Zobacz temat - [R75] gdzie kupic olej do skrzyni automat.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] gdzie kupic olej do skrzyni automat.

maciejosw - Sob Mar 01, 2014 13:31
Temat postu: [R75] gdzie kupic olej do skrzyni automat.
gdzie w tej chwili kupie najtaniej kolej do skrzyni ? i najlepiej oryginalny taki jaki jest przeznaczony do tych skrzyń.

a i przy okazji jaki olej rekomendują do silnika ?

SeniorA - Sob Mar 01, 2014 14:27

np. tu http://allegro.pl/texaco-...3941376858.html
titanum2b - Sob Mar 01, 2014 14:44

ja kupiłem nie dawno na aukcji OLEJ - po wymianie jest o niebo lepiej niż na oleju który skrzynia miała w sobie do tej pory.

pozdro

maciejosw - Pon Mar 03, 2014 11:37

SeniorA napisał/a:
np. tu http://allegro.pl/texaco-...3941376858.html

niestety tego oluju już nie maja teraz jest texaco multi-vehicle a nie wiem czy to to samo.

titanum2b napisał/a:
ja kupiłem nie dawno na aukcji OLEJ - po wymianie jest o niebo lepiej niż na oleju który skrzynia miała w sobie do tej pory.
pozdro

tylko tu mamy 5l a wolał bym w 4L po co mi tyle oleju

titanum2b - Pon Mar 03, 2014 12:38

maciejosw napisał/a:
tylko tu mamy 5l a wolał bym w 4L po co mi tyle oleju


Z tego co się orientuję to mi weszło do skrzyni nieco ponad 4l ale nie jestem pewien na 100%.

maciejosw - Pon Mar 03, 2014 12:42

titanum2b napisał/a:
maciejosw napisał/a:
tylko tu mamy 5l a wolał bym w 4L po co mi tyle oleju


Z tego co się orientuję to mi weszło do skrzyni nieco ponad 4l ale nie jestem pewien na 100%.


z tego co czytalem to wchodzi 3.3-3.5L

rafalmis1 - Pon Mar 03, 2014 13:58

maciejosw napisał/a:
z tego co czytalem to wchodzi 3.3-3.5L


przy wymianie tyle wchodzi, ale np. już przy rozebranej skrzyni około 9 l

Punx - Pon Mar 03, 2014 16:06

titanum2b - R75 w automacie wyposażony jest w skrzynię JF506E (JATCO) a ten olej z Twojego linku wg opisu oraz naklejki (na kanistrze) jest do JF403E, ciekawe czy zalecany jest do obu modeli skrzyń tak jak ten:

http://allegro.pl/olej-do...4008848483.html

?

spidi23 - Pon Mar 03, 2014 16:16

maciejosw, zapytaj się sprzedawcy z linku SeniorA, kiedy będą mieli na stanie. Zamawiałem u nich nie dawno, też nie mieli, ale w ciągu 3 czy 4 dni już miałem go w łapkach :wink:
maciejosw - Pon Mar 03, 2014 16:43

spidi23 napisał/a:
maciejosw, zapytaj się sprzedawcy z linku SeniorA, kiedy będą mieli na stanie. Zamawiałem u nich nie dawno, też nie mieli, ale w ciągu 3 czy 4 dni już miałem go w łapkach :wink:


dzwonilem mowil ze nie ma i nie bedzie bo wprowadzili inny olej podałem wyżej nazwę niby to jest multi zammienik o takich samych parametrach

titanum2b - Pon Mar 03, 2014 17:53

Punx napisał/a:
titanum2b - R75 w automacie wyposażony jest w skrzynię JF506E (JATCO) a ten olej z Twojego linku wg opisu oraz naklejki (na kanistrze) jest do JF403E


jak przyjrzysz sie dokładniej naklejce to widać że są oznaczenia jf403e jf506e - poza tym mój mechanik do swojego r75 2.0v6 użył taki sam olej i to on mi go polecił.

