|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [MEMS 1.6 / 1.9 ECU] aplikacja na Android OS
MEMS_Diag - Sro Sty 07, 2015 13:48 Temat postu: [MEMS 1.6 / 1.9 ECU] aplikacja na Android OS Witam,
Jak powszechnie wiadomo diagnostyka sterownikow MEMS 1.6 / 1.9 to raczej trudny temat. Po dlugich poszukiwaniach i probach z Visa/Uniscanem konczacych sie zazwyczaj frustracja, zdecydowalem sie stworzyc odpowiedni soft od zera.
Nie przedluzajac, jesli ktos ma w miare nowego Androida z portem usb (z kablem "OTG") oraz:
Dla MEMS 1.9: typowy kabel USB/OBD2-VAG-K zrobiony na chipsecie FTDI
lub
Dla MEMS 1.6: zwykly konwerter USB<->SERIAL (ftdi lub pl2303)
To proponuje zapoznac sie z:
http://memsdiag.blogspot.ch/
Wersja free (brak logowania do pliku, oraz limit ilosci odebranych ramek z danymi):
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rovermemslite&hl=en
Pelna wersja (wczesniej wyprobowac wersje free celem weryfikacji interfejsu):
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rovermemsfull&hl=en
Jak dotychczas, przetestowany z Freelanderem 1.8 99r (MEMS 1.9), Polonezem 1.4 (MEMS 1.6) (Testowane na Samsungu Note3).
Pozdrawiam
Pawel
BigBoyPL - Sro Sty 07, 2015 17:23
Pobrałem apkę, obejrzałem, niestety nie przetestowałem z racji braku kabla oraz odpowiedniego ECU.
Widać że aplikacja jeszcze troszkę kuleje ale to kosmetyka, na tym etapie ma działać a nie musi wyglądać.
Natomiast ważna informacja! Nie wszystkie urządzenia z USB OTG mają zaimplementowane sterowniki do FT232 oraz PL2303 ( w obecnym mam je albo w kernelu albo jakiejś multipaczki sterowników, w tablecie mam każdy nazwany odpowiednio tj. PL2303.ko itp. natomiast w poprzednim telefonie działały tylko urządzenia pamięci masowej a nawet mysz usb już nie)
Wiem że będzie ci ciężko z racji nie posiadania samochodów ale czy planujesz dodać wsparcie dla MEMS3, diesla roverków albo land rovera ?
A i co się działo od stycznia bo w internecie nie można znaleźć żadnego info na temat tej apki.
MEMS_Diag - Sro Sty 07, 2015 20:10
Od wersji Adnroida 3.1 jest dostepne API USB host mode, cala reszta tzn. specyficzne komendy dla FTDI lub PL2303 jest realizowana w samej aplikacji, tym samym nie ma potrzeby korzystania z dedykowanych driverow kernela.
Z ciekawosci, na jakim telefonie probowales ? Jakie uwagi dotyczace kosmetyki ?
MEMS3 o ile mi wiadomo jest zgodny z OBD2, wiec wystarczy zwykly interfejs na ELM327 i jedna z wielu dostepnych aplikacji.
BigBoyPL - Sro Sty 07, 2015 20:31
Kolego aplikację pobrałem tylko żeby zobaczyć jakie funkcje oferuje. Bez kabla i samochodu nie zobaczę wykresów i wszystkich opcji. Co do kosmetyki to np. w ustawieniach wybieramy sobie zmianę jakiejś opcji. Po pierwsze od razu mamy inną wartość niż domyślnie wpisana, po drugie mimo kliknięcia przycisku anuluj i tak ustawia nam się dana wartość.
Telefon to LG G2 i ma pełne wsparcie dla wszystkich urządzeń usb także pewnie nie było by problemu.
Co do ELM327 to mam kabel rs232 i nie znalazłem apki która by z nim działała na androidzie. Nie jestem pewny czy to wina przejściówki czy samych apek bo na niektórych są tylko opcje BT lub WIFI.
Kolego jak ze wsparciem do jakiś innych modułów, np poduszek powietrznych ?
MEMS_Diag - Sro Sty 07, 2015 21:26
>Co do ELM327 to mam kabel rs232 i nie znalazłem apki która by z nim działała na androidzie.
Prawdziwy RS232 czy USB-konwerter-na-rs232 z ELM327 ? Ale tak czy siak, caly development dzis wydaje sie byc nakierowany na BT lub WiFi.
Jesli USB to tylko platne TouchScan lub Torque Pro, chwala sie ze oprocz BT/WiFi wspieraja tez USB.
>jak ze wsparciem do jakiś innych modułów, np poduszek powietrznych ?
Na razie nie planuje, poziom skomplikowania sprzetowego rosnie (abs'y, poduszki komunikuja sie po innym pin'ie niz ECU co wymusiloby stosowanie multipleksera)
NoPE - Czw Sty 08, 2015 19:47
MEMS_Diag,
Mało komu dzisiaj chce się posiedzieć nad czymś.
Jako, że nie mam zielonego pojęcia to spytam skąd wiesz jakie komendy programu odczytują parametry z silnika? Masz dostęp do wsadu programu z MEMSa czy to jest jakiś standard? Ciekawi mnie to niesamowicie
MEMS_Diag - Pon Sty 12, 2015 20:30
Witam,
Wsad programu do starych MEMS'a jest raczej nie do zdobycia, ktos tam sie chwalil na angielskich forach ze posiada, ale na chwaleniu sie skonczylo. MEMS'y 1.x opieraja sie na INTEL'u AN87C196KD z wbudowana pamiecia EPROM (raz programowalna) w samym procku.
>skąd wiesz jakie komendy programu odczytują parametry z silnika?
Duzo eksperymentow i jeszcze wiecej poswieconego czasu
Pozdrawiam
Rademenez_ - Czw Sty 15, 2015 01:52
"Plik pakietu nie został prawidłowo podpisany."
Taki komunikat pojawia się przy próbie instalacji.
NoPE - Czw Sty 15, 2015 16:04
Aplikacja czy zip żeby mogła być zainstalowana musi być podpisana cyfrowo. Służy do tego np apk signer (dostępny na forum xda developers).
Ja jednak obstawiam, że jest niekompatybilna z Twoją wersją Andka.
MEMS_Diag - Pią Sty 16, 2015 16:23
Okazuje sie ze sa roznice pomiedzy JDK 1.6 i 1.7, zmieniono domyslne metody szyfrowania podpisow. Dlatego tez nowsze androidy sobie radzily a niektore starsze nie mogly zweryfikowac podpisu.
Poprawilem, powinno juz dzialac.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rovermemslite&hl=en
NoPE - Pią Sty 16, 2015 17:03
Zdaje się Androida ogarniasz jak mało kto.
Powiedz mi czy trudne jest wrzucenie jakiejś x aplikacji do autostartu bez zewnętrznych aplikacji?
Uruchamia się system i po załadowaniu z automatu apka (tutaj DailyRoads), która z kolei też automatycznie zacznie nagrywać.
Coś tam znalazłem w sieci ale nie wiem gdzie i jaką komendę wkleić do tego xml'a, żeby uruchomiło DailyRoads? Dalej muszę też edytować coś w samej apce DailyRoads, żeby włączyło się nagrywanie, tak?
Można się domyślić co chce poczynić. Tani używany smartfon typu SGS2 jako dashcam na stałe podłączony pod stacyjkę. Jakość o niebo lepsza od kamerek i cenowo wyrównane. Do tego GPS, a idąc dalej można FM też odpalać i jest git.
Uruchamiam auto i bootuje się android, a dalej nagrywanie trasy. Proste. Kończę jazdę to mnie nie interesuje czy padnie bateria (albo "na krótko"), bo i tak znów wystartuje android po przekręceniu stacyjki. Mały minus to czas załadowania wszystkiego ale do przełknięcia.
Kontrargument dla użytkowników kamerek o konieczności każdorazowego uruchamiania aplikacji
Markzo - Pią Sty 16, 2015 17:14
Kurde, czy to ogarnie memsa od Turbo? tam jest zdaje się 1,6 memsior. Z lapka go odpalę? jeśli to działa to wieeeelkie brawa!!! ja z visą dałem sobie siana - nie działa. Znalazłem to: https://code.google.com/p/memsgauge/ ale nie próbowałem.
