Zobacz temat - [R all diesel] Bioester
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R all diesel] Bioester

Chester - Czw Sty 17, 2008 19:03
Temat postu: [R all diesel] Bioester
Koledzy co sądzicie o czym takim jak na foto??
Tankując dziś Roverka zauważyłem na stacji nowe paliwo na bazie olejów roślinnych.


Jeśli źle umieściłem temat to przepraszam, ale wydaje mi sie, ze w poradach bedzie on na odpowiednim miejscu

argail - Czw Sty 17, 2008 21:15

Jeśli ja zatankuje w swój żołądek cokolwiek co ma w nazwie ekologiczne/jarskie/sojowe/zdrowa zywność/ itd jest ....brudzenie zaworów ... ;)))
Po zatankowaniu w Chorwacji jakiegoś ekologicznego syfu do VectryB skończyło się na opróżnianiu baku, wymianie filtra i ogólnej nieszczęśliwości - w przypadku znajomego (Audi A6 Q) , po zatankowaniu jakiegoś syfiastego EkoDiesla (również w Chorwacji) skończyło się na holowaniu do najbliższej stacji diagnostycznej.
Reasumując - biorąc pod uwagę doświadczenia własne jak i znajomych, po zobaczeniu na stacji Eko-cokolwiek natychmiast zmieniam stację - samochody nie są Eko !! ! Eko są dorożki..

ps.
Żeby nie było - za kilka lat zapewne będzie to bardzo dobre paliwo - w tej chwili ma po prostu problemy "wieku dziecięcego" - ogólnie to po prostu Eko-cokolwiek jest teraz trendy - jak dla mnie równie dobrze mógłbym wlać do R75 oleju po frytkach ...

Michal982 - Czw Sty 17, 2008 21:27

Witam , A mi pan profesor z Politechnice Warszawskiej (wydział Samochodów i Maszyn) udawadniał, że nie ma żadnej różnicy pomiedzy bioestrami, a zwykłym olejem napędowym. Dodam tylko, że jest to człowiek ktory zajmuje się tylko silnikami i ich zasilaniem i jako 3 w Polsce chce zakupic silnik cytanowy do badania paliwa diesli. Sam zresztą w swoim focusie tankuje tylko bioestry, a ma już najechane ponad 200 tys.
argail - Czw Sty 17, 2008 22:26

Ja to wszystko rozumiem - sam czytam w tzw. prasie branżowej ohy i ahy nad eko-paliwami - ale podczas konfrontacji z rzeczywistością to wszystko zaczyna być g** warte - nie wiem - może na stacjach jest zupełnie co innego niż to co opisują w gazetach ....
Generalnie nie ma zbyt wielkich różnic chemicznych pomiędzy olejem napędowym "naturalnym" a bio-dieslami - obawiam się po prostu że nowsze silniki nie są przystosowane do pracy na paliwie o innym/gorszym/lepszym składzie - nie jestem fachowcem, nie wiem czym mam tłumaczyć zachowanie samochodu mojego czy znajomych podczas pracy na eko-paliwach. Wiem tylko że różnica jest - i to zauważalna.

mbombka - Czw Sty 17, 2008 23:02

Nie chodzi o starsze silniki, baa, te starsze ( bez wtrysku bezpośredniego czy jak to się tam fachowo nazywa) spokojnie możesz zalewać olejem z frytek ( po przefiltrowaniu i w dodatniej temperaturze). Teoria nt. bioestrów jest fajna, wyniki laboratoryjne też, ale niestety są przejściowe problemy by wszystko chodziło w rzeczywistości, tak jak ocenił już to argail. Za kilka lat to już będzie standard, a narazie wole żeby inni testowali to paliwo - żal mi mojego roverka po prostu ...
Grzechu59 - Czw Sty 17, 2008 23:03

Witam wszystkich. Wyjaśnienie czym różni się eco-diesel od diesla jest bardzo proste.
Eco-diesel to PRAWIE :mrgreen: diesel.

Chester - Czw Sty 17, 2008 23:12

Zgadzam sie z tym ze starszym silnikom może to nie zaszkodzić ale z tego co mi wiadomo jesli sa pompowtryskiwacze to nie zaleca sie zadnych bio eko itp paliw. Powiem tylko tyle ze na tej stacji róznica w cenie wynosila 20groszy wiec to zadna roznica :mrgreen:
tommy45 - Pią Cze 13, 2008 12:21

Ja zatankowałem tego cały zbiornik do mojego R 220 jakiś czas temu. Nie było żadnych problemów póki nie spadła temperatura na zewnątrz poniżej 0, wtedy miałem kłopoty z odpaleniem. Silnik jakby ładniej chodził spalanie na tym samym poziomie. Teraz mam mieszankę pól na pól z ropą. Zobaczymy jak będzie sie sprawował :mrgreen: U mnie jest po 4.09 a zwykły ON po 4.63 .
gothead - Sro Cze 25, 2008 13:45

Witam!
Od kilku dni jestem szczęsliWym posiadaczem rovera 75 CDT. I powiem wam jedno - Bioestru nigdy bym do niego nie zalał. Przetestowałem to gówno (STACJA BLISKA - OEM ORLEN-u) na poprzednim aucie - Ford Escort 1.8 D. Masakra! Zalałem pod korek omamiony o 20 groszy niższa ceną. Efekt żałosny - auto straciło ok. 10-15% mocy co przy nominalnych 60 KM jest sporo. Poza tym silnik zaczął dziwnie klekotać i głośno się zachowywać. To mnie zdziwiło bo powinno być raczej ciszej. Ten test został przeprowadzony teraz, wiosną 2008 roku. W lecie 2007 bawilem się zaś w zupełnie inne bardziej hardcorowskie experymenty. Mieszałem orlenowski diesel z olejem roślinnym w stosunku 50/50. Owszem utrata mocy w Fordzie była, ale może ze 5%. Silnik rzeczywiście chodził ciszej niz na normalnym dieslu. I rzeczywiście plus tego partyzanckiego eko paliwa był. Tańsze na litrze o ok 1 zł, silnik chodził ciszej, utrata mocy niewielka. To co dostaniemy na Bliskiej (OEM Orlen) lekko tańsze od zwykłej ropy, ale kultura pracy silnika i osiągi - pożal się Boże.

Nie chce eksperymentować na dieslu w roverze tych moich hardcorowskich mixtur bo choć klubowicz argail pisze "starsze silniki nie są przystosowane do pracy na paliwie o innym/gorszym/lepszym składzie" śmiem twierdzić, że to one raczej zniosą więcej eko katuszy niż nowe cudeńka. Są prostsze i nie ma co tam się psuć. Pierwszy skonstruowany Diesel chodził na oleju z orzeszków...

Pozdrawiam i dzięki za to że ktoś przeczytał te moje wypociny.

rybakowy - Wto Lip 01, 2008 21:42

No ja dzis nalałem za 50zł tak dla hmm testu, unas jest duza roznica ON-4,80 BIO-4,17

Zobaczymy, ale z tego co wyczytałem to nie powinno sie nic dziać ale nigdy nie wiadomo,jak co to stacje wezme za dupe,nie ma zadnych info na temat tego paliwa.

tommy45 - Wto Lip 01, 2008 21:44

Ja dzisiaj zalaem 25 litrow tego znowu :) Zadnych problemow nie mam :) ALe na dystrybutorze pisze zeby przed zatankowaniem sprawdzic u producenta czy mozna to stosowac.
rybakowy - Wto Lip 01, 2008 21:49

tommy45 jak twoj roverek pyka na tym to moj chyba tez da rade, mamy ten sam rok ja mam chyba wiecej km przejechane tylko :cool:
tommy45 - Wto Lip 01, 2008 21:56

Ile masz km przejechane? :) Ja mam 190 kkm :) Narazie nic sie nie dzieje zoabczymy jak po dluzszym okresie uzytkowania :)
strogonov - Wto Lip 01, 2008 22:48

U siebie w miescinie na "Bliskiej" nie mam wyboru - (od jakiegos czasu) jest tylko biodiesel, wiec z musu to tankuje i roznicy nie widze. Samochod jak na razie sprawuje sie dobrze i eco diesla przyjmuje bez zajakniecia.
tommy45 - Wto Lip 01, 2008 22:51

@Strogonov

Biodiesla czy eco diesla? Bo na bliskiej biodiesel jest robiony w 100% z rzepaku a eco diesel z normalnej ropy naftowej :)

strogonov - Wto Lip 01, 2008 23:11

tommy45 napisał/a:
@Strogonov

Biodiesla czy eco diesla? Bo na bliskiej biodiesel jest robiony w 100% z rzepaku a eco diesel z normalnej ropy naftowej :)


