Zobacz temat - [R400] Po uszczelnieniu pompy wtrysk wyższe obroty silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Po uszczelnieniu pompy wtrysk wyższe obroty silnika

szoso - Wto Wrz 27, 2011 06:42
Temat postu: [R400] Po uszczelnieniu pompy wtrysk wyższe obroty silnika
witam
wczoraj uszczelniali mi pompę wtryskową, wszystko fajnie tylko trzyma teraz 1000obr zamiast 900 :neutral:
po chwili obroty spadają same do 900, dodam gazu to znowu na 1000obr się zatrzymują i znowu spadają
co może być przyczyną? za duża dawka paliwa?
z rana odpala rewelacyjnie, aż za dobrze bo mało co silnika nie wyrwie :wink:
lepiej się zbiera teraz podczas jazdy[/b]

kruszan - Wto Wrz 27, 2011 07:01

a jaką Ci ustawili? wiesz może?
szoso - Wto Wrz 27, 2011 07:12

dawka coś około 5 ale nie był pewny, podejrzewam że to nie on to ustawiał więc nie wie do końca
kruszan - Wto Wrz 27, 2011 08:09

no bo wydawać by się mogło, że nastawnik jest za bardzo pchnięty - ale nie było by 5 tylko 15 :P miał by dużo za dużo, i po jakimś czasie by przepalał i spadało by do 900, ogólnie i tak by za dużo zostało ale to przez złe ustawienie nastawnika?!

a jak pracuje na wolnych obrotach? słychać cykliczne dławienie? bo przy za dużej dawce powinno się to objawiać w ten sposób

szoso - Wto Wrz 27, 2011 08:17

no jakby trochę się dławił, podejrzewam że dawka jest grubo na plusie
mechanik wziął mi auto i miał zmniejszyć dawkę

Jugol - Wto Wrz 27, 2011 10:31

Szoso mówiłeś mi, że miał Ci przy okazji czyścić nastawnik dawki paliwa, więc może tylko kwestia dobrego ustawienia po czyszczeniu- ja bym na Twoim miejscu podjechał i sprawę załatwił tam gdzie to robili :ok:
szoso - Wto Wrz 27, 2011 10:34

już jest ok, zmniejszył trochę dawkę i obroty spadają do 900
sprawdzę tylko spalanie czy się nie zwiększyło po tej całej naprawie

colin1983 - Pią Paź 14, 2011 08:21

up
szoso - Pią Paź 14, 2011 08:27

auto drugi raz trafiło do mechanika, leciało tym zaworem zaznaczonym na zdjęciu i dalej leci, mimo iż uszczelki nowe :/
co robić?

Jugol - Sob Paź 15, 2011 12:54

Reklamować :taa:
szoso - Wto Paź 18, 2011 14:42

reklamowane to już było i dalej to samo, ciurkiem nie leci
tak myślę czy by nie uszczelnić tego np. tym http://allegro.pl/loctite...1863916775.html

Remigiusz - Wto Paź 18, 2011 15:52

szoso, Gdzie to tobie dokładnie cieknie :?: Bo na foto nic nie jest zaznaczone :neutral:
szoso - Wto Paź 18, 2011 17:04

jest zaznaczone ale słabo, ten czarny przewód co wychodzi z pompy
Remigiusz - Wto Paź 18, 2011 20:13

ahh teraz widzę :wink: Ale to jest tylko waz gumowy. ja bym opaskę założył na to i tyle.
szoso - Sro Paź 19, 2011 06:40

Remi55 napisał/a:
Ale to jest tylko waz gumowy

jaki wąż gumowy? w tym miejscu? :głupek2:
to jest przewód elektryczny z kostką, słabo się znasz na tych pompach jak przewodu elektrycznego od paliwowego nie odróżniasz :wink:
pompa ma dwie kostki przecież, jedna od nastawnika taka okrągła a druga od tego zaworu dawki paliwa (tak to nazwał mechanik), taka mniejsza
na rysunku zaznaczyłem 2 oringi, pompa jest inna ale ten zawór jest podobny i w tym samym miejscu

