
I to się nazywa gruby projekt, fajne te semi-slicki i hamulce willwooda, ciekaw jestem jak to klei się do drogi na takim czymś i jak hamuje
Markzo - Pią Sie 28, 2020 07:10
Powiem tak - mamy tu idealny duet Szalony właściciel i zdrowo porąbana fura oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu Wszystko tu do siebie pasuje, motor + zawias + hebel = przekot Ten motor to bym CI chętnie podprowadził do ZSa xD
Fakt, miało być tylko odpalenie i strojenie... wyszło dużo więcej pracy ale co się dziwić, autko nie jeździło od miesięcy największy sukces to ogarnięcie ciśnienia oleju, teraz nawet powyżej 100st temp oleju nie spada poniżej 2b
Ogarniaj drobiazgi i widzimy się, żeby to zaczęło straszyć nie tylko przechodniów ale i kierowce
LilJohn - Pią Sie 28, 2020 08:17
Markzo napisał/a: |
Ogarniaj drobiazgi i widzimy się, żeby to zaczęło straszyć nie tylko przechodniów ale i kierowce |
To jeszcze nie straszy kierowcy????
Markzo - Pią Sie 28, 2020 21:17
LilJohn napisał/a: | Markzo napisał/a: |
Ogarniaj drobiazgi i widzimy się, żeby to zaczęło straszyć nie tylko przechodniów ale i kierowce |
To jeszcze nie straszy kierowcy???? |
Ja mialem miekkie kolana po jazdach testowych, ale Karas sie cieszyl fest
karas_111 - Nie Sie 30, 2020 10:57
Xakari Dzięki za miłe słowa, powiem Ci że gumy na razie daję radę, na prawdę spoko kleją na suchym, na dwójce już praktycznie cały czas jest trakcja, a i na mokrym jak jedziesz z głową to da się normalnie jeździć Co do hamulców, myślę że hamują lepiej niż seria, na szczęście nie musiałem ich na razie testować na 100% możliwości
LilJohn Bardzo fajnie straszy pieszych i sąsiadów...
Mała aktualizacja co się obecnie dzieje:
MG miało bardzo duży problem który wyszedł na strojeniu, mianowicie kiedy idzie się pełnym ogniem i wejdzie full boost, autem zaczynało strasznie rzucać po drodze.
Wymieniłem, końcówki drążków, łączniki stabilizatora, gumy drążków reakcyjnych zastąpiłem najtwardszymi poliuretanami powerflexa, i na koniec zrobiona zbieżność. Sytuacja wydaje mi się że się poprawiła, ale nie jest jeszcze idealnie.
parę zdjęć:
Najbliższe plany:
Zapakować męski ice'k
Muszę porobić jakieś ładne foty furze, bo nie ma co pokazać
tommasino - Pon Sie 31, 2020 16:16
Jestem zakochany w Twojej furce
Nie dość że niebieska to jeszcze 5 drzwi. Na dodatek świeci się jak gwiazdka na niebie
Czemu ja takiej nie mam ?
Malignus - Pon Sie 31, 2020 20:14
karas_111 - Czw Wrz 24, 2020 19:43
Witojcie, mały upek mechaniczny
Na strojeniu Markzo stwierdził, że fura strasznie grzeje się w dolocie i przed następnym dźwignięciem boosta trzeba zapakować większy Icek. Jako że chcemy jeszcze w tym sezonie coś podziałać z mocą, trzeba było to ogarnąć.
Po paru pomiarach i poszukiwaniach odpowiedniego intercoolera, wybór padł na rozmiar 600x300x76 jak już robić to porządnie
Nie obyło się bez paru przeróbek, ale icek jakoś zmieścił się pod zderzakiem.
