|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - R200Vi VS R45 1.8
memphisto - Pią Sty 02, 2009 22:52 Temat postu: R200Vi VS R45 1.8 Siemanko
Chciałbym na wiosne zmienić obecnego roverka na jakiś mocniejszy będę miał na ten cel ok. 15.000 złotych rozważam 2 opcję pierwsza to Rover 200 z motorem 1.8 Vi (145 koników) drugi to rover 45 z motorem 1.8 (117 koni)
brałem pod uwagę tylko te najmocniejsze wersje silnikowe i są mniej więcej podobne 200'tka robi setke w 8 sekund przy czym ma spalanie 9,4 litra w mieście natomiast 45'tka zbiera się do stówki w 9,3 sekundy a pali 9,5 L oczywiście jest większa bo w wersji 4 drzwiowej a nie ma R200 Vi w wersji 5D.
nie potrafię się zdecydować który samochód będzie bardziej odpowiedni..
Podam kilka faktów może właściciele jednego i drugiego modelu mi coś pomogą?
Jeżdzę głównie po mieście do pracy mam 16 km a przejazd zajmuje około 25 minut przy dobrych światłach a 30 minut jak nie ma szczęścia.
Samochodem będą jeździły 90% czasu tylko 2 osoby
lubię czasem sobie wyrwać ze świateł ale jak ktoś ma w podpisie 'nie ma słabych samochodów, są tylko słabi kierowcy' i moimi 75KM nie raz targam ostro
lubię wygodę i konkretny wygląd auta (200'tka była by w wersji BMR)
a teraz pytania:
- Czy 145 koni i 8 sekund do setki to nie jest ciut za dużo?
- Czy R45 jest lepiej wygłuszony od R200 bo przy 120km/h zaczyna być słychać silnik
- Czy 45'tka jest zwinna, zrywna, łatwo nia parkować czy raczej dużo gabarytowe?
Bardzo zachęcam do wyrażania swoich poglądów !
[ Dodano: Pią Sty 02, 2009 22:56 ]
wymiary już widzę i jestem zdziwiony myślałem, że 45 jest o wiele większa a tu niespodzianka
r200 / r45
szerokość w środku (przód)
1.36m / 1.34.
szerokość z zewnątrz
1.89m / 1.92m
a długość to różnica ledwo 50 cm ! : o
Ciufa - Pią Sty 02, 2009 23:20
memphisto napisał/a: | Samochodem będą jeździły 90% czasu tylko 2 osoby |
memphisto napisał/a: | lubię czasem sobie wyrwać ze świateł ale jak ktoś ma w podpisie 'nie ma słabych samochodów, są tylko słabi kierowcy' i moimi 75KM nie raz targam ostro |
bierz R 200
memphisto napisał/a: | Czy 45'tka jest zwinna, zrywna, łatwo nia parkować czy raczej dużo gabarytowe?
|
zrywna: tak, zwinna?: nie wiem, parkowanie to kwestia wprawy i wyczucia (wysoko umieszczona klapa bagażnika)
memphisto napisał/a: | lubię wygodę i konkretny wygląd auta (200'tka była by w wersji BMR) |
no raczej R45
memphisto napisał/a: | 45'tka zbiera się do stówki w 9,3 sekundy a pali 9,5 L |
jeszcze tak dużo mi nie spalił
zresztą w niedziele se pooglądasz i se po parkujesz tym autem to zobaczysz:P
memphisto - Pią Sty 02, 2009 23:21
Ciufcia, widze chyba, ze ten problem rozwiaze sie podczas spozywania lekarstwa dla zouzy
Raptile - Pią Sty 02, 2009 23:22
jak bym miał kase to bym brał 200 Vi niema to jak zgnoić dresa
memphisto - Pią Sty 02, 2009 23:23
a ma kontrolke rezerwy 45?
[ Dodano: Pią Sty 02, 2009 23:24 ]
200Vi da się kupić w polsce (rarytas to jest żeby w ogole dostać) do 12.000 a taką dobrą 45'tkę to trzeba liczyć te 15 jak nie więcej
hoosar - Pią Sty 02, 2009 23:29
A ja przy takich zalozeniach bym R45 2.0 KV6 z manualna skrzynia szukal . W R45 jest kontrolka rezerwy.
Ciufa - Pią Sty 02, 2009 23:29
Raptile napisał/a: | niema to jak zgnoić dresa |
hamuj trochę
memphisto napisał/a: | a ma kontrolke rezerwy 45? |
a to aż tak ważne? ma kontrolke
[ Dodano: Pią Sty 02, 2009 23:30 ]
hoosar napisał/a: | A ja przy takich zalozeniach bym R45 2.0 KV6 z manualna skrzynia szukal |
właśnie jak R 45 to z tym silnikiem (zapomniałem że taki jest), można jeszcze pomyśleć nad automatem ze sekwencyjną zmianą biegów
ale nie wiem co to za silnik i jak z częściami
właśnie przeglądałem ofertę części w inter carsie i jest ok
Brt - Pią Sty 02, 2009 23:49
Hoosar napisał/a: | R45 2.0 KV6 z manualna skrzynia szukal |
hmm nie wiem czy były takie produkowane
Cytat: | ale nie wiem co to za silnik i jak z częściami |
nooooo KV6
http://forum.roverki.eu/v...p=200752#200752
http://www.roverki.pl/article.php?sid=475
http://mgfnl.nl/powertrain-brochure.pdf
memphisto - Pią Sty 02, 2009 23:52
według danych z ROVERKI.pl ten wasz KV6 ma 150 koni a przyspiesza do 100 na godzine w 9,5 sekund a 1,8 robi to w 9,3 sek a ma koni ledwo 117.. jakiś błąd?
Ciufa - Sob Sty 03, 2009 00:04
Brt napisał/a: | Ciufcia napisał/a:
R45 2.0 KV6 z manualna skrzynia szukal
|
popraw cytat to nie ja napisałem były takie produkowane chyba (jeden jest na allegro) memphisto napisał/a: | według danych z ROVERKI.pl ten wasz KV6 ma 150 koni a przyspiesza do 100 na godzine w 9,5 sekund a 1,8 robi to w 9,3 sek a ma koni ledwo 117.. jakiś błąd? |
w całym internecie jest ten błąd
Brt - Sob Sty 03, 2009 00:09
poprawione
Według tego:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=88
były tylko w automacie. ZS 180 jest w manualu
memphisto napisał/a: | KV6 ma 150 koni a przyspiesza do 100 na godzine w 9,5 sekund a 1,8 robi to w 9,3 sek a ma koni ledwo 117.. jakiś błąd? |
a może gorszy czas wynika własnie z zastosowania automatu
Ciufa - Sob Sty 03, 2009 00:19
według tego co podał Brt, 2.0 jest w manualu, ale nie V6
szukam w książce jakie były wersje silnikowe ale nie widzę nigdzie tego
według książki automat ze sekwencyjną zmianą biegów występował tylko w silniku 1.8 (w 2.0 zwykły automat)
do plusów R 45 należy dodać jeszcze klimatyzacje w standardzie (nie wiem czy jest w R 200)
memphisto - Sob Sty 03, 2009 00:36
w R200Vi jest w standardzie
Raptile - Sob Sty 03, 2009 00:37
Ciufcia, nie jesteś tutaj od "hamowania" kolegów... kolego
R200 Vi za 12 tys widok łysego dresika w Bmw za pieniążki zabrane babci w tylnym lusterku napinającego się aby cie ścignąć "Bezcenne"
a po 2 przecież nikt nie kupuje małego bojlidku żeby jeżdzić 50 km/h i wąchać smodków spod bmw
memphisto - Sob Sty 03, 2009 00:54
Raptile, zgadzam sie
Za paliwo zaplace 100 zl za roverka 12.000 zł a te wszystkie BMW i golfy zostawić na światłach ? bezcenne a mastecrad mam szkoda ze nie ma na niej 12.000 jeszcze :D chyba bede sie skłaniał ku 200 ale na cala polske są aż 2.. a na mobile.de nie ma ani 1... z kąd je brać??
Ciufa - Sob Sty 03, 2009 00:55
Raptile napisał/a: | R200 Vi za 12 tys widok łysego dresika w Bmw za pieniążki zabrane babci |
sugerujesz że zabrałem babci pieniądze aby kupić sobie samochód? a może pozyskałem fundusze z innego nielegalnego źródła?
wiec hamuj memphisto napisał/a: | w R200Vi jest w standardzie |
looz
secio - Sob Sty 03, 2009 03:01
Raptile napisał/a: |
R200 Vi za 12 tys widok łysego dresika w Bmw za pieniążki zabrane babci w tylnym lusterku napinającego się aby cie ścignąć "Bezcenne" |
Jako właściciel PoldRovera oraz Rovera 200 Vi mogę z pełnym przekonaniem stwierdzić, że w wyżej wymienionej konkurencji wygrywa ten pierwszy*, a za 12kPLN można kupić kilka .
