Zobacz temat - [R 214 i ] Sprężyny JAMEX !! ( 339 zl )
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R 214 i ] Sprężyny JAMEX !! ( 339 zl )

najnowszy85 - Pon Lut 18, 2008 21:06
Temat postu: [R 214 i ] Sprężyny JAMEX !! ( 339 zl )
Witam ! mam pytanko , macie jakies opinie o tych spreżynkach ? Obnizaja samochod o 40 mm . Cena jest atrakcyjna .... ciekawe jak z wykonaniem . mam 15 na niskim profilu i troche moja 214 wyglada jak na szczudlach ... he he .
srbenda - Pon Lut 18, 2008 21:09

Te sprężyny nie posiadają TuV / GS. W Polsce to jeszcze nie jest wymagane, ale trochę bym się bał niecertyfikowanych części o takiej ważności :neutral:
Swoją drogą - niby do seryjnych amorów granicą obniżenia jest 25-30mm ale to tylko luźna uwaga...

michone - Pon Lut 18, 2008 21:42

szukaj uzywanych od 200 Silverstone -30mm albo od MG ZR -40mm. Ja mam te pierwsze + amorki monroe reflex, opony 205/50/15 i w zakretach jakbym go super glue przykleil :D
ketang - Pon Lut 18, 2008 21:47

Cze
Kupilem same Sprezny Jamex -- Porazka !
Owszem auto poszlo na dol wyglada fajnie ale co z tego jak skacze po drodze jak ....
Wydaje mi sie teraz ze ma to sens ale tylko przy wymianie razem z amortyzatorami ;)
To jest moje zdanie :mrgreen:

michone - Pon Lut 18, 2008 21:55

ketang napisał/a:
Cze
Kupilem same Sprezny Jamex -- Porazka !
Owszem auto poszlo na dol wyglada fajnie ale co z tego jak skacze po drodze jak ....
Wydaje mi sie teraz ze ma to sens ale tylko przy wymianie razem z amortyzatorami ;)
To jest moje zdanie :mrgreen:


ja jak mialem wydymane amorki to skakal po drodze jak zajac...

ketang - Pon Lut 18, 2008 22:03

Przy seryjnym zwieszeniu?
Bo mi przy seryjnym - nic

michone - Pon Lut 18, 2008 22:09

ketang napisał/a:
Przy seryjnym zwieszeniu?
Bo mi przy seryjnym - nic

przy sportowym, seryjnego nie mialem :P sprawa wyglada tak ze sportowe sa twardsze i jak amortyzator nie potrafi ich utrzymac to bedzie skakal jak powalony. pojedz na trzepaki za 20zl Ci sprawdza wszystkie amorki. u mnie sie okazalo ze prawy ma 15% a lewy 20%

dobryziom - Pon Lut 18, 2008 23:15

jeśli masz masz niższe niż oryginalne sprężyny to nic nie sprawdzisz wynik będzie przekłamany wyniki są tylko w miarę realne przy serii :)
Sachar - Pon Lut 18, 2008 23:42

A ja jeździłem kumpla 214 na jamexach z allegro i bardzo pozytywne wrażenia. Trzymał się drogi jak przyklejony. I dlatego sam takie zakupiłem, ale zakładam razem z nowymi amorkami na wiosnę (jeśli do tego czasu silnik ogarnę :) )
bula21 - Wto Lut 19, 2008 13:59

ja tez je mam + twardsze amorki ;) i klej jest ;P
najnowszy85 - Czw Lut 21, 2008 22:08

ok . a jakie byście doradzili amorki ? byłem dzis na przegladzie i pomiary pokazaly mi po ok.70 % na kazdym kole ... ale z doswiadczenia wiem ze taki stan nie bedzie trwal dlugo przy sportowych sprezynach . najlepiej bylo by zalożyc amorki o 30 mm krotsze .... wczesiej zalozylem takie we wczesniejszym aucie i wszystko gralo .... znacie jakies odpwiedniki do r 200 ... Dzieki z gory za odpowiedz
maciekwawa - Nie Lut 24, 2008 03:00

Hejka ja mam r214 1.4 16v i założyłem całe zawieszenie od mg zr , i jest bajka:) a teraz jeszcze 17'' miodzio. czekam jeszcze tylko na rozpórke na tył...
bula21 - Nie Lut 24, 2008 11:59

a ja mam amorki z ZR ale zalane innym olejem :P "beton" :) ale do przodu bedzie gwint ;P
kolin - Nie Lut 24, 2008 12:03

ja mam -40 mm fabryczne silverstony i kapcie 205/50/15 i muszę powiedzieć, że zakręty łyka bardzo elegancko...ale ja chce -60 bo jeszcze wysoko jest :cry:
michone - Nie Lut 24, 2008 12:06

kolin napisał/a:
ja mam -40 mm fabryczne silverstony i kapcie 205/50/15 i muszę powiedzieć, że zakręty łyka bardzo elegancko...ale ja chce -60 bo jeszcze wysoko jest :cry:
fabryczne silverstone ma ponoc -30mm :) wiec juz nie wiadomo jak to jest :P - 60?? z regulacja twardosci :) jakis zestaw bilsteina za 2k zl:D
maciekwawa - Nie Lut 24, 2008 12:09

bula21 napisał/a:
a ja mam amorki z ZR ale zalane innym olejem :P "beton" :) ale do przodu bedzie gwint ;P


ile kosztuje gwint do r200

kolin - Nie Lut 24, 2008 12:12

michone napisał/a:
fabryczne silverstone ma ponoc -30mm


W Brifie mam bite 40mm :wink:

bula21 - Nie Lut 24, 2008 14:51

maciekwawa napisał/a:
bula21 napisał/a:
a ja mam amorki z ZR ale zalane innym olejem :P "beton" :) ale do przodu bedzie gwint ;P


ile kosztuje gwint do r200


to juz zalezy jaki .. nowy stary ? hmm samorobka czy kupny ;)

ja ogladalem takie ;)

http://cgi.ebay.de/KW-Gew...7QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/SPAX-G...7QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/KW-Gew...7QQcmdZViewItem

no i mnie interesuje tylko przod ;)

kolin - Nie Lut 24, 2008 17:31

Ten ostatni komplecik w sam raz dla mnie...ale cenna zaporowa...będzie trzeba zbierać
michone - Nie Lut 24, 2008 21:21

troche przegiecie ale z drugiej strony :) wychodzi 4tys zl :) czyli 1 zl zestaw amorek + sprezyna :) to tak jakbys kupil amorek za 500 i sprezyne za 500 :) porownujac z zestawami do subaru czy innych to nie tak zle :)
dobryziom - Pon Lut 25, 2008 10:59

nie tak źle? chłopaki to 4tys. startujecie z jakiś zawodach czy coś po co wam gwint...
michone - Pon Lut 25, 2008 15:20

dobryziom napisał/a:
nie tak źle? chłopaki to 4tys. startujecie z jakiś zawodach czy coś po co wam gwint...
ironia kolego, ironia :)
dobryziom - Pon Lut 25, 2008 15:34

dla mnie to trochę głupio wsadzić sprężyny za połowe wartości samochodu chyba warto poszukać tańszych rozwiązań :) bo to przecież nie sztuka kupić gotowy kit za kupę kasy tylko osiągnąć taki sam efekt za minimum kosztów ... przynajmniej ja tak mam :rotfl:
michone - Pon Lut 25, 2008 15:48

te sprezyny to nie tylko do 200 ale jak ktos ma mg zr 2005r i kupe kasy i lubi sportto czemu nie ??
dobryziom - Pon Lut 25, 2008 16:21

powiem tak gwint wykorzystuje sie albo do kjt's albo do driftu MG nie pasuje mi do żadnego poza tym do streetu ma wystarczająca zawieche wiec jak dla mnie nadal szkoda tej kasy :)


ps. ja bym zainwestował w to http://www.allegro.pl/ite...icy_tuning.html :ok:

kolin - Pon Lut 25, 2008 18:13

dobryziom napisał/a:
ps. ja bym zainwestował w to http://www.allegro.pl/ite...icy_tuning.html


łooo kurde ale wypas... :twisted: Fura pewnie po tym gra i buczy jak zła :hahaha:

bula21 - Pon Lut 25, 2008 23:12

dobryziom napisał/a:
dla mnie to trochę głupio wsadzić sprężyny za połowe wartości samochodu chyba warto poszukać tańszych rozwiązań :) bo to przecież nie sztuka kupić gotowy kit za kupę kasy tylko osiągnąć taki sam efekt za minimum kosztów ... przynajmniej ja tak mam :rotfl:


no tak drogie dlatego zrobie to troche inaczej aktualnie czekam na sprezyny z gwintu z BMW3 mam zaufany warsztat w ktorym naspawaja mi na kolume gwint zobaczymy jak to wyjdzie ale widialem tak juz wiele samochodow.. od fiatow cc punto do passatow golfow a nawet BMW ;)

dobryziom - Wto Lut 26, 2008 14:03

ja sie trochę boje takiego drutowania tym bardziej jeśli chodzi o układ jezdny ale czekam na wynik końcowy:)
piotrek_86 - Sro Lut 27, 2008 21:48

panowie a nie idzie podpaspwac od czegos gwintu?? kurcze zbieram juz rok na ten gwint i ciagle malo:/ co np z honda...tzn tyl raczej podejdzie po drobnej modyfikacji ale przod?? r 200 to przecierz to samo co r25 moze ma ktos jakies doswiadczenie z takimi patentami??
michone - Sro Lut 27, 2008 22:03

po co Ci gwint? :>

p.s. Podziwiam ludzi którzy jeżdżą po takich drut-modach :)

piotrek_86 - Czw Lut 28, 2008 12:17

hihi a po to by wygladal inaczej...:Pnie no tak seriio nie zrozumie sie tego...to trzeba poczuc:D pozatym ile jest w Polsce Roverkow na gwincie?? hmm...0??
dobryziom - Czw Lut 28, 2008 12:21

pewnie ze trzeba poczuć ... zaczniesz wozić ze sobą poduszkę pod dupę :rotfl:

ps. nie zapominajcie ze jeśli gwint bo bez rozporek sie nie obejdzie...

Sachar - Czw Lut 28, 2008 14:52

Piotrek 86 napisał/a:
hihi a po to by wygladal inaczej...:Pnie no tak seriio nie zrozumie sie tego...to trzeba poczuc:D pozatym ile jest w Polsce Roverkow na gwincie?? hmm...0??