Na dystrybutorze pisze biodiesel, jakos tak mi sie skojarzylo z eco, ze niby ekologiczny ;-) / Normalne ON - nie wiedziec czemu od ponad dwoch tygodni jest wylaczone z uzycia - jest kartecza "automat nieczynny".

tommy45 - Wto Lip 01, 2008 23:19

Chcialem sie upewnic bo na innych forach ludzie to czesto myla :) Ile juz na tym przejechales ? :)
strogonov - Wto Lip 01, 2008 23:30

tommy45 napisał/a:
Chcialem sie upewnic bo na innych forach ludzie to czesto myla :) Ile juz na tym przejechales ? :)


Na tym paliwku - gdzies 400 kilosow. Mozliwe, ze ja nie czuje roznicy, bo nie mam duszy kubicy (co za rym). Choc sie zastanawiam czy na dluzsza mete nie bedzie to mialo jakis negatywnych skutkow?

tommy45 - Wto Lip 01, 2008 23:32

Ja kolo 1000 juz zrobilem i nic sie nie dzieje jak narazie :) Ale co bedzie na dluzsza mete to sie okaze dopiero :) Narazie nie wyglada zeby mialo sie cos dziac.
rybakowy - Sro Lip 02, 2008 07:10

tommy45 ja mam przejechane 236 ale to pierwsze km na BIO wiec zobaczymy,ale wiecie tak sobie mysle ze ta cenna mogła by byc mniejsza,taj ze 3,70 wtedy ludzie by bardzie sie kusili :cool:
tommy45 - Sro Lip 02, 2008 22:34

Z tego co czytalem to na biopaliwo jest praktycznie najwyzsza akcyza. Wiec temu nie bedzie az tak tania. Ale nawet jesli by tak nie bylo to stacja i tak nie zmiejszy marzy. Zawsze utrzymuja ja na mniej wiecej takim samym poziomie w stosunku do ON.
bizkid - Wto Lip 08, 2008 18:06

na bio czy eko diesel to niech jezdza traktory kombajny i inne agro pojazdy. Ja do swojego diesla nie wleje nigdy bio czy eko, wole wlac Shell V-Power Diesel lub BP Ultimate Diesel i wiem ze silnik ma moc i przejade wiecej km na jednostce paliwa.
ezy - Wto Lip 08, 2008 19:59

bizkid napisał/a:
Ja do swojego diesla nie wleje nigdy bio czy eko, wole wlac Shell V-Power Diesel lub BP Ultimate Diesel i wiem ze silnik ma moc i przejade wiecej km na jednostce paliwa.

Tia...żeby to jeszcze faktycznie tak było :/ Ani z mojego doświadczednia ani z testów AutoŚwiata tak nie wychodzi (wiem że co do autorytetu AŚ można się sprzeczać, wiem)

argail - Wto Lip 08, 2008 20:04

ezy napisał/a:
bizkid napisał/a:
Ja do swojego diesla nie wleje nigdy bio czy eko, wole wlac Shell V-Power Diesel lub BP Ultimate Diesel i wiem ze silnik ma moc i przejade wiecej km na jednostce paliwa.

Tia...żeby to jeszcze faktycznie tak było :/ Ani z mojego doświadczednia ani z testów AutoŚwiata tak nie wychodzi (wiem że co do autorytetu AŚ można się sprzeczać, wiem)

Nie sprawdzałem jak to jest z ON, ale jeżdżąc na benzynie faktycznie więcej kilometrów robiłem na 98Super niż na jakiejś euro95 czy innej - sprawdzone na trasie z dystrybutorem.

