|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czujnik ilości paliwa
majkrosoft - Sob Lip 21, 2007 21:15 Temat postu: [R75] Czujnik ilości paliwa Witam
Koledzy mam taki problem mam 75 w dieslu i dziwnie mi działa czujnik paliwa to znaczy jeżdżę i nic nie ubywa a potem gdy zgaszę i zapale jeszcze raz to dowiaduje sie ze mi sie rezerwa świeci . lub też zapałam mam trochę ponad kółko rezerwy trochę pochodzi zgaszę i zapale i mam więcej ponad tą kropkę co to może być
wczoraj tylko go wyprowadziłem i wprowadziłem do garażu i znów mniej ropy
ale gdy silnik jest rozgrzany pokazuje więcej
pomóżcie co to sie może dziać
Rowan - Nie Lip 22, 2007 16:03
Pisze w tym temacie bo to w sumie o podobną rzecz chodzi.
Czy gdy jest odpięty przepływomierz pali więcej?
Bo u mnie pokazuje około 9l.
PHJOWI - Nie Lip 22, 2007 16:08
trzeba to wybadać, ale 75 w dieslu ma ogromne przelewy i z tego tak szybko znika , a potem przybywa ropa.
roadking - Pon Lip 23, 2007 11:02
No więc możesz mieć następujące uszkodzenia:
1. haczy ci wskazówka o cyferblat - ale w takim wypadku nawet jak jest w okolicach rezerwy to dioda żółta rezerwy nie powinna sie zapalać. Jeśli raz się zapala a potem bez dolewania ropy jak wskazówka wyżej pójdzie to dioda gaśnie to znaczy że ze wskazówka jest wszystko OK.
2. Uszkodzony czujnik poziomu paliwa (lub jest jakiś niekontakt na dojściu do niego - on jest wkręcony w bak i może się po prostu uszkodził i daje różne opory lub zawiesza sie albo haczy) - potwierdzeniem tego będzie fakt iz komputer powinien podawać różne wskazania odnośnie zasięgu na posiadanym paliwie - zresztą jak wejdziesz w menu diagnostyczne zegarów jest tam testowanie czujnika poziomu paliwa.... Jak tam się dostać ?
Przytrzymaj reset TRIP'a przez kilka sekund tak aby wejść w diagnostyczny tryb... co potem to juz nie pamiętam ale było o tym na FORUM
Marian_K - Pon Lip 23, 2007 11:43
roadking napisał/a: | Uszkodzony czujnik poziomu paliwa | W R75 są dwa czujniki - w lewej i w prawej połówce baku. Spróbuj zrobić kilkakrotny reset OBC. Już ktoś miał podobny problem i opisywał na forum.
Pozdrawiam!
roadking - Pon Lip 23, 2007 11:53
to może byc tak że działą tylko jeden czujnik i jak bajura się przelewa to takie masz dziwne efekty....
majkrosoft - Pon Lip 23, 2007 14:01
Witam
na szczęście lub niestety wskazówka idzie dobrze sprawdziłem to testem 2.0 macie jeszcze jakieś pomysły czy to po prostu jeden z tych mierników ale nie rozumiem dlaczego gdy jest rozgrzany pokazuje więcej paliwa to bardzo mylące
p.s gdzie mogę znaleźć opis tych wszystkich yyyy tych wszystkich rzeczy w komputerze tzn co jest pod jedynką dwójką trójką itd..
dziękuje za odpowiedzi
Marian_K - Pon Lip 23, 2007 14:08
majkrosoft napisał/a: | macie jeszcze jakieś pomysły ? | Tak jak już pisałem - wykonaj kilka resetów OBC.
majkrosoft napisał/a: | gdzie mogę znaleźć opis tych wszystkich yyyy | Tu (ale nie wszystkich ): http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=13081
Pozdrawiam!
roadking - Pon Lip 23, 2007 14:27
Czemu ma wykonać kilka resetów zegarów ?
Jeden nie wystarczy ?
Marian_K - Pon Lip 23, 2007 14:30
roadking napisał/a: | Czemu ma wykonać kilka resetów zegarów ?
Jeden nie wystarczy ? | Już ktoś kiedyś się z tym borykał i - o ile dobrze pamiętam - dopiero za którymś razem wszystko zaczęło działać OK.
Pozdrawiam!
roadking - Pon Lip 23, 2007 14:32
A wtedy nie chodziło przypadkiem o kasowanie inspekcji oleju ?
Marian_K - Pon Lip 23, 2007 14:55
roadking napisał/a: | A wtedy nie chodziło przypadkiem o kasowanie inspekcji oleju ? | Chodziło o wskaźnik poziomu paliwa - tego jestem pewien.
[ Dodano: Pon Lip 23, 2007 3:59 pm ]
O tu: http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=15676
Pozdrawiam!
majkrosoft - Pon Lip 23, 2007 15:16
zresetowałem komputer i ilość paliwa zmieniła się na 1/8 zbiornika czy temu odczytowi moge wierzyć czy prawdziwy był poprzedni
piter34 - Pon Lip 23, 2007 15:20
majkrosoft napisał/a: | zresetowałem komputer i ilość paliwa zmieniła się na 1/8 zbiornika czy temu odczytowi moge wierzyć czy prawdziwy był poprzedni |
Rozumiem, że to pytanie retoryczne.
Zatankuj do pełna i obserwuj wskazania.
Marian_K - Pon Lip 23, 2007 15:20
majkrosoft napisał/a: | czy temu odczytowi moge wierzyć czy prawdziwy był poprzedni | Chyba nikt Ci nie odpowie...
Ja zrobiłbym tak:
1. tankowanie do pełna
2. reset
Dopiero wtedy będzie wiadomo ile jest paliwa i czy wskaźnik zachowuje się "logicznie"
Pozdrawiam!
majkrosoft - Pon Lip 23, 2007 16:19
Koledzy jestem nowy więc pewnie zadaje głupie pytania więc zadam kolejne mam 2 błędy pamięci co z tym zrobić jak to odczytać i jak naprawić czy moge to naprawić samemu
zrobiłem reset i re błędy są nadal co to znaczy
piter34 - Pon Lip 23, 2007 16:24
majkrosoft napisał/a: | mam 2 błędy pamięci co z tym zrobić |
Odczytać, znaleźć przyczynę błędu, naprawić.
majkrosoft napisał/a: | jak to odczytać i jak naprawić |
Udać się na odczytanie kodów błędów. Tutaj PHJOWI niech się wypowie, czy KTS-em można odczytać kody w R75.
majkrosoft napisał/a: | zrobiłem reset i re błędy są nadal co to znaczy |
Że są...
majkrosoft - Pon Lip 23, 2007 16:27
hehe dzięki kolego a co oznacza "KTS-em" to jest jakiś program... jak tak to skąd go ściągnąć
kts to urządzenie i do tego nie tanie
Rowan - Wto Lip 24, 2007 12:02
KTS to program diagnostyczny, jest on "ze stajni" Bosch'a.
PHJOWI - Wto Lip 24, 2007 12:36
kts to urządzenie diagnostycze firmy bosch , a żeby chodził kts to musi być program diagnostyczny też firmy bosch ale nazwywa sie ESITRONIC . Wszystko zależy od obsługującego to urządzenie ale powinien kts zrobić r75
maciejk1980 - Sro Sie 17, 2016 23:04
ja zatankowalem do pelna a wskaznik pokazywal 3/4, zrobilem raz test IPK z opcja 2.0 gdzie wszystkie swiatelka i wskazowki sa testowane i to wystarczylo zeby naprawic wskaznik paliwa
|
|