Kozik - Pią Sty 16, 2015 22:51
czy taki kabelek wystarczy do memsa 1.6?
http://allegro.pl/adapter...4997179545.html
MEMS_Diag - Sob Sty 17, 2015 11:01
Moge potwierdzic ze z MEMS1.6 dobrze spisuje sie ten konwerter:
http://allegro.pl/konwert...4814352132.html
Natomiast ten ponizej kompletnie NIE dziala, pomimo ze jest na tym samym chipsecie, dziwne, ale prawdopodobnie inne wartosci pull-up resistors, albo trafilem na uszkodzony egzemplarz.
http://allegro.pl/konwert...4796520325.html
Czy polaczy sie z MEMS 1.6 turbo ? Odpowiedz najgorsza z mozliwych: "Powinno dzialac" (z tym ze raczej na prawdziwym androidzie, emulatory na laptopie slabo emuluja usb, pozatym zapewne system operacyjny laptopa zaladuje swoj driver do konwertera tym samym go blokujac)
Kozik - Sob Sty 17, 2015 23:57
najpierw muszę sprawdzić czy mój telefon łyknie OTG bo czytałem na necie że problemy są, będę miał OTG w tym tygodniu jeśli łyknie myszkę to zamawiam kabelek do memsa
Rademenez_ - Nie Sty 18, 2015 15:54
Witam. Po zmianach w programie, instaluje się program i rozpoznaje CP2102 i FTDI. A jest szansa na bezprzewodowe działanie ? Np ELM327 bluetooth , czy bluetooth rx tx 5V. Program domyślnie szuka USB, czy obsługa Bluetoota byłaby możliwa? W 620ti po lifcie gniazdo diagnostyczne jest nad stopami kierowcy. Niestety ELM 327 v1.4a na FT232RL nie komunikuje się z ECU.
PS. 'Kozik' Sprawdź na czym masz gazowy kabelek, to taki sam standard.
MEMS_Diag - Nie Sty 18, 2015 23:17
Aktualnie tylko polaczenie USB jest zaimplementowane. Teoretycznie powinno byc mozliwe rozszerzenie aplikacji tak aby wykorzystac moduly bluetooth ale tylko dla MEMS 1.6, dla MEMS'a 1.9 wymagany bylby dodatkowy hardware. Natomiast z 1.6/1.9 napewno NIE zadziala fejs ELM327 (powinien dzialac z rocznikami >2001r, czyli MEMS3 i typowa aplikacja OBD2).
Ewentualnie nalezaloby troche przerobic typowo chinski klon (w srodku zazwyczaj jest sam ELM327 + Modul BT MH-05). Ale to zalezy od dostepnego wolnego czasu, aktualnie lepiej skupic sie na stabilnosci aktualnej wersji, w przyszlosci mozna sprobowac cos z BT.
Co do 620Ti, to niestety nie mialem stycznosci z tymi ciekawymi silnikami, wedlug informacji w sieci mozna wywnioskowac ze starsze wersje to MEMS 1.6 (MCK101600) z wtyczka 3-pinowa zaraz kolo samego ECU, wiec zakladajac ze protokol jest identyczny z wolnossacym MEMS 1.6 to powinien zadzialac ten kabel:
http://1.bp.blogspot.com/...sbttl_cable.png
Nowsze (po 1996r ?) maja juz MEMS'a 1.9 (MKC104072), wiec wtyczka to typowa 16-pin OBD2 pewnie zlokalizowana gdzies w kabinie, wiec jest szansa ze zadziala K-line interface (koniecznie wersja z chipem FTDI)
http://3.bp.blogspot.com/...agkkl_cable.png
Tak jak pisalem wczesniej, jak dotychczas sprawdzilem tylko z Freelanderem 1.8 oraz poldkiem 1.4.
Czy komus udalo juz sie podlaczyc z jakims innym K-Series ?
Markzo - Pon Sty 19, 2015 05:48
czekam na kabel OTG i ten usb z 4 pinami, będę próbował odpalić memsa turbo z 3 pinowym złączem przy silniku
Kozik - Pon Sty 19, 2015 13:46
Rademenez_ napisał/a: | PS. 'Kozik' Sprawdź na czym masz gazowy kabelek, to taki sam standard. |
mam kabelek gazowy ale ma przejściówkę z usb na com i z niej dopiero com na LPG-tech Stag landi itd
[ Dodano: Pon Sty 19, 2015 13:46 ]
MEMS_Diag, a można bezpośrednio z tej przejściówki usb->com rs232 wydobyć piny do podłączenia przejściówki?
Markzo - Pon Sty 19, 2015 16:12
Kabel OTG już mam - na Samsungu Galaxy S3 działa na nim myszka, pendrive itp. Także czekam tylko na ten kabelek do wtyki do memsa i będę próbował odpalić diagnostykę
flapjck1 - Pon Sty 19, 2015 16:15
kumpel bedzie jeszcze sprawdzal czy w mini 1,3spi z memsem 1,,6 pojdzie
MEMS_Diag - Wto Sty 20, 2015 17:05
>[ Dodano: Pon Sty 19, 2015 13:46 ]
>MEMS_Diag, a można bezpośrednio z tej przejściówki usb->com rs232 wydobyć piny do >podłączenia przejściówki?
Zalezy od konstrukcji, w teorii tak. Konwertey USB -> RS232 (nie TTL) zazwyczaj skadaja sie z chipa USB (ftdi/pl2303/cp2101) oraz drivera RS232 (MAX232). Wiec powinno wystarczyc podpiac sie na WEJSCIE MAX232. Ale to tez zalezy od schematu plytki, czasami daja tam jakies diody itp.
Dodatkowo wcale nie musi byc latwo sie wlutowac w odpowiednie pin'y jesli to SMD.
Szczerze, to szkoda zachodu, na allegro kabel to <10 pln
Markzo - Wto Sty 20, 2015 22:48
Spróbowałem się podpiąć pod Rovera 211 z 1998r. Złącze diagnostyczne przy nogach kierowcy. Niestety przy użyciu kabla KKL wyskakuje w programie błąd: -ERR, USB device not found. Co to znaczy? Mój tel nie ogarnia, czy kabel skiszony? Bo tym kablem z lapka nie połączyłem się jeszcze z żadnym autem (miałem lipny program, ale na nim chińskiego elma odpaliłem).
MEMS_Diag - Wto Sty 20, 2015 23:42
Blad "-ERR, USB device not found" oznacza ze nie wykryto zadnego kompatybilnego urzadzenia USB, czyli albo wogole pustka na USB albo ten konkretny chipset usb/ttl nie jest obslugiwany.
Jaki to kabel KKL ? Jak go widzi Windows lub Linuks ? Wyglada na to ze nie jest to FTDI/PL2303/CP2101. Sporo najtanszych KKL kabli teraz wykorzystuja CH340 - ten nie jest jeszcze obslugiwany.
Sprobuj odczytac w Win/Linux jaki jest ProductID oraz VendorId dla tego USB.
Markzo - Sro Sty 21, 2015 05:45
MEMS_Diag napisał/a: | Sporo najtanszych KKL kabli teraz wykorzystuja CH340 - ten nie jest jeszcze obslugiwany. |
trafiłeś w "10" - kabel miał być ftdi a jest CH340... czekam na kabelki do turbo i może tam się uda
kezmanq - Sro Sty 21, 2015 13:19
gdzie jest ta biała wtyczka ? bo niegdzie nie potrafie tego znaleźć
Markzo - Sro Sty 21, 2015 16:15
kezmanq napisał/a: | gdzie jest ta biała wtyczka ? bo niegdzie nie potrafie tego znaleźć |
jeśli masz starszego memsa to koło ECU na kablu wisi, jak nowszego (1,9) to szukaj jej przy nogach kierowcy po prawej stronie.
kezmanq - Sro Sty 21, 2015 16:47
mam MKC 104031 czyli musze mieć kabel OBD tak ?
MEMS_Diag - Sro Sty 21, 2015 19:47
Tak, MKC 104031 to MEMS 1.9.
Potrzebny jest tzw. kabel OBD (16-pin) ale musi byc z chipem FTDI. Napewno nie zadziala z CH340.
kezmanq - Sro Sty 21, 2015 19:54
super mam 2 takie kable w domu więc będę próbował niedługo
Markzo - Czw Sty 22, 2015 17:53
No to tak.... działa wielki szacun! bez żadnego stękania połączył się program z ECU silnika (2,0 Turbo), wszystkie parametry live działały, rysowanie wykresów też. Zastanawiają mnie kody błędów, miałem w nich wszędzie status OK. Czy jak pojawia się kod błędu, to pojawia się jego nazwa, czy pisze, że któryś bit jest BAD czy coś? Generalnie czekam na jakąś rozbudowę apki
Rademenez_ - Czw Sty 22, 2015 20:14
Na 620Ti po lifcie działa. Część błędów jest opisana z 1 bajta. Miałem błąd czujnika temp płynu i powietrza. W 2 bajcie 2 bit i nieznany błąd.
MEMS_Diag - Czw Sty 22, 2015 23:49
Ok, czyli 2.0 Turbo zarowno M1.6 jak i M1.9 dzialaja. A jakie wartosci pokazywal MAP ? Jakie maksymalne cisnienie/doladowanie ? Przy niepracujacym silniku (tylko wlaczony zaplon) przy maksymalnym otwarciu przepustnicy powinno byc okolo 98-100 kPa.
Korekcja dawki paliwa (Fuel Trim / Lambda corr) oscylowal w okolicach 100 ?
Co do bledow to jak dotychczas opisane sa tylko cztery: czujnik temp. chlodziwa, czujnik temp. dolotu, czujnik przepustnicy, pompa paliwa. Reszta to zagadka, jesli jest "State: OK" to znaczy ze blad nie jest aktywny. Jesli przy ktoryms z bitow pojawia sie "unknown" to cos jest (lub bylo) "nie chalo" z ktoryms z czujnikow lub parametrow pracy (sygnal lambda itp)
Jakie kable stosowaliscie ? Na konwerterze PL2303, FTDI ? Jaki telefon (wersja androida) ?
Markzo - Pią Sty 23, 2015 05:47
MEMS_Diag napisał/a: | A jakie wartosci pokazywal MAP ? Jakie maksymalne cisnienie/doladowanie ? Przy niepracujacym silniku (tylko wlaczony zaplon) przy maksymalnym otwarciu przepustnicy powinno byc okolo 98-100 kPa. |
coś koło tego, ale dziś podepnę go jeszcze raz i sprawdzę dokładnie - jakiś filmik albo screeny wrzucę
MEMS_Diag napisał/a: | Korekcja dawki paliwa (Fuel Trim / Lambda corr) oscylowal w okolicach 100 ? |
tam mi coś świta...
MEMS_Diag napisał/a: | Co do bledow to jak dotychczas opisane sa tylko cztery: czujnik temp. chlodziwa, czujnik temp. dolotu, czujnik przepustnicy, pompa paliwa. Reszta to zagadka, jesli jest "State: OK" to znaczy ze blad nie jest aktywny. Jesli przy ktoryms z bitow pojawia sie "unknown" to cos jest (lub bylo) "nie chalo" z ktoryms z czujnikow lub parametrow pracy (sygnal lambda itp) |
miałem w sumie z 16 pozycji chyba, w 2 grupach po 8 bitów (tak mi się wydaje). Przy każdym było State: OK. Moge popróbować odpinać czujki i namierzyć co się zmieni, wtedy można by wprowadzić opis błedów w j. angielskim/polskim.
MEMS_Diag napisał/a: | Jakie kable stosowaliscie ? |
kabel do 3 pinowego złącza memsa taki jak polecałeś:
http://allegro.pl/konwert...4913503010.html
MEMS_Diag napisał/a: | Jaki telefon (wersja androida) ? |
Samsung Galaxy S3 (GT-I9300), android wersja 4.3
Czy jest szansa dostać apkę żeby pobrać ją na dysk? jakby w razie W zniknęła z googla nie chciałbym stracić tak cennej rzeczy planujesz to jakoś rozbudować? może potrzebujesz manuala do memsa? bo mam jakiś, całkiem spory
BigBoyPL - Pią Sty 23, 2015 18:21
Markzo, Markzo backup można zrobić np. w Astro File Manager. Chyba nie zamierzasz piracić wersji premium ?
Uszanujmy chociaż na tym forum pracę użytkownika który wykonał tą apkę od zera.
MEMS_Diag, co się stanie jeśli podłączymy taką przejściówką do mems3 albo nawet do zupełnie innego sterownika w samochodzie innej marki ?
Rademenez_ - Pią Sty 23, 2015 19:45
Witam. Mems 1.9 . Podłączony kabelkiem Vag KKL na ft232 , ze znanego portalu aukcyjnego.
Z tego co udało mi się zauważyć w wersji demo , to napięcie czujnika przepustnicy działa. Odczyt napięcia lambdy działa. Wygląda , jakby działało wszystko. Niestety błędy nie mają opisów.
U mnie w 1 bajcie , bit 2 ERROR_PRESENT unknown error.
W 2 bajcie bit 5 ERROR -\\-
Znalazłem opis komunikacji i adresowania od Memsa 1.6 SPI, ale tam też tylko 4 bity są opisane.
Kasowanie błędów też działa. Ale po skasowaniu te dwa pojawiły się ponownie.
Co do innych parametrów - korekt po lambdzie itp. To na wykresie coś tam się zmienia, ale aplikacja "zbiera " dane przez 3-5min, więc nie bardzo jest czas się naoglądać.
Urządzenie to Manta MID 709 z 4.1
MEMS_Diag - Pią Sty 23, 2015 23:58
Cytat: | coś koło tego, ale dziś podepnę go jeszcze raz i sprawdzę dokładnie - jakiś filmik albo screeny wrzucę |
Ciekawe w sumie jakie wartosci doladowania mozna uzyskac w typowym 2.0 T, oraz ogolnie jaka jest charakterystyka przebiegu vs obroty.
Cytat: | tam mi coś świta... |
korekcja lambdy to wazny parametr mowiacy o stanie systemu dozowania paliwa, zakres to -+ 20%. Pozwala na wykrycie lewego powietrza, cieknacych wtryskow, slabej pompy paliwa itp.
Cytat: | miałem w sumie z 16 pozycji chyba, w 2 grupach po 8 bitów (tak mi się wydaje). Przy każdym było State: OK. Moge popróbować odpinać czujki i namierzyć co się zmieni, |
Ogolnie MEMS nie interpretuje zbyt wielu bledow, podobno poza tymi opisanymi sa jeszcze tylko: napiecie akumulatora zbyt niskie, grzalka sondy lambda (aczkolwiek u mnie nie ma roznicy), oraz blad czujnika MAP. Choc niewykluczone ze sa tez jakies specyficzne do silnika turbo. Ale to wiedza chyba tylko zlomiarze patrolujacy pozostalosci fabryki w Longbridge
Cytat: | kabel do 3 pinowego złącza memsa taki jak polecałeś: |
Z kablami to wogole sa ostatnio cyrki, juz nie tylko podrabiaja kable ale i same uklady scalone, glownie Pl2303HX ale tez FTDI. Producenci wypuszczaja nowe sterowniki ktore potrafia zblokowac chip'a (kasuja VendorID i productID USB)
Cytat: | Czy jest szansa dostać apkę żeby pobrać ją na dysk? jakby w razie W zniknęła z googla nie chciałbym stracić |
Heh, nie zniknie Podobno w goole play mozna zaimplementowac aplha/beta testing, musze to sprawdzic.
Co do nowych funkcjonalnosci to nie mam za bardzo pomyslow na jakies wodotryski, bardziej mysle o dopracowaniu szczegolow, ewentualnie dodanie obslugi innych kabli (np ch340).
[ Dodano: Pią Sty 23, 2015 23:53 ]
Cytat: | Niestety błędy nie mają opisów.
U mnie w 1 bajcie , bit 2 ERROR_PRESENT unknown error.
W 2 bajcie bit 5 ERROR -\\- |
Niektore sterowniki maja zakodowane czujniki ktorych fizycznie nie ma w aucie, najprawdopodobniej jeden z tych bledow to tzw "Ambient temperature sensor" czesto wykorzystywany jako czujnik temperatury w komorze silnika (w MGF ? )
Jakie to auto ?
[ Dodano: Pią Sty 23, 2015 23:58 ]
Cytat: | MEMS_Diag, co się stanie jeśli podłączymy taką przejściówką do mems3 albo nawet do zupełnie innego sterownika w samochodzie innej marki |
Ta 16-Pinowa OBD ? Nie powinno sie nic stac.
Elektrycznie jest to K-Line 12V, ale logicznie to zupelnie inna historia. MEMS 3 to juz pelne OBD2.
Markzo - Sob Sty 24, 2015 00:12
MEMS_Diag napisał/a: | Ciekawe w sumie jakie wartosci doladowania mozna uzyskac w typowym 2.0 T, oraz ogolnie jaka jest charakterystyka przebiegu vs obroty. |
mam zegar doładowania, ale jak dorobie sobie wtyczkę żeby mi nic się nie zwarło itp to spróbuję w czasie jazdy potestować
MEMS_Diag napisał/a: | Ogolnie MEMS nie interpretuje zbyt wielu bledow, podobno poza tymi opisanymi sa jeszcze tylko: napiecie akumulatora zbyt niskie, grzalka sondy lambda (aczkolwiek u mnie nie ma roznicy), oraz blad czujnika MAP. Choc niewykluczone ze sa tez jakies specyficzne do silnika turbo. Ale to wiedza chyba tylko zlomiarze patrolujacy pozostalosci fabryki w Longbridge |
a jakby podebrać bibliotekę kodów błędów np: z euroscan visa? na youtubie jest film jak diagnozują rovera 214Si, może by coś dało się wykorzystać?
MEMS_Diag napisał/a: | Heh, nie zniknie Podobno w goole play mozna zaimplementowac aplha/beta testing, musze to sprawdzic.
Co do nowych funkcjonalnosci to nie mam za bardzo pomyslow na jakies wodotryski, bardziej mysle o dopracowaniu szczegolow, ewentualnie dodanie obslugi innych kabli (np ch340). |
no to git a dałoby radę tym złączem np: wgrać/pobrać albo odczytać mapę paliwa/zapłonu?
BigBoyPL - Sob Sty 24, 2015 12:38
MEMS_Diag napisał/a: |
Niektore sterowniki maja zakodowane czujniki ktorych fizycznie nie ma w aucie, najprawdopodobniej jeden z tych bledow to tzw "Ambient temperature sensor" czesto wykorzystywany jako czujnik temperatury w komorze silnika (w MGF ? )
|
Podobna rzecz jest kontynuowana później w mems3, mianowicie tylko MG TF VVC ma czujnik temperatury oleju ale przy podpięciu do T4 np. ZR VVC będzie błąd tego czujnika który należy zignorować.
Rademenez_ - Sob Sty 24, 2015 16:45
Witam. Korekty po lambdzie działają. Map pokazuje jak czujnik ciśnienia absolutnego. Od 30 , do 130 - tyle zauważyłem gdy wstaje turbina. Samochód jak w opisie - R620Ti 1997r. Co do błędów to nie wiem. Jeśli są, to coś znaczą. Zobaczymy jak będzie u innych z tym sterownikiem. Na koniec , co oznacza zmieniająca wartość zakładka IdleError ?
Markzo - Sob Sty 24, 2015 16:49
wrzucam screeny diagnostyki u mnie może spróbujemy ten opis błędów ogarnąć? żeby się wyświetlały nazyw: np inlet temp sensor, fuel temp sensor itp. Do tego 2gie pytanie - to czyta wszystkie błędy, które wyrzuca sterownik? bo w 2,0T jest no czujnik stuku, dobrze by było jakby i jego czytała apka. Albo pokusić się o odczyt z niego..
MEMS_Diag - Nie Sty 25, 2015 12:28
Cytat: | co oznacza zmieniająca wartość zakładka IdleError ? |
"IdleError" to roznica pomiedzy aktualna predkoscia obrotowa a wartoscia zadana przez ECU, czyli innymi slowy jak dobrze system sobie radzi z kontrola biegu jalowego (wartosc ta ma sens tylko na jalowym). Jesli przekracza 50-100 to cos jest nie tak z silnikiem (ukladem dolotu itp).
Cytat: | Do tego 2gie pytanie - to czyta wszystkie błędy, które wyrzuca sterownik? bo w 2,0T jest no czujnik stuku, dobrze by było jakby i jego czytała apka. Albo pokusić się o odczyt z niego.. |
MEMS 1.x raportuje tzw. bajty statusu, gdzie ustawia poszczegolne bity oznaczajace blad, brak jest tzw. "freeze frames". Nieywkluczone ze jeden z nich dotyczy spalania stukowego, ale nie znalazlem dokladniejszych danych, trzeba by porownac z testbookiem itp.
Markzo - Nie Sty 25, 2015 12:49
MEMS_Diag napisał/a: | MEMS 1.x raportuje tzw. bajty statusu, gdzie ustawia poszczegolne bity oznaczajace blad, brak jest tzw. "freeze frames". Nieywkluczone ze jeden z nich dotyczy spalania stukowego, ale nie znalazlem dokladniejszych danych, trzeba by porownac z testbookiem itp. |
moge odpinać każdy czujnik po kolei i sprawdzić co to za błąd, może wtedy byś mógł to opisac?
A co z resztą pytań? zwłaszcza wgrywanie/zgrywanie map paliwa?
MEMS_Diag - Nie Sty 25, 2015 13:16
Cytat: | a jakby podebrać bibliotekę kodów błędów np: z euroscan visa? na youtubie jest film jak diagnozują rovera 214Si, może by coś dało się wykorzystać? |
Z Visa sie definitywnie pozegnalem, te popularne interfejsy dostepne na portalach aukcyjnych losowo sie blokuja (visa potrafi wyslac jakies specjale tokeny i wtedy pojawia sie komunikat o wprowadzenie kodu, trzeba wtedy zaprogramowac PIC'a od nowa). Sprzedawcy o tym oczywiscie dyskretnie milcza.
Sam program (i biblioteki chyba tez) jest calkiem sprytnie napisany, wyglada na to ze wykorzytali znane z czasow DOS'a szyfrowanie programu (samo-modifikowalne-odszyfrowanie podczas wykonywania).
Co do map, to niestety "nie da sie" MEMS 1.x ma pamiec programu i mapy w pamieci read-only (zintegrowana z prockiem, nie jako osobna kosc), wiec zmiana niemozliwa, odczyt pamieci pewnie tez.
Cytat: | moge odpinać każdy czujnik po kolei i sprawdzić co to za błąd, może wtedy byś mógł to opisac? |
Pewnie, jesli zidentyfikujesz bity bledow z konkretnym czujnikiem to uzupelnie apk'e. Choc czujnik spalania stukowego wymagal by pewnie faktycznego wywolania zjawiska detonacji.
Markzo - Nie Sty 25, 2015 14:04
MEMS_Diag napisał/a: | Sam program (i biblioteki chyba tez) jest calkiem sprytnie napisany, wyglada na to ze wykorzytali znane z czasow DOS'a szyfrowanie programu (samo-modifikowalne-odszyfrowanie podczas wykonywania). |
szkoda
MEMS_Diag napisał/a: | Co do map, to niestety "nie da sie" MEMS 1.x ma pamiec programu i mapy w pamieci read-only (zintegrowana z prockiem, nie jako osobna kosc), wiec zmiana niemozliwa, odczyt pamieci pewnie tez. |
szkoda x2
MEMS_Diag napisał/a: | Pewnie, jesli zidentyfikujesz bity bledow z konkretnym czujnikiem to uzupelnie apk'e. Choc czujnik spalania stukowego wymagal by pewnie faktycznego wywolania zjawiska detonacji. |
oki, poodpinam co bede mogl i zdam relacje
kezmanq - Pon Sty 26, 2015 16:54
A więc sprawdzone na dwóch kablach FTDi (KKL i ELM) i na obydwóch wyskakuje błąd:
ERR,Cold Start no response from ECU
Sony Xperia Z1 Compact Android 4.4.4
Markzo - Pon Sty 26, 2015 16:57
wybrałeś odpowiedni protokół? łączy się w ogole z kablem?
kezmanq - Pon Sty 26, 2015 17:52
protokół MEMS 19 a kabel łączy się z tel
MEMS_Diag - Pon Sty 26, 2015 21:32
Hmm, MKC 104031 to napewno MEMS 1.9, dziwne ze nie laczy sie.
Jaki to dokladnie kabel, napewno FTDI ? Czy moglbys podac ID USB (Vendor:Product z menadzera uzadzen w windzie, lub komenda lsusb z linuksa).
