Torsen to nie kontrola trakcji, tylko rodzaj samoblokującego mechanizmu różnicowego, a kontrola trakcji polega na ujęciu gazu lub przyhamowaniu zbyt szybko obracającego się koła w przypadku utraty przyczepności podczas przyspieszania.
Skąd te definicje?
Moim zdaniem torsen to jest przypadek systemu kontroli trakcji.
"Kontrola trakcji – system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). "
Torsen (torque sensign) właśnie rozdziela tak napęd, aby koła nie utraciły przyczepności z podłożem.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 10, 2007 10:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przeciez torsen dopuszcza buksowanie kół tyle, że jeśli już to obu A w definicji jest wyraźnie napisane, że nie dopuszcza no i poniżej są wyróżnione sposoby sterowania i nie ma w nich wyróżnionego rozwiazania czysto mechanicznego. Wszystkie trzy opierają się na sterowaniu elektronicznym poprzez hamulce lub zmniejszenie mocy silnika. Więc uwazam, że torsen to taki lepszy mechanizm róznicowy, ale do systemów kontroli trakcji to bym go nie zaliczył
TORSEN jest to międzyosiowy mechanizm różnicowy .Jest to urządzenie czysto mechaniczne tzn. zasada działania opiera się całkowicie na mechanice.A ma za zadanie
- Różnicowanie prędkości obrotowych każdej z osi;
- Rozdział momentu obrotowego na osie napędzane.
A EPS jest urządzeniem elektroniczno mechanicznym gdzie kontrola trakcji odbywa sie elektronicznie po przez czujniki ABS a reakcja wykonywania jest mechanicznie tez przez układ ABS ,czyli polega wyłacznie na WYCHAMOWANIU tego koła które traci przyczepnosc
Torsen potrafi poza wychamowaniem koła przekazac moc z koła które sie slizga na kolo które ma przyczepnosc w danym momencie,EPS tego nie potrafi
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Czw Maj 10, 2007 20:56
coona napisał/a:
a że Ja tak zapytam-R400 miały w ogóle kontrolę trakcji
Te linki przejrzałem i widzę tylko wypowiedzi użytkowników R75 i R600
Żaden Rover ani MG nie ma kontroli trakcji. Nawet w wersji 75 Vanden Plass ani ZT 260.
[ Dodano: Czw Maj 10, 2007 10:04 pm ]
ENU napisał/a:
TORSEN jest to międzyosiowy mechanizm różnicowy .Jest to urządzenie czysto mechaniczne tzn. zasada działania opiera się całkowicie na mechanice.A ma za zadanie
- Różnicowanie prędkości obrotowych każdej z osi;
- Rozdział momentu obrotowego na osie napędzane.
Definicja, jak każda jest niekompletna. Z definicji wynika, że występuje tylko w samochodach AWD.
Moim zdaniem, TORSEN to taka machaniczna szpera, która nie działa coprawda tak sprawnie jak typowe szpery, ale również się nie zużywa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum