|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning wizualny - [R All] PlastiDip
rafalmis1 - Nie Lip 08, 2012 08:08 Temat postu: [R All] PlastiDip Mili forumowicze, z tego co widzę nie ma tego na forum więc przedstawiam świetny produkt do szybkiej i nie koniecznie stałej metody malowania samochodu, felg itd
http://www.youtube.com/wa...&v=ImHCJm9RUwk#!
pazdzi0h - Nie Lip 08, 2012 10:17
http://allegro.pl/plastid...2459727420.html
folia w spray`u
brkzzz - Wto Lip 10, 2012 12:00
Zaraz, zaraz;
-jest ogólnie dostępna folia wylewana
-folia może mieć faktury, np. carbonu, aluminium
-nie trzeba tracić czasu na maskowanie szyb, reflektorów, itp. jak w ww. metodzie
Ja się pytam - po co ten Multi-Plasti-Dip?
rafalmis1 - Wto Lip 10, 2012 12:20
brkzzz napisał/a: | Ja się pytam - po co ten Multi-Plasti-Dip? |
ponieważ jak ci się znudzi kolor to możesz po prostu go ściągnąć.
Pływak - Wto Lip 10, 2012 12:30
A zwyklej folii nie mozesz sciagnac? Jesli chodzi o sam koszt materialow to jest podobny i jak wspomnial kolega wyzej odchodzi problem oklejania i zabezpieczania elementow ktorych pomalowac nie chcesz.
rafalmis1 - Wto Lip 10, 2012 13:15
ale ja tu mówię o malowaniu samochodu, a nie szyb
Pływak - Wto Lip 10, 2012 13:22
Widzę, że nie rozumiesz. Od dawna na rynku dostepnę są folie do zmiany koloru auta. Ilość kolorów bardzo duża czy to mat czy błysk, a nawet metalic i perła co tylko chcesz. Dodatkowo folie imitujące carbon czy chrom wiec nie widzę sensu malowania auta tym czymś skoro jest taki wybór foli samoprzylepnych.
Yog-Sothoth - Wto Lip 10, 2012 14:39
Coś za coś, imho łatwiej jest zabezpieczyć elementy do malowania niż porządnie samemu obkleić folią. Poza tym to raczej bardziej przydatne do malowania felg, czy np. maski na czarny mat i generalnie wszystkich zaokrąglonych elementów.
Pływak - Wto Lip 10, 2012 14:51
Yog-Sothoth, chcesz powiedzieć, że łatwiej nałożyć równomierną warstwę tego środka na całe auto tak aby była gładka powierzchnia bez żadnej struktury, zacieków itp itd niż naklejać sobie folie powoli na każdy element z osobna? Taka maska np. nic nie musisz oklejać dookoła czy demontować oklejasz sobie arkuszem folii na aucie. Po za tym folia wylewane bardzo dobrze nakłada się na zaokrąglone elementy nawet z półokrągłym lusterkiem nie ma problemu, a felgi w folie to raczej średni pomysł tym bardziej przy dostępności całej palety lakierów proszkowych, niskiej cenie za takie malowanie i trwałości malowania proszkowego. Już nie wspomnę o dostępności tego specyfiku bo widzę u nas tylko czarny mat, biały mat i bezbarwny.
rafalmis1 - Wto Lip 10, 2012 22:28
Jaki jest koszt odlejenia samochodu, np. R 75? i czy każdy z nas jest sobie samodzielnie okleic samochód?
brkzzz - Wto Lip 10, 2012 22:40
W zakładzie >2000zł
pazdzi0h - Sro Lip 11, 2012 08:19
tradycyjna folia powiedzieli mi za mojego R na kolor biała perła 3900zl
Pływak - Sro Lip 11, 2012 09:07
Spora cześć w wyklejaniu to jest koszt robocizny wiec zależy od konkretnej firmy no i perłowa folia tania nie jest. Zwykle kolory są 2-3 krotnie tańsze jeśli chodzi o sam materiał bo koszt robocizny nie ulega raczej zmianie.
Yog-Sothoth - Czw Lip 12, 2012 10:04
Jak już tyle wydawać to lepiej nowy lakier kłaść. Samemu w większości to się pewnie więcej materiału zniszczy a później będzie odchodzić.
Pływak kumpel położył sobie ten Plastidip na maskę i wygląda to bardzo ok, podejrzewam że sama struktura minimalizuje zacieki i nierówności po położeniu.
Pływak - Czw Lip 12, 2012 10:32
Spora część oklejanych aut z jakimi miałem styczność to drogie fury. Malując auto mało, ze wydasz więcej to tracisz na wartości bo masz nieoryginalną powłokę lakierniczą co dla potencjalnego kupującego jest jednoznaczne, a tak masz folie którą w każdej chwili możesz zwalić jesli Ci się znudzi i mieć pod nią lakier w bardzo dobrym stanie.
No czyli jakaś struktura jest. Po dobrym oklejeniu folia auto wygląda na pierwszy rzut oka jak polakierowane, a nałożenie folii na taki element jak np. maska przy foli kanalikowej wcale nie jest jakieś arcy trudne gorzej z jakimiś skomplikowanymi elementami jak dziwaczne zderzaki itp.
brkzzz - Czw Lip 12, 2012 13:24
Pływak napisał/a: | Malując auto mało, ze wydasz więcej to tracisz na wartości bo masz nieoryginalną powłokę lakierniczą co dla potencjalnego kupującego jest jednoznaczne, a tak masz folie którą w każdej chwili możesz zwalić jesli Ci się znudzi i mieć pod nią lakier w bardzo dobrym stanie |
Poza tym folia oszczędza oryginalny lakier. Tym sposobem można kupić np. poniemiecką taksówkę z milionem kilometrów na liczniku i lakierem w idealnym stanie, która po ściągnięciu kremowej folii sprzedawana jest jako mało jeżdżone wozidełko od emeryta i tak też prezentuje się z zewnątrz...
Yog-Sothoth - Czw Lip 12, 2012 21:54
Zejdźmy na ziemię, tu som Rovery panie a nie żadne drogie fury W naszym wypadku lakierować chcemy w 99% bo stara powłoka już schodzi/było stuku-puku i mamy różnokolorowe auto/etc.
brkzzz jak nic najbardziej pragnę oszczędzać oryginalny lakier dla przyszłego właściciela a przez ten czas jeździć samochodem oklejonym folią
Pływak - Czw Lip 12, 2012 22:01
To jak już jesteśmy w temacie oklejania Rovera to u mnie po okolicy śmiga R 400 oklejony cały na biały mat
rafalmis1 - Pią Lip 13, 2012 00:02
Na biały mat, wiec czy by nie było taniej pomalować go Dip-em, otóż było by, jak puszka litrowa kosztuje lekko ponad 100 zł
Pływak - Pią Lip 13, 2012 07:11
Puszka litrowa 150zł (dokładnie 144,90 wchodząc do sklepu z twojego linka YT) potrzeba wg producenta galon czyli prawie 4l biorąc poprawkę na te dane z litr trzeba dokupić na zapas bo lepiej niech zostanie niż niech braknie co daje nam prawie 750zł folia biały mat jak dobrze poszukasz dostaniesz już nawet 40zł za m2. Oczywiście liczę sam materiał bo w obu przypadkach jak komuś zlecisz będziesz musiał albo zapłacić lakiernikowi (który całkiem możliwe, ze się nie podejmie jeśli nie robił tego wcześniej) albo firmie zajmującej się wyklejaniem. Jesli robisz sam dochodzą ci koszta pistoletu, później musisz jeszcze wszystko oklejać dokładnie żeby ten cały specyfik nie podostawał się tam gdzie nie trzeba i przydało by sie mieć jeszcze dobre miejsce do malowania. W przypadku foli potrzebne są ci tylko opalarka, nożyki takie jak do tapet i szpachelki (rakle) do aplikacji. Ale jak jesteś tak przekonany do tej technologi to ja czekam na relacje i fotki z malowania
rafalmis1 - Pią Lip 13, 2012 15:27
swojego nie będę dotykał, nawet nie wiem co można było by w nim zmienić
brkzzz - Pią Lip 13, 2012 16:24
Tak BTW: to jest guma w spray'u czy folia w spray'u?
rafalmis1 - Pią Lip 13, 2012 22:17
guma
EquinoX - Pon Lip 16, 2012 07:15
Nic nie trzeba oklejać przeciesz później można z elementów niechianych gumę sciągnąć
http://www.youtube.com/wa...feature=related
brkzzz - Wto Lip 17, 2012 16:06
A mnie ciekawi jak tam miewa się np. chłodnica po takim zabiegu w Golfie z powyższego filmiku.
DrMambo - Pon Sie 20, 2012 11:45
http://plastidip.pl/sklep...now-189-l-.html 1600 brutto za 18,9l dzieląc 5 litrów na auto daje 400 .. pistolet zawsze można pożyczyć .. ja bym się z chęcią złożył na próbę do mojego trakto roverka
brkzzz - Pon Sie 20, 2012 18:04
Gdzieś czytałem dosyć szczegółową wypowiedź osoby, która zaopatrzyła się w PlastiDipa i nakładała to coś pistoletem (zakupiony było również pojemnik j.w., nie spray). Wniosek był jeden - nigdy więcej, chyba że do zabezpieczenia alufelg na zimę
Z tego co pamiętam;
-bardzo słaba adhezja do podłoża - można było paznokciem zdzierać mimo zgodnie z zaleceniami zagruntowanego podłoża
-faktura nie jest gładka jak folia tylko chropowata jak gumowane elementy (dużo gorzej wygląda)
-nie można tego nakładać wieloma cienkimi warstwami, gdyż ponoć część zastyga już w locie i tworzą się włoski, trzeba dać porządny strumień
adamek.o2 - Wto Sie 21, 2012 11:54
Czyli zarówno folia jak i ten Plast-Dip = z daleka piknie, a jak ktoś podejdzie to i tak się dopatrzy.
brkzzz - Wto Sie 21, 2012 12:21
Nikt nic złego nie mówił o folii
adamek.o2 - Czw Sie 23, 2012 09:29
Ale folię też widać i też dość łatwo "zadrapać" i wtedy jednak efekt nie jest już taki wspaniały
Pływak - Czw Sie 23, 2012 10:03
Widziałem oklejone takie auta jak Lamborghini, Focus RS czy Audi Q7 i dopiero po bardzo wnikliwej analizie z bliska widać ze to folia bo były naprawdę świetnie oklejone po całości. Niektórzy producenci wypuszczają nawet auta oklejone seryjnie jak np. Ford wypuścił limitowaną wersje Focusa RS500 oklejoną na czarny mat przez firmę 3M.
adamek.o2 - Czw Sie 23, 2012 13:50
więc mówimy o okleinie za 2-3 k czy o autach klasy premium oklejanych u bardzo dobrych fachowców ?
Nie mam nic do oklejania autek Jednak wiadomo, że ciężko jest zrobić coś "dokładanego" dobrze. Porównując taką tu folię z tym PlastDipem to podejrzewam, że w obu przypadkach jeśli ktoś kto się na tym naprawdę bardzo dobrze zna, wyglądać to będzie zapewne bardzo przyzwoicie
Pływak - Czw Sie 23, 2012 14:33
Przykład drogich aut podałem aby zobrazować, ze można auto okleić idealnie bo co za różnica czy oklejasz CLS'a czy malucha? Albo coś robisz dobrze albo odwalasz fuszerkę.
adamek.o2 - Czw Sie 30, 2012 07:10
sugerując się takim poglądem, nie możemy więc "z góry" ocenić tego PlastDip'a. Być może są osoby, które potrafią to nałożyć bardzo dobrze i tak aby wyglądało idealnie
Ergo - i jedno i drugie może być badziewne albo dobre, zależy kto nakłada i jak
brkzzz - Czw Sie 30, 2012 15:25
adamek.o2, folię trudniej spieprzyć
Pływak - Czw Sie 30, 2012 15:39
Oj wcale nie tak trudno ale jeśli bierzemy pod uwagę, ze i kos nam będzie musiał pomalować auto tym dipem i ktoś okleić to przewagę ma folia bo mamy o wiele więcej kolorów. 96 kolorów (w tym mat, błysk, metalic) do tego kilka odcieni carbonu, chrom, złoto, szczotkowane alu i kto wie co jeszcze
tmr - Sro Wrz 26, 2012 17:39
Kupie sobie litr tego do pomalowania dachu ,pistolet kompresor i garaż z plastyki też byłem dobry wiec chyba nie będzie problemu ^^
|
|