Zobacz temat - [R75] Falowanie obrotów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Falowanie obrotów

patrysgn - Sob Maj 24, 2008 17:55
Temat postu: [R75] Falowanie obrotów
Witam Szanownych Kolegów,
Mam problem z moim Roverkiem. Mianowicie jak zatrzymam sie przykladowo na swiatlach to moj samochod zaczyna miec wahniecia obrotów o jakies 100obr/min. Jak jade wszystko jest wporzadku;) Dzieje sie tak tylko w przypadku postuju. Mam skrzynie automatyczna. Zaznaczam, że przez zime wszystko bylo wporzadku z tym ze jazda byla na ECON a teraz jezdze na AUTO. Ma ktos jakis pomysl z czym te wahniecia moga byc zwiazane? Jest to troche meczace jak Twoim samochodem tak "buja";/

Skiba - Sob Maj 24, 2008 23:15

Hmm, a czy sprawdzałeś błędy kompa ? Posprawdzaj okablowanie silnika (wiązki kabli), szukaj otarć przetarć itp. W R600 SDI (wiem, że to zupełnie inna jednostka) falowanie obrotów zazwyczaj spowodowane jest przetarciami na wiązce kabli idącej przy silniku (pompie wtryskowej).

PS Czy przełączenie na ECON powoduje stabilizację obrotów, czy też falują ?

Rowan - Nie Maj 25, 2008 07:06

Nie koniecznie, to może być spowodowane obciążeniem silnika przez klimatyzacje. Ale znam przypadek że falowanie obrotów było spowodowane padającym zaworem wysokiego ciśnienia.
michone - Nie Maj 25, 2008 07:21

a może to wina krokowca??
patrysgn - Nie Maj 25, 2008 09:35

Sprawdzalem na komputerze i zadnych bledow nie bylo oprocz bledu przeplywomierza. W zime wszystko bylo wporzadku a teraz bez znaczenia czy jezdze na klimie czy na ECON to caly czas faluje;/
Rowan - Nie Maj 25, 2008 10:40

michone napisał/a:
a może to wina krokowca??

CDT nie ma krokowca.

patrysgn - Nie Maj 25, 2008 19:40

A moze to falowanie obrotów ma związek z ciepłym powietrzem? Bo w zime wszystko bylo wporzadku a teraz niestety wahaja sie;/ ?
Rowan - Pon Maj 26, 2008 14:01

Kurcze no, nie jestem tego w stanie stwierdzić, ale temp. powietrza raczej nie ma tu nic do rzeczy.
henryk - Pon Maj 26, 2008 14:38

patrysgn napisał/a:
zadnych bledow nie bylo oprocz bledu przeplywomierza
- usunięte/naprawione?
patrysgn - Wto Maj 27, 2008 20:59

Na dzien dzisiejszy jezdze z uszkodzonym przeplywomierzem i czekam na oryginalny Boscha;/ myslicie ze to w przeplywomierzu tkwi problem z obrotami?
ernesto - Wto Maj 27, 2008 21:52

patrysgn a masz tak, ze jak dojeżdżasz np do świateł, wciskasz sprzęgło, dajesz luz i hamujesz - to obroty w tym momencie spadają o ok 100-200 obr - a po zatrzymaniu wracają do normalnego poziomu?
U mnie przy padniętej przepływce objawy były właśnie dokładnie takie.
pzdr
E

patrysgn - Sro Maj 28, 2008 16:20

Mam automatyczna skrzynie. Ale podczas jazdy wszystko jest wporzadku natomiast gdy dojezdzam do swiatel i na nich stoje trzymajac hamulec(ze wzledu na automat) to mam "bujanie";/

[ Dodano: Czw Maj 29, 2008 20:29 ]
Koledzy macie jeszcze jakis pomysl z czym te wahania obrotow moga byc zwiazane? Dzisiaj zauwazylem ze czasami wszystko wraca do normy ale zazwyczaj "buja";/

