|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [214 16v 98rok] Sportowy filtr powietrza K&N
maciekwawa - Sro Sty 09, 2008 13:45 Temat postu: [214 16v 98rok] Sportowy filtr powietrza K&N Witajcie kupiłem 2 dni temu cały zestaw K&N niby dedykowany a teraz mam problem bo nie moge go zamontować:/ podłączyłem stożek zdemontowałem stary filt i obudowe a teraz jak podłączyc tą "power rure" w instrukcji od k&n mam napisane zeby poscic gora wzdłuż chlodnicy i obwiazac sciagaczami do okola czarnej rury az do lewej lampy i tam puscic na dół i tam sciagnac jakis plastik z chlodnicy czy wiatrak jakis koszmar;/ a problem jest taki ze gora nie da sie przyczpic bo rura nie miesci sie bo mam klimatyzacja a na dole nawet jak sciagne ten plastik to uwazam ze to nie ma sensu i sie nie zmiesci rura czy ktos z was juz to montował? jak tak to prosze o pomoc bede bardzo wdzieczny
Ps. montował juz ktos z was w roverku 214 98rok 3d system automatycznego domykania szyb? bo z tym tez mam problem
kolin - Czw Sty 10, 2008 22:38
Wcześniej jak śmigałem na wkładce K&N to miałem taki dodatkowy dolot może podsunę ci jakąś koncepcje a może nawet zrobisz tak samo jak ja
piter34 - Pią Sty 11, 2008 10:11
maciekwawa napisał/a: | Witajcie kupiłem 2 dni temu cały zestaw K&N niby dedykowany a teraz mam problem bo nie moge go zamontować:/ |
To ciekawe do czego jest dedykowany?
kolin - Pią Sty 11, 2008 10:31
Cytat: | To ciekawe do czego jest dedykowany? |
Kombajnu
maciekwawa - Pią Sty 11, 2008 11:41
Dedykowany jest do roverka 214 1.4 16v 98rok ale nbikt nie wspomniał tak jak zamawiałem ze nie pasuje do wersji z klimatyzacja:) moge go komus odsprzedac cena 230zł
michone - Pią Sty 11, 2008 19:28
maciekwawa napisał/a: | Dedykowany jest do roverka 214 1.4 16v 98rok ale nbikt nie wspomniał tak jak zamawiałem ze nie pasuje do wersji z klimatyzacja:) moge go komus odsprzedac cena 230zł | trzeba bylo kupic za 130zl wkladke KN do standardowej obudowy... z autopsji wiadomo ze stoze w serii K sie nie sprawdza
maciekwawa - Pią Sty 11, 2008 19:34
na stronie chojnackiego jest wykres i daje 5koni stozek z power rurą, ja będe robić w firmie el tec za 600zł.
Sachar - Pią Sty 11, 2008 21:12
michone napisał/a: | z autopsji wiadomo ze stoze w serii K sie nie sprawdza |
Hmm? A miałeś u siebie założony? Jaki? A co z doprowadzeniem zimnego powietrza - zrobiłeś?
michone - Sob Sty 12, 2008 17:52
Sachar napisał/a: | michone napisał/a: | z autopsji wiadomo ze stoze w serii K sie nie sprawdza |
Hmm? A miałeś u siebie założony? Jaki? A co z doprowadzeniem zimnego powietrza - zrobiłeś? | jest pare tematow na forum ktore polecam przeczytac. Zdania są podzielone. Ponoc lepsze efekty daje wkladka + przebudowa puszki rezonansowej tez tak planuje zrobic
A tak Off topicowo to wedlug mnie duza roznica w dynamice daje zmiana paliwa z pb95 na pb98
Sachar - Sob Sty 12, 2008 22:57
Wnioskuję, że nie miałeś założonego. A z filtrami jest tak jak ze wszystkim - jeden drugiemu nie jest równy. No i kolosalne znaczenie ma doprowadzenie zimnego powietrza. Po założeniu w miejsce puszki bez odgrodzenia od ciepłego silnika moje auto straciło dużo na dynamice poniżej 5000 obr. Po wykonaniu przegrody (skuteczność jej działania można zobaczyć w zimie, kiedy nawet po 2 godz jazdy na masce w miejscu filtra utrzymuje się śnieg) auto jest dużo żwawsze w całym zakresie obrotów.
