|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Nasze auta - Gregowy R800 Coupe Turbo
greg-si - Nie Wrz 21, 2014 09:21 Temat postu: Gregowy R800 Coupe Turbo Dzień dobry
Nadszedł ten czas... by poświęcić chwil kilka i napisać kilka słów o moim 'nowym' dupowozie
Od długiego czasu szukałem jakiegoś fajnego autka które nie będzie przesadnie drogie, nie będzie nowe, będzie benzyną, spore i wygodne. Bardzo chciałem kupić sobie duże coupe. Rozglądałem się za Hondą Legend Coupe 3.2 V6 w manualu, oglądałem Accordy Coupe no ale nic nie było godnego zakupu, jak nie automat to strucel albo sprzedawca wyrwany z kosmosu.
Tak los chciał że między urodzinami a imieninami postanowiłem zrobić sobie wycieczkę 300km obejrzeć pewne autko.
Pojechałem, zobaczyłem i kupiłem
Autko z 1993 roku, z Włoch, drugi właściciel w historii ale przez obu jeżdżone praktycznie tylko we Włoszech, blacha w dość dobrym stanie, a nawet w bardzo dobrym jak na 21 letniego rovera, benzyna z turbo i coupe z jasnym wnętrzem
Można powiedzieć marzenie, to co chciałem
Autko dość bogato wyposażone jak na tamte lata:
- Klimatronik
- Coming & Leaving Home
- Elektryczne szyby
- Elektryczny szyberdach
- Elektryczne lusterka
- Elektryczna regulacja foteli, podgrzewanie, pompowane z pamięcią
- Domykanie szyb/szyberdachu
Oczywiście kolorowo tak nie było. Z mankamentów:
- nie działające w pełni elektryczne szyby
- zniszczona gałka zmiany biegów, mieszek
- różna tapicerka na fotelach przednich
- wypalona skóra na desce rozdzielczej
- wypłowiały lakier na masce i dachu oraz drobna korozja na masce i klapie tylnej
- podsufitka obita skajem
- nie zawsze działający prędkościomierz
- kupa innych rzeczy które denerwowały albo jeszcze denerwują
Ogólnie auto było bardzo zapuszczone gdy przyjrzano się lepiej. Sporo syfu, dziwnych patentów które było trzeba naprawić. Największym mankamentem były zaprawki lakiernicze jakie ktoś zrobił gdy lakier został wypalony. Myślałem że auto było całe malowane ale lakiernik wyprowadził mnie z błędu. Były zaprawki tylko miejscowo. Blacharz zają się kompleksowo trzema elementami które wymagały natychmiastowej obsługi (według mnie) czyli obie klapy (z powodu małej korozji) oraz dach. Wszystkie te elementy miały zaprawki z powodu schodzącego klaru. Zostały jednak wypiaskowane, pomalowane. Wleciał nowy grill, z wersji po lifcie. Oczywiście plastik, mój z przedlifta był prawdziwie chromowany ale niestety pordzewiały. Wymieniłem też listwy ozdobne dookoła auta bo stare były wypłowiałe.
Druga rzecz to wnętrze, auto ma na blacie ponad 230kkm (po niektórych elementach nie wierzę że ma tak dużo) część była zużyta, część zaniedbana (jak popękana skóra i wypalona deska). Niestety deska według mnie jest nie do uratowania. Albo obicie albo nowa. Szukam już kilka miechów nowej ale niestety nic nie ma. Siedzenia znalazłem bardzo szybko w akceptowalnym stanie, zostały wyczyszczone, zaimpregnowane i już są w aucie. Nie obyło się bez problemów bo było trzeba przerabiać całą elektrykę ale udało się i wszystko działa. Podsufitka natomiast była w skaju, wyglądała tragicznie, kupiłem materiał, okleiłem. Przy okazji rozbiórki całego auta wewnątrz dorzuciłem trochę wygłuszenia oraz wymieniłem uszczelki w drzwiach.
Trzecia grubsza rzecz to zawieszenie i koła. Niecały miesiąc po zakupie auta miałem już oem 17' fele i nowe opony. Felgi niestety były malowane wiele razy, pojechały do piaskowania i malowania proszkowego. W zawieszeniu coś delikatnie stukało (okazał się to sworzeń dolny), rozebrałem całe, wymieniłem większą część (wszystkie gumy na poliuretan). Trwało to długo bo wszystko było dorabiane ale było warto. Samochód stał dość wysoko i jak wszystkie 800`ki przód wyżej niż tył. Dostać zawieszenie do tego statku to praktycznie rzecz niemożliwa więc kupiłem drugi komplet sprężyn i przód poszedł -3,5 zwoja. Tył póki co seria.
Kolejna rzecz to elektryka. Od samego początku świrowało immo. Centralny działał ale nagle, z dnia na dzień przestał. Zimne luty poprawiłem w CCU, w sterownikach szyb. Z immo wiele nie zdziałałem. Poznałem zasadę jak go odblokować, jak działa i wrzuciłem dodatkową centralkę ze sterowaniem z pilota (scyzoryk). Działa wyśmienicie łącznie z immo, czujnikami wewnątrz auta i domykaniem szyb. Antena elektryczna niestety była uszkodzona. Miałem starą antenę z R620Ti która też nie działała ale udało się zlepić z dwóch jedną. Nie wysuwa się w pełni ale jest ok.
