|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Nasze auta - gierczolowy 416 Tourer '98r.
gierczol - Nie Kwi 01, 2012 15:04 Temat postu: gierczolowy 416 Tourer '98r. Dość długi czas zwlekałem z przedstawieniem swojej furmanki
Zatem pozwólcie, że nadrobię zaległości!
Śmiało mogę powiedzieć, że historię tego auta zapoczątkowałem jako użytkownik Hondy Concerto.
Po roku jazdy wpadł na mnie na trasie chłopaczek. Przygoda zakończyła się w ten sposób:
Na szczęście żyję i po prawie dwóch latach mam się dobrze
Jeszcze gdy jeździłem na wózku zacząłem się rozglądać za autem, pomyślałem, że kupię sobie coś nowszego, coś lepszego. Ale wciąż oglądałem Concerto.. Cały czas myślałem o tym modelu. Któregoś dnia przypomniałem sobie, że przecież Honda współpracowała z Roverem, więc szybko odpaliłem alledrogo i szukałem jakiegoś Roverka.
Poszukiwania nie trwały długo, po kilku dniach pojawiło się to:
Długo się nie zastanawiałem, bo zawsze podobały mi się auta typu kombi.
Cena niespełna 4000 PLN i rocznikowo auto dużo młodsze niż Concerto.
Pierwsze wrażenie jak najbardziej pozytywne! Myślę sobie, silnik hondy, całkiem dobre wyposażenie - będzie dobry zakup.
Pojechałem, zobaczyłem i kupiłem.
Wtedy zaczęły się problemy.
Silnik wypucowany, świecił się jak choinka..
Niestety po kilkuset kilometrach był cały zapaćkany olejem. Dolewałem ponad litr na tysiąc kilometrów. Dodatkowo zauważyłem ubywający płyn chłodniczy. Nie zwracałem na to uwagi, byłem przekonany, że gdzieś jest nieszczelność w układzie. W między czasie wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody, wszystkie paski i napinacze.
Na pokład wpadły również wszystkie nowe tarcze hamulcowe i klocki. Nowe kable WN, świece, kopułka, palec..
Syf w silniku był niesamowity
Uszczelniłem pokrywę i już nie ciekło. Niestety jedna ze szklanek zaczęła cykać. Irytowało mnie to straszliwie, ale cóz.. Jeździłem tak kilka miesięcy, byłem pewien, że HGF mnie nie dotyczy. A jednak, stało się!
700 KM po wymianie rozrządu przyszedł czas na wymianę uszczelki. Ta na pozór prosta operacja pochłonęła kilka tysięcy złotych. Dlaczego?
Postanowiłem zrobić kompletny remont silnika.
Szlif głowicy, szlif bloku, kpl nowych popychaczy hydraulicznych, wszystkie nowe uszczelki, nowe uszczelniacze, nowe kpl sprzęgło, nowe kółko na wał korbowy, nowe wszystkie filtry, nowe pierścienie, panewki, nowe zawory.
Silnik był składany u zaprzyjaźnionego mechanika.
Robiliśmy to spokojnie i z iście lekarską dokładnością, każdy element był przeze mnie dokładnie wyczyszczony i wypieszczony. Z tłoków został usunięty nagar,
miska olejowa dokładnie wyczyszczona ze starego oleju. Niestety okres naprawy się przedłużał, ze względy na brak czasu kolegi, ale skutkowało to kolejnymi 'gadżetami' do auta.
znalazłem kpl pół skórzanych foteli
alufelgi 17'' z MG w niesamowicie niskiej cenie (350 za kpl!), wymieniłem też kierownicę na skórzaną..
Pomalowałem pokrywę zaworów farbą strukturalną VHT i wypolerowałem na niej napisy
Gdy auto wyjechało z warsztatu cieszyłem się jak dziecko, silnik chodzi równo, cicho - jak nowy!
