|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Nasze auta - Rover 25 1,8 Vi Sport Plus --> 206KM/294Nm!
Markzo - Pon Sty 30, 2017 18:23 Temat postu: Rover 25 1,8 Vi Sport Plus --> 206KM/294Nm! yo!
Przedstawiam następce Osiołka Nie planowałem zakupu motoru większego niż 1,6... całkiem przypadkiem nawinął się ten R... z motorem 1.8 mial byc zwykly 118KM - ale przy oględzinach wyszedł zonk pod machą VVC po vinie - 160KM (wikipedia podaje 145KM).
rok: 2000,
motor: 1,8 vvc,
przebieg: 186kkm,
wyposażenie:
-klima,
-abs,
-el. szyby,
-el. regulowane i podgrzewane lusterka,
-alarm,
-centralny zamek,
-2x pilot i kluczyk,
Autko wymaga dopieszczenia i odszczurzenia, ale wydaje się być dobrą bazą ot taki troche inny roverek
slax - Pon Sty 30, 2017 20:08
Ładny i zdrowy całkiem Jakiś felunek jest? Jakie plany?
Remigiusz - Pon Sty 30, 2017 20:49
Ładny Thaiti Blue Kurcze to to zawsze jakieś ciekawe egzemplarze utrafisz Mialem już obawy ze z innej stajni coś wpadnie hehe
Baza interesującą I znając ciebie będzie dopieszczony
Markzo - Pon Sty 30, 2017 21:21
slax napisał/a: | Ładny i zdrowy całkiem Jakiś felunek jest? Jakie plany? |
nie ma tragedii, to fakt co do felg, są jakieś 15tki (raczej mało atrakcyjne ) za to z fajnymi oponami - Bridgestone Potenza więc poszukam jakiś 15tek pewnie ladniejszych kiedyś... a plany... na razie ogarnąć serie
Remigiusz napisał/a: | Ładny Thaiti Blue Kurcze to to zawsze jakieś ciekawe egzemplarze utrafisz Mialem już obawy ze z innej stajni coś wpadnie hehe |
Zupełny przypadek, nawet nie zauważyłem znaczka Vi na fotkach, dopiero na miejscu mnie to troche zastanowiło Zmiany marki nie planuje, nie bardzo jest alternatywa
Auto ma pare "tjunów".. dokładke przód od ZR, tylną lotkę. W środku kiera z 200 Silverstone z pomalowanym drewnem na czarno. Do tego jakaś folia a'la carbon, czarna podsufitka i czorne plastiki
Remigiusz - Pon Sty 30, 2017 22:40
Markzo,
hehe... Widze ze Radio Alpine Ida X311 Wtyczka USB wystaje.
luke27 - Wto Sty 31, 2017 07:23
Ładniutki. Już nie mogę się doczekać jak rozwinie się ten projekt.
prebenny - Wto Sty 31, 2017 07:37
Markzo to kiedy 1.8 vvc turbo?
longer86 - Wto Sty 31, 2017 08:40
Co do felgi to jak do tego lakieru to Twoje zimowki z ZSa tylko białe
Markzo - Wto Sty 31, 2017 09:00
Remi tak, dokladnie taki model chetnie sie go pozbede, bo nie lezy mi obsluga alpine, wole pioneera
Luke plany sa... na razie seria, potem bede myslal
Benny turbo nie planuje, serio
Long bialych felg nie bedzie.na 100%, nie widzi mi sie takie polaczenie
Z modow wizualnych jest w planie poprawa lakieru, czarne zeberka grilla i soczewki z czarnymi wkladami lamp
prebenny - Wto Sty 31, 2017 09:05
Markzo napisał/a: | Benny turbo nie planuje, serio |
greg-si - Wto Sty 31, 2017 17:07
Markzo napisał/a: | soczewki z czarnymi wkladami lamp |
Mam jeszcze jeden komplet
Ps. Nie wiem o co kaman ale ja nie widzę zdjęć... Ani wczoraj ani dziś
flapjck1 - Wto Sty 31, 2017 17:33
ciasteczka odswiez
maniu48 - Wto Sty 31, 2017 19:22
No ładne autko, nie powiem bo żonce chętnie bym takie kupił gdyby mogła jeździć
Markzo - Wto Sty 31, 2017 20:11
prebenny napisał/a: | Markzo napisał/a:
Benny turbo nie planuje, serio
|
nie śmieszkuj
greg-si napisał/a: | Markzo napisał/a:
soczewki z czarnymi wkladami lamp
Mam jeszcze jeden komplet
Ps. Nie wiem o co kaman ale ja nie widzę zdjęć... Ani wczoraj ani dziś |
soczewki tutaj mam zamiar zapodać H7, już bez elektromagnesu powinny fotki banglać, na 2 kompach sprawdzałem...
Zaczynamy odszczurzanie
nowe kierunki:
w miejsce tego czegoś... smerfne hity
buczydło robi papa:
dolot z VVC + wkładka K&N:
Zostało dołożyć dolot spod lampy do puszki filtra na pewno jest ciszej, zobaczymy czy mocnej
adam_26 - Wto Sty 31, 2017 20:13
łoo aaaa to nie ma Gazowni
karas_111 - Sro Lut 01, 2017 08:35
Po co zmieniałeś te kierunkowskazy przecież one były pierwsza klasa
Markzo - Czw Lut 02, 2017 05:48
adam_26 napisał/a: | łoo aaaa to nie ma Gazowni |
jeszcze nie ma
Cytat: |
Po co zmieniałeś te kierunkowskazy przecież one były pierwsza klasa |
e e e bez takich mnie tu
Wczoraj znowu podziałałem przy Vi, wywaliłem starą chłodnicę płynu - była w kiepskim stanie i przeciekała. Od Luke27 dostałem nissensa w świetnym stanie (wielkie dzieki!) i go zapodałem. Do tego oczywiscie płukanie układu i nowy płyn ogrzewanie działa teraz ze zdwojoną siłą
Na najbliższe dni plany są dość proste - zacząć montaż lpg i ogarnąć wybierak od pg1
bociannielot - Czw Lut 02, 2017 14:35
Markzo, przecież tą folię wystarczyło tylko odkleić z kierunków
Sebastian620 - Pią Lut 03, 2017 14:10
Zacny roverek i lakier w dobrym stanie
Pieczarkowy - Sro Lut 08, 2017 00:25
Zazdrość mnie ogarnia widząc te Twoje tematy.
Markzo - Czw Lut 09, 2017 20:23
bociannielot napisał/a: | Markzo, przecież tą folię wystarczyło tylko odkleić z kierunków |
taaa tylko tam jakiś janusz kawalek plastiku przezroczystego przykleił
Sebastian620 napisał/a: | Zacny roverek i lakier w dobrym stanie |
lakier mam nadzieje dopiero będzie w dobrym stanie
Pieczarkowy napisał/a: | Zazdrość mnie ogarnia widząc te Twoje tematy. |
e bez przesady toż to tylko Rover xD
BTW mam zagwozdkę odnośnie mocy. Auto ma plastikową przepustnicę, dolot z VVC z wkładką K&N. Komputer wygląda jak z ZR, kolektor wydechowy jak z ZR160, katalizator jest, wydech po zewnątrz za katalizatorem ma 55mm, za tłumikiem środkowym 51mm. Za katem jest druga sonda i jest podpięta. Czy to jest 145tka? czy 160tka? można to jakoś sprawdzić bez wizyty na hamowni?
greg-si - Czw Lut 09, 2017 21:41
Markzo napisał/a: | Czy to jest 145tka? czy 160tka? można to jakoś sprawdzić bez wizyty na hamowni? |
Teoretycznie można:
Rademenez_ - Czw Lut 09, 2017 21:41
Witam.
Zr 160 miał podciśnieniem sterowaną klapkę na końcowym tłumiku. Elektrozawór w komorze silnika. Można również model ecu sprawdzić. Ale mógł mieć np program od 160 wgrany. Różnica przebiegu mocy i momentu jest niewielka i widoczna w okolicy odcinki. Seryjnie 25Vi wychodziły tylko 145KM. Ale co ktoś robił przez 15 ponad lat... Nie wie chyba nikt. Hamownia chyba jako jedyna określi moc.
Pozdrawiam i frajdy z jazdy życzę.
MultecFSO - Czw Lut 09, 2017 22:23
Rover 25 miał tylko 145konna wersję. Ale głowica może być taka, jak wyżej. Wątpię, by przy takiej unifikacji elementów silnika jaka była w MG/R głowice były różne. Zresztą i tak to nic nie daje.
W zasadzie należałoby zmienić sterownik, przepustnicę i chyba tyle. Nie jestem pewien jakie wtryskiwacze były w tej odmianie, jeśli granatowe 0280156024 to nie trzeba ich wymieniać.