Ostatnio był jeden do sprzedania na otomoto. Tak więc jest co najmniej 1 :)

michone - Czw Lut 28, 2008 21:03

Piotrek 86 napisał/a:
hihi a po to by wygladal inaczej...:Pnie no tak seriio nie zrozumie sie tego...to trzeba poczuc:D pozatym ile jest w Polsce Roverkow na gwincie?? hmm...0??
z zewnątrz i tak nie zobaczysz czy gwint czy nie... wg mnie kupic dedykowany zestaw sportowy silverstone/mg zr 160
piotrek_86 - Czw Lut 28, 2008 22:02

i ile usiadzie na takim zestawie -40 ,kurcze jak sie bawic to sie bawic...a po co poduszka:P
Kozik - Czw Lut 28, 2008 22:11

a czy samochód wytrzyma skoki na takim zawiasie? Na fabrycznym zawieszeniu sprawuje się dobrze :wink:
michone - Czw Lut 28, 2008 22:14

Piotrek 86 napisał/a:
i ile usiadzie na takim zestawie -40 ,kurcze jak sie bawic to sie bawic...a po co poduszka:P
a masz plomby w zębach?? bo Ci powypadaja :) Ja mam zawieche od silverstona... twardszej i niższej bym nie zniósł :/ Juz pare razy zachaczyłem tu i uwdzie...
piotrek_86 - Czw Lut 28, 2008 22:52

nie mam zeby mam zdrowe:P...chodzi o wyglad panowie...nie dogadamy sie chyba :razz:
maciekwawa - Pią Lut 29, 2008 00:09

Ja mam zawias od zr i jest nisko i twardo jak cholera a do tego 17" :D
michone - Pią Lut 29, 2008 09:36

Piotrek 86 napisał/a:
nie mam zeby mam zdrowe:P...chodzi o wyglad panowie...nie dogadamy sie chyba :razz:
Czym sie różni -40mm na gwincie od -40mm na zawieszce od ZR?? Wytłumacz mi bo pojąć tego nie potrafie...
srbenda - Pią Lut 29, 2008 10:44

Że na "gwincie" możesz ostawiać wysokość, a często i twardość tłumienia ;)
piotrek_86 - Pią Lut 29, 2008 12:42

to tez pozatym schodzisz nie do -40 tylko zakres jest do -70 wiec roznica jest znaczna
bula21 - Pią Lut 29, 2008 15:00

a w Zr nie ma -30 ?? tak mi sie wydaje myle sie ?? ;) aa gwint to inna bajka ;) chcesz masz zawieszeni wyzsze od seri :D aa chcesz sie lansowac to dajesz -80/-60 i jest kozak ;P heh a tak serio to tak jak kolega pisal mozna regulowac w roznych zakresach kazdy znajdzie cos dla siebie ;)
michone - Pią Lut 29, 2008 15:04

Piotrek 86 napisał/a:
to tez pozatym schodzisz nie do -40 tylko zakres jest do -70 wiec roznica jest znaczna
a Ty mieszkasz w Polsce?? -70mm to chyba zeby jezdzic z olszyny do katowic i spowrotem...
bula21 - Pią Lut 29, 2008 19:33

michone napisał/a:
Piotrek 86 napisał/a:
to tez pozatym schodzisz nie do -40 tylko zakres jest do -70 wiec roznica jest znaczna
a Ty mieszkasz w Polsce?? -70mm to chyba zeby jezdzic z olszyny do katowic i spowrotem...


MOj kumpel jezdzi -80/-70 i daje rade ;P

piotrek_86 - Pią Lut 29, 2008 19:41

no widze ze kolega BULA wie co jest 5 ,mieszkam w polsce ale co mam zrobic...wszystko zalezy od kierowcy...na zwyklym zawieszeniu nawet mozna urwac conieco...
Brt - Pią Lut 29, 2008 23:53

zouza jezdzi jaies -60 -70 po sląsku i daje radę :D
michone - Sob Mar 01, 2008 10:24

a gdzie komfort??
bula21 - Sob Mar 01, 2008 17:27

Brt napisał/a:
zouza jezdzi jaies -60 -70 po sląsku i daje radę :D


ech chyba nie :D na fotach widze nie duza roznice miedzy nasyzmy R :D musze przykulac sie na jakis zlot i sprawdzic :D

Yog-Sothoth - Sob Mar 01, 2008 22:01

Pojawily sie na Allegro jeszcze takie sprezyny - http://moto.allegro.pl/it...16_1990_96.html - moze te beda lepsze niz Jamex?
Brt - Sob Mar 01, 2008 22:21

bula21, Ty niewierny tomaszu :lol: sam się nieźle zdziwiłem, jak to zobaczyłem. Ile centów masz pomiędzy błotnikiem z przodu a górą opony. ?? u zouzy jest jakieś 3,5cm. Ja mam zawiechę mniej więcej -30 i mam ok. 6,5cm ;) A zouza porównywała wysokosć z seryjnym 214 Si i wyszła róznica 60 - 70mm ;)
piotrek_86 - Sob Mar 01, 2008 23:41

hbm wygladaja jakos tak znajomo...ja nie mialem z ta firma do czynienie...osobiscie jesli chodzi o springi bralbym te...

http://www.weitec.pl/pokaz_produkt.php?idprod=30

ok 100 zl roznicy ale sprawdzona firma...znalazlem tez cos takiego...

http://cgi.ebay.de/Fahrwe...1QQcmdZViewItem


http://fahrzeugteile.sear...gZ1QQsofocusZbs

jest tego troche :P trza cos wybrac...

bula21 - Nie Mar 02, 2008 20:04

Brt napisał/a:
bula21, Ty niewierny tomaszu :lol: sam się nieźle zdziwiłem, jak to zobaczyłem. Ile centów masz pomiędzy błotnikiem z przodu a górą opony. ?? u zouzy jest jakieś 3,5cm. Ja mam zawiechę mniej więcej -30 i mam ok. 6,5cm ;) A zouza porównywała wysokosć z seryjnym 214 Si i wyszła róznica 60 - 70mm ;)


hmm no musze podjechac bo az jestem ciekawy :D ja mam oponki o profilu 55 ale na 7,5j to one sie bardziej rozkladaja ;) najlepiej zmierzyc odleglosc zderzaka do ziemi.. ja najnizszym punktem w ucie mam kolektor ten taki z siatki ktory jest zaraz przy silniku zawsze nim zachacze ;)

kris_1987 - Nie Mar 02, 2008 22:42

mam pytanie Bula21 Ty widzę, że masz obniżonego roverka ;-)
kurdę z chęcią chcę też to zrobić, ale wydaje mi się że te 40mm jamex co jest to chyba za mało bo jakoś wysoko mój roverek stoi... jamex są to niezłe spręzynki chyba co :)

piotrek_86 - Pon Mar 03, 2008 17:25

Bula21 a co sadzisz o takim czyms?? tylko troche to modyfikowac?? ten gwint cieszy sie nawet dobra renoma... a jest tanszy od najtanszego KiW o ok 1500zl
http://www.allegro.pl/ite...owane_nowe.html
do tylnych amorkow mozna dospawac tulejke od rovera 200/25 lub do belki tylejke od crx... ten

Sachar - Pon Mar 03, 2008 19:28

Fajny, tylko że honda ma zupełnie inną zawiechę z przodu :)
dobryziom - Pon Mar 03, 2008 19:39

ja to tylko chce zobaczyć że ktoś kupi ten gwin zjedzie 70-80mm w dół i będzie tym jeździł :) a jestem murzynem mam afro i gram w kosza :rotfl:
bula21 - Pon Mar 03, 2008 22:33

kris_1987 napisał/a:
mam pytanie Bula21 Ty widzę, że masz obniżonego roverka ;-)
kurdę z chęcią chcę też to zrobić, ale wydaje mi się że te 40mm jamex co jest to chyba za mało bo jakoś wysoko mój roverek stoi... jamex są to niezłe spręzynki chyba co :)


firma to raczej taka sobie ale mi tam odpowiada ;) spelnia moje wymogi ;) ..aa co do -40 to malo tez tak mysle ale Ty masz 17' wiec moze byc ok.. mysle tak na codzien do jazdy to -60/-40 jest super ;) ja mam -40/-40 i jedna z przodu bym chcial nizej ;) dlatego chce miec gwint ;) a na niemieckim ebay'u znalazlem sportowe do R -60/-40 ale u nas w miescie dogniataja wiec z tym jesli ktos kupi -40 to smialo mozna tez to zrobic ;)

Piotrek 86 napisał/a:
Bula21 a co sadzisz o takim czyms?? tylko troche to modyfikowac?? ten gwint cieszy sie nawet dobra renoma... a jest tanszy od najtanszego KiW o ok 1500zl
http://www.allegro.pl/ite...owane_nowe.html
do tylnych amorkow mozna dospawac tulejke od rovera 200/25 lub do belki tylejke od crx... ten


pewnie ze mozna wszystko sie da ;) tylko to jest kombinowanie nawet na alegro ogladalem gwint uniwersalny ;) nawet zakladalem gdzies temat co o tym kto sadzi ale nikt sie nie wypowiedzial ;) ale jesli masz odpowiedni sprzet albo masz dostep do takiego hmm ewentualnie oddajesz do zaufanego warsztatu a tam juz sobie z tym poradza ;) widzialem juz gwinty dopasowane z innych samochow do innych ;) kwestia dobrania tak zeby jak najmniej sie roznily ;) mi np.. starczy Gwint tylk oz przodu z tylu -40 jest ok aa juz przy 2 osobach z tylu na progach zdarza mi sie przychaczyc ;)

dobryziom napisał/a:
ja to tylko chce zobaczyć że ktoś kupi ten gwin zjedzie 70-80mm w dół i będzie tym jeździł :) a jestem murzynem mam afro i gram w kosza :rotfl:


jezeli liczy sie tylk oprzod to zapuszczaj wlosy :D

dobryziom - Wto Mar 04, 2008 17:55

Bula to kiedy zobaczę te 70-80mm bo muszę zacząć zapuszczać Afro :)
zouza - Wto Mar 04, 2008 18:57

Hmm z naszych spotowych wyliczeń i porównywania z innymi roverkami wynika, że ja mam niżej jakieś 70 i nie narzekam :mrgreen:
bula21 - Wto Mar 04, 2008 22:13

dobryziom napisał/a:
Bula to kiedy zobaczę te 70-80mm bo muszę zacząć zapuszczać Afro :)


poczekaj hmm miesiac mysle ze juz bedzie :D ale nie mowie napewno ;) nie mam az tyle hajsu zeby sobie na to pozwolic ;) wiem ze to nie 800euro ale jednak ;) ... teraz mam inne wydatki z silnikiem ;) ..

zouza napisał/a:
Hmm z naszych spotowych wyliczeń i porównywania z innymi roverkami wynika, że ja mam niżej jakieś 70 i nie narzekam :mrgreen:


nie nie nie ;P nie zgadzam sie <foch> ;P nie mozesz miec nizej niz ja :D heh

zouza - Wto Mar 04, 2008 22:30

bula21 napisał/a:
zouza napisał/a:
t;]Hmm z naszych spotowych wyliczeń i porównywania z innymi roverkami wynika, że ja mam niżej jakieś 70 i nie narzekam :mrgreen:


nie nie nie ;P nie zgadzam sie <foch> ;P nie mozesz miec nizej niz ja :D heh


Żaden problem porównać ;)

DawidNB - Wto Mar 04, 2008 22:35

ja proponuje zmierzyć od osi piasty do nadkola, bo ja też jestem ciekaw
bula21 - Wto Mar 04, 2008 22:37

zouza napisał/a:
bula21 napisał/a:
zouza napisał/a:
t;]Hmm z naszych spotowych wyliczeń i porównywania z innymi roverkami wynika, że ja mam niżej jakieś 70 i nie narzekam :mrgreen:


nie nie nie ;P nie zgadzam sie <foch> ;P nie mozesz miec nizej niz ja :D heh


Żaden problem porównać ;)


to tylko zart ;) mam nadzieje ze sie nie zloscisz ;)



to moze odleglosc progu do ziemi :D ?

ja chce z takiego czegos zrobic ;)

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=323867398

zouza - Wto Mar 04, 2008 22:44

bula21 napisał/a:

to tylko zart ;) mam nadzieje ze sie nie zloscisz ;)



to moze odleglosc progu do ziemi :D ?



Ty sie nie wykręcaj zrobi się spota i porównamy. Na ani jednym sie jeszcze nie pokazałeś :P

bula21 - Wto Mar 04, 2008 23:08

zouza napisał/a:
bula21 napisał/a:

to tylko zart ;) mam nadzieje ze sie nie zloscisz ;)



to moze odleglosc progu do ziemi :D ?



Ty sie nie wykręcaj zrobi się spota i porównamy. Na ani jednym sie jeszcze nie pokazałeś :P


u mnie ciezko z praca ;/ dzwonia i musze jechac ;) a ja jestem smarkaczem ;P

kris_1987 - Sro Mar 05, 2008 07:22

[quote="bula21"]
kris_1987 napisał/a:
mam pytanie Bula21 Ty widzę, że masz obniżonego roverka ;-)
kurdę z chęcią chcę też to zrobić, ale wydaje mi się że te 40mm jamex co jest to chyba za mało bo jakoś wysoko mój roverek stoi... jamex są to niezłe spręzynki chyba co :)


firma to raczej taka sobie ale mi tam odpowiada ;) spelnia moje wymogi ;) ..aa co do -40 to malo tez tak mysle ale Ty masz 17' wiec moze byc ok.. mysle tak na codzien do jazdy to -60/-40 jest super ;) ja mam -40/-40 i jedna z przodu bym chcial nizej ;) dlatego chce miec gwint ;) a na niemieckim ebay'u znalazlem sportowe do R -60/-40 ale u nas w miescie dogniataja wiec z tym jesli ktos kupi -40 to smialo mozna tez to zrobic ;)

ja nie mam 17stek tylko 16stki... ;-) hehe
a ile taki bajer na tym ebay=u kosztuje??

bula21 - Sro Mar 05, 2008 14:56

szczerze musial bym poszukac ;)

[ Dodano: Sro Mar 05, 2008 19:05 ]
http://img522.imageshack....p1010062ea0.jpg tutaj stara fotka ale to na stalowkach ;)

[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 11:40 ]
wczoraj urwałem z prawej strony zaczep zderzaka z przodu :( krawężniki są zdecydowanie za duże..

Yog-Sothoth - Pon Mar 10, 2008 22:10

Poradzcie Panowie jakie amortyzatory warto kupic pod te sprezyny Jamex? Bede teraz zmienial wszystkie amorki i przy okazji sprezyny, wiec musze sie rozeznac w sytuacji. Cenowo nie chce przesadzic, nie bawi mnie wydawanie grubej kasy na samochod z 96r. :)
michone - Pon Mar 10, 2008 23:53

przod monroe reflex, tyl kayaba. Najtanszy zestaw ok 700zl
kris_1987 - Pon Mar 17, 2008 15:18

a masz jakieś info odnośnie takiego zestawu?? dałbyś jakiś link czy coś ;-) hehe
michone - Pon Mar 17, 2008 15:58

kyb to w tomateam, a monroe na allegro :) uzytkownik Wikra-Sosnowiec mow ze jestes z forum.roverki.pl wiec moze wypracujemy jakas znizke :P
kris_1987 - Pon Mar 17, 2008 22:42

no ale to nie będzie można tego traktować jak gwint...!!??
no bo każda rzecz będzie z innej "parafii"...
przód jak piszesz monroe, tył kys a sprężyny jamex...

jak to ma działąć niby?? :-)

Yog-Sothoth - Czw Mar 20, 2008 12:09

Tak na wszelki zas sie spytam, te amorki beda pasowac do mojego R?
http://www.allegro.pl/ite..._200_400_t.html

michone - Czw Mar 20, 2008 17:10

kris_1987 napisał/a:
no ale to nie będzie można tego traktować jak gwint...!!??
no bo każda rzecz będzie z innej "parafii"...
przód jak piszesz monroe, tył kys a sprężyny jamex...

jak to ma działąć niby?? :-)

Normalnie!! ja mam z przodu monroe reflex. Z tylu sachsa, a sprezyny eibacha. Autko przyklejone do drogi.

Mozesz kupic caly komplet monroe ale wtedy to koszt ok 1000zł.

[ Dodano: Czw Mar 20, 2008 17:11 ]
Yog-Sothoth napisał/a:
Tak na wszelki zas sie spytam, te amorki beda pasowac do mojego R?
http://www.allegro.pl/ite..._200_400_t.html


Nie nie będą.

Yog-Sothoth - Czw Mar 20, 2008 20:09

A juz mialem nadzieje ze taniej sie uda wyrwac :) To co z tymi modelami w spisie, bo raz sie spotykam ze R200 96r. to XW a raz ze RF (Varta baterie) :/
W takim razie zostaje wziac po 185 za szt.

Szymon - Czw Mar 20, 2008 20:12

Yog-Sothoth napisał/a:
To co z tymi modelami w spisie, bo raz sie spotykam ze R200 96r. to XW a raz ze RF (Varta baterie) :/

Jeżeli R200 po '96 roku to tylko RF :cool:

piter34 - Wto Kwi 01, 2008 13:40

Szymon napisał/a:
Jeżeli R200 po '96 roku to tylko RF :cool:

Nie. Wersje XW (coupe, cabrio) były produkowane do końca 98 roku. ;-)

muzyczny_rover - Wto Kwi 01, 2008 20:50

czesc nie che zakładac koljnego tematu, ale trafiłem na taki w sumie podobny produkt jak byl w temacie a mianowicie:
http://moto.allegro.pl/it...r_25_i_200.html
poniewaz posiadam Rovera 200 z 1998 roku 3drzwiowego - chcialem go obnizyc, mam w nim alu 15' Rovera, ale naprawde przeswit po miedzy kolem a nadkolem jest spory.

co uzyskam po zamntowaniu takich sprezyn ?
chcialem miec chyba tylko samochód obnizony - w koncu to nie auto rajdowe:)
i czy po zalozeniu takich spren lub inaczej tych spreyn auto nie bedzie sie bujalo jak na oryginalnych sprezynach Rovera:)
zakładał ktos akurat te spreyny do takie modelu Rovera jak ja mam?

Yog-Sothoth - Wto Kwi 08, 2008 10:48

Mam zalozone te sprezyny narazie z przodu i jak dla mnie jest bardzo fajnie, jest nizej ale nie az tak bardzo, o wiele pewniej sie prowadzi samochod. Znajomy co prawda mowi ze nie ma komfortu, ale jak sie uwaza na dziury to nie bedzie zle.

Mam za to problem z tylnimi sprezynami, i tu pytanie do tych co juz maja zalozone te sprezyny. Otoz o ile przednie pasuja, to tylne sprezyny sa o prawie caly zwoj za chude (tak jak na rysunku, seryjne dochodza do kreski nr. 2, natomiast Jamexy tylko do nr. 1, czyli nie opieraja sie i moga latac w tym chwycie). Amorki kupilem wg porad Kayaby gazowe i seryjne sprezyny pasuja. Do tego sprezyny Jamexa sa dluzsze o jakies 10cm od seryjnych, da sie je scisnac az tyle zeby obnizyc z tylu te zawieszenie?

bizkid - Wto Maj 06, 2008 20:02

a powieccie mi koledzy czy do 220 (SDI) podchodza jakies inne spręzyny z innego modelu oprucz 25 ? np honda ?
Ma ktoś fotke sprężyn od silverstona (-30) ?

Korczus - Wto Maj 06, 2008 21:10

Niby w Vi jest niższy zawias, ktoś pisał nawet na forum że -35 ale ja jakoś jak na moje auto patrze to mi się i tak wydaje że za wysoko stoi :roll:
HaDeSsS - Wto Maj 06, 2008 23:54

Korczus, bo masz za male kolo :P w Vi jest 35, w Silverstone 30 a w ZR 40 ;)
Korczus - Czw Maj 08, 2008 10:37

Hehe szczerze? teraz to mam koła aż za duże :P Bo na alu 16' mam 55 profil, ale już mam oponki zamówione 45 i będę zmieniał bo jak ciągnik to wygląda ;)
Brt - Nie Maj 11, 2008 17:31

no wyobrazam sobie jak wygląda :lol: ;)
xROnx - Wto Maj 13, 2008 09:03

A ja mam takie pytanie/porade :D
Czy nie lepiej kupic uzywane amorki wraz ze sprezynami od MG ZR niz te sprezynki Jamexa(przy opcji ze zostaja amorki te co mam seryjnie w R200)
Mi osobiscie wydaje sie ze takie rozwiązanie bylo by lepsze. Tylko czy amorki+sprezyny od MG ZR beda pasowaly do R200?

dobryziom - Wto Maj 13, 2008 09:10

kupno używanych sprężyn to pól biedy ale kupno używanych amorków to jak jazda na używanych oponach PORAŻKA !! ! nowe amortyzatory układają sie po pierwszych około 1000Km pod samochód (to tak jak byś dał komuś wyprofilowany przez siebie fotel nie koniecznie będzie mu wygodnie...)
xROnx - Wto Maj 13, 2008 09:47

dobryziom napisał/a:
kupno używanych sprężyn to pól biedy ale kupno używanych amorków to jak jazda na używanych oponach PORAŻKA

hmmm tzn tak ja jezdze na uzywanych oponach i nie odczuwam jakiegos koszmaru czy cos. Czyli mowisz ze najlepszym rozwiazaniem bylo by po prostu kupienie uzywanych sprezyn od ZR.. ?

dobryziom - Wto Maj 13, 2008 09:56

ja nie mowie ze na oponach będziesz odczuwał jakiś koszmar... tylko taka jazda jest mniej bezpieczna na każdym samochodzie opony zużywają sie w inny sposób, nie wiadomo jak i gdzie były eksploatowane itd.. (inny rozkład mas itd.. itp) to samo tyczy sie amorków. Proponuje kupić same sprężyny i zostać przy amorkach które masz lub kupić nowe (zależnie od ich stanu) wybór należy do Ciebie:)
xROnx - Wto Maj 13, 2008 10:21

dobryziom napisał/a:
tylko taka jazda jest mniej bezpieczna na każdym samochodzie opony zużywają sie w inny sposób, nie wiadomo jak i gdzie były eksploatowane itd.. (inny rozkład mas itd.. itp)

no to jak tak dalej bedziemy szli to dojdziemy do takiego samego wniosku odnosnie kupowania uzywanego auta nigdy nie wiadomo jaka mialo przeszlosc itp itd
dobryziom napisał/a:
Proponuje kupić same sprężyny i zostać przy amorkach które masz lub kupić nowe

Czyli mowisz zeby kupic same sprezyny od ZR i zalozyc je na te amorki ktore teraz mam? :)

dobryziom - Wto Maj 13, 2008 10:34

xronx nie popadajmy w skrajności koszt opon nie jest tak duży żeby nie można kupić nowych co innego z samochodem:p Wracając do tematu dokładnie tak uważam kupuj sprężyny ewentualnie przy wymianie będzie okazja sprawdzić w jakim stanie są amorki(czy nie ma wycieków uszkodzeń itd...)
xROnx - Wto Maj 13, 2008 10:48

dobryziom napisał/a:
xronx nie popadajmy w skrajności

no dooooobra :D
dobryziom napisał/a:
kupuj sprężyny

czyli zgodzisz sie ze mna ze lepiej jest kupic uzywane sprezynki od MG niz jakies Jamex'a ? ;>

HaDeSsS - Wto Maj 13, 2008 10:54

lepiej :)
xROnx - Wto Maj 13, 2008 10:59

HaDeSsS napisał/a:
lepiej

No to w takim razie rozpoczynam poszukiwania :) poprawcie mnie jesli sie myle ale w kazdej wersji MG ZR byl on obnizony? nawet wersja 1.4 16V...

HaDeSsS - Wto Maj 13, 2008 11:04

tak :)
dobryziom - Wto Maj 13, 2008 11:21

a co tam tez sobie przytkane :rotfl:
Sachar - Wto Maj 13, 2008 13:27

xROnx napisał/a:
czyli zgodzisz sie ze mna ze lepiej jest kupic uzywane sprezynki od MG niz jakies Jamex'a ? ;>


Ja się nie zgodzę. HGW co się z używką działo. Może ktoś 150 przez zapadniętą studzienkę przeleciał? I sprężyna wygląda ładnie, a po 300 km poleci w drobny mak? Wolę nowe Jamexy.

dobryziom - Wto Maj 13, 2008 14:23

raczej sprężyny nie pękają same z siebie i ze wyglądają dobrze i nagle przy normalnej jeździe ci sie rozpadnie ... albo są już widoczne pęknięcia albo pękają po prostu od uderzenia co tyczy sie również nówek...
HaDeSsS - Wto Maj 13, 2008 16:21

jak cos to kup sprezyny porzadnej firmy a nie jamexy za 300zl :| no prosze Cie
xROnx - Wto Maj 13, 2008 21:26

HaDeSsS napisał/a:
jak cos to kup sprezyny porzadnej firmy a nie jamexy za 300zl no prosze Cie

nie ukrywam ze osobiscie wolalbym miec oryginalne niz jakies innej firmy (pomijajac Jamex) ale pewnie takie juz porzadnej firmy to i cena tez bedzie porzadna...

HaDeSsS - Wto Maj 13, 2008 22:50

xROnx napisał/a:
takie juz porzadnej firmy to i cena tez bedzie porzadna


cos za cos :)

xROnx - Sro Maj 14, 2008 14:03

HaDeSsS napisał/a:
cos za cos

to ja zostane przy wersji uzywanych od ZR :)
Mam jedna oferte kupienia sprezyn z amorkami od ZR za 400pln. Ale amorkow nie musze zakladac.... tylko czy pozniej ktos kupi to...bo po co mi dodatkowy klamot w domu? :)

HaDeSsS - Sro Maj 14, 2008 18:59

xROnx, zaloz amorki i zobaczysz jak jest, zawsze mozesz pojezdizc jakis czas i potem kupic nowe ;)
xROnx - Czw Maj 15, 2008 06:46

HaDeSsS napisał/a:
i potem kupic nowe

albo zalozyc swoje stare amorki(czyli te ktore teraz mam) :) to jest mysl :D

HaDeSsS - Czw Maj 15, 2008 09:15

xROnx, albo ;) no chyba ze te z ZRki maja bardziej sportowy charakter, ale szczerze mowiac to nie wiem, bo angole mogli wszystko wymyslic :P
xROnx - Nie Maj 18, 2008 10:35

niestety jeden komplet mi ktos sprzątnął z pod nosa :( ale znalazlem w moich okolicach inna oferte. tylko powiedzcie mi kukajac na fotke z linka ktorego za moment podam czy tam jest obnizone zawieszenie w tym MG ZR bo cos na moje oko nie bardzo...
uwaga podaje linka
jak myslicie?
PS. czy ktos wie moze jakie wymiary powinna miec sprezyna od MG ZR i od R 200 Silverstone? dobrze by bylo to wiedziec zeby np nie kupic zamiast sprezynek obnizajacych... takie same co mam teraz :D

HaDeSsS - Nie Maj 18, 2008 10:50

napewno nie jest to ZR 160 bo on siedzi nizej. jakie ma miec wymiary to nie wiem :P ale daje -40 w ZR i -30 w Silverze
xROnx - Wto Maj 27, 2008 22:06

Gdzie moge znalezc dane dot sprezyn i amorkow od MG ZR i R200 Silverstone? Dokladnie chodzi mi o np wymiary sprezyn albo o jakis nr co by mozna bylo znalezc jakies uzywki i wiedziec ze te na bank sa od Silverstone'a albo od MG ZR
HaDeSsS - Wto Maj 27, 2008 22:13

ja szukam do siebie jakis, ktore by mi go posadzily jeszcze z 10mm, wiec wtedy moje beda na sell ;)
takze jak ktos by cos wiedzial, to prosze o nfo

xROnx - Wto Maj 27, 2008 22:19

HaDeSsS napisał/a:
ja szukam do siebie jakis, ktore by mi go posadzily jeszcze z 10mm, wiec wtedy moje beda na sell

:hmm: :cwaniak: :cfaniak: ;>

HaDeSsS - Wto Maj 27, 2008 22:25

spoko spoko :) problem taki ze nie moge znalezc :/
rodi_ - Sro Maj 28, 2008 10:33

No a ja wlasnie zglebowalem swego,
sprezynki H&R(-40) uzywki, a efekt nawet przyzwoity :razz:

xROnx - Nie Sie 10, 2008 21:30

a ja chcialem sie pochwalic/poinformowac ze wlasnie nabylem zawieszenie od R200 dokladnie takie o:
Zawiecha
teraz sobie leży w bagazniku R i slychac tylko jak sie przewraca z boku na bok. we srode wielki dzien bo bedzie zakladane. wiec wszyscy trzymamy kciuki :D

kolin - Pon Sie 11, 2008 10:13

ile zglebią maszynę bo ja mam 40mm i jakoś mi wysoko coś bym musiał wykombinować
xROnx - Pon Sie 11, 2008 12:12

kolin no właśnie nie wiem ile, jak Ty to napisałeś - zglebią :) szukam wszelkich danych na necie bo jest wybiny jakis nr na spreżynkach...
bula21 - Pon Sie 11, 2008 12:24

kolin napisał/a:
ile zglebią maszynę bo ja mam 40mm i jakoś mi wysoko coś bym musiał wykombinować


ja tez mam a raczej mialem -40 :D bo teraz mi sie wydaje ze jest nizej ;P

dobryziom - Pon Sie 11, 2008 13:28

Jak ktoś zainteresowany ja będę sprzedawał swoje bardzo nieskie sprężynki z Tomcata bo kupuje właśnie cały kit zawieszenia... :)
kolin - Pon Sie 11, 2008 13:41

dobryziom,

Będzie pasować do normalnej 200 seteczki okrągłej ? ile zglebiają... puść mi PW ile byś chciał jeśli by pasowały z ceną:)
Cytat:
ja tez mam a raczej mialem -40 :D bo teraz mi sie wydaje ze jest nizej ;P


Coś zmajstrował, że niżej jest ?

dobryziom - Pon Sie 11, 2008 13:50

cyknę fotkę jak wygląda furka na tych sprężynach, furka już z Włoch przyjechała na nich powiem tylko ze miska olejowa jest jakieś 10cm nad ziemia :p Firmy nie znam i o ile jest obniżone od serii będę zmieniał zawieche po 19 sier. jak mi przyjadą graty to zrobię foty wyjętych sprężyn wtedy podam co i jak dokładniej.

PS co do ceny będzie tanio :ok:

Konrad_Zr160 - Nie Sie 17, 2008 21:11

Odradzam. Jezdzilem na nich troszke szybka cliowka. Finalnie zostaly zamienione na HR i amorki Koni i dopiero bylo jak nalezy. Natomiast sam zakup sprezyn i pakowanie ich w stare amory seryjne sobie odpusc. Szkoda zycia. To ma jezdzic a nie wygladac ;)
dobryziom - Pon Sie 18, 2008 08:15

Jeździłeś na moich sprężynach? ciekawe nic mi o tym nie wiadomo :rotfl:

PS nie dziwie sie ze było coś nie tak jak wsadziłeś do Clio...

xROnx - Pon Sie 18, 2008 09:12

Ja juz jestem po zamianie spreżynek. Jest super. Arbuz mam normalnie... szczegolnie na rondach i zakretach :)
Nie bawem wrzuce fotki :D
OK Fotka jedna jest... oto i ona :D

Brt - Pon Sie 18, 2008 21:47

co tu duzo gadac :ok: :brawa: a nie mówiłem :P hihihi :cool: :)
ramzi_pl - Czw Wrz 25, 2008 03:49

HaDeSsS napisał/a:
napewno nie jest to ZR 160 bo on siedzi nizej. jakie ma miec wymiary to nie wiem :P ale daje -40 w ZR i -30 w Silverze


Kupilem wlasnie MG ZR 160 07/2001 i strasznie twardy jest
czy mozesz mi powiedziec ile Twoje auto stoi nad ziemia aby porownac
czy tylko mi sie wydaja twarde czy moze wloch je zmienil jeszcze.

DawidNB - Czw Wrz 25, 2008 06:38

ramzi_pl, jak za twarde masz to ja bardzo chętnie zamienię się na twój zawias,
bo w moim za bardzo tapczanowato jest

zouza - Czw Wrz 25, 2008 09:53

DawidNB, od kiedy? Podobno moim nie da się jeździć :P
muzyczny_rover - Czw Wrz 25, 2008 15:02

MG ZR ma to do siebie,ze ma byc wlasnie twardzielem..chętnych na takie zawieszenie bedzie to od groma ;-)
HaDeSsS - Czw Wrz 25, 2008 15:30

a ZRka na miekkim nie pojezdzisz :P taki urok sportowego auta ;)
ramzi_pl - Pią Wrz 26, 2008 00:17

Ja tylko sugeruje ze ciut za twarde wedlug mojej opini jak na fabryczne i podejzewam jakis tuning.
Jesli bedzie fabrfyczne napewno nie bede zmienial, jesli jakis tuning to pomysle. Jutro zmierze przeswit