pozdro

janio - Pon Mar 03, 2014 17:55

Masz tu w załączniku taką tabelkę dla porównania, może się przyda? Godne polecenia z tej tabelki są trzy pierwsze pozycje. Texaco ATF 402 mają jeszcze w Gdańsku ale leżakuje już tam chyba ze cztery lata, jak dobre wino. Texaco Havoline to nowy, pełny zmiennik tego pierwszego. No i Petro Canada DuraDrive, śmiem twierdzić że chyba najlepszy, chociaż sam kupiłem u Tomiego i zrobiłem taką większą dolewkę. Różnicy żadnej nie widzę, skrzynia jak pracowała tak i pracuje. Kusi mnie jednak ten DuraDrive, nie jest chrzczony bo przychodzi bezpośrednio z Canady, no ale decyzja należy do Ciebie.
SeniorA - Pon Mar 03, 2014 18:51

Punx napisał/a:
R75 w automacie wyposażony jest w skrzynię JF506E (JATCO) a ten olej z Twojego linku wg opisu oraz naklejki (na kanistrze) jest do JF403E, ciekawe czy zalecany jest do obu modeli skrzyń
to jest ten sam olej i ten sam model skrzyni ,tylko różnią się ilością przełożeń (4 i 5 ).
Punx - Pon Mar 03, 2014 20:47

A jak wygląda trudność wymiany oleju ? W sensie czy mechanik który jeszcze tego nigdy nie robił da radę czy szukać speca ? U mnie pojawiają się już delikatnie wyczuwalne szarpnięcia przy zmianie z 1/2 (okilice 35-40km/h - a może to już 2/3 ?) póki co tylko na zimnym silniku. Olej zapewne nigdy nie zmieniany a 143k już przejechane.
spidi23 - Wto Mar 04, 2014 10:47

Punx, trudność podobna do wymiany oleju silnikowego :wink:
Jak masz kanał, sam to zrobisz, jedyne co potrzeba to lejek z wąskim dziubkiem gdyż wlew oleju jest szerokości niecałego 1cm.
Reszta według opisu:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=442363#442363

Punx - Wto Mar 04, 2014 11:35

Eeee sam to raczej nie, skrzynia to drogi element, a nóż coś spitole, np. spuszczę więcej niż będę miał na dolewkę, albo doleje za dużo i zamiast poprawić jej pracę to tylko przyspieszę koniec jej żywota.
spidi23 - Wto Mar 04, 2014 19:41

Nie panikuj :razz:

1.Ściągasz osłonę silnika, czekasz, aż temperatura skrzyni będzie cieplejsza niż Twoja ręka ( ~40-45 stopni C).
2.Dla benzyny, ściągasz puszkę filtra i widzisz elementy jak z obrazków podanych w linku powyżej. Dla diesla z tego co się orientuje, elementy na skrzyni są te same, tylko nie wiem jak z dostępem do nich.
3.Odkręcasz śrubę spustową i czekasz, aż wszystko się wyleje.
4.Wlewasz 4 litry nowego oleju.
5.Zapalasz silnik, zmieniasz biegi od P do 2 i z powrotem, zatrzymując się na każdym 3-4 sekundy.
6.Na zapalonym silniku odkręcasz śrubę kontrolną (imbus 5) i czekasz, aż przestanie z niej kapać, jeśli nic się nie wyleje, musisz jeszcze dolać oleju.
7.Gasisz silnik i składasz wszystko w całość.

Całość zajmuje 15 minut, bez czekania na ostygniecie skrzyni, bo to zajmuje dużo, dużo więcej :mrgreen:

Banał :wink:

Punx - Wto Mar 04, 2014 20:32

Hmm mnie uczono że w uatomatach nie wolno ruszac lewarkiem na zgaszonym silniku, a tu nie dość że jest ruch to jeszcze w pełnym zakresie w obie strony ...
titanum2b - Wto Mar 04, 2014 20:43

Punx napisał/a:
Hmm mnie uczono że w uatomatach nie wolno ruszac lewarkiem na zgaszonym silniku, a tu nie dość że jest ruch to jeszcze w pełnym zakresie w obie strony ...


