|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - [R820] Gaśnie kiedy wciskam sprzęgło
tomek122 - Sob Lis 06, 2010 21:57 Temat postu: [R820] Gaśnie kiedy wciskam sprzęgło Witam. od paru dni jestem "szczesliwym" posiadaczem ROVERka. i zaczely mi sie z nim problemy, mianowicie chodzi o to ze spadaja obroty do zera kiedy wciskam sprzeglo i nie da rady go odpalic kiedy mam noge na sprzegle bylem z tym u kilku znawcow aby sie mniej wiecej rozeznac w tym co moglo sie stac i praktycznie niedowiedzialem sie niczego poniewaz kazdy z nich mial inna teorie na ten temat. jeden mowil o przestawionym zaplonie drugi o czujniku polozenia pedala sprzegla inni zas o czujniku polozenia walu lozysku oporowym itd. jednym slowem slowem mam teraz metlik w glowie i szczerze mowiac zaczynam zalowac ze go nabylem. kolejnym mankamentem jest uklad chlodniczy. nie wiem czy go dobrze odpowietrzylem w kazdym razie robilem tak jak wyczytalem na waszym forum i lipa bo w zbiorniczku wyrownawczym nadal plyn buzuje kiedy silnik sie rozgrzeje. bardzo prosze o pomoc bo juz brakuje mi pomyslow co dalej robic
Tomek1212 - Sob Lis 06, 2010 23:56 Temat postu: Re: [R820 Si 94'] gasnie kiedy wciskam sprzeglo
tomek122 napisał/a: | Witam. od paru dni jestem "szczesliwym" posiadaczem ROVERka. i zaczely mi sie z nim problemy, mianowicie chodzi o to ze spadaja obroty do zera kiedy wciskam sprzeglo |
Towarzyszą temu jakieś niepokojące maetaliczne odgłosy ?
tomek122 napisał/a: | i nie da rady go odpalic kiedy mam noge na sprzegle |
Kręci i nie zapala, czy w ogóle nie zakręci ?
tomek122 napisał/a: | w zbiorniczku wyrownawczym nadal plyn buzuje kiedy silnik sie rozgrzeje. |
Buzuje, tzn wyrzuca ci płyn przez zakręcony korek ?
tomek122 - Pon Lis 08, 2010 12:00
nie wlasnie chodzi o to ze nic nie slychac. dlatego nie wydaje mi sie zebyt to bylo lozysko oporowe. gasnie na postoju kiedy wciskam sprzeglo lub kiedy dojezdzam do skrzyzowania. jazda nim w tej chwili jest bardzo ciezka
[ Dodano: Pon Lis 08, 2010 12:00 ]
jezeli chodzi o plyn to jest tak, kiedy silnik jest nie rozgrzany i odkrecam korek to ulatuje powietrze ale to raczej normalne za to kiedy jest rozgrzany przy odkreceniu korka woda leci jak z fontanny. jak go kuoilem byl pekniety zbiorniczek wyrownawczy. ale z tego co zauwazylem to on byl raczej przedziurawiony niz jak by mial wyszczelic pod cisnieniem
Tomek1212 - Pon Lis 08, 2010 19:34
Jeżeli robi aż takie ciśnienie w układzie chłodzenia to możesz mieć kolego uszczelkę pod głowicą do roboty.
tomek122 - Pon Lis 08, 2010 21:22
tez o tym myslalem ale juz jestr ok. byl zle odpowietrzony. teraz zostala kwestia tego ze mi gasnie. spotkales sie juz z czyms takim?
AndrewS - Pon Lis 08, 2010 23:02
tomek122 napisał/a: | za to kiedy jest rozgrzany przy odkreceniu korka woda leci jak z fontanny |
to tez jest normalne, odkrecajac korek zmniejszasz cisnienie w ukladzie, przez to obniza sie temperatura wrzenia plynu chlodzenia
uwaga z takimi zabawami, grozi to poparzeniem
Tomek1212 - Pon Lis 08, 2010 23:17
tomek122 napisał/a: | teraz zostala kwestia tego ze mi gasnie. spotkales sie juz z czyms takim? |
Niestety tu ci nie pomogę, wszystkie 800tki jakie posiadałem miały automatyczne skrzynie biegów.
[ Dodano: Pon Lis 08, 2010 23:17 ]
AndrewS napisał/a: | tomek122 napisał/a: | za to kiedy jest rozgrzany przy odkreceniu korka woda leci jak z fontanny |
to tez jest normalne, odkrecajac korek zmniejszasz cisnienie w ukladzie, przez to obniza sie temperatura wrzenia plynu chlodzenia
uwaga z takimi zabawami, grozi to poparzeniem |
Generalnie tak, ale zazwyczaj nie powinno robić się zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Tym bardziej jeżeli jest sprawny zaworek w korku.
tomek122 - Wto Lis 09, 2010 17:55
w czwartek jestem ugadany z mechanikiem. zobaczymy co on powie. nie wiem czy to ma cos wspolnego z tym jego gasnieciem ale pala mi sie kontrolki od abs i poduszek
Tomek1212 - Wto Lis 09, 2010 18:59
Od poduszek to norma w tych autach, a ABS zapewne od któregoś z czujników (w sumie też norma w tym aucie).
Obie te kontrolki nie mają żadnego wpływu na gaśnięcie silnika.
flapjck1 - Wto Lis 09, 2010 19:15
a gasnie pewnie przez problemy z funkcjonowaniem silniczka krokowego - masz aluminiowa przepustnice z silnickziem krokowym od gory?