[ Dodano: Pon Cze 02, 2008 20:55 ]
Panowie dzisiaj jechalem samochodem po 3 dniach przerwy i temp na zewnarz byla 30stopni i jechalem na klimie i wogole ani razu nie mial zadnego wahania obrotow;) czy ktos mi moze powiedziec czym to jest spowodowane ze raz wystepuje a raz nie? To jedno pytanie a drugie czy lejaca olejem turbosprezarka moze sie zepsuc? Tzn czy ten olej moze ja uszkodzic?

patrysgn - Wto Cze 03, 2008 19:26
Temat postu: [R75 2.0CDT '02] Problem z obrotami cd.
Panowie dzisiaj jechalem samochodem po 3 dniach przerwy i temp na zewnarz byla 30stopni i jechalem na klimie i wogole ani razu nie mial zadnego wahania obrotow;) czy ktos mi moze powiedziec czym to jest spowodowane ze raz wystepuje a raz nie? To jedno pytanie a drugie czy lejaca olejem turbosprezarka moze sie zepsuc? Tzn czy ten olej moze ja uszkodzic?
Dam-Kam - Wto Cze 03, 2008 21:38
Temat postu: Re: [R75 2.0CDT '02] Problem z obrotami cd.
patrysgn napisał/a:
czy lejaca olejem turbosprezarka moze sie zepsuc? Tzn czy ten olej moze ja uszkodzic?

wg mnie to ona już jest uszkodzona... :/ ja mam ponad 200tyś przebiegu z czego ost. 20tyś po chiptuningu i podejrzenie że zaciera sie jakieś łożysko czy panewki ale z zewnątrz jest suchutka :!:

patrysgn - Sro Cze 04, 2008 12:01

Domyslam sie ze cos jest z nia nie tak skoro leje olejem...jedyny pozytywny aspekt to ze nie ubywa oleju w silniku. Ale czy to ze leje moze ja jeszcze bardziej uszkodzic tzn ze nie bedzie dzialala juz wogole?
Dam-Kam - Sro Cze 04, 2008 14:37

to jest tak że sie słyszy że mokre sprężarki to narma w innych autach ale ja mówię na swoim przykładzie że ja mam suchą. Wszystko pewnie zależy od tego jak bardzo cieknie, jak jest spocona lekko to zapewne możesz być spokojny ale jak bardzo to raczej nie no ale wtedy to napewno brała by olej :wink:
patrysgn - Czw Cze 05, 2008 09:05

Tak jak mowie:) oleju nie bierze wiec chyba lekko leje:) dzisiaj kupilem oslone silnika wiec nie bedzie tego efektu kapania oleju na podjazd a turbo zregeneruje po wakacjach o ile wytrzyma;D ale ciagle jest problem z bujaniem obrotow;/ nie masz jakiejs koncepcji jak sobie z tym poradzic?
Dam-Kam - Czw Cze 05, 2008 13:55

nie nie nie... jak Ci kapie to to napewno nie jest normalne !! coś jest ewidentnie zwalone :/ co do bujania to nie mam żadnej koncepcji... gdzieś na forum był chyba taki temat więc poszukaj a pewnie znajdziesz :smile:
patrysgn - Pią Cze 06, 2008 10:37

Ale myslisz ze wytrzyma do konca wakacji skoro kapie niewiele?
Dam-Kam - Pią Cze 06, 2008 16:23

nie mam pojęcia, ja dla pewności teraz jak wróciłem do domu zerknąłem na swoją, SUCHUTKA ani kropli oleju :smile: musisz poczekać aż odpisze ktoś kto dłużej siedzi w tym i wie czy i ile możesz na tym jeździć.
patrysgn - Pią Cze 06, 2008 20:16

A jak jakis ekspert mnie znajdzie po jakims czasie zeby mi odpowiedziec?:>
Rowan - Pią Cze 06, 2008 21:23

