|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 100 - [R100] Skąd cieknie ze skrzyni ?
kamil_luczak - Czw Lip 03, 2008 17:35 Temat postu: [R100] Skąd cieknie ze skrzyni ? Witam, od 3 dni sika mi skrzynia, od wczoraj godzina 23 do dzis 17 powstala plama srednicy 25cm. Na fotce jest przedstawione miejsce skad cieknie, ale nie wiem co mozna jeszcze dokrecic, juz wszytsko skrecilem jak sie dalo.
kapu kap
xROnx - Czw Lip 03, 2008 18:54
to jest na połączniu skrzyni z silnikiem. obawiam sie ze to nie jest kwestia dokrecenia czegos albo wymiany uszczelki(bo takowej tam nie ma) prawdopodobnie skrzynia do remontu.(wymiana jakiegoś wałka czy jakoś tak - moge sie mylić jesli tak prosze o korekte ) Pisze z doswiadczenia ktore uzyskalem w inym aucie tj Cinquecento.
Brt - Czw Lip 03, 2008 19:07
no własnie, jeśli to na łaczeniu silnika i skrzyni to;
1. uszczelniacz wału korbowego - będziesz widział uciekajacy olej z silnika - sprawdź na bagnecie
2. uszczelniacz wałka sprzegłowego w skrzyni - olej w silniku bedzie trzymal poziom.
tak czy tak, czeka Cię rozpinanie skrzyni od silnika
kamil_luczak - Czw Lip 03, 2008 22:16
Mariusz to mnie zabije, albo nauczy zdejmowac skrzynie i bedzie mial odemnie spokoj Chociaz tez moze nie odbierac telefonu i w ten sposob najlatwiej wybrnie z sytuacji:P
dante27 - Czw Lip 03, 2008 22:16
Mi się wydaje że powinieneś dociągnąć wszystkie śruby odpowiedzialne za mocowanie skrzyni z silnikiem. Miałem podobny problem i u mnie to wystarczyło. Silnik i skrzynia a właściwie to łączenie jest poddane pracy więc może się coś poluzować z czasem. Spróbuj być może będziesz miał tyle szczęścia co ja. Pozdrawiam
kamil_luczak - Czw Lip 03, 2008 22:49
To beda sruby od prawej strony patrzac na zdjecie czy tez sa jakies z lewej?
dante27 - Czw Lip 03, 2008 22:49
nie ma
Brt - Pią Lip 04, 2008 11:31
ale w komorze sprzęgła przecież ma być sucho bo ze zdjecia wynika, ze to właśnie z łączenia skrzyni z silnikiem kapie
kamil_luczak - Pią Lip 04, 2008 15:23
No wlasnie, ale sprzeglo nie jest mokre na szczescie. No to dokrecilem co sie dalo i jest dalej siku siku
dante27 - Pią Lip 04, 2008 16:32
Mi to wygląda na usterkę mechanizmu różnicowego. U mnie było to samo. Dokręciłem śrubki i przestało kapać ale po kilku dniach, wywaliło mi drugi bieg i zaczęło wyć na każdym biegu. Kiedy dojechałem do pracy po kilkunastu minutach zobaczyłem plamę oleju pod autem. Okazało się że dwa zęby się złamały w mechanizmie różnicowym z największego koła zębatego i wybiło dziurę w skrzyni średnicy 2cm. Musiałem zmienić skrzynię i jest ok. Mam nadzieję że u Ciebie to nie to samo i jakoś temu zaradzisz w nie drastyczny sposób.
[ Dodano: Pią Lip 04, 2008 17:33 ]
Zrób inne fotki z kilku stron skrzyni jak dasz radę to może coś wymyślę.
[ Dodano: Pią Lip 04, 2008 17:36 ]
a tak przy okazji to na tym zdjęciu od strony wydechu to ja widzę pęknięcie czy mi się tylko zdaje?
kamil_luczak - Sob Lip 05, 2008 15:16
zdaje Ci sie To nie pekniecie Fotki zrobie jak przestanie byc mokry asfalt, bo teraz nawet nie mam na czym sie polozyc
soboc - Sob Lip 05, 2008 17:23
Idzie organoleptycznie sprawdzić co to za olej przekładniowy czy silnikowy?
rodi_ - Sob Lip 05, 2008 17:32
Na moje oko uszczelniacz walka sprzeglowego do wymiany. Skoro sprzeglo dziala w porzadku to potencjalnie wyklucza uszczelniacz na wale. Gdyby lalo sie z silnika to wg mnie nie nacieklaby taka kaluza za noc. Uszczelniacz w skrzyni bedzie wlasnie puszczal caly czas.