Wtedy też całe wnętrze auta zostało dokładnie wyczyszczone
Do tej pory po remoncie zrobiłem ponad 12 tyś km, silnik suchutki, bez wycieków, olej wymieniony po dotarciu silnika. Obecnie wymianę robię co 8 tyś km. Leję Motula 8100. Płyn chłodzący jak i olej cały czas na tym samym poziomie.
Włożyłem w to auto mnóstwo pracy jak i pieniędzy, ale w chwili obecnej wsiadam i wiem, że dojadę do celu
Obecnie auto wygląda tak:
Zapomniałem dodać, że zdobyłem też dokładkę od Laguny
Na koniec kilka słów o tym co w aucie:
Silnik 1.6 serii K. bez podtlenku LPG
Przebieg na dzień dzisiejszy 182 tyś km. Czy autentyczny? tego stwierdzić nie potrafię. Jak kupiłem miał coś około 165tyś km.
ABS,
Centralny zamek z alarmem i pilotem,
2 x AIRBAG
Elektryczne szyby przednie
Elektryczny szyberdach
Elektryczne i podgrzewane lusterka
Klimatyzacja
CarAudio:
z przodu odseparowany zestaw Rodek 165mm
z tyłu także zestaw Rodek 135mm
Jednostka sterująca JVC KD-R 821BT
Roverek i Concerto mojej narzeczonej
greg-si - Nie Kwi 01, 2012 15:41
Fajny.
Jedynie mogę przyczepić się do szyb że przednie nie są przyciemnione.
Cała reszta wygląda bardzo dobrze i fajnie.
Masz jakieś plany co do dalszych modyfikacji?
Ps. Z Hondy wiele nie zostało Dobrze że jesteś cały.
pelson91 - Nie Kwi 01, 2012 15:54
fajny kombiaczek efekt końcowy powalający - wygląda rewelacyjnie oby się sprawował
gierczol - Nie Kwi 01, 2012 15:55
Szyby zostały przyciemnione, gdy auto było w posiadaniu Niemca. Za granicą także zostały wymienione głośniki na te co są w chwili obecnej.
Jakie plany? Marzy mi się zestaw H&R, aby auto było niżej
Poza tym, będę myślał nad blacharka, bo po zimie wyszło kilka bąbli..
tronsek - Nie Kwi 01, 2012 16:10
Kawał dobrej roboty wykonałeś.
Śliczny Kombiaczek.
gierczol - Nie Kwi 01, 2012 16:39
tronsek napisał/a: | Kawał dobrej roboty wykonałeś.
Śliczny Kombiaczek. |
Dzięki
widziałeś to auto, więc mam nadzieje, że Twoja opinia jest jak najbardziej szczera i nie naciągana
Obecnie czekam na jakiś cieplejszy dzień, aby dokładnie wysprzątać furmankę i wymyć, oraz gdy podnośnik będę miał wolny powalczę z tłumikiem, chciałbym go trochę przerobić by kończył się dwoma rurami z nierdzewki To wszystko ma być bez żadnego buczenia Czyli jak fabryka dała. Co z tego wyjdzie zobaczycie wkrótce na foto reportażu
tronsek - Nie Kwi 01, 2012 16:42
A co ze swapem zacisków czterotłoczkowych Nadal w planach
gierczol - Nie Kwi 01, 2012 16:45
tronsek napisał/a: | A co ze swapem zacisków czterotłoczkowych Nadal w planach |
Chwilowo akcja pod pseudonimem 'bremboł' wstrzymana ze względu na $$. Potrzebowałem pilnie gotówki i byłem zmuszony zaciski sprzedać. Także na razie hamuje seryjnie Pobawię się z innymi rzeczami nie wymagającymi jakiejś pokaźnej gotówki
leszczu - Nie Kwi 01, 2012 19:09
Najładniejsze i najbardziej dopieszczone combi Rovera jakie kiedykolwiek widziałem. Naprawdę wielki szacun Do jednej rzeczy mogę się tylko przyczepić. Obicie podłokietnika koniecznie zmienić na czarną skórkę. A tak jeszcze z ciekawości zapytam, ile kosztowała generalka silnika
PS- Na początku tematu myślałem, że z tego wraka na pierwszych fotach wyklepałeś R416 w combi.