To może być wina sprężarki, która nie daje na tyle powietrza, i silnik dławi się paliwem.
patrysgn - Pią Cze 06, 2008 23:31

Rowan napisał/a:
To może być wina sprężarki, która nie daje na tyle powietrza, i silnik dławi się paliwem.
To bylo odnosnie wahania obrotow czy lania oleju przez turbo?
Dam-Kam - Sob Cze 07, 2008 07:04

odnośnie jednego i drugiego ale wpływ może mieć na właśnie to wahanie orotów
Rowan - Sob Cze 07, 2008 07:05

patrysgn napisał/a:
To bylo odnosnie wahania obrotow czy lania oleju przez turbo?

Jedno ma wpływ na drugie, czyli lanie turbiny, ma wpływ na wahanie obrotów.

patrysgn - Czw Cze 12, 2008 23:24

A czy to ze turbina troche leje olejem oznacza ze np po zatrzymaniu sie na swiatlach ona sie troszeczke "zacina" po jezdzie i stad jest to bujanie obrotow? Bo dzisiaj zauwazylem ze bez wzgledu na to czy jest wlaczona klima czy ECON i tak i tak buja...a jak go "przeciagne" to poczuje ze cos sie dzieje z turbina i po zatrzymaniu wszystko wraca do normy i nie buja....
Kris - Pią Cze 13, 2008 08:21

patrysgn napisał/a:
A czy to ze turbina troche leje olejem oznacza ze np po zatrzymaniu sie na swiatlach ona sie troszeczke "zacina" po jezdzie i stad jest to bujanie obrotow? Bo dzisiaj zauwazylem ze bez wzgledu na to czy jest wlaczona klima czy ECON i tak i tak buja...a jak go "przeciagne" to poczuje ze cos sie dzieje z turbina i po zatrzymaniu wszystko wraca do normy i nie buja....


W Roverach 75 to bujanie się trafia, ja tak mam od czasu do czasu i inni mają,

http://pl.youtube.com/wat...feature=related

A to jakieś napiecia, obciążenia... różne teorie już słyszałem na ten temat i w różnych autach widywałem coś podobnego, nie martwiłbym się tym o ile nie są to jakieś silne falowania.

Mariusz418 - Pią Cze 13, 2008 08:26

WITAM
JEŚLI TO DISEL TO SPRAWDZ CZUJNIK MALISWIE PALIWOEJ //METALOWA RURKA // WYPNIJ POLEJ WD 40 I WEPNIJ WYPNIJ TAK Z 10 RAZ KOSTKA CZĘŚTO KORODUJE

POZDRAWIAM

patrysgn - Pią Cze 13, 2008 14:31

mariusz418 napisał/a:
WITAM
JEŚLI TO DISEL TO SPRAWDZ CZUJNIK MALISWIE PALIWOEJ //METALOWA RURKA // WYPNIJ POLEJ WD 40 I WEPNIJ WYPNIJ TAK Z 10 RAZ KOSTKA CZĘŚTO KORODUJE


Co to jest MALISWIE?:D:D i w razie czego gdzie ten czujnik znajde?:)

A co do falowania obrotow to sa wieksze niz na tym filmie za ktory dziekuje:/

[ Dodano: Pią Cze 13, 2008 15:34 ]
Ale dzisiaj jechalem po tym jak wczoraj cos sie zrobilo z turbina i wszystko bylo wporzadku;) turbina dzialala...wahan obrotow nie bylo;) wiec nie wiem w czym rzecz....