* Konkurencją jest 'bezcenność' widoku objechanego kierowcy i ilość okazji ku temu.
A jeżeli chodzi o pytanie wyjściowe: Moim zdaniem, jezeli nie masz konkretnych wymagan, ogladaj wszystkie wytypowane modele, a kupisz pierwszy ktory bedzie w miare dobrym stanie technicznym. Wtedy jest szansa, ze nie bedziesz go szukal wiecznosc.
Pzdr,
Mariusz
Raptile - Sob Sty 03, 2009 10:12
Ciufcia, skoro uważasz że Jesteś łysym dresikiem który ukończył 3 klasy podstawówki i okrada babcie żęby mieć na bejemke i że zaliczasz się do tego kręgu intelektualnego no to z przykrością muszę stwierdzić że tak.... ale z tego co widzę to raczej z wyższego szczebla ewolucji jesteś także luuźne portki
hoosar - Sob Sty 03, 2009 11:24
Na 100% byly R45 2.0 V6 z manualna skrzynia, tylko malo tego jezdzi.
memphisto - Sob Sty 03, 2009 18:48
secio, nie chcesz sprzedać?
Jest gdzieś miejsce gdzie jest kilka 200 Vi do wyboru bo na allegro sa 2 ale jakos coraz mniej mi sie podoa ta czerwona tapicerka w srodku a z kolei drugi jest cały czerwony a jakos nie widze sie w czerwonym aucie
secio - Sob Sty 03, 2009 19:52
memphisto napisał/a: | secio, nie chcesz sprzedać? |
Nigdy!
memphisto - Sob Sty 03, 2009 23:14
chcij bądź kolega !
sknerko - Wto Sty 06, 2009 11:20
A ja twierdze że V6 ma lepszy moment obrotowy i te 0,2 czy 0,3 do setki nie robi większej różnicy a power masz już od niskich obrotów
donmulanka - Wto Sty 06, 2009 12:03
jeździłem tączerwoną 200Vi ktora jest za katowicami w kuzni nieborowskiej czy cos takiego .. autko calkiem calkiem ale ma duzo wad mianowicie wielkie szpary na tylnej klapie reflektory przeciwmgielne odstają czego na zdjeciach nie widać straaasznei ciezko chodzi sprzegło jak w ursusie u dziadka ze 2 nogami trzeba wciskać (NIE SCIEMNIAM chodzi tak ciezko) 1 bieg wycieraczek nie działa klakson nie działa i wskaźnik temp silnika takze nie działa co w tych silnikach jest bardzo wazne aby kontrolować temp silnika prawda? ale wreazenia z jazdy? hmm na autostradzie 200 osiagamy na 4 biegu i strach dalej jechać
ps. ABS strasznie odbija i chrobocze nie jezdzilem z absem jeszcze ale az takie stukanie ze czuc na kierownicy to chyba nie jest nirmalne?
ywis - Wto Sty 06, 2009 13:16
Cytat: | ps. ABS strasznie odbija i chrobocze nie jezdzilem z absem jeszcze ale az takie stukanie ze czuc na kierownicy to chyba nie jest nirmalne? |
U mnie czuć ABS, ale pod nogą, a nie na kierownicy
hoosar - Wto Sty 06, 2009 15:33
sknerko, w dziale "modele" podane jest przyspieszenie dla 2.0 V6 z automatem, z manualna skrzynia bedzie napewno sporo lepsze niz w 1.8, tylko nigdzie nie moge znalezc danych.
sknerko - Sro Sty 07, 2009 09:08
hoosar napisał/a: | w dziale "modele" podane jest przyspieszenie dla 2.0 V6 z automatem, z manualna skrzynia bedzie napewno sporo lepsze niz w 1.8, tylko nigdzie nie moge znalezc danych. | Myślę że można by porównać z R75 2.0V6 bo to chyba skrzynia ta sama będzie i jeżeli 75 ma w automacie 11,6 a manual 10,2 to różnica na korzyść manuala jest 1,4s czyli czysto teoretycznie R45 w manualu2.0V6 powinien mieć 8.1s do setki heh odrzutowiec normalnie
|
|