gierczol - Nie Kwi 01, 2012 19:59
Cytat: | Najładniejsze i najbardziej dopieszczone combi Rovera jakie kiedykolwiek widziałem. Naprawdę wielki szacun |
Bez przesady Aż tak dobrze nie jest
Cytat: | Do jednej rzeczy mogę się tylko przyczepić. Obicie podłokietnika koniecznie zmienić na czarną skórkę. |
Oczywiście!
Cytat: | A tak jeszcze z ciekawości zapytam, ile kosztowała generalka silnika |
Części wyszły mnie około 2 tyś pln do tego szlif głowicy i bloku 700 pln. Robocizny nie liczę, zapłatą była moja pomoc przy remoncie domu;)
Cytat: | PS- Na początku tematu myślałem, że z tego wraka na pierwszych fotach wyklepałeś R416 w combi. |
Polak potrafi!
AndrewS - Nie Kwi 01, 2012 22:05
Gratulacje naprawde ładny jest.
Trzy lata temu mialem sobie takiego sprawić, ale ostatecznie skończyło sie na R800
Markzo - Pon Kwi 02, 2012 16:50
dobry kant nie jest zły mega szacun za włożoną prace przypomina mi sie moja coupejka oby tak dalej
Pływak - Pon Kwi 02, 2012 22:29
Elegancki kanciak Gratulacje, jedyne co na minus to imo ta decha pasuje do kanciaka jak świni siodło, stara jakoś lepiej pasowała i na zimówkach wygląda ładniej. Na tych 17" zrobił się SUV... zdecydowanie za wysoko
Markzo napisał/a: | przypomina mi sie moja coupejka |
Mi też i chyba wiesz dlaczego
Markzo - Wto Kwi 03, 2012 04:46
Pływak napisał/a: | Mi też i chyba wiesz dlaczego |
bo jest sliczny?
a tak serio, ten sam problem, z ktorym ja sie nie uporałem --> zawieszenie od wersji offroad ale plany na obnizenie są, wiec bedzie dobrze
Pływak - Wto Kwi 03, 2012 07:04
Obawiam sie, ze przy tym kole moze nie byc dobrze. Standardowy rozmiar na 16" to w R 195/45 odpowiednik w 17" musial by miec 215/35 tu na oko stwierdzam, ze profil jest wyzszy i moga pojawic sie problemy. Jednak wszystko wyjdzie po obnizeniu
tronsek - Wto Kwi 03, 2012 07:15
Pływak napisał/a: | tu na oko stwierdzam, ze profil jest wyzszy i moga pojawic sie problemy. | Tu jest 205/45, zatem trochę za dużo. 205/40 powinno już wystarczyć.
Pływak - Wto Kwi 03, 2012 07:32
Miedzy 195/45R16, a 215/35R17 nie ma roznicy w srednicy
Miedzy 195/45R16, a 205/45R17 34mm roznicy
a, miedzy 195/45R16, a 205/40R17 14mm
Czyli majac 215/35R17 i wrzucajac zawias -30mm auto usiedzie 30 w porownaniu do serii, ale majac opone taka jak teraz przeswit pod autem w stosunku do serii zmieni sie tylko o 13mm za to w nadkolu zrobi sie na tyle malo miejsce, ze moze trzec wiec sprawe z felgami i oponami trzeba zawsze dobrze przemyslec bo nie sztuka wsadzic duze kolo sztuka to wsadzic takie kolo zeby wszystko pasowalo i ladnie wygladalo
Vigoslaw - Wto Kwi 03, 2012 07:39
Mam straszną słabość do kanciaków w kombi i coupe
Znalezienie fajnego w dobrym stanie graniczy z cudem...