ps. ładny avatar .. ryżówka ? ;)

ezy - Wto Lip 08, 2008 20:20

To akurat jabolek (półsłodki, 12%) :)
Lez tego 20 butelek razem z dwuletnim wisniowo+rodzynkowym -10 butelek
A w balonach obecnie: 15L rodzynkowego (ala gronowe białe) oraz 10L czarnej porzeczki i 5L dwuletniej wiśni bo mi się nie chce tego butelkować.
Do zrobienia w tym roku: 25L jabolka (półwytrawny, 13%), 25L wiśni (półwytrawnej, 13%) oraz 10L malinowego i 25L jakiegoś eksperymentu ewentualnie kolejny jabolek
Sorki za OT ale jest teraz pełnia sezonu i jestem trochę w ciągu produkcyjnym :)

argail - Wto Lip 08, 2008 21:40

ezy napisał/a:
To akurat jabolek (półsłodki, 12%) :)
Lez tego 20 butelek razem z dwuletnim wisniowo+rodzynkowym -10 butelek
A w balonach obecnie: 15L rodzynkowego (ala gronowe białe) oraz 10L czarnej porzeczki i 5L dwuletniej wiśni bo mi się nie chce tego butelkować.
Do zrobienia w tym roku: 25L jabolka (półwytrawny, 13%), 25L wiśni (półwytrawnej, 13%) oraz 10L malinowego i 25L jakiegoś eksperymentu ewentualnie kolejny jabolek
Sorki za OT ale jest teraz pełnia sezonu i jestem trochę w ciągu produkcyjnym :)

Wygląda jak ryżówka - przez ten biały osad na dnie.
U mnie stoją truskawki (50L) i maliny (25L) - o tyle że z truskawek jakieś 15L do osobnego baniaczka a resztę dosłodzić, dofermentować i ... do maszyny cudów ... cuda, panie z tego wychodzą ;)
Najlepsze cuda wychodzą jednak z jabłek (jak na mój smak) - Calvados jak się patrzy.
A w butelkach w piwniczce ... jabłka, wiśnie, winogrona, pomarańcze .... gdzieś się chyba nawet kilka butelek miodku poniewiera ... sam nie wiem - trzeba by to kiedyś spisać ...
Albo wypić ;)

Żeby nie było że off-topic - będzie w sam raz jak trzeba będzie na alkoholu jeździć ;)))

Brt - Sro Lip 09, 2008 08:36

wracając do diesla, to nie zauważyłem wydłużenia dystansu ani wzrostu dynamiki jeżdzac na V-powerze :roll: raczej w drugą stronę :|
dobryziom - Sro Lip 09, 2008 08:47

i nie zauważysz Brt ile zalazłeś tego v-power? komputer przestawi sie mniej więcej po przejechaniu min 500km zależnie od samochodu... ja tez nie wiedziałem wcześniej różnicy :)
Brt - Sro Lip 09, 2008 09:21

jeździłem ładnych kilka zbiorników i jednak nie zauważyłem poprawy :roll: ale może to mój R jest oporny ;) . Koleżanka w Leonie TDI robiła jakieś 20 - 30 km wiecej na zbiorniku jeżdząc na BP Ultimate.
dobryziom - Sro Lip 09, 2008 09:25

teraz to mnie zabiłeś :/ hmmm może twój komp jest oporny a nie R :)
tommy45 - Sro Lip 09, 2008 09:25

A jak ultimate wypada cenowo? Przejechanie 30 km wiecej na jednym zbiorniku to wzrost o 5% :)
Brt - Sro Lip 09, 2008 09:34

Nie analizowałem tego pod kątem finansowym ;) ja sie chciałem przekonać czy rzeczywiście będzie czuć różnicę hehe no i nie poczułem ;) Może to mój komp jest oporny, albo moja noga wtedy cieższa była ;) Wyniki mojego testu są jednak raczej subiektywne, bo superdokładnych pomiarów nie robiłem ani osiągów, ani zużycia paliwa. Raczej to były przybliżone obserwacje ;)
bizkid - Sro Lip 09, 2008 16:41

Brt napisał/a:
w Leonie TDI robiła jakieś 20 - 30 km wiecej na zbiorniku jeżdząc na BP Ultimate.

dokladnie przeciez paliwo V-power czy Ultimate ma wiecej oktanow niz jakieś eko siki.