PHJOWI - Pią Cze 13, 2008 18:05

sprawdz zawór Egr czy nie jest za mocno zabrudzony.
Mariusz418 - Sob Cze 14, 2008 06:08

witam

na listwie

metalowa rurka od której odchodzą przewody do wtryskiwaczy czujnik po prawej stronie

pozdrawiam

patrysgn - Sob Lip 05, 2008 22:31

Panowie przez 3 tygodnie wszystko dzialalo normalnie i juz sie cieszylem ze wszystko bedzie ok ale niestety sie mylilem:) wczoraj pojawil sie znowu ten sam problem i mam wahania obrotow ponownie:/ zaznacze ze zalozylem przeplywomierz oryginalny Bosha bo wczesniej jezdzilem bez;) z tym ze teraz sie tak dzieje ze jak wlacze na ECON to wahniecia ustepuja(jednak nie zawsze)...Co jest nie tak?

[ Dodano: Pon Lip 07, 2008 23:49 ]
Te wahania obrotow sa tylko pod obciazeniem silnika i na wolnych obrotach...Pomozcie co mam powiedziec mechanikowi bo jutro jade do niego?

kRisj - Sob Sty 24, 2009 15:13
Temat postu: [R75] Falowanie obrotów
Po tych sporych mrozach na początku roku mój Roverek zaczął się bardzo dziwnie zachowywać.

Gdy silnik jest zimny wszystko jest w porządku. Jednak gdy rozgrzeje się do ok połowy skali zaczynają się problemy. Mianowicie, na wolnych obrotach (bez dodania gazu) co jakiś czas obroty silnika spadają gwałtownie (nawet do ok 200obr/min) tak że silnik prawie gaśnie (kilka razy nawet zgasł), po czym zwiększają się do ok 1000, a następnie spadają do swojej normalnej wartości. Później kilka sekund jest dobrze i odnowa. Dodatkowo samochód zaczął więcej palić i pojawił się czarny dym. Dodam, że przy trochę wyższych obrotach wszystko jest w miarę ok.

Raz zdarzyło mi się też, że samochód nie chciał odpalić. Łącznie ok 3 min kręcenia i nic. Następnego dnia odpalił bez żadnych problemów.

Miał ktoś może kiedyś taką sytuację?
z góry dzięki za wszelkie wskazówki

copernicus - Sob Sty 24, 2009 15:58

Nasuwa mi sie silniczek krokowy aaaalbo przepustnica. Nie chce Cie straszyc padnietym wtryskiem - poczekaj jeszcze na inne sugestie-rady [;
PZDR

kRisj - Sob Sty 24, 2009 17:28

Chyba znalazłem przyczynę. Po odpięciu przepływki falowanie zniknęło. Nie testowałem jeszcze tego dokładnie (tylko na postoju), ale wydaje się, że jest sporo lepiej. Pojeżdżę trochę to się okaże.
Tak swoją drogą to nie sądziłem, że padnięta przepływka może aż tak "psocić".

copernicus napisał/a:
Nasuwa mi sie silniczek krokowy aaaalbo przepustnica.

A w CDT jest wogóle silniczek krokowy? Jeśli tak to gdzie go znajdę?

PHJOWI - Sob Sty 24, 2009 17:37

copernicus napisał/a:
Nasuwa mi sie silniczek krokowy aaaalbo przepustnica. Nie chce Cie straszyc padnietym wtryskiem - poczekaj jeszcze na inne sugestie-rady [;
PZDR


w 75 cdt nie ma przpustnicy ani też silniczka krokowego , trafny pomysł z odłączeniem przepływki częśto siada skubana. Lepiej kupić nową orginalną boscha i pośmigać autem kilka latek.

Rowan - Sob Sty 24, 2009 19:40

PHJOWI, ale takie jajca od przepływki? Fakt steruje trochę dawką paliwa, ale żeby aż tak? Gdyby się znów tak działo na odpiętej to ja obstawiam zawór wys. ciś. nie utrzymuje prawidłowego ciśnienia i dlatego takie jajca, ja się spotkałem z takim przypadkiem.
PHJOWI - Sob Sty 24, 2009 19:58

kiedyś miałem klienta z trasy co do łodzi nie mógł dojechać , odpiełem przepływke i do domciu spokojnie dojechał , kupił nową i śmiga.
kamil652 - Wto Maj 31, 2011 22:12