Jak bedziesz mial chwile aby sprobowac ponownie to zaznacz w "Preferences" opcje "Protocol trace", nastepnie kilkukrotnie sprobuj polaczyc (za kazdym razem wylaczajac zaplon). W katalogu .../storage./MEMSdiag utworzy sie plik MEMS_trace.txt.....data.log (dokladna lokalizacja zalezy od telefonu)
Podeslij na memsdiag(at)gmail.com
[ Dodano: Pon Sty 26, 2015 21:32 ]
Aha, zapomnialem dodac ze kabel ELM napewno nie jest kompatybilny, probuj tylko z ftdi.
kezmanq - Pon Sty 26, 2015 22:54
jutro wszystko spróbuję posprawdzać i dam znać
Kod: | USB\VID_0403&PID_6001&REV_0600 |
o to chodzi ?
pod linuxem:
Kod: | Bus 001 Device 016: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC
Bus 001 Device 017: ID 0403:6001 Future Technology Devices International, Ltd FT232 USB-Serial (UART) IC
|
Film (raz niby zadziałało bez zapłonu ale potem lipa znowu):
Kod: | http://1drv.ms/1D2mjGM
http://1drv.ms/1D2mBh9 |
wyslałem na mejla logi
MEMS_Diag - Czw Sty 29, 2015 10:54
Ok, problem sie wyjasnil. Generalnie chodzi o brakujacy pin "5" we wtyczce J1962 (OBD) ktory to powinien dostarczac "signal ground". W niektorych (pewnie wielu) roverach/mgf z MEMS'em 1.9 masa jest tylko na pinie 4. Nie ma problemu gdy kabel FTDI wewnetrznie ma zwarte piny 4 i 5. Jednak gdy dany kabel polega tylko na pinie 5 to konieczna jest modyfikacja polegajaca na zwarciu 4 i 5, lub zamianie polaczen.
Fotki i opis uaktualniony na:
http://memsdiag.blogspot.ch/
Kozik - Czw Sty 29, 2015 14:11
adapter otg na LG Swift G nie działa więc nie ma sensu kupować ftdi.
kezmanq - Czw Sty 29, 2015 16:57
używałeś jakiegoś markowego otg czy jakieś chńskie badziewie ?
Kozik - Czw Sty 29, 2015 17:03
kezmanq napisał/a: | używałeś jakiegoś markowego otg czy jakieś chńskie badziewie ? |
tutaj nie jest wina kabla tylko telefonu który nie wspiera otg wiedziałem o tym ale liczyłem, że na najnowszym sofcie zadziała ale jednak nie
greg-si - Czw Sty 29, 2015 17:09
Ja mam chińskie OTG i myszka, pendrive działają na tanim tablecie.
Zaraz idę spróbuję to podłączyć pod swojego memsa 1.6.
No i sprawa wygląda tak że tablet nie widzi kabla. Myszka, pen działają.
Gdy podpinam kabel to nic, żadnej reakcji. Kabel mam dokładnie taki:
http://allegro.pl/konwert...4913503010.html
Jak wpinam kabel we wtyczkę do memsa 1.6 to też nic nie widać po włączeniu zapłonu.
Jakieś rady?
MEMS_Diag - Czw Sty 29, 2015 23:15
Kabel powinien byc widoczy nawet bez podlaczania do auta.
Sprobuj wlaczyc w "Preferences" opcje "Protocol trace", nastepnie kilkukrotnie zainicjuj polaczenie. W katalogu .../storage./MEMSdiag utworzy sie plik MEMS_trace.txt.....data.log (dokladna lokalizacja zalezy od telefonu/tabletu). Podeslij plik na memsdiag (a t) gmail.com, byc moze tablet inaczej indeksuje urzadzenia usb.
Windows/Linux wykrywa kabel jako pl2303 ?
greg-si - Pią Sty 30, 2015 16:23
Na windows kabel wykryty ale nie jako pl2303, sprawdzałem na dwóch kompach i dwóch kablach, logi wysłałem.
Czekam na jakąś pomoc bo fajnie by było odpalić to ustrojstwo
maniu48 - Nie Lut 15, 2015 16:13
Na dniach zakupie kabelki i zobaczymy jak działa z mems 1.9
greg-si - Nie Lut 15, 2015 16:23
Kupiłem full wersję i teraz mam jedno pytanie bo być może nie umiem czegoś zrobić
Otóż plik który zrzuca dane do pliku .log
Wszystkie dane są po przecinku przez co po otwarciu w excelu są w jednej linii.
Zmieniam przecinek na tabulator w notatniku no i mam wszystko w kolumnach ale...
Np. TPS, czy też napięcie na aku podawane jest też z przecinkiem. Trzeba wszystko korygować ręcznie.
Da się to inaczej przerobić czy za każdym razem trzeba się męczyć?
Co do identyfikacji błędów.
W pierwszej sekcji Bit 4 i 5 wyrzuca błąd gdy odpinam czujnik na listwie wtryskowej (temperatury paliwa). MEMS 1.6, silnik 2.0T.
Sugeruję by kilka osób sprawdziło u siebie czy odpinając ten czujnik też pojawia się taki błąd.
kezmanq - Nie Lut 15, 2015 16:33
uruchom pusty arkusz excella i (nie pamiętam dokładnie bo nie mam w pracy excella) wczytaj dane z pliku .txt, program poprosi o wybranie separatora itd. możesz dać spacje i dowolmy znak - dobierz tak aby dobrze Ci wyświeltało wyniki
greg-si - Nie Lut 15, 2015 17:29
kezmanq, ale skoro przecinek jest między wartościami oraz w samych wartościach to zostanie i tak odczytany jako przecinek.
Tak właśnie też się dzieje gdy do excela wrzucam ten plik .log.
kezmanq - Nie Lut 15, 2015 18:47
Da się to zrobić. Podeślij mi ten pliczek ja za godzinę w domu to zobaczę
greg-si - Nie Lut 15, 2015 19:24
Skopiuj sobie do notatnika. Przecinek to przecinek jak widać. Excel odczytuje go jednakowo między danymi parametrami a cyframi (np. battery volt 11,50)
Cytat: | Time,RPM,IdleError,IdlePos,IdleSwitch,Coolant T,MAP,IgnAdv,Inlet T,ThrottleVolt,BatVolt,CoilTime,ClosedLoop,LambdaVolt,LambdaCorr,IdleBasePos,Aircon,F1,F2,FByte1,Fbyte2,rpm_raw
[13:31:51:595],0,512,135,0,-3,101,6,5,1,0,94,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:31:52:407],0,512,135,0,-3,101,6,5,1,0,94,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:31:53:192],0,512,135,0,-3,101,6,5,1,0,94,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:31:54:002],0,512,135,0,-3,101,6,5,1,0,94,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:31:54:801],0,512,135,0,-3,101,6,5,1,0,94,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:31:55:599],0,512,135,0,-3,101,6,5,1,0,94,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:31:56:412],0,512,135,0,-3,101,6,5,1,2,78,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:31:57:211],0,512,71,0,-3,101,6,5,1,3,80,11,50,3486,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:31:58:010],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,4,20,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:31:58:810],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,4,16,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:31:59:628],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,4,16,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:00:420],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,4,16,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:01:221],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,4,16,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:02:019],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,3,10,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:02:821],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:03:609],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:04:434],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:05:232],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:06:042],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:06:845],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:07:640],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:08:465],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:09:252],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:10:064],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:10:859],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:11:661],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:12:484],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:13:277],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:14:004],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:14:790],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:15:617],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:16:422],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:17:217],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:18:023],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:18:831],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:19:623],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:20:425],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:21:221],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:22:021],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:22:824],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:23:618],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:24:415],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:25:219],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:26:018],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:26:822],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:27:623],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:28:431],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:29:224],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:30:019],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:30:825],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:31:621],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:32:422],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:33:234],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:34:023],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:34:821],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:35:625],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:36:423],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:37:242],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:38:030],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:38:826],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:39:631],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:40:440],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535
[13:32:41:250],0,512,42,0,-3,101,6,5,1,0,68,11,50,3436,0,435,100,255,0,42,135,0,0,65535 |
Markzo - Pon Lut 16, 2015 05:53
Przekopując moje papiery do MEMSa trafiłem na listę kodów błędów, jakie generuje MEMS. Dotyczy to na bank memsów: 1,2; 1,3. Może to też dotyczyć memsa 1,6 (tak pisze w papierach) ale jego pinout jest deczko inny od tego zawartego w dokumentacji. Przekopując angielskie fora widziałem, że memsa 1,6 zwracał kod usterki: temperatruy paliwa, temperatury cieczy i chyba czujnika położenia wałka. Spróbuje ten temat odkopać, bo były tam chyba podaje częściowo kody usterek
Code Fault
1 CTS circuit fault
2 ATS circuit fault
10 Fuel pump circuit fault
16 TPS circuit fault
17 TPS supply voltage fault
19 Oxygen sensor heater circuit fault (cat models only)
I z dokumentacji:
1) Rover MEMS requires a dedicated FCR to access fault codes and Datastream, actuate components and make service adjustments. Flash codes are not avai"lablefor output from this system.