Brt - Sro Lip 09, 2008 18:25

byla dyskusja, że liczba oktanowa niekoniecznie wpływa na spadek spalania w benzyniakach ;) W dieslach mowimy o liczbie cetanowej jeśli już, ale nie wiam jaki i czy ona ma wpływ na spalanie. Myślę, że bardziej wpływ na obniżenie spalania moga mieć dodatki do ON. :hm:
dobryziom - Sro Lip 09, 2008 19:05

dokładnie mniej domieszek więcej czystego paliwa :) więcej oktanów wpływa bardziej na dynamikę niż niższe spalanie a im lepsza dynamika tym cięższa noga, im cięższa noga tym większe spalanie i tak koło sie zamyka :rotfl:
ezy - Sro Lip 09, 2008 21:00

dobryziom napisał/a:
komputer przestawi sie mniej więcej po przejechaniu min 500km zależnie od samochodu... ja tez nie wiedziałem wcześniej różnicy

Ja badałem tankowaniem i wskazaniem licznika kilometrów. Tego nie trzeba kalibrować. Brak różnicy.
dobryziom napisał/a:
dokładnie mniej domieszek więcej czystego paliwa więcej oktanów wpływa bardziej na dynamikę

A czy ktoś wie ile tak na prawdę cetanów ma to bio/eko paliwo? Bo ja nie. Tak na prawdę nie ważne z czego zrobione paliwo ważna jego kaloryczność. Jak dla mnie to mogę i na węglu jeździć byle łatwo się go lało do baku i nie spadała mi moc silnika. Pan Diesel w końcu zaczynał właśnie od eko paliwa. Wszelki szowinizm paliwowy wydaje mi się jakiś niezrozumiały. Przez lata firmy paliwowe miały do dyspozycji jedynie paliwa kopalne tośmy sobie zanotowali że świat stoi jedynie na takiej energii. W brazylii od lat jeżdżą na gorzale (no u nas co niektórzy też :) ) i jakoś jest im z tym dobrze. Starzy ludzie też się kiedyś zarzekali że komórek nie będą nosili bo im są zbędne - "bo to przez tyle lat się bez nich obchodzili to nie będą teraz jakichś fanaberii kupowali". I jakoś zmienili zdanie.
Tylko krowa zdania nie zmienia... ciągle trawa, trawa, trawa :)

tommy45 - Sro Lip 09, 2008 21:35

Kalorycznosc bio ma mniejsza od zwyklego ON :) Dokladnie o 7,5 % :) U mnie sie to nie przeklada na wieksze spalanie z tego co zaopserwowalem do tej pory :D
bizkid - Czw Lip 10, 2008 08:31

A tankował ktos moze w niemczech paliwo? Kumpel w Audi a6 jak tam tankował ON (SHELL) to komputer wskazwyal mu zawsze ze więcej przejedize na pelnym baku niz jak tankował w PL - wiec jakość paliwa musi wplywać na spalanie

Porusze tez inny watek. Nie jeździlem jeszcze dieslem w zime. Jak te dodatki w ON wpływają na odpalanie w zime.

Brt - Pią Lip 11, 2008 11:37

ja korzystam z uszlachetniacza "skydd" chyba. Tak profilaktycznie raczej ijak nadchodzą wieksze mrozy, to tankuję lepsze paliwo (Ultimate) I nie miałem problemów z odpalaniem do tej pory ;)
henryk - Pią Lip 11, 2008 18:49

bizkid napisał/a:
w Audi a6 jak tam tankował ON (SHELL) to komputer wskazwyal mu zawsze ze więcej przejedize na pelnym baku
- bo komputery w Audi mają wbudowany GPS i są w stanie z bazy POI odczytać z jakiej sieci kierownik tankuje. Jeszce nowsze modele Audi od razu sprawdzają specjalnym testerem jakość wlewanego właśnie do baku paliwa.
argail - Pią Lip 11, 2008 19:17

henryk_w napisał/a:
bizkid napisał/a:
w Audi a6 jak tam tankował ON (SHELL) to komputer wskazwyal mu zawsze ze więcej przejedize na pelnym baku
- bo komputery w Audi mają wbudowany GPS i są w stanie z bazy POI odczytać z jakiej sieci kierownik tankuje. Jeszce nowsze modele Audi od razu sprawdzają specjalnym testerem jakość wlewanego właśnie do baku paliwa.

