|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] kody błędów i sprzęgło
piterek1812 - Wto Kwi 05, 2011 13:35 Temat postu: [R45] kody błędów i sprzęgło 1. Witam. Byłem dzisiaj w servisie Roverka zdiagnozować co go boli i dlaczego jest słaby i ma odcinkę przy 4 tys.
Zdiagnozowało mi się 8 błędów 7 zostało usuniętych a jeden zostaje cały czas "P1222",
I teraz niech ktoś mi wytłumaczy co to za błąd.
2. A jeżeli chodzi o sprzęgło to bierze mi przy samym końcu i chciałbym wiedzieć czy można jakoś to wyregulować czy trzeba robić całe sprzęgło?
Reszta błędów to:
P0216
P0237
P0251
P1404
P1215
P1621
P0336
adamsky - Wto Kwi 05, 2011 13:51
piterek1812 napisał/a: | dlaczego jest słaby i ma odcinkę przy 4 tys. |
kolego.. wpisz w wyszukiwarkę "przepływomierz"
to na 99,9% przepływka.
możesz kupić : oryginalny, zamiennik, oryginalny do Vectry 1,7D i przełożyć sam wkład, albo wyczyścić.
Użyj szukajki to wszystko sprawdzisz
co do sprzęgła to być może wysprzęglik pada...
blad p1222 to regulacja faz rozrządu.
masz jeszcze jakieś objawy oprócz słabego silnika i odcinki przy 4k obr/min
nie kopci na biało, nie masz problemów z odpaleniem??
piterek1812 - Wto Kwi 05, 2011 14:06
Temat z przepływką mam juz za sobą i ta jest wymieniona na Oplowską i na 100% to nie jest przepływomierz. Mój problem z mułowatym silnikiem i z tym że się nie wkręca powyżej 4tys opisywałem i juz dużo sprawdzałem i kombinowałem. Niestety obawiam się że to będzie coś z pompą. Wolał bym tego uniknąć. NIe chce sam oceniać i dla tego pytam na forum bo tutaj są zdecydowanie mądrzejsi ludzie ode mnie
[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 14:06 ]
z odpalaniem są problemy ale tylko w zimę i czasami zdarzy się w ciepłe dni ale to raz na wiele odpaleń. Co do kopcenia to tylko przy odpalaniu zakopci na biało a podczas jazdy nie zauważyłem nic takiego. Więcej objawów nie zauważyłem, tylko obcinka obrotów(chociaz czasami zdarzy mu się wkręcić powyżej 4 tys) i mułowaty od niskich obrotów.
adamsky - Wto Kwi 05, 2011 14:07
to skoro nie przepływka i problem się nie rozwiązał to kolejne 90% obstawię na sterownik pompy. jaki masz przebieg w iTD ? koszt wymiany/regeneracji sterownika to ok 700 pln.
ostatnim razem robił to kolega Jugol, a ja w styczniu całą pompę regenerowałem za 3,1k pln więc te pompy są droooogie
p.s. zapoznaj się z tym tematem.
http://forum.roverki.eu/v...ight=moja+walka
p.s.2. podaj ten swój przebieg i przebieg kiedy wymieniałeś przepływkę.
ten błąd P1222 trochę tak jakby wskazywał że może rozrząd Ci przeskoczył... ale nie jestem do końca pewien...
piterek1812 - Wto Kwi 05, 2011 14:14
przebieg mam już 202k i wcale nie byłbym zdziwiony gdyby to była pompa ale chciałbym tego uniknąć. Co do cen za pompę i za regeneracje vp30 trochę wiem bo mojemu znajomemu padła pod koniec marca i jestem na bieżąco.
A reszta tych błędów które zostały usuniete od czego są?
Przepływkę wymieniałem przy 195k,
Remigiusz - Wto Kwi 05, 2011 14:21
Kod P1222 to jest Timing Selenoid na pompie:
Tutaj masz opis:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=372605
Monza go tez z innej pompy wyciągnąć czy od 220 bo są takie same z tego co pamietam. Siedzi od spodu pompy taki czujnik Tylko gorzej go jako nówkę dostać.