Klima. Działała, chłodziła bardzo dobrze ale... Ale niestety podczas jej pracy było czuć na silniku że bardzo mocno go obciąża. Przy jeździe w trasie było czuć cykliczne spowolnienia auta. Pojechałem do mojego magika, podłączył maszynę i ściągną 900 gram czynnika (powinno być 650g). Nabił na nowo i wszystko gra
Po lakierniku, po tym jak auto zostało zrobione do stopnia mnie zadowalającego kupiłem kilka kosmetyków i zabezpieczyłem lakier. Gruntowne mycie później było glinkowanie. Sporo było syfu w okolicach kół. Następnie poszło mleczko które delikatnie unieszkodliwiło ryski i na to wosk. Jest ok jak na tak stary lakier
Ogólnie pracy trochę było, na dzień dzisiejszy zostało zrobione:
- oem felgi 17', odnowione, nowe opony letnie 205/50/17
- lekka gleba (przód -3,5 zwoja, tył seria )
- poprawiona elektryka
- dorzucone radyjko z imitacją drewna
- obszyte naturalną skórą gałka zmiany biegów, mieszek, podłokietnik, dźwignia ręcznego
- siedzenia w przyzwoitym stanie
- malowanie i usunięcie drobnych ognisk korozji (maska, klapa bagażnika, dach)
- kompletna regeneracja zawieszenia (poliuretany, nowe sworznie, końcówki drążków kierowniczych oraz geometria)
- nowa poduszka kierowcy bo moja była pęknięta
- wymienione listwy chrom bo oem wypłowiały
- wymienione uszczelki bo stare były przyklejone na butapret i były popękane/zurzyte
- obita podsufitka bo stara była ohydna
- naprawa elektrycznej anteny, centralnego (obecnie scyzoryk)
- poprawiona klima
- zabezpieczony lakier, mycie, glinkowanie, lekka polerka mleczkiem i na to wosk
Co jest w planie?
- wyeliminować grające plastiki
- dołożenie tempomatu
- naprawa licznika
- wymiana deski rozdzielczej
- beżowa kierownica i poduszka (oem)
- regeneracja turbo, ogólny przegląd silnika
- poprawa mocowań zderzaków, pomalowanie przedniego i wymiana tylniego
- usunięcie korozji z podwozia i zabezpieczenie
- doprowadzenie auta do stanu bliskiego ideału
No to kilka fotek historycznych:
I aktualnych:
Liczę na jakieś konstruktywne komentarze
Vigoslaw - Nie Wrz 21, 2014 11:16
Fajnie, że ratujesz Cupete,
Masz jeszcze trochę do zrobienia, ale mogę powiedzieć, że warto wrzucać $$$ w ten model.
Będę obserwował postęp prac i po cichu zazdrościł Tobie tego samochodu...
Pozdrawiam,
V.
tronsek - Nie Wrz 21, 2014 12:56
Piękna Coupe'ta.
Powodzenia w realizacji planów.
Dreamowy - Nie Wrz 21, 2014 15:36
Piękny!!! Nie wiem gdzie dostałeś te felgi bo ja szukam pół roku tych 17", a sam mam 16" takie same Miło patrzeć jak stare auta odżywają.
Pawkaz - Nie Wrz 21, 2014 16:23
Ważne, że ktoś dba o tak rzadkie modele
Bezawaryjności i udanej realizacji planów
maniu48 - Nie Wrz 21, 2014 17:29
No gregu naprawde autko przepiękne- uważałem 8setki za ciężkie, wymordowane, kolubryny-ale od teraz widzę że to auto jest piękne poprostu .
pelson91 - Nie Wrz 21, 2014 17:32
elegancka jedno z najdłuższych coupe jakie można spotkać na ulicach (a ten model już baaaaaaaaaaaaardzo rzadko). Powodzonka i bezawaryjności
Dreamowy - Wto Wrz 23, 2014 19:21
Mam pytanko, jaką szerokość mają te felgi 17" ?
greg-si - Sro Wrz 24, 2014 11:09
Felgi kupiłem bardzo szybko ale nie ma co się nastawiać że dostanie się je za 500zł w idealnym stanie.
Mnie felgi, piaskowanie, malowanie, opony wyszły ponad 2000zł.
Zdaje się że felgi mają szerokość 7J ale głowy obciąć sobie nie dam. Musiałbym zdjąć któreś koło żeby sprawdzić parametry.
Wczoraj w 1h auto straciło ponad 100kkm z 237k na 123k
Powodem jest zakup 'nowego' licznika bo w oryginalnym popsuł się prędkościomierz. Licznik wymieniony i działa bardzo dobrze. W końcu wiem z jaką prędkością jadę
-_Zielarz_- - Sro Wrz 24, 2014 11:38
Piękny stary Roverek ... widać, że czeka go druga młodość.
