|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Dziwne zachowanie na śliskiej drodze
JacekM - Sob Gru 27, 2014 14:45 Temat postu: [R75] Dziwne zachowanie na śliskiej drodze Witam forumowiczów mam problem dotyczący prowadzenia auta na śliskiej drodze.Jakiś miesiąc temu kupiłem roczne zimowe opony w bardzo dobrym stanie,oraz wymieniłem końcówki w zawieszeniu,rok temu wymienione zostały wachacze oraz sworznie.Ok tygodnia temu ustawiłem w serwsie BOSCH-a zbieżność z geometrią.Dziś gdy wyjechałem autem na zakupy to się wystraszyłem jak wjadę z suchej na drogę pokrytą lodem auto jest strasznie nie stabilne rzuca nim bardzo a natomiast gdy jadę samą śliską drogą też jest dziwne odczucie jak bym nie miał kontroli nad kierownicą.Pan z serwisu sprawdził każde koło każde łożysko luzy i stwierdził że wszystko jest ok i wziął się za ustawienie zbieżności.Zastanawiam się czy może to nie jest czasem wina opon aczkolwiek są idealne.
Załączam wydruk z komputera z serwisu.
pelson91 - Sob Gru 27, 2014 14:59
JacekM, muszę stwierdzić, że mam podobne odczucia na śliskiej drodze. Opony mam 3-letnie Continental ContiWinterContact, więc nienajgorsze, a nawet przy niewielkich prędkościach odczuwam "pływanie" auta w lewo i prawo jadąc śliską drogą. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale jest to pierwsze auto które na zimówkach tak się zachowuje. Przyczyny niestety nie znam.
Pawkaz - Sob Gru 27, 2014 15:35
JacekM czy masz na myśli jazdę po lodzie ?
Jeśli tak, to żadna opona na tym się nie sprawdza ( no chyba, że taka z kolcami )
JacekM - Sob Gru 27, 2014 16:13
Pawkaz, normalna śliska nawierzchnia,pelson91, ja też miałem kilka aut i z tym się spotkałem pierwszy raz no troszkę jest nie przyjemne odczucie.
osarro - Sob Gru 27, 2014 16:31
Potwierdzam....na śliskich nawierzchniach auta nie można wyczuć w którą stronę poleci
Nie ważne czy lód czy cienka warstwa śniegu
Ostatnio też miałem problem jak kawałek drogi oblodziło i jadąc 80km/h suchą drogą wpadłem na fragment mikro zmarzliny, auto delikatnie pływało na wszystkie strony a na dodatek z 1600kg odczuwalne było 600
Te modele chyba tak mają bo R200 dało się wyczuć w każdą pogodę
HarryVip - Sob Gru 27, 2014 16:36
Zbieżność kół przednich w R75/MG ZT powinna się mieścić w zakresie 0.17 +/- 0.25 stopnia. Z doświadczenia wiem, że auto zachowuje się znacznie stabilniej przy 0.30-0.35 niż np. 0.00, chociaż obie wartości mieszczą się w zakresie tolerancji. Kiedy miałem zbieżność zerową i ruszałem np. na mokrej (śliskiej) nawierzchni przód myszkował delikatnie na boki. Po zmianie ustawienia na 0.35 objawy ustąpiły. Od tamtej pory pilnuję, żeby mechanik ustawiał wg tego co ja mówię, a nie wg katalogu i własnego uznania. No i dobry sprzęt pomiarowy. Starocie z lat 70-tych nie dają rady.
JacekM - Sob Gru 27, 2014 16:38
osarro, Aha czyli nie tylko u mnie takie rzeczy no cóż trzeba jeździć ostrożnie
osarro - Sob Gru 27, 2014 16:59
Tia..przynajmniej jak jest ślisko bo na suchym nie powiem złego zdania gdyż nawet przy 200 jest niczym przyklejony
Ale jak będę mieć okazję może przestawie nieco zbieżność...póki co nie mam takiej potrzeby.
JacekM - Sob Gru 27, 2014 17:02
osarro, na suchym to jest lala no cóż trzeba będzie kiedyś zmienić te ustawienia jak pisze HarryVip, i zobaczyć czy coś się zmieni
HarryVip - Sob Gru 27, 2014 17:23
JacekM Kilka lat temu, przy okazji pierwszej wymiany końcówek drążków mechanicy ustawili mi zbieżność według "specjalistycznego sprzętu":
i jego magicznej bazy danych. MG ma ogólnie trochę lepszą trakcję niż R75 z uwagi na sztywność zawieszenia, ale zauważyłem podobne objawy na śliskiej nawierzchni. Miałem wrażenie, że auto nie może się zdecydować czy jechać w prawo czy w lewo i w efekcie jedzie prosto. Mało komfortowa sytuacja. Po kolejnej wymianie końcówek mechanik ustawił zbieżność na 0.2. Zauważyłem zdecydowaną poprawę trakcji na śliskich nawierzchniach i poprosiłem o ustawienie na próbę 0.35. Od tamtej pory pilnuję żeby zbieżność nie była mniejsza niż 0.3 i chociaż MG-kowi daleko do ideału, prowadzi się zdecydowanie lepiej.
JacekM - Sob Gru 27, 2014 17:31
HarryVip, Po Nowym Roku pojadę na tą samą stacje i pokażę im twoje ustawienia i sprawdzę a jednak może będzie lepiej
HarryVip - Sob Gru 27, 2014 17:36
Te ustawienia są stare na 0.00. Niech Ci ustawią na 0.3 i poczujesz wyraźną różnicę.
JacekM - Sob Gru 27, 2014 17:39
HarryVip, no tak tak nie dopatrzyłem ok tak zrobię zobaczymy:)
Dziadek - Sob Gru 27, 2014 18:06
Kiedyś już to pisałem- prawko mam od 40 lat, jeździłem różnymi autami z racji zawodu i kilka prywatnych też już miałem, ale żadne nie pływało mi na lodzie jak R75. Sprawdzone zbieżności, opony Dunlop Sport zimowe i zawsze ile razy wjadę w lód mam wrażenie że tył mi odpływa. Pewnie da się coś z tym zrobić, ale zbyt leniwy jestem i nauczyłem się nad tym panować.
zedziczek - Sob Gru 27, 2014 18:11
nie wiem skąd te zera
HarryVip - Sob Gru 27, 2014 18:17
zedziczek pisałem. Zera z magicznej bazy danych profesjonalnego oprogramowania specjalistycznego sprzętu. Fabrycznie jest 0.17 +/- 0.25 stopnia.
pineska - Sob Gru 27, 2014 18:44
pelson91, ja również posiadam zimówki Continental ContiWinterContact i mimo tego jak natrafię na lód lub marznący śnieg to nosi mi auto chociaż zbieżność i zawieszenie mam ok. Po prostu trzeba jechać wolniej i ostrożniej, wtedy nie ma problemu
pelson91 - Sob Gru 27, 2014 18:45
pineska, ja czulem dyskomfort w prowadzeniu auta na oblodzonej jezdni nawet i przy 30km/h
HarryVip - Sob Gru 27, 2014 19:24
zedziczek skąd masz te dane? Wynika z nich, że R75 i MG mają inne wartości, a baza danych była ok. Mnie kiedyś seniorA podał inne dane, i tego się trzymałem.
zedziczek - Sob Gru 27, 2014 23:00
tu masz oficjalny fabryczny papierek prezent na Święta z tego co tu napisali to parametry ustawienia kół zostały skorygowane :0 i faktycznie zbieżność jest bliska zeru
HarryVip - Nie Gru 28, 2014 15:33
spasiba towariszcz
TomaszM - Nie Gru 28, 2014 18:24
Potwierdzam, że na 0.00 nie będzie dobrze się prowadzić,
ale JacekM podaj jeszcze dokładnie co to za opony (marka, model, rozmiar) i na jakim są ciśnieniu
tuners - Wto Gru 30, 2014 17:03
Hmm a myślałem że u mnie to przez opony tak tańczy hehe jak lekko droge oblodziło to z ronda gdzie wychodzą 3 pasy wyjechałem na 2 przód był na skrajnie prawym tył na środkowym , kontra i zamiana stron gaz i wyszedł na wprost ale ogólnie zachowanie na śliskiej nawierzchni ma z mocną chęcią do bycia "rwd"
dawidd - Wto Gru 30, 2014 17:34
hmm, a u mnie w kombi nie mam odczucie żeby auto sie ślizgało albo zle prowadziło. Teraz bylem w górach i z jazdy sama przyjemność
Satyavan - Wto Gru 30, 2014 18:23
dawidd napisał/a: | hmm, a u mnie w kombi nie mam odczucie żeby auto sie ślizgało albo zle prowadziło. Teraz bylem w górach i z jazdy sama przyjemność |
Kręte, oblodzone górskie drogi, także miałem taka przyjemność niedawno. Zabawa przednia.
TomaszM - Wto Gru 30, 2014 21:16
tuners napisał/a: | Hmm a myślałem że u mnie to przez opony tak tańczy hehe jak lekko droge oblodziło to z ronda gdzie wychodzą 3 pasy wyjechałem na 2 przód był na skrajnie prawym tył na środkowym , kontra i zamiana stron gaz i wyszedł na wprost ale ogólnie zachowanie na śliskiej nawierzchni ma z mocną chęcią do bycia "rwd" |
nie ma go generalizowac - jeśli masz zbieżność dobrą (a nie na 0.00), to przez opony!
haszczyc - Sro Gru 31, 2014 08:48
ja mam zimowe Debica Frigo 2 205/55/r16 i nie mam problemów w zimie itp bardzo dobrze się jeździ na śliskiej nawierzchni
JacekM - Sob Sty 03, 2015 13:07
TomaszM, Moje opony to Bridgestone Blizzak lm-25 z 2013 r 195/65 R15 a ciśnienia nie znam.Z tego co rozmawiałem ze znajomym mechanikiem to powiedział iż właśnie może to być wina opon.
flapjck1 - Sob Sty 03, 2015 13:15
wg mnie za bardzo zbieznie jest poustawiane, moj schab jak mial mocno zbieznie przod to balem sie nim jezdzic jak sie zima zaczela, po korekcie baja
TomaszM - Sob Sty 03, 2015 17:51
Bridgestone robi dobre gumy, więc jeśli są młode i mają dobre ciśnienie, to nie one są powodem, a jednak zbieżność.
tuners - Nie Sty 04, 2015 18:25
U mnie opony 225/50R17 Vredestein Xtreme Wintrac okolo 5mm bieznika i miałem ostatnio niewątpliwą "przyjmność" jeździć po śniegu , błocie pośniegowym i śliskiej nawierzchni obecnie szukam tabletek na nerwy jakiś mocnych
samochód nie miał jeszcze sprawdzanej zbieżności ale potrafi kilka kilometrów po prostej płaskiej przejechać bez zmiany kierunku i bez udziału kierownicy aż do zakretu
ale zima dramat nawet matiz mnie wyprzedził bo na zakopiance nie dało rady więcej jak 50 bo szarpie jak reksio szynke
|
|