|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216 97r] Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
7Tomi - Pią Lip 27, 2007 09:25 Temat postu: [R216 97r] Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym Bardziej w sumie ciekawostki a nie porady ale admin Piter34 mi pozowlił tutaj napisać
A więc zakupiłem ostatnio R216SLI i ... w kolektorze ma takie cudo jak widać niżej.. Piter sprawdzał i okazało się, że jest to czujnik podciśnienia ale po co? I tak nie jest podpięty
Może ktoś się spotkał z takim cudem w swoim samochodzie?
herc - Pią Lip 27, 2007 09:35
Do komputera są doprowadzone sygnały określające parametry pracy silnika, mierzone czujnikami. Czujniki określają jaka jest temperatura silnika i temperatura (gęstość) zasysanego powietrza, czujnik podciśnienia w rurze ssącej określa jakie jest obciążenie silnika, podawana jest wielkość uchylenia przepustnicy i prędkość obrotowa wału korbowego. Dodatkowo sonda lambda podaje aktualny skład gazów spalinowych, a więc określa, czy proces spalania przebiega prawidłowo. Komputer analizuje otrzymane wielkości i korzystając z zaprogramowanych przebiegów tak zwanych "map", wysyła impulsy sterujące do cewki zapłonowej - podając, w którym momencie ma nastąpić iskra i wtryskiwacza - określając ile paliwa ma wtrysnąć do rury ssącej.
W starszych autach były podciśnieniowe przyśpieszacze zapłonu i podciśnieniowe wskaźniki obciążenia silnika (tzw ekonometry)
7Tomi - Pią Lip 27, 2007 09:45
herc napisał/a: | Do komputera są doprowadzone sygnały określające parametry pracy silnika, mierzone czujnikami. Czujniki określają jaka jest temperatura silnika i temperatura (gęstość) zasysanego powietrza, czujnik podciśnienia w rurze ssącej określa jakie jest obciążenie silnika, podawana jest wielkość uchylenia przepustnicy i prędkość obrotowa wału korbowego. Dodatkowo sonda lambda podaje aktualny skład gazów spalinowych, a więc określa, czy proces spalania przebiega prawidłowo. Komputer analizuje otrzymane wielkości i korzystając z zaprogramowanych przebiegów tak zwanych "map", wysyła impulsy sterujące do cewki zapłonowej - podając, w którym momencie ma nastąpić iskra i wtryskiwacza - określając ile paliwa ma wtrysnąć do rury ssącej.
W starszych autach były podciśnieniowe przyśpieszacze zapłonu i podciśnieniowe wskaźniki obciążenia silnika (tzw ekonometry) |
Kiedy ja to wiem Zastanawia mnie po co to montowali skoro to nawet nie jest podłączone.
herc - Pią Lip 27, 2007 09:49
Może taki bonus jak by Cię kiedy wzięło i chciał turbinę zamontować bo z tego co wiem to wtedy i cały ECU się przerabia
Paul - Pią Lip 27, 2007 09:53
NO przecież jakoś tę dziurę w kolektorze trza było zatkać
7Tomi - Pią Lip 27, 2007 09:55
Paul napisał/a: | NO przecież jakoś tę dziurę w kolektorze trza było zatkać |
A pomyśleć że, jak to pierwszy raz zobaczyłem to sobie myśle.. nie będe sie pytał na forum co to bo pewnie wszyscy wiedzą i mnie wyśmieją
herc - Pią Lip 27, 2007 09:57
Tomi_114 napisał/a: | A pomyśleć że, jak to pierwszy raz zobaczyłem to sobie myśle.. nie będe sie pytał na forum co to bo pewnie wszyscy wiedzą i mnie wyśmieją |
a w rzeczywistości to nikt nie wie po co to jest
7Tomi - Pią Lip 27, 2007 09:57
herc napisał/a: | Może taki bonus jak by Cię kiedy wzięło i chciał turbinę zamontować bo z tego co wiem to wtedy i cały ECU się przerabia |
Jestem zdania, że w autach z turbiną nie powinno być ECU bo po co ma jakaś skrzynka decydować kiedy odciąć paliwo
[ Dodano: Pią Lip 27, 2007 10:58 am ]
herc napisał/a: |
a w rzeczywistości to nikt nie wie po co to jest |
E tam myśle, że Tomi będzie wiedział
herc - Pią Lip 27, 2007 09:59
Tomi_114 napisał/a: | bo po co ma jakaś skrzynka decydować kiedy odciąć paliwo |
najlepiej żeby obrotomierz ze dwa razy ob kręciło hehehehe...