Powodzenia w realizacji planów i bezawaryjności
greg-si - Sro Wrz 24, 2014 15:54
Dreamowy napisał/a: | Mam pytanko, jaką szerokość mają te felgi 17" ? |
Sprawdziłem fele. 7J ET50.
Peterr - Sro Wrz 24, 2014 17:44
Trochę do zrobienia jest, ale to sama przyjemność:)
Dreamowy - Sro Wrz 24, 2014 18:02
Dzieki Greg! Szkoda, że nie ET40 wtedy by były ładnie zrównane w nadkolach
greg-si - Sro Wrz 24, 2014 18:09
Dreamowy napisał/a: | Dzieki Greg! Szkoda, że nie ET40 wtedy by były ładnie zrównane w nadkolach |
Nie koniecznie. Przód jest mniej schowany niż tył. Z tyłu ET35 pewnie by było potrzeba. Myślałem nad dystansami żeby koła wypchnąć ale szpilki są za krótkie. Może kiedyś coś wykminię.
Dreamowy - Sro Wrz 24, 2014 20:18
No właśnie dystanse by trzeba było kupić przykręcane ale przykręcane dystanse to minimum 22mm.
Matexx - Pon Paź 20, 2014 22:21
No gratki.:) widać zainwestowałeś w politeranure? i jak jest na tych żółtych tulejach z tyłu w zawieszeniu? Pewnie musiałeś im wszystko wysłać bo nie mieli na wzór.?
a po za tym ładna polerka:) no i dobrze buda się trzyma mój też z Włoch i nie miał ani grama rdzy. Brakuje Ci tylko poduszki pasażera.:Pozdrawiam.
greg-si - Wto Paź 21, 2014 16:30
Mam w R400 cały zawias na PU tutaj tak samo. Wysłałem całe zawieszenie no i dorobili bez najmniejszego problemu.
Mi poduszki nie brakuje
Matexx - Sro Paź 22, 2014 12:58
greg-si napisał/a: | Mam w R400 cały zawias na PU tutaj tak samo. Wysłałem całe zawieszenie no i dorobili bez najmniejszego problemu.
Mi poduszki nie brakuje |
Chodziło mi o poduszkę powietrzną od strony pasażera.;)
greg-si - Sro Paź 22, 2014 16:03
Matexx napisał/a: | Chodziło mi o poduszkę powietrzną od strony pasażera.;) |
Mi też
Uważam że bardziej pasuje do tego auta decha z poduchą kierowcy.
pawelino87 - Sro Paź 29, 2014 22:43
Auto robi wrażenie, zwłaszcza z oryginalnymi 17 calowymi felgami. Miło tak patrzeć jak auto znów odzyskuje dawny blask
AndrewS - Pią Paź 31, 2014 12:01
Gratulacje !
Ja do swojej powinienem podejść podobnie mimo że jest młodsza.
Dlaczego przy zdjętym zawieszeniu nie wypiaskowałeś i nie pomalowałeś go od razu Listwy na drzwiach regenerowałeś Czy Kupiłeś inne w lepszym stanie.
Ja próbowałem rozebrać tą krótką mam zdjętą z przedniego błotnika, ale nieźle się trzyma. Metoda siłowa nie zdaje egzaminu.
maniaq - Pią Paź 31, 2014 12:41
Ciekawy porjekt i pacjent tez wydaje sie byc w niezlej kondycji, tylko troche pogrzebac upiekszyc i bedzie cud miod i orzeszki !
Gratki !
Senn - Pią Paź 31, 2014 13:06
Greg piękna R800! Fajnie, że znajdują się kolejni miłośnicy tego modelu
Do planowanych prac polecam dorzucić zabezpieczenie przednich i tylnych błotników od wewnętrznej strony szczególnie na tej wyłukowanej części. Jest to bardzo newralgiczne miejsce jeśli chodzi o rudzielca w R800.
Obwódki na fotelach masz w BRG czy granatowe bo ze zdjęć nie mogę wywnioskować. Generalnie jest tak, że kolor obwódek odpowiada kolorze nadwozia. W nowszych modelach również wykładzina była pod kolor. Można by spróbować zaadoptować jakąś zieloną z nowszego sedana.
greg-si - Pią Paź 31, 2014 18:00
AndrewS napisał/a: | Dlaczego przy zdjętym zawieszeniu nie wypiaskowałeś i nie pomalowałeś go od razu |
Dla mnie to zbędna rzecz. Jak mnie najdzie ochota to wyjmę, wypiaskuję i pomaluję na.... różowo?
AndrewS napisał/a: | Listwy na drzwiach regenerowałeś Czy Kupiłeś inne w lepszym stanie. |
Z listew na drzwiach ściągnąłem chrom, kupiłem nowe paski i przykleiłem
Senn napisał/a: | Do planowanych prac polecam dorzucić zabezpieczenie przednich i tylnych błotników od wewnętrznej strony szczególnie na tej wyłukowanej części. Jest to bardzo newralgiczne miejsce jeśli chodzi o rudzielca w R800. |
Dzięki za rady. Zrobi się. Nie zamierzam zbyt mocno używać tego auta w zimie ale nie omieszkam tam zajrzeć i przegonić pająki
Senn napisał/a: | Obwódki na fotelach masz w BRG czy granatowe bo ze zdjęć nie mogę wywnioskować. Generalnie jest tak, że kolor obwódek odpowiada kolorze nadwozia. W nowszych modelach również wykładzina była pod kolor. Można by spróbować zaadoptować jakąś zieloną z nowszego sedana. |
Obwódki BRG. Ogólnie dywan mi się podoba ten i narazie nie mam zamiaru go zmieniać.