Tutaj masz foto story:
http://www.roverdiesel.co...eplacement.html
adamsky - Wto Kwi 05, 2011 14:24
Remi55 napisał/a: | Kod P1222 to jest Timing Selenoid na pompie: |
kurza twarz ! gdzie żeś to wyczaił? bo co ja patrzyłem to regulacja faz rozrządu.. i koledze jeszcze źle mówię...
Remigiusz - Wto Kwi 05, 2011 14:28
adamsky8811, Sie wie
adamsky - Wto Kwi 05, 2011 14:40
Remi55 napisał/a: | Sie wie |
spoko spoko, też będę wiedział
Jugol - Wto Kwi 05, 2011 15:35
...a można w/w sprawcę zakupić tu: http://allegro.pl/zawor-m...1540087711.html , solidna firma, części miałem od nich po 2 dniach Polecam i powodzenia życzę
piterek1812 - Wto Kwi 05, 2011 16:48
jeżeli miałbym 100% pewności że to jest to co szwankuje w moim cudeńku to 120 zł nie było by takie straszne w porównaniu do ceny za używaną pompę bądź regeneracje.
A chciałbym poczuć moc tych 101 koni które mają być pod maską. Na razie to tatowym transporterem 60hp jeździ się niewiele gorzej
pgrad - Wto Kwi 05, 2011 19:41
Poczytałem trochę o tym ten błąd to dokładnie: p1222, Injector Control Circuit Intermittent (przerwany obwód sterowania wtryskiwaczy)
Wskazuje na problem z pompą paliwa. Z tego co wyczytałem na angielskich forach to czasami wystarczy wyczyścić kostkę od pompy paliwa. Ogólnie wraz z tym błędem silnik robi się głośniejszy (jak traktor) i nie ma mocy poniżej 2000rpm.
piterek1812 - Wto Kwi 05, 2011 20:11
P1222 Timing Governor Negative Deviation
Test Not Complete for this DTC.
Negative governor deviation.
To jest właśnie błąd jaki jest w moim roverku z opisem.
I jeszcze jedno pytanie: Ten zawór magnetyczny jest taki sam w vp44? jeżeli tak to mógłbym sobie podmienić i sprawdzić.
Jugol - Wto Kwi 05, 2011 21:41
piterek1812 napisał/a: | I jeszcze jedno pytanie: Ten zawór magnetyczny jest taki sam w vp44? jeżeli tak to mógłbym sobie podmienić i sprawdzić. |
wg mnie wyglądają identycznie- spróbuj jak możesz- przecież w powietrze nie wyleci , najwyżej nie odpali, lub będzie się dusił, nierówno pracował itp.
piterek1812 - Wto Kwi 05, 2011 22:21
Tak zrobię.
Jak tylko jutro znajde chwile to skoczę do kolegi i podmienimy.
Napisze jak juz będę wiedział coś wiecej.
marcin78wawa - Wto Kwi 12, 2011 21:45
Witam,
w moim R 45 mam podobny problem z odpalaniem w zimę, gdy temperatura spadnie poniżej 0 st. C to trzeba go kręcić ok. 6 sek. żeby odpalił, wystarczy że temperatura będzie 1 st. C na plusie to odpala od razu. Dodam że, wymieniłem filtr paliwa, filtr powietrza, wszystkie cztery świece i założyłem dodatkowy zaworek zwrotny za filtrem paliwa, ale to nic nie pomogło. W moim przypadku generowane są następujące błędy:
P1215 Terminal 15 - Ignition
P1221 Timing Governor Positive Deviation.
i nie można ich skasować, może ktoś wie co te błędy oznaczają
piterek1812 - Czw Kwi 28, 2011 22:08
Koniec problemów z Roverkiem . Autko śmiga aż miło, wkręca się na obroty, zniknęło głośne klekotanie i wróciła moc. Jestem Wam wdzięczny za pomoc i dobrą radę. Mam nadzieję że już nie będę miał podobnych objawów.