Fajnie, ze tak dbasz i masz coś wyjątkowego!
Trzymaj go jak najdłużej, jego wartość będzie rosła
Pozdrawiam,
V.
gierczol - Wto Kwi 03, 2012 16:32
Pływak napisał/a: | sprawe z felgami i oponami trzeba zawsze dobrze przemyslec bo nie sztuka wsadzic duze kolo sztuka to wsadzic takie kolo zeby wszystko pasowalo i ladnie wygladalo |
Koło samo w sobie bardzo mi się podobało. Zapragnąłem mieć 17'' i spełniłem swoje marzenie Nie myślałem o niższym profilu opony z tego względu, ze auto użytkuję na co dzień i profil 35 jest dla mnie nie do przyjęcia. Musiałem wybrać pomiędzy jakimś tam komfortem a wyglądem. Połączyłem jedno z drugim i wyszło to co widać. Dla mnie jest okej, oczywiście zawsze może być lepiej I cenie sobie opinię innych. Zawsze to jakieś pomysły czy cenne informacje o których człowiek nie wiedział.
Pływak - Wto Kwi 03, 2012 21:03
Mi tez zależało na wyglądzie i w miarę normalnej jeździe dlatego u mnie w kanciaku po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw wylądowały 195/45R16 foto masz w moim profilu myślę, ze mimo mniejszej felgi wcale źle to nie wyglądało
gierczol - Sob Maj 05, 2012 17:50
Czy dzisiejszego dnia zrobiłem coś dla Roverka? Owszem!
Od momentu zakupu auta nie działał spryskiwacz tylnej szyby. Wczoraj zakupiłem pompkę spryskiwaczy i dziś postanowiłem się z nią uporać
Do planu podszedłem ambitnie, bo dostałem dwie pompki. Jedna zasilała przednią szybę, druga zaś tylną. Niby wszystko fajnie, ale niestety jedna z nich miała złamany króciec, więc pewnie była w gratisie
Zacząłem od wyczyszczenia pompki ze smarów, i inny brudów. Jako "nowa" czekała w gotowości do założenia. Spodziewałem się wymiany P&P, wiec auto na podnośnik, zabrałem się za rozkręcanie.
Z osłoną nie było łatwo, nie chciałem nic powyrywać, a śrubki nie miały zamiaru łatwo się odkręcić
Pompki schowane z bokensa, więc ciężko z dojściem.
Co robimy? Najprościej wykręcić cały zbiorniczek.
Mój umocowany jest na dwóch śrubach:
Odkręciwszy go i wyjęciu na zewnątrz sprawdziłem która pompka odpowiada za tylną szybę. Okazało się, że ta, której króciec jest ułamany. Różnica pomiędzy nimi jest w złączkach, więc postanowiłem wykorzystać całą pompkę, która zasilała przednią szybę. Obszedłem złączkę poprzez dorobienie dwóch króciutkich kabelków z konektorkami damskimi i żeńskimi
Udało się! Działa.
Kolejny etap to sprawdzenie czy pryska. No niestety, długo się nie cieszyłem, gdyż pompka pracuje, ale tylna szyba wciąż sucha.
Przedmuchałem cały układ sprężonym powietrzem, niby coś tam pochlapało na tylną szybę, ale pompka nadal pompowała i nic. Postanowiłem po kolei rozłączać rurkę i sprawdzać dokąd leci płyn, może gdzieś jest po prostu zatkane. Po półtoragodzinnej walce okazało się, ze tuż za pompką (w miejscu słabo widocznym) jest zaworek zwrotny, który się popsuł i nie podawał płynu do tyłu. Postanowiłem go wywalić i pociągnąłem nowy przewód od zbiorniczka do króćca przy grodzo czołowej
Spryskiwacz tylnej szyby nareszcie działa!
