|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Nie odpala
zagorakis79 - Sro Sie 22, 2007 15:40 Temat postu: [R400] Nie odpala Witam Wszystkich. rok temu kupiłem R400 98'. Od kilku dni nie mogę odpalić auta. Zaczeło się od tego że podczas przyśpieszania silnik szarpał. Wymieniłem świece, kopułkę, kable itd. ale nie było rezultatów. Postanowiłem pojechać do mechanika lecz auto po drodze zaczeło strasznie szarpać i zgasło, już nie mogłem go zapalić, i tak stoi trzy dni. R był podłączany pod KTS, który pokazał " czujnik ciśnienia w rurze dolotowej "- wymieniłem i nic, wyczytałem że może być czujnik położenia wału- wymieniłem i nic!!!
piter34 - Sro Sie 22, 2007 15:45
Jest iskra?
Jest paliwo?
zagorakis79 - Sro Sie 22, 2007 15:46
iskra jest, paliwo jest
mcjg - Sro Sie 22, 2007 15:47
Może pasek?
zagorakis79 - Sro Sie 22, 2007 15:49
nie mam pweności co do czujnika ciśnienia w rurze dolotowej, dzisiaj znalazłwm jeszcz jeden na kolektorze przy wejściu do głowicy, ma dwa pręciki zakończone "kulką" czy to jest ten czujnik, czy ten, który jest koło komputera z dwoma wężykami?
piter34 - Sro Sie 22, 2007 15:54
zagorakis79 napisał/a: | iskra jest, paliwo jest |
Rozrząd dobrze ustawiony?
Nie mam pojęcia co to jest "czujnik ciśnienia w rurze dolotowej", ale to chyba chora nazwa wymyślana przez KTSa i określająca po prostu "czujnik MAP" znajdujący się w ECU.
zagorakis79 - Sro Sie 22, 2007 15:58
Rozrząd 100% dobry
piter34 - Sro Sie 22, 2007 16:01
zagorakis79 napisał/a: | Rozrząd 100% dobry |
Kompresja dobra?
Jeżeli tak, to mamy iskrę, mamy paliwo, mamy rozrząd dobrze ustawiony ---> musi odpalić.
Jeżeli nie odpala, to nie mamy jednego z ww.
zagorakis79 - Sro Sie 22, 2007 16:02
Po odpięciu na chwile akumulatora odpala, potem szarpie, zaklekocze i gaśnie.
[ Dodano: Sro Sie 22, 2007 5:43 pm ]
Teraz odpala chodzi ok 30 sek. zaczyna przebierać, szarpie i gaśnie. Pozatym żeby odpalił trzeba go długo kręcić!
giewu - Sro Sie 22, 2007 16:48
zagorakis79 napisał/a: | Po odpięciu na chwile akumulatora odpala, potem szarpie, zaklekocze i gaśnie.
[ Dodano: Sro Sie 22, 2007 5:43 pm ]
Teraz odpala chodzi ok 30 sek. zaczyna przebierać, szarpie i gaśnie. Pozatym żeby odpalił trzeba go długo kręcić! | zagorakis79 sprawdź dokładnie przewody podciśnienia ... zobacz czy na pewno wszystkie są na swoich miejscach i czy są dobrze założone
Adrian355 - Sro Sie 22, 2007 16:49
Jak odpinasz akumulator to resetujesz kompa. Ja obstawiam Komputer wgraj nowe oprogramowanie to raczej pomoże albo włóż inny komp od 1.6 na próbę jak zadziała to będę mistrzem
zagorakis79 - Sro Sie 22, 2007 16:51
Sprawdzałem już kilkanaście razy, dwóch mechaników też sprawdzało i rozłożyli ręce.
[ Dodano: Sro Sie 22, 2007 5:58 pm ]
Z tym kompem to nie jest tak łatwo bo musi być komplet z centralką i pilotem. A poza tym to byłoby chyba najgorsze i najdroższe
Adrian355 - Sro Sie 22, 2007 16:58
Ale komputer???
[ Dodano: Sro Sie 22, 2007 5:59 pm ]
No wiesz ale jeśli to będzie ostateczność to przykro mi ale tego nie życzę
zagorakis79 - Sro Sie 22, 2007 17:03
Też już o tym myślałem, ale może ktoś ma jakąś inną koncepcję.
Adrian355 - Sro Sie 22, 2007 17:08
Najlepiej to pod pioł byś go pod jakiś komputer zobaczył byś może by wykazało błąd Powiedział byś mnie jak by błąd był powiedział bym ci czego to błąd i by było po sprawie A to już dużo nie kosztuje a nawet jeśli masz kolege to ci to za free zrobi
zagorakis79 - Sro Sie 22, 2007 17:16
podpinałem go pod KTSa błąd to czujnik ciśnienia w rurze dolotowej.
Adrian355 - Sro Sie 22, 2007 17:36
sonda Lambda???
[ Dodano: Sro Sie 22, 2007 6:38 pm ]
Mi to tak wygląda bo jeśli wtrysk itp. Układ WN sprawny. To może ona wysyła błędny sygnał
Sorry źle przeczytałem posta. Ja tylko chce pomóc
giewu - Sro Sie 22, 2007 17:49
zagorakis79 napisał/a: | nie mam pweności co do czujnika ciśnienia w rurze dolotowej, dzisiaj znalazłwm jeszcz jeden na kolektorze przy wejściu do głowicy, ma dwa pręciki zakończone "kulką" czy to jest ten czujnik, czy ten, który jest koło komputera z dwoma wężykami? | to jest ten na kolektorze ssącym ... a wygląda jak na poniższym obrazku
zagorakis79 - Sro Sie 22, 2007 18:22
sonda porcuje poprawnie była sprawdzana, dziękuje za obrazek to bedzie ten czujnik, jutro spróbuje zorganizować i go wymienić. Tak dla pewności jest on wkręcony w pierwszy od prawej strony kolektor i po jego prawej stronie i ma zielony kolor czy tak?
giewu - Czw Sie 23, 2007 09:00
zagorakis79 napisał/a: | ...Tak dla pewności jest on wkręcony w pierwszy od prawej strony kolektor i po jego prawej stronie i ma zielony kolor czy tak? | Dokładnie tak (zakładając, że w tym momencie strony określasz stojąc przodem do auta, przed maską samochodu )
zagorakis79 - Czw Sie 23, 2007 09:05
Dokładnie tak, ale czy ten czujnik może być przyczyną takich problemów, ale z drugiej strony KTS wskazał ten czujnik!
giewu - Czw Sie 23, 2007 09:09
zagorakis79 napisał/a: | Dokładnie tak, ale czy ten czujnik może być przyczyną takich problemów, ale z drugiej strony KTS wskazał ten czujnik! | jeśli KTS go wskazał to nie ma się co dalej zastanawiać
zagorakis79 - Czw Sie 23, 2007 09:12
ok zaraz po niego jade. Dobrze że mam jeszcze motor który działa i nie jest angielski
piter34 - Czw Sie 23, 2007 09:49
Adrian355 napisał/a: | Jak odpinasz akumulator to resetujesz kompa. |
W serii K nie ma to miejsca. Tam się tym sposobem w kompie nic nie zresetuje.
zagorakis79 - Czw Sie 23, 2007 09:57
No ale odpala i potem gaśnie
[ Dodano: Czw Sie 23, 2007 7:12 pm ]
Wymieniłem czujnik ciśnienia w rurze dolotowej, auto chodzi na biegu jałowym, delikatnie przebiera ale chodzi! Ale jak ruszam czli dodaję gazu znowu zaczyna szarpać. Dzieje się to przy niskich obrotach, jak go "pokręce wyżej" to nie przerywa!!!Chyba zwarjuję
MarTnes - Czw Sie 23, 2007 21:45 Temat postu: Silniczek krokowy. Sprawdziłeś silnik krokowy? Może to z nim jest coś nie tak skoro, na wolnych obrotach daje radę, a potem zdycha...
AndrewS - Pią Sie 24, 2007 10:01
ten czujnik co na fotce, jest wkrecony w kolektor ssacy, ale jest to czujnik temp powietrza zasysanego !!!
z wcisnietym pedalem gazu tez nie odpala
jesli iskra jest i cisnienie paliwa jest,
to ja bym podmienil czujnik polozenia walu krobowego
komputer zostawilbym w spokoju
do tego komputera nie da sie wgrac zadnego oprogramowania, moj lezal odpiety od aku ze 3 lata i nic sie nie poresetowalo
piter34 - Pią Sie 24, 2007 11:22
AndrewS napisał/a: | ten czujnik co na fotce, jest wkrecony w kolektor ssacy, ale jest to czujnik temp powietrza zasysanego !!! |
Tak, dokładnie.
giewu - Pią Sie 24, 2007 14:33
AndrewS napisał/a: | ten czujnik co na fotce, jest wkrecony w kolektor ssacy, ale jest to czujnik temp powietrza zasysanego !!!... |
piter34 napisał/a: | AndrewS napisał/a: | ten czujnik co na fotce, jest wkrecony w kolektor ssacy, ale jest to czujnik temp powietrza zasysanego !!! |
Tak, dokładnie. | zagorakis79 sprawdź w takim razie czy u Ciebie pod maską występuje ten element, który na poniższym obrazku jest oznaczony jako 2. Jest to czujnik ciśnienia kolektora. Jeśli nie występuje to u Ciebie to element wcześniej wskazany przeze mnie spełnia funkcję zarówno czujnika temperatury jak i ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym. "The MAP and air temp sensor are one."
piter34 - Pią Sie 24, 2007 14:57
giewu, na tej fotce jest system wtryskowy w nowszych silnikach serii K (bez rozdzielacza).
giewu - Pią Sie 24, 2007 16:31
piter34 napisał/a: | giewu, na tej fotce jest system wtryskowy w nowszych silnikach serii K (bez rozdzielacza). | czyli w przypadku zagorakis79 elementem, na który wskazał KTS jest właśnie czujnik, o którym wcześniej pisałem.
Chyba, że powoli zaczynam coś chrzanić Jeśli tak to szybko mnie poprawcie, by koledze ułatwić rozwiązanie problemu.
AndrewS - Pią Sie 24, 2007 16:41
w starszych roverach ten element jest wbudowany w komputerze, malo jest prawdopodobne ze to przez niego nie mozna odpalic samochodu,
piter34 - Pią Sie 24, 2007 16:48
giewu napisał/a: | czyli w przypadku zagorakis79 elementem, na który wskazał KTS jest właśnie czujnik, o którym wcześniej pisałem. |
...tyle, że on jest w środku komputera wtrysku i raczej nie odpowiada za trudności z odpalaniem.
giewu - Pią Sie 24, 2007 17:08
czyli poniekąd zaczynamy zabawę od nowa
zagorakis79 napisał/a: | iskra jest, paliwo jest |
zagorakis79 napisał/a: | Rozrząd 100% dobry |
zagorakis79 napisał/a: | sonda porcuje poprawnie była sprawdzana... |
zagorakis79 napisał/a: | ...czujnik położenia wału- wymieniłem i nic!!! |
w takiej sytuacji to auto musi palić i oto co czytamy dalej zagorakis79 napisał/a: | No ale odpala i potem gaśnie
Wymieniłem czujnik ciśnienia w rurze dolotowej, auto chodzi na biegu jałowym, delikatnie przebiera ale chodzi! Ale jak ruszam czli dodaję gazu znowu zaczyna szarpać. Dzieje się to przy niskich obrotach, jak go "pokręce wyżej" to nie przerywa!!!Chyba zwarjuję |
piter34 napisał/a: | Kompresja dobra? . | i na to pytanie nie padła odpowiedź ... czyżby coś nie tak np. z zaworkami lub pierścionkami i stąd błędne wskazania dotyczące ciśnienia w kolektorze ? zagorakis79 napisał/a: | podpinałem go pod KTSa błąd to czujnik ciśnienia w rurze dolotowej. |
PHJOWI - Pią Sie 24, 2007 22:30
sprawdz przewody podciśnieniowe które biegną od kompa do silnika i czarnej puszki.
giewu - Sob Sie 25, 2007 07:14
PHJOWI napisał/a: | sprawdz przewody podciśnieniowe które biegną od kompa do silnika i czarnej puszki. |
Cytat: | zagorakis79 sprawdź dokładnie przewody podciśnienia ... zobacz czy na pewno wszystkie są na swoich miejscach i czy są dobrze założone |
zagorakis79 napisał/a: | Sprawdzałem już kilkanaście razy, dwóch mechaników też sprawdzało i rozłożyli ręce... | przeoczyłem to przy podsumowaniu
PHJOWI - Sob Sie 25, 2007 07:35
piter34 napisał/a: | giewu napisał/a: | czyli w przypadku zagorakis79 elementem, na który wskazał KTS jest właśnie czujnik, o którym wcześniej pisałem. |
...tyle, że on jest w środku komputera wtrysku i raczej nie odpowiada za trudności z odpalaniem. |
tylko że piter koleś z naszej wsi miał problem z 216 że raz odpalił raz nie jak odpalił to chodził na dwa gary cuda nie widy , z tego co się dowiedziałem wymienił kompa bo ktoś uznał że zawór w środku jest zepsuty i niby auto jest teraz ok, ale na 100% tego nie wiem bo ja z gościem jestem na stopie wojennej może jeszcze warto spróbować z kompem.
zagorakis79 - Sob Sie 25, 2007 15:33
Panowie dziękuje wam za pomoc. Auto działa, powodem był "palec", ten który kupiłem miał być niby dobry, ale kupiłem drugi i roverek odżył. A tak na marginesie to przez dziwne wskazanie KTSa wymienił bym prawie cały silnik Dzięki jeszcze raz HEJ
giewu - Sob Sie 25, 2007 18:59
komputer się nigdy nie myli
PHJOWI - Nie Sie 26, 2007 18:01
a szczególnie kts który czasem takie brednie pokazuje typu zwis prosty
AndrewS - Nie Sie 26, 2007 21:06
moj ojciec kiedys na nowym palcu zrobil roverem ze 20 km i padl :-(
|
|