Z nowszych rzeczy to w aucie 3/4 podłogi wymalowałem bit-gumem. Trochę zostało ale pewnie zrobię to na wiosnę jak będzie cieplej. Do tego jestem na etapie wrzucania tempomatu. Przyzwyczaiłem się do tego w R400 i szkoda nie mieć w tej limuzynie. 3/4 instalki elektrycznej zrobione, czujniki pedałów wrzucone, włącznik też jakiś jest, zostało wrzucić wszystkie potrzebne komponenty elektroniczne. To pewnie się zrobi w drugiej połowie listopada jak będzie ciut czasu.
Szukałem przyczyny palącej się kontrolki Air-Bag. Myślałem że to taśma jednak już trzy wrzuciłem i to nie to. Trzeba się będzie pod Mariana podłączyć
Czyli coś tam powoli się dzieje
AndrewS - Pią Paź 31, 2014 18:37
greg-si napisał/a: | Dla mnie to zbędna rzecz. |
Ja wole tam czarny kolor, a nie rudą, ze zdjęć widzę że u mnie jest to niestety bardziej pordzewiałe :-(
greg-si napisał/a: | Z listew na drzwiach ściągnąłem chrom, kupiłem nowe paski i przykleiłem |
Hmmm w takim razie masz inaczej zrobione listwy, w MK2 ten chrom jest jakby pod plastikiem zalany przeźroczystym tworzywem
greg-si napisał/a: | Szukałem przyczyny palącej się kontrolki Air-Bag |
Próbowałeś odczytać kody błędów coś tam sie zwiera i patrzy na kontrolkę ABS
Chyba jest opis w MK2Electrical.pdf, ciekawe czy u Ciebie by zadziałało
emes - Czw Lis 13, 2014 19:19
Coupé młody klasyk - elegancko idzie z doprowadzaniem do coraz lepszego stanu
To co gadaliśmy na zlocie - szkoda, że one w kabrio nie wychodziły
Za 20 lat będziemy jeździli na zloty oldtimerów
greg-si - Sob Sty 17, 2015 18:48
Coupe nie umarło, żyje, stoi sobie zimą w garażu a ja coś tam walczę z drobnicą
- wymieniony tłumik końcowy na oem unipart
- wymieniłem rozrząd
- usunąłem skrzypienie zawieszenia
- usunąłem rdzę spod zderzaka przedniego
- lepiej spasowałem zderzak (choć pewnie jeszcze wiosną powtórzę operację)
- czekam na maty podgrzewane do lusterek
- wyczyszczone lampy i halogeny
Pewnie na dniach skończę te rzeczy bo auto jeszcze trochę rozgrzebane a później spróbuję zająć się standardową usterką w 800`kach czyli rdzewiejącym podszybiem Jakieś rady?
slax - Sob Sty 17, 2015 18:51
Jak rozebrałeś halogeny, moje w Ti tę wyglądają nie ciekawie trzeba by się nimi zająć.
greg-si - Sob Sty 17, 2015 18:57
Cytat: | Jak rozebrałeś halogeny, moje w Ti tę wyglądają nie ciekawie trzeba by się nimi zająć. |
Normalnie, szkło jest wklejone w obudowę. Podważyłem śrubokrętem, trochę siły i puściło. Na koniec, po wyczyszczeniu skleiłem silikonem.
AndrewS - Nie Sty 18, 2015 22:09
u mnie to nie było bardzo już co czyścić dlatego powstał ten artek
https://www.roverki.eu/te...-halogenow.html
a podszybie zdjąłem i jeżdżę bez
odbłyśniki bezpośrednio nad żarówka masz dobre
na zdjęciach słabo widzę, ale chyba nie za bardzo
ogolnie efekt wyszedł Ci bardzo dobry
Yog-Sothoth - Pon Sty 19, 2015 19:55
Ostatnio dorwałem podszybie w idealnym stanie z coupe 98r, ale narazie używam takiego przejściowego z 2 purchelkami Ale fakt 90% 800 ma z tym problem, trochę się naszukałem zanim znalazłem dobre..
Jedyne chyba co można zrobić to znaleźć takie w sensownym stanie, oczyścić do gołego materiału, pomalować i zabezpieczyć warstwą baranka.
greg-si - Czw Lut 26, 2015 19:49
W tej cupecie też grzebiemy:
Tarczka 325mm, zaciski na dniach będę pasował. Cztery tłoczki Brembo
Pozostało dorobić adaptery oraz przewody hamulcowe
Strzeliło też 130kkm:
Gaz dziś został wystrojony na ulicy.