Zostało tylko wyregulować dysze i Roverek zyskał coś, czego od ponad roku związku ze mną nie miał
tronsek - Sob Maj 05, 2012 18:56
Doskonała robota Prawdziwy z Ciebie miłośnik samochodów.
qrpkk - Nie Maj 06, 2012 20:11
Mnie interesuje tylko 1 rzecz:
Gdzie kupiłeś felgi MG 17' za 350zł ?
ArO - Nie Maj 06, 2012 20:26
nie prosciej bylo zderzak zdjac?
gierczol - Nie Maj 06, 2012 20:51
qrpkk napisał/a: | Mnie interesuje tylko 1 rzecz:
Gdzie kupiłeś felgi MG 17' za 350zł ? |
Na alledrogo.pl, były informacje tutaj na forum o tych felgach, ale ktoś się zastanawiał zbyt długo Byłem po prostu szybszy
Zbiorniczek wyjąc to kwestia 30 sekund z odkręceniem. Myślę, że przy zdjęciu zderzaka minęło by więcej czasu
ArO - Nie Maj 06, 2012 21:24
sam bym dorwal takie 17 moje 15 sa brzydkie
tronsek - Nie Maj 06, 2012 21:27
ArO napisał/a: | moje 15 sa brzydkie | Nie wierzę. Pokaż
rovek - Pon Maj 07, 2012 18:49
To najładniejszy Tourer jakiego widziałem kiedykolwiek, zadbany, bez sterty niepotrzebnych tuningów, czysty i przejrzysty, a te aluski bardziej pasują do niego niż do zr'ów, chciałbym zobaczyć go na zlocie, ale to na pewno nie na najbliższym, ponieważ mój roverek aktualnie przechodzi remont.
gierczol - Czw Maj 10, 2012 19:32
rovek, dzięki za miłe słowa.
Z ostatniej chwili: w Roverku padł alternator. Zaskoczenie ogromne, bo nie było wcześniejszych objaw jego ostatnich dni. Jutro na pokład wjeżdża nowy, więc rozłąka trwać długo nie będzie
Poza tym co w rodzinie to nie zginie Dwa auta, jednego koncernu. Honda (Narzeczonej) i mój Tourer
[ Dodano: Czw Maj 10, 2012 20:32 ]
Alternator wymieniony
Harry - Czw Maj 10, 2012 22:19
ładne kombi,a z tymi felgami ekstra wygląda
AndrewS - Pią Maj 11, 2012 12:05
altek dales jakis mlodszy, bo na Magneti Marelli to mi on nie wygląda
xROnx - Pią Maj 11, 2012 12:25
No w końcu pochwaliłeś się swoim autkiem na forum
gierczol - Nie Maj 13, 2012 12:58
AndrewS napisał/a: | altek dales jakis mlodszy, bo na Magneti Marelli to mi on nie wygląda |
Błąd To nic innego jak Magneti Marelli.
[ Dodano: Pią Maj 11, 2012 17:55 ]
xROnx napisał/a: | No w końcu pochwaliłeś się swoim autkiem na forum |
Kiedyś musiałem to zrobić
[ Dodano: Nie Maj 13, 2012 13:58 ]
Zapraszam do niedzielnej galerii Tourera
pelson91 - Nie Maj 13, 2012 13:08
gierczol napisał/a: | Zapraszam do niedzielnej galerii Tourera |
Ciasteczko
Markzo - Nie Maj 13, 2012 13:11
bardzo podoba mi sie porządek pod maską szkoda, ze srodek nie jest cały jasny
gierczol - Nie Maj 13, 2012 13:17
pelson91 napisał/a: | Ciasteczko |
Dzieki
Markzo napisał/a: | szkoda, ze srodek nie jest cały jasny |
Jasne fotele mi nie odpowiadały. Były zbyt miękkie (mam problemy z kręgosłupem). Przydał by się tylko podłokietnik w kolorze foteli do kompletu, ale chwilowo zacisnąłem pasa na tego typu gadżety
rovek - Nie Maj 13, 2012 13:20
gierczol napisał/a: | Zapraszam do niedzielnej galerii Tourera |
Jak to jest, że żaden kanciak mi nigdy sie nie podobał, a kombiak to myślałem że totalne porozumienie a teraz bardzo mi się podoba ale tylko twój egzemplarz. Markzo dobrze prawi, mi też się podoba ten porządek ale nie tylko pod maską jest twórczo. Jak to mówią diabeł tkwi w szczegółach.
