dzis pogrzebałem troszke dłużej chociaż i tak niewiele zrobiłem.
poskładałem flansze, zamach, sprzęgło (flansze i zamach złożyłem na jakiś czerwony klej K2, nie było tego co polecałeś greg-si, a w sklepie ludek powiedział że bedzie dobry)
a wcześniej troche poczyściłem silnik, bo był taki obrzygany że aż wstyd ..
szału nie ma, miałem malować i w ogóle, ale doszedłem do wniosku że wystarczy go wyczyścić
poniżej fotka flansz dla porównania, lewa 820, prawa 220
strona sprzęgła zrobiona, zabrałem się za zmianę łapy od strony rozrządu, żeby ja zmienić muszę zdjąć pasek i kółka rozrządu, obudowa zasłania śruby łapy..
przy okazji zauważyłem, że osprzęt w tych silnikach też jest inny.., w 820 miałem klime, sprężarka jest na samym dole, nad nią pompy wspomagania i wody i u góry alternator.
w 220 klimy nie było, w miejscu sprężarki są pompy wody/wsp.
przełoże osprzęt z 220, bo po co mi sprężarka jak klimy nie bedzie? tylko zbędny balast..
jaki jest rozmiar klucza od napinacza paska ? tam jest śruba dwunastokątna, muszę kupić nasadkę, to bedzie 13, 14?
jak kupię odpowiedni klucz to jutro może skończę stronę rozrządu i skończę czyścić silnik, zostanie skrzynia i wjeżdżam do garażu 216stką.
EDIT:
temat silnika na razie zakończony. silnik umyty, łapy mniej wiecej przełożone, wiązka porobiona, zostały węże ale to jak silnik bedzie na aucie
łapa silnika od str rozrządu, wewnętrzna strona ma wrzery i była skorodowana, wszystko wyczyszczone i pociągnięte farbą powinno być ok
ku mojemu zdiwieniu silnik w środku bardzo czysty, nie ma syfu, glutów, gdzieniegdzie tylko naloty rdzy. Myślałem że bedzie gorzej, to chyba dobrze świadczy o silniku i traktowaniu przez poprzedniego właściciela
tak wygląda w środku:
Mam tylko wątpliwości co do ustawienia rozrządu.. trochę się pośpieszyłem i przed zdjęciem paska nie ustawiłem znaków na kołach...
wiem że koła rozrządu muszą być mniej wiecej w linii ( ex o in ) ( ex o in ) a koło na wale znaczkiem do góry, tylko że chyba jeden obrót wału to dwa obroty kół rozrządu i nie wiem czy w dobrą stronę wałem pokręciłem ... zobaczymy, silnik przekręciłem kilka razy, nic nie wadzi, mam nadzieję że bedzie ok
ogarne w garażu i rozbieram 216, musze pogonić też trochę gratów bo z kasą krucho...
Starasz się, doooobrze! rozrząd - masz znak na pompie i kołach, znaki na kołach mają byc IDEALNIE równo, ja swój od linijki ustawiałem. Tutaj przy przestawieniu o jeden ząbek silnik będzie chodził i generował seryjną moc ale nie będzie działał idealnie
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
idealnie ? gdzieś tu na forum czytałem że nie da sie idealnie prosto.. u mnie na pewno nie jest idealnie ..
w którą stronę ma się krecic silnik w ogóle ?
jeśli znak na kole wału jest u góry to podobno tłoki są wszystkie na równo. ale jak obróce wałem w odpowiednią stronę to powiedzmy pierwszy tłok powinien się chować czy wysuwać ?
jak ktoś wie to proszę o rade, bo teraz mam dobry dostęp i na spokojnie ustawie tak jak trzeba, a nie potem jak silnik bedzie w aucie..