Tak to wygląda pod zderzakiem, na samym dole trzeba było go delikatnie podciąć
Tutaj pogląd jakie to bydle jest wielkie
Żeby go zmieścić musiałem prze lokować chłodnicę oleju która wcześniej była nad Ickiem centralnie za grillem w zderzaku, teraz chłodnica poleciała pod lampę, i przed nadkole. Za grillem na pewno miało bardzo dobre chłodzenie, i bałem się co będzie teraz bo jest bardziej schowana, ale na szczęście temperatura oleju nie skoczyła znacząco w górę
Trzeba było też wyciąć pas środkowy, żeby cofnąć maksymalnie icek, tak to wyszło
Wpadł również hood spacer inaczej mówiąc po prostu dystans maski, i muszę powiedzieć że na prawdę daje radę jak na taką budżetową modyfikację, pod maską na prawdę się przewietrzyło i jest to odczuwalne po jeździe jak się otworzy maskę.
jakaś fota na spontanie
Na razie to na tyle, cele na ten sezon to może jeszcze podstroić fure
Pozdro
Karas
dawidd - Pią Wrz 25, 2020 16:10
no ładne cacko panie...
AndrewS - Sro Wrz 30, 2020 14:12
karas_111 napisał/a: | Wpadł również hood spacer inaczej mówiąc po prostu dystans mask |
to teraz kuny i inne gady beda sie ladowac pod maske
Markzo - Nie Gru 06, 2020 17:47
Tak nie śmiało..grzecznie.. poproszę jakiś update?
karas_111 - Nie Gru 06, 2020 18:09
Update? A proszę bardzo
Sezon powoli się kończy więc trzeba było się wybrać na hamownię. MG pokazało na rolkach 330km i 380nm. Tutaj trzeba dodać że hamownia była inercyjna i nie pozwoliła obciążyć silnika maksymalnie także wynik mógł by być ciut lepszy Potencjał jest i w przyszłym sezonie dołożymy jeszcze więcej koksu
dawidd - Wto Gru 08, 2020 17:58
nieźle, a tak z ciekawości ile u Was kosztuje wjazd na hamownie?
karas_111 - Sro Gru 09, 2020 08:29
Pytałem po różnych hamowniach, jednorazowy wjazd około stówy trzeba liczyć, wynajęcie hamowni np. żeby stroić furę płacimy za godzinę i tutaj stawka była 0d 200 do nawet ponad 300 za godzinę.
dawidd - Sro Gru 09, 2020 16:11
Dzięki za odpowiedz
luke27 - Czw Gru 10, 2020 08:42
O matko! Jak tyś to wszystko poupychał! U mnie jest bardzo dobra hamlwnia rototest. Drogawa, ale na jeden pomiar warto by było...
karas_111 - Sob Kwi 17, 2021 18:36
Witam Witam
Dawno mnie tu nie było, zima przeleciała, parę wieczorów spędziło się w garażu, to wypadało by co nie co odświeżyć temat.
1. Wpadły soczewki w lampy, kiedyś już miałem soczewkę, później zwykłą lampę i niestety na zwykłej lampie, przód samochodu traci troszkę charakter.
2.Seryjne fotele zastąpiłem kubłami. Kubełki Bimarco cobra 2, do tego pasy QSP i potrzebne do tego mocowania.
3.Ogarnięcie przedniego zawieszenia. Wjechała nowa(używana) belka przedniego zawieszenia, moja stara, była jakoś dziwnie uszkodzona... Do tego nowe wahacze a do nich najtwardsze tuleje powerflexa, nowe poduszki amortyzatorów, oraz nowe gumy do stabilizatora też powerflexa( na drążkach reakcyjnych miałem już poli od powerflexa ) także można powiedzieć że zawias przód ogarnięty.
4. Zmieniłem tarcze z przodu na Rotingera( galwanizowane).
5. Zmieniona uszczelka oraz śruby Turbo->DP na OEM Mitsubishi
6. Zakupiłem boost controler Apexi AVC-R
7. Wjechał nowy olej na pokład coby upalać bez obaw. Olej Rock Oil 10w60, i jestem z niego zadowolony, ciśnienie względem oleju Liqui Moly też 10w60 skoczyło w góre.