2) MEMS does not provide too many codes, since a programmed test procedure (when using a Rover dedicated tester) will check the sensor and actuator circuits and report on all faults found.
MEMS_Diag - Sob Lut 21, 2015 22:59
Potwierdzam problem z przecinkiem. Jest spowodowany polskimi ustawieniami regionalnymi, gdzie jak wiadomo separatorem wartosci dziesietnych jest przecinek a nie kropka jak w w local'e english/us.
W chwili wolnej to poprawie, dla testu sprobuj przestawic w androidzie ustawienia na angielskie. (settings->controls->language and input)
W sprawie bledow bit'ow 4 i 5 (liczac od zera). Czyli po odpieciu tego czujnika ustawiane sa obydwa ? Teoretycznie za czujnik temperatury "ambient" (bo pewnie ten wykorzystali do pomiaru temp. paliwa) odpowiada tylko bit 4.
greg-si - Pon Lut 23, 2015 07:40
MEMS_Diag napisał/a: | W sprawie bledow bit'ow 4 i 5 (liczac od zera). Czyli po odpieciu tego czujnika ustawiane sa obydwa |
Dokładnie tak.
Jednak najlepiej jakby ktoś jeszcze to sprawdził.
Wczoraj połączyłem się z R600 na MEMS 1.6 (niech slax napisze numer kompa). Obaj mamy ten sam problem. Po skasowani błędów na nieuruchomionym silniku brak błędów. Gdy silnik zaczyna pracować pojawia się błąd na bicie 6 pierwszej sekcji. Może ktoś może się pobawić i sprawdzić za co odpowiada ten bit odpinając czujniki?
Ja w swojej 800`ce mam kompa o numerze MKC10117.
AndrewS - Pon Lut 23, 2015 21:19
greg-si napisał/a: | Może ktoś może się pobawić i sprawdzić za co odpowiada ten bit odpinając czujniki? |
Może i bym sie pobawił, ale jakoś ten soft nie wspiera mojego telefonu, nie chce działać na Nokii 6310i nie wiecie dlaczego
flapjck1 - Wto Mar 03, 2015 18:27
kumpel sprawdzil w miniaku spi z memsem 1,6 - dziala, na kilku ( rozne chipsety? ) tanich kablach z allegro
rav020 - Nie Mar 29, 2015 17:42
Wow,
Jestem pod głębokim wrażeniem!!!
Pisałem do Ciebie MEMS_Diag na meila bo myślałem, że to ktoś z UK
A tu proszę temat ogarniany na forum roverków.
Już się pogodziłem, że swojego R620Ti nigdy nie odczytam. Co za miłe zaskoczenie, i zrobię to ze swojego smartfona (tzn mam nadzieję)
Zamówiłem kabel USB/TTL. Muszę zakupić jeszcze OTG. Czy mam kupić obojętnie jaki z allegro czy jakiegoś nie polecacie bo nie działa??
Na 100% kupię wersję płatną jak wszystko zadziała - należy się autorowi.
Czy apka już jest dobrze dopracowana i można analizować błędy?
Jeszcze raz wielkie uznanie!!
greg-si - Nie Mar 29, 2015 18:05
Ja po jakimś tam czasie mogę napisać tyle że działa bardzo niestabilnie.
Po ok 5 min. rozłącza się, nie można się połączyć.
Dopiero ponowne uruchomienie apki daje możliwość odczytywania ale znowu tylko na jakiś czas.
rav020 - Nie Mar 29, 2015 19:20
OK, ważne, że w ogóle można błędy odczytać.
A jak z tym kablem OTG? mogę śmiało kupić pierwszy lepszy?
MEMS_Diag - Pon Mar 30, 2015 16:10
>Ja po jakimś tam czasie mogę napisać tyle że działa bardzo niestabilnie.
>Po ok 5 min. rozłącza się, nie można się połączyć.
>Dopiero ponowne uruchomienie apki daje możliwość odczytywania ale znowu tylko na jakiś czas.
Mozesz podac wiecej szczegolow ?
Zrywa polaczenie, czy aplikacja "znika" ?
Ktorej wersji aplikacji uzywasz ? "Lite" czy pelnej (platnej) ? W darmowej aplikacja konczy dzialanie samoistnie
greg-si - Pon Mar 30, 2015 18:38
Apka działa ale wszystkie parametry się nie zmieniają, oś czasu nie biegnie w wykresach.
Gdy wezmę na pierwszą zakładkę widać że upłynęło 5s, brak połączenia. Próbując nawiązać nowe pokazuje bardzo różnie, a to kabel coś zły a to nic nie pokaże.
Gdy wyjdę z aplikacji i wejdę jeszcze raz wszystko działa.
Wersja oczywiście płatna.
MEMS_Diag - Wto Mar 31, 2015 09:54
Hmm, wlasnie probowalem z MEMS 1.9, ponad godzine live data bez problemow.
Zawsze zrywa dokladnie po 5 min ?
Czy jest jakas roznica jak zmienisz czestotliwosc odpytywania (preferences -> Sampling interval) ?
Przy okazji, sprobuj moze wlaczyc generowanie trace'a na ostanie 30 sekund dzialania.
Pozdr.
greg-si - Wto Mar 31, 2015 16:21
Nie ma zasady, czasem jest to 5min czasami mniej. Nie siedzę ze stoperem i nie mierzę po ilu sekundach zrywa połączenie.
Akcja dotyczy 1.6 tak w razie wątpliwości.
Jaką częstotliwość sugerujesz ustawić?
Markzo - Wto Mar 31, 2015 18:35
a to nie kwestia urządzenia?
MEMS_Diag - Sro Kwi 01, 2015 13:36
Sprobuj, podwoic czas pomiedzy probkami, ciekawe czy czas poprawnego funkcjonowania rowniez mniej-wiecej sie zdubluje.
maniu48 - Pią Lut 26, 2016 16:35
Dzialaaaa , zakupiona pełna wersja.
https://www.youtube.com/watch?v=yMG1IqX2JGw
[ Dodano: Pią Lut 26, 2016 16:35 ]
Pojawiają się 2 błędy. Jeden przy boostcut'Cię - 1 sekcja, bit nr 3 oraz drugi po zgaszeniu i odpaleniu auta-2 sekcja, bit 5. Ten drugi po skasowania na pracującym silniku nie pojawią się.
Rademenez_ - Pią Lut 26, 2016 20:43
Witam. Drugi powyżej opisany błąd występuje również u mnie w jednym Ti. ( W drugim Ti wszystko jest "OK"). Jest też drugi w pierwszej sekcji. Jutro mam nadzieję porównać i podmienić czujniki pomiędzy Roverami. Być może autor rozgryzł numery błędów i uaktualni program?
maniu48 - Pią Lut 26, 2016 23:35
A jaki czujnik podmienisz?
tomii620si - Sro Kwi 06, 2016 15:47
Czyli tak..
Kabel do telefonu kupiony..
teraz tak.. Pobieram apke ale brakuje mi ostatniej rzeczy:
ten kabel bedzie dobry??
http://allegro.pl/konwert...5818228720.html
lub taki "usb" : http://allegro.pl/konwert...5734968614.html
Prosze o pilną odpowiedź bo fura mi padła i chce sie wpiąć
Rademenez_ - Sro Kwi 06, 2016 22:21
Witam. Jeśli Ti na kopułkę , to taki kabelek powinien działać . Jeśli polift , z wastespark to inny kabelek, na blogu autora jest opisane.
tomii620si - Czw Kwi 07, 2016 13:34
No moj angielski sredni jest..
Czyli do polifta (na cewce) ma być kabel z vaga.. ten kabel podłaczam do telefonu i moge sie bawić ?
no i cały misterny plan w ....du..
Ani moj LG ani Prestigio nie obsługuje OTG...
MEMS_Diag, nie masz jakiegoś patentu aby to właczyć z komputera ?
Kabel do vaga ma co drugi mój kumpel wiec sobie pożycze od kogos.. tylko żeby MEMS'a odpalić i połączyć.
Markzo - Czw Kwi 07, 2016 14:47
to jest apka na androida, wiec zapomnij o odpaleniu tego z pc
tomii620si - Czw Kwi 07, 2016 16:04
No a ja sie właśnie wziałem za forsowanie temat odpalenia aplikacji z androida na komputerze.. Powoli do przodu i cos wykminie
Rademenez_ - Czw Kwi 07, 2016 16:41
Witam. Nie testowałem tego, ale czytałem , że podłączenie huba USB z zewnętrznym zasilaniem potrafi załatwić problem z nieobslugiwanym otg. (zasilanie to 5V) Można też potestować androida x86. Po wpisaniu w Google otwiera się strona z projektem przeportowanego z arma na x86 Androidem Live. Odpalałem kiedyś kilka dystrybucji na ibm x41 tablet i na motion ls800. Powodzenia.
greg-si - Czw Kwi 07, 2016 19:34
A ja mam problem.
Kupiłem kiedyś apkę, wszystko śmigało. Teraz chciałem ją ponownie ściągnąć i na tym samym urządzeniu nie działa. Doszło coś w aplikacji co potrzebuje GPS, mój tablet go nie posiada.
Czy mogę gdzieś znaleźć starszą apkę gdzie nie jest wymagany GPS?
tomii620si - Pią Kwi 08, 2016 14:10
greg nie wiem czy cos u Ciebie sie z apka nie dzieje..
Ja wczoraj pobierałem i normalnie odpala pomimo, że gps ani nic z nim zwiazanego nie właczałem odpaliła od strzała i nie pytała ani nie prosiła o włączenie
greg-si - Sob Kwi 09, 2016 13:56
tomii620si napisał/a: | greg nie wiem czy cos u Ciebie sie z apka nie dzieje..
Ja wczoraj pobierałem i normalnie odpala pomimo, że gps ani nic z nim zwiazanego nie właczałem odpaliła od strzała i nie pytała ani nie prosiła o włączenie |
Urządzenie na którym odpalasz apkę ma GPS? Odpalasz wersję lajt czy full?
slax - Pon Kwi 11, 2016 15:48
greg-si, Greg ja sprawdzę u siebie, mam stary tablet, kupiony specjalnie do mems diaga i gpsa niema, zobaczymy czy poleci
tomii620si - Sro Kwi 13, 2016 12:56
wersja lajt
Owszem posiadam gps ale moduł jest nie właczony..
jak tylko przypomne sobie haslo do konta google play to pobiore memsa na laptopa i mam nadzieje jeszcze dziś spróbuje odpalić
[ Dodano: Sro Kwi 13, 2016 13:56 ]
Ma ktoś moze APK, Memsa na telefonie ?
Próbuje od 2 dni pobrać APK na komputer i nie moge.. przez wtyczke w google chrom sie nie moge zalogować a strona apps.evozi nie chce mi tego pobrać..
slax - Sro Kwi 13, 2016 15:28
greg-si u mnie mems-diag smiga normalnie mimo braku gps
tomii620si - Sro Kwi 13, 2016 20:44
Mems odpalony na komputerze
Jutro mam nadzieje uda sie podłaczyć auto z pod lapka i zobaczymy czy współpracuje ustrojstwo
greg-si - Czw Kwi 14, 2016 17:21
Lajt i u mnie działa na tablecie. Full wersja już nie.
Kupiłem nowy telefon i śmiga full wersja.
Rademenez_ - Czw Cze 23, 2016 19:55
Witam. Odnalazłem co powoduje błąd 2 w 1 kolumnie i 5 w drugiej. Komunikat błędu pojawia się po odpięciu mapsensora. Muszę podmienić więc mapa. Byś może to to jest winą losowego gaśnięcia silnika.
Markzo - Czw Cze 23, 2016 20:47
Rademenez_ napisał/a: | Witam. Odnalazłem co powoduje błąd 2 w 1 kolumnie i 5 w drugiej. Komunikat błędu pojawia się po odpięciu mapsensora. Muszę podmienić więc mapa. Byś może to to jest winą losowego gaśnięcia silnika. |
może najpierw popraw luty na nóżkach mapa
Rademenez_ - Czw Cze 30, 2016 21:30
Witam. Wymontowałem komputer. Luty i 12k sprawdzone i są ok. Za to wężyk od króćca w obudowie do czujnika motoroli był pełny oleju. Po wyczyszczeniu praca silnika znacznie się poprawiła.
Raptile - Pon Paź 17, 2016 17:03
ktoś gdzieś kupił żeńską wtyczke do memsa 1.6 ? Czy każdy sie na żywca podłącza ?
slax - Pon Paź 17, 2016 17:36
na zywca
greg-si - Pon Paź 17, 2016 20:31
Ja mam wtyczkę.
Remigiusz - Pon Paź 17, 2016 21:05
Pająka zrób
Raptile - Pon Paź 31, 2016 16:48
do autora , mam memsa full wersja wywala mi taki o to komunikat. Dosć losowo zrywa polaczenie raz po 30 s raz jest ok .
Jak klikne connect to "ecu ok coś tam coś tam " i wywala błąd ze nie widzi usb. Reset apki i pomaga. Telefon xiaomi mi2s Android 5.0.2
slax - Nie Lis 06, 2016 23:12
Raptile, U mnie tak samo na sony xperia t3
LilJohn - Czw Lis 10, 2016 08:07
Mógłby ktoś polecić jakiś tani kabel z tych co są teraz na allegro, będący na FTDI?
Te niebieskie są i na FT232 i na CH340 i nie wiem który kupić.
Rademenez_ - Pią Lis 11, 2016 12:06
Witam. Najprościej zadać pytanie sprzedającemu. Jak na FT to kupić.
wronski3 - Pon Wrz 17, 2018 12:28
Witajcie,
Czy komuś udało podłączyć się do Freelandera 1.8 (99) MKC 104392?
Kabelek z allegro VAG KKL FT232RL i niestety brak połączenia.
Zlutowałem pin 4 i 5 ale też niczego to nie zmieniło.
Przyłącze w nogach pasażera wygląda tak:
https://drive.google.com/open?id=1JJYqlK98rw-cJiR38m1uBCb397_NjmdL
A tak okienka programu podczas próby połączenia:
https://drive.google.com/open?id=1B3lrfGgf6ZfsdRQ5G2G0Iml7px3dpXNZ
Uruchomienie opcji "Protocol trace" również niczego nie zmienia
Ktoś ma pomysł co może być nie tak?
Rademenez_ - Sro Wrz 19, 2018 14:23
Witam.
Czy samochód działa ? Czy stacyjka jest włączona podczas podłączania interfejsu ? Czy świeci się dioda w interfejsie ? Czy kupiony jest niebieski , czy czarny interfejs ?
wronski3 - Sob Wrz 22, 2018 18:30
Samochód jest oczywiście sprawny i wszystko działa jak powinno,
Próbowałem połączenia zarówno na wyłączonej jak i włączonej stacyjce.
Dioda w interfejsie nie świeciła się w żadnym momencie.
Interfejs koloru niebieskiego.
slax - Pon Wrz 24, 2018 09:32
wronski3, Jeśli dioda na wtyczce nie świeci, to IMHO nie masz zasilania w gnieździe
wronski3 - Pon Wrz 24, 2018 20:20
Ok to mamy jakiś trop. Pytanie czy to normalne w przypadku Freelandera 1.8 (99)?
Jeśli nie to co powinienem z tym zrobić?
Jest to europejczyk, który służy mi już ładnych parę lat i nic mi nie wiadomo aby coś było w nim modyfikowane.
Gniazdo w moim autku wygląda tak:
https://drive.google.com/file/d/1JJYqlK98rw-cJiR38m1uBCb397_NjmdL/view
Jakiś czas temu mechanikowi udało się połączyć z komputerem silnika przy pomocy komputera Delphi.
Rademenez_ - Sro Wrz 26, 2018 18:07
Dioda, jeśli jest , powinna się świecić. W goglach można wygoglać pinout OBD . Na 16 pinie powinno być +12V . Z miernikiem w dłoni należy sprawdzić czy na 16 jest +12V , a na 4i5 masa. Jeśli jest, to należałoby sprawdzić interfejs na innym Roverze.
KotwicaWeWodzie - Sro Sty 23, 2019 21:10
Serwus.
Trafiłem na ten temat całkiem przypadkowo i zaciekawił mnie bardzo. Pewnie już nikt tu nie zagląda bo te samochody powoli wymierają ale ja mam jeszcze jeżdżącego Roverka 200 z roku 97. Dokładnie to 216Si (RF) 1.6 112koni. W sumie to jeździ i wydaje się że wszystko w nim gra ale on nigdy nie był podpinany nigdzie, dlatego ten temat mnie zaciekawił i z czystej właśnie ciekawości chętnie zakupiłbym tą apkę na androida tylko mam pytanie: przeczytałem temat i co chwile ktoś rzuca innymi symbolami itd. Jakie kable musiałbym kupić żeby to bezproblemowo podpiąć pod telefon ? Liki bardzo mile widziane (przepraszam, nie obraźcie się, pogubiłem się już). Roverek z roku 97 więc wnioskuję że MEMS 1.9. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam.
Markzo - Czw Sty 24, 2019 05:38
Wejdz na bloga o memsdiagu, masz tam pieknie pokazane co potrzebujesz
KotwicaWeWodzie - Czw Sty 24, 2019 07:30
Okej. Przepraszam Markzo za moją ignorancję Poczytałem z rana na świeżo i mi się wyklarowało. Potrzebuję jeszcze potwierdzenia czy to taki kabel : https://allegro.pl/oferta/vag-kkl-ft232rl-obd2-obdii-usb-interfejs-diagnosty-6829265801?fromVariant=5910875567 oraz czy zamiast kabla usb otg wystarczy wtyczka którą miałem w komplecie z telefonem ? Jest napisane że to OTG Adapter więc powinno działać ale wole zapytać https://www.ebay.co.uk/it...r-/391488532868 .
Czy ktoś w ogóle testował te apke z Roverem 200 ? niby nie duże pieniądze za te apke i kabel ale jakby miało nie działać to szkoda Pozdrowienia
dzelo23 - Czw Sty 24, 2019 13:40
U mnie w cabrio z 1998 z silnikiem 1.6 działa wyśmienicie.
KotwicaWeWodzie - Pon Sty 28, 2019 19:13
Ok. Zlokalizowałem wtyczkę. Ewidentnie brakuje w niej 5 pina więc najwyżej połączę 4 i 5 we wtyczce jak przyjdzie mi kabel. ECU to MKC104031, jest na liście więc mam nadzieję że będzie działać. Kabelek znalazłem taki: https://allegro.pl/oferta/vag-kkl-ft232rl-obd2-obdii-usb-interfejs-diagnosty-6829265801
Czy to że zamiast FT 232 ten kabelek ma symbol FT232RL nie stanowi jakiegoś problemu? Z góry dzięki. Pozdrawiam.
[ Dodano: Pon Sty 28, 2019 19:13 ]
Ok. Podpiąłem się. Program działa wzorowo. Mam jednak parę pytań jak interpretować niektóre wartości. Napiszę najpierw co zaobserwowałem a później popytam.
-Z błędów miałem tylko błąd czujnika temperatury chłodziwa. Kiedyś ten czujnik mi padł i go wymieniłem podejrzewam że ecu zapamiętało sobie że ten czujnik był kiedyś walnięty i stąd ten błąd bo obecny czujnik działa. Po skasowaniu błąd nie powrócił. Cała reszta OK
- Coolant: temperatura dobiła do 90 i utrzymywała się w tych granicach, po lekkim butowaniu i zatrzymaniu się w korku poszła max na 93 i za chwile unormowała się na 90 więc w tym parametrze wszystko wygląda ok. Nie sprawdzałem czy pójdzie wyżej jeździłem z pół godziny.
- Inlet: temperatura oscylowała 20-26 stopni. Przy butowaniu max 36, później spadło do wcześniejszych wartości. Nie wiem jaka powinna być poprawna wartość ale chyba im zimniejsze tym lepiej.
- IgnAdv: jak mniemam to kąt wyprzedzenia zapłonu. Przy zgaszonym silniku 4.0 . Po uruchomieniu na biegu jałowym zazwyczaj 8.0 . Przy spokojnej jeździe między 10 a 18. Przy mocniejszym depnięciu 22 - 24. Również tutaj nie orientuje się jakie powinny być poprawne wartości.
- Lambda: lata różnie ale zauważyłem że przy odpuszczonym gazie albo spada do zera albo gdzieś w granice 100-200. przy wciśniętym gazie 650 - 880 i większych wartości tam nie widziałem.
- FuelTrim: cały czas w okolicach 100%, największe odchyłki od 100 jakie zauważyłem to 95% i 105%
To chyba tyle z tych ważniejszych. Szkoda że nie ma możliwości przejrzenia zapisanego loga w formie tabelki
Teraz mam pytania. Na które parametry zwracać uwagę aby można w jakimśtam stopniu określić czy silnik działa dobrze a które można ignorować bo jest tego więcej w tym programie i nie wszystkie rozumiem. Czy są jakieś parametry które powinno się sprawdzać na wyłączonym silniku ? To co najbardziej mnie interesuje to jakie powinny być poprawne wartości dla parametrów: MAP(kPa), IgnAdv, Lambda(mV) oraz TPS, w sumie to dla innych też chętnie bym poznał Testowane na: Rover 200 1.6 97r 16K4F 112KM. To chyba tyle. z góry dziękuję za pomoc.
LilJohn - Pią Lut 08, 2019 07:45
@KotwicaWeWodzie
MAP powinien pokazywać okolice 100kPa na wyłączonym silniku, 100kPa przy pełnym bucie(otwarta przepustnica) i okolice 35kPa na biegu jałowym na nagrzanym silniku.
Inlet temp na zimnym silniku temperatura otoczenia, na nagrzanym zależy jak kolektor się nagrzał
Lambda powinna się zmieniać w zakresie 100-900mV. Fuel trim powinien dążyć do 100%, im większa odchyłka tym gorzej. +-5% jest ok. Przesunięcie kąta zapłonu jeżeli masz sprawny czujnik temperatury to będzie OK. Możesz przyśpieszyć sobie w aplikacji kąt o 4.5 stopnia(wartość 116 o ile dobrze pamiętam), doda trochę mocy.
Czujnik temperatury pokazuje okolice 90 stopni bo masz termostat który otwiera się na 88 stopni, a dodawanie gazu przyśpiesza pompę wody.
KotwicaWeWodzie - Pią Lut 08, 2019 08:25
@LilJohn
Uprzejmie dziękuję za odpowiedź Czyli wygląda na to że wszystko w normie. Co do kąta to bawiłem się już tym, i rezultaty są bardzo odczuwalne (byłem srogo zdziwiony): przy 116 reakcja na gaz praktycznie natychmiastowa - wyraźnie zauważalne lepsze przyspieszanie, szczególnie w dolnym zakresie obrotów i ogólnie samochód daje wrażenie żywszego. Przy wartości 140 ledwo się odpycha przy 3k obr., przyspieszanie sprawia wrażenie jakby ktoś nas holował na elastycznej linie która się rozciąga, reakcja na gaz przymulona strasznie - ogólnie to kibel, jakby połowa koni uciekła. Seryjnie wartość ustawiona była na 128. Pytanko: czy można bez obaw ustawić 116, zostawić tak i jeździć? ustawienie na 116 robi różnicę ale póki co wróciłem na seryjne ustawienie żeby czegoś nie wywaliło
LilJohn - Pią Lut 08, 2019 09:42
Ludzie twierdzą że Rover ustawił bardzo bezpieczne wartości kąta zapłonu, a wartość 116 przyśpiesza go o 4.5 stopnia. Nie jest to duża zmiana. Ja tak jeździłem, pingowania nie było słychać a przyśpieszenie jak na 1.4 było zadowalające. Dla 100% pewności możesz lać benzynę 98
marekp90 - Pią Lut 08, 2019 12:40
KotwicaWeWodzie, kupowałeś ten obdII z allegro?
flapjck1 - Wto Gru 03, 2019 20:38
hej, czy tworca programu sie udziela jeszcze? ma ktos do niego kontakt?
Markzo - Sro Gru 04, 2019 05:36
Pisz na maila ze stronki o memsdiagu, odpisuje
|
|