zmiana pytania :) poprawiam ... zrobiłem literówkę - sorki . Nie sądzę by hamowanie wraz z wciśnietym sprzęgłem miało wpływ na obroty . Jedynie wciśnięte sprzęgło ... ale mogę się mylić . Mogę sprawdzić i u siebie ten czujnik .... jutro bedę szukał pod pedałem sprzęgła..
kamil652 - Czw Cze 02, 2011 10:15

ja postanowiłem wymienić EGR czekam aż mechanicy ogarną temat ... jesli nic nie pomoże to bedzie robierany układ dolotowy :/
21matys - Czw Cze 02, 2011 11:08

ja tez czysciłem EGR i zawór sterujący EGR-em poprawiłsie przez to kultura pracy silnika, ale tak jak pisałem ten czujnik napewno musi miec cos wspólnego ze spadkami, niech ktos go wyciągnie z uchwytu i sprawdzi pozdrawiam....
kamil652 - Pon Cze 06, 2011 08:04

EGR wyminiony ... nadal obroty falują ale mniej , bywa i tak ,ze nagle gaśnie - problem mam nadal z tym i nie mam juz pomysłu . Mechanicy mówią ,ze EGR teraz działa poprawnie . Jeśli bedzie nadal gasł to bedą chcieli rozbierać cały układ dolotowy . Wcześniej jednak wyniana Filtra paliwa wskazana

[ Dodano: Pon Cze 06, 2011 09:04 ]
Pozbyłem sie falowania obrotów :) ale pojawił sie problem kolejny , samochód gasnie podczas jazdy .... generalnie przy zwalnianiu po wrzuceniu sprzęgła .... sporadycznie ,ale gaśnie ...

sądzę ,ze falowanie uszkodziło może jakiś czujnik ..... ktoś coś moze doradzić ? moze CZUJNIK POŁOŻENIA WALKA?

blackmati - Nie Lut 19, 2012 14:19

Postanowiłem odświeżyć temat, gdyż nie znalazłem dokładnie takich samych objawów jak u mnie w R75 CDT
Na zimnym silniku odpala normalnie, obroty utrzymują się na odpowiednim poziomie wszystko jest ok (czy dojadę do skrzyżowania czy stoi odpalony przed domem).
Problem zaczyna się jak się silnik rozgrzeje. Obroty nie falują lecz spadają i cały samochód się trzęsie dodatkowo w przedziale 1200-1500 obr czuje spadek mocy. Podczas ruszania muszę dodawać więcej gazu bo inaczej skacze jak by miał zgasnąć(ale nie gaśnie).
Przeczyściłem zawór EGR (ale nie wiem czy on działa) wlałem środek do czyszczenia wtrysków ale nic nie pomogło. Po krótkim przegazowaniu na postoju po ok 10-30 sek. obroty znowu spadają (w zależności od temp. silnika).
Na ciepłym silniku odpala normalnie a oleju nie widzę żeby brał.
Teraz w zime jeszcze moge cieszyć się na początku normalną jazdą ale co bedzie w lato jak silnik bedzie odrazu rozgrzany :cry:
Proszę o pomoc.
Ps. Podczas wymiany koła pasowego i pasków mechanik wymyślał, wtryski, turbina, czujniki, EGR - mówił ze trzeba podłączyć do kompa. Po czym zadzwonił po kilku dniach i powiedział ze nie ma gniazda do podłączenia kompa.

sash997 - Nie Lut 19, 2012 15:26

gniazdo musi być,chyba że je ktoś celowo wycioął ale niby poco??może jest ukryte w innym miejscu lub mechanik tak mocno rozgarnięty że nie znalazł...
apples - Nie Lut 19, 2012 16:51