funfel - Pon Sty 14, 2008 18:45
kolin napisał/a: | Wcześniej jak śmigałem na wkładce K&N to miałem taki dodatkowy dolot może podsunę ci jakąś koncepcje a może nawet zrobisz tak samo jak ja
|
Mi się podoba ten pomysł i tak chyba zrobie u siebie, z tym ze ta dodatkową rure chcialbym wywalic gdzies na przod auta, ale zeby syfu nie zasysalo to zamontuje na końcu jakis tani filtr stożkowy, co wy na to?
Pozdrawiam.
thef - Pon Sty 14, 2008 19:19
michone napisał/a: | A tak Off topicowo to wedlug mnie duza roznica w dynamice daje zmiana paliwa z pb95 na pb98 | Czy to Twoje subiektywne odczucia? Wg wszelkich testów z jakich sprawozdania miałem okazję poczytać w prasie motoryzacyjnej, zamiana paliwa na 98 daje jakiekolwiek zauważalne rezultaty dopiero przy silnikach dużej mocy i dodam, że przyrosty są rzędu kilku KM na 150-200 koni silnika.
kolin - Pon Sty 14, 2008 20:11
Ja zawsze leje 98 to tylko dla tego,że jest lepszym paliwem od 95,różnic nie odczujesz jeśli paliwo jest dobrej jakości
Moc jest odczuwalna gdy posiadamy czujnik spalania skutkowego a z tego co wiem Rover go nie ma bo posiadają go jednostki Turbo doładowane...
Mylę się jeśli tak to poprawić mnie
Lałem każde paliwo od 95 kończąc na V-power Racing 99+
Po za wydaniem więcej na paliwo do odczułem tylko że silnik chodzi równiej i ciszej,dynamika ta sama acha na 99+ było wyższe spalanie
michone - Wto Sty 15, 2008 18:50
no nie wiem... w fordzie fiesta 1.1 wg mnie mniej paliwa spalala. W sierce 1.6 na gazniku jak zalalem v power racing to bylo czuc roznice.
moje odczucia moga byc subiektywne, albo swiadomosc tego ze lepsze paliwo to mam lepsza moc.
Mialem kiedys przed oczyma test z autoświata. testowali od pb95/98/verva przez statoile i shela. roznice dochodzily do od 1 do 5 KM na korzysc wiekszej liczby oktanow. Wiec roznica na pewno jest. Szkoda ze nie pamietam na czym testowali
maciekwawa - Sob Sty 19, 2008 01:34
hej byłem na hamowni moim 1.4 i wyszło tak:
1 pomiar sama seria wyszło 108,5 konia 138nm
2 pomiar +stożek k&n dedykowany i wyszło 106,7 i 135nm
Uwazam jest stozek w tym aucie jest bez sensu ja wydałem prawie 300zł i w plecy....
Ps. dolot zimnego był
Sachar - Sob Sty 19, 2008 10:47
OT. Gdzie byłeś na hamowni i jaki koszt? Też bym chętnie podjechał.
maciekwawa - Sob Sty 19, 2008 12:09
W firmie KreatorMocy na młodnickiej w Warszawie.
Ja płaciłem 50zł.
www.kreatormocy.pl
thef - Sob Sty 19, 2008 12:23
michone napisał/a: | roznice dochodzily do od 1 do 5 KM na korzysc wiekszej liczby oktanow. | Z tego co pamiętam takie rezultaty wyszły przy silnikach rzędu 150-200 KM
srbenda - Sob Sty 19, 2008 12:55
kolin napisał/a: | Lałem każde paliwo od 95 kończąc na V-power Racing 99+
Po za wydaniem więcej na paliwo do odczułem tylko że silnik chodzi równiej i ciszej,dynamika ta sama acha na 99+ było wyższe spalanie |
Potwierdzam!
Mi się najlepiej zachowuje na normalnym V-Power
piter34 - Pon Sty 21, 2008 11:43
maciekwawa napisał/a: | hej byłem na hamowni moim 1.4 i wyszło tak:
1 pomiar sama seria wyszło 108,5 konia 138nm |
Gdzie wykres??????
Te dane są bezwartościowe bez wykresu
Please.
Wyniki są co najmniej zaskakujące dla mnie.
dobryziom - Pon Sty 21, 2008 11:53
maciekwawa napisał/a: | hej byłem na hamowni moim 1.4 i wyszło tak:
1 pomiar sama seria wyszło 108,5 konia 138nm
2 pomiar +stożek k&n dedykowany i wyszło 106,7 i 135nm
Uwazam jest stozek w tym aucie jest bez sensu ja wydałem prawie 300zł i w plecy....
Ps. dolot zimnego był |
Niestety wyniki pomiaru dolotów na hamowni nie dają pełnego obrazu wzrostu mocy... jak wiadomo inaczej wygląda nadmuch na hamowni a inaczej przy realnej jeździe...
ps. co do paliwa jeżdżę wyłącznie na 98 bo niestety jakość polskich paliw zostawia sporo do życzenia na 95 silnik zaczyna pracować co najmniej dziwnie
maciekwawa - Pon Sty 21, 2008 13:25
ahh.. same nie dowiarki:) dołączyłem foto.:)
[ Dodano: Pon Sty 21, 2008 13:27 ]
na stożku bytł spadek mocy o 1.8 konia i 3nm
Sachar - Pon Sty 21, 2008 14:07
A gdzie wyniki na stożku? Ciekawi mnie jak wyglądała krzywa momentu.
piter34 - Pon Sty 21, 2008 14:19
maciekwawa napisał/a: | ahh.. same nie dowiarki:) dołączyłem foto.:) |
Eee tam. Wcale nie niedowiarki. Chciałem zobaczyć kształt krzywej momentu.
Bardzo zdrową serię masz.
maciekwawa - Pon Sty 21, 2008 18:28
wieczorkiem wstawie foto wykresu ze stozkiem
ceremony - Wto Sty 22, 2008 16:21
Maciek ja tez robilem pomiar w Kreatorze Mocy seryjnego auta, to bylo jakies 3 tyg temu, teraz zalozylem dolot, odgrodzony ze stozkiem K&N i bede chcial jechac jeszcze raz, ale 50zl to sie placi w conajmniej dwie osoby inaczej jest 80zl. Czekam na propozycje jak ktos chetny na pomiar
Moim zdaniem moc nie spadla po dolocie, szczegolnie w gore lepiej sie wkreca, a dzwieku spod maski nic nie zastapi, wreszcie ZR brzmi jak powinien
Sachar - Wto Sty 22, 2008 22:12
Ja się chętnie bujnę na pomiar. Jak coś to dzwoń 505493942
dante27 - Wto Sty 29, 2008 18:28
Powiem tak: miałem stożek w swoim (byłym) 200 i było lala. Jak chcesz zobaczyć jak to wyglądało zapodaj maila to Ci fotkę rzucę. Koszt 200zł.
[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 18:33 ]
prawidłowo zainstalowany stożek oraz dolot dodaje średnio około 1,5KM ale nie to się liczy tylko moment obrotowy a to ważniejsze iż "konie" Wystarczy porównać roverka sdi i roverka 1.4 16V. Niby moc ta sama a dlaczego dieselek go robi? Bo ma większy moment i to podstawa
|
|