Tomek1212 - Wto Lis 09, 2010 19:25
To powinien też zgasnąć po wrzuceniu na luz, no i nie powinno być problemów z odpaleniem z wciśniętym sprzęgłem.
flapjck1 - Wto Lis 09, 2010 23:29
jak ma zamknieta przepustnice to nei odpali sprzeglo to ze tak powiem przy okazji naciska
zobacz czy jak naciskasz gaz to wtedy sie uruchamia silnik
tomek122 - Pon Lis 15, 2010 22:24
chyba mnie czeka wyciagniecie skrzyni. wczoraj odlaczylem wysprzeglik od dzwigni sprzegla i probowalem recznie docisnac sprzeglo. co sie okazalo samochod zgasl, wydaje mi sie ze zle poskladali przy wymianie tarczy. a ze to bylo robione 2 miesiace temu to juz reklamacja raczej nie wchodzi w gre
AndrewS - Pon Lis 15, 2010 23:34
zaraz zaraz, albo nie doczytalem, albo jestem slepy
w/w czujniki o ile sa, to pewnie tylko przy automacie
a nie widze info, ze to automat
leo1009 - Wto Lis 16, 2010 00:11
to jest gazówka?
Tomek1212 - Wto Lis 16, 2010 00:16
AndrewS napisał/a: | zaraz zaraz, albo nie doczytalem, albo jestem slepy
w/w czujniki o ile sa, to pewnie tylko przy automacie
a nie widze info, ze to automat |
Automat gaśnie gdy wciska sprzęgło ? Nie chodziło ci przypadkiem o tempomat ?
Pomijam fakt, że rovery serii 800 z silnikiem 2,0 nie posiadały tempomatu.
AndrewS - Wto Lis 16, 2010 16:12
ehh kurde brak myslenia z mojej strony moze to przez ta pore
wydaje mi sie ze widzialem gdzies 800 2.0 z tempomatem
a wracajac do tematu
wiec jesli to jest 2.0 manual bez tempomatu to kompletnie nie widze zwiazku w takim zachowaniu:
tomek122 napisał/a: | chyba mnie czeka wyciagniecie skrzyni. wczoraj odlaczylem wysprzeglik od dzwigni sprzegla i probowalem recznie docisnac sprzeglo. co sie okazalo samochod zgasl |
bo taka konfiguracja nie ma
tomek122 napisał/a: | czujniku polozenia pedala sprzegla inni zas o czujniku polozenia walu lozysku oporowym |
jesli gasnie po wysprzegleniu to do sprawdzenia, regulacji przepustnica, kanalik obejsciowy w przepustnicy, no i reset pamieci adaptacyjnej
Tomek1212 - Wto Lis 16, 2010 19:42
Jeszcze jedna sprawa, czy samochód pracuje na biegu jałowym na postoju na luzie, oraz czy gaśnie gdy na postoju wciskamy sprzęgło i próbujemy wrzucić bieg.
Być może sprzęgło ciągnie i dlatego gaśnie, bo po prostu silnik się dusi.
tomek122 - Sro Lis 17, 2010 17:53
nie jezeli samochod jest na luzie jest wszystko ok. dopiero kiedy wciskam sprzeglo automatycznie maleja obroty i gasnie.
Konix - Sro Lis 17, 2010 18:01
Jak dodasz troszkę gazu to też gaśnie?
Tomek1212 - Sro Lis 17, 2010 18:21
tomek122 napisał/a: | dopiero kiedy wciskam sprzeglo automatycznie maleja obroty i gasnie. |
Jak wrzucisz bieg, czy nawet na luzie ?
tomek122 - Pią Lis 19, 2010 01:15
nie jak dodam gazu to jest ok. musze go trzymac na minimum 1500 obrotow. dzisiaj rozbieralem sprzeglo. jest wszystko ok ale problem nadal pozostaje
[ Dodano: Pią Lis 19, 2010 01:15 ]
aha i jeszcze jedno pytanie. jak ja mam odpowietrzyc to sprzeglo? na wysprzegliku czy gdzie indziej, bo pod pedalami nie widze nic takiego a jest zapowietrzona pompka
Konix - Pią Lis 19, 2010 02:20
Sprzęgło odpowoetrza się na wysprzęgliku.
tomek122 - Nie Lis 21, 2010 13:33
witam. w koncu doszedlem do tego co bylo przyczyna gasniecia samochodu. czujnik polozenia walu byl powodem a mianowicie wal ma luzy i czujnik stykal sie z kolem dwumasowym. wystarczyla podkladka pod czujnik i na jakis czas mam spokoj. zostaly mi do zrobienia jeszcze abs. z nimi tez jest dziwna sprawa bo poprzedni wlasciciel mowil ze zima mu gasla kontrolka i abs dzialal. mozliwe ze jakis przewod jest przetarty.
Konix - Nie Lis 21, 2010 14:35
tomek122 napisał/a: | wal ma luzy i czujnik stykal sie z kolem dwumasowym |
Niemożliwe żeby były takie luzy, panewki masz do wymiany i prawdopodobnie wał do szlifowania.
AndrewS - Nie Lis 21, 2010 22:49
tomek122 napisał/a: | czujnik stykal sie z kolem dwumasowym. |
sprostuje ,zeby nie wprowadzac przyszłych czytających w blad, "kołem zamachowym", 800 setka nie ma koła dwumasowego
sam czujnik byl czysty bo kiedys moj w serii K mial spory taki jakby nagar na sobie
moze podobnie jest u Ciebie i dlatego wydaje sie za długi
albo ktos zastosowal inny nie oryginalny czujnik
hmm dziwny przypadek wręcz jak pisze Konix niemozliwy
tomek122 - Pon Lis 22, 2010 15:55
tak mi powiedzial mechanik. jak ruszalem kolem kiedy rozbieralem sprzeglo tez nie czulem luzow
|
|