No, no - a w 2012 z E7 i E8 zrobią autostradę 4-ro pasmową.

gothead - Sro Lip 23, 2008 05:39

A ja tylko jestem ciekawy jak tam w zimie się bedą zachowywać te zalewane biodieslem silniki. Bo Mój poprzedni fordziak... łoj jakby ognisko rozpalił pod nim to by ruszał bez problemu...
xtek - Sob Lip 26, 2008 20:09

Na 15litrach bioestru z bliskiej za 4,13zl przejechalem 350km i to wcale nie w emeryckim stylu. To calkiem dobre paliwo, no i ponad 50gr tansze od zwyklego diesla. Jak dla mnie to spokojnie mozna na nim jezdzic.
Pianek - Sob Lip 26, 2008 20:31
Temat postu: Eko syf
NIe chce nawet slyszec ze te paliwo niby jest takie samo jak normalny ON.Ja jak wleje ekodiesla badz biodiesla(dla mnie to jedno i to samo jesli chodzi o spalanie) moj samochod w magiczny sposob traci moc i pali prawie polowe wiecej.Niestety moje spostrzezenia nie wynikaja tylko z jednego tankowania,kilka razy niechacy gdy mialem rezerwe bylem zmuszony nalac tego bio syfa.Zawsze przy normalnej jezdzie(do 110) mam za 23 zl ok 100 km w 2.0TDi 105 km na bio lub eko mam za te 20 zl 50 km o.O.ZA kazdym razem jest to samo.Jeslki chodzi o moc silnij jest delikatnie slabszy,nie slyszalem jednak zeby cos pukalo zeby byl glosniejszy czy cos w tym stylu,watpie zeby to cos szkodzilo mojemu silnikowi.Niestety odnosze wrazenie ze te paliwo jest dwukrotnie mniej kaloryczne,a nie bede lal na 100 km paliwa za 50 zeta(pewnie jakbym przycisnol by sie zrobilo z 90zl),kumpel w audi a4 ma identycznie to samo,kumpel z golfa 4 to samo.Wszystkie te silniki sa TDI nie wiem jak sie zachowuja zwykle diesle albo silniki DI ale TDI to porazka,jak wracam z pracy i zalezy mi na tym by jak najmniej spalil by wiecje w ten dzien zarobic leje biodesla i zamiast 20 zl spala mi 40 to mnie nosi.NIe chce nawet sluchac ze to to samo !! !! Pozdro
lineumaciel - Sob Lip 26, 2008 21:36

dwa razy to zatankowałem, i wracałem do domu jak dorożką....
xtek - Sob Lip 26, 2008 21:46

Dziwne macie te auta, albo jakies zajechane. Ja do swojego lalem juz wszystko - olej z frytek, oranzade, jakies niebieskie do lodzi i lokomotyw, bioestry i na wszystkich ma takiego kopa, ze asfalt zwija.
lineumaciel - Sob Lip 26, 2008 21:54

xtek napisał/a:
Dziwne macie te auta, albo jakies zajechane. Ja do swojego lalem juz wszystko - olej z frytek, oranzade, jakies niebieskie do lodzi i lokomotyw, bioestry i na wszystkich ma takiego kopa, ze asfalt zwija.


tia..., a świstak siedzi i zawija ;-) asfalt?

xtek - Sob Lip 26, 2008 22:01

135KM i 260Nm w takim malym aucie to jednak cos
sTERYD - Nie Lip 27, 2008 11:01

jakie 135 koni ?? :shock:
xtek - Nie Lip 27, 2008 12:56

po chipie tyle wyszlo na hamowni
michone - Nie Lip 27, 2008 13:02

daj wykres przed i po to Ci uwierzymy... bo ja dzisiaj znalazlem firme która oferuje ze z 1.4 16v zrobi 118KM i 140 NM samym programem.... jak dadza potwierdzenie hamownia to za 800zl sam pojade :rotfl:
xtek - Nie Lip 27, 2008 13:21

Z benzyniaka to Ci nic nie zrobia samym programem. Poza tym chiptuning diesla kosztuje 2000zl a nie 800. Tyle, ze nie ja to robilem a poprzedni wlasciciel.
tommy45 - Sro Sie 13, 2008 15:14

3 razy mierzylem ostanio spalanie na biedieslu tankujac do pelna. Przejechalem w tym czasie okolo 1400 km na czystym bio :) Spalanie wyszlo 5,87; 6,07 i 5,9 wiec w normie moim zdaniem :)
yoshi - Wto Sie 19, 2008 21:03