5.Zapalasz silnik, zmieniasz biegi od P do 2 i z powrotem, zatrzymując się na każdym 3-4 sekundy.

rafalmis1 - Wto Mar 04, 2014 20:59

spidi23 napisał/a:
6.Na zapalonym silniku odkręcasz śrubę kontrolną (imbus 5) i czekasz, aż przestanie z niej kapać, jeśli nic się nie wyleje, musisz jeszcze dolać oleju.

tylko jak nic nie wyjeje się to zakręć przed dolaniem i jak dolejesz znowu lewarkiem góra dół. Odkręcasz wylewa się, kończy się lać, zakręcasz i dopiero gasisz samochód

Punx - Sro Mar 05, 2014 10:00

A czy taka statyczna wymian oleju nie spowoduje wypłukania nagarów/opiłek ze skrzyni i w konsekwencji pogorszenie jej działania ? U mnie skrzynia pracuje dobrze tylko przy odpuszczeniu gazu ZAWSZE w okolicy 39-38km/h czuć takie szarpnięcie jakby włączało się hamowanie silnikiem. Z kolei przy dynamicznym przyspieszaniu na zimnym silniku po przekroczeniu 40km/h także czuć zmianę biegu inne biegi gdy się zmieniają to rozpoznać można to w zasadzie tylko na słuch lub patrząc na obrotomierz, nie są wyczuwalne zmiany tak jak te w okolicy 40km/h.
rafalmis1 - Sro Mar 05, 2014 13:38

Punx napisał/a:
A czy taka statyczna wymian oleju nie spowoduje wypłukania nagarów/opiłek ze skrzyni i w konsekwencji pogorszenie jej działania ?


raczej poprawi jej działanie, na pewnie nie pogorszy. A jeżeli sytuacja o której wspominasz nie ustanie, po wymianie oleju, to nie chce cię straszyć, ale któryś elektrozawór zaczyna o sobie mówić

Punx - Sro Mar 05, 2014 13:45

hmm, a czy taki elektrozawór może mieć wpływ na wibracje na postoju na D(rive) ? Może je się niepotrzebnie poduchami zajmuje (bez rezultatu) a przyczyn wibracji należy szukać w skrzyni ?
rafalmis1 - Sro Mar 05, 2014 16:14

Punx, Elektrozawor załącza bieg, jest otwarty albo zamknięty co powoduje przepływ oleju przez odpowiednie kanaliki. Mogę zrobić ci zzdjęcie tych kanalikow jak jesteś ciekawy. I napewno Elektrozawory nie mają wpływu na wibracje budy. W automacie, to tylko bym obstawial poduchy
SeniorA - Sro Mar 05, 2014 18:20

Punx napisał/a:
a czy taki elektrozawór może mieć wpływ na wibracje na postoju na D(rive)
wg. mnie nie można tego wykluczyć , jest elektrozawór ciśnienia i jak będzie za duże ciśnienie, to drgania mogą pochodzić od zmiennika m. obrotowego.Usterka elektrozaworu Lock Up powoduje niekontrolowane dopinanie się sprzęgła i automat może nawet szarpać na postoju.Jak olej się rozgrzeje , ciśnienie spadnie i drgania mogą być nieodczuwalne.
Punx - Czw Mar 06, 2014 09:51

@SeniorA

A da się to jakoś zdiagnozować bez wyjmowania skrzyni i jej rozkręcania ? Tego typu usterki się jakoś leczy czy tylko wymienia elementy skrzyni ?

SeniorA - Czw Mar 06, 2014 19:26

Stojąc na D , delikatnie popuszczaj hamulec ale tak żeby auto nie ruszyło ( jak w manualu na półsprzęgle ) , obserwuj czy jest jakaś zmiana. Zdiagnozować się da, ale w wyspecjalizowanym serwisie za pomocą komp. diagnostycznego odczytując zadawane przez sterownik ciśnienia oleju i pracę elektrozaworów.Mierzy się też rzeczywiste ciśnienie i porównuje z zadanym przez sterownik i z wymaganymi przez Jatco. Jeśli są różnice to mamy usterkę mechaniczną skrzyni.Samemu można pomierzyć tylko oporności elektrozaworów i czy nie mają przebicia albo zwarcia.
Punx - Pią Mar 07, 2014 17:58

Sprawdziłem jak pisałeś. Rano na zimnym silniku odpaliłem auto ustawiłem D i powoli zacząłem odpuszczać hamulec, zaczęło trzeszczeć (chyba tarcie klocków o tarcze), niestety drgania nie ustąpiły, dopiero po odpuszczeniu całkowicie hamulca i osiągnięciu ok 900-950rpm zrobiło się w miarę cicho. Dziś zacząłem wyłapywać dość mocne drgania szyb przy przyspieszaniu i co gorsze nie ustąpiły przez 30 min jazdy po mieście.

