Zobacz temat - [R620 ti] szarpie przy wchodzeniu na obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620 ti] szarpie przy wchodzeniu na obroty

unreal69 - Wto Sty 08, 2013 19:19
Temat postu: [R620 ti] szarpie przy wchodzeniu na obroty
Witam, niedawno zakupiłem roverka 620 Ti, silnik chodził idealnie na benzynie, tj. przyspieszał równo bez żadnych szarpnięć itp. silnik na wolnych obrotach chodził równo i stabilnie, więc zachciało mi się zakładania LPG :P Niestety, gazownik - czarownik wykazał się baaaardzo wielką niekompetencją w swojej dziedzinie...Po pierwszej "próbie założenia" instalacji Landini okazało się, że założył za słaby komputer (z tego co sprawdziłem to Stag 4 eco, wtryskiwacze to Valtek (takie czerwone), jedyny dobry jest chyba reduktor (Lovato) wydajny do 250KM. W ten piątek umówioną mam drugą wizytę u niego i ma wymienić te komponenty, tj wtryskiwacze oraz kompa :evil: :evil:
Czrę goryczy przelał fakt kiedy okazało sie, że po przyjechaniu do domu opadla mi na nogi cala obudowa tapicerki ta pod kierownicą a schowek ten mały koło kierownicy na monety przyczepiony został z tyłu drutem bo został wyłamany :evil: :evil: :evil: Jutro jadę do niego zostawić auto bo to już jest porażka!

Tylko Panowie jedno takie zapytanie, co o tym wszystkim sądzicie i przede wszystkim co może być przyczyną, że teraz po jego "grzebaniu" auto nawet na benzynie chodzi masakrycznie, tj szarpie strasznie w granicach 3500 obrotów, tak jakby się dławił?? Nadmienię, że w aucie przed wymianą gazu wymienione zostały swiece na nowe NGK.
Co mógł uszkodzić ten MAGIK, ze teraz nawet na benzynie chodzi jak taczka :evil: ?

Chudeck - Wto Sty 08, 2013 20:30

Przerabialem to, do tej pory zmagam sie z awariami i nie wylecyzlem tego od 3-4 miesięcy.
unreal69 - Wto Sty 08, 2013 20:49
Temat postu: [R620 ti] szarpie przy wchodzeniu na obroty
czytałem gdzieś na forum, że może to być uszkodzenie pompy paliwa, tylko dziwne, że akurat po ingerencji gazownika-magika to właśnie zaczęło się dziać, nie wiem czy nowe świece, które założyłem mogą mieć wpływ aż na takie mocne szarpanie przy wchodzeniu na obroty? Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedź panowie :)
thorm - Wto Sty 08, 2013 21:23

świece oczywiscie masz bkr 6 e bo takie są do tego modelu szczelina na 1,1 wymagania rovera do pojemnosci cylindra, padająca cewka wysokiego, uszkodzona kopułka rozdzielacza przynajmniej u mie, uszkodzony kabele wysokiego z cewką będzie problem orginał 0.8ohm na 7200 ohm bo rovery zwykłe mają cewki 0.45ohm i 28000ohm na to wychodzi ze ti musi mieć mocniejszą iskrę

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 21:15 ]
valteki by moze i pochodziły na tym silniku ale zułte i skok tłoczka 0.6 stag 4 plus a parownik musi być pod turbo nie tylko na 250km w tym silniku wyrabia skorpion st 260km przystosowany pod turbo i ma cut-of sam jezdzę na nim jusz 3michy i sprawuje się dobrze ale przy tym silniku to wyrabiają magic jet bo schodzą na niski mnoznik i silnik przełancza się stabilnie przy 20st parownik nawet teraz przy niskich termp.