8. oraz pozmieniało się jeszcze bardzo dużo pierdół, ale o tym już nie będę pisał
Zapytacie pewnie o plany na ten sezon, z grubszych rzeczy to:
Wykorzystać apexiego, czyli boost w górę
Zrobić konserwację podwozia.
I może pojawi się jedna niespodzianka, ale to zależy od $$$
Markzo - Sob Kwi 17, 2021 19:38
Jesteś szalony nie mogę się doczekać , aż go wystroimy
Kozik - Nie Kwi 18, 2021 12:13
Markzo napisał/a: | nie mogę się doczekać , aż go wystroimy |
ja też
mirek2401 - Czw Maj 27, 2021 09:20
Genialny samochód, bardzo mi się podoba. Jaka jest obecna wartość tej fury?
j0zek - Sob Maj 29, 2021 16:53
mirek2401 napisał/a: | Genialny samochód, bardzo mi się podoba. Jaka jest obecna wartość tej fury? |
Taka, jaką zapłaci potencjalny klient
Xakari - Pon Cze 14, 2021 23:17
Jeździsz to się pochwal co się tam dzieje, czy żyje czy coś padło, bo cisza ostatnio na forum.
karas_111 - Pon Cze 28, 2021 20:07
j0zek napisał/a: | mirek2401 napisał/a: | Genialny samochód, bardzo mi się podoba. Jaka jest obecna wartość tej fury? |
Taka, jaką zapłaci potencjalny klient |
A Potencjalny klient, nigdy nie zapłaci tyle ile się włożyło O wartości samochodu nie ma co mówić, włożone zostało dużo... Ale nawet nie myślę o sprzedaży
Od wiosny MG jeździ i ma się dobrze, Oprócz jakichś pierdół, typu pogryzione kable WN, czy zerwana linka sprzęgła nic złego się nie działo.
Nie dawno zaczęły mi stukać popychacze, W tamtym tygodniu zmieniłem olej, i na razie jest spokój, trzeba jeździć i obserwować
Najbliższe plany, to dołożyć więcej koksu, AVC-R cały czas czeka
jakieś fotki, coby oko się cieszyło
Xakari - Pią Lip 16, 2021 13:29
Groźnie wygląda z za krzaczków . Fajnie, że bezawaryjnie śmiga i cieszy, jakieś filmiki 0-100? Ja swojego w tamtym tygodniu na przegląd wysłałem zdał ale lekko nie było
karas_111 - Pią Gru 24, 2021 14:52
Na forum posucha, nic się nie dzieje to może ja coś napiszę
Ostatni post był w czerwcu i w zasadzie nic Ciekawego się nie działo, aż do trzeciego października, kiedy to MG zawitało w progi najlepszego podkarpackiego tunera
Marek wziął się od razu do pracy.
Zamontował apexiego
Zamontował "większy" mapsensor
Oraz ogarnął parę detali...
MG zostało wystrojone na doładowanie 1.6B, stwierdziliśmy z Markiem że na razie tyle wystarczy, bo nie chcemy żeby coś oddało...
To była niedziela umówiliśmy się że w nadchodzącym tygodniu Marek wjedzie na hamownię, żebyśmy wiedzieli na czym stoimy.
Niestety MG na hamownie nie dojechało aż do teraz, W poniedziałek Marek wsiadł bo chciał jeszcze potestować furę przed hamownią, i wydarzyło się to czego trochę się bałem i gdzieś z tyłu głowy miałem że może się zdarzyć. Sprzęgło powiedziało pa pa, Zaczęło się ślizgać, na 0.9b jeszcze trzymało, wszystko powyżej już nie...
A więc umówiłem się z Markiem że Odbieram auto ogarniam sprzęgło i hamownia...
I tutaj zaczyna się moja przygoda ze sprzęgłem
Pierwotnie była tarcza kevlarowa z maklandu oraz ori docisk.
Tak wyglądała tarcza
Po przemyśleniu padła decyzja że Obijamy jeszcze raz tarcze kevlarem do tego będzie gęściej ponacinana oraz zmniejszona jej średnica, co ma wpłynąć na lepsze przeniesienie mocy.
Niestety sprzęgło poskładane pierwszy test i dupa... Dalej ślizga.
Podejście numer dwa, tarcza zostaje ta sama, ale zamiast ori docisku wpada podwójny docisk made by KaraS garage XD
Niestety powrócił koszmar podwójnego docisku (już kiedyś go miałem na aucie) linka sprzęgła postanowiła rozpaść się po jakichś pięciu kilometrach
Gorzej że przez tę chwilę przycisnąłem na 1.6b i niestety dalej ślizgało.
I Tutaj kończy się historia, MG stoi w garażu a ja kombinuję custom linkę sprzęgła oraz mam nadzieję że jednak będzie kleić.
Mam nadzieję szybko ogarnąć i wjechać na hamownie, bo kolejne plany już w głowie
Wesołych Świąt
KaraS
nanab - Pią Gru 24, 2021 18:18
karas_111 napisał/a: |
Niestety sprzęgło poskładane pierwszy test i dupa... Dalej ślizga. |
Cięzko żeby nie ślizgało, kevlar trzyma słabiej niż fabryczne okładziny organiczne, poza tym przy mniejszej średnicy trzyma jeszcze słabiej. Żeby kevlar trzymał tak samo jak seryjne to musi być mocniejszy docisk.
Jak linka za słaba, to przeszedłbym od razu na hydraulikę.
karas_111 - Pią Gru 24, 2021 18:44
Cytat: | Cięzko żeby nie ślizgało, kevlar trzyma słabiej niż fabryczne okładziny organiczne, poza tym przy mniejszej średnicy trzyma jeszcze słabiej. Żeby kevlar trzymał tak samo jak seryjne to musi być mocniejszy docisk.
Jak linka za słaba, to przeszedłbym od razu na hydraulikę. |
Skąd taka opinia że kevlar słabiej trzyma niż normalna tarcza? Pierwszy raz coś takiego słyszę. Co do mniejszej średnicy, nie wiem jak to jest dokładnie, doradził mi to gość z maklandu, i z Markzoo stwierdziliśmy że gada dość sensownie. Co do hydrauliki to mam mieszane odczucia, nie wiem czy będzie działała, jak sprzęgło zrywa linki stalowe...
nanab - Pią Gru 24, 2021 20:07
Większa średnica to większy moment jaki można przenieść przy takiej samej sile, tak działa fizyka, dlatego wzmacnia się hamulce montując większe tarcze a nie mniejsze. Hydraulika jest mocniejsza od linek, dlatego wszelkie koparki, prasy, żurawie itd mają napęd hydrauliczny.
Kevlar ma mniejszy współczynnik tarcia, poza tym łatwo jest go zeszklić jak używa się jako daily, d4a całkiem dobrze tłumaczy: https://youtu.be/Sih-YRIeNWI?t=518
Ja przy takich mocach bym spróbował jak się jeździ na spieku, płytki na allegro <20zł/szt, można sobie poskładać tarczę za grosze.
LilJohn - Sob Gru 25, 2021 00:25
Masz już ponad 400 niuta i zaczyna się robić problem z przeniesieniem mocy
W mocno porobionych Roverowych 2.0 dieslach używają między innymi czegoś takiego https://www.gb-ent.com/co...-kestrel-kevlar
Trzeba by znaleźć o tym więcej informacji i... zrobić po taniości u nas
Albo już jakieś typowo wyścigowe 4/6 łopatkowe tarcze i mocny docisk https://www.gb-ent.com/co...ver-t16-stage-4
Ale to na daily pewnie już się nie nadaje
Markzo - Sob Gru 25, 2021 11:45
Kevlar jest dużo lepszy od zwykłej okładziny. Seryjne nowe sprzęgło poddało się przy 330Nm+ u mnie w ZS. Kevlar znosi 430Nm, już 2 sezony ostrej jazdy.
