Zobacz temat - [214 16v 98rok] Sportowy filtr powietrza K&N
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [214 16v 98rok] Sportowy filtr powietrza K&N

maciekwawa - Sro Sty 09, 2008 13:45
Temat postu: [214 16v 98rok] Sportowy filtr powietrza K&N
Witajcie kupiłem 2 dni temu cały zestaw K&N niby dedykowany a teraz mam problem bo nie moge go zamontować:/ podłączyłem stożek zdemontowałem stary filt i obudowe a teraz jak podłączyc tą "power rure" w instrukcji od k&n mam napisane zeby poscic gora wzdłuż chlodnicy i obwiazac sciagaczami do okola czarnej rury az do lewej lampy i tam puscic na dół i tam sciagnac jakis plastik z chlodnicy czy wiatrak jakis koszmar;/ a problem jest taki ze gora nie da sie przyczpic bo rura nie miesci sie bo mam klimatyzacja a na dole nawet jak sciagne ten plastik to uwazam ze to nie ma sensu i sie nie zmiesci rura czy ktos z was juz to montował? jak tak to prosze o pomoc bede bardzo wdzieczny

Ps. montował juz ktos z was w roverku 214 98rok 3d system automatycznego domykania szyb? bo z tym tez mam problem

kolin - Czw Sty 10, 2008 22:38

Wcześniej jak śmigałem na wkładce K&N to miałem taki dodatkowy dolot może podsunę ci jakąś koncepcje a może nawet zrobisz tak samo jak ja









piter34 - Pią Sty 11, 2008 10:11

maciekwawa napisał/a:
Witajcie kupiłem 2 dni temu cały zestaw K&N niby dedykowany a teraz mam problem bo nie moge go zamontować:/

To ciekawe do czego jest dedykowany? :roll:

kolin - Pią Sty 11, 2008 10:31

Cytat:
To ciekawe do czego jest dedykowany?


Kombajnu :razz:

maciekwawa - Pią Sty 11, 2008 11:41

Dedykowany jest do roverka 214 1.4 16v 98rok ale nbikt nie wspomniał tak jak zamawiałem ze nie pasuje do wersji z klimatyzacja:) moge go komus odsprzedac cena 230zł
michone - Pią Sty 11, 2008 19:28

maciekwawa napisał/a:
Dedykowany jest do roverka 214 1.4 16v 98rok ale nbikt nie wspomniał tak jak zamawiałem ze nie pasuje do wersji z klimatyzacja:) moge go komus odsprzedac cena 230zł
trzeba bylo kupic za 130zl wkladke KN do standardowej obudowy... z autopsji wiadomo ze stoze w serii K sie nie sprawdza :/
maciekwawa - Pią Sty 11, 2008 19:34

na stronie chojnackiego jest wykres i daje 5koni stozek z power rurą, ja będe robić w firmie el tec za 600zł.
Sachar - Pią Sty 11, 2008 21:12

michone napisał/a:
z autopsji wiadomo ze stoze w serii K sie nie sprawdza :/


Hmm? A miałeś u siebie założony? Jaki? A co z doprowadzeniem zimnego powietrza - zrobiłeś?

michone - Sob Sty 12, 2008 17:52

Sachar napisał/a:
michone napisał/a:
z autopsji wiadomo ze stoze w serii K sie nie sprawdza :/


Hmm? A miałeś u siebie założony? Jaki? A co z doprowadzeniem zimnego powietrza - zrobiłeś?
jest pare tematow na forum ktore polecam przeczytac. Zdania są podzielone. Ponoc lepsze efekty daje wkladka + przebudowa puszki rezonansowej tez tak planuje zrobic :)

A tak Off topicowo to wedlug mnie duza roznica w dynamice daje zmiana paliwa z pb95 na pb98 :)

