|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] Przekładka Anglika na PL drogi
Botanix - Sro Maj 20, 2009 14:03 Temat postu: [MG ZT] Przekładka Anglika na PL drogi Witam
Zamierzam sprowadzić dla ojca samochód wymieniony w temacie. Problem jest jeden, samochód jest przystosowany do prawostronnego ruchu. Z tego co się orientuję wystarczy przełożyć układ kierowniczy, pedały na lewą stronę. Do tego kupić europejskie światła oraz zegary ( choć to jest najmniej konieczne ). Pytania mam dwa. Gdzie i za ile mogę zrobić taką przekładkę.
Pozdrawiam
Lechos - Sro Maj 20, 2009 14:12
Botanix napisał/a: | samochód jest przystosowany do prawostronnego ruchu | to chyba dobrze Botanix napisał/a: | wystarczy przełożyć układ kierowniczy, pedały na lewą stronę. Do tego kupić europejskie światła oraz zegary | nazbiera sie tego sporo wiecej niz Ci sie wydaje.
Botanix - Sro Maj 20, 2009 14:16
Cytat: | Botanix napisał/a:
samochód jest przystosowany do prawostronnego ruchu
to chyba dobrze |
Ups miało być lewostronnego
Cytat: | nazbiera sie tego sporo wiecej niz Ci sie wydaje. |
A dokładniej o jakie elementy chodzi i jak cenowo to wygląda? W 10-15 tysiącach się zmieszczę?
Brt - Sro Maj 20, 2009 14:17
wycieraczki, deska, elementy układu wentylacji i klimatyzacji, do tego wszystkiego elektryka .... nie jest to niewykonalne ale pracy bedzie troche ...no i nie wiadomo, czy ściana grodziowa jest przystosowana do obu stron.
Botanix - Sro Maj 20, 2009 14:18
Nakład pracy jestem w stanie odpowiednio docenić . Jak to cenowo by wyglądało i gdzie można coś takiego zrobić w okolicach Głogowa?
Brt - Sro Maj 20, 2009 14:35
Botanix, nie znam nikogo takiego
Markzo - Sro Maj 20, 2009 15:54
Najlepiej samemu zrobisz sobie solidnie i będziesz miał pewnośc, że Ci kierowncia w rękach nei zostanie na zakrecie... Schematy z rave'a, garaż i jazda!
maciej - Sro Maj 20, 2009 16:10
Skontaktuj się z Mariuszem418 albo przyjedź na Zlot - ztcw to ma informacje o podobnym projekcie robionym przez ludzi z Art-Bizar na własne potrzeby, ale projekt trwa już chyba z 1,5 roku, więc raczej nie jest prosty...
Pamiętaj, że np. nie ma układu kierowniczego do ruchu prawostronnego odpowiadającego dokładnie wersji V8 (bo ztcp to takie były tylko lewostronne) z powodu, że wersja V8 ma napęd na tylną oś...
Skiba - Sro Maj 20, 2009 20:30
Jak dla mnie taka impreza jest niopłacalna i może być dość niebezpieczna, zwłaszcza że mocno ingeruje się w układ hamulcowy i kierowniczy ...
Ciufa - Sro Maj 20, 2009 21:37
maciej napisał/a: | Pamiętaj, że np. nie ma układu kierowniczego do ruchu prawostronnego odpowiadającego dokładnie wersji V8 (bo ztcp to takie były tylko lewostronne) z powodu, że wersja V8 ma napęd na tylną oś... |
sorry a te wszystkie auta na mobile .de ?
KILLERMGZT190 - Sro Maj 20, 2009 21:41
Obiło mi się o uszy że można już rejestrować ''angliki'' w Polsce.
Wymienione przez Ciebie auto (zt 260 v8) będzie moim następnym
Pozdrawiam
NEOSSS - Sro Maj 20, 2009 22:04
Rejestrowac Anglikow nie mozna...
Mozna ubezpieczyc na okres 30 dni w PZU jako dojazd do domu i czas na przystosowanie auta do ruchu panujacego u nas...
V8 przerobic? Prawie nierealne na dzis... (czesci)
Botanix - Czw Maj 21, 2009 00:54
Hmm skoro takie to trudne to może odpuszczę,raczej z kierownicą po drugiej stronie by jeździć nie chciał. A gdyby wziąć pod uwagę wersję 2.5 V6, ojciec lubi mocne silniki . Chociaż V8 forda mustanga to nie tylko moc... ten warkot super sprawa. Jak cenowo wygląda przekładka zwykłego MG 2,5l i ewentualnie jak trudna jest ta robocizna gdyby ktoś chciał spróbować sam ( jest to w ogóle legalne? ). Doświadczenia nie mam ale łapię szybko. Co do takiel przekładki trzeba. Mógłby ktoś zrobić listę cenową ?
wieslaw_b. - Czw Maj 21, 2009 10:45
Czasami sprzedają cały komplet części do przekładki i życzą sobie za to 5-6 tysięcy. Do tego robocizna a to już sprawa do domówienia ale w granicach 2-4 tysięcy.
Roverki 75 nie maja przystosowanej ściany grodziowej do swobodnego przekładania kierownicy i to jest największy ból ponieważ mechanior będzie rzeźbił w "żywym organizmie" (kątówka i spawarka) ale jest to do zrobienia.
tetryk - Czw Maj 21, 2009 11:16
wieslaw_b. napisał/a: | Czasami sprzedają cały komplet części do przekładki i życzą sobie za to 5-6 tysięcy. Do tego robocizna a to już sprawa do domówienia ale w granicach 2-4 tysięcy.
Roverki 75 nie maja przystosowanej ściany grodziowej do swobodnego przekładania kierownicy i to jest największy ból ponieważ mechanior będzie rzeźbił w "żywym organizmie" (kątówka i spawarka) ale jest to do zrobienia. | -ja osobiście nie chcialbym "dosiadać" takiego "rumaka"........
des - Czw Maj 21, 2009 13:58
Nie wiadomo co z tego wyjdzie jak będzie wiercił dziury w ściance grodziowej. Krzywo powierci i potem będzie ból.
maciej - Czw Maj 21, 2009 14:06
Ciufcia napisał/a: | a te wszystkie auta na mobile .de ? |
Mój błąd, a wydawało mi się, że były tylko w wersji angielskiej...
Ale w takim razie te kilka-kilkanaście tysięcy na przekładkę przeznaczyłbym na dopłatę i kupił takiego "normalnego", a nie przerabiał anglika...
Chyba, że to, ostatnio modny, motyw z przekładką i którką rejestracją w Niemczech, żeby się klient nie połapał, że auto przyjechał z UK...
R-200 - Czw Maj 21, 2009 21:50
Taka przeróbka niemieckiego przeglądu nie przejdzie.
PHJOWI - Czw Maj 21, 2009 22:17
przejdzie bez przeróbki ! wystarczy jechać z wymienionymi lampami na tuv z kierownicą po prawej stronie całość z rejestracją kosztuje ok 300 euro.
Botanix - Czw Maj 21, 2009 23:06
Cytat: | Ale w takim razie te kilka-kilkanaście tysięcy na przekładkę przeznaczyłbym na dopłatę i kupił takiego "normalnego", a nie przerabiał anglika...
Chyba, że to, ostatnio modny, motyw z przekładką i którką rejestracją w Niemczech, żeby się klient nie połapał, że auto przyjechał z UK... |
Tylko że Anglika kupie za 25.000zł a w Polsce trzeba dać 50. Więc chyba jednak opłaca się przerobić mimo wszystko za te 10k więcej.
Gdzie mógłbym coś takiego zrobić i co z tym przeglądem, na bank nie przejdzie?
maciekstasio - Pon Sie 03, 2009 16:42
Ja już prawie skończyłem przerabiać swojego 75, jest masa roboty przy tym ale wszystko jest do zrobienia. Za części w sumie dałem troche ponad 6 tys. (łącznie z kosztami transportu). Wjechałem do garażu i jazda. Wyjąłem wszystko ze środka, fotele, dywanik, wyjąłem silnik i przednią szybę. Znajomy wyciął ścianę grodziową i wspawał europejską. Można było wstawić silnik spowrotem. Dalej przedłużyłem kable i z tym było troche roboty, komp pod szybą idzie na drugą stronę, trzeba pamiętać o przełożeniu instalacji w drzwiach.
Wcześniej słyszałem od paru osób, że po co silnik wyjmować albo siedzenia, szybę, teraz wiem ,że nie trzeba tego wyjmować jak chcesz zrobić bubla, ja robiłem dla siebie i przynajmniej wiem że jest wsio ok
Jeżeli masz możliwość to zrób to sam, znajdź kogoś kto ci pospawa dobrze ścianę, z resztą dasz sobie radę.
|
|