Zmniejszenie średnicy to bardzo dobry myk - zmniejszasz powierzchnie a zwiększasz nacisk, tak samo jak w spieku: przecież te najbardziej hardkorowe są 3 łopatkowe i ich powierzchnia styku jest wręcz śmiesznie mała.
Co do samej fury... czymś tak popi*rdolonym nie jeździłem nigdy cholernie szybkie, bezpośrednie i bezkompromisowe auto przy 1,6b doładowania to była poezja, nieustanny ciąg i ten strzał w plecy jak turbo wchodzi z boostem Żeby było śmieszniej, strojenie sprzęgło wytrzymało bez problemu - a to kilka godzin ciągłej jazdy ogniem. Obstawiam, że to co jest teraz będzie działać, tylko gość z Maklandu ostrzegał - jak sprzęgło się przyjara, potrzebuje kilkaset km jazdy żeby znowu zacząć działać, na razie pogoda nie sprzyja robieniu kilometrów na semislikach
A co do ilości niuta - tu jest turbo z Lancera EVo, pompujące 1,6 bara w zasadzie od 3 do 6,5k rpm. Przy 1,15b z dużo mniejszej turbiny (18T) u mnie jest 425Nm, tu jest 0,5b więcej z turbiny, która w Mitsu potrafi wygenerować ponad 600Nm
nanab - Sob Gru 25, 2021 21:56
Markzo napisał/a: | Zmniejszenie średnicy to bardzo dobry myk - zmniejszasz powierzchnie a zwiększasz nacisk, tak samo jak w spieku: przecież te najbardziej hardkorowe są 3 łopatkowe i ich powierzchnia styku jest wręcz śmiesznie mała. |
Nacisk się nie zmienia, bo on zależy tylko od docisku. Powierzchnię zmniejsza się zmieniając kształt okładziny a nie zmniejszając średnicę.
Gdyby fizyka tak działała, to te najbardziej hardkorowe spieki byłyby w formie tulejki o średnicy wałka, a sprzęgło z kaszla(średnica jak w motocyklu) przenosiłoby więcej niż sprzęgło z ciągnika.
Markzo - Sob Gru 25, 2021 22:15
To uświadom chłopaków od Radzikowskiego, Maklandu i k64 odnosisz się do fizyki, przelicz nacisk przy stałej sile i zmiennej powierzchni.
nanab - Sob Gru 25, 2021 22:50
Mylisz nacisk z ciśnieniem.
Markzo - Sob Gru 25, 2021 23:14
Nic nie mylę złożyłem trochę tych turbasow i problem nie jest taki oczywisty jak się wydaje. Dołóż do tego torsena i semisliki, moc zdecydowanie bliżej 400+ niż 300 i nagle rozwiązań za wiele nie ma. Teorie są świetne, ale rzeczywistość je weryfikuje bardzo łatwo .
nanab - Nie Gru 26, 2021 02:28
Nacisk to siła jaką docisk wywiera na tarczę. Ciśnienie to stosunek tej siły do powierzchni okładzin. Nie da się zmienić nacisku zmieniając powierzchnie tarczy, bo on od niej nie zależy.
Markzo - Nie Gru 26, 2021 07:13
Super, pięknie władasz teoria a dalej nie odpowiedziałeś co zrobić bo o Kevlar był zły, a jednak nie jest więc co zrobić żeby działało sprzęgło?
nanab - Nie Gru 26, 2021 19:56
Markzo napisał/a: | Super, pięknie władasz teoria a dalej nie odpowiedziałeś co zrobić bo o Kevlar był zły, a jednak nie jest więc co zrobić żeby działało sprzęgło? |
NIgdzie nie pisałem że kevlar zły, tylko że tarcza z kevlarem o takiej samej średnicy, budowie i z takim samym dociskiem jak organiczna będzie trzymała w najlepszym wypadku tak samo. Gdyby to było lepsze rozwiązanie bez żadnych wad to fabrycznie by je wypuszczali w każdym samochodzie.
Odpowiedziałem też co zrobić, pisałem, że sprawdziłbym jak będzie się jeździć na spieku, a już na pewno bym nie dawał mniejszej średnicy tarczy.
Markzo - Pon Gru 27, 2021 08:34
Heh, no to czemu seryjne sprzęgło bodajże Valeo? Albo LUK, poddało się przy 330Nm+, a Kevlar znosi 425Nm (a pewnie więcej bo mam większy boost)? Jeszcze dla jasności - LUK okładziny do busów robi z dodatkiem kevlaru właśnie żeby znosiły więcej i kleiły lepiej. A czemu nie robią tego jako bazę w każdym aucie? Bo jest droższy to raz, a dwa do seryjnych wozów nie jest przecież potrzebne 2x więcej przenoszące sprzęgło.
Co do spieka - jeździłeś? Ja tak i dziękuję bardzo, 4ro łopatkowy spiek od Radzikowskiego jest super "userfirendly". Wrażenia jakby auto miało się rozpasc, nie ma pol-sprzegla, auto szarpie do tego stopnia, że deska rozdzielcza się odkręca. Podwojny docisk u Karasia spowodował śmierć łożyska oporowego po chyba 1000km.
flapjck1 - Pon Gru 27, 2021 11:18
nanab napisał/a: | Gdyby to było lepsze rozwiązanie bez żadnych wad to fabrycznie by je wypuszczali w każdym samochodzie.
|
juz dawno wypuszczaja
nanab - Pon Gru 27, 2021 19:05
Markzo napisał/a: | Heh, no to czemu seryjne sprzęgło bodajże Valeo? Albo LUK, poddało się przy 330Nm+, a Kevlar znosi 425Nm (a pewnie więcej bo mam większy boost)? Jeszcze dla jasności |
Było dokładnie tej samej budowy? Ten sam docisk, ten sam kształt, powierzchnia, wymiary?
Markzo napisał/a: | Co do spieka - jeździłeś? Ja tak i dziękuję bardzo, 4ro łopatkowy spiek od Radzikowskiego jest super "userfirendly". Wrażenia jakby auto miało się rozpasc, nie ma pol-sprzegla, auto szarpie do tego stopnia, że deska rozdzielcza się odkręca. |
To te tanie tarcze które nie mają nawet tłumików? Jak się robi kilkaset kW z małego silniczka, to trzeba być przygotowanym, ze to nie będzie jeździć ekonomicznie, cicho, miło i komfortowo.
W każdym samochodzie? Od którego roku? Markzo napisał/a: | dwa do seryjnych wozów nie jest przecież potrzebne 2x więcej przenoszące sprzęgło. |
Ale z 2x słabszym dociskiem przy takich samych możliwościach to już jest znacząca zaleta pod wieloma wzgledami.
karas_111 - Pon Gru 27, 2021 19:25
nanab niestety nie masz racji i teraz próbujesz się spierać. Kevlar trzyma lepiej niż seryjne sprzęgło nie wiem skąd wziąłeś tą teorię że musi być do niego mocniejszy docisk... Nie, nie musi być i jest to wytestowane na własnej skórze. Zmniejszenie tarczy zaproponował szef maklandu bo mają to sprawdzone i sprzęgło znosi wtedy około 30% więcej. A jeżeli nie wierzysz zadzwoń do nich i zapytaj skąd wzięli taką teorię Jest dużo niuta i sprzęgła się poddają , pewnie najłatwiej było by założyć dwutarcza i po sprawie ale to nie takie proste Co do hydrauliki jeszcze ogarnij mi pompkę oraz wysprzęglik tak żeby to działało, bo widziałem już jak hydraulika nie rozsprzęgli podwójnego docisku. Także teoria a praktyka to dwie różne rzeczy.
