|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - Tuning układu wydechowego
bizon9ek - Pią Mar 09, 2007 13:37 Temat postu: Tuning układu wydechowego Robil ktos moze w roverze (1.4; 1.6; 1.8) przebudowe ukladu wydechowego zeby
dodac mocy?
Czy warto ile to kosztuje itd..
--
bizon9ek
ROVER 216Si 96r.
Częstochowa
tommyyogi - Pią Mar 09, 2007 19:59 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Ja mam odetkany wydech w R416 Si.Koszt okolo 900 zl z tlumikami.
Ja mam wyciety katalizator i wstawiona strumiennice i z tylu mam wstawione 2
tlumiki basowe z prawej i lewej strony. Srodkowy tlumik wyciety.
a pod maska mam stozek z dolotem.
Efekt.
przy 4tys obrotow dostaje fajnego kopa.
1 i 2 bieg fajnie sie zbiera.
2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys
nio i troche bardziej halasuje niz inne roverki.
Pozdro
Pietrek/PTE - Pią Mar 09, 2007 20:26 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Użytkownik "tommyyogi" <tomek86@o2.pl> napisał w wiadomości
news:essffb$6dl$1@host-ip211-14.crowley.pl...
Cytat: | Ja mam odetkany wydech w R416 Si.Koszt okolo 900 zl z tlumikami.
Ja mam wyciety katalizator i wstawiona strumiennice i z tylu mam wstawione 2
tlumiki basowe z prawej i lewej strony. Srodkowy tlumik wyciety.
a pod maska mam stozek z dolotem.
|
A przez ten stożek masz tylko większy syf w silniku. Większość tych przyrostów
mocy to tylko subiektywne wrażenia. Pamiętam jak 10 lat temu wlałem motodoktora
do silnika zaporożca i od razu wydało mi się, że się lepiej zbiera:-)
--
Pietrek
Rover 25 1.4 2001 r.
Gdańsk
xavier - Sob Mar 10, 2007 11:22 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Pietrek/PTE wrote:
Cytat: | A przez ten stożek masz tylko większy syf w silniku. Większość tych
przyrostów
mocy to tylko subiektywne wrażenia. Pamiętam jak 10 lat temu wlałem
motodoktora
do silnika zaporożca i od razu wydało mi się, że się lepiej zbiera:-)
|
efekt placebo;)..jedynie co to do stozka nie moge sie zgodzic:)..niema
syfu przez to w sinlku:)..dobze wykonany uklad dolotowy i wylowtowy moze
podniesc momet i moze byc wraznie lepszego zbioru:)
--
Nowy Sącz
FLAME RED
620Si ltd + sekwencja
kpt - Sob Mar 10, 2007 18:11 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Użytkownik "xavier" napisał
Cytat: | dobze wykonany uklad dolotowy i wylowtowy moze
podniesc momet i moze byc wraznie lepszego zbioru:)
|
o to to to, uzyles bardzo dobrego slowa- "może"....
xavier - Nie Mar 11, 2007 10:31 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego kpt wrote:
Cytat: | Użytkownik "xavier" napisał
dobze wykonany uklad dolotowy i wylowtowy moze
podniesc momet i moze byc wraznie lepszego zbioru:)
o to to to, uzyles bardzo dobrego slowa- "może"....
|
eheheh..dokladnie MOZE eheh bo sam msylem ze w mojmi przyadku cos dalo
jendak hamowania sie okazala okrutna;/..
pozdr:)
--
Nowy Sącz
FLAME RED
620Si ltd + sekwencja
bizon9ek - Nie Mar 11, 2007 16:49 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego "xavier" wrote in message
Cytat: | eheheh..dokladnie MOZE eheh bo sam msylem ze w mojmi przyadku cos dalo
jendak hamowania sie okazala okrutna;/..
pozdr:)
|
No oki stozek mozemy sobie darowac
Chodzi o zmiany tłumika końcowego, tłumika środkowego i metaliczny
katalizator.
Dokonywał ktos podobnych zmian w swoich roverkach. Jakie byly tego rezultaty
jaki sprzet uzyl ile to kosztowało. Chcialbym wydac ok 1000pln na ta
operacje. Ktos moze cos doradzic??
--
bizon9ek
ROVER 216Si 96r.
Częstochowa
Adolvo - Nie Mar 11, 2007 17:43 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Cytat: | jedynie co to do stozka nie moge sie zgodzic:)..niema
syfu przez to w sinlku:)
|
gwarantuje Ci, że przez stożek dostaje się duuuużo
więcej syfu do silnika..
Cytat: | ..dobze wykonany uklad dolotowy i wylowtowy moze
podniesc momet i moze byc wraznie lepszego zbioru:)
|
oczywiście że może..
z tym, że zrobienie dobrego wydechu wiąże się z jego
obliczeniem, tak więc ogromnej wiedzy mechanika..
no i jeszcze koszty.. cały wydech (a tylko to tak naprawdę
ma sens) to w wolnossącym aucie kwoty nie kilkaset zł..
a raczej kilkukrotnie więcej..
bosniak - Nie Mar 11, 2007 19:45 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego bizon9ek wrote:
Cytat: | No oki stozek mozemy sobie darowac
Chodzi o zmiany tłumika końcowego, tłumika środkowego i metaliczny
katalizator.
Dokonywał ktos podobnych zmian w swoich roverkach. Jakie byly tego rezultaty
jaki sprzet uzyl ile to kosztowało. Chcialbym wydac ok 1000pln na ta
operacje. Ktos moze cos doradzic??
|
Jak to zrobisz profesjonalnie, to koszt 1,5-2 tys. zł. efekt z 2 KM i 3-4
nM może i napewno głośniej?
--
Był 220 coupe turbo z 96r, jest Honda Accord 2.0 iTD z 98r.
214 Si z 97r.
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
Valander_warszawa - Nie Mar 11, 2007 22:34 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego kwasówka na miarę to koło 2,000 - 2,300 zł z montażem w pełnym wypasie (wraz
kolektorem)
--
Pozdrawiam
Valander
______________________
Rover 214i '97/98r P.Silver
Warszawa/Wilanów
--------------------------------------------
piter34 - Pon Mar 12, 2007 11:30 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego tommyyogi napisał(a):
Cytat: | Efekt.
przy 4tys obrotow dostaje fajnego kopa.
1 i 2 bieg fajnie sie zbiera.
|
Bez modyfikacji też.
Cytat: | 2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys
|
To niemożliwe. Coś Ci się pomyliło.
Maksymalna teoretyczna prędkość na danym biegu wyłącznie od przełożeń w skrzyni
biegów.
Poza tym dupohamownia to nie hamownia...
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
Adolvo - Pon Mar 12, 2007 11:33 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Cytat: | kwasówka na miarę to koło 2,000 - 2,300 zł z montażem w pełnym wypasie
(wraz kolektorem)
|
z kolektorem?!
wyspawanie samego kolektora wydechowego
to mniej więcej koszt podany wyżej..
gdzie za 2 tysie zrobią cały wydech?
--
Adolvo
MGF '98 1.8i
Tahiti Blue
W-wa
piter34 - Pon Mar 12, 2007 11:50 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego piter34 napisał(a):
Cytat: | Maksymalna teoretyczna prędkość na danym biegu wyłącznie od przełożeń w
skrzyni biegów.
|
Miało być:
"...zależy wyłącznie od..."
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
Vit0 - Pon Mar 12, 2007 12:08 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego piter34 napisał(a):
Cytat: | piter34 napisał(a):
Maksymalna teoretyczna prędkość na danym biegu wyłącznie od przełożeń w
skrzyni biegów.
Miało być:
"...zależy wyłącznie od..."
|
dodalbym jeszcze, ze od obwodu kola
pozdro
--
Vit0
R200 '98 1.4 8V
Nightfire Red
piter34 - Pon Mar 12, 2007 13:41 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Vit0 napisał(a):
Cytat: | piter34 napisał(a):
piter34 napisał(a):
Maksymalna teoretyczna prędkość na danym biegu wyłącznie od przełożeń w
skrzyni biegów.
Miało być:
"...zależy wyłącznie od..."
dodalbym jeszcze, ze od obwodu kola
pozdro
|
No tak.
Zakładam fabryczny rozmiar opon/felg oraz brak jakichkolwiek oporów powietrza.
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
Vit0 - Pon Mar 12, 2007 13:49 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego piter34 napisał(a):
Cytat: | No tak.
Zakładam fabryczny rozmiar opon/felg oraz brak jakichkolwiek oporów
powietrza.
|
No wlasnie ja w swoim R200 widzialem na liczniku fabryczne 165kmph, a
wczoraj sie dowiedzialem, ze Walkie! swojego R200 rozpedzila do 175-180,
wiec roznice sa... i to juz nawet nie w kolach, a w silniku...
Zycie jest niesprawiedliwe
pozdro
--
Vit0
R200 '98 1.4 8V
Nightfire Red
piter34 - Pon Mar 12, 2007 14:03 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Vit0 napisał(a):
Cytat: | piter34 napisał(a):
No tak.
Zakładam fabryczny rozmiar opon/felg oraz brak jakichkolwiek oporów
powietrza.
No wlasnie ja w swoim R200 widzialem na liczniku fabryczne 165kmph, a wczoraj
sie dowiedzialem, ze Walkie! swojego R200 rozpedzila do 175-180, wiec roznice
sa... i to juz nawet nie w kolach, a w silniku...
|
Może nie dbasz o swój?
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
Przemek_Docent - Pon Mar 12, 2007 14:05 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego tommyyogi wrote:
Cytat: | Ja mam odetkany wydech w R416 Si.Koszt okolo 900 zl z tlumikami.