Sachar - Sob Sty 12, 2008 22:57

Wnioskuję, że nie miałeś założonego. A z filtrami jest tak jak ze wszystkim - jeden drugiemu nie jest równy. No i kolosalne znaczenie ma doprowadzenie zimnego powietrza. Po założeniu w miejsce puszki bez odgrodzenia od ciepłego silnika moje auto straciło dużo na dynamice poniżej 5000 obr. Po wykonaniu przegrody (skuteczność jej działania można zobaczyć w zimie, kiedy nawet po 2 godz jazdy na masce w miejscu filtra utrzymuje się śnieg) auto jest dużo żwawsze w całym zakresie obrotów.
funfel - Pon Sty 14, 2008 18:45

kolin napisał/a:
Wcześniej jak śmigałem na wkładce K&N to miałem taki dodatkowy dolot może podsunę ci jakąś koncepcje a może nawet zrobisz tak samo jak ja



Mi się podoba ten pomysł i tak chyba zrobie u siebie, z tym ze ta dodatkową rure chcialbym wywalic gdzies na przod auta, ale zeby syfu nie zasysalo to zamontuje na końcu jakis tani filtr stożkowy, co wy na to?

Pozdrawiam.

thef - Pon Sty 14, 2008 19:19

michone napisał/a:
A tak Off topicowo to wedlug mnie duza roznica w dynamice daje zmiana paliwa z pb95 na pb98 :)
Czy to Twoje subiektywne odczucia? Wg wszelkich testów z jakich sprawozdania miałem okazję poczytać w prasie motoryzacyjnej, zamiana paliwa na 98 daje jakiekolwiek zauważalne rezultaty dopiero przy silnikach dużej mocy i dodam, że przyrosty są rzędu kilku KM na 150-200 koni silnika.
kolin - Pon Sty 14, 2008 20:11

Ja zawsze leje 98 to tylko dla tego,że jest lepszym paliwem od 95,różnic nie odczujesz jeśli paliwo jest dobrej jakości

Moc jest odczuwalna gdy posiadamy czujnik spalania skutkowego a z tego co wiem Rover go nie ma bo posiadają go jednostki Turbo doładowane...

Mylę się :?: jeśli tak to poprawić mnie :wink:

Lałem każde paliwo od 95 kończąc na V-power Racing 99+

Po za wydaniem więcej na paliwo do odczułem tylko że silnik chodzi równiej i ciszej,dynamika ta sama acha na 99+ było wyższe spalanie

michone - Wto Sty 15, 2008 18:50

no nie wiem... w fordzie fiesta 1.1 wg mnie mniej paliwa spalala. W sierce 1.6 na gazniku jak zalalem v power racing to bylo czuc roznice.

moje odczucia moga byc subiektywne, albo swiadomosc tego ze lepsze paliwo to mam lepsza moc.

Mialem kiedys przed oczyma test z autoświata. testowali od pb95/98/verva przez statoile i shela. roznice dochodzily do od 1 do 5 KM na korzysc wiekszej liczby oktanow. Wiec roznica na pewno jest. Szkoda ze nie pamietam na czym testowali

maciekwawa - Sob Sty 19, 2008 01:34

hej byłem na hamowni moim 1.4 i wyszło tak:
1 pomiar sama seria wyszło 108,5 konia 138nm
2 pomiar +stożek k&n dedykowany i wyszło 106,7 i 135nm
Uwazam jest stozek w tym aucie jest bez sensu ja wydałem prawie 300zł i w plecy....
Ps. dolot zimnego był

Sachar - Sob Sty 19, 2008 10:47

OT. Gdzie byłeś na hamowni i jaki koszt? Też bym chętnie podjechał.
maciekwawa - Sob Sty 19, 2008 12:09

W firmie KreatorMocy na młodnickiej w Warszawie.
Ja płaciłem 50zł.
www.kreatormocy.pl

thef - Sob Sty 19, 2008 12:23

michone napisał/a:
roznice dochodzily do od 1 do 5 KM na korzysc wiekszej liczby oktanow.
Z tego co pamiętam takie rezultaty wyszły przy silnikach rzędu 150-200 KM ;)
srbenda - Sob Sty 19, 2008 12:55

kolin napisał/a:
Lałem każde paliwo od 95 kończąc na V-power Racing 99+
Po za wydaniem więcej na paliwo do odczułem tylko że silnik chodzi równiej i ciszej,dynamika ta sama acha na 99+ było wyższe spalanie