Okazało się że przez zimę zresetował się komp od gazu, ponowne strojenie i jest ok. Został też wymieniony komp na sprawny, już auto nie przerywa.
Trzeba natłuc trochę kilometrów
tomii620si - Sob Mar 28, 2015 22:02
Z czego dorwałes tarcze 325mm ? Bo jak dobrze kojarzę też masz tu 4x114.3 ?
I jakie jarzma ?
greg-si - Sob Mar 28, 2015 22:36
Tarcza z BMW.
Zaciski są również z BMW, będę robił adaptery. Póki co jest nadal seria.
AndrewS - Nie Kwi 12, 2015 17:52
greg gdzie i za ile dorabiali Ci poliuretany skoro już Tobie dorobili, to może inni nie będą musieli wysyłać zawieszenia.
Żółte to twardość zbliżona do serii , czy twardsze , bo w necie niby czerwone sa bardziej do serii zbliżone
greg-si - Nie Kwi 12, 2015 18:46
http://poliuretany.olkusz.pl/
Tutaj mi dorabiali. Poprosiłem o twardość zbliżoną do seryjnej gumy. Kolor mnie jakoś nie interesował
Auto w ostatnich 3 dniach zrobiło 1000km bez problemów
tomii620si - Pon Kwi 13, 2015 15:12
No ja jak miałem BMW bo było kanapą chciałem u nich zamawiać poliuretany to mówili, że 75ShA jak dobrze pamiętam traktują jako seryjne twardości tylko jest to ale, że nawet seria według nich bedzie twardsza bo guma ma pęcherzyki powietrza których poliuraten nie ma i przez to jest twardziej. Ale jak komuś to nie odpowiada to jest jeszcze 65ShA Ja sam miałem brac 85ShA bo moim celem było prowadzenie sie jak skalpel ale podobno już może być zbyt twardo - szczególnie na twardych springach. Tak więc jak AndrewS zamawiał a chcesz mieć dalej miękko/tyćko twardziej niż teraz to 75ShA i bedzie git A jak chcesz twardziej to 80-85ShA .. 90+ to już hardcore raczej wyłącznie na tor
flapjck1 - Pon Kwi 13, 2015 17:41
hardkore na tor to tuleje z PTFE albo uniballe, wszystko inne to miekkie komfortowe zawieszenie
ja mialem r400 na zoltym bikopurze ( 90ShA ) postawionego i bylo zajebiscie, przez 4 lata zero telepania w zawieszeniu ( okolo 100 tys km zrobione )
komfort: nie gorszy niz rozpier..e stare zawieszenie, przynajmniej nic nie lupalo, samochod prowadzil sie ZAJEBISCIE! teraz woze sie saab-em 9,3 ktory przy roverze to stary tapczan - musze w nim tez wymienic tuleje w wahaczach na polibusze
tomii620si - Pon Kwi 13, 2015 17:45
No każdy ma inne rozumienie "miękko". Ja gadałem z gościem z poli olkusz i sam mowił, że 90-95ShA nienadaja sie do codziennej jazdy chyba, że ktoś bardzo uparty i według nich 80-85 to max.. 75 to dla nich seria z tym, że trzeba brać poprawkę, że to i tak twardsze niż seria no i 65ShA to tak jakby stara seria (stare auta) ale to już mnie nie interesowało więc nie ciągłem tematu
Markzo - Wto Kwi 14, 2015 14:59
Widziane na żywo w Zakopcu kawał krążownika bardzo mi się podobał, fura wygląda obłędnie z tym obniżeniem i kołami
greg-si - Wto Kwi 14, 2015 17:09
Tak, 800`ka żyje
Z nowych rzeczy.
Hamulce mam zamiar ogarnąć w niedługim czasie, niedawno skóra wyczyszczona i nasmarowana smalcem Deska mam nadzieję zaraz po weekendzie majowym będzie wyglądała jak nowa.
Jest też "nowe" turbo, zaczynam kompletować pozostałe graty (DV, flansze, rurki, IC) by je założyć.
Ela, Marek, dziękuję
flapjck1 - Wto Kwi 14, 2015 18:47
ta kupeja nie jest po zbyszku czarneckim?
greg-si - Wto Kwi 14, 2015 18:59
flapjck1 napisał/a: | ta kupeja nie jest po zbyszku czarneckim? |
Nie znam człowieka.
Przede mną było dwóch właścicieli. Pierwszy i drugi
Obaj użytkowali je we Włoszech, drugi sporadycznie wpadał nim do polski.
tuners - Wto Kwi 14, 2015 19:18
Lux foto do kalendarza
Dreamowy - Wto Kwi 14, 2015 21:45
Ależ ta kupeta jest piękna, nie wiem czemu my jeszcze spota nie zrobiliśmy na mieście. Ostatnio widziałem identyko 800tkę pod starostwem i nawet zawróciłem bo myślałem, że to Ty, ale niestety to nie było coupe
Vigoslaw - Sro Kwi 15, 2015 06:35
greg-si,
Ty dobrze wiesz, jak ja Tobie zazdroszczę!
Mam taką cichą nadzieję, że spotkamy się na Zlocie letnim i dasz mi chociaż wsiąść do środka
Patrzenie jak Galeon ożywa, jest czymś wspaniałym dla mnie.