A wyjecie skrzyni to nie jest taka duza znow robota, wymiana sprzegla zajela mi jakies 7 godzin i zaoszczedzilem jakies 500 E. A przy okazji znow sie czegos nauczylem
kamil_luczak - Sob Lip 05, 2008 23:25
leje skrzynia. Weszlo do niej 1.5l oleju Moze to nie jest jakas ciezka robota ( zdjecie skrzyni ) ale nie ukrywam ze sie troche boje. Mariusz mimniej wiecej mowil co trzeba zrobic, w RAVIE tez troche popatrzylem poczytalem, ale dalej sie boje i nie mam z kim tego zrobic Potrzebuje kogos kto jest w tym temacie madrzejszy
[ Dodano: Nie Lip 06, 2008 00:26 ]
Wycwanilem sie, bo postawiel mdzis kubek pod samochodem i niech sobie do niego sika
Tomi - Nie Lip 06, 2008 04:24
dante27 napisał/a: | Mi się wydaje że powinieneś dociągnąć wszystkie śruby odpowiedzialne za mocowanie skrzyni z silnikiem. Miałem podobny problem i u mnie to wystarczyło. Silnik i skrzynia a właściwie to łączenie jest poddane pracy więc może się coś poluzować z czasem. Spróbuj być może będziesz miał tyle szczęścia co ja. Pozdrawiam |
Tam nie powinno być oleju, więc dociągnięcie lub uszczelnienie połączenie nic nie da. Do wymiany uszczelniacz (tak jak napisał BRT).
kamil_luczak - Nie Lip 06, 2008 11:18
Panowie a moze ktos z Wawy albo okolic chcialby mi pomoc? Nie mam zbydt duzo doswiadczenia i przydalby sie ktos kto to juz zrobil ( zdejmowal skrzynie ) . Oczywiscie moge zaplacic za ta pomoc, zeby nie bylo ze bedzie robione to charytatywnie. Nawet ten ktos moze usiasc i tylko mowic co mam robic.
Brt - Nie Lip 06, 2008 11:23
haha weż se chłopaków ze spotów bemowskich oni Ci to na parkingu pod marketem rozbiorą i złożą
kamil_luczak - Nie Lip 06, 2008 14:05
Panowie a powiedzcie mi, bo sam chyba zaczne to robic. Zeby wyjac polosie musze odkreicc te duze nakretki w piastach, tak ? Pozbieram troche wiadomosci i moze sie uda. Jak moge sie wziac za zdjecie wahacza zeby rozpiac zwrotnice?
sTERYD - Nie Lip 06, 2008 17:53
jeśli chcesz wyjmować skrzynię to nie musisz
wystarczy, że odkręcisz dolne sworznie zwrotnicy, i wyszarpniesz półosie razem ze zwrotnicami... i niech sobie leżą
kamil_luczak - Nie Lip 06, 2008 21:00
wlasnie z rozszczepieniem dolnego wahacza od zwrotnicy moze byc problem. Ale jesli mi sie to uda to dam rade wyjac pol os? Powiedzcie mi jakimi srubami jest przykrecona skrzynia do reszty swiata. Chodzi mi o to ze jak rozkrece to zeby mi sie srodek skrzyni nie wysypal na ziemie. Podobno 5-6 jakis wiekszych srub, tylko jakich ?
sTERYD - Nie Lip 06, 2008 23:04
to są te śruby, którymi przykręcona jest obudowa sprzęgła do silnika... jest ich raczej więcej niż 5-6, a dodatkowo poduchy od skrzyni...
a jeśli chodzi o sworznie zwrotnicy, to górne jak odkręcisz, to półosie też się da wyjąć, acz jest trochę szarpania z tym
7Tomi - Nie Lip 06, 2008 23:13
sTERYD napisał/a: | a jeśli chodzi o sworznie zwrotnicy, to górne jak odkręcisz, to półosie też się da wyjąć, acz jest trochę szarpania z tym |
W R100 jest trochę więcej zabawy ze względu na ciśnienie w poduszkach które dociska piastę. najlepiej rozłączyć sworzeń prowadzący piasty z górnym wahaczem.
sTERYD - Nie Lip 06, 2008 23:16
a widzisz...jak to człowiek się różnych rzeczy dowiaduje znienacka
7Tomi - Nie Lip 06, 2008 23:20
Kamil Luczak napisał/a: | Chodzi mi o to ze jak rozkrece to zeby mi sie srodek skrzyni nie wysypal na ziemie. Podobno 5-6 jakis wiekszych srub, tylko jakich ? |
(1) z przodu silnika klucz 17mm obok rozrusznika,
(2) ok 15cm wyżej od poz (1) w góre kolejna na klucz 17mm
(3) kolejna 10cm dalej jak sie nie myle klucz 19mm
(4) kolejan ok 10cm dalej klucz 17mm
Reszta jest pod silnikiem na połączeniu - Skoro masz 1.8 to powienienes mieć aluminiową miskę wiec tam jest ztcp 3 śrubki na klucz 13mm.
Jeszcze musisz poodkręcać z przodu tą blasze z przodu silnika która zabezpiecza żeby nic sie nie dostało do koła sprzęgła.
Zanim zaczniesz to silnik podwieś. lub oprzyj go na podnośniku. Żeby wyciągnąć skrzynię to musisz odkręcić prawe ram ie sanem na którym wisi skrzynia.
kamil_luczak - Pon Lip 07, 2008 10:17
Tomi pozwole sobie skopiowac to co napisales, do tego drugiego tematu
|
|