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 21:23 ]
sterownik mems sam się dopasowuje do składu mieszanki jesli jezdziłeś na złej mieszance a przy czerwonych waltekach to jest 200% pewnosi to rozwaliło mopę benzyny reset kompa i pojezdzić na benzynie albo przełącz tylko na bęzynę i się przejedz po miescie z 10km powinien zmienić mapę bezyny depnij go parę razy do 7000tys na 2 i 3 i zobacz czy ustawi sie spowrotem na sportową jazdę bo ecu ustawia się na sportowo lub ekonomicznie

unreal69 - Wto Sty 08, 2013 21:30

ooo widzę, że kolega zna się na rzeczy ;) no ten magik mówił mi ze nawet nie ustawiał nic dokładnie skoro w piątek będzie zmieniał kompa i wtryskiwacze :P mówisz reset kompa? a jak cuś takiego wykonać? :) Mówisz lepiej dokładnie dowiedzieć się co ma zamiar założyć tym razem? :P
thorm - Wto Sty 08, 2013 21:48

zdejmij klemę na 15 minut plus nawet 20 i go odpal na początku powinien nierówno chodzić albo mieć wysokie obroty ale się sam uspokoji jak to nie pomorze to jazda na pb to powinno przestawić mapę benzyny

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 21:41 ]
nauka na swojm roveku i problemy z gazem dziwię się ze zalorzył takie wtryski skoro silnik chodzi na 2,1 ms na wolnych obrotach to lpg powinno mieć 3.5 ms a waltek jusz nie wyrabia tak nisko po za tym jak chamujesz silnikem to pb spada do 1.5 ms wtrysk benzynowe to i zułte 1ohm mają problem z takimi czasami jeśli mają skok tłoczka 0.4 standard umnie to chodziło na 0.6 ale w miescie palił 16litrów dopiero magic jet wyrabiają skok tłoczka 0.75 dysze 3,3 spalanie do 80km/h 12-13 litrów miasto 8 trasa do 110km/h

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 21:48 ]
po za tym tym roverkim nida sie wolno jezdzic jak na 2-ce przy 4000tys ma ponad 60 dych

unreal69 - Wto Sty 08, 2013 21:57

dobra właśnie zrobiłem wedle zaleceń jeszcze dziś się okaże czy przyniesie to pożądany rezultat ;) a jeszcze odnośnie tej instalacji LPG tak dopytam dokładnie jakie komponenty Ty masz założone? Z tego co się dowiedziałem mniej więcej z dzisiejszej rozmowy z instalatorem powiedział że zamówił kompa stag 4 plus wlasnie a wtryski ac ale nie wiem dokladnie jakie, powiedział tylko ze "Najnowsze" i że na nich będzie chodziło wszystko cacy :D Dopiero wgłębiam się w tajniki tego silnika i nie wiedziałem ze ma takiego inteligentnego kompa ;) W moim sdi miałem prostszą elektronikę PGM fi :)

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 21:57 ]
thorm napisał/a:
dziwię się ze zalorzył takie wtryski skoro silnik chodzi na 2,1 ms na wolnych obrotach to lpg powinno mieć 3.5 ms a waltek jusz nie wyrabia tak nisko


właśnie po założeniu wszystkiego on sam był zdiwiony, że są tu tak krótkie opóźnienia :P mam nadzieję, że teraz się bardziej przyłoży...żałuję że wcześniej nie popytałem na forum tylko zaufałem jakiemuś lokalnemu gaziarzowi, który to robi metodą prób i błędów :P

thorm - Wto Sty 08, 2013 22:49

rovery nawet silnik hondy ma krytki czas wtrysku a te graty to niech do lanosa wsadzi bo ty nie pojezdzisz pewni mnoznik masz pod 2 i cisnienie gazu na parowniku na maksa zeby silnik nie zgasł

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 22:49 ]
do twojego silnika ac w01 niebieskie szybkie są ale brakuje 10km na cylinder otwarcia wtryskiwacza [ms] ~2,1
Czas zamknięcia wtryskiwacza [ms] ~1,5
Zakres wydajności [kW/cylinder] 11 ÷ 29
mogą być ale ac w01 bfc czerwone są do 54km na cylinder

unreal69 - Wto Sty 08, 2013 22:55

zrobilem wedle zalecen i rzeczywiscie jest jakby poprawa coraz wieksza w miare jazdy, jak daje ostro gazu to dalej jeszcze sie dlawi ale coraz mniej w miare jazdy, rzeczywiscie komp sie przestawil konkretnie :P jutro jeszcze pojezdze i zdam wtedy relację czy jest poprawa na 100 %

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 22:55 ]
thorm, dzięki wielkie za info i pomoc, jutro gazownika-magika zapytam co on skombinował do mojego roverka, jak znów coś słabszego to od razu powiem, żeby tego nawet nie zakładał bo to nie będzie miało najmniejszego nawet sensu :P

thorm - Wto Sty 08, 2013 23:19

unreal69 napisał/a:
dobra właśnie zrobiłem wedle zaleceń jeszcze dziś się okaże czy przyniesie to pożądany rezultat ;) a jeszcze odnośnie tej instalacji LPG tak dopytam dokładnie jakie komponenty Ty masz założone? Z tego co się dowiedziałem mniej więcej z dzisiejszej rozmowy z instalatorem powiedział że zamówił kompa stag 4 plus wlasnie a wtryski ac ale nie wiem dokladnie jakie, powiedział tylko ze "Najnowsze" i że na nich będzie chodziło wszystko cacy :D Dopiero wgłębiam się w tajniki tego silnika i nie wiedziałem ze ma takiego inteligentnego kompa ;) W moim sdi miałem prostszą elektronikę PGM fi :)

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 21:57 ]
thorm napisał/a:
dziwię się ze zalorzył takie wtryski skoro silnik chodzi na 2,1 ms na wolnych obrotach to lpg powinno mieć 3.5 ms a waltek jusz nie wyrabia tak nisko


właśnie po założeniu wszystkiego on sam był zdiwiony, że są tu tak krótkie opóźnienia :P mam nadzieję, że teraz się bardziej przyłoży...żałuję że wcześniej nie popytałem na forum tylko zaufałem jakiemuś lokalnemu gaziarzowi, który to robi metodą prób i błędów :P


[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 23:06 ]
sterownik jest mems mpi ale jak to w roverach z podłączeniem pod kompa to tragedia

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 23:19 ]
tylko jak będziesz nim szalał to ustawi się na sportowo i spalanie pb wzrosnie potem muszisz pojezdzić na pb spokojnie pare kilometrów zeby poszedł na ekonomicznie po paru km ustawi się spowrotem ze będzie jezdził ale jak znów ci gaz spiepszy to problemy wrucą wazne jest zeby praca wtrysku pb na wolnych miała 2.0-2.1 ms nawet jak przełączy gaz inaczej będziesz miał problemy

unreal69 - Wto Sty 08, 2013 23:27

jutro zdam wrażenia z jazdy, postaram się nim pojeździć tak w miarę dynamicznie ale bez szaleństw, nie wiedziałem że ten silnik aż tak się adaptuje do stylu jazdy ;)
thorm - Wto Sty 08, 2013 23:35

mam zasadę zanim naprawisz sprawdz co masz pod maską a będzie mniej problemów

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 23:35 ]
i jeszcze jak ci zrobi lpg to wszadz go do wozu z kompem i ustawi ci go na drodze nie tylko autokalibracja bo ustawi ci tylko wolne obroty po tygodniu wrucisz do niego

unreal69 - Sro Sty 09, 2013 17:28

Witam, dziś zrobiłem troszkę dłuższą rundę objazdową z różnym natężeniem pedału gazu. Moje spostrzeżenia są następujące (oczywiście jazda na benzynie):
-dalej występuje szarpanie, objawia się ono w ten sposób, że przy dodaniu gazu jak trzymam wciśnięty pedał(nawet nie do deski) to miarowo w równych odstępach czasu powiedzmy około sekundy następuje jakby odcięcie zapłonu i za ułamek sekundy jest spowrotem i tak wkółko dopóki nie odpuszczę pedału
-jak przyspieszam bardzo spokojnie objaw nie występuje
-po naciśnięciu pedału gazu auto odrazu przyspiesza jakbym depnął do deski
-spalanie wzrosło do około 20l
Co to może być Panowie pomóżcie, nie chcę żeby ten magik w piątek wciskał mi jakiś kit. Czy to może być przestawiony komp czy tak jak pisałthorm, kabel od wysokiego napięcia?

Z góry dzięki za pomoc, liczę na szybki odzew ;)

thorm - Sro Sty 09, 2013 17:54

tu moze jeszcze być kłopot z sondą lambda czy gazownik podłańczał sondę do sterownika lpg jak byś miał kabel do staga i sąda jest podłączona to widać jak pracuje

[ Dodano: Sro Sty 09, 2013 17:54 ]
po za tym w stagu masz mozliwosc podejrzenia jak pracyją wtryski i w ten sposób zobaczysz na ktury cylinder na kłopoty wykresy do kazdego wtrysku

unreal69 - Pią Sty 11, 2013 20:48

a to nawet jak chodzi tylko na benzynie to ma na to wpływ założona instalka LPG? czy mogl np uszkodzic sonde przy zakladaniu? :P

[ Dodano: Pią Sty 11, 2013 20:48 ]
no i doszlo wkońcu do tego, ze w net tygodniu zmieniam gazownika a temu kaze wymontowac wszystkie te bebechy. Poraz kolejny ich starania spoczely na niczym. K...a brak mi słow normalnie, dzis mi jeszcze powiedzieli ze juz lepiej zrobic sie nie da i nikt mi nie da gwarancji ze zrobi lepiej, zalozyli komp STAG4 PLUS, wtryski najpierw HANA potem jeszcze jakies a potem wkoncu zostalo na Lovato, bo twierdza ze na nich najlepiej jako tako chodzi...Wszystko poszlo w leb bo autem na LPG szarpie niemilosiernie, trzeba jezdzic na wysokich obrotach i wgl jest masakra...Szukam od poniedzialku fachowca a nie lachmyte :P

Markzo - Wto Sty 15, 2013 08:02

Porażka... Tseria to na prawde prosty silnik a tak kaszanią robotę :/

Ja bym jeszcze raz odpiął akumulator na jakies 30 min tak jak radził kolega a po podpięciu go spowrotem wykonał adaptację przepustnicy - czyli włączasz zapłon i dajesz do dechy 5 razy (na zgaszonym silniku). Powinien ruszyc krokowiec i poterkotac pod maską.

Co do spalania to jakaś masakra, przyjżyj się wiązce silnika, w co się ten druciaż wpiął i co pociął, sonde widać przu turbinie, moze cos rozciął?

Co do szaprania, w jakim stanie masz kable, kopułke, palec i swiece? to podstawa, jak nie zmienialeś to wymień na nowe, świece NGK, kable NGk i nowy palec + kopułka. Pompa paliwa ma w tym motorze 5bar wydajności, ale jakby padała to raczej auto by nie miało mocy a tu widać, że ewidentnie coś ten gaziarz namieszał :/ podłączyć do kompa się go da roverowy testbookiem T4, albo dobrym KTS boscha. Tylko musi być kumaty operator.

Niestety, dopuki nie wyprostujesz skitranej instalki LPG na benie motor nie bedzie chodzil :/

limahl000 - Wto Sty 15, 2013 09:21

Panowie mu szarpie bo ma zle mapy ustawone jak na bezynie jest gitara a na gazie chu..wo to musi go fajymi mapami ustawic a tego bez kompa an kabla nie zrob... Aha i powiedz temu co ci zamontowal te waldki zeby to dal zonie ona bedzie wiedziala co gdzie sie wstrzyknac...
unreal69 - Sro Sty 16, 2013 14:39

Witam poraz kolejny, całe szczescie ze pozbylem sie raz na zawsze tego badziewiarza :P Wyobrazcie sobie, ze nawet ogrzewanie mi przestalo chodzic przez ta instalacje, ale po zdjęciu jej okazało się że grzeje jak dawaniej ;) Po prostu źle się wpiął z przewodami od chłodzenia...Teraz jadę już do bardziej renomowanego warsztatu gdzie robią duuużo mocniejsze nawet autka pod gaz. Tam po rozmowie z fachowcem zapewnił mnie że zrobią wszystko jak należy i daje 100% pewności że będzie chodzić, dodam że montują oni instalke BRC i dają gwarancję 2 lata bez limitu km ;) Po zdjęiu instalacji jest poprawa mocy i to spora i mniej szarpie ale nadal to występuje, tak jak napisał kolega spróbuję jeszcze raz kompa zresetować, wymienię świece na te które miałem wcześniej założone i na nich chodziło elegancko i zobaczymy czy będzie poprawa ;) Opiszę wrażenia po całej operacji ;)
Nie polecam nikomu takich przeżyć jakich doznałem z tym badziewiarzem...