Ja mam wyciety katalizator i wstawiona strumiennice i z tylu mam wstawione 2
tlumiki basowe z prawej i lewej strony. Srodkowy tlumik wyciety.
a pod maska mam stozek z dolotem.
Efekt.
2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys
|
Hehe... To akurat (wydech) nie mialo na to zadnego wplywu
--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 118 kkm + 620SDi '97 BRG 226 kkm
Wszystko x2 http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy
Vit0 - Pon Mar 12, 2007 14:25 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego piter34 napisał(a):
Cytat: | Vit0 napisał(a):
piter34 napisał(a):
No tak.
Zakładam fabryczny rozmiar opon/felg oraz brak jakichkolwiek oporów
powietrza.
No wlasnie ja w swoim R200 widzialem na liczniku fabryczne 165kmph, a
wczoraj sie dowiedzialem, ze Walkie! swojego R200 rozpedzila do
175-180, wiec roznice sa... i to juz nawet nie w kolach, a w silniku...
Może nie dbasz o swój?
tzn? |
chetnie bym zadbal ale nie wiem jak do Gawina sie wybiore to moze sie
okaze, ze trzeba bardziej zadbac...
a co? ze moj Rover brudny jezdzi to juz wszyscy wiedza? Walkie!!! jak
moglas?
pozdro
--
Vit0
R200 '98 1.4 8V
Nightfire Red
piter34 - Pon Mar 12, 2007 14:28 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Przemek_Docent napisal(a):
Cytat: | 2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys
Hehe... To akurat (wydech) nie mialo na to zadnego wplywu
|
Trybiki w skrzyni sie pewnie poprzestawialy...
--
R620Si Lux '95, byl: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
srbenda - Pon Mar 12, 2007 14:45 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego ja mam takie cos - metalowy kat, rura 56mm do srodkowego tlumika, potem
leci 50mm. na koncu tlumik MG-motorsport (wczesniej mialem tlumik z
silverston-a). koszt byl niski ale to dluga historia BTW mam uzywany
tlumik z silverstona jak ktos chce.
wrazenia z jazdy - ladniejszy dzwiek i troche lepsze wkrecanie na obroty.
tlumik koncowy ma silencer i z nim jest cicho (jak przy oryginale), po
wyciagnieciu jest gorzej
jednak bez silencera sie duzo lepiej wkreca ponad 5.500rpm, tylko ze
jest nieprzyjemnie na dluzsza mete.
--
200 1.4 103KM +
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
tommyyogi - Pon Mar 12, 2007 19:11 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Widze ze wszyscy mowia ze to ne mozliwe. Sam sprawdzalem i na armi krajowej
rozbujalem go do 110 na 2 biegu. Moze mnie licznik oklamuje????
tommyyogi - Pon Mar 12, 2007 19:15 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Dodam ze fabrycznie ten Rover 416 na biegu przy 6800 obrotow rozpedza sie
do 103 km/h.
Pozdrawiam
tommyyogi - Pon Mar 12, 2007 19:17 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego "na 2 biegu " mialo byc.
Adolvo - Pon Mar 12, 2007 22:19 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Cytat: | Dodam ze fabrycznie ten Rover 416 na biegu przy 6800 obrotow rozpedza sie
do 103 km/h.
|
Chłopie..
chcesz nam powiedzieć że standardowo auto miało
103km/h na 2 biegu przy 6800obr/min,
a po zmianie wydechu, czy tam stożka,
masz teraz 110km/h na tym samym biegu przy 6200obr/min?!
co to?.. "Mamy Cię.."..??
--
Adolvo
MGF '98 1.8i
Tahiti Blue
W-wa
Wojtek - Wto Mar 13, 2007 01:33 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Cytat: | 2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys
To niemożliwe. Coś Ci się pomyliło.
Maksymalna teoretyczna prędkość na danym biegu wyłącznie od przełożeń w
skrzyni
biegów.
|
Dlaczego tak mowisz? Wiekszosc samochodow benz. osiaga ok. 100km/h na
dwojce.
Cytat: | Poza tym dupohamownia to nie hamownia...
|
Swieta racja.
--
Wojtek
214Si\'91 (byl)
220 T(omcat) '95
Jersey
// Wysłane przez bramkę WWW na http://www.roverki.pl
Senn - Wto Mar 13, 2007 08:04 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Użytkownik "tommyyogi" <tomek86@o2.pl> napisał
Cytat: | Widze ze wszyscy mowia ze to ne mozliwe. Sam sprawdzalem i na armi
krajowej rozbujalem go do 110 na 2 biegu. Moze mnie licznik oklamuje????
|
Wielce prawdopodobne. Dokladnosc predkosciomierzy to 10% Mogles miec
fabryczne 103
--
Pozdrawiam
Senn
Polonez Caro Plus 1.4 16V
Polonez Caro 1.6 16V - sprzedany
Przemek_Docent - Wto Mar 13, 2007 10:00 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego tommyyogi wrote:
Cytat: | Widze ze wszyscy mowia ze to ne mozliwe. Sam sprawdzalem i na armi krajowej
rozbujalem go do 110 na 2 biegu. Moze mnie licznik oklamuje????
|
Twiedze tylko, ze i przed i po modyfikacjach
na tym samym rozmiarze opon powinienes miec te same wyniki.
--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 118 kkm + 620SDi '97 BRG 226 kkm
Wszystko x2 http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy
piter34 - Wto Mar 13, 2007 10:37 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Wojtek napisał(a):
Cytat: | 2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys
To niemożliwe. Coś Ci się pomyliło.
Maksymalna teoretyczna prędkość na danym biegu wyłącznie od przełożeń w
skrzyni
biegów.
Dlaczego tak mowisz? Wiekszosc samochodow benz. osiaga ok. 100km/h na
dwojce.
|
Pisząc niemożliwe chodziło mi o to, że w 416 Si na 2 biegu nie można osiągnąć
110kmh przy 6200rpm.
Tam są zupełnie inne przelożenia w skrzyni.
Tam przy 6870rpm są dopiero 103kmh.
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
piter34 - Wto Mar 13, 2007 10:38 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego tommyyogi napisał(a):
Cytat: | Dodam ze fabrycznie ten Rover 416 na biegu przy 6800 obrotow rozpedza
sie do 103 km/h.
Pozdrawiam
|
Czyżbyś zmienił rozmiar felg/opon albo skrzynię biegów przy okazji modyfikacji
stożka?
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
piter34 - Wto Mar 13, 2007 10:38 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Senn napisał(a):
Cytat: | Użytkownik "tommyyogi" <tomek86@o2.pl> napisał
Widze ze wszyscy mowia ze to ne mozliwe. Sam sprawdzalem i na armi krajowej
rozbujalem go do 110 na 2 biegu. Moze mnie licznik oklamuje????
Wielce prawdopodobne. Dokladnosc predkosciomierzy to 10% Mogles miec
fabryczne 103
|
Wg hamowni p. Chojnackiego prędkościomierze ROVERkowe są baaaardzo dokładne.
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
Adolvo - Wto Mar 13, 2007 11:29 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Cytat: | Wg hamowni p. Chojnackiego prędkościomierze ROVERkowe są baaaardzo
dokładne.
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
|
a w/g GPS-u tak średnio..
--
Adolvo
MGF '98 1.8i
Tahiti Blue
W-wa
piter34 - Wto Mar 13, 2007 11:48 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Adolvo napisał(a):
Cytat: | Wg hamowni p. Chojnackiego prędkościomierze ROVERkowe są baaaardzo dokładne.
a w/g GPS-u tak średnio..
|
Ale Ty masz MG.
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
tommyyogi - Wto Mar 13, 2007 13:34 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Co do innych modyfikacji to mam kapcie 215/ 40 na 16 calowkach i zawieszenie
+ sprezyny (Eibach) okolo 35mm nizej.
Nie chce sie z nikim klucic moze poprostu moj licznik klamie a tego nie
jestem w stanie sprawdzic. Napisalem to co udalo mi sie sprawdzic jadac a
czy licznik pokazywal prawde to nie wiem. Skoro mowicie ze to nie mozliwe
wiec moj licznik klamie.
Pozdrawiam
Tommyyogi
Przemek_Docent - Wto Mar 13, 2007 14:36 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego tommyyogi wrote:
Cytat: | Co do innych modyfikacji to mam kapcie 215/ 40 na 16 calowkach i zawieszenie
+ sprezyny (Eibach) okolo 35mm nizej.
Nie chce sie z nikim klucic moze poprostu moj licznik klamie a tego nie
jestem w stanie sprawdzic. Napisalem to co udalo mi sie sprawdzic jadac a
czy licznik pokazywal prawde to nie wiem. Skoro mowicie ze to nie mozliwe
wiec moj licznik klamie.
|
Wyglada to na pewno efektownie
Szeroko i nisko
Nie wiem, jaki jest standard opony w 200,
stad moze sie brac ta roznica w pokazywanej predkosci.
--
Pozdr.
Przemek_Docent
Warszawa, Marysin Wawerski # docent()NOSPAMergobtl.pl # GG:6500285
220 coupe T '95 TahitiBlue 118 kkm + 620SDi '97 BRG 226 kkm
Wszystko x2 http://skocz.pl/moje_roverki http://skocz.pl/szczuropsy
piter34 - Wto Mar 13, 2007 14:45 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego tommyyogi napisał(a):
Cytat: | Co do innych modyfikacji to mam kapcie 215/ 40 na 16 calowkach i
zawieszenie + sprezyny (Eibach) okolo 35mm nizej.
|
Rozmiar koła masz zgodny z fabrycznym (różnica 0,18%)
Cytat: | Nie chce sie z nikim klucic moze poprostu moj licznik klamie a tego nie jestem
w stanie sprawdzic. Napisalem to co udalo mi sie sprawdzic jadac a czy licznik
pokazywal prawde to nie wiem. Skoro mowicie ze to nie mozliwe wiec moj licznik
klamie.
|
Sprawdź jeszcze raz dokładnie ile masz na liczniku przy równych 6000rpm i się
pochwal.
