w podsufitce w lampce? też to mam w 220ct, ale pilota nie dostałem...
trudno jest dorobic taki pilot? / wyciąć immo ?
EDIT:
długo nie pisałem w tym temacie bo miałem troche innych spraw i mało wolnego czasu..
tempo prac bardzo zwolniło ale cały czas jak tylko mam chwilke to siedze w garazu i kombinuje. dzisiaj przymierzylem silnik.
wszystko byłoby ok gdyby nie dosłownie pół centa...
w 220ct na lewej podłużnicy jest takie okrągłe zagłębienie pod skrzynie biegów, w 216 tego nie ma i między podłużnicami nie chce sie silnik zmieścić...
kurcze troche lipa bo znowu trzeba wyciągać silnik i rzeźbić.. nie chciałbym ciąć podłużnicy... może wystarczy ją przyklepać trochę ?
co myślicie? wyciąć kawałek z tym zagłębieniem i przespawać do 216 czy podklepać żeby zrobił się wymagany luz ?
To jakim cudem oryginalnie była tam T-seria pakowana
według mnie ścianka grodziowa i cała buda była taka sama, ale podłużnice są inne. nie wszystkie otwory pasują. w d-serii łapy do podłużnic były zgrzewane a w t-serii jedna przykręcana a druga podłużnica ma okrągłe zagłębienie pod skrzynie...
właśnie wróciłem do domu i zaraz ide kombinować. najwyraźniej staropolskie powiedzenie ze "bez młota nie robota" znowu się sprawdziło
Edit:
wczoraj troche poklepałem tą podłużnicę.
jak się okazało zagłębienie nie jest na pół centa jak pisałem wcześniej tylko na 12mm... troche ciężko tak to zagiąć młotkiem.. blacha 2,5mm i na zgięciach.. muszę jeszcze poprawic w jednym miejscu i bedzie ok.
weź plazmę i wytnij trochę tego Zaspawaj potem blacha i git
Remigiusz, gdybym miał takie sprzęty to bym się o to nie pytał tylko bym sobie to wyciął bezproblemowo.
w garażu nawet nie mam kanału a Ty mi tu mówisz o plaźmie..
Ogólnie jest mały postęp, silnik w końcu wisi na własnych łapach. powoli podpinam wężę, przewody itp.
Zostało złożyć środek, przedni zawias, zalać płyny i bede próbował odpalać.
Wie ktoś może co zrobić żeby zdezaktywawać immo w tym silniku ?
gdzie się podłącza zasilanie paliwa a gdzie powrót? zasilanie z prawej przy przepustnicy czy odwrotnie ?
Pozdrawiam, Michał
gdzie się podłącza zasilanie paliwa a gdzie powrót
zasilanie masz przy listwie paliwowej od strony przepustnicy, a powrót od strony regulatora ciśnienia paliwa idzie (regulator jest przy kol. ssącym od strony rozrządu)
mlody975 napisał/a:
Wie ktoś może co zrobić żeby zdezaktywawać immo w tym silniku ?
tak jak Ci pisałem na PW, centralki immo sa chyba takie same w 2,0T i 1,6, jeśli u Ciebie było wszystko oki, to dałbym Twoją centralkę z Twoim pilotem, powinno być oki. To ECU które masz to to samo, co moje - czyli immo wysyła tylko sygnał na pin13 w kompie, skoro u mnie ori immo z ZS działa z 2,0T to u Ciebie to z 1,6 powinno ogarnąć sprawe. Chodzi mi o taką czarną skrzynkę montowaną nad nogami kierowcy po lewej stronie do słupka z napisem Lucas.
zasilanie masz przy listwie paliwowej od strony przepustnicy, a powrót od strony regulatora ciśnienia paliwa idzie (regulator jest przy kol. ssącym od strony rozrządu)
dzięki, o taką właśnie odpowiedz mi chodziło
Markzo napisał/a:
centralki immo sa chyba takie same w 2,0T i 1,6,
niestety nie są takie same.. w starszych 220ct czyli 94' pilot był na podczerwien z tego co wiem i centralka jest umieszczona na tylnej ściance obudowy radia/popielniczki.
w 216 jest tak jak pisałeś pod nogami kierowcy przykręcana do góry pod deską rozdzielcza.
