|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Problem po wymianie przegubu
polakpolak29 - Sro Mar 18, 2009 16:19 Temat postu: [R416] Problem po wymianie przegubu Witam.
Mam problem po wymianie przegubu lewego który dał o sobie znać kilka dni temu.
Problem polega na tym ze ściąga samochód na lewą strone podczas dodawania gazu tak jak było to w trakcie usterki. Czy tak jest w przypadku nowego przegubu a może mechanik zawinił Od momentu wymiany zrobiłem ok 50 km. A może sprawdzić zbieżność
Co o tym Sądzicie
b0b3k - Sro Mar 18, 2009 16:22
a zbieznosc (geometria) ustawiana ?
polakpolak29 - Sro Mar 18, 2009 16:28
b0b3k napisał/a: | a zbieznosc (geometria) ustawiana ? |
Przyznam sie ze nie.
Jak kształtują sie ceny za tego typu usługę
szoso - Sro Mar 18, 2009 16:35
polakpolak29 napisał/a: | Czy tak jest w przypadku nowego przegubu a może mechanik zawinił |
nie wiń mechanika bo podczas wymiany przegubu zbieżność się nie przestawia
a i napisałeś że przed wymianą też tak było więc to wyklucza mechanika
a jeśli chodzi o zbieżność to ściągało by cię cały czas a nie tylko przy dodawaniu gazu nie sądzisz
polakpolak29 - Sro Mar 18, 2009 16:38
Wiec przepraszam mechanika ale zastanawiam sie co dalej z tym robić?? żeby usunąc problem.
Remigiusz - Sro Mar 18, 2009 16:41
Sprawdź sobie geometrie, ja robiłem to rok temu i zapłaciłem razem z sprawdzeniem i ustawieniem 40zl w stacji diagnostycznej.
fearless - Sro Mar 18, 2009 16:45
A może jakiś czas temu najechałeś na jakąś przeszkodę i uszkodziłeś felgę....
szoso - Sro Mar 18, 2009 16:51
fearless napisał/a: | A może jakiś czas temu najechałeś na jakąś przeszkodę i uszkodziłeś felgę.... |
przy uszkodzonej feldze miałby bicie
no chyba że ma i nam jeszcze tego nie napisał
żeby ściągało uszkodzenie musiałoby być nie małe co się wiąże także z utratą powietrza
polakpolak29 - Sro Mar 18, 2009 16:56
Felga jest cała opona również ale dla pewności podmienię i sprawdze czy to nie wina felgi
fearless - Sro Mar 18, 2009 19:16
szosownik napisał/a: | fearless napisał/a: | A może jakiś czas temu najechałeś na jakąś przeszkodę i uszkodziłeś felgę.... |
przy uszkodzonej feldze miałby bicie
no chyba że ma i nam jeszcze tego nie napisał
żeby ściągało uszkodzenie musiałoby być nie małe co się wiąże także z utratą powietrza |
Tu się nie do końca zgodzę...., u mnie felga (w zasadzie obie przednie) była tak bardzo pogięta od środka, że ciągle mnie znosiło w lewo - ubytków powietrza nie było, amorki sprawdzone, przeguby wymienione, sworznie i wahacz, zbieżność też zrobiona, bicia kierownicy też nie (no oprócz hamowania, ale to wina tarcz - troszkę je spaliłem), sprawdzałem wszystko co było możliwe, nawet myślałem o wymianie belki z tyłu (R416si) - aż przez przypadek kupiłem felgi alu 15" i założyłem żeby sprawdzić jak będą wyglądać...... i tak już zostały ściąganie ustało.
polakpolak29 - Pią Mar 20, 2009 14:12
Czy przyczyna problemu mogą być zużyte tuleje wahacza tylnego??
SeniorA - Pią Mar 20, 2009 14:39
polakpolak29 napisał/a: | zastanawiam sie co dalej z tym robić?? żeby usunąc problem. | A co się dzieje jak nagle odejmiesz gazu w czasie zwiększania prędkości ?
jest to objaw zużycia tylnej tulei przedniego prawego wahacza.
polakpolak29 - Pią Mar 20, 2009 18:51
Jak odejmę gazu wszystko jest OK
SeniorA - Pią Mar 20, 2009 19:13
polakpolak29, zrozumiałem , że w momencie dodania gazu auto ucieka w lewo ,a po zwolnieniu wraca do poprzedniej pozycji. Skoro nie jest tak, to przyczyna pewnie jest inna. Próbowałeś zamienić stronami koła z przodu by wyeliminować je jako przyczynę ?.Sprawdż geometrię jak radzi Remi55 i bOb3k , bo był rozpinany drążek kierowniczy.Przy okazji diagnosta może sprawdzić łożysko kolumny Mc Phersona.
