|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
![](images/print.gif) |
Tuning mechaniczny - R200 wymiana silnika SD na iDT
matlacz - Czw Mar 05, 2009 14:20
Podepne się pod temat i zapytam jak laik.
Czy jest możliwy SWAP Rover 25 MG ZR Moc: 130 KM (96 kW), Pojemność skokowa: 2000 cm3 (o ile takie silniki są bo na allegro jest 1 autko z takim)
do mojego samochodziku R 220 SD.
Tak orientacyjnie chcę się dowiedzieć czy jest to możliwe bez jakiś ogromnych zmian. Koledzy znają się na tym bardzo dobrze dlatego pytam.
Brt - Czw Mar 05, 2009 15:21
mechanicznie bez problemów .. elektrycznie trochę grzebania, bo zupełnie inny jest komp i sterowanie silnikiem
matlacz - Czw Mar 05, 2009 15:47
No dobra ale to masz na myśli zostawić kompa od mojego? A jak by tak z kompem wszystko przełożyć?
Chyba że jakieś wiązki kabli albo coś podobnego trzeba by też przedłożyć. Chyba przydało by się od razu deske też
Brt - Czw Mar 05, 2009 15:50
no kompa to musowo musisz zmienić z wiazką do silnika i pewnie kilku innych pierdół
matlacz - Czw Mar 05, 2009 16:08
No wiadoma sprawa. Czyli jednym słowem najlepiej by było wszystkie bebechy z przodu roverka przełożyć.
No chyba się zaczne za tym oglądać bo chyba przesiąść się z 86 KM na ok. 130 to już coś a ja swoją kaste 220 kocham
Marrkus - Czw Mar 05, 2009 20:27
A czy przypadkkiem w SD nie było sterowania MEMS?? ciekawe jaka wersja, jeśli coś powiedzmy 1.6/1.9 to by była tylko kwestiia wymiany kompa i posprawdzania reszty elektroniki bo takie powiedzmy sterowanie obrotomierzem było by załatwione - CHYBA!?!?!
Brt - Czw Mar 05, 2009 20:41
w SD komp steruje ... zaworem EGR i immobiliserem i w ogóle nie ma np. wiązki do pompy wtryskowej .... łatwiej by było z elektroniką z SDi .... ale w przypadku SDi to juz raczej zamiast wymiany bym chip robił
PS. wydzielę te wątki dot. przekładki diesla
Marrkus - Czw Mar 05, 2009 20:46
Brt napisał/a: | PS. wydzielę te wątki dot. przekładki diesla |
Dobry pomysł
Ale w SDI było już sterowanie BOSCH czyli całkiem inna bajka
Zaintrygowało mnie to dziś nie mam czasu ale w najbliższym czasie przejrzę RAVE pod tym kątem
michone - Czw Mar 05, 2009 22:42
Brt napisał/a: | w SD komp steruje ... zaworem EGR i immobiliserem i w ogóle nie ma np. wiązki do pompy wtryskowej .... łatwiej by było z elektroniką z SDi .... ale w przypadku SDi to juz raczej zamiast wymiany bym chip robił
PS. wydzielę te wątki dot. przekładki diesla | przecierz 2.0 idt to diesel wiec czemu takie problemy?? rozumiem ze mowisz o wymianie z 20t2r(bosh vp37) na20t2n (bosh vp30) system bosh edc15m.
tylko skad wziales wersje idt 130 KM??
Niestety w vivid workshopdata nie mam sterowania dla sd jedynie dla sdi
matlacz - Czw Mar 05, 2009 23:12
michone napisał/a: | tylko skad wziales wersje idt 130 KM?? |
Jak pisałem wcześniej nie wiem czy jest taki silnik. Największy to chyba 113KM, 83 kW. Dlatego pytałem czy istnieje taki. Na allegro jakiś koleś wystawia takie autko z opisem 130 KM ale przecież mógł sobie wymyślić.
Z tego co wyczytałem różnica między tymi silnikami to mniej więcej inny rodzaj pompy, komputera, wiązki przewodów, linka do gazu i jej uchwyty, intercooler. Więc chyba nie było by aż tak ciężko.
Brt - Czw Mar 05, 2009 23:19
matlacz napisał/a: | Z tego co wyczytałem różnica między tymi silnikami to mniej więcej inny rodzaj pompy, komputera, wiązki przewodów, linka do gazu i jej uchwyty, intercooler. Więc chyba nie było by aż tak ciężko. |
No ja nie napisąłem, ze cieżko, tylko że więcej problemów będzie z elektryką niż z mechaniką, bo sterowanie jest inne
matlacz - Czw Mar 05, 2009 23:29
Pewnie tak.
Tylko jak już załatwię silnik to od razu każe wykręcić komputer wiązki linki itd.