Markzo napisał/a:
Starasz się, doooobrze!
staram się starać żeby było dobrze
do kolegi Pyros'a to mi jeszcze spooro brakuje ale to dopiero moj pierwszy tak poważny "projekt"
Marrkus,
przepatrzałem ten temat ale głownie tylko obrazki przeglądnąłem, od zawsze niemiecki w szkole... z angielskiego to mało co kojarze
mogłby ktoś powiedziec jak to jest z tym rozrządem ? w którą stone sie kreci silnik? jak znaczki są dobrze ustawione i się przekręci wałem zgodnie z jego pracą to pierwszy tłok idzie w góre czy w dół? mogłby ktoś to sprawdzić ? bylbym bardzo wdzięczny
Pozdrawiam
tu na fotce, ktora pewnie widziałes, widać że napisy nie sa idealnie w lini prostej,
o ile dobrze pamietam, to wal kreci sie tak samo jak w serii K, czyli patrzac na rozrzad jak na zdjeciu wyzej, zgodnie ze wskazówkami zegara, czyli w prawo
jak pisze bzdety, to prosze o ripostę i ewentualnie warna
niestety nie wiem jak zachowuja sie przy tym tloki
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
znaczki poprawiłem troche kredą żeby lepiej było widać na foto
nie wiem czy wału nie dać jeden ząbek w prawo. on ma byc centralnie miedzy kółka w środek czy pionowo do góry ? silnik troche krzywo stoi i nie wiem .. i nie wiem czy nie trzeba obrócić wału o 360o, ale żeby sie upewnić ktoś musi mi podpowiedziec jak zachowują sie tłoki przy obrocie wału
pozdrawiam
koła wygladaja ok, polozenie walu latwo sprawdzisz wkladajac wiertlo, jak podal Ci na fotce Marrkus, poprostu w tym ustawieniu ma wejsc i zablokowac kolo zamachowe
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Witam,
prace powoli się posuwają do przodu.
aktualnie 216 juz stoi w garażu, jutro powinienem skończyć wyciągać silnik
miałem skończyć to dzisiaj ale jak wróciłem z uczelni to nie było prądu i włączyli dopiero pod wieczór..
cały czas myślę o tym rozrządzie..
i według mnie jak znak na wale jest u góry to tłok powiedzmy że pójdzie do góry, jak obróce o 360stopni żeby znak był u góry to tłok też pójdzie tak samo do góry więc dzieki Marrkus, ale to sprawdzenie niewiele da.
czyli jedyny problem może robić tylko czujnik położenia wału, ale koło zamachowe ma chyba identyczne ząbki na całym obwodzie i nie ma zaznaczonego "początku"
więc dla czujnika nie ma to znaczenia.
tłoki chodzą parami, wewnętrzne i zewnętrzne, i na przemian są zapalane świece, ale o tym decyduje rozdzielacz na wałku rozrządu wiec to chyba też bez różnicy czy wał obrócę o 360stopni wzgędem wałków.
to są tylko moje domysły. jak już pisałem wcześniej nie jestem mechanikiem z zawodu tylko raczej z zamiłowania i wiele rzeczy próbuje zrozumieć na "chłopski rozum"
jeśli coś by się nie zgadzało to mnie poprawcie
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Kwi 13, 2013 20:23
Sprawdziłem - pierwszy tłok idzie do góry gdy kręcimy wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara (kręcąc od momentu gdy wyciągnięta jest ta blokada z zdjęcia zamieszczonego w moim poprzednim poście
Ja bym na twoim miejscu się tym tak nie zamartwiał. Trzeba zablokować wał tak jak pokazałem, ustawić koła wałków rozrządu i musi działać. Informacja o nr cylindra ECU ma z czujnika zmontowanego na wałku ssącym
później to znaczy kiedy i czym to się różni ? ja mam silnik z 96 roku a drugi z 94 i kopułki są takie same.
mam takie coś:
ok, Marrkus, sprawdze ten rozrząd na zablokowanym wale, ta dziurka jest od strony przedniej łapy na flanszy sprzęgła ?
ogólnie do tej pory wybebeszyłem komore silnika i środek w dwóch autach, moim i tym turkusowym, przygotowuje się do zmiany wiązki
z tego co zdązylem obadać wiązka silnikowa 216 jest połączona z wiązką od świateł, spryskiwaczy i innych rzeczy i przy kompie rozchodzi się w strone kierowcy...
tak sobie myślę czy całej wiązki z 220ct nie podmienić.. byłoby łatwiej mniej kopania w kablach ale troszkę różni się wyposażeniem, bo ten turbo jest przedliftowy.. i w sumie nie wiem, z tym chyba zejdzie najwiecej czasu..
oprócz tego szukam spawacza z jakimś mobilnym tigiem lub magiem żeby złapać łape od rozrządu. elektrykiem tego nie złape a auto nie ma kół i jest ładnie rozkopane, szkoda roboty zeby go złożyc i pociągnąć do spawacza...
miałem sobie kupić TIG/MMA ale się z kasą nie wyrobiłem..
czy starsze ('94) 220 ct miały sterownik centralnego zamka LUCAS i centralny na pilota? jeśli tak to gdzie znajde centralkę ? w miejscu gdzie jest to w 216 nie ma tej centralki..
Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Kwi 15, 2013 21:31 ]
Marrkus napisał/a:
Sprawdziłem - pierwszy tłok idzie do góry gdy kręcimy wałem zgodnie z ruchem wskazówek zegara (kręcąc od momentu gdy wyciągnięta jest ta blokada z zdjęcia zamieszczonego w moim poprzednim poście
dzięki za sprawdzenie
przerabianie wiązki ciąg dalszy...
niewiele dzis zrobiłem... miałem troche innej roboty poza tym wole sie dwa razy zastanowić niż pociąć kable a później je łączyć..
Podjąłem decyzję że całą wiązka kabinowa z 220ct wędruje do 216. zobaczymy w trakcie podmianki
Pytanie: Co z immo ?
czy w 220CT '94 był centalny z pilota czy tylko na kluczyk?
czy to jest centralka od alarmu ?
to jest przykręcone na ściance za popielniczką, jeśli tak to jest troche inna jak w 216..
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 20:11
mlody975 napisał/a:
później to znaczy kiedy i czym to się różni ?
T seria z półsekwencją nie występowała w R220 (pojawiła się na początku 1996r kiedy to coupe przeszło face lifting i zaczęli montować wyłącznie silniki k-serii)
W silnikach z kopułką na wałku wydechowym jest kopułka właśnie a na ssącym jest jest czujnik identyfikacji cylindra
Sporo na temat wyposarzenia i opcji serii 1 rovera coupe znajdziesz na stronce:
Nie wiem czemu piszesz że twój turbo jest przedliftowy? Twój 216 też.
ponieważ 220ct nie ma grila na masce i poduszki powietrznej tak jak te starsze wersje coupe.
w 216 mam poduche i ten gril na masce, dlatego myslalem ze to jest lifting.
poliftowe coupe miały jeż te okrągłe deski a wszystkie kanciaste deski są przed liftem ?
tuners napisał/a:
Popytaj gdzie wynajmują sprzęt budowlany itp. Tam można wypożyczyć na kilka dni spawarki.
jeździłem, pytałem, szukałem... i nic.. a jeden gość w wypożyczalni powiedział że wątpi w to że w całym śląskim znajde kogoś kto wypożycza TIGa..
no nic. mam dwie opcje, jutro popróbuje, a jak nie wyjdzie to mam trzecią awaryjną, składam koła i kierownice i jade do mechanika..
[ Dodano: Wto Kwi 16, 2013 21:46 ]
Marrkus napisał/a:
Przy okazji jaki masz pilot do centralnego zamka?? na podczerwień?
w 216 mam piloty te takie czarne 3XTA/B czy jakoś tak, te co sie tak głupio programuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum