|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r416]jaki model przewodów wysokiego napięcia
brozo - Pią Mar 04, 2011 19:51 Temat postu: [r416]jaki model przewodów wysokiego napięcia witam poszukuje modelu przewodów zapłonowych do silnika k164f kupiłem przewody bosha ale okazało sie ze sa inne , za krótkie , przewód najdłuższy ma około 60 cm a ten od cewki do kopułki jest bardzo długu i moje pytanie jest takie czy ma ktoś pudełko na którym jest jakieś oznaczenie bo wg katalogu nie ma innych niż te co mam z góry dziękuje za odpowiedzi
darek_wp - Pią Mar 04, 2011 20:16
Zobacz tutaj http://www.iparts.pl/auto...661-100153.html
Osobiście nie polecam NGK - wymieniałem kilka kompletów i w końcu zrezygnowałem. Obecnie mam kable Janmor i pracują bez zarzutu.
kasjopea - Pią Mar 04, 2011 21:47
Ja mam boscha, zdaję się, że takie http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=867 i wszystko pasuje.
Janmory zbyt długo u mnie nie pociągnęły.
Kot - Pią Mar 04, 2011 23:52
Ja kupilem najtansze czyli BOSCHA na razie jest wszystko ok a zmienialem przed zima
brozo - Sob Mar 05, 2011 08:27
noja kupiłem bosha i za krótkie a wszystkie parAMETRY WSKAZUJĄ NA TE PRZEWODY
Tomi - Sob Mar 05, 2011 15:18
Nie masz Bosch'a bo zbyt długo byś nie pojeździła
Masz to:
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=100
Pamiętam, bo sam Ci wymieniałem, po tym jak wymieniliśmy kopułkę, palec (bo przewody są nowe) i podczas wymiany kopułki wypalona końcówka przewodu Janmora została w ręku.
ralfi83 - Sob Mar 05, 2011 15:25
ja mam NGK juz ze 2 lata i jest wszystko OK
oznaczenie chyba RC-RV415
kasjopea - Sob Mar 05, 2011 17:48
Tomi,
W każdym razie przewodów Janmora ze wspomnianego przez Ciebie powodu nie polecam.
tom125 - Sob Mar 05, 2011 17:53
Tylko Bosch.
Tomi - Sob Mar 05, 2011 18:10
tom125 napisał/a: | Tylko Bosch. |
Bosch też nie jest zbyt dobry
brozo - Sob Mar 05, 2011 21:52
ralfi83, RC-RV415te mi nie pasują bo takie miałem te są za krótkie tylko janmory pasowały wg opisu do mnie tych z linka nie znalazłem bo cewkę mam na silkniku
Adrian - Nie Mar 06, 2011 08:34
brozo napisał/a: | RC-RV415te mi nie pasują bo takie miałem te są za krótkie |
Takie mam i pasują be problemu. Nie wiem czemu miałby nie pasować u Ciebie.
brozo - Nie Mar 06, 2011 10:04
dlatego że w tym co podałeś przewód masz najdłuższy 56cm a mi potrzeba 59 i pomiędzy cewka a kopułka mam 60 cm a tam jest 40 i dlatego nie pasuje
ralfi83 - Nie Mar 06, 2011 18:50
dziwne rzeczy z tymi przewodami
brozo - Nie Mar 06, 2011 19:37
ralfi83, właśnie wiem myślałem że są jedne kable i git a tu widzę ze 3rodzaje tak jak z paskiem rozrządu 1,6 16v a tu 3 różne paski 2 rolki i po numerze silnika tak wychodzi , trzeba rozebrać i dopiero wiadomo co i jak
a jak sie teraz okazuje mam kable od 1,4 16v co ma cewkę na misce, i tak mnie zastanawia dlaczego na misce a nie wyżej przecież cała woda na nią leci
Tomi - Nie Mar 06, 2011 22:59
brozo napisał/a: | ralfi83, właśnie wiem myślałem że są jedne kable i git a tu widzę ze 3rodzaje tak jak z paskiem rozrządu 1,6 16v a tu 3 różne paski 2 rolki i po numerze silnika tak wychodzi , trzeba rozebrać i dopiero wiadomo co i jak
a jak sie teraz okazuje mam kable od 1,4 16v co ma cewkę na misce, i tak mnie zastanawia dlaczego na misce a nie wyżej przecież cała woda na nią leci |
1.4 16v i 1.6 16v ma takie same przewody, cewkę i umiejscowione w tym samym miejscu. W kwestii rozrządu są 2 rodzaje i można rozpoznać choćby po kolorze korka wlewu oleju. Jeśli rozmawiasz z kimś kto nic nie wie na temat Rovera, to będzie Ci za każdym razem wymyślał jakąś bajkę, aby tylko było, że to Rover jest pokręcony a nie sprzedawca niekompetentny.
[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 22:59 ]
Podsumowując do silników K16 (bez VVC) występują 3 rodzaje przewodów zapłonowych.
* Pierwszy model występuje w kanciakach, w których zastosowana jest cewka podobna do puszki z napojem, umiejscowiona za lampą (tylko wersja 1.4 16v).
* Drugi typ to układ, w którym cewka umieszczona z tyłu silnika (zarówno wersja 1.4 16v i 1.6 16v są identyczne komponenty). Ten typ to układ zastosowany w Roverkach z lat 96-99. * Trzeci układ to układ stosowany po 99 roku, który składa się z 2 przewodów (2 cewki umieszczone na silniku). Tu nie ma żadnych kombinacji i nie ma, że nie pasuje.
Podsumowując w Roverach 414Si i 416Si (mowa o tzw. okrąglakach wersjach z manualną skrzynią) występuje jeden typ zapłonu i jeden typ przewodów WN.
brozo - Pon Mar 07, 2011 06:17
Tomi, ok kolego może masz racje ale nie zgodze sie z teorią że do mojego silnika jest jeden rodzaj przewodów bo kupiłem bosha i są za krótkie co pisałem wcześniej i wybacz ale skoro mam cewke na misce olejowej a przewód łączący cewke z kopułka ma może 40 cm wiec coś nie halo musiałem kupić jan-mory bo nie znalazłem na szybko innych pasujących a te co podawaliście bo rc-rv415 są za krótkie
a to są wtmiary jan morów
i oba są do 416
a co do rozrządu to jak poznać po korku jaka dłusość paska?? bo do mnie są 2 rodzaja 143 zęby i 145 i ja wiem jaki idzie a dla podpowiedzi powiem że mam korek czarny , bo z tego co wiem długośc zależy od napinacza, ale chętnie sie dowiem o tajnikach rovera 400
Adrian - Pon Mar 07, 2011 07:48
Korek czarny - ręczny napinacz + pasek 143
korek żółty - automatyczny napinacz + pasek 145
shilus82 - Pon Mar 07, 2011 09:55
a ja mam przewody Hart (zdaje się że Polskie) kosztowały coś koło 8 dych i hulają do dziś (ponad 1,5 roku) i jest spokój
driftdreamer - Pon Mar 07, 2011 16:24
AdrianWWL, a ja mam korek czarny - automatyczny napinacz + pasek 145
to chyba nie ma reguły na to, no albo poprzedni właściciel zmienił korek w co wątpie.
A apropo kabli to też kupiłem boscha i wszystkie są dobre oprócz tego do cewki, był taki króciutki ze aż się uśmiałem miał może ze 20 cm:)
brozo - Pon Mar 07, 2011 17:49
AdrianWWL, ok masz racje , ale gdzie byłeś jak latałem z paskami:D dobra koniec tematu już sie uporałem z tymi przewodami
|
|