Dobra, bo zaraz się rozkleję, sprzedam dom i będę Tobie wysyłał oferty kupna
Pozdrawiam,
V.
AndrewS - Sro Kwi 15, 2015 07:42
Vigoslaw napisał/a: | że spotkamy się na Zlocie letnim i dasz mi chociaż wsiąść do środka |
taaaaaaa akurat, za zdrade 800, na pewno da Ci wsiąść, zapomnij
Brt - Sro Kwi 15, 2015 08:48
piękny
greg-si - Pią Kwi 24, 2015 20:04
Zrobiłem mały tjun
Kupiłem żarówki nie za 20zł/komplet tylko za 80zł/komplet. Efekt? (ustawienia aparatu dla wszystkich fot takie same)
tomii620si - Pią Kwi 24, 2015 20:19
A jakie to żaróweczki
Łosram czy coś tej klasy ?
AndrewS - Pią Kwi 24, 2015 20:33
Są o podwyższanej jasności
Miałem jakieś o podwyższonej jasności i starczyły chyba na rok, a robie 10 tys rocznie
greg-si - Pią Kwi 24, 2015 20:38
Chinole, widziałem je na spocie w zakopcu, świecą bardzo fajnie ale jak widać zwykła żółta jest sporo jaśniejsza od tych nowych.
AndrewS, 10kkm? TO dla mnie może to być jakieś 3-4 lata
longer86 - Pią Kwi 24, 2015 22:38
Z żarówkami różnie bywa kiedyś kupiłem jakieś niby philipsy które miały być białe. Faktyczie byly, ale to chyba jakies chińskie podroby bo u nas nigdzie więcej nie widziałem. Do dziś mam po nich pamiątkę, wypalony klosz reflektora na środku
greg-si - Sro Sie 26, 2015 19:15
Lecimy z koksem
Jak to mówią, gdy coś się popsuje jest powód do zmian
Ostatnio po przejażdżce zauważyłem że z jednej strony zderzak odchylił się mocniej niż zawsze. Pociągnąłem i okazało się że jeden ślizg puścił. Po wyjęciu okazało się że jest totalnym szrotem.
Nowy na rimmerbros niedostępny więc było trzeba coś trwałego stworzyć. Ceowniki aluminiowe i jest nowy ślizg. Tak to wygląda:
Przy okazji z uwagi na to że tył bardzo ładnie wyglądał (żadnej rdzy) poleciałem wszystko bitgumem co jest pod zderzakiem:
Zderzak już siedzi, jutro montaż nadkoli i można dalej śmigać.
Big Break Kit już siedzi, docieram hamulce
maniaq - Czw Sie 27, 2015 09:16
Przy jakiejs okazji chetnie bym porobil foty tej coupe !
pelson91 - Czw Sie 27, 2015 13:51
maniaq, rób, bo jest przepiękna!
Markzo - Czw Sie 27, 2015 14:43
pokazuj BBK
greg-si - Czw Sie 27, 2015 18:33
maniaq napisał/a: | Przy jakiejs okazji chetnie bym porobil foty tej coupe ! |
Okazję zawsze można stworzyć
Markzo napisał/a: | pokazuj BBK |
Nie ma czego. Może w niedzielę zrobię jakieś foto żeby było widać koło
maniaq - Pią Sie 28, 2015 10:17
to na jesieni moze sie uda jest pomysl by poleciec w bieszczady na weekend, a co z tego wyjdzie.. zycie pokaze.
greg-si - Nie Sie 30, 2015 14:08
Markzo napisał/a: | pokazuj BBK |
Prosz:
Ciągle hamulec nie jest dotarty a już hamuje super
Markzo - Nie Sie 30, 2015 20:47
Wygląda zacnie z tyłu jakby hampli nie było, taki kontrast dawałeś jakiś dystans?
greg-si - Nie Sie 30, 2015 20:51
Kontrast musi być, w końcu 324mm vs 260mm
Dystans poszedł 8mm.
maniaq - Nie Sie 30, 2015 20:52
Ja bym chetnie w ZS pogrzebal z heblem, bo to nie wystarczajace do szybszej jazdy 282 z przodu i jeden tloczek = malo sily przy smiganiu od swiatel do swiatel no i gotuja sie dosc szybko...
Tarcza TRW i klocek, bede zmienial to pomysle o czyms innym.
Markzo - Nie Sie 30, 2015 21:18
greg-si napisał/a: | Dystans poszedł 8mm. |
całkiem nie dużo a tył zostaje taki?
maniaq napisał/a: | Tarcza TRW i klocek, bede zmienial to pomysle o czyms innym. |
zmien producenta tarcz i klocków przede wszystkim
a co do reszty kombinuj, mi się nie udało 4-ro tłoczkowych zacisków upchnąć w ori fele, może jakieś mniejsze znajdziesz (gabarytowo)
maniaq - Nie Sie 30, 2015 21:25
Przerobilem juz ze 3 komplety na 282, ale zadne nawet w ZR ktory byl wolniejszy, nie bylo super, mi brakowalo hebla Zakladam kable w oplocie, ktore pomagaja "utwardzic" pedal i niec przez to sila wzrasta, ale tarczy i klocka nie oszukasz
Moze zima pokombinuje
AndrewS - Pon Sie 31, 2015 14:40
greg-si napisał/a: | Ceowniki aluminiowe i jest nowy ślizg. Tak to wygląda |
Jakiś czas temu przerabiałem temat, niestety alu nie wpadło mi w ręce, szkoda bo lżejsze i odporniejsze na korozję, mój jest chyba stalowy.