gierczol - Sob Cze 02, 2012 18:22
W końcu coś zrobiłem przy aucie
Tym razem wygłuszenie drzwi. Wiele czytałem na ten temat, co robić, jak robić, czego używać, gdzie kupować, itp.. Postawiłem na zestaw budżetowy :cwaniak Nie ma to być jakaś hi-end'owa sala koncertowa, tylko pragnę polepszyć brzmienie głośników, które już mam zamontowane.
Użyłem mat bitumicznych APP. Kupiłem 20 sztuk + dystanse MDF.
Krótka relacja z prac:
Tapicerkę należy oczywiście zdemontować
Następnym krokiem jaki trzeba poczynić jest ściągnięcie folii
Resztki kleju, który trzymał folię należy oczywiście usunąć
Ja zeskrobałem, zaś resztę zmyłem benzyną ekstrakcyjną.
Wyczytałem, że aby dobrze wygłuszyć drzwi, należałoby okleić wewnętrzną stronę zewnętrznej blachy
Trochę się namęczyłem, ale starałem się robić to w miarę dokładnie.
Gdy środek był zrobiony, zabrałem się za zewnętrzną stronę
Zdjęcie ukazujące finalny wygląd brak. Zapomniałem zrobić i zabrałem się za składanie tapicerki
Całość zajęła mi około 6h.
Zużyłem do tego 0,5l rozcieńczalnika, 6 mat APP, dystans MDF, 7 wkrętów.
Pragnę zaznaczyć, że są to materiały na jedne drzwi.
Część pasażera wygłuszę przy najbliższej okazji.
[ Dodano: Sob Cze 02, 2012 19:22 ]
Dziś przyszła kolej na drzwi pasażera. Pochłonęło to pół godziny mniej czasu Ale wiedziałem już co z czym się je.
Poniżej fotki, których wczoraj nie zrobiłem, a dokładniej całości i okolic głośnika po skończeniu wygłuszenia:
Efekt końcowy?
M A S A K R A. Zanim kupisz 'superwufer' ze wzmacniaczem zainwestuj w porządny odseparowany zestaw na przód i wygłusz drzwi. Jeśli masz porządną jednostkę sterującą to nawet bez wzmacniacza będzie elegancko Jeśli wciąż mało basu, to inwestuj dalej. Ja zawsze chciałem mieć troszkę basu w aucie, chciałem z początku kupić 'sabłufer', ale po co robić coś a'la wieś? Zacznijmy od podstaw tworzyć system audio, wiec wygłuszenie i zestaw odseparowany. Osobiście mi to wystarcza Jest git! spox
/Zapomniałem dodać, że teraz bass jest wyraźnie bardziej odczuwalny niż słyszalny przy ustawieniach bass: 0 mid: 1 tre: 1
Nawet gdy trochę się ustawienia podkręci nic nie brzęczy Wcześniej słuchałem muzy przy ustawieniach bass: 3/4 mid: 2/3 tre: 3/4. Więc werdykt jest prosty: nie masz basu? Wygłusz drzwi i zainwestuj w porządne woofery.
tutaj próbka dźwięku nagrywana kalkulatorem
Maark - Czw Cze 07, 2012 12:36
Piękny Tourer, nie znam drugiego tak zadbanego w PL.
|
|