Zobacz temat - [R45] kody błędów i sprzęgło
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] kody błędów i sprzęgło

piterek1812 - Wto Kwi 05, 2011 13:35
Temat postu: [R45] kody błędów i sprzęgło
1. Witam. Byłem dzisiaj w servisie Roverka zdiagnozować co go boli i dlaczego jest słaby i ma odcinkę przy 4 tys.
Zdiagnozowało mi się 8 błędów 7 zostało usuniętych a jeden zostaje cały czas "P1222",
I teraz niech ktoś mi wytłumaczy co to za błąd.
2. A jeżeli chodzi o sprzęgło to bierze mi przy samym końcu i chciałbym wiedzieć czy można jakoś to wyregulować czy trzeba robić całe sprzęgło?

Reszta błędów to:
P0216
P0237
P0251
P1404
P1215
P1621
P0336

adamsky - Wto Kwi 05, 2011 13:51

piterek1812 napisał/a:
dlaczego jest słaby i ma odcinkę przy 4 tys.

kolego.. wpisz w wyszukiwarkę "przepływomierz"
to na 99,9% przepływka.
możesz kupić : oryginalny, zamiennik, oryginalny do Vectry 1,7D i przełożyć sam wkład, albo wyczyścić.
Użyj szukajki to wszystko sprawdzisz ;)

co do sprzęgła to być może wysprzęglik pada...

blad p1222 to regulacja faz rozrządu.
masz jeszcze jakieś objawy oprócz słabego silnika i odcinki przy 4k obr/min ??
nie kopci na biało, nie masz problemów z odpaleniem??

piterek1812 - Wto Kwi 05, 2011 14:06

Temat z przepływką mam juz za sobą i ta jest wymieniona na Oplowską i na 100% to nie jest przepływomierz. Mój problem z mułowatym silnikiem i z tym że się nie wkręca powyżej 4tys opisywałem i juz dużo sprawdzałem i kombinowałem. Niestety obawiam się że to będzie coś z pompą. Wolał bym tego uniknąć. NIe chce sam oceniać i dla tego pytam na forum bo tutaj są zdecydowanie mądrzejsi ludzie ode mnie ;)

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 14:06 ]
z odpalaniem są problemy ale tylko w zimę i czasami zdarzy się w ciepłe dni ale to raz na wiele odpaleń. Co do kopcenia to tylko przy odpalaniu zakopci na biało a podczas jazdy nie zauważyłem nic takiego. Więcej objawów nie zauważyłem, tylko obcinka obrotów(chociaz czasami zdarzy mu się wkręcić powyżej 4 tys) i mułowaty od niskich obrotów.

adamsky - Wto Kwi 05, 2011 14:07

to skoro nie przepływka i problem się nie rozwiązał to kolejne 90% obstawię na sterownik pompy. jaki masz przebieg w iTD ? koszt wymiany/regeneracji sterownika to ok 700 pln.
ostatnim razem robił to kolega Jugol, a ja w styczniu całą pompę regenerowałem za 3,1k pln więc te pompy są droooogie ;)


p.s. zapoznaj się z tym tematem.
http://forum.roverki.eu/v...ight=moja+walka

p.s.2. podaj ten swój przebieg i przebieg kiedy wymieniałeś przepływkę.
ten błąd P1222 trochę tak jakby wskazywał że może rozrząd Ci przeskoczył... ale nie jestem do końca pewien...

piterek1812 - Wto Kwi 05, 2011 14:14

przebieg mam już 202k i wcale nie byłbym zdziwiony gdyby to była pompa ale chciałbym tego uniknąć. Co do cen za pompę i za regeneracje vp30 trochę wiem bo mojemu znajomemu padła pod koniec marca i jestem na bieżąco.
A reszta tych błędów które zostały usuniete od czego są?

Przepływkę wymieniałem przy 195k,

Remigiusz - Wto Kwi 05, 2011 14:21

Kod P1222 to jest Timing Selenoid na pompie: :sad:
Tutaj masz opis:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=372605

Monza go tez z innej pompy wyciągnąć czy od 220 bo są takie same z tego co pamietam. Siedzi od spodu pompy taki czujnik :wink: Tylko gorzej go jako nówkę dostać.