Musze je jeszcze podregulować, bo zderzak chyba dotyka rogu błotnika plus drgania doprowadzą do wytarcia lakieru, ruda tylko na to czeka.
Pikna coupeta
greg-si - Sro Lis 11, 2015 15:53
Można powiedzieć że 90% gratów na zimę gotowa:
Pozostało kupić DV i będzie rzeźba z rurkami.
Wpadnie też nowa chłodnica wody bo starej połowy już nie ma oraz wiatrak. Komplet od alfy 147.
Zdjęcia z zabawy oczywiście jakieś będą
Edit:
Dla 800`ki nastała zima
Samochód dwa tygodnie temu umyty ze zlotowego syfu, felgi wyczyszczone i auto wjechało do garażu na kilka miesięcy. Stoi sobie spokojnie na kobyłkach. Jest więc czas na poprawę kilku rzeczy. Oto krótka lista:
- zmiana turbo na TD04-15T
- IC 550x180 + orurowanie
- DV Forge 007
- MBC Properfekt
- chłodnica wody + wiatrak
- regeneracja podszybia
- ogarnięcie wiązki przy cewce
- mała modyfikacja umieszczenia parownika
- ogólna przeróbka instalacji elektrycznej i chłodzenia na potrzeby nowego turbo i IC
Znając życie przy tych rzeczach wyjdzie coś jeszcze. Już teraz wiem że trzeba wyciągnąć przednią belkę na której wisi silnik bo widać korozję. Trzeba będzie to jakoś zabezpieczyć.
Kilka fotek:
Turbo wisi. Chłodnica przymierzona i jest prawie OK, prawie bo jest mniej miejsca niż myślałem. Do tego powiesiłem IC do przymiarki. Powoli ale do przodu
Markzo - Sro Lis 11, 2015 22:02
Całkiem sensownie to wygląda
Wojtek88 - Nie Lis 15, 2015 14:13
Podziwiałem to autko na zakończeniu sezonu yt, bardzo ładne!
greg-si - Wto Lis 17, 2015 19:46
kelpoos, Zdecydowanie za dużo
maniu48 - Wto Lis 17, 2015 22:08
A najlepsze, że to nie koniec
endergamer - Pon Sty 04, 2016 09:42
Świetnie prezentuje się ta fura jak dla mnie Sam zastanawiam się nad kupnem tego modelu w tym roku , może w końcu coś wybiorę, pozdrawiam!
Vigoslaw - Wto Sty 05, 2016 07:42
Greg,
Nasza gwiazda kalendarza Roverki 2016 - Miss Stycznia
Pozdrawiam,
Vig
AndrewS - Sro Sty 06, 2016 00:35
Poczekaj do sierpnia będziesz miał kolejną miss
Markzo - Sro Sty 06, 2016 01:43
AndrewS napisał/a: | Poczekaj do sierpnia będziesz miał kolejną miss |
chwalipięta
AndrewS - Sro Sty 06, 2016 02:14
Kiedyś płakałem, że nie ma żadnej 800 w kalendarzu, w tym roku mamy 2
Greg nie zgłaszaj moderatorowi offtopu w tym wątku
Markzo - Sro Sty 06, 2016 02:17
AndrewS napisał/a: | Kiedyś płakałem, że nie ma żadnej 800 w kalendarzu, w tym roku mamy 2 |
podziękowanie przyjmuję w formie przelewu (% ) na zlocie
AndrewS - Sro Sty 06, 2016 02:33
dobra z Gregiem na zlocie coś tam wymieszamy
slax - Pią Sty 08, 2016 12:55
AndrewS, Ja tez jestem chętny do mieszania
greg-si - Sob Kwi 02, 2016 16:11
Auto po 5 miesiącach w garażu odpaliło
Pod maską na razie chaos i braki ale silnik pracuje i to jest najważniejsze.
Niedługo auto będę musiał skończyć bo za 800`ką czai się nowy nabytek
Markzo - Nie Kwi 03, 2016 08:36
Całkiem zgrabnie kiedy orurowanie do fmica wrzucisz?
greg-si - Pon Maj 02, 2016 18:24
Myślę że w przeciągu dwóch tygodni zacznę coś lepić.
Najpierw chcę skończyć wszystko przy turbo, mocowanie WG, powiesić IC na stałe, dorobić wiązkę do wiatraka, puścić wstępnie rury od IC do przepustnicy po zamontowaniu oem puszki filtra. Następnie zmiana lokalizacji na garaż z kanałem, pospawanie wydechu i dopiero będzie można rury od IC mierzyć i spawać.
Edit:
Całość spięta, wszystko szczelne i działające. Dorobiona również chłodnica wspomagania.
Ogólnie zostało powiesić zderzak i można jechać na przegląd.
W tym momencie pozostało wymienić kolanko na przepustnicy (musiałem improwizować bo silikonowego nie jestem w stanie ścisnąć tak jak chciałem), połączyć odmę, rurę dolotu oraz DV oraz ogarnąć mocowania chłodnic i ogólna drobna kosmetyka.
W tym momencie DV wali powietrzem w atmosferę więc auto troszkę sapie
Edit:
Zderzak uwieszony, wszystko się ładnie zmieściło. Jutro zamierzam przeczyścić tarcze z rdzy oraz pojechać na przegląd. Ciekawe co tym razem powiedzą
Zderzak tak mocno wystaje przed chłodnicę że praktycznie IC jest niewidoczny. Chyba tak zostanie
Remigiusz - Nie Lis 06, 2016 00:07
greg-si, Potrzebuje proszę foty mocowań silnika jak to dokładnie wygląda w 800, boczne, przednie i tylne
greg-si - Nie Paź 20, 2019 10:52
800ka żywa, ma się dobrze.
W 2017 przejechałem 800km, w 2018 póki co 300km. Facet na przeglądzie patrzył się na mnie jak na fanatyka
Auto niestety idzie na sprzedaż. Za mało nim jeżdżę, szkoda mi tej masy pracy żeby stało w garażu.
[ Dodano: Nie Lip 07, 2019 18:48 ]
Edit:
Temat zarósł mchem, auto gdyby stało na zewnątrz pewnie byłoby podobnie.
Rok 2018 zakończyłem przebiegiem 500km. Pomimo tego auto przeszło przegląd w maju 2019 bez problemu.
Zrobiłem małą inspekcję przed sezonem i zauważyłem że gumy na końcówka drążków kierowniczych popękały:
Zamówiłem nowe:
No i zacząłem jeździć W tym roku na zlocie letnim auto zdobyło Pięknisia Zlotu za co dziękuję wszystkim głosującym. Już w tym roku zrobiłem więcej kilometrów niż w ostatnie dwa lata Auto wygląda tak jak wyglądało:
Wymieniłem ostatnio filtry, rozrząd (minęło 5 lat odkąd mam to auto), pompę paliwa oraz tarcze z tyłu. Jedyna rzecz która jest do zrobienia to klima. Po zimie czynnik się ulotnił (po 2 latach).
Edit 2019.10.20:
W dniu dzisiejszym po 5 latach auto przeszło w inne ręce. Pewne jest to że już takiego auta miał nie będę. Mam nadzieję że nowy właściciel będzie miał pociechę z tego auta i nigdy go nie zawiedzie.
Raptile - Nie Paź 20, 2019 12:22
adam_26 - Nie Paź 20, 2019 17:47
Super fajnie że na zlotach będzie można pocieszyć jeszcze oko na takie cacko
AndrewS - Nie Paź 20, 2019 18:38
Łoooooo Panie Gregu podpadłeś Mikołajowi jak mu przekazałem to "szkoda samochodu" " taki dobry był" "a jak nowy właściciel będzie w nim palił"
Xakari - Pon Paź 21, 2019 17:09
Wielu miało na nią ochotę, nie ma się co dziwić piękna jest:P a właściciel chwalipięta już na angielskich stronach się pochwalił, stąd wiem kto ją ma dalej będzie można oko cieszyć na zlotach Obyś nie żałował tej odważnej decyzji.
Raptile - Pon Paź 21, 2019 19:39
Xakari napisał/a: | Obyś nie żałował tej odważnej decyzji. |
Nie bardzo rozumiem , Żałować czego ? Że kupiłem zajefajną furę w bardzo fajnym stanie ?
Xakari - Sro Lis 06, 2019 12:37
Raptile, jak zwykle szukasz zaczepki w internecie, wrzuć na luz, nie mierz każdego swoją miarą, nie każdy chce ci pocisnąć. Miałem na myśli to, aby greg-si nie żałował sprzedaży, bo, autko naprawdę piękne i unikatowe, a było tu już parę osób na forum co zdecydowało się sprzedać Roverka, a po roku zakładali posty, że tęsknią i szukają coś podobnego. Osobiście cieszę się, że auto dostało się w ręce osoby, która aktywnie uczęszcza na zloty, bo będzie można w przyszłości na żywo dalej nacieszyć oko tym klasykiem.
Raptile - Sro Lis 06, 2019 17:47
Xakari, nikt się nie spina wiec luźne porty Tylko tak zformuowałeś zdanie ze zabrzmiało to jakby to był wielki błąd kupno takiego auta A autko ma się dobrze i będzie miało jeszcze lepiej zawsze Gregu moze odkupić
Malignus - Pon Lis 11, 2019 17:30
Koniec gadacia Klasyki zawsze będą najfajniejsze.Cos wiem na ten temat jeszcze z czasów motocykli.Aby dobrze się sprawowal i był dopieszczany.Odwdzieczy się bezawaryjnoscia i frajda z jazdy.
|
|