|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R75] 1.8 turbo + turbina od mazdy 2.3 MPS
davidlive - Czw Mar 28, 2013 19:07 Temat postu: [R75] 1.8 turbo + turbina od mazdy 2.3 MPS Witam
Dziś podciągnąłem troszkę roverka na doładowaniu, nie dużo bo tylko do 0.8 BAR ładnie się brykało do czasu az w turbinie padły uszczelniacze i zalało silnik olejem.
W silnik nic sie nie stało jednak turbina do regeneracji i dolot do czyszczenia.
Podjechałem do znajomego speca od turbin, pokazałem starą stwierdził że faktycznie uszczelniacze do wymiany i luzy juz spore.
Koszt regeneracji 700do 900 zł
Jednak wiem że ta turbina jest za mała wydajnością do tego silnika dlatego poprosiłem go o dobranie jakiejś turbinki większej.
Okazało sie że posiada turbinę od MAZDY CX-7 2.3 260 KM w dobrej cenie po regeneracji bo tylko 850 zł. widocznie temat ciężki do sprzedania.
Różnica jest tylko we flanszy do wydechu, a z tym sobie poradzę , oczywiście będzie założony down pipe.
A teraz do sedna, czy jest ktoś mądry i powie mi ile ten silnik wytrzyma?
Ma 138 tys oryginalnego przebiegu zrobione GHF.
Liczę jeździć na doładowaniu 0.9 bara.
I co ze zmiana intercoolera , czy jest sens inwestować.
Czekam na wasze opinie
Marrkus - Czw Mar 28, 2013 21:26
Większe turbo większy lag
Jakaś świnia się jeszcze przyda by to wszystko wystroić, wtryski mogą nie wydoić i pompa paliwa...
Wymiana turbo to dopiero początek...
davidlive - Pią Mar 29, 2013 00:22
Siema Marrcus
Korci mnie strasznie ale wiem że temat nie opłacalny aby robić ponad 200 bhp, stare t16 by takie mody znosilocałe k seria moim zdaniem za delikatna . 0.8 może 0.9 bara max.
Problemem tamtej turbiny było to że nie wyrabiala się . Komplet ludzi i pod górkę i doladawanie spada .
Markzo - Pią Mar 29, 2013 09:26
Zacznij od tego, żeby odczytać numery z wtrysków i zobaczyć jaką masz wydajność. Turbo.. nie kupuj nic na pałe. Zobacz jaką masz flanszę montażową w turbo, co podejdzie bez rzeźby pod Twój kolektor. Wiem, że Hvil miał u siebie w 1,8t turbo t3/t4 (nie wiem co dokładnie). W przypadku Twojego auta nie ma potrzeby świni ani SA, można poprawić mapy na ori sterowniku IC jak najbardziej
davidlive - Sob Mar 30, 2013 16:52
Sprawa jest taka że ja ta turbine będę miał w sumie za 650 zl . Bo stara weźmie w rozliczeniu . Prócz tej flanszy nic się nie róźni . Nie jest ona specjalnie większą niż oruginalna . Może minimalnie .
Jak mogę te mapy poprawić ?
[ Dodano: Sob Mar 30, 2013 16:52 ]
Panowie mam numer wtrysków ale jak sprawdzić ich wydajność ?
leszczu - Sob Mar 30, 2013 17:37
davidlive napisał/a: | Panowie mam numer wtrysków ale jak sprawdzić ich wydajność ? |
Podaj ten numer.
davidlive - Sob Mar 30, 2013 18:29
0260155079
MultecFSO - Sob Mar 30, 2013 20:08
Chyba coś źle odczytałeś.
1.8 turbo mają wtryskiwacze 0 280 156 079 o wydajności 238,6cc/min.
davidlive - Sob Mar 30, 2013 20:10
Sory fakt , żle przepisałem
czyli wtryski słabe z tego co widać
w tym silniku wszystko robione jest na styk, na ori częściach pow 0.9 bara to już kat dla silnika
Markzo - Nie Mar 31, 2013 09:53
może wtryski od Tserii? 440 wydajności mają Co to remapa to każdy to powinien ogarnąć (jakiś dobry zakład) bo tu nie ma takich jaj jak w starszych z lutowaniem kości itp
Yog-Sothoth - Nie Mar 31, 2013 10:02
może wtryski od Tserii? 440 wydajności mają
Nie wszystkie, w 800 sedanie siedziały 380cc a w coupe nawet jeszcze nie sprawdzałem.
davidlive - Nie Mar 31, 2013 13:30
T serie mam na podwórku dokładnie 620ti
Panowie nie zapędzajmy się, za dużo modów by wyszło, listwę trzeba by przerabiać regulator, pompa, dolot
wszystko to duża kasa a silnik po prostu konstrukcyjnie za słaby do takich cudów.
0.8 bara starczy na seryjnych gratach
greg-si - Nie Mar 31, 2013 13:53
czyli nie pozostaje nic innego jak wrzucić T-serię do R75
davidlive - Pon Kwi 01, 2013 12:34
No nie bowiem k-seria nie mam nawet poły tego jadu co mam w 620ti ale jednak takich modów wolę uniknąć .