--
R620Si Lux '95, był: R214Si '96 + LPG
piter34(at)roverki.pl / viceprezes(at)roverki.pl Kraków
tommyyogi - Wto Mar 13, 2007 15:36 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego Jutro zmieniem juz laczki z zimowych na letnie wiec jak bede mial mozliwosc
to zobacze albo jak cos to nagram filmik komorka.
Pozdrawiam .
Adolvo - Wto Mar 13, 2007 21:47 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Cytat: | Nie chce sie z nikim klucic moze poprostu moj licznik klamie a tego nie
jestem w stanie sprawdzic. Napisalem to co udalo mi sie sprawdzic jadac a
czy licznik pokazywal prawde to nie wiem. Skoro mowicie ze to nie mozliwe
wiec moj licznik klamie.
|
Tommy.. ale tu nie chodzi o przekłamania licznika..
chodzi właśnie o wskazania licznikowe..
po prostu nieważne ile masz mocy pod maską,
jeśli przełożenia i kółka są takie same to wskazania
przy określonych obrotach będą dokładnie takie same..
--
Adolvo
MGF '98 1.8i
Tahiti Blue
W-wa
Adolvo - Wto Mar 13, 2007 21:47 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
Cytat: | a w/g GPS-u tak średnio..
Ale Ty masz MG.
|
aaa.. i wszystko jasne..
--
Adolvo
MGF '98 1.8i
Tahiti Blue
W-wa
HaDeSsS - Pon Kwi 02, 2007 17:14
dziwne rzeczy piszecie, stozek brudzi , przelot nie daje nic wporzo
nie wiem czy ktos z Was widzial profesjonalny tuning silnika, ale takie rzeczy to podstawa..
czubaka - Pon Kwi 02, 2007 22:10
Ja sie tam nie znam na tuningu ale jak poczytałem wypowiedzi o max speed na 2-jce to wskoczylem w mojego roverka który nie ma zadnych upgradów ani modyfikacji i na 2 miałem 110 km/h (jadąc z nowohuckiej na telewizyjną prosto czyli pod lekką górkę)
piter34 - Wto Kwi 03, 2007 10:49
czubaka napisał/a: | Ja sie tam nie znam na tuningu ale jak poczytałem wypowiedzi o max speed na 2-jce to wskoczylem w mojego roverka który nie ma zadnych upgradów ani modyfikacji i na 2 miałem 110 km/h (jadąc z nowohuckiej na telewizyjną prosto czyli pod lekką górkę) |
Ale wiesz, że max prędkość na danym biegu (powiedzmy, że na pierwszych trzech biegach) jest zdeterminowana przez skrzynię biegów (przełożenia), a nie przez moc silnika?
sector - Czw Kwi 05, 2007 07:51
Witam, przepraszam bo mi raczej chodzi o efekt odwrotny- czyli co moge zrobic zeby jak najbardziej wyciszyc układ wydechowy, oraz silnik.byc moze ze to nie ten dział.sorry.
fabryk - Pią Kwi 06, 2007 12:59
A myslicie ze wyciecie kata cos pomoze?tzn chodzi mi o odetkanie tego ukladu.i teraz jest moje nastepujace pytanie-czy 416si 97rok mial 2sondy czy 1 tylko przed?
pzdr
piter34 - Pią Kwi 06, 2007 15:13
fabryk napisał/a: | i teraz jest moje nastepujace pytanie-czy 416si 97rok mial 2sondy czy 1 tylko przed? |
Sonda jest jedna.
fabryk napisał/a: | A myslicie ze wyciecie kata cos pomorze? |
W czym ma pomóc?
W wyciszeniu, czy dodaniu mocy?
Mocy nie doda i ciszej też nie będzie...
HaDeSsS - Pią Kwi 06, 2007 15:15
mocy doda jak zrobisz caly uklad wydechowy
fabryk - Pią Kwi 06, 2007 16:55
piter34 napisał/a: | fabryk napisał/a: | i teraz jest moje nastepujace pytanie-czy 416si 97rok mial 2sondy czy 1 tylko przed? |
Sonda jest jedna.
fabryk napisał/a: | A myslicie ze wyciecie kata cos pomorze? |
W czym ma pomóc?
W wyciszeniu, czy dodaniu mocy?
