Zobacz temat - [MG ZR 160] Kompresor ??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [MG ZR 160] Kompresor ??

jrdarus1 - Nie Lut 24, 2013 09:27
Temat postu: [MG ZR 160] Kompresor ??
Witam, pragnę aby moja zr'ka bardziej zbierała się od dołu, wiadomo że moment obrotowy nie poraża dlatego chciał bym to zmienić dodając kompresor czy macie może jakieś doświadczenia z tym? bądź wiecie jaki kompresor by podszedł ? jak go zamontować? czy jakieś dodatkowe mody? prosił bym abyście przelewali w tym wątku wszystko co jest związane z instalacja kompresora. A napewno krok po kroku dodamy do forumowej kolekcji mg zr 160 z kompresorkiem :)
ADI-mistrzu - Nie Lut 24, 2013 09:58

Gdzieś było zdjęcie kompresora wstawionego zamiast kolektora ssącego.

Ogółem doświadczenia raczej nikt nie będzie miał, tym bardziej przy VVC, chyba był byś pierwszy.

[ Dodano: Nie Lut 24, 2013 09:58 ]


Tutaj jest jakas jednostka Lotusa doładowana kompresorem, ale w zamiast to niema klimy.

Chyba jedynie miejsce gdzie można wstawić kompresor to właśnie zamiast kolektora ssącego i dorobić runety.
Ewentualnie kompresor napędzany silnikiem elektrycznym, wtedy większe pole do popisu.

tuners - Nie Lut 24, 2013 10:03

Są firmy wstawiajace kompresory do samochodow wolnossacych ale ostatnio szukalismy z kozikiem czy jest taka mozliwosc do vvc i cena jaka by wyniosla tylko chodzilo o podkrecenie do 190-200kucy niestety taniej wyszedlby swap na 2.0ti lub porownywalnie , niestety w regeneracje kompresorow nikt sie chyba nie bawi a koszt nowego jest spory a uzywki są mocno nie pewne
jrdarus1 - Nie Lut 24, 2013 10:16

ADI-mistrzu, Zbyt duża rzeźba jak dla mnie.

tuners, Tyle że nie chce 2.0 ti bo to stare ciężkie zajechane silniki. Jeśli się orientowałeś to jaka cena mniej więcej ?

Kozik - Nie Lut 24, 2013 10:24

jrdarus1, stare zajechane silniki i tak wytrzymają 8 razy więcej niż nówka k-seria na kompresorze ;)

jak chcesz to dłubaj ja będę z zainteresowaniem śledził temat, a może faktycznie k-seria wytrzyma na kompresorze więcej niż 40tys km

tuners - Nie Lut 24, 2013 10:26

Od 4-6 na nowym, szukajac uzywki mozna zrobic od 2-4 ale niewiadomo ile po chodzi zwlaszcza ze poza mercedesem to inni producenci wypuszczali takie kompresory ze mialy problem dobic 100tys a i mercedes zaliczyl kilka gorszych.

Co do kompresora elektrycznego to od niego zaczelismy poszukiwania bo na stronie glownej forum bylo ze ktos wstawil do poldorovera uzyskujac 0.4 bara i 30 kucy
Niestety okazalo sie to malo mozliwe gdyz takie elektryczne kompresory potrzebowaly sporo pradu na wytworzenie 0.1 bara a przy 0.4 trzeba by przystosowac instalacje pod 24v i altek jak od ciezarowki oraz akumulatory ok 100ah 2 szt w bagazniku zeby nadrobil to co sam zjada i cos dal od siebie
Wystarczy poszukac na necie pomysly z wstawieniem eturbo lub e charger znalazly sie nawet samochody ktore tak przerobili ze udawalo im sie dosc fajne moce uzyskac ale kosztem duzej wagi calego systemu. A szkoda bo zapowiadalo sie fajnie :-(

jrdarus1 - Nie Lut 24, 2013 10:31

Kozik, zgubiłeś ,,ciężkie" co mnie najbardziej przeraża .

[ Dodano: Nie Lut 24, 2013 10:31 ]
Szczerze ludzie to już sam nie wiem bo i tak źle i tak nie dobrze. Niby auto ma moc i tzw. ,,jebniecie" na interfejsie pomiar 0-100 uzyskałem 7.51s ale wiadomo że w miarę jedzenia apetyt rośnie dlatego chciał bym zrobić coś co by jeszcze dowaliło moc albo przynajmniej ten kruchy moment

Kozik - Nie Lut 24, 2013 10:33

jrdarus1, hehe no ja dumałem nad tematem "ciężkie" i wg mnie wystarczyłoby wsadzić zawias z przodu z diesla i dałoby radę

przy jeździe na wprost ciężkie z przodu nie oznaczałoby gorszych osiągów bo dociążona oś napędowa jest wskazana
przy jeździe w zakręcie cięższy przód teoretycznie nie jest to na plus a praktycznie nie sprawdziłem jak to się zachowuje, ale biorąc pod uwagę jak klei się drogi tunersa zr z silnikiem na gnojówkę to nie jest źle

jrdarus1 - Nie Lut 24, 2013 10:38

Na wprost to wiadomo ale gorzej w zakręcie w porównaniu z moja zr na gwincie a jak ty to mówisz zr na ,,gnojówkę" odczułem kolosalna różnicę i z ciężkim silnikiem bał bym się wejść szybko w zakręt
tuners - Nie Lut 24, 2013 10:49

Rozporki wsadzisz zeby buda sie nie poddawala i naprawde nie jeden benzyniak woli odpuscic, dadac szersze kapcie i jezdzi jak po sznurku
Jedyny lek jaki mialem na zakrecie jak sie sroba poluzowala od belki z tylu i kolo jezdzilo 2-3 cm z lewej strony , to wtedy musze przyznac ze byl strach jak nagle kolo spiepszalo w tyl xd
A ogolnie czy o tyle l seria ciezsza jest to niewiem bo u mnie w dowodzie wbite bylo 1130kg dla porownania pracownik u mnie w firmie ma leona fr 150kucy wykrecony na 194 ale wagowo 1500kg w rezultacie na zakretach niema czym poszalec a i tej mocy tak nie odczuwa sie

jrdarus1 - Nie Lut 24, 2013 11:12

A co do rozpórki to poszukuję niedrogo kupić najlepiej na tył i przód :) może ktoś wie coś :) ?
tuners - Nie Lut 24, 2013 11:23

Zrob sam :-) mnie wyszedl 150zl material 50zl laserowe wycinanie flansz i spawalem sam i mam rozporke z 3 mm nierdzewki
greg-si - Nie Lut 24, 2013 11:49

jrdarus1 napisał/a:

tuners, Tyle że nie chce 2.0 ti bo to stare ciężkie zajechane silniki. Jeśli się orientowałeś to jaka cena mniej więcej ?


jrdarus1 napisał/a:
Kozik, zgubiłeś ,,ciężkie" co mnie najbardziej przeraża .


Kozik napisał/a:
jrdarus1, stare zajechane silniki i tak wytrzymają 8 razy więcej niż nówka k-seria na kompresorze ;)

To raz.
A dwa to to że wagowo 2.0Ti jest lżejsze o 30kg od diesla (porównanie R600Ti i R600SDi). Lecąc dalej wagą. 1.8VVC jest lżejsze od IDT o 90kg. Zatem wagowo wychodzi ok. 60kg różnicy. Wrzucisz kompresor, rury, IC do 1.8 i robią Ci się następne kilogramy, różnica robi się jeszcze mniejsza. Także tutaj bym nie przesadzał że T-seria to jakiś mega ciężar.
Nie mówiąc o skrzyni biegów która w stosunku do k-serii jest zupełnie inna.

Kozik - Nie Lut 24, 2013 12:19

greg-si napisał/a:
Nie mówiąc o skrzyni biegów która w stosunku do k-serii jest zupełnie inna.


co masz na myśli bo widziałem obydwie skrzynie wewnątrz i poza średnicą wałka głównego to różnic wagowych nie widziałem, przełożenia są inne, jeździłem na skrzyni z Ti przez około 3-4 miesiące w moim VVC

torek86 - Nie Lut 24, 2013 12:21

greg-si napisał/a:
jrdarus1 napisał/a:

tuners, Tyle że nie chce 2.0 ti bo to stare ciężkie zajechane silniki. Jeśli się orientowałeś to jaka cena mniej więcej ?


jrdarus1 napisał/a:
Kozik, zgubiłeś ,,ciężkie" co mnie najbardziej przeraża .


Kozik napisał/a:
jrdarus1, stare zajechane silniki i tak wytrzymają 8 razy więcej niż nówka k-seria na kompresorze ;)

To raz.
A dwa to to że wagowo 2.0Ti jest lżejsze o 30kg od diesla (porównanie R600Ti i R600SDi). Lecąc dalej wagą. 1.8VVC jest lżejsze od IDT o 90kg. Zatem wagowo wychodzi ok. 60kg różnicy. Wrzucisz kompresor, rury, IC do 1.8 i robią Ci się następne kilogramy, różnica robi się jeszcze mniejsza. Także tutaj bym nie przesadzał że T-seria to jakiś mega ciężar.

Nie mówiąc o skrzyni biegów która w stosunku do k-serii jest zupełnie inna.



poza tym turbo zawsze będzie lepsze od kompresora. a dostępność momentu i mocy zależna jest od rodzaju ślimaka. na kompresorze nigdy nie osiągniesz tego co turbiną..
Dobierz turbinę np TD04L-14T, (taką jak u mnie), albo TD04L-12T na twinscroll'u i pełny boost będziesz łapał praktycznie od 2500 obr/min.
Dajesz grubą uszczelkę i heja. IC i rury i tak musisz dorzucić do kompresora, al przynjamniej odpada Ci rzeźba z ssącym. :mrgreen:

tuners - Nie Lut 24, 2013 12:49

Greg nie patrz tak ślepo w rubryki z forum bo nie do konca sa prawdziwe ,
Wystarczy przegladnac kilka innych stron i wychodzi waga 620 sdi 1275kg waga ti 1350kg wiec sprawdzic by trzeba w dowodzie rejestracyjnym kto ma ile bo z tego wychodzi ze diesel jest lzejszy o 75kg od ti

Jakby ktos mogl podac ile w zrce vvc ma kg w dowodzie bo u mnie zr w dieslu 1130kg ciekawostka na jednym spocie sprawdzilismy zra polifta w dieslu i mial okolo 1350

greg-si - Nie Lut 24, 2013 13:03

Kozik napisał/a:
co masz na myśli bo widziałem obydwie skrzynie wewnątrz i poza średnicą wałka głównego to różnic wagowych nie widziałem, przełożenia są inne, jeździłem na skrzyni z Ti przez około 3-4 miesiące w moim VVC


Nie chodzi w żadnym wypadku o wagę a o przełożenia, masywność, szperę.

tuners napisał/a:
Greg nie patrz tak ślepo w rubryki z forum bo nie do konca sa prawdziwe ,

Tak samo jak to co jest w dowodzie rejestracyjnym gdzie można sobie wpisać co się chce.
Sprawdzałem kilka parametrów trzech aut rovera z danymi rzeczywistymi i wszystko się zgadzało bądź było bardzo blisko tego co mamy na stronie klubowej.
Nie trzeba chyba wspominać że różne wersje wyposażeniowe mają różną wagę. Dlatego ja swoje auta ważę jak już mam wszystko zrobione.

tuners - Nie Lut 24, 2013 13:10

Ale twierdzac ze ti jest lzejsze o 30kg robi sie 95kg roznicy wiec zeby to zweryfikowac potrzeba by zwazyc obydwa silniki z zapietym osprzetem

Druga sprawa zr vvc wychodzi okolo 1090kg a diesel 40-50kg wiecej a u ciebie wychodzi 90 kg wiecej

scorpion - Nie Lut 24, 2013 13:30

he he chłopaki u mnie w MG ZR 160 w dowodzie masa własna 1200kg :)
tuners - Nie Lut 24, 2013 13:32

Jakis otyly xd najlepiej jakby ktos mial wage i silniki na wierzchu moze w art bizar beda wiedziec wysylaja w koncu wiec musza znac
scorpion - Nie Lut 24, 2013 13:32

po za tym włozysz turbine i co auto nie bedzie chcialo jechac musi byc odpowiedznia mieszanka zamontowac turbo to bajka
torek86 - Nie Lut 24, 2013 13:42

scorpion napisał/a:
po za tym włozysz turbine i co auto nie bedzie chcialo jechac musi byc odpowiedznia mieszanka zamontowac turbo to bajka



Co masz na myśli że auto nie będzie chciało jechać?? :| mam nadzieję że nie masz na myśli strojenia, bo to chyba oczywista oczywistość jest.. :-)

tuners - Nie Lut 24, 2013 13:46

A kto pisal o wkladaniu turbiny? Wstawienie kompresora lub silnika 2.0turbo bylo mowa wstawianie do wolnossaka turbiny bylo ostatnio ale nie tutaj
scorpion - Nie Lut 24, 2013 13:47

strojenie ok tylko kto bedzie chciał ci to zrobic to nie wiem i jak zgrac turbo z vvc?
Kozik - Nie Lut 24, 2013 15:07

Cytat:
Nie chodzi w żadnym wypadku o wagę a o przełożenia, masywność, szperę.


szperę mam właśnie z Ti założoną i nie wiem czy czasami przez nią nie rozsypało mi się sprzęgło nationala po około 20-30tys km normalnie tarcza pękła, stan zużycia sprzęgła niewielki poza tym że się rozleciało, na oko sprzęgło jeszcze by ze 100tys km powinno wytrzymać, teraz założyłem sprzęgło luk'a i zobaczymy jak wytrzyma, NATIONALA NIE KUPIĘ JUŻ NIGDY bo to szit

Markzo - Nie Lut 24, 2013 18:16

Mi 180tka przed i po swapie waży tyle samo - 1220kg przy 10l paliwa w baku (czyli w teorii 2,5l i 2,0t ważą tak samo/podobnie). Ale 2,0T skręca fajniej od 2,5KV6 (całość zespołu napędowego cofnięta sporo do scainy grodziowej (z 20cm? moze wiecej). Mozna by pogadac z chlopakami co swapowali 2,0T do 200, coś by powiedzieli (Stanley, MaciekWAWA i chyba ktoś z krakowa?).

Może zamiast 1,8VVC wsadzic 1,8T?

jrdarus1 - Nie Lut 24, 2013 20:09

Nie powiem silnik 2.0 Turbo jest moim takim cichym marzeniem ale boje sie że to wszystko mnie przerośnie

[ Dodano: Nie Lut 24, 2013 20:09 ]
Czy jeśli włożyć 2.0t to tylko z r220? czy z innych też podejdzie? I najlepiej by było kupić kompletne auto co nie? Dużo rzeźby by było? jak by tak dorwać jakieś auto do 2 tys to jeszcze mogę nad tym pomyśleć. Ojciec mojej dziewczyny jest mechanikiem ma swój warsztat więc robocizna z głowy jedyny mankament że robione by było tylko w niedziele wiec trochę by to zajeło.

piotrekcrash - Nie Lut 24, 2013 20:15

Najlepiej mieć całe auto na przeszczep, jak czegoś brakuje wycinasz i masz;]
2.0Ti występował w R220 R620Ti i 820Ti i z tego co pamiętam to tylko w 620Ti miał 200km w pozostałych 180 ale pewnoście nie mam

jrdarus1 - Nie Lut 24, 2013 20:32

Tylko znowu dostać tomcata za rozsądna cenę bądź zacznijmy od tego aby w ogóle dostac .... ehh żeby wszystko było takie hop siup...
tuners - Nie Lut 24, 2013 20:46

Jeszcze jeden problem sie pojawia, nikt nie kupuje 2.0turbo do jazdy w niedziele do kosciola wiekszosc tych silnikow dostalo po garach zdrowo

Dokladny przegląd silnika rozbiórka na części pierwsze i wymiana chodzby podstawowych elementow
Przegląd turbiny byc może bedzie wymagać regeneracji w tym przypadku może się okazać lepszą alternatywą wlożyć trochę większą dmuchawkę(apetyt rośnie w miarę jedzenia)

Ogólnie może się okazać ze te 2 tyś pójdzie na doprowadzenie silnika i podzespołow do ładu, oczywiście można wziąść piękną sztuke z której nic nie kapie nic nie stuka i chodzi wszystko pięknie ale nie za takie pieniądze :-) a i tutaj może być zonk

jrdarus1 - Nie Lut 24, 2013 20:54

no właśnie :) Kroci nie zarabiam a kilku lat zbierać nie będę bo nie mam cierpliwości
Markzo - Nie Lut 24, 2013 21:00

Radosc z jazdy wynagradza wszystko, ja nie zaluje choc problemow przez niekompetencje "mechanika" byl sporo. Wbrew pozorom tseria to bardzo prosty motor.
tuners - Nie Lut 24, 2013 21:06

Wiem markzo ale zauwaz że można trafić też na taki motor jak ty pierwszy przywiozłeś a wtedy by kosztów było jakby przyszło go wyremontować a jak liczyc 2-3 tyś na swap to raczej nieda rady
Markzo - Nie Lut 24, 2013 21:12

Dokladnie, mnie calosc jakies 6-7tys wyniosla, niestety musialem troche czesci kupic drugi raz(np uszczelki) i to troche po kieszeni bolalo, tym bardziej ze kasa samemu odkladana. Btw zalozyles.shorta?
tuners - Nie Lut 24, 2013 21:29

No czyli tak jak bylo liczone kilka razy ze nie mniej niz 5 kola
Z ss czekam na roztopy bo na letnich nie pojade a kanalu niemam :-)

ArO - Nie Lut 24, 2013 22:00

ale 1.8T to bardzo fajny silnik, w r 75 daje naprawde rade a co dopiero w lekkiej budzie zr-a
mocowania silnika te same, mniej rzeźby
Nie jest to glupi pomysl

jrdarus1 - Nie Lut 24, 2013 22:19

No tyle że kompletnego dawcę nie kupie za tanio. Już prędzej r220 i jakis remoncik lepiej by wyszedł
Markzo - Nie Lut 24, 2013 23:34

jrdarus1 napisał/a:
No tyle że kompletnego dawcę nie kupie za tanio. Już prędzej r220 i jakis remoncik lepiej by wyszedł

taniej kupisz angola 75 1,8T w dobrym stanie niz 220 Turbo.

tuners - Pon Lut 25, 2013 05:53

I części z angola można jeszcze wysprzedać tylko nie orientuje się jaki potencjał może mieć 1.8t bo mocą w serii podobną dysponuje co vvc
Markzo - Pon Lut 25, 2013 06:42

tuners napisał/a:
tylko nie orientuje się jaki potencjał może mieć 1.8t bo mocą w serii podobną dysponuje co vvc

cholera wie ile zniesie, ma więcej momentu niz VVC. Mysle, ze kolo 190KM powinno byc bez problemu, ale reki se za to odciąć nie dam ;)

tuners - Pon Lut 25, 2013 08:28

Niewiem też czy nie będzie problemów z hgfem, turbo ma zawsze potencjał pytanie ile silnik zniesie ostatnio Remi wrzucił filmik l-serii mg zr 211km i ponad 400 niuta tylko chciałbym zobaczyć co skrzynia powie na to :-)
jrdarus1 - Pon Lut 25, 2013 15:42

Czym sie różni rover 220 turbo od 620 turbo? czy też mogę z niego uczynić dawcę? Co ma tomcat a czego nie ma 620
marcinmarcin - Pon Lut 25, 2013 21:29

tuners napisał/a:
Jakby ktos mogl podac ile w zrce vvc ma kg w dowodzie bo u mnie zr w dieslu 1130kg ciekawostka na jednym spocie sprawdzilismy zra polifta w dieslu i mial okolo 1350
ZR 160 polift z 2005 na wadze pokazał 1120kg z około 20litrami paliwa w baku. Totalna seria, bez audio, koło zapasowe w bagażniku.

[ Dodano: Pon Lut 25, 2013 21:29 ]
1.8t to świetny silnik - niestety komputer z R75 nie pasuje do ZR/25. Pozostaje przeprogramowanie kompa z VVC - kilkaset funtów - lub jakiś forumowy magik który się podejmie zgrania programu z CANA i zapodania do ZRa :)

tuners - Pon Lut 25, 2013 21:37

A ile w dowodzie masz? Tamten byl klekot
marcinmarcin - Pon Lut 25, 2013 21:45

1190 - ale to jest chyba liczone z pełnym zbiornikiem + jakaś tolerancja. Waga też nie musiala być super dokładna - choć z tego co pamiętam mówili mi że 5-10kg i na pewno nie więcej. Myślę że realna masa 160-ki to 1100-1120 (bez paliwa).
A porównywaliście z twoim? Jeśli tak, i waga była ok, to jedyne wytłumaczenie że ktoś go mocno spawał... ;) z dużym naddatkiem :roll:

jrdarus1 - Wto Lut 26, 2013 17:00

Może ktoś mi odpowie na pytanie

,,Czym sie różni rover 220 turbo od 620 turbo? czy też mogę z niego uczynić dawcę? Co ma tomcat a czego nie ma 620"?

Kozik - Wto Lut 26, 2013 17:13

jrdarus1, z 220turbo możesz więcej rzeczy wykręcić i przekręcić do swojego, bez rzeźby podobno bo sam nie sprawdzałem, jakieś elementy zawieszenia i przekładnia kierownicza i masz mocowania silnika

[ Dodano: Wto Lut 26, 2013 17:13 ]
wg mnie jeśli kupujesz 220 turbo to nie skatowane oznacza że ktoś kupił auto dla nie wiem czego, auto takie kupuje się by z niego pocisnąć, 620turbo mógł ktoś kupić żeby nie katować tylko sobie pojeździć dynamicznie aczkolwiek cięższa buda mogła mocniej obciążyć silnik

jrdarus1 - Sro Lut 27, 2013 20:41

przyspieszenie mojej zr'ki http://www.youtube.com/watch?v=4g3MxsjnOjQ

1185kg w dowodzie 90kg ja oraz pol baku paliwa

Może dla niektórych by starczyło ale już nie dla mnie :)

Kozik - Sro Lut 27, 2013 21:47

http://www.youtube.com/wa...y7fwUxg&index=4

dłuższa skrzynia 120km/h na drugim biegu+szpera