polakpolak29 - Pią Mar 20, 2009 22:56
Dodam ze występuje samo skręcanie się kierownicy w lewo gdy jej nie trzymam przy ruszaniu, najczęściej zauważam to jak ruszam spod świateł. Zaś gdy trzymam kierownicę i ruszam z miejsca to czasem czuję na kierownicy lekką siłę która ją chce skręcić w lewo. Może to przybliży mój problem
fearless - Sob Mar 21, 2009 08:32
polakpolak29 napisał/a: | czuję na kierownicy lekką siłę która ją chce skręcić w lewo. Może to przybliży mój problem |
sworzeń górnego wahacza
Martti - Sob Mar 21, 2009 22:48
polakpolak29 napisał/a: | Dodam ze występuje samo skręcanie się kierownicy w lewo gdy jej nie trzymam przy ruszaniu, najczęściej zauważam to jak ruszam spod świateł. Zaś gdy trzymam kierownicę i ruszam z miejsca to czasem czuję na kierownicy lekką siłę która ją chce skręcić w lewo. Może to przybliży mój problem |
Maly test,
rozpedz sie do 10-20 zeby auto tylko sie toczylo i na luzie pusc kierownice,
jesli bedzie skrecac w ktorac strone, ale nie ciagle, ale jakby impulsowo, ew. delikatnie
ja przytrzymaj i staraj sie wyczuc, czy sila skrecajaca kiere jest ciagla, czy impulsowa.
Mialem taki przypadek, sciagalo mnie, a jak powolutku sie toczylem, to kiere skrecalo mi impulsowa, przyczyna byla uszkodzona opona.
NIe bylo widac uszkodzenia, ale jak byl nacisk w miejscu uszkodzenia, to jakby bardziej opona sie uginala.
sTERYD - Nie Mar 22, 2009 01:13
równie dobrze to może być łożysko...
najlepiej podjechać na stację gdzie pracują rzetelni fachowcy... na szarpaku znajdą wszystkie luzy w zawieszeniu
polakpolak29 - Nie Mar 22, 2009 11:09
Wczoraj wymieniałem tuleje wachacza tylnego i poprawa jest o jakieś 90% w moim odczuciu
mimo to pozostaje ściąganie. O łożysko sie pytałem o sworzeń wachacza również i mechanik mówił ze jest wszystko dobrze Czy zbyt mocne dokręcenie śruby na piaście może być powodem ściągania
fearless - Nie Mar 22, 2009 11:17
Przyszła mi na myśl jeszcze jedna banalnie głupia sprawa...... - hamulce miałem problem z tylnymi tarczami i zaciskami, blokowało się wszystko, tarcze się grzały na przemian, raz lewa raz prawa - i właśnie wtedy ściągało..... a to w lewo a to w prawo.
Sprawdź , czy nie blokuje któreś koło - metodą oraganoleptyczną, po jeździe, dotykaj felg - jeśli któraś jest bardziej ciepła niż inne - to to kolo pracuje nie prawidłowo. (w sensie zaciski, klocki, tarcze)
SeniorA - Nie Mar 22, 2009 11:33
polakpolak29 napisał/a: | O łożysko sie pytałem | o które ?
sTERYD - Nie Mar 22, 2009 12:29
polakpolak29 napisał/a: | Czy zbyt mocne dokręcenie śruby na piaście może być powodem ściągania |
może, jeśli jest na prawdę mocno dokręcona... ta śruba zaciska łożysko więc jeśli jest za mocno dokręcona to zwiększa opór... swoją drogą taki elożysko będzie się grzać i piszczeć przy większych prędkościach
des - Nie Mar 22, 2009 13:33
polakpolak29, Zbieżność ustawiona? Zacząłeś wymieniać tuleje a nie napisałeś czy zbieżność ustawiłeś. Ja bym zaczął od tego. Poza tym co ma tuleja wahacza tylnego do ściągania?
polakpolak29 - Nie Mar 29, 2009 11:15
Czy w R400 można ustawić kąty pochylenia kół tylnych
SeniorA - Pon Kwi 06, 2009 14:30
polakpolak29, Czy masz usuniętą usterkę ściągania przy dodawaniu gazu .
Pytam ,bo dziś została skutecznie usunięta taka przypadłość w Seacie i przypomniałem sobie o Twoim problemie. Przyczyną była wada skrzyni biegów a dokładnie mechanizmu różnicowego.
polakpolak29 - Pon Kwi 06, 2009 19:49
Może dziwnie zabrzmi ale wydaje mi sie ze czasami ten problem jest a czasami nie ma . Ale jestem chyba przewrażliwiony ponieważ wystarczy mały ruch na kierownicy czy to w lewo czy w prawo i samochód jedzie w wyznaczonym kierunku sam juz nie wiem co o tym myśleć układ wydaje mi sie bardzo wrażliwy na lekki ruch kierownicą. Będę jeszcze obserwował zachowanie samochodu.
Byłem na szarpaku i brak luzów. Bylem na ustawieniu zbieżności jest wszystko ok. dowiedziałem sie ze tylne koła maja inne kąt pochylenia lewa strona ma 1°. a prawa 2°. Czy da się cos z tym zrobić Bo usłyszałem od faceta ze on nic z tym nie zrobi
Jeżeli będzie to wina skrzyni to będzie to bardzo niemiła wiadomość
Dzięki za pamięć
SeniorA - Pon Kwi 06, 2009 21:12
W Seacie problem polegał na ściąganiu na jedną stronę podczas przyspieszania.Pomiar kątów powinien być wykonany przy obciążeniu auta i wtedy dopuszczalna różnica między kątami jest 0.5 st. Może popytaj jeszcze w innych warsztatach o możliwość poprawy ustawienia kąta chociaż jednego koła. A może faktycznie jesteś przewrażliwiony
|
|