|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 1.6 99r] Trzęsie kierownicą przy 120km/h
Pawson - Pią Cze 24, 2011 18:45 Temat postu: [R400 1.6 99r] Trzęsie kierownicą przy 120km/h Witam!
Panowie jak w temacie, osiągam magiczną granice 120km/h i czuje podrygi samochodem i kierownica... co ciekawe wydaje mi się że jak jadę w granicach 140 to trzęsienie jest mniejsze....
jakieś sugestie? co sprawdzić oprócz wyważenia kół?
Byłbym wdzięczny gdybyście nie isali mi że mam jeżdzić powyżej 150:P hehe
slax - Pią Cze 24, 2011 21:16
1. Wyważyć koła!
2. Sprawdź czy któraś felga nie jest od środka zabrudzona jakimś syfem typu błoto, miałem tak kiedyś pojechałem wyważyć koła a okazało się że felga była oblepiona od środka błotem
faecd - Pią Cze 24, 2011 21:37
za przeproszeniem chyba konskim gownem, ktore na tyle zmienialo wywazenie kola, ze czuc bylo drgania.
badz co badz w pierwszej kolejnoscie kola.
warto, tez zalozyc kola z tylnej osi na przednia i na odwrot!
Tomi - Pią Cze 24, 2011 21:50
Po pierwsze podjedź do wulkanizatora. Każde koło na wyważarkę. Trzeba sprawdzić czy koła są wyważone i proste. Jeśli któraś felga jest krzywa, to wyważenie nic nie da, bo i tak bedzie biło na kierownicy. Jest jeszcze jedna możliwość, wyząbkowane lub zhamowane opony potrafią się podobnie zachowywać jak krzywe koła. Jeśli zarówno felgi jaki i opony są dobre (proste i wyważone), to przychodzą mi do głowy jeszcze 2 przyczyny. Krzywa piasta (n.p. po spotkaniu z jakąś dziurą lub krawężnikiem) lub problemy z przegubami wewnętrznymi, połosiami lub mechanizmem rożnicowym (jednak to dość naciągana teoria).
Przyjmuję, że amortyzatory są dobre...
Adrian - Sob Cze 25, 2011 08:28
faecd napisał/a: | konskim gownem |
Pawson - Sob Cze 25, 2011 08:49
Na Dniach będzie mi wychodził przegląd to sobie wszystko ładnie przejże na podnośniku, a wulkanizatora faktycznie będzie trzeba odwiedzić po niedzieli...
slax - Sob Cze 25, 2011 10:14
faecd napisał/a: | za przeproszeniem chyba konskim gownem, ktore na tyle zmienialo wywazenie kola, ze czuc bylo drgania. | Super, pokazałeś się z najlepszej strony Wyżej chyba wyraźnie napisałem, ze miałem taka sytuację! Masz jakieś podstawy ku temu że zmyślam?
greg-si - Sob Cze 25, 2011 11:22
slax napisał/a: | Sprawdź czy któraś felga nie jest od środka zabrudzona jakimś syfem |
x2
Miałem taką sytuację kilka razy szczególnie w zimę jak śniegu nabiło się w felgę. Dlatego też w wulkanizacji chcą by koło było czyste bez kamyczków w bieżniku.
Koju - Sob Cze 25, 2011 11:33
Miałem podobne objawy jak trzymał zacisk hamulca w prawym przednim kole.
Jeśli czyszczenie/wyważanie nic nie pomoże możesz luknąć na hamulce
janexs - Sob Cze 25, 2011 11:40
Hmmm moze tez juz czas sprawdzic tarcze i jej grubosc
sknerko - Sob Cze 25, 2011 11:44
mi też biło dokładnie przy 120km/h i przyczyną były krzywe tarcze hamulcowe (z obu stron) Bardzo delikatnie były skrzywione a jak się trochę bardziej ujechały to trzęsło też przy hamowaniu ale tylko jak gwałtownie hamowałem z dużej prędkości
shilus82 - Sob Cze 25, 2011 12:31
Miałem podobny problem. Przy 120 drgała kierownica, a przy 140 już całe auto się trzęsło. Pojechałem do wulkanizatora na doważanie kół na aucie (osobiście polecam) i jak ręką odjął. Z tym błotem to nie w lecie, chyba że po budowach się jeździ, ale zimą to się zgodzę.
janexs - Sob Cze 25, 2011 13:52
rozwiazanie jest jedno nowe lub tokarz moze poprawic jeslij jest z czego zebrac nozem
ascaris - Sob Cze 25, 2011 16:37
mnie się tak tłukło przez wyjechane łożysko w kole...
bolcik - Sob Cze 25, 2011 17:56
pojedz na wywazanie bez zdejmowania kol. wtedy bedziesz pewny ze to nie jest nic zwiazanego z tym.
plemaster - Nie Cze 26, 2011 09:04
Ja tak miałem jeszcze w Poldonie.....okazało się że na jednej oponie wyskoczył taki bąbel (praktycznie nie zauważalny dla oka). Mymiana opon i było ok.....Może masz to samo
Pawson - Nie Cze 26, 2011 13:01
o co chodzi dokładnie z tym doważaniem kół bez zdejmowania?
bolcik - Nie Cze 26, 2011 13:34
wywazanie kol z piastami ale nie w kazdym zakladzie Ci to zrobia ale imo warto jak sie ma taki problem w ten sposob
shilus82 - Nie Cze 26, 2011 15:51
gościu podjeżdża maszynką do koła, siada na niej, rozkręca koło a potem tą maszynką hamuje i ona mu pokazuje co i jak. Miałem koła wyważane przy zmianie na wiosnę, a jak mi doważyli na aucie to różnica była ok. 45 gram ciężarka....dużo
ArekL - Nie Cze 26, 2011 17:08
A może to coś od skrzyni? Sprawdzałeś przy 120 km/h ale na innym biegu?
U mnie w Polonezie był taki objaw jak miałem uszkodzony tzw. łącznik elastyczny wału, ale w Roverkach nie ma wału Drgało mi powyżej 90 km/h, więcej nie jeździłem, bo nie wiedziałem co się stanie Pewnej nocy postanowiłem to sprawdzić, przycisnąłem na prostej i przy 110 km/h ŁUP w podłogę i poczułem, że coś odpadło Urwała się 1/5 tego łącznika.
U Ciebie obstawiałbym tarcze.
slax - Pon Cze 27, 2011 10:44
A jeszcze mi się przypomniało, na półosiach są takie gumowe pierścienie i o one chyba odpowiadają właśnie za wyważenie półosi, warto zobaczyć czy się nie przesunęły
samos - Wto Cze 28, 2011 09:00
Sprawdziłbym wewnętrzne przeguby, ponieważ one mogą przenosić drgania.
|
|