Potwierdzam!
Mi się najlepiej zachowuje na normalnym V-Power ;)

piter34 - Pon Sty 21, 2008 11:43

maciekwawa napisał/a:
hej byłem na hamowni moim 1.4 i wyszło tak:
1 pomiar sama seria wyszło 108,5 konia 138nm

Gdzie wykres??????
Te dane są bezwartościowe bez wykresu :lol:

Please.
Wyniki są co najmniej zaskakujące dla mnie. :lol:

dobryziom - Pon Sty 21, 2008 11:53

maciekwawa napisał/a:
hej byłem na hamowni moim 1.4 i wyszło tak:
1 pomiar sama seria wyszło 108,5 konia 138nm
2 pomiar +stożek k&n dedykowany i wyszło 106,7 i 135nm
Uwazam jest stozek w tym aucie jest bez sensu ja wydałem prawie 300zł i w plecy....
Ps. dolot zimnego był



Niestety wyniki pomiaru dolotów na hamowni nie dają pełnego obrazu wzrostu mocy... jak wiadomo inaczej wygląda nadmuch na hamowni a inaczej przy realnej jeździe...


ps. co do paliwa jeżdżę wyłącznie na 98 bo niestety jakość polskich paliw zostawia sporo do życzenia na 95 silnik zaczyna pracować co najmniej dziwnie :rotfl:

maciekwawa - Pon Sty 21, 2008 13:25

ahh.. same nie dowiarki:) dołączyłem foto.:)

[ Dodano: Pon Sty 21, 2008 13:27 ]
na stożku bytł spadek mocy o 1.8 konia i 3nm

Sachar - Pon Sty 21, 2008 14:07

A gdzie wyniki na stożku? Ciekawi mnie jak wyglądała krzywa momentu.
piter34 - Pon Sty 21, 2008 14:19

maciekwawa napisał/a:
ahh.. same nie dowiarki:) dołączyłem foto.:)

Eee tam. Wcale nie niedowiarki. Chciałem zobaczyć kształt krzywej momentu. :lol:
Bardzo zdrową serię masz.

maciekwawa - Pon Sty 21, 2008 18:28

wieczorkiem wstawie foto wykresu ze stozkiem
ceremony - Wto Sty 22, 2008 16:21

Maciek ja tez robilem pomiar w Kreatorze Mocy seryjnego auta, to bylo jakies 3 tyg temu, teraz zalozylem dolot, odgrodzony ze stozkiem K&N i bede chcial jechac jeszcze raz, ale 50zl to sie placi w conajmniej dwie osoby inaczej jest 80zl. Czekam na propozycje jak ktos chetny na pomiar :)
Moim zdaniem moc nie spadla po dolocie, szczegolnie w gore lepiej sie wkreca, a dzwieku spod maski nic nie zastapi, wreszcie ZR brzmi jak powinien :)))

Sachar - Wto Sty 22, 2008 22:12

Ja się chętnie bujnę na pomiar. Jak coś to dzwoń 505493942
dante27 - Wto Sty 29, 2008 18:28

Powiem tak: miałem stożek w swoim (byłym) 200 i było lala. Jak chcesz zobaczyć jak to wyglądało zapodaj maila to Ci fotkę rzucę. Koszt 200zł.

[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 18:33 ]
prawidłowo zainstalowany stożek oraz dolot dodaje średnio około 1,5KM ale nie to się liczy tylko moment obrotowy a to ważniejsze iż "konie" Wystarczy porównać roverka sdi i roverka 1.4 16V. Niby moc ta sama a dlaczego dieselek go robi? Bo ma większy moment i to podstawa :)