7Tomi - Pią Lip 27, 2007 10:17
herc napisał/a: | Tomi_114 napisał/a: | bo po co ma jakaś skrzynka decydować kiedy odciąć paliwo |
najlepiej żeby obrotomierz ze dwa razy ob kręciło hehehehe... |
Miałem kilka 114 z wtyskami (SPi, Mpi) i jedną 114 z 91r z gaźnikiem bez ECU
i naprawde wersje z ECU miały niewielkie szanse pod względem przyspieszenia z tą bezECUcową 114
herc - Pią Lip 27, 2007 10:19
nigdy w życiu już nie chcę auta na gaźniku NIGDY!!!!! mam mały uraz do gaźników po moim starym aucie
7Tomi - Pią Lip 27, 2007 10:40
Paul napisał/a: | NO przecież jakoś tę dziurę w kolektorze trza było zatkać |
Poczekam na pozostałe odpowiedzi a później poprzydzielamy punkty Jak narazie Twoje wytłumaczenie jest najbardziej racjonalne
piter34 - Pią Lip 27, 2007 11:03
herc napisał/a: | czujnik podciśnienia w rurze ssącej określa jakie jest obciążenie silnika, podawana jest wielkość uchylenia przepustnicy i prędkość obrotowa wału korbowego |
Problem w tym, że normalnie w serii K czujnik podciśnienia znajduje się w ECU, a do ECU podpięty jest przewód podciśnienia.
W tamtym 216SLi z którego jest ten silnik właśnie tak było, a mimo to mamy ten czujnik bezpośrednio w kolektorze... Po co?
7Tomi - Pią Lip 27, 2007 11:10
piter34 napisał/a: | herc napisał/a: | czujnik podciśnienia w rurze ssącej określa jakie jest obciążenie silnika, podawana jest wielkość uchylenia przepustnicy i prędkość obrotowa wału korbowego |
Problem w tym, że normalnie w serii K czujnik podciśnienia znajduje się w ECU, a do ECU podpięty jest przewód podciśnienia.
W tamtym 216SLi z którego jest ten silnik właśnie tak było, a mimo to mamy ten czujnik bezpośrednio w kolektorze... Po co? |
No właśnie Dodam tylko, że samochód pali i jeździ (i to jak skowyrnie). Pozostaje nadal pytanie po co ?
Paul - Pią Lip 27, 2007 11:22
A nie jest tak, że ktoś kiedyś wymienił kolektor? Był taki, pasował, no to jest.
7Tomi - Pią Lip 27, 2007 11:31
Paul napisał/a: | A nie jest tak, że ktoś kiedyś wymienił kolektor? Był taki, pasował, no to jest. |
Nie wiem ? Tylko w takim razie od czego jest ten ? Już w starych modelach R jeszcze z aluminiowymi kolektorami czujnik był w ECU. Więc od czego to mogłoby być?
herc - Pią Lip 27, 2007 12:08
Tomi_114 napisał/a: | (i to jak skowyrnie). |
"czas surferów" się kłania
krzych1 - Pią Lip 27, 2007 14:02
Witam.
Tomi_114 napisał/a: | Zastanawia mnie po co to montowali skoro to nawet nie jest podłączone. |
Myślę, że to jest taki rodzaj "testu" fachowości mechaników. Odwiedź np. 10-ciu, będziesz miał 10 różnych odpowiedzi
7Tomi - Pon Lip 30, 2007 08:42
Naprawde nikt nie wie?
PHJOWI - Pon Lip 30, 2007 09:28
ktoś założył kolektor od rover 25 , ten czujnik był montowanty tylko w 25/45.
Maciek321 - Pon Lip 30, 2007 09:39
Z tego co wyczytałem ten czujnik był stosowany w modelach oznaczonych VVC (nie wiem co to jest ale moze ktos wie) i w serii VIN 522573. Ale po co??? Poza tym te silniki mialy taki ECU NNN100783.
Moze więc nie miały pomiaru podcisnienia wewnątrz.
7Tomi - Pon Lip 30, 2007 09:55
PHJOWI napisał/a: | ktoś założył kolektor od rover 25 , ten czujnik był montowanty tylko w 25/45. |
And the winner is PHJOWI z tym, że nie do końca bo w 75 z silnikiem 1.8 też był
[ Dodano: Pon Lip 30, 2007 10:56 am ]
Maciek321 napisał/a: | Z tego co wyczytałem ten czujnik był stosowany w modelach oznaczonych VVC (nie wiem co to jest ale moze ktos wie) i w serii VIN 522573. Ale po co??? Poza tym te silniki mialy taki ECU NNN100783.
Moze więc nie miały pomiaru podcisnienia wewnątrz. |
ZTCW VVC ma całkiem inny kolektor.
PHJOWI - Pon Lip 30, 2007 11:28
sorki not to powiem tak w nowych modelch K serii
|
|