Markzo - Pią Lut 10, 2017 05:47
greg-si napisał/a: | Teoretycznie można: |
taa, od razu uszczelke sobie wymienie
Rademenez_ napisał/a: | Witam.
Zr 160 miał podciśnieniem sterowaną klapkę na końcowym tłumiku. Elektrozawór w komorze silnika. Można również model ecu sprawdzić. Ale mógł mieć np program od 160 wgrany. Różnica przebiegu mocy i momentu jest niewielka i widoczna w okolicy odcinki. Seryjnie 25Vi wychodziły tylko 145KM. Ale co ktoś robił przez 15 ponad lat... Nie wie chyba nikt. Hamownia chyba jako jedyna określi moc.
Pozdrawiam i frajdy z jazdy życzę. |
tłumik końcowy ma 1 końcówkę i nie ma elektrozaworu
Cytat: |
Rover 25 miał tylko 145konna wersję. Ale głowica może być taka, jak wyżej. Wątpię, by przy takiej unifikacji elementów silnika jaka była w MG/R głowice były różne. Zresztą i tak to nic nie daje.
W zasadzie należałoby zmienić sterownik, przepustnicę i chyba tyle. Nie jestem pewien jakie wtryskiwacze były w tej odmianie, jeśli granatowe 0280156024 to nie trzeba ich wymieniać. |
O to już coś, wtryski sprawdzę na weekendzie
Pytam o to, bo pewny byłem 145KM po przekopaniu internetów. Ziarnko wątpliwości zasiał VIN:
gdzie pisze 160KM
luke27 - Pią Lut 10, 2017 06:51
Markzo fotek więcej dawaj. Ja tam lubię pooglądać
bociannielot - Pią Lut 10, 2017 09:26
Markzo napisał/a: | tłumik końcowy ma 1 końcówkę i nie ma elektrozaworu | bo to R vi a nie MG ZR, masz oryginalny wydech, nie ma powodów do smutku w tym wieku pewnie i tak już by seria z MG ZR nie dawała rady i wymagała by wymiany a to jest nie do dostania .
AndrewS - Pią Lut 10, 2017 17:21
Markzo napisał/a: | taa, od razu uszczelke sobie wymienie |
a tam od razu uszczelkę, kamerkę przez świecę wsadź, są teraz takie nawet podpinane do komórek.
Markzo - Sob Lut 11, 2017 16:09
Mały upek
Pierwsza rzecz to ogarnięcie luzów na krzyżaku zmiany biegów Kolega dotoczył mi tulejki i skasowałem luzy - jest prawie tak jak w ZS
Druga sprawa to montaż lpg.. Centralka to Stag 4, parownik KME Silver, wtryski AC 01. Nie zdążyłem dziś zamontować wszystkiego, ale najważniejsze rzeczy ogarnąłem
Rozbiórka:
taki mam kolektor/wtryski:
przepustnica:
Wtryski są granatowe, numeru nie odczytałem przepustnica jest chyba taka jaką miałem w 1.6, koło 43mm na motylku. Taka powinna być?
wiertki w kolektorze:
węże:
listwa przykręcona:
Dziś założyłem jeszcze kolektor ssący, zapiąłem wode, paliwo, wiązke wtrysków LPG. W poniedziałek będę chciał zamknąć etap instalacji pod maską i zapodać zbiornik
Cały czas dobrą radą i wskazówkami służył mi najlepszy gazmen ever - Koziken wielkie dzięki
leszczu - Nie Lut 12, 2017 11:03
Szukaj przepustnicy od Zr160 52 mm. Powinna trochę jeszcze bardziej ożywić auto.
Markzo - Pon Lut 13, 2017 20:49
leszczu napisał/a: | Szukaj przepustnicy od Zr160 52 mm. Powinna trochę jeszcze bardziej ożywić auto. |
spróbuje wjechać na rolki tak jak jest, a potem zobaczymy
Gazior upchnięty pod maską tak się prezentuje:
Na dniach posadze butle i przewody, zobaczymy co to warta Na razie największą zmianę dało usunięcie luzów na krzyżaku zmiany biegów, jeździ się rewelacyjnie
flapjck1 - Wto Lut 14, 2017 00:26
leszczu napisał/a: | Szukaj przepustnicy od Zr160 52 mm. Powinna trochę jeszcze bardziej ożywić auto. |
Z poloneza 1,4 byla chyba jeszcze wieksza
maniu48 - Wto Lut 14, 2017 13:27
A ja przytoczę słowa Kozika z testów przepustnic:
Przepustnica z poloneza 56mm:
PB98 - 143KM/164Nm (przy mniejszej przepustnicy jestem w stanie tyle na gazie wycisnąć)
LPG - 137KM/155Nm o ile dobrze pamiętam
Potem założyłem ori przepustnicę 48mm:
PB98 147KM/168Nm
LPG 142KM/164Nm
Markzo - Wto Lut 14, 2017 13:37
Tylko to wszystko na ori ECU ja planuje remap i wtedy wieksza przepustnica moze miec sens z Kozikiem konsultuje wszystko co robie przy VVC - jego auto to dla mnie wzor jezdzilo rewelacyjnie
maniu48 - Wto Lut 14, 2017 13:59
Markzo napisał/a: | Tylko to wszystko na ori ECU ja planuje remap i wtedy wieksza przepustnica moze miec sens z Kozikiem konsultuje wszystko co robie przy VVC - jego auto to dla mnie wzor jezdzilo rewelacyjnie |
a chyba ze tak
luke27 - Wto Lut 14, 2017 14:07
Ciekawostka. Na k6 mam gotową mapę stnd. 1.8 vvc, no cat, 168bhp . Co z trakcją na większej przepustnicy? Nie prościej założyć offsety, zrobić remap. Masz 170koni na średnio świeżym silniku bez podnoszenia odcinki. Potwierdzone i powtarzalne...
Markzo - Wto Lut 14, 2017 19:18
luke27 napisał/a: | Ciekawostka. Na k6 mam gotową mapę stnd. 1.8 vvc, no cat, 168bhp . Co z trakcją na większej przepustnicy? Nie prościej założyć offsety, zrobić remap. Masz 170koni na średnio świeżym silniku bez podnoszenia odcinki. Potwierdzone i powtarzalne... |
zaczne od hamowni po odpaleniu LPG i podstawowych wymianach eksploatacyjnych to, co wyjdzie będzie punktem startowym wtedy będą jakieś mody przy KV6 nie zacząłem od pomiaru serii i potem miałem problemy
MultecFSO - Sro Lut 15, 2017 22:50
Wtryskiwacze masz odpowiednie.
W razie gdybyś poszukiwał takiej 52mm to odezwij się na PW.
Ogólnie przepustnica 56mm według angoli pogarsza górę, szczególnie, gdy jest bez ogranicznika i otwiera się dalej niż 80% (fabrycznie jest ogranicznik na wsporniku linki). Z tego co kojarzę to 52 wystarczy spokojnie do 180kunia.
Chętnie bym się pobawił i postawił VVC na EMU, ale niedługo się z nim raczej rozstaję. Zatęskniłem za 1.6. I do niego na pewno wpadnie przynajmniej DET 3.
Gekus - Czw Lut 16, 2017 10:36
MultecFSO napisał/a: | Ogólnie przepustnica 56mm według angoli pogarsza górę, szczególnie, gdy jest bez ogranicznika i otwiera się dalej niż 80% |
Da się to u mnie w 1.8 zauważyć - wciśnięcie pedału w opór nie ma żadnego sensu, jak już muszę przybutować to nie otwieram jej na więcej niż 60-70%
flapjck1 - Pią Lut 17, 2017 19:20
MultecFSO napisał/a: |
Chętnie bym się pobawił i postawił VVC na EMU, ale niedługo się z nim raczej rozstaję. Zatęskniłem za 1.6. I do niego na pewno wpadnie przynajmniej DET 3. |
Emu do k-serii jest ogarniete, chlopaki zrobili lotusa na tym sterowniku, co prawda nie wiem czy byl dostrojny do konca
Vvc tez by sie dalo tym kontrolowac
luke27 - Pią Lut 17, 2017 19:41
VVC na EMU jeszcze nie było robione. Jeśli nie potrafisz bardzo dużo ogarnąć sam to wychodzi tak impreza sporo drożej niż kupienie nowego k6 z adapterem do wiązki i przełącznikiem na 3 niezależne mapy.
hudy23_1985 - Sob Lut 18, 2017 07:52
w temacie LPG
Słabe te wtryski i przydługawe węzę
Nie lepiej było dac pojedyncze (hana) na krótkich wężach?
Wyczuwam problemy z wystrojeniem!!!
Cos czyje ze bedzie potrzebne wyciecie dotrysków w ecu LPG
Markzo - Sob Lut 18, 2017 11:40
Po kontakcie z DETem 3 i podejściem producenta do problemów z ogarnięciem zapłonu (mimo, że na stronie jak byk pisze, że działa z Roverowskim 18-1-18-1) mam jakiś awers do ecumastera. Dlatego chce ori ecu ogarnąć
hudy23_1985 napisał/a: | w temacie LPG
Słabe te wtryski i przydługawe węzę |
Z tego co wiem, wtryski dają bez problemu radę z silnikami 150 konnymi, powinny ogarnąć. Węży nie bardzo da się skrócić - mają po 15cm i inny montaż listwy uniemożliwi przykręcenie kolektora do głowicy.
hudy23_1985 napisał/a: | Nie lepiej było dac pojedyncze (hana) na krótkich wężach?
Wyczuwam problemy z wystrojeniem!!!
Cos czyje ze bedzie potrzebne wyciecie dotrysków w ecu LPG |
Ja dopiero ucze się stroić LPG, natomiast 2 konkretnych "majstrów" twierdzi, że będzie to ganiać bez problemów czas pokaże
Remigiusz - Sob Lut 18, 2017 15:25
Ecu z vvc można przez obd flashowac w zr to działało
MultecFSO - Sob Lut 18, 2017 18:17
luke27 napisał/a: | VVC na EMU jeszcze nie było robione. Jeśli nie potrafisz bardzo dużo ogarnąć sam to wychodzi tak impreza sporo drożej niż kupienie nowego k6 z adapterem do wiązki i przełącznikiem na 3 niezależne mapy. |
Koszt K6 + adapter to okolice 750 funtów, a wiec prawie 4000zł. EMU kosztuje ok. 2300. Z wiązką, sondą szerokopasmową i termoparą wyjdzie ok. 3000zł.
Kwestia tylko dalszego etapu, czy ktoś potrafi sobie to spiąć do kupy i odpalić silnik.
A sterowanie VVC żadna filozofia, bez problemu do ogarnięcia w EMU.
Co do zapłonu, to w Roverze po 1995 nie ma 18-1, 18-1. Tak było tylko w MEMSie 1.6 (czyli np. w Polonezie). Ale trigger po 1995 też jest już obsługiwany. Najlepiej uderzać bezpośrednio do Jadźwina.
luke27 - Sob Lut 18, 2017 19:08
MultecFSO napisał/a: | luke27 napisał/a: | VVC na EMU jeszcze nie było robione. Jeśli nie potrafisz bardzo dużo ogarnąć sam to wychodzi tak impreza sporo drożej niż kupienie nowego k6 z adapterem do wiązki i przełącznikiem na 3 niezależne mapy. |
Koszt K6 + adapter to okolice 750 funtów, a wiec prawie 4000zł. EMU kosztuje ok. 2300. Z wiązką, sondą szerokopasmową i termoparą wyjdzie ok. 3000zł.
Kwestia tylko dalszego etapu, czy ktoś potrafi sobie to spiąć do kupy i odpalić silnik.
A sterowanie VVC żadna filozofia, bez problemu do ogarnięcia w EMU.
Co do zapłonu, to w Roverze po 1995 nie ma 18-1, 18-1. Tak było tylko w MEMSie 1.6 (czyli np. w Polonezie). Ale trigger po 1995 też jest już obsługiwany. Najlepiej uderzać bezpośrednio do Jadźwina. |
Tomaszu, a o czym ja niby pisze? Kwestia ile kto potrafi sam zrobić. Jeśli kogoś to interesuje to mogę podać ile za włożenie tego do VVC krzyczą sobie w ecumasterze . Sam adapter do wiązki 2tys... Ponadto możliwości k6, 3 mapy, działające imo i coś czego nie masz z EMU, wiedza. Ci goście konfigurowali k-serię na wszelkie możliwe sposoby, masz to w cenie. Osobiście uważam że do seryjnego silnika bez sensu wstawiać inny komp niż seryjny. Najlepiej zrobić re-map, tak jak zamierza markzo.
Markzo - Nie Lut 19, 2017 08:14
MultecFSO napisał/a: | Co do zapłonu, to w Roverze po 1995 nie ma 18-1, 18-1. Tak było tylko w MEMSie 1.6 (czyli np. w Polonezie). Ale trigger po 1995 też jest już obsługiwany. Najlepiej uderzać bezpośrednio do Jadźwina. |
Dokładnie, chodziło o memsa 1.6 - czyli moje 2,0T w MG ZS. Pisałem pewnie z 2-3miechy z nimi, zaczynając od DET2, który ponoć ogarniał ten zapłon, potem kupiłem 3ke bo 2jka jednak nie działała. Nie wiem jak to działa z Kserią, wole zostać przy ori ECU.
BigBoyPL - Nie Lut 26, 2017 13:19
Po vinie wychodzi :
SAR - UK MG Rover
RF - buda
J - 200(s2)
N - 3 Drzwi
K - 1,8 VVC 143 (160 ma oznaczenie M)
R - manual 5 bieg lhd
Y - 2000MY
D - Longbridge
ECU masz bez naklejki EOBD? Pewnie też jakiś wymyślny model nnn000090 albo 100 ?
Markzo - Nie Kwi 23, 2017 14:00
25 śmiga całkiem miło spalanie lpg 9-9,5l/100km. Niestety.... 3 magiczne litery - HGF dość szybko go zauważyłem, na szczęście nie przegrzałem silnika Małe fotostory:
olej poszedł w płyn chłodzący, pojawiły się tłuste plamy
Szybka rozbiórka i do dzieła
Nie odkręcałem mechanizmów VVC od stopy wałków, są zsynchronizowane i działały, nie chciałem tego popsuć
Głowica sprawdzona i splanowana:
blok wyczyszczony:
montaż czapki:
VVC:
nawet na znakach:
coraz bliżej konca...
nowe paski (w aucie były oryginały rovera... krótki pasek rozciągnięty okrutnie, jeszcze chyba nigdy nie zmieniany )
tadam
Motór działa, kręci się do 7250obr/min, nawet nic nie cieknie suma sumarum wymieniłem od razu kompletny rozrząd, wszystkie uszczelki i uszczelniacze, rozebrałem i wyczyściłem popychacze. Będzie spokój na chwilę
Chciałbym podziekować tutaj Kozikowi za jego cierpliwość i pomoc, pokierował mnie krok po kroku co i jak robić, żeby nie zepsuć dzięki!
prebenny - Sob Kwi 29, 2017 13:22
Jak tam sprzęgło?
Markzo - Sob Kwi 29, 2017 13:31
prebenny napisał/a: | Jak tam sprzęgło? |
wreszcie jest
wczoraj wydarłem skrzynię:
stare sprzęgło:
jak widać mocno zjechane
i składamy
Założyłem nowe łożysko skf, docisk z innego VVC oraz tarcze obitą pseudo "kevlarem" przy okazji dorzuciłem nową manszetę na przegub i zmieniłem olej w skrzyni.
Sprzęgło wreszcie działa, nie wiem czy linki nie muszę zmienić bo chyba samo regulator nawalił, ale to już pikuś Korzystając z wykręcone podstawy akumulatora zamontowałem dolot do filtra powietrza, przyjemnie wyciszył motor przy bucie i chyba płynniej przyspiesza
Parę dni temu rozebrałem ponownie cały rozrząd okazało się, że dałem ciała przy ustawieniu przy HGF i auto przebierało na wolnych obrotach, lekko poszarpywało przy kitowaniu. Dzięki pomocy Kozika i Luke27 rozrząd ustawiłem poprawnie kultura pracy silnika znacznie się poprawiła, coś jakby trochę źrebaków wróciło do zagrody, bo lżej mu się śmiga
Na najbliższy czas w planie jest jeszcze ponowna regulacja LPG i wymiana tłumika środkowego. Poza tym mechanicznie byłoby już całkiem znośnie - będzie można brać się za poprawę wyglądu
longer86 - Pią Cze 02, 2017 19:30
Co ten nasz nadworny inżynier wyczynia...?
Markzo - Pią Cze 02, 2017 19:58
longer86 napisał/a: | Co ten nasz nadworny inżynier wyczynia...? |
zbliża się 194kkm, już 8k od zakupu a od Slaxa nie dawno przyszła paczka...
rozpóreczka:
i podłokietnik z coupe:
Dzięki Brodaty Wodzu
Potrzebuję paru gratów... błotnik lewy przód i zderzak w kolorze JRJ, fotele ZR/200 coupe, zawiecha ZR160. Jeśli ktoś miałby takie takie graty/wiedział kto ma, proszę o kontakt
Harry - Pią Cze 02, 2017 22:57
Ja mam fotele z zr (żółte) i zawieszenie z zr 160
zderzak i błotnik też jest ale nie ten kolor
Markzo - Czw Gru 07, 2017 19:38
Vi tłucze kilometry, małe mody się pooooowoli zaczynają
Dzięki Gregowi zamontowałem fotele z 200 coupe dzięki! do tego wyrwałem kierę z TF160 (lakierowana górna i dolna część kierownicy), docelowo pewnie zamontuję ją do ZS - muszę jednak sprawdzić, czy się mi na niej ręce nie będą ślizgać no i polakierować na grafitowo
pro-pi - Pią Sty 05, 2018 09:45
UP
prebenny - Pią Sty 05, 2018 09:45
Kiedy turbo ładujesz?
pro-pi - Pią Sty 05, 2018 09:45
UP
Markzo - Sob Sty 06, 2018 12:13
dzięki chłopaki
prebenny napisał/a: | Kiedy turbo ładujesz? |
na razie kompletuje graty
kolektor wydechowy z 1,8T + garrett T25 z 2,0T zobaczymy jak to będzie działac w VVC. Motor zostaje na początku nieodprężony, doładowanie max 0,5b niedługo dalsze aktualizacje
EDIT:
Wczoraj kolejny mały kroczek do przodu odpaliłem Vi na kompie z ZR160, usunąłem immo i motor pracuje ok. Co prawda ECU jest uszkodzone (wali błędem czujnik położenia wałka i odcinka jest 5700), jednak galletto się łączy, czyta i wgrywa wsad do ECU. Analizując mapy z VVC i 1,8T jest dużo analogii. Będę teraz testował na 25tce, bo w razie uwalenia ecu podepne swoje stare a trochę bałem się ćwiczyć na 75tce taty
I nowa fotka z przymiarki turbo do kolektora i kolanka DP
Remigiusz - Sob Sty 06, 2018 14:53
Czemu masz ecu uwalic ? Zawsze można orig wsad wgrać z powrotem.
greg-si - Sob Sty 06, 2018 18:02
Wrzucaj od razu czujnik temperatury oleju. Koszt z MGF/TF śmieszny.
Markzo - Nie Sty 07, 2018 13:09
Nie jestem pewny, ale VVC ma chyba czujnik temperatury oleju, przynajmniej odpinając ECU kilka razy taki błąd pokazał toaf.
BTW wracając do posta Remigiusza, że nic się nie stanie wczoraj przy zgrywaniu wsadu galletto zwisło - w efekcie auto nie odpalało ani nie było możliwości połączenia się z ECU po 30min prób udało się postawić sterownik na nogi dlatego zdecydowanie ciesze się, że to nie fura taty
Remigiusz - Pon Sty 08, 2018 00:04
Markzo, Bo masz z chinesium ten Galletto
sail - Czw Sty 11, 2018 19:55 Temat postu: zdjecie Marek napisz jaki procek siedzi w sterowniku VVC MEMS3 ? weź jakąś fajną fotkę strzel tego sterownika...please please w jak najlepszej jakości.....
longer86 - Nie Sty 14, 2018 22:25
Dzieje sie widzę...
sail - Nie Sty 14, 2018 22:34
...a owszem jest jeden pomysł który chodzi mi po głowie, a że Markzo potrafi mnie zdemoralizować tak pozytywnie , to do kiedy się nie przekonam nie odpuszczę
dzelo23 - Pon Sty 15, 2018 13:29
ten typ Markzo
Demoralizujący bimbrownik dzięki któremu żona moja patrzy często na mnie jak na wariata
Ten szczfany typ męci ludziom w głowach i popycha ich w bezkresne otchłanie motania
Jak to dobrze mieć takiego diabełka na ramieniu i móc na niego wszystko zwalić
Kombinuj, kombinuj panie macher
prebenny - Pon Sty 15, 2018 13:32
Dobrze, że od Markzo dzieli mnie ponad 600 km
dzelo23 - Pon Sty 15, 2018 14:31
Się nie ciesz bo odległość nie ma tu zbyt dużego znaczenia. Gdy ciemna strona mocy zacznie wciągać to już pozamiatane
Marek a zastanawiałeś się nad grubszą uszczelką?
karas_111 - Pon Sty 15, 2018 15:45
dobrze że Marek grzebie, przynajmniej coś ciekawego się dzieje na forum
sail - Pon Sty 15, 2018 19:14
prebenny , dystans nic nie zmienia VVC i turbo ? w Polsce chyba jeszcze czegoś takiego nie było...jakkolwiek będzie można pomóc to się na to piszę
Tu notabene jest link który oferuje to w Angli
kmaps
ale zapewne go znacie....nie wspomnę że za jedyne 325 GBP no taniocha jak na nasze domowe warunki...no chyba że załapie się ktoś na promocję 14 kwietnia za jedyne 150GBP tylko trzeba by się zapisać wcześniej.
Markzo - Sob Mar 03, 2018 18:22
Prace nad turbo posuwają się powoli do przodu - zakupiłem razem z Dzelem podstawkę do ECU i adapter do programatora:
Odstawiam zabawy galletto, bo nie przynoszą w zasadzie żadnych korzyści, zgrane 16kb nie bardzo odpowiada za coś ważnego dla pracy silnika. Programatorem z uszkodzonej kości udało się odczytać 256kb, więc jest lepiej. Na dniach pakuje podstawkę do ecu VVC i zobaczymy co uda się wygrzebać.
Przy okazji szykując się na lato zakupiłem felgi, 16 cali i et 38 - DOTZ Brands Hatch
LilJohn - Nie Mar 11, 2018 23:11
Dłubcie ładnie przy tym ECU VVC, może będzie dało się w polsce zrobić remap
Czy z tego kompa nie powinno się odczytywać 512kB danych?
dzelo23 - Pon Mar 12, 2018 07:49
Działaj tam działaj,
karas_111 - Pon Mar 12, 2018 19:50
Umyj te felgi i wtedy pokaż bo wstyd
Markzo - Pon Mar 12, 2018 20:08
karas_111 napisał/a: | Umyj te felgi i wtedy pokaż bo wstyd |
oj tam oj tam
Gdzie zwiecha ja sie pytam
karas_111 - Pon Mar 12, 2018 20:35
No kurde od razu lepiej się prezentują
Jaka zawiecha? Kompletnie nie wiem o czym mowa
addb1 - Pią Mar 23, 2018 11:44
Nosz kurde teraz to mnie zaimponowałeś Burbo VVC to ino me marzenie też jest, choć wolnnossaka bym dłubał
Jak postępy?
Markzo - Nie Maj 06, 2018 11:54
addb1 napisał/a: | Nosz kurde teraz to mnie zaimponowałeś Burbo VVC to ino me marzenie też jest, choć wolnnossaka bym dłubał
Jak postępy? |
Wolno, bo czekam na trochę luźniejsze dni póki co ogarnąłem środek Vi nadarzyła się okazja przerzucić trochę gratów z Zr 2005r... miały być tylko fotele
rozebrany ZR:
graty graty i jeszcze raz graty:
biorca gotowy:
nowa podsufitka wisi:
W międzyczasie moja Żoneczka walczy z tapicerką - wymyła KAŻDY element, wyprała fotele i zabezpieczyła środkiem do tapicerki
składamy dalej:
elektryka (przeróbki wymagają wszystkie przyciski na konsoli, sterowanie szyb, licznik):
Gotowe!
W sumie stary został tylko dywan wymieniliśmy: podsufitkę, deskę rozdzielczą, konsole centralną boczki przednie i tylne, zegary, fotele został do ogarnięcia bagażnik i będzie sztosik
maniu48 - Wto Maj 08, 2018 20:00
Gratki, Mareczku. Ale wiesz co jak tak patrze na te auta, części na trawie, to przypomina mi się obraz naszego wspólnego znajomego z Pilzna i jego podwórka za czasów świetności. Złóż jakiś filmik dla potomnych, na pamiątkę i wrzuć na YT. Coś ala to co nasz wspólny znajomy sklepił gdy składał byłego mojego 45/ZS.
Markzo - Wto Maj 08, 2018 20:49
maniu48 napisał/a: | Gratki, Mareczku. Ale wiesz co jak tak patrze na te auta, części na trawie, to przypomina mi się obraz naszego wspólnego znajomego z Pilzna i jego podwórka za czasów świetności. Złóż jakiś filmik dla potomnych, na pamiątkę i wrzuć na YT. Coś ala to co nasz wspólny znajomy sklepił gdy składał byłego mojego 45/ZS. |
Dzięki, ale z tym "znajomym" wole mieć jak najmniej wspólnego zamiast bawić się w robienie filmików, trzeba działać turbo nie załozone, a ZS dalej tylko 240KM, także jest co robić
adam_26 - Nie Maj 20, 2018 09:21
Markzo nie no okazja to Ci się fajna trafiła dziwię się że jeszcze zawieszenia nie przełożyłeś i hamulców od ZR
A tylne lampki cie nie podkusiło zmienić to kiedy będzie turbo VVC chyba będzie 1 w Polsce takie cuś
Markzo - Nie Maj 27, 2018 21:16
adam_26 napisał/a: | dziwię się że jeszcze zawieszenia nie przełożyłeś i hamulców od ZR |
w ZR był gwint, który poszedł do Osiołka a co do reszty..
adam_26 napisał/a: | A tylne lampki cie nie podkusiło zmienić to kiedy będzie turbo VVC chyba będzie 1 w Polsce takie cuś |
lampki mi się nie podobają, wole serię a VVC uturbione chyba jest jakieś w PL, ja na razie musze ogarnąć ECU żeby się dało stroić
tymczasem... dzięki Karasiowi wpadły takie fanty:
autko opłukane i tak się prezentuje
Vi usiadło jakieś 20-25mm, jest dużo sztywniej ale mi to pasuje Karaś dzięki za super zwieche!
A co do planów na najbliższe dni...
282mm na przód + 260mm na tył Autko powinno już sensownie skręcać i hamować... zostanie zmienić opony, mimo zapewnień te chińczyki są o kant du*y rozbić także na wakacjach można montować burbosa
karas_111 - Wto Lip 03, 2018 07:21
Kurcze gdzieś mi umknął ten temat a tu takie ładne rzeczy się dzieją
Super że zawiecha cieszy
Ale chyba i tak wszyscy czekamy tutaj na TURBO
Markzo - Czw Lip 26, 2018 10:45
Karas powiedzmy, ze juz blizej niz dalej
Hample przod:
Nowe vs stare:
Na tyl niedlugo wjada 260tki z zregenerowanymi zaciskami i nowymi linkami
A wracajac do pytania o turbo... Przymiarki
Malignus - Czw Lip 26, 2018 19:30
Bardzo ladny kierat,nie tylko 160 taki mialy ja tez posiadam.Galka biegow wygląda na momo,taka jak u mnie.Na ebayu sa nalepki na srodek,1,2,3 etc. tak jak przychodzily w ori.Dokupilem i swietnie wygląda.Ogolnie projekt pierwsza klasa.Trzymam kciuki i będę obserwować.Moze kiedyś się pokusze o turbinke u siebie
Markzo - Nie Paź 28, 2018 12:43
Mechanicznie w miare ogarniete auto, srodek na gotowo - czas go odszczurzyc wizualnie czorne łoczy!
prebenny - Pon Paź 29, 2018 17:48
Czemu prawa soczewka wypada połowę gorzej od lewej?
Markzo - Pon Paź 29, 2018 19:10
Beny jakies stare zarowki, zalozylem nowe i jest dobrze
maniu48 - Czw Gru 27, 2018 15:52
Markzo, co tu taka cisza?? Dzieje się coś??
Markzo - Czw Gru 27, 2018 16:05
Ruszylem z remapem VVC na filmiku nie ma dzwieku, jednak to pelny zakres obrotow normalnie wyprzedzenie kata zaplonu dochodzi tam nawet do 20-30st, u mnie stoi na 0.5st
https://youtu.be/mXAOKnHwCgc
Mam juz mozliwosc korekcji zaplonu, paliwo tez ruszylem jednak do testow na drodze potrzebuje kontroler AFR. Zostalo przeskalowac mapsensor i moge odpalic VVC z turbinką
Remigiusz - Czw Gru 27, 2018 23:41
I jakie w końcu te mapy mają wielkość 32kb czy jednak w innym obszarze są ?
mc.hanek - Pią Gru 28, 2018 00:20
Też jestem bardzo ciekaw odnośnie tego ECU, udało Ci się zgrywać i wgrywać wsad po OBD czy jednak trzeba za każdym razem targać sterownik na stół ?
Markzo - Pią Gru 28, 2018 08:23
Cytat: |
I jakie w końcu te mapy mają wielkość 32kb czy jednak w innym obszarze są ? |
Pisalem Ci Remi nie raz, w tych 16kb nic nie ma
mc.hanek napisał/a: | Też jestem bardzo ciekaw odnośnie tego ECU, udało Ci się zgrywać i wgrywać wsad po OBD czy jednak trzeba za każdym razem targać sterownik na sdatół ? |
Po kablu sie nie da, na pewno nie galletto. Na razie wyciagam kosc (mam podstawke), przyszlosciowo moze uda sie zrobic pewien myk
A co do mapek, mape zaplonu mam juz w stopniach z ladnymi osiami
Remigiusz - Pią Gru 28, 2018 11:15
Trzeba by śpi przeprogramować żeby więcej ściągał z ECU bo się da i bo kablu można śmigać
Markzo - Pią Gru 28, 2018 12:36
Remi tak tak, nawet Kmaps nie robi tego po kablu gosc, ktory przy tych sterownikach pracowal w Roverze - gadalem , jednym jego klientem i jak pojechal do niego na remap to wyjmowal mu ECU. Jak chcesz po kablu to tylko programtor BDM i wlutowanie sie w pola na ecu.
Zreszta mam pytanie, bo pisales ze mapowales VVC po kablu, jak to robiles, skoro w tych 16kb nie ma zadnej mapy odpowiedzialnej za cokolwiek istotnego? Porownalem pelny wsad z tymi 16kb co kazdy zgrywa i tam jest tylko fragment mapysterowania krokowcem LOL.
Remigiusz - Pią Gru 28, 2018 15:14
Ja mam zgrane mapy 32kb chyba. Nawet na zlocie zgrywałem.
Śpi idzie bo kablu tylko jak widać jest błąd w tym chińskim sofcie jaki obszar mapy ma ściągać przez śpi idzie po kablu.
Ja kiedyś miałem tylko te mapy na śpi ale wynika z tego że to pic na wodę był w takim razie.
mc.hanek - Pią Gru 28, 2018 17:35
Czekam aż turbina zagada i to wystroisz z niecierpliwością
Markzo - Wto Sty 29, 2019 14:21
Malym kroczkami do przodu zmodyfikowalem mape zaplonu, zwiekszylem kąt wyprzedzenia zaplonu, ecu ladnie to przyjmuje - brak bledow, dziwnych zachowan. Samo auto zaczelo przyjemniej sie odpychac, znaczaco poprawila sie reakcja na pedal gazu. Czekam na sonde AFR i zrobie pelny remap + wizyta.na hamowni a potem turbo, bo graty sie kompletuja
dzelo23 - Wto Sty 29, 2019 14:26
Markzo - Sob Kwi 27, 2019 07:04
No to turbimy gadzine
dzelo23 - Sob Kwi 27, 2019 19:10
coś już się fajnie kręci?
J1612 - Sob Kwi 27, 2019 20:06
To będzie chodzić na kompie z Ti?
dawidd - Sob Kwi 27, 2019 20:07
Markzo, ale masz zacięcie, pogratulować. Ja parę dni temu kopiłem zr'k 160 i plany co do modyfikacji mam podobne. Fajnie ze ktoś przeciera szlak, będzie mi łatwiej
Markzo - Sob Kwi 27, 2019 21:28
dzelo23 napisał/a: | coś już się fajnie kręci? |
turbo burbo
J1612 napisał/a: | To będzie chodzić na kompie z Ti? |
remap oryginalnego kompa z VVC (mems 3)
dawidd napisał/a: | Markzo, ale masz zacięcie, pogratulować. Ja parę dni temu kopiłem zr'k 160 i plany co do modyfikacji mam podobne. Fajnie ze ktoś przeciera szlak, będzie mi łatwiej |
ktoś musi hehehe
Mały up z dziś wczoraj tylko przymierzyłem graty, dziś już zamocowane pierwsza sprawa to wyjscie wody z turbo, przerobione na holdenderek:
klima nie rozpięta, ale miejsce jest
wiercimy spływ oleju:
miska umyta:
nie wiem czy to zasługa oleju LM, czy tego, ze przed zlaniem dodałem nafty (1 litr i odpalone auto na 20min) ale silnik wygląda tak:
silnik ma ok 230kkm
Podstawa filtra oleju + czujnik temperatury oleju (pasuje idealnie w miejsce tej zaślepki na imbus):
zasilanie turbo w olej:
kolektor wydechowy już wisi + nowa uszczelka i odpowiednie nakrętki:
chłodnia wody z VVC:
turbo gotowe do montażu:
magistrala wodna:
Filmik z pierwszego odpalenia
https://youtu.be/Om_dT0C3fMg
coś tam gwizda
https://youtu.be/sqJ8YFM30Lc
W poniedziałek montaż fmica + orurowanie i pewnie zaczne przerabiac DP
dzelo23 - Sob Kwi 27, 2019 23:39
Składaj, składaj, kurde bo już nie mogę się doczekać
dawidd - Nie Kwi 28, 2019 07:01
Kolektor i turbina jest z R 75 1.8T?
Moim MG jak dotąd zrobiłem 150 km od zakupu, ale jak się widzi takie posty to od razu by się chciało w swoim modzić
Markzo - Nie Kwi 28, 2019 10:16
dzelo23 napisał/a: |
Składaj, składaj, kurde bo już nie mogę się doczekać |
też jestem ciekaw jak to będzie się odpychać
dawidd napisał/a: | Kolektor i turbina jest z R 75 1.8T? |
kolektor wydechowy, turbo, podstawa filtra oleju, zasilanie oleju i spływ, mapsensor i rurki odmy wtryski na razie z VVC, zobaczymy jaki będzie AFR na drodze, jak będzie ubogo to mam wtryski z 1.8T.
dawidd napisał/a: | Moim MG jak dotąd zrobiłem 150 km od zakupu, ale jak się widzi takie posty to od razu by się chciało w swoim modzić |
nie czekaj, działaj
slax - Pon Kwi 29, 2019 07:22
Markzo, ojapierdole Fajnie się ogląda takie mody Działaj, kibicuje
addb1 - Pon Kwi 29, 2019 14:30
Ojojoj bedem go mógł podotykać w czerwcu?
Markzo - Sro Maj 01, 2019 18:29
Taki maly teaser zalozylem juz belke, zderzak - wrzuce foty z wiekszym updejtem
Wydech pospawany, DP przerobiony, zostalo go wrzucic na auto i mozna robic testy
Panowie spokojnie, cholera wie jak to bedzie smigac heheh
dzelo23 - Pią Maj 03, 2019 20:34
Może jakaś aktualizacja?
Markzo - Sob Maj 04, 2019 06:41
dzelo23 napisał/a: | Może jakaś aktualizacja? |
w sumie czemu nie
tak jak na zdjęciu wyżej widać, udało się wrzucić fmica i zapiąć orurowanie. Zderzak niestety musiałem pociąć Zeby zrobic miejsce turbinie wywalilem ori wiatrak od strony komory silnika. Wymusilo to wyrzucenie wiatraka od klimy i montaż wentylatorów z 45/zs.
przymiarki...
nie bardzo mi się podobał pierwszy efekt
po kilku modach wyszło tak:
belka mocno wycięta, ale została pod zderzakiem teraz musiałem wyrezać dolot do turbo i DP. Akumulator na razie został pod maską - wymusiło to dość mały stożek mam w planach przeniesienie aku do bagażnika, będzie dużo więcej miejsca na filtr:
komora na gotowo:
został wydech... tutaj kolega Karas zrobił mi meeega prezent
nierdzewny wydech z jego ZR 2.0T, 2,25' na 2 tłumikach przelotowych niestety lekkie kuku wyszło..
brakuje 2-3cm żeby schował się w tunel, 1.8T ma inaczej poprowadzony DP niż 2.0T i stąd ta różnica, ale to się ogarnie
na koniec filmik z pierwszej jazdy:
https://youtu.be/_lms2JEbH18
Dziś poprawie wydech, żeby ładnie wisiał i zaczynam strojenie a teraz czas na podziękowania, bo bez kilku osób na pewno by się nie udało uturbić VVC
-Dzelo, nawet nie licze ile godzin przegadaliśmy i ile paczek z częściami przyjechało od Ciebie wielkie dzięki za wszystko
-Karas, wydech jest kozak na maxa dzięki jeszcze raz
-LilJohn, bez Ciebie to pewnie trwało by jeszcze dłuuuuuuuuugo hehe, Twoja pomoc w rozkminie memsa 3 jest po prostu nie oceniona !
dzelo23 - Sob Maj 04, 2019 06:50
paczki chodzą w dwie strony, przegadane godziny to sama przyjemność i masa zdobytej wiedzy.
Remigiusz - Sob Maj 04, 2019 16:38
Markzo z czego ten icek jest ?
I co karaś teraz ma jak tobie wysłał cały układ wydechowy ? Nie śledzę aż tak tematu.
Ale spasowanie fajne
Markzo - Sob Maj 04, 2019 18:13
Dzelo wiec czas na turbo w cabrio
Remi ic jest z forda focusa mk1 1.8tdci, spasowanie takie sobie, ale dziala dobrze
Karasinski celuje w srogie moce i 2.25' to za malo bedIe robil nowy
Autko wstepie wystrojone, zrobilismy 60km, deszcz mocno przeszkadzal boost to 0.37b, zaplon ogarniety, paliwo tez jednak przy 6000obr/min skonczyly sie wtryski czas na wtryski z 1.8T afr przy bucie to 11.3-11.7, powyzej 6000obr/min skacze do 12.6 i wiecej. Zaplon bezpiecznie - ok 11st wyprzedzenia.
karas_111 - Nie Maj 05, 2019 12:29
Majster szacunek za to co zrobiłeś. Ty słów na wiatr nie rzucasz, powiedziałeś że uturbisz VVC i uturbiłeś
Wydzior niech służy. Trzeba kiedyś osłuchać na żywo jak gada
A no i dawaj jakiś filmik jak to się odpycha
Markzo - Czw Maj 09, 2019 18:59
Karaś dzięki, ale najgrubszy projekt ZR'a masz Ty to jednak daily póki co jestem pozytywnie zaskoczony, elastyczność bardzo się poprawiła - jeździ to przyjemnie. W przyszłym tygodniu założe wtryski z 1.8T i dokończę strojenie
dzelo23 - Sro Maj 15, 2019 21:25
Przyszły tydzień mamy, czas może na jakiś UP
Markzo - Czw Maj 16, 2019 05:21
A jak
Wrzuciłem wtryski z 1.8T:
Podpialem bov'a pod przepustnice, ladniej sapie
No i co... Jezdzi filmik:
https://youtu.be/uv49KRfiyUY
Nie przejmujcie sie brzęczeniem, gałka zmiany biegów dzwoni o lewarek, kiedys to ogarne
Co do samej jazdy, fajnie wreszcie zakrecic go do końca obrotów, boost pojawia się ok 1800obr/min (jakies 107kPa), max jest 138kPa i utrzymuje się do jakiś 7100rpm. Auto jest wystrojone bezpiecznie ale nie optymalnie. Mam problem z przelewaniem od ok 5000obr/min, afr spada do 10-10,4. Musze z tym powalczyć no i pewnie coś dźwigne boosta...
Remigiusz - Czw Maj 16, 2019 08:40
1.4bara szmigasz jak w dieslu ? Nieźle
Markzo - Czw Maj 16, 2019 10:34
Remigiusz napisał/a: | 1.4bara szmigasz jak w dieslu ? Nieźle |
0.4bara czujnik zmierzy z atmosferycznym stad taki odczyt
Remigiusz - Czw Maj 16, 2019 16:08
AHH odczyt absolutny no tak kurcze już myślałem.ze więcej biodra pakujesz jak do t16 hehe.. choć na 1.4 bara to już by grubi było z mocą
dawidd - Nie Cze 30, 2019 07:07
Markzo, powiedz czy ze zdjęciem całego kokpitu jest sporo roboty? Gdzie są śruby które go trzymają?
Markzo - Nie Cze 30, 2019 15:28
dawidd napisał/a: | Markzo, powiedz czy ze zdjęciem całego kokpitu jest sporo roboty? Gdzie są śruby które go trzymają? |
Nie, dosc latwo idzie sciagnij sobie rave, tam jest wsio
karas_111 - Sob Lip 06, 2019 20:07
Co nowego wymodzileś???
Markzo - Nie Lip 07, 2019 05:36
A taki mały updejcik
Auto ma problem z temperaturą, przy temp. na zewnątrz 32-35st. w czasie wolnej jazdy w mieście płyn potrafi mieć 105-107st, trzeba przejechać parę kilometrów szybciej, żeby spadł poniżej 94st. I nie jest to hgf, zacięty termostat czy zapchana chłodnica, po montażu turbo zrobiło się bardzo gorąco pod maską
Dzelomen Turbaszi dał mi namiar na termostat PRT z temperaturą otwarcia 82 st. powinno to znacznie poprawić chłodzenie niestety uraz łapy opóźni montaż jeszcze na jakiś czas
W dolocie też jest piekarnik, IC wyrabia jednak kolektor jak i cała reszta osprzętu grzeje się niemiłosiernie na 100% konieczne są wyloty gorącego powietrza z maski, muszę coś w miarę estetycznego wydumać Próbowałem zaadaptować wyloty z Forda Escorta Cosworth'a ale nie pasują wizualnie nic a nic
Z rzeczy pozytywnych razem z Johnym Oio dłubiemy tego memsa 3, efekty są coraz ciekawsze obecnie w sofcie zmieniliśmy:
-temperaturę załączania wentylatorów z 104 na 101st,
-odcięcie obrotów na 7300, bez spadku na 6800 przy kolejnym "uderzeniu" w odcinę,
-pops&bangs, nie działa to jeszcze idealnie, czasami strzela mniej lub więcej, ale radocha jest wielka tutaj filmik:
https://youtu.be/64gzSnu_hlk
a tak brzmi Bejbi Turbo w czasie jazdy:
https://youtu.be/T2QDtWLW0iY
-zapłon jest w pełni kontrolowany, dołożyłem u siebie na 12,5-13st przy bucie, miło się odpycha,
Jak tylko ogarnę temperatury pod maską to będę dmuchał więcej z wizualnej strony jest plan na pomalowanie całego auta...
dawidd - Nie Lip 07, 2019 07:08
Markzo napisał/a: | z wizualnej strony jest plan na pomalowanie całego auta. |
na jaki kolor?
Tez mam taki pomysł pomalować całego na bialy razem z wnękami drzwi i klapy bez komory, ale na razie brak czasu
[ Dodano: Nie Lip 07, 2019 08:08 ]
Markzo napisał/a: | termostat PRT z temperaturą otwarcia 82 st |
po ile takie termostaty?
greg-si - Nie Lip 07, 2019 07:49
Raczej to normalne że się tak grzeje. W T-serii do jakiej temp. dochodzi w takich warunkach?
Możesz jeszcze poszukać termostatu jak w t-serii w wąż. Mam taki u siebie w 200`ce z temp. otwarcia ok 80 stopni. Jest tani jak barszcz.
Chłodnicę jakiej grubości masz?
Ewentualnie dajesz dystans na zawiasach maski żeby był lepszy przewiew.
dzelo23 - Nie Lip 07, 2019 10:53
Wydaje mi się że prt ma jeszcze jeden plus. Puszcza płyn cały czas na chłodnice dzięki temu nie ma dużych skoków temperatury.
Dłubcie tego memsa ile wlezie, coraz więcej ludzikow na to czeka
Markzo - Nie Lip 07, 2019 12:39
dawidd napisał/a: | na jaki kolor?
Tez mam taki pomysł pomalować całego na bialy razem z wnękami drzwi i klapy bez komory, ale na razie brak czasu |
niebieski, ale jeszcze nie wiem jaki
greg-si napisał/a: | Raczej to normalne że się tak grzeje. W T-serii do jakiej temp. dochodzi w takich warunkach?
Możesz jeszcze poszukać termostatu jak w t-serii w wąż. Mam taki u siebie w 200`ce z temp. otwarcia ok 80 stopni. Jest tani jak barszcz.
Chłodnicę jakiej grubości masz?
Ewentualnie dajesz dystans na zawiasach maski żeby był lepszy przewiew. |
dzelo23 napisał/a: | Wydaje mi się że prt ma jeszcze jeden plus. Puszcza płyn cały czas na chłodnice dzięki temu nie ma dużych skoków temperatury. |
Dzelo to ładnie ujął, tak wygląda PRT:
Montując go trzeba zmienić węże od chłodzenia, sam obieg działa lepiej Uniesienie maski na zawiasach może pomóc na postoju, w czasie jazdy w okolicach szyby przedniej tworzy się nadciśnienie i nie wyciąga gorącego powietrza. Próbowałem iść w tą stronę:
jednak w ogóle mi to nie pasuje a muszą być w tym miejscu (zaraz za chłodnicą) żeby to działało (tu się tworzy podciśnienie i wyciąga gorące powietrze spod maski).
I na koniec taka fotka
greg-si - Nie Lip 07, 2019 12:58
dzelo23 napisał/a: | Puszcza płyn cały czas na chłodnice dzięki temu nie ma dużych skoków temperatury. |
Trochę tego stwierdzenia nie rozumiem bo po co wtedy termostat?
Markzo napisał/a: | Uniesienie maski na zawiasach może pomóc na postoju, w czasie jazdy w okolicach szyby przedniej tworzy się nadciśnienie i nie wyciąga gorącego powietrza. |
Jest w tym trochę prawdy i trochę nie. Nie ma sensu wchodzić w teorię, zobacz gdzie montują wloty w obecnych autach WRC, Rallycross. Są to boczne strefy maski bliżej a nawet nad kielichami.
Spróbuj, to zabieg praktycznie bezkosztowy.
dzelo23 - Nie Lip 07, 2019 17:15
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=591294
Gregu może to wyjaśni więcej.
[ Dodano: Nie Lip 07, 2019 18:15 ]
Patrz na schematy n środku strony.
addb1 - Pon Lip 22, 2019 15:49
Markzo, oh nie.... te wloty/wyloty wyglądają szkaradnie zdecydowanie
może coś takiego ale to też mi się średnio widzi haha
alledrogie
o takie
Kolejna sprawa to wywierć w zderzaku otwory o jakieś 5cm lub większej średnicy tak jak to ROBIO w civicach
flapjck1 - Wto Lip 23, 2019 09:49
Z ta temp. pod maska - nie lepiej zaizolowac turbo i początek wydechu?
Xakari - Wto Lip 23, 2019 16:34
flapjck1, z tą izolacją to jest wiele teorii za i przeciw, ja też byłbym za lepszą wymianą powietrza, z tym, że ciężko w takim aucie zrobić wlot/wylot, który będzie dobrze działał i nie straszył wyglądem
flapjck1 - Wto Lip 23, 2019 20:17
Ja wiem ze zaizolowany wydech będzie mniej trwały ale coś za coś
Markzo - Sob Sie 24, 2019 20:37
Taki mały up'ek
Zmieniona temperatura załączania obu biegów wentylatora:
1 bieg 98st, wyłącza się przy 95 (seria 104-98),
2 bieg 102st, wyłącz się przy 98 (seria 112-108),
Dołożone zapłonu i korekta paliwka, takie małe wideo z jazdy
https://youtu.be/JIs5OL9cM38
MBC już czeka, niedługo dołożę boosta
karas_111 - Nie Wrz 22, 2019 14:21
I jak boost dźwignięty? udało się coś zdetonować?
Markzo - Nie Wrz 22, 2019 14:39
karas_111 napisał/a: | I jak boost dźwignięty? udało się coś zdetonować? |
Na razie detonuje mieszanke w cylindrach
MBC zamontowane, boost podniesiony na 0.6b opadające na 0.5b przy koncu obrotow (chyba grucha WG nie ogarnia). Tak się napędza:
https://youtu.be/OeVCCZZVtO8
Xakari - Czw Paź 17, 2019 13:14
Barrdzo dobra robota
Markzo - Czw Paź 17, 2019 19:09
Dobra robota Majster to jest u Ciebie tutaj jest grane cyk fuch bring di ekszyn
Dziwnie tak malowac na niebiesko, no ale czerowny nie pasuje do tego wrzucilem poliftowa poduche
Nie moglo zabraknac flagi na skrzynce bezpiecznikow
dawidd - Pią Paź 18, 2019 05:29
Piękna robota.
Pytanie mam odnośnie wyciszenia r25. Wcześniej rozbierałeś zr na części - powiedz czy r25 miał jakieś dodatkowe wyciszenie wnętrza którego nie miał zr?
Markzo - Pią Paź 18, 2019 14:30
dawidd napisał/a: | Piękna robota.
Pytanie mam odnośnie wyciszenia r25. Wcześniej rozbierałeś zr na części - powiedz czy r25 miał jakieś dodatkowe wyciszenie wnętrza którego nie miał zr? |
Brak wygluszen xD to rydwan z piekla rodem
karas_111 - Sob Paź 19, 2019 08:42
No no, coraz ładnie pod maską Rozpórkę jeszcze pomaluj bo ruda coś się do niej dobiera
A sprzedał byś info skąd taką flagę na skrzynkę bezpieczników dorwać
Markzo - Sob Paź 19, 2019 10:02
karas_111 napisał/a: | No no, coraz ładnie pod maską Rozpórkę jeszcze pomaluj bo ruda coś się do niej dobiera
A sprzedał byś info skąd taką flagę na skrzynkę bezpieczników dorwać |
Spokojnie rozporka pojdzie w czorny mat przy okazji jak bede inne rzeczy malowal
Flage mi przyslal chyba Plywak lata temu, ostatnio ja znalazlem
dawidd - Czw Gru 05, 2019 06:56
Markzo, zapytam o zmianę deski z przed na poliftowa. W przedlifcie jest manualny suwak od odbiegu otwartego/zamkniętego a w polifcie widzę ze jest przycisk. Jest tam dodany jakiś silniczek? Co nim steruje, scu czy wprost pod przycisk jest podpięty?
Markzo - Pią Gru 06, 2019 07:31
Jest motorek przy klapce, nie pamietam dokladnie co trzeba bylo zmienic, ale to nic trudnego
dzelo23 - Pią Gru 13, 2019 17:18
Co żeś panie wymodził nowego?
Markzo - Pią Gru 13, 2019 23:32
dzelo23 napisał/a: | Co żeś panie wymodził nowego? |
cały czas małymi kroczkami do przodu
Z rzeczy bardzo istotnych, została wstawiona reperaturka progu i nadkola. Ruda szmata wygoniona z "stałych" elementów karoserii do wymiany mam lewe drzwi i błotnik, bo nie kalkuluje się ich ratować. Na wiosne malowanie
Cały czas lekko koryguje soft, auto odpycha się już całkiem przyjemnie - po montażu szpery celuje w 0,8b
Od uturbienia minęło paręnaście kkm, czas na nowy olej:
Teściu sprawił mi fajny prezent
Od razu przyjemniej się dłubie pod furakiem
Przyszedł czas na wymianę uszkodzonych zegarów... nie było to takie proste jak miało być niestety rocznik 2000 + wersja Vi sport plus spowodowały masę problemów chciałem wrzucić takie:
zamontowane:
Jednak pojawiły się 2 problemy: 1-albo działał obrotek, albo prędkościomierz nigdy oba razem 2-one są beżowe... nie białe nie pasowały do wnętrza za radą Slaxa kupiłem to:
Zegary z TF160
kabelkologia:
na gotowo:
Działa wszystko tak jak ma być, przebieg mam swój plan jest wykorzystać dodatkowe kontrolki z tf'a - np za gorący olej, prace wiatraka itp.
Od uturbienia minęło właśnie 15kkm, przyzwyczaiłem się już do jego charakteru trzeba dowalić boosta, bo nudno jest
Remigiusz - Pią Gru 13, 2019 23:55
Zegary od
Coupety mega ładniejsze od tych MK2 dobrze że to śmiga
Co do najazdów nie ugina się to
Malignus - Sob Gru 14, 2019 02:08
Zegarki od MGF se oraz TF do 2005.Zawsze sie zastanawialem czy beda "pamietac" przebieg.Ale jak widze bez problemu.U siebie cos mnie korci na zegarki z LE500.Ale to piesn przyszlosci.Troche brakuje podswietlenia po bokach zegarow,ale mozna sie przyzwyczaic
Ogolnie gratulacje
slax - Pon Gru 16, 2019 07:19
Markzo, Ładnie to wyszło, do mnie tez już idą dwa komplety zegarów z MGF I drugie Z TF , na wiosnę tez zamontuje
PS. Twoje zegary są z MGF nie TF. Deczko róznią się tarczami
Malignus - Pon Gru 16, 2019 20:01
Lars zrobil nawet podswietlenie do tych zegarkow.Mimo wszystko z ciekawości zaciagne pasa i uzbieram na zegarki z LE 500.Bardzo mi się podobają.
Kawalek zegarkow od TF.Ty masz od SE czyli MGF 2000-2002
I zegarki z mojego MGF SE
Markzo - Pon Gru 16, 2019 20:18
slax napisał/a: | Markzo, Ładnie to wyszło, do mnie tez już idą dwa komplety zegarów z MGF I drugie Z TF , na wiosnę tez zamontuje
PS. Twoje zegary są z MGF nie TF. Deczko róznią się tarczami |
Malignus napisał/a: | Lars zrobil nawet podswietlenie do tych zegarkow.Mimo wszystko z ciekawości zaciagne pasa i uzbieram na zegarki z LE 500.Bardzo mi się podobają.
Kawalek zegarkow od TF.Ty masz od SE czyli MGF 2000-2002
I zegarki z mojego MGF SE
|
oooo Majstry dobrze wiedzieć! faktycznie na zegarach była data 2000r tak czy inaczej działają super, tylko zmienię podświetlenie na białe, bo to żółte nie pasuje nic a nic.
Dziś Johny Oio podsunął mi świetny pomysł na upgrade sprzęgła na to z 2.0T więc jeszcze w tym roku mam nadzieje na:
-szpere,
-nowe lozyska,
-sprzeglo 228mm
Malignus - Pon Gru 16, 2019 21:41
To jeszcze podświetlenie ori se
Miałem po kupnie niebieskie podświetlenie ledowe.Wygladalo jak qpa
dawidd - Sob Maj 23, 2020 18:09
Pytanie mam odnośnie soczewek w lampach, z jakiego modelu auta to są soczewki?
Markzo - Nie Maj 24, 2020 20:27
dawidd napisał/a: | Pytanie mam odnośnie soczewek w lampach, z jakiego modelu auta to są soczewki? |
Nie pamietam, firma to Hella, dosc duze i dobrze swieca
dawidd - Pon Maj 25, 2020 19:12
Hells classic
Juz mam komplet gratów, z tym ze ja idę w xenon. W r75 mam bi-xenon po metalizacji próżniowej i jestem naprawdę zadowolony. Malo które auto świeci lepiej niż moje lampy. W MG zrobię na razie pojedynczy xenon, przysłony do długich z czasem tez pewnie tam wlecą, ale murze ja trafić gdzieś
Czy u Ciebie cały projektor zmieścił się do obudowy czy z tylu musiałeś rozcinać i przedłużać lampę?
Markzo - Sob Cze 13, 2020 10:48
Kolejne mody ogarnięte iiiii nieuchronnie zbliżamy się do wizyty na hamowni
Ostatnie tygodnie to ciągłe podnoszenie boosta wygenerowało to kilka problemów
1) gruszka WG poddała się, boost szybował w dół,
2) sprzęgło umarło powyżej 0,7b,
3) brak trakcji
4) grzał się strasznie dolot,
Wszystko zostało nareperowane lecimy!
Zamiast seryjnego sprzęgła 215mm wleciało 228mm z 2,0idt/Ti. Wymagało to zmiany zamachu:
róznica w umieszczeniue otworów mocujących docisk:
stare sprzęgło:
nowy zamach i sprzęło:
przy okazji wyszło, że łapa sprzęgła się zacierała, ogarnięte + nowe łozysko oporowe:
ok, sprzęgło wydoli, teraz trakcja = torsen:
od razu zamontowałem nowe łożyska Koyo, ze stalowymi koszykami:
i cyk, na auto:
kolejna sprawa to zużyta gruszka, niestety seria jest nitowana do boudowy kompresora, więc lekki modzik i jest:
W dolocie sahara, a coś z 25-26kkm zrobione z turbo:
Wrzuciłem poliuretany na drążki reakcyjne:
zamontowany wspornik kolektora, seria w vvc:
Filtr powietrza zmienił lokalizację, trafił pod podstawe akumulatora, wyciałem mu troszke miejsca:
No i co... tak się to teraz napędza
0-100 z lajtowym startem:
https://youtu.be/gDRb6C93h6w
2bieg gaz do dechy:
https://youtu.be/GcCwHe_AnKk
Wrażenia z jazdy są kapitalne! nawet się odpycha, a trakcja i przyczepność po prostu mnie urzekła zachowanie auta zmieniło się o 180st dosłownie wgryza się w zakręty i bardzo chętnie katapultuje z nich na wyjściu banan z gęby mi nie znika
Co do najbliższych planów... wymiana orurowania intercoolera, od pasa przedniego do przepustnicy. Relokacja filtra zrobiła mi tam mase miejsca, pozbędę sie plastiku i zwężek. Druga sprawa to chłodnica oleju - mus, olej bardzo szybko się grzeje
No i chce na dniach odwiedzić hamownie obecnie auto podaje 0,8b w peaku, opadające na 0,6-0,65 na koncu obrotów. Pochwalę się kreskami jak tylko je dostane
dzelo23 - Nie Cze 14, 2020 09:49
No i to mi się podoba
Jak jest banan na twarzy to znaczy się że warto było lać pot i poświęcać godziny na robotę
Gratuluję efektu i oby kreski zaspokoiły oczekiwania.
Markzo - Pią Cze 19, 2020 22:50
Dzelo...chyba czuje sie zaspokojny xD oto wynik z hamowni!
dawidd - Sob Cze 20, 2020 05:48
to teraz tylko produkcja i sprzedaż gotowego zestawu do podnoszenia mocy w r25
Markzo - Sob Sie 01, 2020 16:22
Vi dostalo nowe turbo od Dzela, juz nie chinol a ori garrett boost 0.88b, tak sie napedza:
https://youtu.be/WY-MvdtKPPQ
Xakari - Pon Sie 03, 2020 00:24
Dzelo niedługo będzie głównym dystrybutorem turbo kitów do k serii w polsce . Na filmiku na LC startujesz? był but w podłogę do zmiany biegu czy musiałeś ujmować i kontrolować upalanie?
Markzo - Pon Sie 03, 2020 06:17
Cytat: | Dzelo niedługo będzie głównym dystrybutorem turbo kitów do k serii w polsce |
Diler K i T serii
Xakari napisał/a: | Na filmiku na LC startujesz? |
tak
Xakari napisał/a: | był but w podłogę do zmiany biegu czy musiałeś ujmować i kontrolować upalanie? |
ja startuje bez pełnego wklepania, na granicy przyczepności (1 bieg), potem full ogień
|
|