BIOester jest git ;)
Zukowaty - Wto Sie 19, 2008 21:26

xtek napisał/a:
Z benzyniaka to Ci nic nie zrobia samym programem

Benzyniaki tez chipuja tylko ze ciezko to idzie i maaaaaaalo daje

morthy1 - Pon Sie 25, 2008 17:18

No cóż ja śmigam na bio już 4 zbiornik i jedyne co zauważyłem to drobny spadek obrotów na luzie. Innych objawów nie doświadczyłem. Ciekawi mnie tylko czy autko nie zacznie podupadać po dłuższym czasie.
Bathory - Sro Lip 07, 2010 14:23

Odgrzewam :)
I jakie wnioski po dłuższych testach Biopaliw ?
U mnie na Bliskiej jest BIOester po 3.69 zł.
Może zalać Rovera 75, oj kusi :)

Krzysi3k - Sro Lip 07, 2010 14:51

Ja bym nie wlewał co Common Raila...
Bathory - Pon Lip 19, 2010 23:56

Krzysi3k napisał/a:
Ja bym nie wlewał co Common Raila...


Jakieś konkreciki bo tylko czytam, że ktoś słyszał, że mu się wydaje itp ! Chyba paliwo na tyle jest długo na rynku żeby było wiadomo coś o nim. Rozmawiałem na stacji i głownie paliwo biorą TIRy i starsze diesle. Tylko jakie to są starsze ?

Brt - Wto Lip 20, 2010 08:52

Bathory napisał/a:
Tylko jakie to są starsze ?

podejrzewam, ze sprzed wprowadzenia common raila ... SDi spokojnie pojedzie na bioestrze :ok:

Pływak - Wto Lip 20, 2010 09:03

Bathory napisał/a:

Jakieś konkreciki bo tylko czytam, że ktoś słyszał, że mu się wydaje itp ! Chyba paliwo na tyle jest długo na rynku żeby było wiadomo coś o nim. Rozmawiałem na stacji i głownie paliwo biorą TIRy i starsze diesle. Tylko jakie to są starsze ?


Jeśli nie wierzysz to zalej do klekota z CR wtedy będziesz miał informacje z pierwszej ręki dla siebie i potomnych. Swego czasu po aferze jak zaczęły padać układy wtryskowe w nowych dieslach z wtryskiem CR na dystrybutorach pojawiła się informacja aby upewnić się o możliwości zasilania samochodu bioestrem więc to raczej nie bajka...

Zukowaty napisał/a:
xtek napisał/a:
Z benzyniaka to Ci nic nie zrobia samym programem

Benzyniaki tez chipuja tylko ze ciezko to idzie i maaaaaaalo daje


Wiem, że odgrzewam kotleta ale benzynę czipuje się niemal identycznie jak diesla w tym sęk, że aby przyrosty były duże zarówno benzyna jak i diesel muszą być doładowane...

BetJar - Wto Lip 20, 2010 10:35

Brt napisał/a:
... SDi spokojnie pojedzie na bioestrze :ok:
Już kiedyś pisałem w innym wątku nt. bio, ale napiszę jeszcze raz. Po zatankowaniu autko wyraźnie straciło na mocy, w lusterku wstecznym widziałem tylko dym. :nook:
morthy1 napisał/a:
Ciekawi mnie tylko czy autko nie zacznie podupadać po dłuższym czasie.
Myślę że czyszczenie pompy i wtrysków nastąpi szybciej niż na normalnym ON.
Remigiusz - Czw Mar 10, 2011 14:24

Sa jakieś oponie po testach już kilo letnich :roll: :wink:
lybra - Czw Mar 10, 2011 15:44
Temat postu: bioester tak ale nie z każdej stacji
Z tego co przeczytałem i sam doświadczyłem wynika że bioester może być dobry ale nie musi - wszystko zależy od stacji albo dostawcy bioestra . Ja testowałem w 2010 roku i początkowo nie miałem bardzo złej opinii. Różnica jednak była bo spadek mocy odczułem a do tego strasznie kopcił przy odpalaniu i dodawaniu gazu i przy tym smrodził . Przez jakiś czas jeździły na tym autobusy MZK i dawały te same efekty uboczne - jak jechał przede mną autobus to musiałem zwolnić żeby się oddalił bo nie dało się oddychać . Ja odstawiłem to ekolego i MZK widzę też a dodatkowo zrezygnowałem ze stacji Bliska po tym jak zamarzł mi zwykły ON w filtrze .
xtek - Czw Mar 10, 2011 17:00
Temat postu: Re: bioester tak ale nie z każdej stacji
lybra napisał/a:
Z tego co przeczytałem i sam doświadczyłem wynika że bioester może być dobry ale nie musi - wszystko zależy od stacji albo dostawcy bioestra .


A na ilu stacjach widziales bioester? Ja tylko na Bliskiej i na nielicznych Orlenach. Tankuje i tu i tu, i zadnych efektow ubocznych nie zauwazylem. A cala zime na bio przejezdzilem.

lybra napisał/a:
ja testowałem w 2010 roku i początkowo nie miałem bardzo złej opinii. Różnica jednak była bo spadek mocy odczułem a do tego strasznie kopcił przy odpalaniu i dodawaniu gazu i przy tym smrodził . Przez jakiś czas jeździły na tym autobusy MZK i dawały te same efekty uboczne


Roznicy mocy nie zauwazylem a auto nadal pali 5-6l/100km. Moze juz pompe masz na wykonczeniu, albo wtryski? U mnie nic nie kopci nadmiernie.

lybra napisał/a:
jak jechał przede mną autobus to musiałem zwolnić żeby się oddalił bo nie dało się oddychać.


I to jest bardzo dobre na idiotow, ktorzy jezdza na zderzaku. Jak taki delikwent jedzie za blisko, to przygazuje i niech zdycha w smrodzie, albo sie oddali na bezpieczna odleglosc. Dla mnie wieeelki plus.

lybra napisał/a:
a dodatkowo zrezygnowałem ze stacji Bliska po tym jak zamarzł mi zwykły ON w filtrze .


A ten filtr to wymieniales trzy czy cztery lata wczesniej? Zamarzniety ON moze sie zdarzyc wszedzie, co Remi potwierdzi ;)

lybra - Czw Mar 10, 2011 17:07

Czy mam rozumieć że cytując mnie chcesz podważyć fakty z mojego doświadczenia xtek ?
Bo jaki jest sens polemizowania z faktem że u mnie bioester obniża moc i powoduje kopcenie ?
Jak już wcześniej pisałem MZK też zrezygnowało z bio więc o czymś to świadczy.
Co do filtra dziwne że po tankowaniu na innych stacjach nie zamarzał . Ale na wszelki wypadek go wymieniłem (mam samochód dopiero 2 lata).

Remigiusz - Czw Mar 10, 2011 17:09

xtek, Nawet i teraz mi przymarzł ON z Orlenu :razz: Czyli parafina się wytraciła :razz: Na to nie ma reguły :wink:
lybra - Czw Mar 10, 2011 17:16

No widzisz właśnie jest reguła - h..owe paliwo . I to nie zależy od marki stacji tylko od konkretnej stacji co sam sprawdziłem na kilku orlenach.
Jugol - Pią Kwi 15, 2011 15:06

Remi55 napisał/a:
xtek, Nawet i teraz mi przymarzł ON z Orlenu Czyli parafina się wytraciła Na to nie ma reguły


Remi tylko przy ilu stopniach poniżej zera ?? -18, -20, -25 ?? , natomiast biodiesel żeluje już przy -10 stopniach. Więc jakas reguła jest ;)

Remigiusz - Pią Kwi 15, 2011 19:49

Jugol, Bylo cos z -8-10°C w tedy :razz:
Jugol - Sob Kwi 16, 2011 01:07

Remi55 napisał/a:
Jugol, Bylo cos z -8-10°C w tedy :razz:


zalałeś jakąś chrzczoną i tyle ;p

Remigiusz - Sob Kwi 16, 2011 09:56

Jugol, Moze i była jeszcze letnia ropa, pochodzenia Ukraina :wink:
plemaster - Sro Wrz 14, 2011 14:20

Ja tam całą zeszłą zimę przejeździłem na Bio i nie było praktycznie żadnych problemów. Chociaż temperatura dochodziła do -25.....NA Bio z bliskiej zrobiłem jakieś 5 tys i spadek mocy był jak dla mnie nie odczuwalny za to palił o litr więcej niż zwykłego ON. Kopcił dużo mniej i jechało racuchami ;P Ogólnie jak Bio było o złotówkę na litrze tańsze to tankowałem bez zahamowań teraz u mnie jest o 30 groszy tańsze więc się nie opłaca...