Mocy nie doda i ciszej też nie będzie... |
Sorki za rz
a wyciecie starego katalizatora czasem pomaga w odetkaniu wydechu nie chodzi o moc czy o jakis tjunik tylko o lepsza prace silnika ktory sie nie zapycha spalinami przez stary katalizator.
pzdr
Przemek_Docent - Pią Kwi 06, 2007 18:11
fabryk napisał/a: | a wyciecie starego katalizatora czasem pomaga w odetkaniu wydechu nie chodzi o moc czy o jakis tjunik tylko o lepsza prace silnika ktory sie nie zapycha spalinami przez stary katalizator. |
Fakt. Jednak równie dobrze można wstawić nowego kata.
Taaa... Powiedział ten, co ma kata firmy "de-cat pipe"
coona - Sob Kwi 07, 2007 22:10 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
tommyyogi napisał/a: | Ja mam odetkany wydech w R416 Si.Koszt okolo 900 zl z tlumikami.
Ja mam wyciety katalizator i wstawiona strumiennice i z tylu mam wstawione 2
tlumiki basowe z prawej i lewej strony. Srodkowy tlumik wyciety.
a pod maska mam stozek z dolotem.
Efekt.
przy 4tys obrotow dostaje fajnego kopa.
1 i 2 bieg fajnie sie zbiera.
2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys
nio i troche bardziej halasuje niz inne roverki.
Pozdro |
W tym samym autku kolego co ty na gazie robie na 2 biegu 103km/h przy tych obrotach więc 900zł za 7 km/h więcej....
fabryk - Sob Kwi 07, 2007 23:06 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego tutaj nie chdozi o te 7km/h tylko bardziej o moment a czy kolega cos zyskal czy nie to tylko moze powiedziec hamownia...ale czy dwa wydechy w Roverze sa ok??? to kwestia gustu...chyba na to najwiecej kasy poszlo...a strumienice to tez bardzo gleboki temat jest....moral jest jeden hamownia prawde Ci powie a nie pan Janek z warsztatu
pzdr
sliwka - Pon Kwi 09, 2007 10:44
polecam lekture tego tematu
Valander_wwa - Pon Kwi 09, 2007 16:37
podobna sprawa jak z magnetyzerami... choć tutaj pare osób udowodniło wzrost mocy. Pewne jedno: katalizator musi być zjechany i basta A reszta zależy od inwencji właściciela. Mam znajomego co to w saxo wywalił katalizator po 110 tys. i założył strumiennice (markową) Oprócz nieznacznego buczenia zero efektów odczuwalnych namacalnie.
fabryk - Pon Kwi 09, 2007 18:29
Valander_wwa napisał/a: | podobna sprawa jak z magnetyzerami... choć tutaj pare osób udowodniło wzrost mocy. Pewne jedno: katalizator musi być zjechany i basta A reszta zależy od inwencji właściciela. Mam znajomego co to w saxo wywalił katalizator po 110 tys. i założył strumiennice (markową) Oprócz nieznacznego buczenia zero efektów odczuwalnych namacalnie. |
zazwyczaj jest glosniej a wiele ludzi ma wrazenie ze lepiej idzie bo glosniej a to niestety nie ma sie jak do stanu faktycznego
pzdr
sliwka - Pon Kwi 09, 2007 19:23
z magnetyzerami to tzw efekt placebo
byzyduraa
Valander_wwa - Pon Kwi 09, 2007 19:30
fabryk napisał/a: | Valander_wwa napisał/a: | podobna sprawa jak z magnetyzerami... choć tutaj pare osób udowodniło wzrost mocy. Pewne jedno: katalizator musi być zjechany i basta A reszta zależy od inwencji właściciela. Mam znajomego co to w saxo wywalił katalizator po 110 tys. i założył strumiennice (markową) Oprócz nieznacznego buczenia zero efektów odczuwalnych namacalnie. |
zazwyczaj jest glosniej a wiele ludzi ma wrazenie ze lepiej idzie bo glosniej a to niestety nie ma sie jak do stanu faktycznego
pzdr |
jak to w kabarecie było - be ze dura
rumcajs24 - Wto Kwi 24, 2007 11:18
wlasnie ,a czy jak zmienie koła na wieksze to czy pretkościomierz bedzie pokazywal prawde
maciej - Wto Kwi 24, 2007 11:40
rumcajs24 napisał/a: | wlasnie ,a czy jak zmienie koła na wieksze to czy pretkościomierz bedzie pokazywal prawde |
Nie będzie.
Tu masz dokładny kalkulator, który pokaże Ci przekłamania:
kalkulator opon
Senn - Wto Kwi 24, 2007 13:25
HaDeSsS napisał/a: | mocy doda jak zrobisz caly uklad wydechowy |
Swieta prawda.
Kolega robil na zamowienie wydech do swojego Poldorovera 1.4 Turbo. Koszt 2500zl. Wydech trzeba dokladnie przeliczyc.
Owsik - Wto Kwi 24, 2007 14:11
rumcajs24 napisał/a: | to czy pretkościomierz bedzie pokazywal prawde |
Prędkościomierze generalnie pokazują nieprawdę - takie są przepisy.
freestyler - Pią Lip 27, 2007 09:22 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego wydech sporo da ale dobrze zrobiony
kolektor rurowy--->fi o odpowiedniej średnicy--->wydech końcowy
kol rurowy najlepiej kupic renomowanej firmy np supersprinta
fi wydechu uzaleznione od modów w silniku
koszta 1500-3000zł
efekt przyrost 5-8%
dobryziom - Pią Lip 27, 2007 11:29
ja generalnie radze jesli ktos chce poprawic parametry wydechu oddac do renomowanej firmy ktora sie na tym zna jesli ma byc naprawde dobrze to albo el-tec z piastowa http://www.el-tec.pl albo ssgarage z dziekanowa nowego http://www.ssgarage.pl/ dwie najlepsze firmy z brazny w polsce:) koszt kolo 2tys. zaleznie od tego co bedziemy chcieli. Oczywiscie mozna zrobic tez u normalnego spawacza wydechow jesli ktos ma troszke wiedzy na ten temat:) dobrac odpowiednie tłumiki, odpowiednia srednice rury... tylko wazne zeby to byly dobre tlumiki a nie z allegro za 250-300zł ktore ładnie sie swieca i robia duzo halasu:)
ps. zgadzam sie z przedmowca co do przyrostow mocy i duzym znaczeniu kolektora zwlasza w hondach i roverach potwierdzane wielokrotnie na hamowni ale co do samego supersprinta bardzo dobre produkty ale cena nie na nasze realia plus niestety dos uboga oferta w el-tecu zrobia ci kolektor za 1500-1700 pod zam. i jakosc nie gorsza od supersprinta:)
rafalek - Pon Gru 15, 2008 00:12
powiem tak -mam matiza,orginalnie ma cos jakos 50pare konikow.zmieniłem w nim świece,kable.zamontowalem stozek z dolotem,strumiennica zamiast katalizatora i wydech REMUSA.Na pomiary jezdziłem 9razy.Opłaciło się,bo za dziwiątym razem uzyskałem 78konikow.gdy policja złapała mie na radar,było 187km/h.mam na to swiadkow.W tej chwili jezdzę ROVEREM 75 2.5V6 Postanowiłem pokręcic troszkę przy nim noi w tej chwili mam juz w nim 211 konikow.A będzie jeszcze około 17więcej.I to mi styka w nim.W TEGO RODZAJU PRZEROBKACH TRZEBA WSZYSTKO TOTALNIE ZGRAC.NIE CHODZI ZEBY NAWKŁADAC WSZYSTKIEGO CO SIĘ ŚWIECI,ALBO TYPU-BO KUMPEL MOWIL ZE KIEDYS WIDZIAŁ W TELEWIZJI.POZDRAWIAM
dobryziom - Pon Gru 15, 2008 08:51
podziel się z nami kolego wykresem
kolin - Pon Gru 15, 2008 09:10
RAFAŁEK napisał/a: | powiem tak -mam matiza,orginalnie ma cos jakos 50pare konikow.zmieniłem w nim świece,kable.zamontowalem stozek z dolotem,strumiennica zamiast katalizatora i wydech REMUSA.Na pomiary jezdziłem 9razy.Opłaciło się,bo za dziwiątym razem uzyskałem 78konikow.gdy policja złapała mie na radar,było 187km/h.mam na to swiadkow.W tej chwili jezdzę ROVEREM 75 2.5V6 Postanowiłem pokręcic troszkę przy nim noi w tej chwili mam juz w nim 211 konikow.A będzie jeszcze około 17więcej.I to mi styka w nim.W TEGO RODZAJU PRZEROBKACH TRZEBA WSZYSTKO TOTALNIE ZGRAC.NIE CHODZI ZEBY NAWKŁADAC WSZYSTKIEGO CO SIĘ ŚWIECI,ALBO TYPU-BO KUMPEL MOWIL ZE KIEDYS WIDZIAŁ W TELEWIZJI.POZDRAWIAM |
Pokaż mi wykres to może ci uwiężę, że po zamontowaniu strumienic, stożków, i końcowego wydechu,kabli i czego tam jeszcze wyszło 78KM- Mogłeś zalać dobrym syntetykiem było by 80KM
kamil_luczak - Sro Gru 17, 2008 12:23
28KM wiecej w silniku 3 cylindrowym o pojemnosc 900ccm Rozumiem ze tylko mogloby dac ajkims mocnym V6, gdzie wydech jest bardzo tlumiacy, ale nie uwierze, bez wykresu, ze w matizie tyle wyszlo
srbenda - Sro Gru 17, 2008 23:13
Może do wydechu podpiął jakieś żeliwo z wirniczkiem napędzającym kompresor i skierował z powrotem do dolotu
A tak w ogóle >
kolin - Czw Gru 18, 2008 08:22
Ja wiem na Hamowni strzelał do dolotu z odgarniarki do liści
ericson - Czw Gru 18, 2008 14:36 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego
xavier napisał/a: | Pietrek/PTE wrote:
Cytat: | A przez ten stożek masz tylko większy syf w silniku. Większość tych
przyrostów
mocy to tylko subiektywne wrażenia. Pamiętam jak 10 lat temu wlałem
motodoktora
do silnika zaporożca i od razu wydało mi się, że się lepiej zbiera:-)
|
efekt placebo;)..jedynie co to do stozka nie moge sie zgodzic:)..niema
syfu przez to w sinlku:)..dobze wykonany uklad dolotowy i wylowtowy moze
podniesc momet i moze byc wraznie lepszego zbioru:)
--
Nowy Sącz
FLAME RED
620Si ltd + sekwencja | Znam przypadek gość założył se tłumik końcowy i twierdzi że ma o 30 kucy więcej PARANOJA typowy wiejski tuning, takich dórnych ludzi w polsce nie brakuje BRAK SŁÓW
keczu - Sob Sty 17, 2009 11:56
http://ptim.simp.pl/ptim/...do_pdf=1&id=122
Don_Kamillo - Nie Kwi 19, 2009 08:45 Temat postu: Re: Tuning układu wydechowego [quote="piter34"]Przemek_Docent napisal(a):
Cytat: | 2 bieg - Vmax 110km/h przy 6.2 tys
Hehe... To akurat (wydech) nie mialo na to zadnego wplywu
|
Trybiki w skrzyni sie pewnie poprzestawialy...