Tylko teraz co może zostać z SD a co dokładnie musi być on iDT
Myślę że takie rzeczy jak skrzynia z SD da rade?
michone - Pią Mar 06, 2009 00:17
wg vivid workshopdata te dwa silniki maja to samo oznaczenie jak jest w rave?? zaraz sie okaze ze roznica prawie nie ma
Marrkus - Pią Mar 06, 2009 21:09
Kurcze nie wiem dla czego ale na początku tego tematu zrozumiałem że zamiast diesla wstawić 2.o benzynę czyli silnik serii T bez turbo (około 130 KM)
Wątpię by był diesel iDT 130KM - to chyba raczej fantazja sprzedawcy
matlacz jeśli chodzi ci o osiągi to polecam silnik benzynowy 2.0. Powinien bardzo ładnie się wpasować w twoją budę. a wersja podstawowa łatwa do wyrwania na allego za dobre pieniądze:
http://moto.allegro.pl/it...y_skrzynia.html
matlacz - Pią Mar 06, 2009 22:16
hm... Też myślałem o benzynie
Ale czy to nie będzie problem z czymś takim jak bak lub inne rzeczy?
Ten silniczek który podałeś to chyba ten 136 KM?
Marrkus - Sob Mar 07, 2009 11:52
matlacz napisał/a: | hm... Też myślałem o benzynie
Ale czy to nie będzie problem z czymś takim jak bak lub inne rzeczy?
Ten silniczek który podałeś to chyba ten 136 KM? |
Jeśli chodzi o bak to wkładasz z pierwszego lepszego angola - bak(z pompą paliwa) i wlew (rury łączące bak i wlew również) - takie rzeczy na szrotach dostaniesz za grosze - bo nie ma wielu chętnych na takie części - kto wymienia bak? ja jeszcze nie słyszałem (co nie znaczy ze nie było takich przypadków)
Dla silnika 20T4 podawane były różne moce w przedziale 130-140KM (Link)
Taki R200 z silniczkiem 2.0Pb mógł by być niezłą alternatywą dla 1.8 VVC - z jedną bardzo ważną zaletą - praktycznie niewystępujący HGF.
Jeśli chodzi o mocowanie silnika w nadwoziu to jest ono identyczne jak dla diesla (te same punkty mocowania)
michone - Sob Mar 07, 2009 12:41
przekladka z diesla na benzyne i na odwrot jest bardzo ciezka... cala instalacja elektryczne, zegary, uklad wydechowy, praktycznie wszystko. I nigdy nie bedzie chodzil jak fabryczny...
Markzo - Sob Mar 07, 2009 12:50
chodził na pewno nie, bo będzie zapier**** Stanley200 wkleił filma jak jeździ 200 z motorem 2.0T, myśle, że to lepsza alternatywa dla diesla
Marrkus - Sob Mar 07, 2009 18:14
michone napisał/a: | przekladka z diesla na benzyne i na odwrot jest bardzo ciezka... cala instalacja elektryczne, zegary, uklad wydechowy, praktycznie wszystko. I nigdy nie bedzie chodzil jak fabryczny... |
Kwestia odpowiedniego podejścia do sprawy i bedzie chodził lepiej niż fabryczny.
Jeżeli ktoś ma kawałek garażu to można zdziałać cuda, a jak jeszcze ma wyposażony warsztat wiedzę i odwagę to już nie ma ograniczeń... a i założe się że koszty by nie zjadły
kadzaf - Nie Mar 08, 2009 22:54
no swapik ciekawy ,a powiedzcie ile trzeba by wyłozyc kasy (cz w 3ce zmiesciłoby sie ?)
Brt - Nie Mar 08, 2009 23:18
ej no nie po to wydzielałem wątek z postów stanleya tam się przerzućcie
Marrkus - Nie Mar 08, 2009 23:35
Wyżej podałem link do aukcji allegro - także koszt większego "serca" z osprzętem (kompletnym) już masz - myślę że gdybyś robił to we własnym zakresie to byś na "cacy" zmieścił się w 3k pln. Jeśli miałby to robić jakiś mechanior to by mogło trochę brakować - trudno powiedzieć bo są mechanicy i mechanicy...
[ Dodano: Nie Mar 08, 2009 23:40 ]
Brt chyba będziesz musiał wydzielić temat z wydzielonego tematu
Konix - Pon Mar 09, 2009 07:50
kadzaf napisał/a: | no swapik ciekawy ,a powiedzcie ile trzeba by wyłozyc kasy (cz w 3ce zmiesciłoby sie ?) |
Ciężko chyba by się było zmieścić, nawet gdybyś miał skrzynię silnik, wiązki wlektryczne i bak. Dojdzie dużo części które trzeba by wymienić na nowe.
|
|