Vito_ - Sro Sty 16, 2013 18:35

unreal69 napisał/a:
montują oni instalke BRC


Problemem przy BRC mogą być wtryski, gdyż zółte BRC (najmocniejsze z tej firmy) maja wydajnosc ok 45-50km z sztuki. Co jest na styku do naszego silnika. Proponowałbym Ci pogadac z tymi nowymi fachowcami i zaproponowac najmocniejsze wtryski z firmy keihin (brązowe do 60km na sztuke). Albo najlepiej niech Ci zrobią wycene wraz z komponentami, wrzuc to na forum, to sie zobaczy co jeszcze by trzeba tam dac lepszego, żeby to idealnie chodziło...

Chudeck - Sro Sty 16, 2013 21:06

unreal69, ja dalej sie borykam z kiepsko zalozona instalacją. Niestety moj gaziarz zawsze zaslania sie usterkami samochodu, ktorych nie ma
unreal69 - Nie Sty 20, 2013 16:04

Dosłownie przed chwilą wróciłem z jazdy próbnej i tragedia jaka była taka jest nadal ;/ normalnie żal...przed oddaniem auta do gaziarza wszystko chodziło pięknie, autko wkręcało się aż do wysokich obrotów. Teraz nadal szarpie niemiłosiernie jak się wkręca na obroty, a dokładniej to tak, że od dolnych zbiera się normalnie a w okolicach 4 tys. zaczyna szarpać mocno (nie od kabli i świec) tylko tak jakby była przerwa w dostawie paliwa albo całego zapłonu. Jak przyspieszam delikatnie to obroty normalnie dojdą nawet do odcięcia zapłonu, a jak robię to tylko trochę zbyt gwałtownie to szarpie jak cholera całą budą. Zrobiłem reste kompa i adaptację przepustnicy zgodnie z zaleceniami i nawet założyłem stare świece i jest nadal to samo ;/ nie mam już sił normalnie nie wiem co mogli namieszać albo zj....ać!? :/

[ Dodano: Nie Sty 20, 2013 16:04 ]
dodam jeszcze, że czasem (nie zawsze) jak wkręcam go na obroty i zacznie szarpać to słyszę że zaczyna chodzić na 3 a nawet 2 garki i dopiero jak go przegazuję na luzie to wraca do normy...ale szarpie i tak

Markzo - Wto Sty 22, 2013 08:47

A kable do cewki? pompa paliwa? niech Ci ktoś zmierzy cisnienie paliwa na listwie.
unreal69 - Wto Sty 22, 2013 14:34

Kabli od cewki nie sprawdzałem szczerze powiedziawszy, a idzie to sprawdzić bez wymieniania ich od razu na nowe? ;p Ciśnienie paliwa rozumiem jeżeli niższe niż takie jak ma by to znaczy że na 100% walnięta pompa paliwa? No chyba że tak banalna rzecz jak filtr paliwa też może być prawda? :)
Markzo - Wto Sty 22, 2013 16:30

unreal69 napisał/a:
Kabli od cewki nie sprawdzałem szczerze powiedziawszy, a idzie to sprawdzić bez wymieniania ich od razu na nowe?

to są 2 kabelki, sprawdź czy nie są popękane/pozagniatane itp. Wymiana to ucięcie starych wlutowanie nowych.

unreal69 napisał/a:
Ciśnienie paliwa rozumiem jeżeli niższe niż takie jak ma by to znaczy że na 100% walnięta pompa paliwa? No chyba że tak banalna rzecz jak filtr paliwa też może być prawda?

Tak, dokładnie. Filtr, pompa, coś przytkane. Pompa z modelu Turbo ma ciśnienie 5bar, normalne z wolnossących modeli mają 3,5bara.

unreal69 - Pią Sty 25, 2013 23:06

Panowie dziś sam rozwiązałem problem :) :) Okazało się że jeden wąż od podciśnienia turbiny (ten przy przepustnicy) był całkiem wypięty i stąd to szarpanie, przejechałem się i prawie wszystko w normie, "prawie" ponieważ na wolnych obrotach ciągnie a potem słabo przy wyższych, zatrzymałem się przy włączonym silniku, podnoszę maskę i słyszę coś jeszcze syczy, przytykam palecem, a tru wężyk od turbo taki pod przepustnicą który wchodzi od dołu jest oderwany ;] wygląda w sumie nawet na odcięty :P Czyli usterka po tych ""mechanikach"" zlokalizowana :D w niedzielę lub poniedziałek wymienię ten drugi wężyk i zdam wrażenia z jazdy ;) Nie myslałem ze tw wezyki mogą miec az tak duzy wplyw na pracę silnika ;p
Markzo - Pią Sty 25, 2013 23:11

no to pięknie :ok:
Marrkus - Nie Sty 27, 2013 13:11

Sprawdź jeszcze czy ci wszystkie przewody gdzie podłączają się z instalacją elektryczną dobrze zaizolowali. Nie zdążyłem napisać ale miałem ci polecić byś posprawdzał wężyki od ciśnienia/podciśnienia i byś sprawdził przewody przy cewce (tam podłącza się instalację LPG)
Dalej planujesz montaż LPG? czy już se odpuścisz??

unreal69 - Pon Lut 04, 2013 18:35

Marrkus napisał/a:

Dalej planujesz montaż LPG? czy już se odpuścisz??


Nie odpuściłem sobie, walczę nadal ale mam nadzieję, że ta nierówna walka jutro dobiegnie już końca :P Wkońcu po trzech dniach zrobili rzekomo instalację jak trzeba, po rozmowie z gaziarzem powiedział mi że to "wredne autko" ale się udało :) Początkowo założyli wtryskiwacze brc żółte ale nie chodziło to jak trzeba i autem szarpało przy wchodzeniu na obroty i wywalało na benzynę mimo tego że położyli miedź 8mm. Po nieudanych próbach ustawienia wtryskiwaczy założyli mniejsze brc niebieskie ( ku mojemu zdziewieniu) i podobno hula jak trzeba i zbiera się elegancko. Mechanik stwierdził że mimo mocnych wtrysków zalewało go za dużą dawką gazu i nie szło tego ustawić. Co o tym myślicie? czemu słabsze wtryski a lepiej chodzą? Aha i czy to prawda o tym co mi gadał przez telefon że tu przy dodawaniu ostrzej gazu wszystkie wtryski dają jednocześnie dawkę? :P Nie wiem dziwne dla mnie to wszystko ale mechanior twierdzi że jeździ teraz jak wśkiekły,,,jutro się okaże :P Proszę o opinie :)

Markzo - Pon Lut 04, 2013 18:37

620Ti to mocne auto i nawet z jakimś fakapem potrafi niejednego wystraszyć, natomiast czy osiąga pełną moc musisz sprawdzić sam.
unreal69 - Wto Lut 19, 2013 17:58

jestem cierpliwy i wytrwały :) jak nie będzie satysfakcji za te niemałe zresztą pieniądze włożone w instalację to będę ich męczył :P Zobaczymy co poczynili na tym brc ;)

[ Dodano: Wto Lut 05, 2013 18:58 ]
Witam,
Myślę że w końcu moje problemy z LPG się skończyły :) Dziś odebrałem autko od gazownika i przeszło moje najśmielsze oczekiwania :) Jeździ się praktycznie jak na benzynie, nic nie szarpie nic nie parpie auto normalnie się zbiera, nie brak mu mocy nawet przy wysokich obrotach (przyznam, że porządnie dawałem mu popalić) :) Nie wiem jakim cudem mniejsze niebieskie wtryski chodzą nieporównywalnie lepiej niż żółte brc. Okazuje się, że silnik ten nie jest typowym sekwencyjnym silnikiem, lecz ma zmienną fazę wtrysków w zależności od stopnia obrotów. Proszę o opinie fachowców, znawców tematu silników TI i LPG w tychże silnikach ;)

[ Dodano: Wto Lut 19, 2013 17:58 ]
Witam po dłuższej przerwie ;)

Niestety autko pomimo, że chodziło jakiś czas dobrze ostatnio zaczęło słabnąć na LPG, ciężko mu się zaczęło wkręcać na obroty i osłabł znacząco :P pojechałem więc do gazownika i pojeździliśmy trochę z podpiętym kompem, coś poregulował, ZMNIEJSZYŁ dawkę gazu i auto odzyskało swoją dynamikę...niestey o dziwo wsiadłem do auta, odpaliłem i chcac ruszyć kicha, auto wogole nie chciało wejsc na obroty powyzej 1200 obr ;/ wrocilem wiec do nich, znow podpial komputer, cos trochę poustawiał i stwierdził że rozwaliło mu mapę LPG ;/ nie wie czemu tak się stało, umówiłem się z nim na przyszły tydzień na porządną regulację...co Panowie sądzicie co mogło być przyczyną takiego problemu? :/