Markzo napisał/a:
Chodzi mi o taką czarną skrzynkę montowaną nad nogami kierowcy po lewej stronie do słupka z napisem Lucas.
dobrze wiem gdzie to jest, przy moim zielonym 216 coupe miałem już przygode z immo. auto stało pół roku nie mogłem nikogo znaleźć w okolicy z T4 a elektronicy rozkładali rece.. w końcu sam to sobie ogarnąłem za 42zł :D
Witam ponownie.
kolejny raz musze Was poprosić o pomoc..
mam mały problem z elektryką..
podłączyłem juz sobie wszystkie kabelki i po przekręceniu kluczyka zapalają się tylko dwie kontrolki: ręczny i otwarta klapa
nie wiem jak jest w 220 ale w 216 powinno sie jeszcze zapalic check engine na chwile, ciśnienie oleju i ładowanie aku.
bezpieczniki dobre. immo zablokowane.
w 216 przy zablokowanym immo nie włączała się tylko kontrolka check, olej i aku sie świeciły...
może mi ktoś powiedziec co powinno sie zapalic w działającej 220?
ma ktoś może schematy do 220 z pilotem na irde ? czyli te starsze wersje ?
w rave schemat immo jest tylko do nowszego sterownika..
Powinien się palić olej + aku, checka w Ti nie ma... Pytałem znajomego elektryka jak robił rovera 214Si i mówił, że wystarczy do immo podpiać masę (fioletowy kabel to był u niego) ale nie wiem czy tu zadziała.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Powinien się palić olej + aku, checka w Ti nie ma...
dzieki, już się palą te dwie kontrolki, miałem za słabą masę na silniku.
teraz mam chyba za dobrą po w pierwszej pozycji kluczyka te dwie lampki lekko się świecą , a na drugiej pozycji jest ok
Markzo napisał/a:
Pytałem znajomego elektryka jak robił rovera 214Si i mówił, że wystarczy do immo podpiać masę (fioletowy kabel to był u niego) ale nie wiem czy tu zadziała.
Mógłbys go podpytac co mu to dało ? czy podanie masy na fioletowy odblokowuje immo tylko z kompa czy całkowicie ?
Według schematu dla 220ct fioletowy kabel od immo idzie od bezpiecznika czyli to jest +, jak mu podam mase na fioletowy zrobi się zwarcie
wczoraj tj. 25.05.2013 roverek zagadał pierwszy raz po swapie :D:D
immo ogarnąłem sobie sam, a dokładniej samo sie ogarnęło coś pogmerałem kluczem w zamku kierowcy i z masą silnika, robiłem to bez przekonania byłem nastawiony na zakup zestawu startowego (kompa immo i pilota) i pyknęło, immo puściło i auto zaczęło kręcić, rozrząd był do poprawki wiec to ogarnąłem i zagadał praktycznie od pierwszego strzału :D
filmik w bardzo słabej jakości, mam ciemno w garazu i kręciłem na szybko, praktycznie nic nie widać ale słyhać, o to głównie chodzi, ze w końcu do mnie zagadał
jestem mega szczęśliwy, juz niedużo zostało do pierwszej przejażdżki
to by było z pozytywów, teraz to co zauważyłem niepokojącego:
1. po lekkim zagrzaniu się silnika pompa wspomagania strasznie się grzeje i zaczyna się z niej dymic nie wiem o co chodzi, zatarte łożysko? płynu weszło tylko pół bańki, czyli jakieś 0,5l i dalej nie idzie a układ był suchy;/
2. silnik kręci tylko do około 4-4,5rpm.. mam teorie ze to przez brak rury IC-przepustnica, na wyższych obrotach brakuje powietrza i nie wkręca się wyżej. w 820 było ok.
