|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Złącze diagnostyczne - schemat? (pin 15)
kruszon - Czw Maj 17, 2007 21:18 Temat postu: [R420] Złącze diagnostyczne - schemat? (pin 15) Witam,
mam pytanie do posiadaczy turboklekotów. W końcu udało mi się znaleść złącze diagnostyczne - było tak zabunkrowane, że uważam, że wykazałem się szczytem inwencji znajdując je . Ale do rzeczy.
Mianowicie - cały ucieszony znalezionym złączem biorę kabelek, łączę piny 4 z 15 i... kabelek w 15pinie przechodzi mi na wylot - okazało się, że nie ma tam podpiętego kabelka.
Znalałem za to 2 dyndające sobie w okolicach złącza - czerwony i czarny. Czerwony nawet z taką końcówką, że pasowałoby chyba do złącza (w sensie takim, że wygląda jakby go ktoś z końcówki wyjął). Czarny z kolei z gołym drucikiem na końcu. I teraz zagwostka. Który z kabelków i czy w ogóle któryś z nich jest z pinu 15?
Jakbyście mogli spojrzeć u siebie. Wolę nie zwierać ze sobą dowolnie wybranych przewodów - aż tak zdesperowany nie jestem
Dodam, że wygląda to tak jakby ktoś specjalnie usunął końcówkę z tego czarnego żeby ją zwierać w złączy z pinem 4, ale to loteria raczej takie dywagacje, więc proszę spójżcie jak jest u Was. Potem najwyżej będę pytał o dobrego elektryka co mi instalację naprawi
Pozdrawiam
Brt - Czw Maj 17, 2007 22:14
W kwestii formalnej zapytam o kolor kabelka w pinie nr 4 Rave podaje dla Twojego rocznika: pin nr 4 - kolor czarny, pin nr 15 - kolor zielony z żółtym paskiem
Hmmmm czemu jeszcze nie masz Rave
kruszon - Czw Maj 17, 2007 22:33
Brt, ja cię najmocniej przepraszam, ale nie ta pora już dla mnie. Rzeczywiście mogłem pogrzebać. Możesz podać stronę w Rave?
Pozdrawiam
Brt - Czw Maj 17, 2007 22:42
SPX no problem hehehe R400 -> electrical circuit diagrams -> R97 3rd edition - export -> Diagnostic
kruszon - Czw Maj 17, 2007 22:48
Mam Dzięki! Problem jednak polega na tym, że nie za bardzo mogę ten kabelek znaleść
Cholera jasna. Jutro jak mi starczy czasu to rozbiorę ten plastik pod kierownicą to może się ten kabelek gdzieś znajdzie
Dzięki za pomoc!!!
Brt - Czw Maj 17, 2007 22:54
Powodzenia i czekamy na relację
kruszon - Czw Maj 17, 2007 23:13
A co tam, stwierdziłem, że nie będę czekał do rana. Teraz szybko to rozebrałem i... ni cholery nie ma tego kableka nigdzie luzem. Co więcej kabelki do złącza diag. (jest ono czarne - prawda??) są razem w takiej gumowej rurce. Spojrzałem głebiej - tam gdzie się rurka zaczyna i ten kabelek nawet tam nie wchodzi (myślałem, że się w gumce zgubił...)
No rozpacz! Jak ja mam teraz profesjonalną diagnostykę pojazdu przeprowadzić??
Jeszcze raz spojrzę rano. Może sztuczne światło powoduje, że nie widzę kolorów i kabelków
Pozdrawiam
[ Dodano: Pią Maj 18, 2007 12:20 am ]
Poza tym Brt, może ja mam innego Rave, ale u mnie w schemacie jest zielony kabelek z CZERWONYM paskiem...
Co więcej widzę ze ten kabelek idzie od ECM. Może po tym go znajde...
Pozdrawiam
Brt - Czw Maj 17, 2007 23:23
hmmm a jaki Ty masz silnik w swoim precioussss:D 86 czy 105KM
[ Dodano: Pią Maj 18, 2007 12:24 am ]
Może dlatego jest różnica w kabelkach Nie wiem jak wygląda sprawa odczytu błedów w tych słabszych dieselkach
kruszon - Czw Maj 17, 2007 23:25
86KM Chociaż wątpie czy z tego chociaż 3/4 zostało po 10 latach... A może mieć to znaczenie?
Brt - Czw Maj 17, 2007 23:26
No jest inne sterownie pompą i pewnie inny komp, wiec i odczyt błędów (jeśli w ogóle jest) może być inny
piter34 - Pią Maj 18, 2007 08:50
W silnikach 86KM z mechaniczną pompą nie da się odczytać kodów błędów...
kruszon - Pią Maj 18, 2007 11:36
Dzięki za rozjaśnienie sytuacji. To jak w takim razie zdiagnozować dlaczego od czasu do czasu w korku zapala mi się check a potem po wyłączniu silnika - odczekaniu około 10-15 sek i ponownym odpaleniu już go nie ma? Czasami też zapala mi się op krótkim postoju...
Metodą prób i błedów (sic!)?
Napewno mam do wymiany/naprawy wydech - może to to...
Pozdrawiam
piter34 - Pią Maj 18, 2007 11:44
kruszon napisał/a: | To jak w takim razie zdiagnozować dlaczego od czasu do czasu w korku zapala mi się check a potem po wyłączniu silnika - odczekaniu około 10-15 sek i ponownym odpaleniu już go nie ma? |
Wg AutoDaty można to zrobić tylko na "kompie"
kruszon - Pią Maj 18, 2007 12:03
No nic, trudno. Dzięki wielkie!
UncleAllEvil - Pią Maj 18, 2007 16:34
Da radę diagnozować 86KM klekota i to bez problemu. Dzisiaj sprawdzałem na KTSie ABSy w moim (niestety wg kompa, padł czujnik w prawym kole albo jest przerwany przewód...) i jest diagnostyka silnika do wyboru też.
Paul - Pią Maj 18, 2007 20:58
UncleAllEvil napisał/a: | Dzisiaj sprawdzałem na KTSie ABSy w moim |
Puścisz farbę, gdzie to robią
Brt - Pią Maj 18, 2007 21:44
UncleAllEvil napisał/a: | Da radę diagnozować 86KM klekota i to bez problemu. |
Zgadza się, ale tylko kompem A w SDi można też odczytać błędy "po domowemu"
UncleAllEvil - Sob Maj 19, 2007 10:51
Paul napisał/a: | UncleAllEvil napisał/a: | Dzisiaj sprawdzałem na KTSie ABSy w moim |
Puścisz farbę, gdzie to robią |
U mnie, na wsi (no, w Bojanowie) Mechanior do, którego jeżdżę ma KTSa BOSCHa. Z KTSem problemu nie ma, gorzej z mechanikiem, z nim się umówić to tragedia, chyba że atakujesz z samego rana Ale jak masz jakiś konkretny problem to da radę.
PHJOWI - Nie Maj 20, 2007 20:46
kts abs sprawdzisz , ale nie wierze w to że silnik SD sprawdzi, bo SDI bez problemu , a SD za cholere nie zrobi bo tam jest mems diesel. A w sdi bosch diesel
UncleAllEvil - Nie Maj 20, 2007 21:44
Może jutro sprawdze czy działa ale była diagnostyka silnika.
PHJOWI - Nie Maj 20, 2007 21:47
miałem dwie 220 sd i kts 500 nie zrobił .
|
|