Remigiusz - Sro Paź 19, 2011 11:09

szoso, słabo się znam :sad: . Vp37 to ja widziałem dwa razy na oczy :mrgreen: Ahh no to teraz kumam, dal byś lepsze foto to bym widział. Na tym górnym foto wygląda jak waz gumowy. Z tym dolnym foto to teraz jasne o co chodzi. :razz: Ja bym to wykręcił zmienił O-Ringi jeszcze raz i od zewnątrz jakaś masa uszczelniająca pociągną. Możliwe ze to miejsce przy wyciągną się jakoś wyrobiło i o-ringi nie dociskają. Innej możliwości wycieku nie ma w tym miejscu.
szoso - Sro Paź 19, 2011 11:15

te oringi były już 2 razy wymieniane, może by dać jakieś grubsze plus masa uszczelniająca od zewnątrz
Remigiusz - Sro Paź 19, 2011 14:54

szoso, Tak ja bym zrobił na twoim miejscu :wink: Nic złego się nie stanie w najgorszym wpadko będzie dalej ciekło. A te O-Ringi jak wyciągali drugi raz to były cale czy gdzieś może uszczerbane :?: Albo się przy wkładaniu im jakoś przesunęły i nie jest szczelnie :wink:

Odkręć i zaglądnij do środka :wink: To kurcze nie jest żadne "rocket sience" :mrgreen:

szoso - Sro Paź 19, 2011 15:07

sam tam nie zamierzam grzebać :wink:
Remigiusz - Sro Paź 19, 2011 15:10

szoso, Czemu :wink: Jak wy się wyszczy tej pompy boicie :mrgreen: Nie wypadnie tam tysiące śrubek i łożysk :mrgreen:
szoso - Sro Paź 19, 2011 15:14

nie o to chodzi że się boję, zapłaciłem za uszczelnienie? zapłaciłem
niech to robi dalej ten co robił

Remigiusz - Sro Paź 19, 2011 15:16

Tu masz kilka poradników:
http://community.dieselsc...oad.php?id=3255

http://community.dieselsc...load.php?id=301

http://community.dieselsc...load.php?id=566

[ Dodano: Sro Paź 19, 2011 16:16 ]
szoso, Ahh na gwarancji masz to :wink: Myślałem ze już bo drugim razie tego nie zrobią :roll:

[ Dodano: Sro Paź 19, 2011 16:16 ]
Zle ciebie zrozumiałem :wink:

szoso - Pon Paź 24, 2011 08:41

Remi jakie tam oringi wsadzić?
nie chodzi mi o te w zestawach do uszczelniania tylko o jakieś grubsze
chyba będę to uszczelniał sam jednak, ale nie mam pojęcia jakie oringi wziąć bo jak to rozbiorę to z buta nie pójdę do sklepu :wink:

Remigiusz - Pon Paź 24, 2011 13:12

Kilka dobrych linkow co do pompy Vp37 :

http://www.volvopedia.de/...e_zusammenbauen

http://www.volvopedia.de/..._Einspritzpumpe

[ Dodano: Pon Paź 24, 2011 14:12 ]
Numery tych O-Ringow są:
Bosch 1 290 210 814
Bosch 1 290 210 800



Istnieją w Intercarsie:
http://sklep.intercars.co...wej&leaf=947888

szoso - Sro Paź 26, 2011 06:47

wczoraj po pracy uszczelniłem pompę, kupiłem jeszcze inne oringi, znaczy grubsze, wszystko poskładałem no i zobaczymy :smile:
niby prosta robota ale dostęp do śrub ciężki trochę, mam poomykane ręce :wink:
złożyłem tylko na same oringi, z pompy cały czas wyciekała ropa więc żadnej masy dać tam nie mogłem a nie będę czekał tydzień aż pompa się osuszy :wink:
muszę jeszcze zarobić końcówkę na przewodzie od elektrozaworu bo mechanik nie mógł go odkręcić to go urwał :neutral:
szkoda że fachowiec jak poprawiał robotę to sam nie dał grubszych oringów, nie musiałbym sam teraz tego robić