Markzo - Pon Sty 31, 2022 08:37
jakiś update?
karas_111 - Pon Sty 31, 2022 21:33
Markzo napisał/a: | jakiś update? |
Taki
Padło w końcu na spiek.
Czekam na pogodę żeby go "dotrzeć" i hamownia...
greg-si - Pon Lut 07, 2022 08:48
Ze spiekiem da się normalnie jeździć. Półsprzęgło jest bardziej agresywne i o mniejszym zakresie ale idzie wyczuć
karas_111 - Pon Lut 28, 2022 20:46
Spiek się poddał przy 0.9b.
Ręce opadają...
Xakari - Sob Mar 12, 2022 02:47
Masz ten nieudany wykres? Przy jakiej mocy i niutach poddało się sprzęgło?
karas_111 - Pon Mar 14, 2022 15:45
Xakari napisał/a: | Masz ten nieudany wykres? Przy jakiej mocy i niutach poddało się sprzęgło? |
Nie, sprzęgło puściło przy "testowym przejeździe po hamowni" że tak powiem...
Remigiusz - Wto Mar 15, 2022 19:31
Czemu nie wziąłeś spieka z większą ilością płytek ?
flapjck1 - Wto Mar 15, 2022 23:07
wiecej plytek nie poprawia sklejania sprzegla
Remigiusz - Sro Mar 16, 2022 12:41
Ja byłem zawsze przekonany że więcej płytek poprawia. Docisk powinien być też inny dobrany żeby to mocniej dociskało.
karas_111 - Sro Mar 16, 2022 13:55
Im mniej ramion tym bardziej "hardkorowo" działa sprzęgło, ale za to lepiej klei.
flapjck1 - Sro Mar 16, 2022 22:20
zwiekszac sile docisku tez nie do konca mozna, ktos musi pedal sprzegla wcisnac
ja moge tylko dodac ze robilem ostatnio spiek 5 plytek u radzikowskiego w wawie, kosztowalo mnie to 1000, a w poniedzialek testy beda
karas_111 - Sro Sie 17, 2022 08:46
Witam po długiej przerwie
Po prawie pół roku dojechało kolejne sprzęgło...
I pojawił się wynik na hamowni
400km i 493Nm!!!
Wynik mnie bardzo zadowala. Doładowanie 1.6b.
Dziękuję Markzo za strojenie, spisałeś się w stu procentach!!!
CDN...
tommasino - Czw Sie 18, 2022 00:17
Gratulacje! Wynik robi wrażenie!!!!
Markzo - Czw Sie 18, 2022 19:28
Mamy 2022 rok, wszędzie wtrysk bezpośredni, wysokie CR, zmienne fazy, elektryczne turba uje muje wodotryski.... a poczciwa Tseria robi 200KM z litra pojemności z szeeerokim power bandem da sie? da się!
Szymon przede wszystkim gratuluje Ci mądrze zbudowanego samochodu, bo wcale nie wartości maksymalne robią tu robotę a przebieg mocy i momentu, serio, szacun!
Do tego wóz ma i fajny hamulec i jeszcze lepszy zawias (mam porównanie, bo stroiłem go już kilka razy, teraz da się trafić w drogę ).
Cieszę się, że darzysz mnie na tyle dużym zaufaniem by zostawić mi ZRrrrra ze słowami: "yebnie to yebnie, ale ma być moc" Mimo sagi ze sprzęgłem na szczęście nic nie wybuchło strasznie się jaram na kolejne pomysły i dołożenie koksu, bo nie wierze, że zostaniesz na 400KM.... 4barowy mapsensor już namierzyłem
|
|