Zobacz temat - [R75] Sterownik silnika, gdzie jest?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Sterownik silnika, gdzie jest?

Rowan - Czw Lip 10, 2008 07:18
Temat postu: [R75] Sterownik silnika, gdzie jest?
Gdzie dokładnie znajduje się sterownik silnika?
henryk - Czw Lip 10, 2008 08:07

W podszybiu, od strony pasażera, przed filtrem kabinowym, skrzynka wisząca pionowo.
Rowan - Czw Lip 10, 2008 08:56

Dzięki.

[ Dodano: Czw Lip 10, 2008 17:27 ]
A czy jest jakiś inny dostęp do tego niż demontaż całego podszybia? Bo muszę mieć numer z tego sterownika bo jest potrzebny tunerowi...

edward25 - Czw Lip 10, 2008 19:19

Rowan napisał/a:
czy jest jakiś inny dostęp do tego

Moim zdaniem nie masz innego wyjścia jak demontaż podszybia - dokładnie taki sam zakres czynności jak przy wymianie filtra kabinowego

[ Dodano: Czw Lip 10, 2008 20:20 ]
moduł wyciągniesz do góry wraz z okablowaniem

Rowan - Czw Lip 10, 2008 21:31

Już sobie poradziłem. Chciałem się pochwalić, że mój R w środę około godziny 11 dostanie porządnego kopa :mrgreen: :mrgreen: :lol:
rolando - Czw Lip 10, 2008 22:24

Rowan napisał/a:
Już sobie poradziłem. Chciałem się pochwalić, że mój R w środę około godziny 11 dostanie porządnego kopa :mrgreen: :mrgreen: :lol:
:mrgreen:
no nie pożałujesz tych wydanych pieniędzy :)

jedziesz do Łodzi do Dominika ?
jeśłi tak to pozdrów go w moim imieniu i podziękuj za cenne wskazówki w sprawei mojego R.

pozdr.

Rowan - Pią Lip 11, 2008 08:22

Tak do Dominika. OK pozdrowie, ale jak mam powiedzieć w czyim imieniu? :mrgreen:
rolando - Pią Lip 11, 2008 08:26

Rowan napisał/a:
Tak do Dominika. OK pozdrowie, ale jak mam powiedzieć w czyim imieniu? :mrgreen:


siemasz,

pozdrów od Konrada rolandsk@poczta.onet.pl


PS. cały czas z nim koresponduję w mojej sprawie, po wielu próbach stawia diagnozę podobną do Twojej, ze chyba będzie cos z paliwem, a dokładnie czujnik lub raczej wtrysk. Tak wiec jutro czeka mnie nieprzyjemna robota, niech się dzieje wola nieba, mam już dość tego i chcę problem rozwiązać z sukcesem.

pozdrawiam

Rowan - Pią Lip 11, 2008 08:27

OK. Pozdrowie :wink:
rolando - Pią Lip 11, 2008 09:04

Rowan napisał/a:
OK. Pozdrowie :wink:


ROWAN,

czy tempomat Ci działa ? jeśłi tak to sprawdź po tuningu czy tez będzie, u mnie cos sie skopało :( i obecnie go nie ma.
Dominik mówił, że ma poprawiony program i obecnie powinno mieć to miejsca, sprawdź jak będzie. Zapraszał mnie na poprawkę, ale jak zwykle nie mam kiedy no i teraz jeszcze ..... ahhh..... :)

pozdrawiam

Rowan - Pią Lip 11, 2008 09:29

Nie mam tempomatu przy swoim. Nawet się mnie pytał. A wogóle to tempomat mi nie potrzebny.
Zukowaty - Pią Lip 11, 2008 09:39

edward25 napisał/a:
Moim zdaniem nie masz innego wyjścia jak demontaż podszybia - dokładnie taki sam zakres czynności jak przy wymianie filtra kabinowego

A ja sie pochwale ze nei trzeba rozbierac podszybia do wymiany filtra.Mechanior mi wymienial i mu 2 min zajelo.zdjal tylko 2 klapki i wymienil.

Rowan - Pią Lip 11, 2008 09:47

Ja też całego nie demontowałem. Zdjąłem 3 wciski na podszybiu. Śrubkę, ten kołek rozporowy wyjąłem, zdjąłem tą druga klapkę i po kłopocie.
rolando - Pią Lip 11, 2008 12:10

potwierdzam, nie trzeba zdejmować całego podszybia.
edward25 - Pią Lip 11, 2008 21:23

rolando napisał/a:
nie trzeba zdejmować całego podszybia

a ramiona wycieraczek zdejmowałeś ?