Z tego co wiem to nic sie nie musiało przestawiać bo ja tak mam też i to bez żadnych modyfikacji. Poza tym pisaliście że przy 4tys sie fajnie zbiera. To też mam bez modyfikacji.
penio - Nie Kwi 19, 2009 22:16
rafalek napisał/a: | powiem tak -mam matiza,orginalnie ma cos jakos 50pare konikow.zmieniłem w nim świece,kable.zamontowalem stozek z dolotem,strumiennica zamiast katalizatora i wydech REMUSA.Na pomiary jezdziłem 9razy.Opłaciło się,bo za dziwiątym razem uzyskałem 78konikow.gdy policja złapała mie na radar,było 187km/h.mam na to swiadkow.W tej chwili jezdzę ROVEREM 75 2.5V6 Postanowiłem pokręcic troszkę przy nim noi w tej chwili mam juz w nim 211 konikow.A będzie jeszcze około 17więcej.I to mi styka w nim.W TEGO RODZAJU PRZEROBKACH TRZEBA WSZYSTKO TOTALNIE ZGRAC.NIE CHODZI ZEBY NAWKŁADAC WSZYSTKIEGO CO SIĘ ŚWIECI,ALBO TYPU-BO KUMPEL MOWIL ZE KIEDYS WIDZIAŁ W TELEWIZJI.POZDRAWIAM |
i pali 3 litry po miescie?
ceremony - Czw Kwi 23, 2009 14:18
rafalek napisał/a: | powiem tak -mam matiza,orginalnie ma cos jakos 50pare konikow.zmieniłem w nim świece,kable.zamontowalem stozek z dolotem,strumiennica zamiast katalizatora i wydech REMUSA.Na pomiary jezdziłem 9razy.Opłaciło się,bo za dziwiątym razem uzyskałem 78konikow.gdy policja złapała mie na radar,było 187km/h.mam na to swiadkow.W tej chwili jezdzę ROVEREM 75 2.5V6 Postanowiłem pokręcic troszkę przy nim noi w tej chwili mam juz w nim 211 konikow.A będzie jeszcze około 17więcej.I to mi styka w nim.W TEGO RODZAJU PRZEROBKACH TRZEBA WSZYSTKO TOTALNIE ZGRAC.NIE CHODZI ZEBY NAWKŁADAC WSZYSTKIEGO CO SIĘ ŚWIECI,ALBO TYPU-BO KUMPEL MOWIL ZE KIEDYS WIDZIAŁ W TELEWIZJI.POZDRAWIAM |
Fajne to bylo naprawde.
Nie ja sie nie wypowiadam bo to jakis konkret tuning musial byc zeby tak z moca pojsc na przod
28 koni to mi w dwulitrowym silniku dal: wydech kompletny (el-tec), komputer od Primy GT, dolot (el-tec), walki 168mm, regulator cisnienia paliwa z Lancii Delty Intgr, SMT6 i strojenie na hamowni i "w terenie"
A jak osiagi sie poprawily w tym Matizie? Przy takiej masie to pewnie z 8,5s do setki jest..?
[ Dodano: Czw Kwi 23, 2009 15:20 ]
Wlasnie sobie uswiadomilem ze my tu na powaznie, a kolega sobie z nas jaja zrobil i teraz sie smieje jak sie wkrecilismy
dobryziom - Czw Kwi 23, 2009 15:03
i to na maksa podobna akcje widziałem na innym forum tylko ze towarzystwo się ostro wkręciło w temat heheh
|
|