Tutaj masz foto story:
http://www.roverdiesel.co...eplacement.html

adamsky - Wto Kwi 05, 2011 14:24

Remi55 napisał/a:
Kod P1222 to jest Timing Selenoid na pompie:

kurza twarz ! gdzie żeś to wyczaił? bo co ja patrzyłem to regulacja faz rozrządu.. ;/ i koledze jeszcze źle mówię...

Remigiusz - Wto Kwi 05, 2011 14:28

adamsky8811, Sie wie :razz:
adamsky - Wto Kwi 05, 2011 14:40

Remi55 napisał/a:
Sie wie :razz:

spoko spoko, też będę wiedział :mrgreen:

Jugol - Wto Kwi 05, 2011 15:35

...a można w/w sprawcę zakupić tu: http://allegro.pl/zawor-m...1540087711.html , solidna firma, części miałem od nich po 2 dniach :ok: Polecam i powodzenia życzę :ok:
piterek1812 - Wto Kwi 05, 2011 16:48

jeżeli miałbym 100% pewności że to jest to co szwankuje w moim cudeńku to 120 zł nie było by takie straszne w porównaniu do ceny za używaną pompę bądź regeneracje.
A chciałbym poczuć moc tych 101 koni które mają być pod maską. Na razie to tatowym transporterem 60hp jeździ się niewiele gorzej :p

pgrad - Wto Kwi 05, 2011 19:41

Poczytałem trochę o tym ten błąd to dokładnie: p1222, Injector Control Circuit Intermittent (przerwany obwód sterowania wtryskiwaczy)
Wskazuje na problem z pompą paliwa. Z tego co wyczytałem na angielskich forach to czasami wystarczy wyczyścić kostkę od pompy paliwa. Ogólnie wraz z tym błędem silnik robi się głośniejszy (jak traktor) i nie ma mocy poniżej 2000rpm.

piterek1812 - Wto Kwi 05, 2011 20:11

P1222 Timing Governor Negative Deviation

Test Not Complete for this DTC.
Negative governor deviation.

To jest właśnie błąd jaki jest w moim roverku z opisem.

I jeszcze jedno pytanie: Ten zawór magnetyczny jest taki sam w vp44? jeżeli tak to mógłbym sobie podmienić i sprawdzić.

Jugol - Wto Kwi 05, 2011 21:41

piterek1812 napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie: Ten zawór magnetyczny jest taki sam w vp44? jeżeli tak to mógłbym sobie podmienić i sprawdzić.


wg mnie wyglądają identycznie- spróbuj jak możesz- przecież w powietrze nie wyleci :spoko: , najwyżej nie odpali, lub będzie się dusił, nierówno pracował itp.

piterek1812 - Wto Kwi 05, 2011 22:21

Tak zrobię.
Jak tylko jutro znajde chwile to skoczę do kolegi i podmienimy.
Napisze jak juz będę wiedział coś wiecej.

marcin78wawa - Wto Kwi 12, 2011 21:45

Witam,
w moim R 45 mam podobny problem z odpalaniem w zimę, gdy temperatura spadnie poniżej 0 st. C to trzeba go kręcić ok. 6 sek. żeby odpalił, wystarczy że temperatura będzie 1 st. C na plusie to odpala od razu. Dodam że, wymieniłem filtr paliwa, filtr powietrza, wszystkie cztery świece i założyłem dodatkowy zaworek zwrotny za filtrem paliwa, ale to nic nie pomogło. W moim przypadku generowane są następujące błędy:

P1215 Terminal 15 - Ignition
P1221 Timing Governor Positive Deviation.

i nie można ich skasować, może ktoś wie co te błędy oznaczają :?:

piterek1812 - Czw Kwi 28, 2011 22:08

Koniec problemów z Roverkiem :rotfl: . Autko śmiga aż miło, wkręca się na obroty, zniknęło głośne klekotanie i wróciła moc. Jestem Wam wdzięczny za pomoc i dobrą radę. Mam nadzieję że już nie będę miał podobnych objawów.
Koszt całej "przyjemności" to 299,99,-
125 zł zawór magnetyczny, 120 zł diagnostyka komputerowa i 54,99 zł dobre 0,7 Dla Kolegi który przełożył mi ten zaworek. :mrgreen:

marcin78wawa - Sob Kwi 30, 2011 20:41

Witaj piterek1812,

wszystko wskazuje na to, że w moim R45 też uszkodzony jest zawór magnetyczny. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Po wymianie zaworu magnetycznego przy ilu obrotach odcina? (bo u mnie przy 4 tyś.)
2. Gdzie kupiłeś ten zawór?
3. I czy ciężko jest wymienić ten zawór?

