|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Biegi ciężko chodzą
zip - Nie Cze 21, 2009 11:14 Temat postu: [R75] Biegi ciężko chodzą biegi a przede wszystkim 1 i wsteczny ciężko wchodzą chociaż czasem mniej to odczuwam
Gość - Nie Cze 21, 2009 11:16
Ja w swoim 214i wymieniłem wczoraj olej w skrzyni bo też taki problem miałem i bardzo pomogło. Polecam
Dydo - Nie Cze 21, 2009 11:36
Z pewnością jak kolega wyżej mówi, wymiana oleju w skrzyni pomoże. Bardzo możliwe, że już go tam poprostu nie ma, stąd też problemy z wrzuceniem biegów. Zalecam natychmiastową wymianę/dolanie, bo dojdzie do tego, że zaraz po zapaleniu silnika nie będziesz mógł W OGÓLE wrzucić biegu, żadnego.
Rowan - Nie Cze 21, 2009 12:13
zip, a może pada pompka, albo wysprzęglik, mało płynu masz nie wysprzęgla dobrze.
zip - Nie Cze 21, 2009 12:23
a gdzie mogę sprawdzić poziom oleju ? i ewentualnie uzupełnić no i jaki olej, jestem amatorem więc proszę wybaczyć moją niewiedzę na ten temat
Rowan - Nie Cze 21, 2009 12:56
zip, chodzi mi o płyn w układzie sprzęgła. Przy pedale sprzęgła jest pompa, a na niej jest zbiorniczek z białą zakrętką, wyjmij taką gumę, która jest w środku i dolej płynu DOT3/DOT4, włóż gumę i zakręć. Podpompuj pedałem sprzęgła i powinno być lepiej. A powiedz jeszcze czy na zgaszonym silniku też tak ciężko wchodzą?
zip - Nie Cze 21, 2009 17:08
jak silnik jest zgaszony to biegi leciutko wchodzą
Dydo - Nie Cze 21, 2009 18:02
Więc raczej pozostaje wymienić lub wlać (jeśli nie ma go w ogóle) olej do skrzyni, bodajże DOT4.
MaReK - Nie Cze 21, 2009 18:09
Dydo napisał/a: | Więc raczej pozostaje wymienić lub wlać (jeśli nie ma go w ogóle) olej do skrzyni, bodajże DOT4. |
W skrzyni nie ma DOT4 tylko MTF 94. Do pompki sprzegla - uklad hydrauliczny - jak najbardziej mozna wlac DOT4.
Pewnie konczy sie pompa sprzegla i lub wysprzeglik, takie typowe objawy.
Pozdrawiam,
Dydo - Nie Cze 21, 2009 18:14
MaReK napisał/a: | Do pompki sprzegla - uklad hydrauliczny - jak najbardziej mozna wlac DOT4.
|
Arghhh! Pomieszałem pompkę sprzęgła ze skrzynią Sorki za wprowadzenie w błąd i dzięki za poprawkę.
sniffer1980 - Nie Cze 21, 2009 18:48
Witam. Mialem podobne objawy z biegami, bardzo ciezko mi bylo wrzucic jedynke- pedal sprzegla byl bardzo wysoko. Czasem kilka dni spokoju i biegi wchodzily luzno a potem kilka kolejnych ,ze do szalu mnie doprawadzaly proby wrzucenia jedynki na swiatlach. Objawy az do ostatniego czawartku, kiedy na skrzyzowaniu pedal wpadl do srodka i przestal wysprzeglac. Teraz prawie za kazdym razem na postoju przestaje mi wysprzeglac i silnik gasnie ,zeby zaczal wysprzeglac to musze podciagnac pedal stopa do gory i wcisnac raz jeszcze ,wtedy mam sprzeglo. Myslicie,ze plyn dot4 pomoze? czy raczej powinienem szykowac sie na wymiane wysprzeglika i pompy sprzegla? Jutro jade do mechanika
zip - Nie Cze 21, 2009 18:54
ale u mnie sprzęgło chodzi normalnie znaczy ciężej niż w innych samochodach ale czytając forum dużo osób pisało że ten typ tak ma więc to może coś ze skrzynią
sniffer1980 - Nie Cze 21, 2009 19:12
u mnie tez chodzilo normalnie- a problem z biegami mialem, musialem dwa razy wcisnac czasem pedal by wlaczyc jednynke a czasem weszla ciezlo. Ale w czwartek juz sprzeglo przestalo chodzic normalnie. Podjerzewam ,ze to byly pierwszy objawy wysprzeglika lub pompy, bo z tego co czytalem na brytyjskim forum to ludzue tez mieli takie objawy a zaraz potem padala pompa albo wsyprzeglik. Ja mam 45- ke diesla ,ale chyba w 75-ce jest ta sama skrzynia w dieslu i sprzeglo hydrauliczne..
MiReK - Nie Cze 21, 2009 19:59
zip napisał/a: | biegi a przede wszystkim 1 i wsteczny ciężko wchodzą chociaż czasem mniej to odczuwam |
Miałem dokładnie to samo,wystarczyło dolać płynu do pompki sprzęgła.
zip napisał/a: | jak silnik jest zgaszony to biegi leciutko wchodzą |
Dokładnie tak samo było u mnie,płyn w pompce
sniffer1980 - Nie Cze 21, 2009 20:07
hmm.. wiec mi chyba dolanie nie pomoze...
MiReK - Nie Cze 21, 2009 20:15
sniffer1980 napisał/a: | hmm.. wiec mi chyba dolanie nie pomoze... |
Nie mo co"chybać"tylko trzeba spróbować.Jeśli nie pomoże dolanie płynu,to wtedy trzeba szukać innej przyczyny,padła pompka albo wysprzęglik
Rowan - Nie Cze 21, 2009 21:02
sniffer1980, tu może być problem, bo nie wiem jaki układ jest w R45 i jeśli jest tam hydrauliczne sprzęgło, no to będzie zbiorniczek gdzieś osobny, albo jest linka, nie mam pojęcia, nigdy auta na oczy nie widziałem od strony mechaniki.
sniffer1980 - Nie Cze 21, 2009 22:09
w R45 sprzeglo jest hydrauliczne i zbiorniczej jest pondobno te gdzies w okliceac peadlu sprzegla
apples - Nie Cze 21, 2009 22:21
W R45 pompa sprzęgła jest taka sama chyba jak w Freelanderze, a jeżeli tak to podobno pasuje od Lanosa
sTERYD - Nie Cze 21, 2009 23:25
pompka w R45 jest taka jak w R400, (dużo dużo tańsza niż w 75 ) a zbiorniczek jest pod skrzynką bezpieczników pod maską... trzeba te trzy śrubki odkręcić
Rowan - Pon Cze 22, 2009 06:57
sTERYD napisał/a: | pompka w R45 jest taka jak w R400, (dużo dużo tańsza niż w 75 ) a zbiorniczek jest pod skrzynką bezpieczników pod maską... trzeba te trzy śrubki odkręcić |
No właśnie tak mi się coś kojarzyło, że pod maską gdzieś.
sniffer1980 - Pon Cze 22, 2009 12:20
wlasnie tam zajrzalem- mokro zdaje sie ,z problem rozwiazany, kupie wiec tylko pompke
zip - Pon Cze 22, 2009 17:39
gdzie jest dokładnie zbiornik tej pompki, i tak na uboczu czy długo się wymienia filtry bo drogo chcą za wymianę
Rowan - Pon Cze 22, 2009 20:44
zip napisał/a: | gdzie jest dokładnie zbiornik tej pompki |
Na forum znajdziesz mnóstwo tematów opisujących problem.
zip napisał/a: | tak na uboczu czy długo się wymienia filtry bo drogo chcą za wymianę |
Zależy które.... Np. powietrza, to kilka śrubek imbusowych i po kłopocie, kabinowy, no to trochę jest, ale idzie sobie poradzić, paliwa też łatwo, a oleju to z olejem nich Ci wymienią.
mimo66 - Wto Cze 23, 2009 07:33
Zbiornik pompki sprzęgła jest w kabinie nad pedałem sprzęgła, musisz się wśliznąć w okolice pedałów i na pewno ją znajdziesz.
Dobrze by było zdemontować panel z przełącznikami świateł pozycyjne/mijania po lewej stronie, będziesz miał lepszy dostęp i widoczność.
Odkręć pokrywkę wyjmij gumowy kapturek ze środka i strzykawką dolej DOT4.
Ps. Na początku podłóż jakąś szmatkę pod spód i dopiero dolewaj, zakręcaj itp.
thorgalxxx - Pią Lip 22, 2011 20:44
Witam
Podepnę się pod temat. Gdzieś tam pisałem o wymianie sprzęgła i o mojej nieszczęsnej pompie sprzęgła, ale to wszystko daje radę. Mam problem ze zmianą biegów od samego początku. Chodzi o to, że jak jest zimno to ciężko wchodzi 1,2 i czasami 3. Ale jak pojeżdżę z 10 min to wszystko jest ok. Jak jest ciepło nie ma problemu. To może być olej w skrzyni???
Pozdrawiam
warlock - Sob Lip 23, 2011 07:36
Witam.
Podepne sie takzep od temat.
Wymienilem wysprzeglik, oringi w pompce i jakis czas chodzilo ok.
W skrzyni mam swiezy olej. 500km na nim przejechalem.
Zauwazylem takze ze spadla temperatura i nie wchodza mi biegi.
Na poczatku 1 mi ciezko wchodzilo a dzisiaj to prawie wogole mi nic nie wchodzi.
Co ciekawe jak mam zapalony silnik wystepuja problemy. Wylaczam zaplon. Moge zmieniac plynnie biegi. Jak w bije 1 i zapale silnik to nie moge wybic tego biegu.
Co moze byc nie tak? Docisk?
Sprzeglo lapie mi nisko.
apples - Sob Lip 23, 2011 07:55
warlock napisał/a: | Co moze byc nie tak? Docisk?
Sprzeglo lapie mi nisko. | Pompka sprzęgła
warlock - Sob Lip 23, 2011 08:03
apples napisał/a: | warlock napisał/a: | Co moze byc nie tak? Docisk?
Sprzeglo lapie mi nisko. | Pompka sprzęgła |
Dzieki WIELKIE!
|
|