[ Dodano: Pią Mar 07, 2014 17:58 ]
Pojechałem dziś do skrzyniarza, aby sprawdził te moje drgania, po jeździe próbnej i dłuższych oględzinach/diagnostyce:

0. Skrzynia podczas jazdy zmienia biegi prawidłowo (!?)

1. Poduszka olejowa uszkodzona (ja tam nie widzę żadnych uszkodzeń)
2. Poduszka 8 strasznie miękka (tedgum) - nie trzyma silnika i cierpią inne poduchy
3. Luzy na obu półosiach (?!)
4. Za mało oleju w skrzyni - dolali 1,5l (253pln z usługą - z deczka drogo)


Nie zdecydowałem się na wymianę bo jakoś nie miałem zaufania do zapewnień że leją taki jaki zaleca JATCO, wole sam kupić olej. Co ciekawe nie stwierdzono wycieków, więc wychodzi na to że 3,5 roku przejeździłem na za małej ilości oleju, coś mi się nie chce w to wierzyć ...

Do skrzyni zaglądały dwie osoby jedna która stwierdziła ubytek oleju, powiedziała mi że jest klarowny więc musiał być kiedyś wymieniany bo nie wygląda na 143kkm, że miska jest w jednym miejscu zagięta (pewnie po dzwonie które to auto miało we FR), druga która dolewkę robiła stwierdziła że olej już taki czysty nie jest i zalatuje spalenizną. Komu wierzyć :)

Dodam że jak zmieniłem z R-N-D to usłyszałem z kanału niezłe bluzgi - u mnie przy takiej zmianie w obie strony szarpie autem i słychać jak coś w skrzyni metalicznie się odzywa. Żaden mechanik mi na to do tej pory uwagi nie zwracał.

rafalmis1 - Sob Mar 08, 2014 01:25

Punx, stuka i Szarpie na zimnej i ciepłej skrzyni?? Luzy na półosiach i mechanizmie różnicowym mogą powodować stuki. Wrzucaj delikatnie najpierw N, moment odczekaj i R lub D. Sprawdź i napisz co zauważyłeś
Punx - Sob Mar 08, 2014 07:18

A to to mogę z głowy powiedzieć co będzie:

1. Jak zmieniam "z odczekaniem" P-R-N-D jest szarpnięcie dość mocne
2. Jak zmieniam "z odczekaniem" D-N-R jest szarpnięcie słabe mocne
3. Jak zmieniam szybko w obu kierunkach praktycznie nie da się wyczuć szarpnięcia, niemniej szarpnięcie jakieś tam jest ale kilkakrotnie słabsze

Nie ma znaczenia czy zimna skrzynia czy pracująca już od godziny szarpnięcie jest ale wydaje mi się że na ciepłej jest odczuwalnie mocniejsze.

A i jeszcze jedno jak auto postoi trochę i je odpalę i włączę R i zacznę się lekko cofać to po kilku sekundach słychać gdzieś spod samochodu takie metaliczne brzęknięcie (tylko raz), ciężko to powtórzyć, taki dźwięk jakby ktoś naciągnął sprężynę i ją puścił, co to może być i czy tym się przejmować ? Może to hamulec odpuszcza po czasie ?

MARCONI13 - Wto Mar 11, 2014 20:42
Temat postu: olej do automatycznej skrzyni biegów rover75
A propos głównego wątku: polecam RAVENOL do Jatco.Nie ta skrzynia!Brak poszarpywania!
Do tego garść info na temat "naszych" skrzyń :http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-jf506e-jatco,4,31.html
Pozdrawiam.

Punx - Sro Mar 12, 2014 21:17

Poklikałem po tej stronie i mam mieszane odczucia, przez te literówki, błędy oraz użyty język nie wiem czy zawarte tam informacje można traktować serio. Wygląda to jak wypociny nastolatka/ktoś użył google translatora, jakieś takie same zajawki bez rozwinięcia tematu, no ale może komuś się to przyda.

Przykład: http://www.prnd.pl/jakie-...wodne,4,69.html :)