z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

piterek1812 - Nie Maj 01, 2011 01:02

marcin78wawa

1. Przed wymianą tez odcinał mi przy 4 tys. po wymianie kręci powyżej 4 i znacznie polepszyła się dynamika auta.
2. zawór kupiłem na tej aukcji http://allegro.pl/zawor-m...1565099991.html , zresztą sprzedawca wcześniej polecony przez kolegę Jugola i sam moge powiedzieć że pełna profeska.
3. Nie jest aż tak ciężko wymienić ale trzeba mieć dłuższą chwilę odrobinę cierpliwości. Tu masz opisane co i jak - http://www.roverdiesel.co...eplacement.html

Najlepszym rozwiązaniem było by podłączyć roverka pod T4, zobaczyć czy masz błędy i wtedy próbować coś z tym robić.
Jeżeli będziesz miał jakieś pytania to pisz, pomogę ile tylko będę mógł.

marcin78wawa - Nie Maj 01, 2011 11:01

dzięki piterek1812,

podpinałem już pod T4 i wyskoczyły błędy:

P1215 Terminal 15 - Ignition
P1221 Timing Governor Positive Deviation

najpierw wymienię zawór,a jak to nie pomoże to będę kombinował dalej.

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

piterek1812 - Sob Maj 07, 2011 20:23

Powracając do tematu. Problem z obrotami z głowy ale nadal zostaję to sprzęgło.
Jechałem dzisiaj z pracy, komplet pasażerów, każdy powyżej 80kg i co zauważyłem. Jadąc pod górkę, gaz w podłogę, obroty rosną a prędkość wcale.
Powiedzcie mi czemu tak się dzieję (to napewno coś ze sprzęgłem) ile może kosztować mnie naprawa i dla czego aż tyle :(
Dopisze jeszcze że autko ma już 205tys przebigu i chyba nic dziwnego że cos się popsuje.

Jugol - Sob Maj 07, 2011 20:28

Ślizga Ci się sprzęgło. Sprzęgło w cenach od 400- 1000pln, wymiana 350-450 pln.
Remigiusz - Sob Maj 07, 2011 20:31

piterek1812, sprzęgło National cos ok 450zl a koszt wymiany nie wiem ale myślę ze ok 150 do 300zl :wink:

Mozna tez sprawdzic czy sprzeglo dobrze lapie tak:
Zaciągnąć ręczny na max. i puszczać delikatnie sprzęgło jeżeli auto nie zgaśnie a obroty zaczną rosnąc sprzęgło jest do wymiany lub jego docisk.

marcin78wawa - Nie Maj 08, 2011 12:00

sprawdź czy przypadkiem nie zatarła się łapa sprzęgła, więcej na ten temat masz tutaj http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50459
Koju - Czw Maj 26, 2011 09:03

piterek1812 napisał/a:
Jechałem dzisiaj z pracy, komplet pasażerów, każdy powyżej 80kg i co zauważyłem. Jadąc pod górkę, gaz w podłogę, obroty rosną a prędkość wcale.


Tak jak napisał przedmówca,przed zakupem sprzęgła trzeba koniecznie zrzucić skrzynie i sprawdzić stan łapy.Widziałem już przypadek jak mechanik "spalił buraka" z dwoma dobrymi sprzęgłami w reku,nowym do wymiany i dobrym wymontowanym z auta ;)
Proponuję to zrobić jak najszybciej ponieważ dalsza jazda spowoduje przypalenie tarczy sprzęgłowej a może obejść się bez dodatkowych kosztów.

Ps.
u mnie pomogło dwukrotne czyszczenie/smarowanie łapy od zewnętrznej strony skrzyni (od września 2010r. objawy nie wracają) możesz spróbować tego zabiegu czy będzie jakaś poprawa.

Pozdro.