Panowie szukam po necie gdzie sie da , proszę was o wrzucanie tu info na temat modów w 1.8t.
rovek - Pon Kwi 01, 2013 15:33
Modzenie k-serii turbo to za droga zabawa jak na nasze realia, generalnie wszystko sprowadza sie do śrub ARP i kucizny, bez tego taka zabawa jest bezcelowa.
davidlive napisał/a: |
Panowie szukam po necie gdzie sie da , proszę was o wrzucanie tu info na temat modów w 1.8t. |
Wszystko znajdziesz na forum: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50670
Tak poza tematem, k-seria ma natrysk oleju na denko tłoka?
Julek - Pon Kwi 01, 2013 20:57
oszzz turbo od od pakietu mazdaspeed no ladnie nie wiem czy to ci silnika nie wydmucha bo to niezle pompuje... moim zdaniem za mocna i ten silnik za malo wydajny na to.
davidlive - Pon Kwi 01, 2013 21:47
Czytam o niej cały czas fakt jest to mocną turbina . Ale. Wkońcu mam MBC aby ją regulować .
Z tego co już się dowiedziałem to albo jest to k04 albo jej odpowiednik.
Za taką kasę warto brać.
Dowiedziałem się przy okazji co jest powodem szarpania mojego silnika
Jutro może w środę będę już wiedział więcej .
Będzie sporo.zabawy przy wodzie i oleju, bo ktućce są chyba inne.
Zapraszam też do giełdy tam zgłosiłem stara turbine może komuś się przyda.
Remigiusz - Pon Kwi 01, 2013 23:29
Co to znaczy ze niezłe pompuje ? Nie wsadza się Turbo i wywalam Wastegate żeby pompowała ile da rady tylko po to się ustawia Turbo na zadane ciśnienie doładowania i tyle. Przy większym Turbie lag będzie większy.
davidlive - Wto Kwi 02, 2013 08:48
Remi weź czasem zaznacza do kogo piszesz ok,bo już myślałem że do mnie .
Wracając do tematu, aby nie przesądzić z doladowaniem mogę i chyba to zrobię,skrócić cięgło od westgata. Ustawić je np na max 1 bar i dalej regulować mbc.
0.7 0.8 bar myślę że styknie .
Ciekawe ile ten silnik wytrzyma
Markzo - Wto Kwi 02, 2013 09:20
Ciekawe jaki to turbo będzie miało lag, tam jest 2,3 motor w maździe?
davidlive - Wto Kwi 02, 2013 10:05
2.3 260 KM seria
rovek - Wto Kwi 02, 2013 13:09
Markzo napisał/a: | Ciekawe jaki to turbo będzie miało lag, tam jest 2,3 motor w maździe? |
Jeśli to k04 to przy dobrym wystrojeniu nie powinno mieć dużo większego lagu od t20. K04 montowana jest w vagach 1.8t w wersji 225hp oraz polecana do modów w zakresie 220-280hp.
Remigiusz - Wto Kwi 02, 2013 13:53
davidlive, Jak by było do ciebie bym zaznaczył ale było ogólnie do tych co tak napisali
Markzo - Wto Kwi 02, 2013 13:56
Hm, no to całkiem sensownie to wygląda ciekawe ile ten motor zniesie
davidlive - Wto Kwi 02, 2013 19:16
No panowie panowie niestety, nic z tego nie będzie, jest mi na pewno bardziej przykro nawet niż wam
Po wielu przymiarkach i modach widać że muszę przerabiać albo robić od podstaw cały kolektor wydechowy.
Szukam teraz turbawki z garretta aby flanszy nie przerabiać, mam po dobrej kasie T25 od nissana 200sx i chyba taka wleci.
A szkoda kur*** szkoda.
Za dużo rzeźby panowie
Markzo - Wto Kwi 02, 2013 22:18
davidlive napisał/a: | T25 od nissana 200sx |
to taka sama jak w t16, powinno być spoko tylko w jakim stanie...
davidlive - Sro Kwi 03, 2013 14:09
Widziałem ja , nie wiem kiedy ale była regenerowana bo jeszcze nie ściemniało aluminium.
zobaczymy co da sie zrobić
Julek - Czw Kwi 04, 2013 22:48
ale szkooooda bo kiedys jezdzilem tym silnikiem z mazdyy i to tak przyjemnie dzialalo
davidlive - Czw Kwi 04, 2013 23:40
ale niestety k-seria to kupa i panowie nie da sie tego ukryć nawet na serii trzeba uważać z tym silnikiem.
Większość silników ma jakiś zapas na mody ten niestety seryjnie jest już za bardzo wysilony
Markzo - Pią Kwi 05, 2013 14:20
a jak reaguje na odgrodzony stożek?
davidlive - Sob Kwi 06, 2013 10:01
ale ja nie mam stożka i nie będę go zakładał , jedynie wkładkę K&N i nic poza ty.
Wczoraj wreszcie spawałem wydech, musiałem spawać żeliwny downpipe od nissana, ciężki temat do roboty ale nie popękało więc jest dobrze.
Ogólnie to różnic i modów i tak było w ch*** spływ oleju zasilanie oleju, wydech, sonda w innym miejscu.
Westgate też jest inaczej i trzeba przy nim rzeźbić.
Wydech od samej turbinę jest 2.25" chcialem więcej ale nie było możliwości przerobić tego na większą średnice bo wstawiając kolanko wadziło by to o klimę.
W każdym razie jest na pewno lepiej niż w oryginale, wcześniej było 47mm teraz około 60mm.
w poniedziałek turbo daję do regeneracji, bo wolałem wszystko pasować na "starym".
pozdro
|
|