Zukowaty - Sob Lip 12, 2008 08:25

edward25 napisał/a:
rolando napisał/a:
nie trzeba zdejmować całego podszybia

a ramiona wycieraczek zdejmowałeś ?


Nie.Zdejmujesz tylko klapke na zewnatrz i ta pod nia z wciskami.Calosc trwa 2 min

Rowan - Sob Lip 12, 2008 09:19

Tak jak mówi Zukowaty, dokładnie tak. :wink:
edward25 - Sob Lip 12, 2008 11:39

Zukowaty napisał/a:
Zdejmujesz tylko klapke na zewnatrz i ta pod nia z wciskami

No to ja się umęczyłem rozbierając pół auta :cry:
Dzięki za radę, bo muszę jeszcze zaglądnąć tam raz, ale zniechęcała mnie ta cała masa czynności i odkładałem na "przy okazji"

MaReK - Sob Lip 12, 2008 23:21

Uwazajcie, bo ja w ten sposob wymieniajac filtr kabinowy doprowadzilem do pekniecia szyby ;) Oczywiscie okazalo sie to zbiegiem okolicznosci ale warto uwazac ;D

Ps.
Rowan ile Ci przybedzie mocy i ile to Cie bedzie kosztowalo?

Zukowaty - Nie Lip 13, 2008 00:13

No ja mysle ze Rowan bedzie mial conajmniej ze 200KM :lol: Jak Ci pekla ta szyba?Przeciez to tylko podszybie i nie ma w sumie zadnego wplyeu na szybe poza czlonem w nazwie...Wiem ze pisales ze zbieg,zabieg i inne biegi ale ciekawosc mnie meczy.Wzielo mnie przy okazji na myslenie czy dalo by rade wlozyc szybe z czujnikiem deszczu...czy jest jakas gotowa istalacja bo znalazlem takie szybki w zamienniku.
Rowan - Nie Lip 13, 2008 07:19

MaReK, gość obiecuje min. 150KM i 330Nm :wink:
rolando - Nie Lip 13, 2008 10:33

Zukowaty napisał/a:
No ja mysle ze Rowan bedzie mial conajmniej ze 200KM


nie rób sobie jaj, ja także chip'owałem silnik i różnica jest ogromna, obecnie motor ma ok. 155 KM i o wiele większy moment obrotowy. TDI VW wymiękają.

Zukowaty - Nie Lip 13, 2008 11:00

Wiem i nie robie sobie jaj.Chcial bym sie przejechac takim dieselkiem jak chodzi w porownaniu do V6.Oni te 150KM Rowan wyciskaja z CDT czy z CDTI????????
Rowan - Nie Lip 13, 2008 11:37

Tu nie ma różnicy, bo to silnik BMW 136KM, według niego jest ustalana moc po chiptuningu.

[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 09:09 ]
MaReK, na twoim miejscu kupiłbym to: http://www.allegro.pl/ite...rbox_rover.html

Zobacz jakie gość osiągi obiecuje dla twojego silnika.

rolando - Pon Lip 14, 2008 10:29

Zukowaty napisał/a:
Wiem i nie robie sobie jaj.Chcial bym sie przejechac takim dieselkiem jak chodzi w porownaniu do V6.Oni te 150KM Rowan wyciskaja z CDT czy z CDTI????????


myślę, ze z miejsca CDT nie będzie miał szans z V6, ale przy wyprzedzaniu owszem i to bez redukcji biegów.

Rowan - Pon Lip 14, 2008 10:50

Czy ja wiem... Miałem okazje jechać 2.5V6 Vectrą i nie było moim zdaniem takich efektów jak przy CDT z BOX'em....
rolando - Pon Lip 14, 2008 10:54

moim zdaniem, R V6 będzie miał gorsze osiągi od Vectry V6. jest sporo cięższy, a moc porównywalna. tak więc CDT górą :)
Rowan - Pon Lip 14, 2008 10:55

Opel cięższy? :shock:
Myślałem, że lżejszy jest.

MaReK - Pon Lip 14, 2008 10:57

Rowan znam to. Mariusz tez to poleca bo zawsze mozna go odlaczyc i nie katowac auta.
Pytanie jest inne? Czy po zastosowaniu tego nie bedzie to zabojstwem dla samochodu (silnika). Moj kolega w A3 tez stosuje tego rodzaju tuning i regularnie co 1,5 roku musi regenerowac turbine bo mu pada.