Koszt całej "przyjemności" to 299,99,-
125 zł zawór magnetyczny, 120 zł diagnostyka komputerowa i 54,99 zł dobre 0,7 Dla Kolegi który przełożył mi ten zaworek.
marcin78wawa - Sob Kwi 30, 2011 20:41
Witaj piterek1812,
wszystko wskazuje na to, że w moim R45 też uszkodzony jest zawór magnetyczny. W związku z tym mam kilka pytań:
1. Po wymianie zaworu magnetycznego przy ilu obrotach odcina? (bo u mnie przy 4 tyś.)
2. Gdzie kupiłeś ten zawór?
3. I czy ciężko jest wymienić ten zawór?
z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
piterek1812 - Nie Maj 01, 2011 01:02
marcin78wawa
1. Przed wymianą tez odcinał mi przy 4 tys. po wymianie kręci powyżej 4 i znacznie polepszyła się dynamika auta.
2. zawór kupiłem na tej aukcji http://allegro.pl/zawor-m...1565099991.html , zresztą sprzedawca wcześniej polecony przez kolegę Jugola i sam moge powiedzieć że pełna profeska.
3. Nie jest aż tak ciężko wymienić ale trzeba mieć dłuższą chwilę odrobinę cierpliwości. Tu masz opisane co i jak - http://www.roverdiesel.co...eplacement.html
Najlepszym rozwiązaniem było by podłączyć roverka pod T4, zobaczyć czy masz błędy i wtedy próbować coś z tym robić.
Jeżeli będziesz miał jakieś pytania to pisz, pomogę ile tylko będę mógł.
marcin78wawa - Nie Maj 01, 2011 11:01
dzięki piterek1812,
podpinałem już pod T4 i wyskoczyły błędy:
P1215 Terminal 15 - Ignition
P1221 Timing Governor Positive Deviation
najpierw wymienię zawór,a jak to nie pomoże to będę kombinował dalej.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
piterek1812 - Sob Maj 07, 2011 20:23
Powracając do tematu. Problem z obrotami z głowy ale nadal zostaję to sprzęgło.
Jechałem dzisiaj z pracy, komplet pasażerów, każdy powyżej 80kg i co zauważyłem. Jadąc pod górkę, gaz w podłogę, obroty rosną a prędkość wcale.
Powiedzcie mi czemu tak się dzieję (to napewno coś ze sprzęgłem) ile może kosztować mnie naprawa i dla czego aż tyle
Dopisze jeszcze że autko ma już 205tys przebigu i chyba nic dziwnego że cos się popsuje.
Jugol - Sob Maj 07, 2011 20:28
Ślizga Ci się sprzęgło. Sprzęgło w cenach od 400- 1000pln, wymiana 350-450 pln.
Remigiusz - Sob Maj 07, 2011 20:31
piterek1812, sprzęgło National cos ok 450zl a koszt wymiany nie wiem ale myślę ze ok 150 do 300zl
Mozna tez sprawdzic czy sprzeglo dobrze lapie tak:
Zaciągnąć ręczny na max. i puszczać delikatnie sprzęgło jeżeli auto nie zgaśnie a obroty zaczną rosnąc sprzęgło jest do wymiany lub jego docisk.
marcin78wawa - Nie Maj 08, 2011 12:00
sprawdź czy przypadkiem nie zatarła się łapa sprzęgła, więcej na ten temat masz tutaj http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50459
Koju - Czw Maj 26, 2011 09:03
piterek1812 napisał/a: | Jechałem dzisiaj z pracy, komplet pasażerów, każdy powyżej 80kg i co zauważyłem. Jadąc pod górkę, gaz w podłogę, obroty rosną a prędkość wcale. |
Tak jak napisał przedmówca,przed zakupem sprzęgła trzeba koniecznie zrzucić skrzynie i sprawdzić stan łapy.Widziałem już przypadek jak mechanik "spalił buraka" z dwoma dobrymi sprzęgłami w reku,nowym do wymiany i dobrym wymontowanym z auta
Proponuję to zrobić jak najszybciej ponieważ dalsza jazda spowoduje przypalenie tarczy sprzęgłowej a może obejść się bez dodatkowych kosztów.
Ps.
u mnie pomogło dwukrotne czyszczenie/smarowanie łapy od zewnętrznej strony skrzyni (od września 2010r. objawy nie wracają) możesz spróbować tego zabiegu czy będzie jakaś poprawa.
Pozdro.
|
|