Cytat:
mówił ze trzeba podłączyć do kompa. Po czym zadzwonił po kilku dniach i powiedział ze nie ma gniazda do podłączenia kompa.
Zmień mechanika. Gniazdo jest w kabinie po stronie kierowcy - nad "pedałami".
gustav.pl - Pią Lut 24, 2012 13:40
Temat postu: Czy taki skok obrotów jest normalny??
Witam.
A u mnie jest taki przypadek. Na zimnym silniku(po nocy), zaraz po odpaleniu obroty są tak +/- 830. No wiadomo, jeszcze jest chłodno i samochodzik swoje przez noc postoi, to deko obroty wyższe. Ale jest taki myk, że jak na luzie wcisnę sprzęgło i je puszcze, to w tym momencie jest delikatny acz wyczuwalny(lub raczej słyszalny) spadek obrotów z owych 830 do 750 i natychmiastowy powrót na 830 :/ Można to zaobserwować tylko przez pierwszych kilka chwil, dopóki silnik się nie zagrzeje i obroty się ustabilizują do swoich 780. Później sprzędło mogę sobie wciskać do znudzenia i takich skoków nie ma. A pytanie, tak jak w moim podtemacie. Dodam, że sprzęgło było robione jakieś 30k km temu(14 m-cy).
Pozdro. :smile:

blackmati - Pią Lut 24, 2012 19:56

Mechanior mówił, że własnie nad pedałami powinna być kostka a jej nie ma. Dziś poszukam na forum jakiś fotek i jutro zobaczę czy jest gniazdo. Co do spadku obrotów na ciepłym silniku to wlałem środka do czyszczenia wtrysków STP DIESEL. Wydawało mi się że jest lepiej i postanowiłem dzisiaj zatankować i wlać jeszcze raz ten środek. Przez kilka min. na rozgrzanym silniku trochę się trząsł ale później wszystko było ok. Pojeździmy - zobaczymy. Co do środka do czyszczenia wtrysków macie doświadczenie w stosowaniu tego rodzaju środków. Na forum jest napisane żeby wlać i zostawić odpalony samochód na długi czas a na opakowaniu nic takiego nie ma. Czy ktoś potrafi w prosty sposób wyjaśnić mi to. Dzięki
gustav.pl - Pią Lut 24, 2012 20:26

blackmati Z tego co wiem, to ważne jest by dobrze wymieszać dodatek z paliwem. A dobrym sposobem jest, by wlać dodatek tuż przed tankowaniem(chodzi o kolejność).
blackmati napisał/a:
Co do środka do czyszczenia wtrysków macie doświadczenie w stosowaniu tego rodzaju środków. Na forum jest napisane żeby wlać i zostawić odpalony samochód na długi czas a na opakowaniu nic takiego nie ma.

Może chodziło o to, by pozbyć się starego paliwa z układu, jeśli nie planowana była dłuższa jazda po tankowaniu. Ja w każdym bądź razie, pierwszy raz spotkam się z taką radą.
Pozdro. :smile:

Johnny - Sob Mar 09, 2013 09:00

u mnie też wystąpiło falowanie obrotów , na postoju bylo słychać jak silnik nie równo pracuje. Jednostajne falowanie nie ważne czy ciepły czy zimny. Falowanie bylo minimalne ale było słyszane, Moc była ok,, podczas jazdy nie było słychać/czuć ;) falowania.

Rozwiązanie: Wziąłem klucze i wymieniłem filtr powietrza, odmy, ale najlepszy efekt był po zaślepieniu EGR , teraz silniczek pracuje aż miło :)
:) :)

Praetorian83 - Pią Cze 14, 2013 17:17

Witam Koledzy
Mam ogromny problem z skokami obrotów silnika, obroty skaczą od 100 do 1000 obrotów, a jak włączę klimę to podczas jazdy gdy dojeżdżam do świateł gaśnie silnik.
Sprawdzałem krokowy i jest on ok.
nie mam pojęcia co się dzieje.
Serdecznie proszę Was o pomoc, z góry dziękuję Maciej