Rowan - Pon Lip 14, 2008 10:59

Ale z tego co wiem padające turbiny w Audi to normalka. Jakiś art. o tym czytałem chyba w Auto Świat.

[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 12:00 ]
Opel lżejszy jest. Patrzyłem na dane techniczne.

rolando - Pon Lip 14, 2008 11:02

Rowan napisał/a:
Opel cięższy? :shock:
Myślałem, że lżejszy jest.


tak oczywiście, Opel jest lżejszy, mało zrozumiale to powyżej ująłem :???:

Rowan - Pon Lip 14, 2008 11:04

Dopiero po drugim przeczytaniu zrozumiałem sens :>
rolando - Pon Lip 14, 2008 11:04

MaReK napisał/a:
Rowan znam to. Mariusz tez to poleca bo zawsze mozna go odlaczyc i nie katowac auta.
Pytanie jest inne? Czy po zastosowaniu tego nie bedzie to zabojstwem dla samochodu (silnika). Moj kolega w A3 tez stosuje tego rodzaju tuning i regularnie co 1,5 roku musi regenerowac turbine bo mu pada.


to fakt, przy chip'owaniu turbina mocniej kręci i daje więsze ciśnienie od niższych obrotów.
no cóż, coś za coś. ale nie sądzę by turbinak wytrymała tylko 1,5 roku. bez obaw.


pozdr.

Rowan - Pon Lip 14, 2008 11:06

Normalnie turbina chodzi poniżej swoich możliwości, także podniesienie jej parametrów w granicach rozsądku nic jej nie zaszkodzi.

[ Dodano: Pon Lip 14, 2008 12:07 ]
Aha przecież BOX nie zmienia ciśnienia doładowania....

Zukowaty - Pon Lip 14, 2008 11:20

rolando napisał/a:
myślę, ze z miejsca CDT nie będzie miał szans z V6, ale przy wyprzedzaniu owszem i to bez redukcji biegów.


Napewno V6 bedzie szybsze na stacie ale diesel mnie lyknie juz pewnie od jakis 80km/h.I to nie musi byc pewnie nawet podkrecony.Moment obrotowy jednak robi wielka roznice.bede chcial zamiast mojej padliny wlozyc 2.5 a ma ok 8.9s do 100 fabrycznie wiec bedzie lepiej niz bylo ostatnio ale i tak powuzej 100 nie bede mial do Was podjazdu.jedynie na predkosi bo 2.0 mi 225 polecialo na autobahnie

Rowan - Pon Lip 14, 2008 11:28

Niekręcony CDT musiałby Cię gonić 10Km z prędkością powyżej 100km/h zanim by Cię dogonił. :mrgreen: :razz:
Zukowaty - Pon Lip 14, 2008 12:00

:lol: Mi chodzilo w przypadki jak bysmy jechali kolo siebie :) Mowilem o samych tylko przyspieszeniach i elastycznosci.Jka bysmy jechali rowno 100 to bym nie mial co pierdnac
henryk - Pon Lip 14, 2008 22:57

MaReK napisał/a:
Rowan znam to. Mariusz tez to poleca bo zawsze mozna go odlaczyc i nie katowac auta.
Pytanie jest inne? Czy po zastosowaniu tego nie bedzie to zabojstwem dla samochodu (silnika)

Poza tym niektóre boxy mają możliwość regulacji "mocy" to można dostosować do zachowania silnika + sprawdzić parametry na T4 u Mariusza.
Z tego co czytałem montaż boxa w zasadzie nie ma wpływu na turbinę gdyż boxy nie zmieniają ciśnienia doładowania, tylko chwilowo, do czasu zadziałania zaworu upustowego, ciśnienie może być momentalnie wyższe niż przy fabrycznych ustawieniach. Maks co boxy chyba mogą zrobić to zmiany ilości powietrza i paliwa w danych warunkach.

dor-12 - Pon Lip 14, 2008 23:33
Temat postu: wymiana filtra kabinowego
Zukowaty, Rolando - czy moglibyście trochę bardziej precyzyjnie opowiedzieć o tych klapkach i podszybiu

Potrzebuję wymienić filtr od klimatyzacji, chciałbym to zrobić sam ale wymiękam. Podniosłem pokrywę komory silnikowej iciemna magia a Wy tu mówicie 2 minuty.

Jakie klapki? Gdzie to podszybie a inny znowu że pół samochodu. To się kupy nie trzyma





________________________________________________
R75 2.0 V6 automat 1999

henryk - Pon Lip 14, 2008 23:37

Stąd możesz pobrać ilustrowaną instrukcję (Mounting instruction) wymiany filtra kabinowego (akurat firmy MANN):
http://www.mann-hummel.co...&gobackToPage=1

Zukowaty - Wto Lip 15, 2008 06:41

Robisz dokladnie jak w tej instrukcji tylko nie trzeba odkrecac wycieraczki.Podszybie to ten plastik przed szyba.Od strony pasazera masz klapke ktora jak podniesiesz do pod nia masz druga na wciski.Zdejmujesz ta dluga uszczelke jak w instr.Odczepiasz wszystkie wciski i wkrety od strony pasazera i Twoim ocza ukazuje sie filtr kabinowy i komputer.Ja zeby zamontowac nowy filtr musialem odpiac wtyczke komputera.Pamietaj zeby to robic na wylaczonym zaplonie.Wtyczke masz w tym sammym miejscu oczywiscie co filtr,znajdziesz.Filtr mialem MAN weglowy.Nie wiem czy jest jakis wiekszy czy jak ale bez wyjecia wtyczki bylo ciezko a moj stary filtr wygladal jak worek z odkurzacza wiec nawet nie porownywalem wielkosci.
MaReK - Wto Lip 15, 2008 07:13

Mariusza sposob na zdjecie podszybia mnie bardziej odpowiadal.
Otoz po zdjeciu tej gumy (uszczelki) poprostu delikatnie ciagnal do gory podszybie i ladnie odskoczylo wraz z tymi srubkami mocujacymi. Dzieki temu nie pocharatane mam te maskownice. Tzn teraz juz mam bo nie zdazylem o tym powiedziec panom ktorzy mi wymieniali szybe ;D

dor-12 - Sro Lip 16, 2008 00:31
Temat postu: filtr kabinowy
dziękuję wszystkim, jak się z tym uporam to napiszę jak mi poszło i co połamałem albo pourywałem. Jestem przekonany że bez strat się nie obejdzie.

Aha, na tym ostatnim zdjęciu z instrukcji ten filtr jest pierwszy od strony patrzącego czy to jest komputer i co te strzałki mają niby sugerować?

piter34 - Pią Wrz 05, 2008 11:50

Rowan napisał/a:
MaReK, gość obiecuje min. 150KM i 330Nm

Wszystkim zainteresowanym chiptuningiem u pana Dominika z Łodzi polecam ten wątek.

Bardzo ciekawa lektura, z której wynika, że 150KM i 330Nm to tak nie do końca łatwo uzyskać w tym silniku.

Rowan - Pią Wrz 05, 2008 13:24

piter34 napisał/a:
Bardzo ciekawa lektura, z której wynika, że 150KM i 330Nm to tak nie do końca łatwo uzyskać w tym silniku.

Nie pisz za przeproszeniem głupot. :wink:
Zobacz na moc tego samego silnika w 320d w wersji późniejszej. Zobaczysz tam równe 150KM :grin: Także nie pisz czegoś, zanim się nie upewnisz, że to co piszesz jest prawdą. Ten silnik ma możliwości do około 180km tak czytałem. Tylko musi być inaczej sterowany.

piter34 - Pią Wrz 05, 2008 13:27

Rowan napisał/a:
Nie pisz za przeproszeniem głupot. :wink:
Zobacz na moc tego samego silnika w 320d w wersji późniejszej.

Po pierwsze nie interesuje mnie silnik i jego sterowanie w 320d, tylko w R75.
Po drugie nie napisałem, że się nie da, tylko ,że nie jest to łatwe. :P

Rowan napisał/a:
Ten silnik ma możliwości do około 180km tak czytałem.

Gdzie czytałeś?

Rowan - Pią Wrz 05, 2008 13:29

Na forum BMW :razz:

[ Dodano: Pią Wrz 05, 2008 16:23 ]
Właściciele BMW 320d z 4-cylindrowym dieslem mogą zamówić zestaw zwiększający moc z 120 kW (163 KM) do 145 kW (197 KM) przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy zwiększy się o 50 Nm do 390 Nm przy 2000 obr./min. Z takimi parametrami podrasowane BMW przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 s, czyli o 0,7 s szybciej od wersji seryjnej. Prędkość maksymalna zmodyfikowanego BMW 320d wynosi 235 km/h.

[ Dodano: Pią Wrz 05, 2008 16:24 ]
http://www.roadlook.pl/tu...-z-dieslem.html

To odnośnie E90. No i co? Przyrost mocy jednak spory.... Czyli się da.