Zobacz temat - MG ZR 160 u dawidd'a -autko do odgruzowania, już odgruzowane
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - MG ZR 160 u dawidd'a -autko do odgruzowania, już odgruzowane

dawidd - Pią Kwi 26, 2019 05:15
Temat postu: MG ZR 160 u dawidd'a -autko do odgruzowania, już odgruzowane
Cześć, chwiałbym sie "pochwalić" swoim nowym nabytkiem
MG ZR 160 z 2004r kupiony 3 dni temu za .... 3 tys zł - i to chyba największa zaleta auta :)
Stanął obok wypicowanej 75 w garażu i trzeba przyznać ze biednie wygląda, w każdy element wprowadziła sie ruda, więcej rzeczy nie działa niż działa
Ale do rzeczy auto w dość przyjemnym szarym metaliku, 5 drzwiowe z klima abs elektrycznymi szybami i lusterkami ze 160 konnym silniczkiem 1.8VCC
Co dziala - silnik odpala i jezdzi i tyle :)
Co nie działa i jest do roboty:
- końcówka drążka (tak wali jak by koło miało sie urwać
- tłumik tak hałasuje jak by go nie było
- świeci SRS
- hamulce przód tyl wykończone
- ręczny praktycznie brak
- zaciski tyl do regeneracji
- radio nie działa i antena ułamana
- szyba przednia pęknięta
- rezystor dmuchawy upalony, 1 bieg nie działa
- zderzak z tyłu rozbity
- spryskiwacz tył nie działa
- klima nie działa - standard
- cieknie olej spod głowiczki walków rozrządu

To tak na wstępie co na szybko znalazłem
Z plusów - wyrwałem auto z pięknymi 16" alusami i chińskimi ale nawet w niezłym stanie oponami oraz drugi komplet kół na zimę
Auto kupiłem jako dodatkowe bo gdy robię coś grubszego w R75 to nie mam sie czym przemieszczać i drugie auto się przydaje

Wad jest tak duzo ze jak pojechałem po auto i odpuściłem bo mowie - czy mi potrzebny jest aż taki złom? Ale przespałem się z tematem i na drugi dzień wrociłem po tego gruza i powiem szczerze ze ciesze się jak dziecko. Auto pomimo swoich wad rwie do przodu, mimo iz serwisu olejowego i i innego chyba od nowości nie widziało
Do tego wszystkiego wisienkę na torcie ktoś postawił bo od spodu zrobił konserwacje bitexem z pistoletu, i tak na przykład mam zakonserwowana 1 felge, i wszystko co od spodu widać... tragedia. Mało tego żeby nie gnił silnik to komora tez jest wypryskana jakimś woskiem czort wie czym. Myłem silnik ze 3 h mocnym kercherem i najróżniejszą chemia autodetalingowa i tylko z rurek aluminiowych to coś złaziło - reszta się trzyma :)
Bede sie w miarę starał opisywać jak idą prace, dziś na pewno coś się uda zrobić i fotki tez wlecą

dzelo23 - Pią Kwi 26, 2019 12:08

Hehehe kolejny trafiony zatopiony :d
Gratki zakupu, fajnie że 5d też szukałem takiego ale nie było nic blisko i jest cabrio które z miejsca w porównaniu do 75 to rwie jak szatan także wiem co czujesz przy ruszsaniu ;) co prawda moc nie ta ale jest banan na twarzy.
Opisuj bo się miło czyta Twoje posty i pewnie zr będzie odpiciwany.

dawidd - Pią Kwi 26, 2019 20:53

Dzis ogarniałem tłumik, okazało sie ze ze środkowym jest problem nawet na zamówienie, wiec wspawałem co się dało ze starego i gra. Spawacz ze mnie żaden bo migomata mam od 3 tygodni, ale dałem rade.
Dzis tez przyszła taśma do kierownicy i ku mojemu zadowoleniu klakson zaczął działać i SRS zgasł. Wiec to tylko taśma za 10 zł powodowała problem :)

[ Dodano: Pią Kwi 26, 2019 15:06 ]
dzelo23 napisał/a:
trafiony zatopiony
oby
dzelo23 napisał/a:
Opisuj bo się miło czyta Twoje posty i pewnie zr będzie odpiciwany.
:)
dzieki

[ Dodano: Pią Kwi 26, 2019 15:14 ]
[img-0]

[ Dodano: Pią Kwi 26, 2019 15:21 ]
fotki pokazują jak ktos spawał tłumik - zapluty nieszczelny i głośny
Spod auta - wszystko w bitexie
Sprawdziłem tez pasek rozrządu - miał być wymieniany 20 tys km temu, no i może był, ale tylko ten mały, drugi główny wygląda na bardzo stary
Na końcu sprawca niemożliwości diagnozy auta - dysk maxtor 125 MB - przestał go wykrywać archaiczny laptop, ale z 2 prawdziwymi portami com i prawdziwym euroscan'em. Tym sprzętem bez problemu diagnozowałem rovera 416 z 96r, myślałem ze i MG zdiagnozuje, ale laptop sie wysypał, a nie wiem co jeszcze czyta MG z 2004r - jak ktoś wie to może podpowie :)

[ Dodano: Pią Kwi 26, 2019 21:51 ]
Prac ciag dalszy
Wpadła nowa końcówka drążka z lewej strony, reszta zawieszenia wygląda na ta chwile ok
Moje spawanie tłumika skończyło sie porażka - jak już wszystko poskładałem to doszkalam sie maleńkiej 0,5mm dziurki na samym tłumiku a ze blacha tam skorodowana i bardzo cienka, to tylko dotknąłem i wypaliło dziurę, dalsze próby załatanie prądem 40 A tylko pogorszyły sprawę wiec murze kupić sam tłumik i wspawać go w rurke.
Myślałem o czyms takim:
https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-tlumik-srodkowy-awg-sr-60mm-dl-400-6944055770

Nie ukrywam ze chciałbym wyciszyć mojego MG, nie lubię tego buczenia. Moze polecicie jakiś inny tłumik ktory wyciszy hałas?

I z dobrych dla mnie informacji, to udało mi sie uruchomić laptopa ktory jest pewnie starszy ode mnie, i nawet odpalił euroscan i jest tam MG 1.8, co prawda nie podane jak silnik ale może cos zdiagnozuje
I kilka fotek:

[ Dodano: Pią Kwi 26, 2019 21:53 ]

Markzo - Sob Kwi 27, 2019 07:01

Nie mecz sie ze starymi programami, toaf czyta poduszki i silnik, elm z apka na telefon/laptop rowniez :) dzialaj, bo jest potencjal :)
dawidd - Sob Kwi 27, 2019 07:49

wczoraj mi przyszło do głowy czy własnie toaf nie ruszy tego zr'k, ale skoro piszesz ze da rade to sprawdzę co on mi tam pokaże.
DziękiMarkzo,

[ Dodano: Sob Kwi 27, 2019 08:49 ]
No i faktycznie toaf mi się z silnikiem połączył. Nieźle to wygląda. Kilka błędów i to niegroźnych, po skasowaniu wyskakuje tylko P1520 i P1522 z czego ten P1522 znika gdy silnik jest uruchomiony a pojawia się gdy go zgaszę. Pojeżdżę trochę i zobaczymy czy się coś pojawi

P1520 ignoruje bo jak doczytałem: - P1520 - obwód czujnika temp. oleju w podstawie filtra - obwód przerwany - jednak jest to błąd który jest w każdym ZR160 gdyż jest to błąd w oprogramowaniu ECU, taki czujnik nie istnieje w tym samochodzie.

dzelo23 - Sob Kwi 27, 2019 15:38

Działaj, działaj :tak:
Co do tłumika środkowego w 75 mam taki jak wkleileś i przy turbo jest ok.

dawidd - Pon Kwi 29, 2019 21:04

no po woli działam
Zrobielem dziś 30 km, żadne błędy w sterowniku się nie pojawiły, wiec elektrycznie wygląda na sprawny. Tylko hałas z tłumika mnie dobijał wiec wspawałem środkowy tłumik, ktory znalazłem u siebie w garażu chyba ze scenic'a 140 konnego, tez przelotowy, ale ze znacznie mniejsza (chyba z 5 mm) rura i mniejszym prześwitem. Pojeżdżę jutro i zobaczę czy czuć jakaś różnicę


No i muszę podłączyć tego euroscana, ma on 1 duza przewagę nad toaf'em - ma podgląd live data dla benzyny. Warto by było zobaczyć co tam czujniczki na żywo pokazują

[ Dodano: Pon Kwi 29, 2019 22:04 ]
Dzis w swoim złomku wymieniłem olej na 10w40 i filtr oleju. Przy okazji sprawdziłem kompresje i hmm szału nie ma. Pierwsze 4 zdjęcia pokazują wynik na sucho, drugie z próba olejowa. Wychodzi na to ze dól do roboty, czyli czeka mnie kapitalny remont tego grata, chyba ze nafta albo płukanka z czystej ropy mu pomoże. W najbliższym czasie zaleje wszystkie cylindry nafta i zobaczymy ci to da. Ponoć przedmuchiwanie sprężonym powietrzem cylindra zalanego nafta tak żeby ja wypchnąć dołem daje dobry efekt - spróbuje


Dziwi mnie trochę tak słaba kompresja na 4 cylindrze bo auto pali od dotyku, nie kopci i ma naprawdę niezłe odejście. Moze VCC jest źle ustawione.. sam nie wiem, wtedy by pewnie olej w cylindrze nie pomógł. Moze coś podpowiecie, ale chyba trzeba sie będzie szykować na najgorsze

nanab - Pon Kwi 29, 2019 21:32

Jak będziesz wymieniał upg to łatwo sprawdzisz szczelność zaworów, wystarczy głowicę położyć do góry nogami z zamkniętymi zaworami i nalać benzyny, nie powinna przeciekać.
flapjck1 - Wto Kwi 30, 2019 00:09

sprawdz czy tloki sa na rownej wysokosci - 1 i 4ty
dawidd - Wto Kwi 30, 2019 10:56

Juz kilka rady robiłem k serie co prawda bez vcc ale ogólnie to znam silnik, nawet mam trochę nowych uszczelek i uszczelniaczy zaworów, które gdzieś tam sie poniewierają. Nie robiłem co prawda dołu silnika ale na forum jest sporo wiedzy, wiec jak by co to myślę ze sobie poradzę.

flapjck1, ale mi dałeś zagwozdkę - nie przyszło mi do głowy ze ktoś mógł wymienić korbowody. Zeby był krótszy to chyba by musiał siedzieć z 1.8 turbo ktory defakto trudniej znaleźć niż ze zwykłego 1.8. A chyba w zr vcc 160 korby są te same co w 1.8 zwykłym 120 koni. Mysle ze tu u mnie problem jest z pierścionkami i jak mu nafta nie pomoże to biorąc pod uwagę listę potrzeb tego auta, silnik będę robił dopiero za jakiś czas

[ Dodano: Wto Kwi 30, 2019 07:34 ]
Chłopaki powiedzcie czy kolektor aluminiowy bez napisu VCC coś oznacza? Zdecydowana większość VCC widziałem z napisem, u mnie go nie ma - czy to jakaś " inna" wersja silnika?Komp silnika mam 160km przepustnice aluminiowa ta większa, tylko zastanawia mnie brak napisu VCC

[ Dodano: Wto Kwi 30, 2019 11:56 ]
Dziś trochę go umyłem piana, szampon, wycieranie i qd oraz szybkie mycie szyb

dzelo23 - Wto Kwi 30, 2019 14:19

Korba z tlokiem dla vvc i turbo jest taka sama.
Malignus - Wto Kwi 30, 2019 20:48

Mam TF k serie 135 kucy,przepustnica 52 oraz kolektor aluminiowy zwykly (bez napisu vvc) .Napis vvc widziałem tylko na MGF 145 .Mogę się mylic ale to takie moje obserwacje.Sknerko ma TF 160 może cos u niego znajdziesz
dawidd - Sro Maj 01, 2019 11:35

dzelo23, jesteś na 100 procent pewny?
sTERYD - Sro Maj 01, 2019 13:26

Jak chcesz interfejs do tego, to sprawdź chińskie wersje autocoma, teraz chodzą w śmiesznych piniondzach a w tych sterownikach widzą wszystko.
Co do kompresji, to na zawory nieszczelne olej by raczej nie pomógł, więc to niestety raczej dół :(

dzelo23 - Sro Maj 01, 2019 16:59

Na 100% to jestem pewien że niczego nie jestem pewien ;)
Trzeba by to sprawdzić w rave, swego czasu na rimmerbros wychodziło że komplet tłok z korbą są takie same dla turbo i vvc.
Później sprawdzę nr na korbach z turbo bo jeszcze mam komplet nie wysłany to podam tutaj.

[ Dodano: Sro Maj 01, 2019 17:59 ]
nr na korbowodzie LFF 000410. Długość wg rave to 131.05-131,15mm. Nie mam rave dla vvc więc nie wiem jaką długość ma tam korba, jakby ktoś zmierzył albo luknął w rave to by było wiadomo na 100%

dawidd - Sro Maj 01, 2019 17:57

Teraz jestem na wyjeździe, po powrocie sprawdzę to.

[ Dodano: Sro Maj 01, 2019 18:57 ]
sTERYD, faktycznie autocom to koszt poniżej 150zl z alliexpres. A orientujesz się czy on w mg odczyta wszystkie moduły razem z modułem komfortu? I czy też koduje czy tylko odczyt?

sTERYD - Sro Maj 01, 2019 19:20

Odczyta na bank silnik, abs poduszki I wszzystko co było w R200/25 łącznie z kodowaniem pilota lucasa, nie wiem jak z BCU, bo nie mialem z tym stycznosci, musiałby MaReK się wypowiedzieć. W Twoim jest już BCU, czy tylko MFU?
dawidd - Sro Maj 01, 2019 20:09

Pilot mam "jajko" to chyba bcu, jeszcze tego tematu nie zgłębiałem.
Remigiusz - Czw Maj 02, 2019 01:19

Autocom nie widzi pectrona bcu i tego nie ruszy
dawidd - Sob Maj 04, 2019 21:12

Model mojego BCU to YWC001540 Pektron.
Remigiusz, a wiesz co z "tanich" kabli odczyta bcu?

Po powrocie do domu muszę go wyciągnąć i rozebrać, ktoś już w nim grzebal bo jest odkręcony i leży luzem. Być może w nim jest coś zrobione, bo światła mijania mam na pozycji 0 manetki włączone przy przekręconym kluczyku na zapłon. Żadnego innego dolozonego modułu nie znalazłem

[ Dodano: Sob Maj 04, 2019 20:09 ]
Dziś postanowiłem podiagnozowac silnik. Zmierzyłem dalmierzem odległości od pokrywy zaworów do denka tłoka
Sprawdziłem zarówno dolny martwy punkt jak i górny martwy punkt i co mi wyszło:
DMP
1 404 mm
2 400 mm
3 402 mm
4 396 mm

GMP
1 317 mm
2 316 mm
3 317 mm
4 315 mm

gmp i dmp ustawiałem "na oko" wsadzając do 4 cylindrów paski do spawania plastyku wiec rozbieżność może wynikać z tego lub tez z dokładności dalmierza. Nie mam pomysłu jak by to inaczej sprawdzić. Warto zaznaczyć ze pomiary robiłem wielokrotnie i były powtarzalne

Jedyne co mnie zastanawia to DMP 4 cylindra, wyraźnie on odbiega od reszty, GMP jest ok. Czyżby górna panewka była wyrobiona? Ale pewnie wtedy by to tak waliło ze nie dało by sie jechać. Ten pomiar robiłem kilka razy i miedzy pomiarami kręciłem wałem - zawsze ten cylinder różnił się od innych

[ Dodano: Sob Maj 04, 2019 20:44 ]


[ Dodano: Sob Maj 04, 2019 20:45 ]


[ Dodano: Sob Maj 04, 2019 22:12 ]
Po tych pomiarach zrobiłem jeszcze raz pomiar kompresji. Tym razem się do tego bardziej przyłożyłem, naładowałem akumulator, pociągałem kabelek od automatu rozrusznika i test zrobiłem kilka razy na zimnym i ciepłym silniku
I tu moje zdziwienie
Test na zimnym silniku
1 15,5
2 16
3 15
4 15,5 !

Test robiłem 3 razy z zamknięta przepustnica(bo mi łom spadł z gazu) z otwarta i ze zdjętym filtrem powietrza. - różnice były max 0,5 do 1 bara

Teraz test na goracym silniku z otwarta przepustnica i zdjetym filtrem powietrza
1 15,5
2 15,5
3 15,5
4 15,5
Jak z fabryki :)

Nie mam pojęcia czemu wczesnej wyszły mi tak rożne odczyty jak by silnik był szrot. Odpuściłem zalewanie nafta chociaż na dziś to miałem zaplanowane, bo skoro prawie 16 barów bije każdy cylinder to pewnie fabrycznie nowy tez nie wiele więcej dawał, jeśli w ogolę

sTERYD - Sob Maj 04, 2019 23:20

Trzeba było mierzyć kijem, albo głębokościomierzem. Denka tłokow nie są płaskie.
Poza tym, skoro tak to dziwnie wygląda spróbuj wsadzić dwa kije na równolegle poruszające się tłoki (1 I 4) I sprawdź przy obrocie czy ten na 4 nie zatrzymuje się dłużej w gmp I dmp. To by wskazywało na luz na sworzniu.

[ Dodano: Nie Maj 05, 2019 00:20 ]
Widzę, ze edytowałeś jak ja pisałem swoje młotkiem ;)
skoro tak ładnie spręża, to nie ma co szukać dziury w całym.

Remigiusz - Nie Maj 05, 2019 01:39

Ja tam nic nie znam do odczytu Pectrona, tylko T4 :-D Problem w tym ze jest w UK jakis soft i hardware do Pectrona ale cena powala z nog i za to kupi drugiego Rovera :-D

Kiedys z ciekawosci na targach moto sprawdzalem nowe Lunch i SnapOn i tam tez brak mozliwosci dla Pectrona :wink: , dla Lucasa ma sie te same opcje co Autocom wiec mi sie raczej wydaje ze nikt w martwa marke dalej nie drazyl obsluge nowego BCU :wink:

dawidd - Nie Maj 05, 2019 06:20

sTERYD napisał/a:
Poza tym, skoro tak to dziwnie wygląda spróbuj wsadzić dwa kije na równolegle poruszające się tłoki (1 I 4) I sprawdź przy obrocie czy ten na 4 nie zatrzymuje się dłużej w gmp I dmp. To by wskazywało na luz na sworzniu.

W sumie robiłem takie coś, ale nie zwróciłem uwagi czy równo stoją. Przy okazji wymiany świec sprawdzę to jeszcze raz

nanab - Nie Maj 05, 2019 13:13

Luz na sworzniu sprawdza się w inny sposób. Kręcisz aż tłok minie gmp i pojedzie lekko w dół, potem bierzesz kija albo wkrętak i pchasz tłok dalej, jak jest luz to wyczujesz przeskok/stukniecie.
dawidd - Wto Maj 07, 2019 21:46

dzieki nanab, za podpowiedz - prosta i dobra metoda. Jutro może sprawdzę

[ Dodano: Wto Maj 07, 2019 22:46 ]
dziś nic nie udało mi się sprawdzić bo po pierwsze trzeba było pomoc koledze któremu ukręcił się wał w superbie, a po drugie zginęły moje jedyne klucze do MG :( Przewaliłem pól chaty, podwórko garaż i nic - nie ma. Obawiam się ze mój brzdąc wrzucił je do paczki która poleciała do klienta. Auto stoi w garażu otwarte i mogę co najwyżej sobie w nim posiedzieć. Chłopaki pomóżcie - jak z tego wybrnąć, szukać zestawu startowego czyli kompa, scu i kluczyków czy da sie jakoś zakodować jakiś pierwszy lepszy kluczyk ze stacyjką? Czy te auta w ogolę maja immobilizer? Jeśli tak to gdzie w tym małym płaskim kluczyku jest "pestka" imo? Miałem pilota "jajko" 2004r
Co tu zrobić żeby uruchomić brykę

nanab - Wto Maj 07, 2019 22:21

Jak nic się od 214 do ZR nie zmieniło, to immo jest w pilocie od CZ. Wypytywałbym "klientów" czy nie znaleźli gratisa w paczce, bo zrobienie kluczyka i pilota to będzie ciężka sprawa. No chyba że znajdziesz ślusarza co ma takie groty i dorobi wg wkładki, immo wytniesz, a CZ będzie z kluczyka, ale to słaba opcja i też nie taka tania.
Immo można chwilowo wyłączyć wpisując do drzwi pin, ale trzeba mieć pasujący kluczyk i znać pin.

sTERYD - Wto Maj 07, 2019 22:50

Oj w pektronie to już nie tak hop siup.
Nawet chyba nie ma procedury awaryjnego uruchomienia, bo pestka działa bez baterii.

AndrewS - Wto Maj 07, 2019 23:05

dawidd napisał/a:
Obawiam się ze mój brzdąc wrzucił je do paczki która poleciała do klienta.


myślę ze jak ktoś to rozpakuje to się z Tobą skontaktuje

dawidd - Sro Maj 08, 2019 06:17

Dzięki za podpowiedzi. Dziś będę dalej szukał. A czy zestaw startowy ten starszy z pilotami Lucas podszedł by za pektrona, mam na myśli sterownik silnika bcu i piloty. Wiązki kabli są takie same?
Markzo - Sro Maj 08, 2019 07:12

Roznic jest duzo, wiazka jest zupelnie inna bo w pektronie masz przekazniki od kierunkow, szyb itp, taki zintegrowany modul komfortu z alarmem i immo :/ zostaje Ci kupic komplet pilot + pektron :/ ecu moze zostac, trzeba tylko immo wywalic.
dawidd - Sro Maj 08, 2019 08:05

Imo kablem galletto 1260 da radę wyciąć?
Markzo - Sro Maj 08, 2019 09:41

Niet, wylut i przeprogramowanie kosci. Zerkne czy mi nir zostal jeden perktron z pilotem, bo mialem polifta na czesci.
dawidd - Pią Maj 10, 2019 20:06

czyli w ecu jest zapisane imo, wersja silnika i skrzyni? A w samym SCU piloty do centralnego zamka? Dobrze to rozumiem ?
Ide pruć cały warsztat bo może znajdę..., gosc do którego idzie paczka z być możne kluczami, nie odbiera telefonu - ciągle pod gore.

[ Dodano: Sro Maj 08, 2019 11:00 ]
Markzo, jeśli możesz sprawdzić to super, ale ciągle mam nadziej ze odzyskam swoje

[ Dodano: Sro Maj 08, 2019 22:33 ]
Kluczyk się na razie nie znalazł, ale znalazłem rozbitka mg zr 160 z 2005r ze skasowanym kompletnie przodem
Udało mi się za 500 zl wyrwać 2 kluczyki+piloty, scu, ecu, airbag 2 tłumiki, antenę, kierownice, kolumnę kierowniczą ze stacyjka, wkładkę do drzwi i tylni zderzak - myślę ze cena dobra :) - chociaż takiego grata z uszkodzonym silnikiem można za 1500 tys kupić, ale co tam, graty są będę składał i znów mam nadzieje ze będzie zabawa:)

[ Dodano: Pią Maj 10, 2019 07:20 ]


Takie rzeczy udało mi sie kupić za 500 zl
Wczoraj poszedłem założyć cały zestaw startowy i ... znalazłem mój kluczyk. Ale co tam - założyłem to co kopiłem, bo teraz przynajmniej mam 2 kluczyki i 2 piloty.
Światła dalej uruchamiają sie automatycznie, czyli to nie była kwestia SCU. Nigdzie nie mogę znaleźć żadnego modułu dołożonego do świateł, w kolumnie kierowniczej kolo bezpieczników, w komorze silnika, nigdzie

Graty mam z MG ZR160 2005 r - z pilotami z 3 przyciskami. Da sie dołożyć do starej klapy zamek żeby się otwierał z pilota czy trzeba cała klapę?

W tym scu drzwi zamykają się automatycznie po przekroczeniu jakiejś tam prędkości - da sie to bez T4 wyłączyć?

[ Dodano: Pią Maj 10, 2019 21:06 ]
Dziś udało sie zmienić oba tłumiki, jest znacznie ciszej, może nie tak jak w r75 ale już do zaakceptowania

Dowiedziałem sie tez ze automatyczne światła ustawia się na T4 w SCU, wiec puki co nic z nimi nie zrobię, podobnie jak z automatycznym zamykaniem drzwi - kicha ale nie do ruszenia bez T4

nanab - Pią Maj 10, 2019 23:46

Gdzie był kluczyk? :D
dawidd - Sob Maj 11, 2019 06:04

Aa szkoda, gadać, znajomy przyjechał żebym mu sprawdził co mu stuka w aucie, na szybko założyłem roboczą zimowa kurtkę i wrzuciłem do kieszeni kluczyk. Później dał bym sobie rękę uciąć ze ja sprawdzałem minimum 2 razy. Dopiero jak szedłem założyć zestaw startowy to ubrałem się w tą kurtkę, ręka do kieszeni ... i jest
Ale nie zrażony tym, poszedłem do garażu i wszystko co kupiłem założyłem
Taka śmieszna historia

Wczoraj zrobiłem przymiarkę do regeneracji zacisków z tyłu - prawy zacisk jedna prowadnice miał zapieczona w jarzmie jak by była zaspawana :) a druga luźna Gumka pyłowa cala porwana, dźwigienka ręcznego zaciągnięta na max i ani drgnie do tyłu:)
Zmierzyłem tłoczek średnice wyszła mi 33 mm. Czy ktoś może to potwierdzić? Nie jestem pewny czy sie nie pomyliłem, bo w ogolę nie mogę znaleźć takiego zestawu naprawczego - są z tłoczkami 30mm i opisane ze do mg zr ale podejrzewam ze do słabszych mocy silnika

Moze ktoś wie gdzie dostać zestaw z tłoczkiem do mg zr160, pytałem w jednym duzym sklepie i brak dostępu

slax - Nie Maj 12, 2019 08:51

dawidd, Ja regenerowałem takie zaciski ze dwa miesiące temu, nie ma problemu z zestawem naprawczym, zapodam Ci numer jak znajdę opakowanie :D Toczek ZTCP 34mm, ale upewnię się. Tak na szybko, ale sprawdzę dokładnie co wkładałem u siebie. https://allegro.pl/oferta/reperaturka-tloczek-zacisku-mg-zr-zs-suzuki-sx4-7946672928?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=CjwKCAjwiN_mBRBBEiwA9N-e_sGHDmo-iJXVn0pQELUpeBa8jAoCKTGJAXAKpttFyhTYrg2UaKxgbhoCYEUQAvD_BwE
dawidd - Wto Maj 14, 2019 05:36

wielkie dzięki slax, takie info było mi potrzebne :)
Puki co musiałem z grubsza pospawać zderzak, przegląd sie zbliża i muszę go trochę podszykować
Spory kawałek plastyku z dziury w zderzaku znalazłem w bagażniku, ale duzo tez musiałem po prostu nadlać samym spoiwem
Na razie wstępnie jest poklejony, jak będzie trochę czasu ti szlif szpachla i malowanko

I taka ładna naklejka znalazłem od wewnątrz zderzaka



[ Dodano: Wto Maj 14, 2019 06:36 ]
Prace idą dalej, tym razem regeneracja tylnych zacisków hamulcowych. Prowadnice w jarzmach były zapieczone tak, ze wielkim kluczem francuzem i łomem je wyrywałem - jak zaspawane.
Kiedyś juz robiłem w r400 taka operacje, ale nie mogłem sobie przypomnieć jak wyciągnąć czarny metalowy krążek z 2 bolcami i mała dziurka w środku, aż w końcu przypomniałem sobie :)
Wystarczy wkręta do drewna wkręcić w dziurkę i za wkręta wyszarpać - gładko poszło

dzelo23 - Wto Maj 14, 2019 09:44

:mrgreen: dajesz po robocie :tak:
Szkoda że wszyscy tak nie robią.

dawidd - Wto Maj 14, 2019 20:23

dzięki dzelo23, zaraz jadę po zestaw naprawczy do zacisków i dziś może je poskładam. Chociaż dziś może być z czasem krucho, bo przyszły felgi MG 18" i opony do r75 i pasowało by je założyć :)

[ Dodano: Wto Maj 14, 2019 21:19 ]
Prace idą na przód, lewa strona złożona na gotowo. Zaciski wyczyszczone, założone nowe uszczelki, wszystko smarowane smarem do hamulców ATE.
Niestety pojawił się problem z prawym zaciskiem, łożysko igiełkowe w kształcie "C"w które wchodzi bolec od ręcznego jest kompletnie zapieczone, nawet nie widać, że to jest łożysko - wygląda jak gładka tulejka. Zostawiłem to na noc w nafcie, ale wątpię żeby to pomogło. Zacisków na allegro do zr 160 nie ma.
Zastanawiam się czy to łożysko jest w ogolę wymienialne - kiedyś czytałem ze nie, ale przecież jakoś je tam wsadzono. Inna rzecz to dostać takie. Ale nie wiem czy w moich gratach nie leży zacisk do r400, może by z niego dało sie je wyciągnąć i tu wsadzić
Co radzicie? Taki zacisk mogę miec za 60 zl, ale muszę po niego jechać ponad 200km i sam sobie go wyrwać i trochę mi sie nie chce

[ Dodano: Wto Maj 14, 2019 21:23 ]
szok, znalazłem łożysko HKS15 , ale cena powala
https://allegro.pl/oferta/lozysko-igielkowe-zacisku-tyl-hks15-7245589963?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=Cj0KCQjwzunmBRDsARIsAGrt4mt7hLObdK7Um0jfETIrL11QeIWNMKbqqxX2fENW_1QpmNxKMTi_4l8aAqNGEALw_wcB

flapjck1 - Wto Maj 14, 2019 21:10

Inwestuj w ten zacisk co masz, bedziesz wiedzial ze jedt ok, kupisz drugi i sie okaze szrot - czesto to igielki sa wywalone

Mozesz popatrzyc za lozyskiem w sklepach hondowych - tam ten system to norma :)

Ale te 50 dla mnie by bylo akceptowalne, szkoda czasu na szukanie :)

dawidd - Sro Maj 15, 2019 21:34

Moze i racja, sprawdzę czy nie mam starego zacisku z którego mógłbym wyciągnąć to łożysko, jeśli nie to trzeba będzie kupić
Parę fotek z wczoraj, m.in wyczyszczony zacisk i obok jeszcze drugi nie tknięty i montaż tłoczka metoda " na lejek". Sprężone powietrze w tym wypadku się nie sprawdziło, chociaż było blisko


[ Dodano: Sro Maj 15, 2019 06:16 ]
tu jest trochę tańsze to łożysko 13 zl netto, z przesyłka wyjdzie niecałe 40 zl
https://specjal.com/produkt/lozysko-igielkowe-ntn-z-otworem-15820619/

[ Dodano: Sro Maj 15, 2019 09:01 ]
No i zdecydowałem, skład na zapieczonym łożysku. Muszę zwolnić kanał żeby zrobić inne auto. Przy okazji kupię drugi zacisk hamulcowy i sobie podmienie. Łożysko najszybciej bym dostał na piątek, więc trochę za długo. Stare łożysko oczyściłem, oskrobalem, oszlifowalem ile się dało. Trzpień od ręcznego chodzi lekko. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

[ Dodano: Sro Maj 15, 2019 19:20 ]
Zaciski oba założone. Ręczny na zatartym łożysku jest trochę słabszy, ale to wynika z luzu jaki powstał po oszlifowaniu zatartego łożyska. Jednak kupię to łożysko i może w przyszłym tygodniu znów wrócę do tematu. Płyn w całym układzie pamiętał chyba fabrykę MG, taki był czarny. Teraz ręczny nawet na bardzo kiepskich tarczach i klockach hamuję bardzo przyzwoicie

[ Dodano: Sro Maj 15, 2019 22:34 ]
Dotarł do mnie dziś kabelek auto..., za wiele to on przy ZR nie robi, wykrywa silnik ABS i imo. Z silnikiem się nie łączy, z ABS działa dobrze i pokazał mi błąd pompy. Pewnie stąd co jakiś czas ABS się wyłącza podczas jazdy. Trzeba będzie wydać kolejne 8zl na pompę ABS :grin:

sTERYD - Sro Maj 15, 2019 23:28

dziwne... w silniku powinien wszystko ładnie pokazywać. spróbuj może starszy soft...
dawidd - Czw Maj 16, 2019 06:25

sTERYD, a jakiego Ty używasz?
sTERYD - Czw Maj 16, 2019 19:17

A powiem Ci ze najpewniej dziala chyba 2011
Remigiusz - Czw Maj 16, 2019 21:27

Co do świateł w scu to można by dorwać takiego bez blokady ryglowania przy ruszaniu i brak swiatel dziennych i odczytać z niego pamięć i było by widać gdzie siedzą w nim zapisywane miejsca pod te funkcje.
sTERYD - Czw Maj 16, 2019 21:37

o ile coś pozwoli to odczytać...
Remigiusz - Pią Maj 17, 2019 00:45

sTERYD, A co tam w srodku siedzi bo juz nie pamietam ? Motorola ?
dawidd - Pią Maj 17, 2019 20:37

Sprawdzę ta wersje 20011, ale coś ten moj kabel lipny, w r75 cdt tez silnika nie odczytał.

Wracam dziś do domu a tu czeka na mnie paczuszka :

Znów trzeba będzie zacisk wypruć. Całkowity koszt z przesyłka kurierska 39.02
Macie jakiś sposób jak wyrwać stare łożysko?

[ Dodano: Pią Maj 17, 2019 21:37 ]
https://www.google.com/ur...MgAbwQtREar5vSk

Dużo przydatnych informacji na temat scu. Faktycznie jak miałem 2 kluczyki razem od zr i r75 to zr'ka nie odpaliła. Jest o tym mowa w wyżej wymienionym artykule

sTERYD - Pią Maj 17, 2019 22:56

zobacz czy ma czipa oki w środku, ale 25 powinien czytać i bez tego.
dawidd - Sob Maj 18, 2019 20:20

sTERYD, co to znaczy chip ok?Jaki symbol powinien być?

Dzis znów trochę powalczyłem z mg, na początek chciałem naprawić klamkę i wstawić wkładkę która jak mówił sprzedawca wypadła :) I faktycznie walała sie po drzwiach :)
Zamek okazał sie dość mocno uszkodzony, mały silniczek urwany, pęknięty trzpień trzymający blokadę super lock i pęknięty plastyk ktory naciskał mikroswitch i przez to nie dał sie otworzyć drzwi ciągnąc za guzik w drzwiach. Udało sie wszystko naprawić i działa jak trzeba


[ Dodano: Sob Maj 18, 2019 20:56 ]
kolejna rzecz to to ze blacha drzwi odkleiła sie od bocznego wzmocnienia przez co jest dość miękka. Na razie skleiłem to silikonem, bo szkoda mi było otwierać kleju do szyb żeby później nie zasechł
image0

[ Dodano: Sob Maj 18, 2019 21:03 ]
kolejna rzecz to postanowiłem odkręcić odpowietrzniki w przednich zaciskach - mimo iż mocno zapieczone pneumatyczna grzechotka poszły bez problemu. Przy okazji postanowiłem wypróbować odpowietrzanie z pompą próżniową i słoikiem, nigdy tak nie robiłem, ale wydaje się ze jest ok i bez porównania szybciej w 1 osobę


[ Dodano: Sob Maj 18, 2019 21:20 ]
a i jeszcze jedno, dziś była próba ręcznego na suchym asfalcie - oba kola blokują się (choć to z uszkodzonym łożyskiem ciut później) mimo iz tarcze z obu stron sa w połowie zardzewiałe i łapią tylko 50% powierzchni. Klocki tez już są praktycznie na granicy i nadają się tylko do wymiany. Czyli można powiedzieć ze regeneracja tylnych zacisków udała się w 100%

Remigiusz - Sob Maj 18, 2019 22:11

Jaki kupiłeś sprzęt z chin ? Z niebieską czy czerwona wtyczka ? Chodzi o chip "OKI" który jest odpowiedzialny za bluetooth.

Te stare testery z niebieską wtyczka i chipem oki działają najlepiej.

W jedną osobę można też odpietrzyc tradycyjnie samemu :-) trzeba tylko duże koło do góry zrobić żeby powietrze się nie cofało jak się puści pedał i idzie zakręcić odpowietrznik.

nanab - Sob Maj 18, 2019 23:22

Z tą pompą przekombinowane, już lepiej byłoby chyba napompować zbiorniczek płynu hamulcowego(wystarczy zrobić sobie zakrętkę z zaworkiem od opony), albo po prostu na wężyk między zaciskiem a słoikiem założyć zaworek jendokierunkowy i pompować gejem na ciągle odkręconym odpowietrzniku.
Co do klejenia blach silikonem, jak to był zwykły silikon, to możesz się tam spodziewać rdzy niedługo. Ani lakier ani blacha nie lubią żrących substancji

dawidd - Nie Maj 19, 2019 06:14

Remigiusz, wtyczkę mam czerwona z wbudowana latarka. Ale z laptopem nie łączyłem sie przez BT tylko po kablu przez USB

nanab,
nanab napisał/a:
na wężyk między zaciskiem a słoikiem założyć zaworek jednokierunkowy i pompować
tu sie nie zgodzę, odkręcony zaworek puszcza powietrze juz na samym gwincie i nie odpowietrzysz w pełni taka metoda.

Pompę miałem z montażu klimy u siebie w domu, która kosztowała sporo kasy a wykorzystałem ja 1 raz. Zastanawiałem sie do czego ja wykorzystać. Mozna by co prawda zamiast pompy próżniowej podłączyć kompresor pod tłok gdzie zasysa powietrze i tez by działało, ale moje rozwiązanie jest bardziej mobilne i nie stanowi problemu przy przenoszeniu z jednego kola do drugiego. Poza tym był już zaworek na żółtym oryginalnym wężu, a jest on bardzo przydatny przy odpowietrzaniu

nanab napisał/a:
Co do klejenia blach silikonem, jak to był zwykły silikon, to możesz się tam spodziewać rdzy niedługo. Ani lakier ani blacha nie lubią żrących substancji

tu masz racje, ale użyłem silikonu neutralnego. Inna rzecz ze rdza jest i tak na całym samochodzie wiec jedno ognisko więcej nie robi różnicy :) W planach mam malowanie całego auta może na biało, nie wiem jeszcze wiec korazja tez będzie kiedyś tam usuwana

Remigiusz - Nie Maj 19, 2019 15:59

Te z latraka są lipne bo nie wszystko działa :-(
dawidd - Nie Maj 19, 2019 19:23

No pewnie tak, ale z traficiem 2 łączy się bez problemu, lepiej niż chiński cli.

[ Dodano: Nie Maj 19, 2019 20:22 ]
Remigiusz, widziałem że jest też sporo kabli z białą wtyczka. Warte one coś? Czy szukać tylko z niebieską i układem Oki?

[ Dodano: Nie Maj 19, 2019 20:23 ]
Remigiusz napisał/a:
Te z latraka są lipne bo nie wszystko działa :-(
ale samo rozwiązanie latarki-rewelacja
Remigiusz - Nie Maj 19, 2019 19:27

Do rovera działa jedynie ten z niebieską i chipem oki. Z innymi mi to nie śmigało.

A co do clipa pod Francuzów to taki zły jest ? Za wiele możliwości np auto-c.o.m to nie ma dla np scenica 2 . Nawet kluczy nie da się programować

dawidd - Nie Maj 19, 2019 21:03

zły nie, jest b dobry. Ja akurat trafiłem na wersje (chyb wadliwa) która co jakiś czas rwie połączenie, ale mimo to da sie nic coś zrobić. Właściwie robi wszystko łącznie ze zmiana języka w zegarach np w scenicach czy masterach, ale o dziwo w traficu ojca nie chciał się łączyć z silnikiem. Resztę modułów ogarniał. Ten auto c..m bez problemu odczyta silnik, pokazał jakiś tam błąd i go skasował. Dzięki temu mogłem skasować info servic, którego od kilku lat nie szło wykasować dedykowanym kablem bo nie widział silnika.

Ale wracając do MG
Leżą mi 4 opony 16" z r75. Opony to dunlop sport z 2017r z 6,5mm bieżnika. Szkoda je wystawiać i oddać za półdarmo. Ich rozmiar to 205/55/16. W ZR sa 205/50/16 jakieś chińskie szroty.
Czytałem na forum ze rozmiar 205/55/16 średnio pasuje, że obciera, ze kola przy max skręcie nie wracają do pozycji na wprost (chociaż to mi się wydaje dziwne)
Moze ktoś z Was ma w ZR rozmiar 205/55/16 ?
Pewnie i tak je założę, ale dopytam czy faktycznie ten minimalnie większy profil robi aż taka różnicę? Przyłożyłem dziś oba kola to opona z profilem 55 była może o 1-1,5cm wyższa niż ta z profilem 50mm

Remigiusz - Nie Maj 19, 2019 22:10

Nie za wysoki profil ?
W ZS masz 205/45r16 jako zalecany i powiem tobie że np o 5 wyżej robi sporą różnicę :-)

dawidd - Pon Maj 20, 2019 21:06

ja mam zr, nie zs. Obecnie mam profil 50 czyli takie jak powinny być. Chce przerzucić na 55 - nie wielka różnica ale dopytam, może ktoś na takich jeździ albo miał i nie dało się jeździć i zechce się podzielić swoja opinią

[ Dodano: Pon Maj 20, 2019 21:27 ]
Dziś wreszcie wymieniłem złamaną antenę do radia. Kupiłem też klocki na przód i tył TRW, tarcze dam do przetoczenia i z hamulcami będzie spokój.
Zabrałem się też za usuwanie luzu z wybieraka skrzyni biegów. Jak się łatwo domyśleć, wszystko jest zapieczone i skorodowane. Drążek jakoś wyprolem, ale wybicie bolca z wybieraka trzymającego przegub absolutnie nie możliwe. Rozpołowiłem przegub przy skrzyni i na tym poprzestanę. Muszę jakieś tulejki podrabiać bo to co było w aucie się już do niczego nie nadaje
Później wstawię fotki

[ Dodano: Pon Maj 20, 2019 21:51 ]


[ Dodano: Pon Maj 20, 2019 22:05 ]
dobrze ze na forum jest wszystko, krzyżak przy samej skrzyni biegów wywalę i wstawię z kolumny kierowniczej coś na wzor tego:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=749231

[ Dodano: Pon Maj 20, 2019 22:06 ]
Zostaje mi tylko coś wymyślić z tuleją od samego lewarka którą widać na foto i będzie git

addb1 - Wto Maj 21, 2019 22:15

dawidd, haha :D Mam ten sam problem z zaciskiem co ty łożysko się !@!$# i do wymiany lub zakup zacisków z golfa i montaż.


Co do krzyżaka zmiany biegów, ja zrobiłem dośc prowizoryczne rozwiązanie gdyż nie chciało mi się latać i szukać krzyżaka z kolumny kierowniczej więc postawiłem na hand made tuleje metalowe z teflonem który jakiś znalazłem. poważnie to co zrobiłem z tym krzyżakiem to pełna prowizorka ale za to działa wyśmienice. Dziś cały lewarek wyciągnąłem wyczyściłem i nasmarowałem. shortshifter skręciłem jak nalezy i mam teraz bajkę przy zmianie biegów ;)


Robimy prawie że to samo w takim samym czasie prawie haha

Pozdrawiam

dawidd - Sro Maj 22, 2019 03:50

addb1, masz jaki swój temat z opisem tego co robisz?
Ja zaciski ogarnąłem, teraz jest bajka z tyłem, zarówno z ręcznym jak i nożnym hamulcem. Wczoraj 4 tarcze oddałem to przetoczenia, jutro tył i przód powinienem miec gotowy.
Co do lewarka - ja zrobiłem tak: W tuleje od dźwigni wprasowałem pexa 16 - idealnie pasuje. W to poszła śruba 12. Dwie nakrętki przyspawałem do wodzika/cięgna, doszły tam jeszcze 2 podkładki - wszystko jest sztywne i nie ma najmniejszego luzu. Dzis będę szukał jeszcze jakiegoś krzyżaka żeby połączyć to z wybierakiem skrzyni.

Mam pytanie do znawców systemów hamulcowych Lucas
W przednich zaciskach w jarzmach prowadnica jedna jest lita druga z gumkami
Na dole czy na gorze powinna być ta z gumkami?
Czy w tylnych zaciskach tez powinna jedna prowadnica być z gumkami? U mnie są obie lite
Kolejne rzecz - klocki z blaszkami sygnalizacyjnymi powinny być obsadzone od wewnątrz tarczy, a blaszka powinna być u dołu klocka?

I parę fotek:


addb1 - Sro Maj 22, 2019 08:42

dawidd, Nie mam fotorelacji ;( choc chyba zaktualizuje swój post jak znajde. do per trochę się zmieniło w zr.
dawidd - Sro Maj 22, 2019 13:35

nowe zakupy
suchy smar do piast, klocki na tyl trw, i krzyżak z forda fiesty. Chociaż przyszedł mi do głowy pomysł żeby wykorzystać krzyżak z kluczy nasadowych, ale one maja lekki luz (chociaż może nie wszystkie) bo było by znacznie taniej



[ Dodano: Sro Maj 22, 2019 14:35 ]
No i pojawił się mały problem. Średnica tłoczka z przodu u mnie ma 57mm, według sklepu i internetu zestaw naprawczy do mg zr 160 to D4444, ale tam jest napisane ze tłoczek ma miec 54mm. Orientuje sie jak powinno być w zr? jaki symbol nosi zestaw naprawczy do tłoczka 57mm? I czy taki zacisk wychodził fabrycznie z tym autem czy może został wymieniony przez kogoś?


Remigiusz - Sro Maj 22, 2019 15:25

Szukaj zestawów do hondy Civic Aerodeck vti tam masz to co trzeba pod mg.

Przekombinowane robicie z tymi krzyżakami :-) nie łatwiej dorobić nowe tuleje z polamidu.

dawidd - Sro Maj 22, 2019 17:00

Dzięki Remigiusz, co do krzyżaka przy skrzyni to pasuje on p&p, właśnie składam i później wrzucę foty.

[ Dodano: Sro Maj 22, 2019 18:00 ]
Szukam do tej hondy, ale one też mają 54mm

tommasino - Sro Maj 22, 2019 23:08

dawidd, kawal roboty przy aucie urządzasz! nie wiem skąd ludzie biorą na to czas :?:

Pięknie, pięknie!

Remigiusz - Sro Maj 22, 2019 23:15

Słabo szukasz :-)

https://www.iparts.pl/pdf...72c-1021374.pdf

dawidd - Wto Maj 28, 2019 18:56

dziękitommasino, robię na tyle na ile czas pozwala, auto mam już miesiąc i tak naprawdę niewiele jest przy nim zrobione
Remigiusz, faktycznie :) dzięki za podpowiedz, poszukam jeszcze zestawu bez tłoczka i może dziś/jutro auto stanie na kołach
Puki co wczoraj wymieniłem sobie łożysko igiełkowe w zacisku z tyłu, ze starego łożysko zostały tylko jakieś okruchy
Co do przegubu przy skrzyni to z fiesty, escorta chyba 3 z 90r pasuje p&p,
https://www.google.com/se...lYx-zvGrsu-pBM:

trzeba tylko cięgno uciąć przy samym spawie starego przegubu. Ja sobie uciąłem 2 cm dalej i te 2 cm brakło i musiałem przedłużać rurkę cięgna



[ Dodano: Czw Maj 23, 2019 09:51 ]
Teraz drążek zmiany biegów chodzi jak w jakimś nowym aucie :)

[ Dodano: Czw Maj 23, 2019 09:58 ]
skok na lewo i prawo jest mniejszy niż w oryginale - taki short sifter ale tylko na boki :) Ogólnie bardzo mi się to podoba, ale jak pojeżdżę trochę to ocenie czy tak zostawić czy zrobić jak w oryginale. Żeby skok na bok był większy wystarczy dospawać nad krzyżakiem powiedzmy 1-2 cm jakiejś rurki i do niej doczepić cięgno

[ Dodano: Czw Maj 23, 2019 21:37 ]
Dziś za wiele nie udało się zrobić, oczyściłem tylko 4 piasty z rdzy, ta ze zdjęcia była w najgorszym stanie, ale jakoś tez sie oczyściła, najpierw szczotka na szlifierce, później pilnikiem bo szczotki polerują rdze i nie usuwa ja jej w całości. Na koniec wszystkie piasty potraktowałem suchym smarem. Odebrałem tez 4 tarcze po przetoczeniu. Koszt za 4 to 100zl
Jutro składam do kupy i jadę się przejechać :) zanim znów go rozbiorę


[ Dodano: Pią Maj 24, 2019 22:06 ]
Dzis cały dzień zszedł mi na hamulcach i jak na złość na samym końcu brakło mi płynu hamulcowego i nie pojeździłem

Długo mi zeszło bo robiłem wszystko z duza starannością, a to najwięcej czasu pochlania. Jedna piasta miała ukręcone śruby, postanowiłem je rozwiercić i przegwintowac, i się pod koniec gwintownik w dziurze złamał - i już 1h w plecy.

Jarzma tylne były przykręcone śrubami z podkładkami - tak powinno być? Wywaliłem te podkładki i śruby wkręciłem na klej do gwintów.

Bicie tarczy na najgorszej piaście sięgało ok 0,3mm - postanowiłem poprawić. Po ponownym szlifie bicie juz miało 0,6mm. To dalej pilnik i jazda - i doszedłem do ok 0,25mm i tak zostało. Druga strona tez ma ok 0,2mm. Przód pięknie 0,05 mm

Zaciski z przodu oczyszczone i wstępnie prysnąłem sobie sprayem do tłumików, docelowo będę robił piaskarkę syfonowa i wtedy je porządnie pomaluje.
Jarzma z przodu były zamienione stronami - pin z gumka powinien byc od strony atakującej tarczy, a nie dało si go tak przełożyć wiec zamieniłem jarzma stronami i jest ok

Nie dałem nowych tłoczków, ani nawet uszczelnień. Tłoczki wyszlifowałem Jak będzie coś nie tak to wymienię przy kolejnym piaskowaniu i malowaniu. Ale gumki sa w super stanie, na prowadnicach lucasa a pyłowa trw. Ktos to niedawno musiał wymieniać, Szkoda ze pinow nie wyczyścił albo wymienił
Jutro odpowietrzam, tradycyjna metoda w 2 osoby (mój patent z pompa próżniową okazał się porażka. Ciągnie piane a nie płyn)
i parę fotek:


[ Dodano: Pon Maj 27, 2019 08:42 ]


[ Dodano: Wto Maj 28, 2019 19:56 ]
Dziś dotarła nowa szyba przednia i graty do jej montażu, do tego znalazłem świece OEM NLP100290 platynowe po 35zl. Niedługo montaż :)

AndrewS - Wto Maj 28, 2019 20:38

Mam wątpliwości co do polaczenia na ostatnim zdjęciu poprzez scisniecie sruba, bez żadnej zawleczki czy kolka jak w oryginale, czy jest to na tyle pewne ze z czasem np przez drgania sie nie rozlączy ??

a BTW ogolnie super robota

dawidd - Czw Maj 30, 2019 19:20

Czas pokaże czy to wytrzyma. Jest skręcone b mocno. Za jakiś czas skontroluje czy się nie wysuwa. Ostatnio robiłem mazda premacy i tam jest niemal identyczny przegub od wybieraka można kupić za grosze. To tak na przyszłość jak by ktoś coś z tym kombinował

[ Dodano: Wto Maj 28, 2019 22:24 ]
AndrewS napisał/a:
BTW ogolnie super robota

Dzięki, staram się dokumentować swoje prace bo może komuś pomogą, albo zachęca do napraw swoich autek

[ Dodano: Czw Maj 30, 2019 20:20 ]
Dzis tylko ustawiłem sobie wkładkę pod nowy kluczyk w korku od paliwa. (ostatnio na stacji sie mocno zdziwiłem :) )

tommasino - Czw Maj 30, 2019 23:03

dawidd, haha... widzę, że każda śrubka w tym aucie będzie twoja :mrgreen: :mrgreen:
dawidd - Wto Cze 04, 2019 07:27

no, kiedyś na pewno :)
Dzis powinny wpaść nowe świece, zobaczymy czy będzie odczuwalna różnica miedzy starymi oryginałami a nowymi tez oem

[ Dodano: Pią Maj 31, 2019 14:51 ]
Świece siedzą już nowe, raczej nie czuć żadnej różnicy. Założyłem też opony 205x55x16 z przodu. Tylnie felgi zostały w zakładzie do prostowania. Z przodu raczej nic nie trze i wizualnie wygląda jeszcze lepiej niż na poprzednich 205x50x16

[ Dodano: Pon Cze 03, 2019 22:46 ]
Felgi wyprostowane, założone z oponami 205/55/16.


[ Dodano: Wto Cze 04, 2019 08:27 ]
mam do Was pytanie. Szukam w rimmerbros w układu wydechowego do vcc, ale nie potrafię znaleźć. Czyżby go tam nie było? Wszędzie przy pojemności 1.8 jest dopisek z "wyjątkiem vcc"
Moze ktoś pomoc, gdzie są rysunki oryginalnego wydechu wraz z numerami w rimmerbros
https://rimmerbros.com/ItemList--MG-ZR-Exhausts--m-12807

dzelo23 - Wto Cze 04, 2019 07:56

https://rimmerbros.com/Item--i-GRID001388 jest kilka pozycji dla vvc.
dawidd - Wto Cze 04, 2019 10:16

myślałem ze dla vcc jest osobna zakładka, przejrzałem kilka pozycji z tego 1.8 i początkowe wszystkie są opisane jako "z wyjątkiem vcc" ale niżej faktycznie jest tłumik dla VCC. \
Ale tak przeglądam tłumiki końcowe dla VCC to nie ma na nich przepustnicy - wiec jaki to oryginał ?
Oryginalny z tego co wiem wyglądał dla 1.8 160 tak:
https://www.google.com/se...sPU7d0P5uChxUM:

Czy może były tez oem bez przepustnicy?

i gdyby nie ta chora cena ze przerdzewiałego szrot to bym go kupił

dzelo23 - Wto Cze 04, 2019 10:27

:o nie wiedziałem że w zr 160 były przepustnice na wydechu.
dawidd - Wto Cze 04, 2019 10:50

zr'ki kryją tajemnice :) Tez bylem w lekkim szoku jak się o tym dowiedziałem
Malignus - Wto Cze 04, 2019 18:16

TF-ki tez miały przepustnice na prawym wydechu.
Tu na przykładzie auta kolegi.Przypatrzycie się i widać zaworek na rurce od wydechu.




Mam tez ori wydech i na nim nie ma sladu po tym ustrojstwie.
Taka ciekawostka :o

addb1 - Wto Cze 04, 2019 20:19

dzelo23, ZR wychodziły z końcowym tłumikiem na przpeustnicy :)
Najlepsze jest to że znajomy co ma vvc i koncowy z przepustnicą to ten układ nie działa. Po za tym posiadam ową końcówke z przepustnicą i jest to naprawdę !@!$# temat ;) Kable które idą od ECU do zaworu podciśnienia w RAVE są inaczej opisane. Markzo mi pomógł i wuszykał mi to od czego są kable.

Także ta końcówka powinna się otwierać już przy ponad 3k obrotó kiedy VVC się odpala no ale nie działa to ani u mnie ani u znajomego.
Więc na zlot będzie to zrobione ale na przycisk :D ja to będe nazywał kiedy otworzę klapkę to będzie "wkurwione MG" ;)

dawidd - Wto Cze 04, 2019 20:53

addb1, a powiedz jaki jest dźwięk z zamkniętą klapka? Jest jak cicha bryczka których pełno na ulicy i dopiero po otwarciu przepustnicy pojawia się ryk?
addb1 - Sro Cze 05, 2019 21:23

dawidd, mam tego zamontowanego. Poza tym będę robił kompletnie inaczej niż jest normalnie. Ja będę robił oddzielnie jedna końcówka będzie z tłumika leciała a z klapka już na przelocie.
Wiem że na ttym tłumiku jak jest otwarta to bucxy

dawidd - Nie Lip 07, 2019 14:43

Przez upały i inne zajęcia ze wiele sie u mnie w mg nie dzieje, było lekkie sprzątanie wnętrza przy pomocy tornada i apc oraz wymiana szyby czołowej. Rdza na dolnym prawym rogu dość mocno posunięta doprowadziła do uszkodzenia szyby. Co się dało to oczyściłem, zabezpieczyłem R-stop firmy APP i podkładem akrylowym. Wklejenie szyby robiłem pierwszy raz. Niestety od góry przeciekała, ale od wewnątrz uszczelniłem klejem do szyb i jest ok


[ Dodano: Sro Cze 26, 2019 20:20 ]
Dziś korzystając z tego że nie mam części do r75 i trochę czasu naprawiłem na szybko 1 bieg wentylatora wstawiając w miejsce przepalonego rezystora drutowego rezystor ceramiczny 5W o oporności 1om. Jak już miałem schowek zdjęty to wyczyściłem parownik klimy i przedmuchalem filtr z całego syfu.
Poza tym scu odmówił posłuszeństwa i padł przekaźnik do szyby kierowcy. Ciekawa rzecz że w 1 obudowie są 2 przekaźniki i oba były spalone. Nie ma natomiast śladu na cewce nadpalenia. Płytka w scu jest dobrej jakości, pady nie odklejają się nawet przy długim grzaniu. Później powrzucam fotki

[ Dodano: Sro Cze 26, 2019 22:41 ]


Na koniec przydatny link do info o SCU
https://www.technozen-ele...cu-information/

[ Dodano: Nie Lip 07, 2019 15:43 ]
tak sie zastanawiam dlaczego sam nie widzę swojego tematu dotyczącego MG ZR na forum gdy jestem zalogowany - muszę go wyszukać przez "Zobacz swoje posty". Jeśli szukam przez Nasze auta/ to mojego tematu nie ma, nie wiem czy to jakiś problem z forum czy tylko u mnie ?

TIPTOP - Nie Lip 07, 2019 16:09



[ Dodano: Nie Lip 07, 2019 17:09 ]
Up

dawidd - Nie Paź 27, 2019 06:56

Prace na razie zatrzymane z powodu braku czasu. Wczoraj tak się zastanawiałem czemu przycisk awaryjnych mi bardzo dziwnie działa - raz awaryjne działają jak przycisk jest wciśnięty a raz jak nie. Okazało sie ze w wersji SCU poliftowej powinien być przycisk monostabilny, a u mnie w wersji przedliftowej był bistabilny. Usunąłem z przycisku zamek, tym samym przerabiając go na monostabilny i teraz już awaryjne działają normalnie

[ Dodano: Sob Paź 12, 2019 05:55 ]
Do autka wpadło nowe radio alpine z czasówkami i aktywnymi zwrotnicami. Pomimo tego ze nic więcej na razie przy audio nie zostało zrobione to i tak gra fajnie:)

[ Dodano: Nie Paź 27, 2019 06:43 ]
Prace znów trochę ruszyły. Temat: caraudio i wyciszenie MG
Wyrwałem całe wnętrze poza podsufitką. O dziwo bardzo łatwo i szybko można to zrobić - łącznie z deska jeśli sruby idą bez problemow to w 2, może w 3h temat jest do załatwienia. U mnie jedna śruba od fotela sie obrobiła i jej rozwiercanie zajęło mi z 1,5h
Mam zamiar wykleic cela podłogę i grodź tyle ile sie da matami butylowymi i na to pójdzie pianka wyciszająca 9mm. Kable zasilające od akumulatora do wzmacniaczy w bagażniku poleca lewa strona, sygnałowe od radia środkiem, a głośnikowe bi-amp po lewej i prawej stronie oddalone od zasilających ile się da. Do radia również pociągnę nowe kable zasilające od akumulatora - powód prosty - masa powinna być do audio brana z tego samego miejsca żeby uniknąć zakłóceń czy różnicy potencjałów

[ Dodano: Nie Paź 27, 2019 06:55 ]


[ Dodano: Nie Paź 27, 2019 06:56 ]

dzelo23 - Pon Paź 28, 2019 07:41

No, no kawał dobrej roboty :tak:
dawidd - Pon Lis 25, 2019 07:28

robota posunęła sie dalej:
Na ta chwile podłoga i bagażnik sa juz całkowicie wyciszone, instalacja położona wzmacniacze działają. Przód jest na razie na oryginalnym głośniku wsokotonowym i jakims chińskim nisko. Zasilane w bi-ampingu, dzielone aktywnie z czasówkami na radiu. Powiem szczerze ze nie myślałem ze tak badziewne głośniki mogą tak ładnie zagrać przy takiej i instalacji. Nowe głośniki helixa rs6 czekają na montaż. Wysokotonowe w słupki pójdą.
Front zasila wzmacniacz audison lr 435- stary ale robi robotę. Sub to moja własna konstrukcja na przetworniku stx w20.300 zasilone wzmacniaczem gta4100 - pomyłka, ale leżał i szkoda mi było kopic inny skoro ten jest. W przyszłości go wymienię

Do wyciszenia jeszcze została tylna i przednia klapa, i wszystkie drzwi, być może tez dach. Ogólnie jest duzo ciszej nawet przy moim sportowym tłumiku juz da sie jeździć, ale buczenie ciągle występuje w zakresie 2,5-3 tys obr. Dalej szukam innego cichego tłumika - jak ktoś coś wie i może poradzić to będę wdzięczny skąd takie cudo wziąć




https://obrazki.elektroda.pl/6781931400_1574663084.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/2826694400_1574663091.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/6991782200_1574663102.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/6604850300_1574663108.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/1271291400_1574663117.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/6257785100_1574663124.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/7917496600_1574663129.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/8705884400_1574663141.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/1272969300_1574663162.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/5765351200_1574663168.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/2427319000_1574663167.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/6147323900_1574663176.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/8595833600_1574663179.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/9911013000_1574663201.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/6025405400_1574663201.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/9534383100_1574663201.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/2277693500_1574663223.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/7348997000_1574663223.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/6716681400_1574663222.jpg

Malignus - Pią Lis 29, 2019 22:16

Tak wracajc ,do tematu czemu autka nie widzisz.Klubowe zawsze sa widoczne.
dawidd - Pią Lis 29, 2019 22:33

Klubowe tak a inne? Ja nigdy klubowiczem nie bylem i może tu jest problem. Szczerze powiedziawszy nie chce mi sie wrzucać fotek i opisów skoro i tak nikt tego nie widzi
Malignus - Pią Lis 29, 2019 22:42

Klubowe widza wszyscy,juz to zauwazylem.Taka forma promocji,ale i tez pomaga się Klubowi.Wiem ze jeden jeszcze Spark tez jest w Polsce.Wlasciciel zalozyl temat.Nie jest Klubowiczem wiec go nie widać.I TF powstalo 41 tysi.Pytanie ile na Europe?
dawidd - Nie Gru 01, 2019 12:46

Jak dla mnie to średnia zagrywka - "zapłacisz będziesz widoczny". Biorąc pod uwagę ze marka rovera/mg w pl sie kończy bo to juz 20 letnie auta i na samym forum tez juz mało co się dzieje. Mnóstwo osob które coś ciekawego wnosiły juz dawno pożegnało sie z roverem czy mg na rzecz młodszych aut i możną sie spodziewać ze tak będzie dalej, a tu jeszcze takie zagrywki - zapłacisz to temat będzie widoczny...
Malignus - Nie Gru 01, 2019 13:37

Mysle ze tak było ustalone bardzo dawno temu.W czasach kiedy tych autek było sporo i była duza rotacja ludzi na forum.I jakos tak już zostalo.Inna sprawa ze skladka jest praktycznie symboliczna.A Tobie duzy uklon za chec i zaparcie aby swojego ZR doprowadzić do stanu idealnego.
dawidd - Nie Gru 01, 2019 14:32

Pewnie jest jak mówisz, no nic może sie to kiedyś zmieni. Puki co prace dalej trwają nad MG
Najbardziej straszył potrzaskany zderzak z tylu, w końcu sie za niego zabrałem, przy okazji tez prysnąłem tylne lampy
Szukam teraz znaczków MG - na alliespres nie znalazłem, na allegro cena 120zl za znaczek to jak dla mnie porażka. Jak się nic nie znajdzie to będę musiał obudzić w sobie artystę i zregeneruje stare wyblakłe.



Bezpośrednie linki do obrazków
https://obrazki.elektroda.pl/1153841900_1575207061.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/8327542500_1575207061.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/3527691600_1575207060.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/3759789700_1575207075.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/5004938700_1575207076.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/9308427600_1575207077.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/8550107600_1575207092.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/3908131800_1575207094.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/3248800800_1575207096.jpg

dzelo23 - Nie Gru 01, 2019 14:56

Auta klubowiczów mają pierwszeństwo, Dawidd, Twoje auto jest widoczne i to jako pierwsze wśród sympatyków. Patrząc na to ile czasu i pieniędzy poswiecasz na eRa i eMGika koszt składki to kropelka ;)
To że aut jest coraz mniej nie oznacza że klub i forum zniknie od tak. To ludzie, nawet ci którzy już nie mają eRów i eMGików tworzą wyjątkowy klimat. Widać to na zlotach po autach innych marek które się pojawiają.
To forum jest jak żadne inne a to że autka klubowiczów są widoczne w pierwszej kolejności to takie podziękowanie za wsparcie bo klub musi się z czegoś utrzymywać.

[ Dodano: Nie Gru 01, 2019 14:56 ]
Hehehe sorry za błąd
Faktycznie Twój temat nie jest pierwszy wśród sympatyków. :| dziwne bo wydawało mi się że najświeższy temat jest najwyżej.

Malignus - Nie Gru 01, 2019 19:33

Zestaw emblematow z ebay uk

Emblematy

Sintram - Nie Gru 01, 2019 22:28

Emblematy ja również kupowałem na ebay warto je pociągnąć bezbarwnym przed montażem bo u mnie kawałki lakieru z flag zeszły po pół roku.
addb1 - Pon Gru 02, 2019 10:23

Emblematy z uk ori są drogie, Ja natomiast kupiłem naklejki które są jakościowo dobre u ponad rok się trzymają na oryginalnych emblematach i cena jest niska i wiele kolorów do wyboru
Malignus - Pon Gru 02, 2019 19:02

addb1 jeśli możesz to podaj linka.U mnie sa teoretycznie nowe (2 lata) ale warto dokupic :mrgreen:
dawidd - Sro Gru 04, 2019 20:09

addb1, masz może link do nalepek - ja szukałem, pytałem tych co to sprzedają w pl i nie maja
Puki co kombinuje dalej z tłumikiem, szukam czegoś cichego - kupiłem teraz najzwyklejszy do mg zr diesel. Znalazłem ze 2 wypowiedzi na forum ze pasuje zamiennie za pb i jest dźwięk ok. Spróbuje i zobaczymy
To juz mój 3 tłumik w ciągu paru m-cy. Pytałem jakiejś firmy która zajmuje się produkcja - twierdzą ze zrobią cichy, ale za 420 z aluminium lub 550 z kwasowki. Moze bym się i zdecydował, ale nie ma możliwości reklamacji jeśli będzie dla mnie za głośny. Biorąc pod uwagę, że poprzedni miałem kwasowke MG ROVER a teraz GT Exhauses to raczej wydechy z górnych polek i są glosne, wiec kolejnych 500zl trochę szkoda na eksperyment

Markzo - Sro Gru 04, 2019 20:52

Piękna robota :D kiedy turbo? :D

co do wydechu, polecam RM MOTORS, mam przelot 2,25' bez kata (ale z turbo) i jest jak na serii :) cicho, zero rezonansów, w ogole nie męczy :)

dawidd - Czw Gru 05, 2019 14:32

Markzo, masz może jaks link do tłumika ?
Co do turbo to jakoś robię to auto od tylu, dosłownie. Puki ci w komorze silnika praktycznie nic nie grzebałem. Samo turbo mechanicznie bym sobie wstawił, ale ecu i map nie zmienię bo nie umiem. Powiedz jeszcze czy bez grzebania w mapach dołożenie turbo duzo daje, czuć efekt?

[ Dodano: Czw Gru 05, 2019 14:32 ]
taki mały update odnośnie emblematu, godzinka zabawy i jest :)
Na początku oczyściłem i wymyłem emblemat APC, później lekko zmatowiłem włóknina szara, później mycie zmywaczem do silikonu i malowanie markerem. Na koniec pryśnięte bezbarwnym.
Z bliska widać ze robione ale z metra i więcej juz nie :)


https://obrazki.elektroda.pl/6607355100_1575552729.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/8941636900_1575552727.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/6224134300_1575552727.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/7987161600_1575552744.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/2290831000_1575552744.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/4897710600_1575552743.jpg

Markzo - Pią Gru 06, 2019 07:32

Do turbo musisz zmienic soft, nie zadziala to bez. Jak cos to moge Ci dostarczyc soft ;)
dawidd - Nie Gru 08, 2019 16:11

dzięki Markzo, będę pamiętał:) Wgrywasz go programatorem czy przez galetto1260?

Puki co wrzuciłem tłumik z diesla - przekrój rur faktyczni jest podobny co benzyna 1,8. Dźwięk średnio mi pasuje. Do 2 tys obr jest nawet cicho, gdybym jeździł spokojnie to bym go zostawił, ale powyżej 3tys buczy jak mój stary tłumik - wiec go zdemontowałem po 1 probie wstawiłem poprzednika. Dalej szukam cichego tłumika :)

[ Dodano: Nie Gru 08, 2019 16:11 ]
Prace nad autkiem powoli idą dalej, przy wymianie podświetlania tablicy na led okazało sie ze ktoś juz tam swoje łapy wsadzał, przywrócenie do fabryki sie w pelni udało, łącznie z przegwintowaniem wszystkich nakrętek w klapie tak żeby blendę można było przykręcić jak producent zamierzył
Przy okazji zrobiłem zwarcie i zgasły pozycyjne światła po prawej stronie z przodu, tylu oraz tablicy. Odpowiedzialny za to bezpiecznik to jak dobrze pamiętam 12 pod kierownica albo 8. Pisze o tym bo schematy bezpieczników w necie sa bardzo zagmatwane, a i rave ma inne rozpiski niz ja mam u siebie

Niepokonany dla mnie problem tłumika dalej aktualny i od szukania rozwiązania chyba osiwieje. Ale pojawiło sie światełko w tunelu - rozpruje mój tłumik i nawtykam do niego waty nierdzewnej i szklanej
coś na wzór:
https://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=16942
i to:
http://ottomotive.pl/inde...ic-efi?start=12

Jeśli macie jakieś stronki z info dotyczącymi wyciszanie tłumików to chętnie sie zapoznam

Prowadziłem rozmowę z jednym producentem(ale chyba jakimś podrzędnym z allegro) - człowiek tak lakonicznie odpowiada, ze po prostu sam zniechęcę żeby u niego coś zamówić, stad szukam innych rozwiązań

nanab - Nie Gru 08, 2019 18:36

Sama wata nic nie da, muszą być odpowiednie przegrody i komory.
dawidd - Nie Gru 08, 2019 21:21

No a jeśli stare wyciszenie jest już w jakimś stopniu wypalone lub wyplute przez tłumik to taka operacja powinna pomóc
nanab - Nie Gru 08, 2019 23:32

No wtedy pomoże, ale cudów bym się nie spodziewał. U siebie też mam podobny problem, ale w sumie już przywykłem i odsuwam to na dalszy plan :P U mnie pomijając głośność powyżej jakiejś prędkości jest jeszcze dudnienie we wnętrzu na jałowych obrotach

Tamten stary Tony wymienił sobie całe wypełnienie i nie było prawie żadnej różnicy chociaż stare było już zużyte:
https://www.youtube.com/watch?v=K7ljoLWlbPY

slax - Pon Gru 09, 2019 09:36

dawidd, Z mojego doświadczenia wynika, ze im większa pucha i więcej wygłuszenia tym ciszej. Koniec końców udało mi się zbudować w miarę cichy i nie męczący przelot. Aczkolwiek ważne żeby zbyt mocno nie opychać wygłuszenia. Samą rurę perforowana owinąłem wełna stalową a dopiero później poszło wygłuszenie do tłumików. Druga ważna rzecz to końcówka, bo końcówką "stroi" się wydech, analogicznie jak w przypadku kolumn głośnikowych gdzie kolumnę stroi się średnica i długością portu bassreflex. Może więc warto pokombinować z końcówką tłumika, ja co prawda tutaj jakoś bardzo nie eksperymentowałem aczkolwiek zależnie od końcówki dziwek był mniej lub bardziej "basowy", a wydaje mi się że to właśnie te niskie tony najbardziej męczą.
Malignus - Pon Gru 09, 2019 19:30

W moim przypadku na ori tłumiku w TF,bylo glosno od poczatku :-|
Po zmianie na końcowy Daytony,zmienilo się wszystko.Nadmieniam ze końcowe ori 2 sztuki sprawdzalem :mrgreen: i było glosno :P
Daytona dala mi cisze do 3,5k obrotow.I start Miga-29 powyzej :mrgreen: Najciekawsze jest to ze jeśli dojdzie się do określonej przez siebie predkosci,tlumik się wycisza.Wiec podróż z kazda predkoscia jest w miare cicha (latam najczęściej na otwartym daszku) Nie wiem czy Satur cos robil dla ZR.Moze warto kiedyś spojrzeć w tym kierunku?

dawidd - Pią Gru 13, 2019 21:06

Parę fotek tłumika nowego do diesla ktory buczał i wyleciał z auta i porównanie do mojego GT Exhausts,

GT ostatecznie rozprułem do odbudowy

















[ Dodano: Pią Gru 13, 2019 21:06 ]
udało sie z cichym i tanim tłumikiem z nierdzewki.
Ten cichy i tani tłumik to to samo co lądujemy do r75 diesla - tłumik z bmw e46. Tłumiki chodzą po 30-40zl. Ja kupiłem ze 35 w idealnym stanie. Dwa lata temu tez w podobnych pieniądzach do r75.
Jak sue łatwo domyślić nie pasuje on p&p. Po pierwsze pasuje tylko "do gory nogami", wiec trzeba hak uciąć i z drugiej strony dospawać 2 haki. Poza tym końcówke tez trzeba uciąć i odwrotnie wspawać. Rure rzeźbiłem cala z kawałków. Te tłumiki sa na róże 60mm wiec idealnie. Po paru godzinach zabawy wreszcie MG gra cicho. Słychać bardziej silnik niz tłumik. Co prawda zrobiłem nim dopiero z 5km ale od razu widać ze jest super. Jutro fotki

nanab - Pią Gru 13, 2019 23:37

Z jakiej wersji? Wchodzi bez problemu? Do siebie przymierzałem taki z vectry B bo akurat mi się wala po garażu, ale był za duży, te z e46 które mi wyskakują na allegro nie wyglądają na mniejsze.
dawidd - Wto Kwi 07, 2020 10:55

dokładnie to ten, później wrzucę foty. Model bmw e46 2.0D
https://allegro.pl/oferta/tlumik-wydech-bmw-e46-320d-2-0d-150km-m47n-lift-7778824091

[ Dodano: Sob Gru 14, 2019 07:13 ]
Moj stary tłumik GT Exhausts czeka na remont. Graty już sa, ale czasu i trochę chęci brakło ze względu na to ze kolejny tłumik okazał sie cichy



















Tak jak pisałem wcześniej tłumik trzeba zamontować odwrotnie niż był w bmw, tj do góry nogami. Wtedy super sie wpasuje i jest b duzo miejsca. Zawieszony na hakach praktycznie nie dobija do żadnych elementów konstrukcyjnych auta.

[ Dodano: Pon Mar 30, 2020 09:30 ]
Juz dawno nic nie wrzucałem a w mg ciągle cos się dzieje.
Ostatnio postanowiłem wyremontować rozrusznik, a później skoro czasu duzo to i może silnik :)































you and me poems of friendship

[ Dodano: Pon Mar 30, 2020 09:38 ]
Zdjęci tego co najciekawsze nie zrobiłem, bo problem u mnie był piszczący beniks - rozciąłem "pokrywkę" na bendiksie i po jej zdjęciu okazało się ze wałeczki jak i sama powierzchnia bendiksa są gładkie, jedynie problem to zużyty smar. Po wymyciu wszystkiego i daniu nowego smaru bendiks działa jak nowy. Rozcięty pierścień zaspawałem i zeszlifowałem - prawie nie widać ingerencji :)

Teraz biorę sie za rozrząd, mechanizm VCC (tego boje sie najbardziej :) ) owijanie kolektora bandażem i pewnie alternator + wszystko co wyjdzie po drodze.
Kolejne fotki będą się pojawiać

[ Dodano: Wto Kwi 07, 2020 11:47 ]
Obiecane fotki z remontu silnika i paru innych drobiazgów

































































































































petrol station near ne

[ Dodano: Wto Kwi 07, 2020 11:55 ]
Na fotkach widać tez jak ustawić synchronizacje walków - tłok ma być wysunięty na 42mm i wtedy w otworach widać wycięcia w mechanizmach vcc

TIPTOP - Wto Kwi 14, 2020 06:16

up up up
dawidd - Sro Maj 06, 2020 05:22

malowanko:


[ Dodano: Wto Kwi 14, 2020 07:29 ]
pare fotek z remontu altka.
Termostat PRT z rurami i trójnikiem używka okazał sie szrotem i trzeba było nowy kopic






















[ Dodano: Sro Maj 06, 2020 06:22 ]
i znów kilka kolejnych fotek, osuszacza i z malowania zderzaka. Co sadzicie o takiej bialej wstawce na zderzaku?




















CEDZIOR - Wto Cze 02, 2020 00:03

No Zet eRka super wypieszczona. :D Biała wstawka pasuje, nie psuje całokształtu. Dolna krata też pasuje, ale bałbym się, że kamyki mogę rozjebać chłodnice ;/

edit:
To którą kratke zderzaka masz w końcu na dole? Przy lakierowaniu zderzaka masz inną, a na ostatnim zdjęciu seryjną. Chyba, że przy lakierowaniu to coś nie od zderzaka:D

dawidd - Wto Cze 02, 2020 06:39

Dzięki :)
Co do kratki to mam oryginał, to co widać podczas malowania to stół z kratki :)
Zderzak chyba za długo ze mną nie pojeździ bo rozglądam sie za poliftem i nie myślałem ze jest tak ciężko i tak drogo - cena zderzaka oscyluje w okolicy 700zl za komplet a i tak ciężko taki znaleźć
W planach jest jeszcze malowanie progów z biała wstawką i tylny zderzak, ale puki co brak czasu

Xakari - Sro Cze 03, 2020 01:11

Nie obija ci ten tłumik o amortyzator? Bo mój obijał, a niby oryginalny do 1.4 i mnie to zastanawia teraz. Co do kolorystki, to białe detale na tym szarym, to może fajnie wyglądać i oryginalnie, byleby nie przedobrzyć :)
dawidd - Sro Cze 03, 2020 05:56

O amortyzator nie obija, ale obija rura o belkę jak wlecę w jakiś duzy uskok i od razu wybije auto do góry. Wtedy słychać uderzenie. Juz wypatrzyłem, że ślad zostaje na belce od góry tam jak leci rura od tłumika. Cala rurę spawałem sam, wiec pewnie się trochę machłem i jest źle wymierzona. Finalnie czekam na trochę czasu i będę robił nowy tłumik ktory lezy pocięty i czeka az sie ktoś nim zajmie dlatego juz tego nie poprawiam

Dzis być może uda sie wyhaczyć zderzak polift kompletny za 500zl, do tego jeszcze lampy poliftowe z angola do przeróbki na bixenon i będzie MG miał nowy fejs :)

Duzo białych detali nie będzie, chce żeby się coś odróżniał od tłumu ale nie raził

Xakari, masz w tłumik z rura 50mm do 2.0T ? Nie za mały ten przekrój rury? Jak jest z dźwiękiem - buczy? Oryginal MG czy oryginał - zamiennik :)

Xakari - Sro Cze 03, 2020 11:11

dawidd, To co ja miałem z wydechem to był mix wszystkiego, nawet mi sie nie chce mierzyć ile to miało dokładnie, na zlot przyjechałem z założonym końcowym od 1.4 :oops: nie powiem, niektórzy cisneli trochę z tego bekę co mnie nie dziwi, no ale coś musiałem zamontować na szybko, a takie coś było tylko na stanie, nie ma sensu o tym wydechu więcej pisać :P
dawidd - Pią Lip 17, 2020 06:13

myślałem ze tak miałeś docelowo, ale widzę już w twoim temacie ze tłumik się zmienia :)

[ Dodano: Czw Cze 04, 2020 06:52 ]
Przyszły nowe gadżety do garażu. Hydrauliczny scisk do sprężyn -przyda sie do rozmontowanie Macphersonow i pomalowania sprężyn i mała poziomiczka do sprawdzania konta pochylenia kół. Co prawda ani ZR, ani 75 regulacji tego konta nie posiadają, ale zawsze można zweryfikować czy jest prosto i ewentualnie coś tam poprawić na mocowaniu górnym amortyzatora







[ Dodano: Nie Cze 07, 2020 21:54 ]
Przy MG prace dalej trwają. Udało sie kupić zderzak przedni polift za ok 400 zl, kompletny ale za to z pęknięciami u dolu. Niestety okazało sie ze jest on pokryty jakaś guma, szpachla i wszystko to pęka. Zdjęcie tego to nie lada wyczyn. Juz 2 dni walczę ze zderzakiem, i na razie jestem na etapie spawania pęknięć. Zderzak jest wykonany z dziwnego materiału PP+10%TF - nawet nie bardzo wiadomo co to jest. Do spawania wykorzystałem czysty PP i siatkę aluminiowa - powinno trzymać
cdn..

[ Dodano: Wto Cze 09, 2020 07:45 ]
fotki z naprawy zderzaka i pierwszych przymiarek z lampami































[ Dodano: Nie Cze 14, 2020 07:38 ]
Prace po woli ale idą dalej. Zderzak już pomalowany. Bylo z nim kilka dni pracy ze względu na fatalna naprawę poprzednika - 2 duze pekniecia od spodu były powiązane drucikiem i zalane jakaś guma i na to szpachla. Podczas normalnego spawania plastyku guma odlazła i zrobił sie klops. Cały spod trzeba było czyścic opalarka z tego gumowatego czegoś tam.
Po oczyszczeniu zderzak sie odkształcił od opalarki. I znów doszła zabawa z doprowadzaniem go do stanu prawidłowego.
Finalnie użyłem szpachli tylko na spod zderzaka, z przodu nie ma nigdzie szpachli
Użyta szpachla: ROBERLO MULTIPLAST -super elastyczna. Na papierze można wyginać po zaschnięciu o 180 stopni i nie pęka
Podkłady - epoksyd z novol'u i akryl z mipa(bardzo dobry), bezbarwny tez mipa c50
Biała wstawka na zderzaku nawiązuje do poprzedniego mojego zderzaka - tam mi się to bardziej podobało ale niestety na polifcie nie na takiego przetłoczenia wiec zrobiłem tak jak widać na foto

Dalej lampy - po calym dniu spędzonym przy przeróbce jestem gdzieś w połowie, a może i nie pierwszej lampy. Zeby to zrobić dobrze trzeba naprawdę duzo czasu poświecić. Projektory hella clasic bi-xenon wchodzą do lampy na styk, tył trzeba będzie rozciąć bo zapłonnik sie nie zmieści(ewentualnie myślę jeszcze nad gniazdem do d2s (hid) na kabelkach i to dolutować do zapłonnika

[ Dodano: Nie Cze 14, 2020 07:39 ]




































[ Dodano: Pon Cze 29, 2020 10:54 ]
słabo ostatnio idą prace z lampami, poza skompletowaniem większości gratów jestem na etapie kończenie pierwszej lampy

[ Dodano: Wto Lip 07, 2020 20:51 ]
po woli ale do przodu, odbłyśniki sa skończone, pozycyjne dołożone z lamp z r75 anglików. Zostało jeszcze parę detali, min autopoziomowanie, dokładka silniczków z lamp z r75.
I parę fotek i wstępna przymiarka. Co sadzicie o takim wyglądzie Zr'ki?


































free image uploading site

[ Dodano: Pią Lip 17, 2020 07:13 ]
system poziomowania lamp będzie zaczerpnięty w całości z rovera 75
na stole już to działa:
https://youtu.be/3hwCCA3cN8Y

zostało pomierzyć w r75 jakie wartosci maja czujniki poziomowania na prostym podłożu w nieobciążonym aucie, a jakie np ze 100kg obciążeniem. Później tak zamontować czujniki w mg żeby wartosci były zbliżone. Wydaje sie proste ale zobaczymy co z tego wyjdzie

Xakari - Sob Lip 18, 2020 20:52

Widzę, że albo grubo albo wcale, tak trzymaj! Też coś próbuję teraz malować ale to jest chyba moja "pięta Achillesa" :neutral:
dawidd - Sro Lip 29, 2020 05:36

Dzięki, lampy sa już prawie ukończone. Mam nadzieje ze juz niedługo nim się przejadę bo już zapomniałem jako to jest śmigać MG :)

[ Dodano: Sro Lip 29, 2020 06:36 ]
lampy skończone, - taka przeróbka to droga przez mękę. Drugi raz bym się nie podjął, a może jednak :) Na szczęście efekt końcowy rekompensuje wszystko.
Zderzak również ukończony, zostało zmienić podłączenie kierunkowskazów bo w polifcie sa inne niz w przedliftem.
Wisienka na torcie okazała sie kratka z napisem mg zr - całkiem przypadkowo wpadłem na taki pomysł nie mając pojecie czy to wyjdzie. I wyszło super.
Dzis może jutro auto wyjedzie z garażu, zrobię wtedy fotki jak wygląda poskładane w całości.
Do całkowitego finalu zostało dołożenie spryskiwaczy, umiejscowienie LSM i czujników na wahaczach - ale to wszystko wygląda na proste w porównaniu z przeróbka lamp :)




























































LilJohn - Sro Lip 29, 2020 10:15

No polift się od razu lepiej prezentuje :twisted:
Jak ci w końcu poszło z tym termostatem PRT?

Co do lamp to świetna robota, mega dużo pracy to wymagało. Ciekawe czy uda ci się połączyć czujnik wahacza do tylnej belki ZR tak żeby to dobrze działało :D

dawidd - Sro Lip 29, 2020 16:42

Termostat wstawiłem na 92st - czy za duzo nie wiem. Niektórzy piszą ze tak, ale z drugiej strony dobrze dogrzany silnik tez jest ważny. Puki co katuje ( a właściwie katowałem) go na klimie i nie ma żadnych problemow(puki co :) )

Co do czujników to już oglądałem belkę - nie powinno być problemu z montażem. Mam r75 z oryginalnymi xenonami wiec mam gdzie podglądać co i jak. Musze sobie w nim zmierzyć jakie napięcia sa z czujników, gdy auto stoi na płaskiej powierzchni i tak samo zrobić w zr - to będzie mój punkt wyjściowy. Inna rzecz to nacisk np 100kg i taki sam kąt wychylenia czujnika - trzeba będzie się pobawić ale to już nie powinno być az tak trudne. Przewody do silniczków w lampach juz pociągnięte i nawet fajnie to wygląda jak lampy przy odpaleniu kłaniają sie nisko, a później idą w gore ;)

LilJohn - Sro Lip 29, 2020 21:50

Ojooj to ja planuje 78 stopni wrzucać a ty w drugą stronę :D
Raczej lepiej mieć niższe temperatury wody, olej ma wtedy też niższą temperaturę i upalanie mu nie groźne.

dawidd - Czw Lip 30, 2020 06:26

Myślę ze optymalnie byłby ten na 82st, ale nie mogłem go dostać, inna rzecz ze miałem już kupiony na 92 st. Moze kiedyś to zmienię ale ogólnie wiesz jak to jest - są rożne teorie, ale nikt w laboratorium nie upalał tego motoru z termostatem 78,82, czy 92 st w tych samych warunkach i nie jest w stanie stwierdzić ze 100% pewnością ze ten jest lepszy oo drugiego. A to ze ktoś twierdzi ze miał hgf przy taki czy takim termostacie, to jak dla mnie żadne info - na hgf wpływa bardzo duzo czynników. Ogólnie uważam, że jaki by nie był PRT to jest duzo lepszy niz oryginał ze względu na swoja podłączenie i przepływ płynu i tu jest największa zaleta przeróbki. Temp otwarcia - te 10 czy 12 stopni chyba mu nie robi aż tak dużej różnicy
LilJohn - Czw Lip 30, 2020 07:42

Mi też chodzi o to że przy niższej temperaturze termostatu jest lepsze odprowadzanie ciepła z tulei cylindrowych. Przy termostacie 92 stopnie pełne otwarcie będzie miał coś koło 100 stopni dopiero, olej też będzie się grzał od wody i ciągle koło 100 stopni oscylował
Utwardzana powierzchnia głowicy też nie lubi wysokich temperatur i nawet przy delikatnym przegrzaniu odbijają się fireringi.
Ja zmniejszyłem też temperatury załączania wentylatorów w kompie żeby trzymać silnik przy jak najmniejszej temperaturze nawet w korkach.
78 stopni to rzeczywiście trochę za mało na serię i 82 byłby lepszy ale przy turbo się może przydać :twisted:

Markzo - Czw Lip 30, 2020 08:30

Uuu.... dużo za dużo :/ akurat temat przerabiałem u siebie i mocno monitorowałem temp płynu. Przy seryjnych 88st otwarcia (zwykły termostat) - w korku i klimatyzacji nie raz widziałem i 112-113st :/ w trasie też trzymał ok 92-94st. Teraz mam chyba 83st, zwykły (przy turbo w 25 ciężko z miejscem na prt) i zmienione temperatury załączania wiatraków (98 i 102st zamiast 102 i 112). Różnica jest kolosalna, w trasie mam ok 88st płyn a w mieście nie przekroczył mi 100st. Fakt faktem, że turbo poza wodą podgrzewa też olej, więc przy zastosowaniu chłodnicy oleju temperatura płynu też spadnie.
dawidd - Sob Sie 29, 2020 18:10

miałem wkleić foty frontu:












Postanowiłem trochę odpocząć od lamp, bo za długo to trwało i zająłem się wydechem. Jest już wstawiony z BMW e46 pb z przepustnica.
Obecnie trwaj prace nad ożywieniem sterowania przepustnica z ECU - więcej tu:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=109039

[ Dodano: Sob Sie 29, 2020 19:10 ]
Z wymiana układu w ecu wyszla kicha - nic to nie pomogło i ecu dalej nie steruje przepustnica. Teraz się zastanawiam jak to inaczej rozwiązać. Moze ma ktoś jakiś pomysł - może sygnał z wtryskiwaczy, a może jeszcze jakoś inaczej odczytać obciążenie i obroty silnika ?

nanab - Nie Sie 30, 2020 10:23

dawidd napisał/a:
a może jeszcze jakoś inaczej odczytać obciążenie i obroty silnika ?

Obciążenie z mapsensora, obroty z czujnika wałka.

LilJohn - Nie Sie 30, 2020 10:27

Dołoż MAP sensor z jakiegoś innego auta który ma znaną charakterystykę (najłatwiej boscha) i steruj tym z Arduino. Ja kupiłem za 12zl od jakiegoś Renault bodajże, podaje 0-5V na wyjściu więc idealnie.
Około 100kPa to atmosfera czyli but w podłogę więc otwieraj przy może 80kPa?

sTERYD - Nie Sie 30, 2020 11:55

Ale fabryczny czujnik ciśnienia też ma zakres 0-5V
dawidd - Pią Wrz 24, 2021 21:23

Dawno mnie tu nie było, ale przy mg co jakiś czas coś się dzieje. Dziś wstawiłem nowy tłumik końcowy Walkera WCG108530. Jest to chyba mój 6 tłumik końcowy i ten jest zdecydowanie najcichszy. Jeszcze jakoś dużo nie jeździłem ale pasażer stwierdził że poziom hałasu jest jak w standardowym aucie. Nie ma nareszcie tego męczącego buczenia
Markzo - Nie Wrz 26, 2021 11:49

Kiedy turboooo :?: :mrgreen:
dawidd - Pon Wrz 27, 2021 20:03

plany były, ale puki co pandemia pokrzyżowała wszystko. Generalnie na ta chwile auto wymaga lakierowania drzwi i progów i to jest priorytetem. Nie ukrywam ze tez pod względem softu pod turbo sam nic bym nie zrobił, a ja tak mam, że jak coś nie jestem w stanie ogarnąć sam, to nie chce mi się za to brać
nanab - Wto Wrz 28, 2021 01:35

dawidd napisał/a:
Nie ukrywam ze tez pod względem softu pod turbo sam nic bym nie zrobił, a ja tak mam, że jak coś nie jestem w stanie ogarnąć sam, to nie chce mi się za to brać

Det3?

Markzo - Wto Wrz 28, 2021 06:19

nanab napisał/a:
dawidd napisał/a:
Nie ukrywam ze tez pod względem softu pod turbo sam nic bym nie zrobił, a ja tak mam, że jak coś nie jestem w stanie ogarnąć sam, to nie chce mi się za to brać

Det3?

Det3 nie ogarnia triggera zapłonu, więc dupa. Poza tym po co, skoro mozna zrobić remap ori ecu :)

nanab - Sro Wrz 29, 2021 00:37

Markzo napisał/a:
Det3 nie ogarnia triggera zapłonu, więc dupa. Poza tym po co, skoro mozna zrobić remap ori ecu

Trigger zapłonu tzn?
Wydaje mi się, że det i cały soft z nim związany jest po prostu wygodniejszy i bardziej elastyczny, zwłaszcza w momencie tworzenia mapy.

Markzo - Sro Wrz 29, 2021 08:35

nanab napisał/a:
Markzo napisał/a:
Det3 nie ogarnia triggera zapłonu, więc dupa. Poza tym po co, skoro mozna zrobić remap ori ecu

Trigger zapłonu tzn?
Wydaje mi się, że det i cały soft z nim związany jest po prostu wygodniejszy i bardziej elastyczny, zwłaszcza w momencie tworzenia mapy.

To znaczy, że nie masz możliwości modyfikacji kąta wyprzedzenia zapłonu - czyli można zapomnieć o strojeniu auta turbo. Czy jest wygodniejszy.... miałem kilka sztuk DET3 i DET3+, dla mnie to się nie nadaje do użytku na normalnych drogach. Gubi konfiguracje, gaśnie silnik = cud na kiju. Do stabilności i jakości pracy jakiegokolwiek seryjnego ECU to jest przepaść.

nanab - Sro Wrz 29, 2021 22:15

Markzo napisał/a:
To znaczy, że nie masz możliwości modyfikacji kąta wyprzedzenia zapłonu - czyli można zapomnieć o strojeniu auta turbo.

Z tego co widziałem większość przeróbek na turbo jest właśnie strojonych na det3, więc da się. Wg. instrukcji jest możliwość zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu
Cytat:
Sterowanie kątem zapłonu
Urządzenie posiada możliwość sterowania zapłonem dla poniższych systemów zapłonowych

Markzo - Czw Wrz 30, 2021 04:31

:D skoro w instrukcji tak jest napisane to :ok: .
dawidd - Czw Lis 14, 2024 09:26

Dawno nic nie pisałem a cos tam w MG sie dzieje.
Dziś uporałem sie z problemem ABS - wymieniłem sterownik pompy ABS i silnik pompy ABS oraz delikatnie poprawiłem wiązkę kabli pompy, która była powierzchownie przytarta o uchwyt pompy. Puki co jest wszystko ok, pora się zabrać za wymianę przewodów miedzianych
Do rozwiązania problemu kupiłem 2 pompy używki, ale obie szorty - jedna uszkodzona obudowa, a druga sypie opiłkami, wiec pewnie jest zatarta. Całe szczęście ze jej nie wstawiłem bo bym miał hamulce do roboty.
Nr pompy w moim mg zr to: 0273004 537

[ Dodano: Czw Lis 14, 2024 09:26 ]
I MG zmienił właściciela. Po 5 latach i zrobionych 15 tys km i wsadzeniu +- ok 15 tys zl, sprzedałem moja zabawkę. Oby kolejny właściciel dalej o niego dbał, a widać było ze tak będzie