Witam ponownie,
od ostatniego razu nie zrobiłem z autem prawie nic. wyjechałem nim na szybko z garazu ale o wlasnych siłach, tyle ze zamiast fotela miałem koło zapasowe..
wszystko dlatego ze wpadł kumpel ze swoja e30 i robimy swapa z 1,8 na 2,8.
jest z tym troche roboty bo ma tydzien gwarancji rozruchowej na silnik i chce zdażyc go sprawdzic. silnik juz wsadzony. jutro odbiera auto i ja wracam do składania Rovera
aha, w międzyczasie wstawiłem turbo alu rurke i redukcje silikonową w dolot bo za orginalna rure wołają sobie duzo kasy w miare ladnie wyglada, mi sie podoba, jak ogarne wszystko dodam foty
Witam,
w niedziele przejechałem około 60 km.
silnik pracuje dobrze, biegi działają ale jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia..
1. zagotowało mi wode w chłodnicy jak odpowietrzyc poprawnie układ?
dodam ze wskaźnik minimalnie powyżej poziomu, z nawiewów leci gorące powietrze. wiatraki nie działają jeszcze ( kiedy one sie w ogole włączają ? )
2. Światła pozycyjne jak i normalne mijania i drogowe działają, z tym że przekaźniki te dwa za radiem żółty i zielony cykają. im szybciej sie jedzie tym szybciej cykają, na postoju cisza.
3. klaksony nie działają.
4. przy ostrym przyśpieszaniu auto ciągnie w lewą strone.
proszę o jakieś podpowiedzi i pomoc w diagnozie powyższych problemów
ad.1 w czasie jazdy Ci zagotowało czy na postoju? ja zawsze ściągam rurkę powrotną do zbiorniczka płynu (tą małą) wsadzam ją w butelkę a zbiorniczek zalewam na ful i dmucham ustami w niego - przepycham płyn bardzo szybko i łatwo się odpowietrza Wiatraki mają 2 biegi, wychodzą 2 kable od 1 i 2 biegu z komputera, załączają się ok 100 stopni z tego co pamiętam, może przekaźnik jest skitrany?
ad.2 nie mam pojęcia, może masz coś zle wpięte?
ad.3 sprawdzić napięcie w kostce i bezpiecznik.
ad.4 a zbieżność jak wygląda?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
1. jak jechałem do dziewczyny to stałem na długim czerwonym i mi sie zagotował. jak wracałem to chwile stał pod garażem i też sie zagotował...
dmuchasz w zbiorniczek na zimnym? jeśli tak to według mnie pomysl dobry ale silnika sie na zimnym tak nie odpowietrzy bo termostat jest zamknięty..
dwa biegi wiatraków? to kiedy włącza sie pierwszy a kiedy drugi ?
czy pierwszy bieg jest np od jednego wiatraka a drugi od drugiego ?
przekaźniki od tych wiatraków są w tym pudełeczku na grodzi za prawym kielichem ? cos tam było lutowane, musze to obadac
2. raczej wszystko jest wpięte tak jak trzeba cala wiazka kabinowa, wiazka silnika i komory silnika przerzucona bez kombinowania z 220ct. przekaźniki też..
to jest cos takiego jakby sygnał sterowania przekaźnikiem nie dochodził z przełącznika tylko z jakiegoś przerywacza, tylko czemu ? światła świecą cały czas ale przekaźniki cykają jak sie jedzie, im szybciej tym szybciej cykają. niezalezy to od obrotów ale od prędkości jazdy..
3. jak bede miał chwile to sprawdze. jak bawiłem sie z immo i wlączył się alarm to klakson wył. wiec on jest ok, cos z kablami przy kierownicy moze..
4 na zbieżności byłem w sobote ale sie spoźniłem bo juz zamykali, na tygodniu podjade. ale ogolnie auto jedzie prosto i go nie sciaga, tylko ciagnie w lewo przy ostrym przyśpieszaniu. kumpel mowi ze w tym 820 było podobnie, ja tego nie pamietam
Nie pamietam dokladnych temperatur, ale najpierw włączają sie dwa wentylatory szeregowo, i to jest ten wolny bieg, a gdy temp nadal rośnie to załącza sie drugi prog i wtedy tez załączają sie dwa, ale tym razem wpięte równolegle, wtedy pracują juz z pelna moca, załatwiają to przekaźniki we wspomnianej skrzynce.
Załatw sobie schematy.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum