Jasnobezowe wtryskiwacze Bosh 0280-150-749 pochodza z MGF 1.8L i maja wydajnosc 218cc/min. W silnikach 1.4 stosuje sie wtryskiwacze o przeplywie 149cc/min, podobnie jak w 1.8L roverach 75, gdzie wystepuja czterodyszowe wtryski o przeplywie okolo 149cc/min.
MKC 104022 to komp z immobiliserem stosowany w 214; 414
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Jasnobezowe wtryskiwacze Bosh 0280-150-749 pochodza z MGF 1.8L
a to ciekawostka
... w moim R214 Si z 1997 siedzą takie same wtryskiwacze do pary z komputerkiem MKC104021 ... to o co z tym chodzi ?
i np. wg katalogów Boscha i Inter Cars obecnie założone są jak najbardziej prawidłowymi ...
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
paff, jezeli masz mozliwosc zalozyc niebieskie to mozesz bez problemu sprobowac i przetestowac jak Ci sie fura zachowuje. Najwyzej bedzie dostawal za mala dawke paliwa. Oba rodzaje tych wtryskow pracuja na wysokiej impedancji wiec technicznie nie ma ograniczen.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Skąd pomysł, że są mocniejsze?
Masz jakieś bliższe info?
Stamndard 1.6 ma 111KM a te maja jak sie nie myle 113KM. Różnią sie napinaczem paska rozrządu. Montowane były pod koniec seri czyli głównie w 99 roku. Nie pamiętam skąd mam to info ale coś mi nawet Tomi wspominał o tym, że są coś mocniejsze.
_________________ Pozdrawiam
7Tomi
Ostatnio zmieniony przez piter34 Wto Cze 05, 2007 11:40, w całości zmieniany 1 raz
Stamndard 1.6 ma 111KM a te maja jak sie nie myle 113KM. Różnią sie napinaczem paska rozrządu.
U Tomiego na stronie w sklepie to wygląda nieco inaczej. Rzeczywiście jest jakiś dziwny 113KM, ale data produkcji to również 96-99 (podobnie jak 111KM z manualnym napinaczem).
Ciekawe skąd Tomi wziął info i innej mocy...
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
149cc/min, podobnie jak w 1.8L roverach 75, gdzie wystepuja czterodyszowe wtryski o przeplywie okolo 149cc/min.
Jak sprawdzic przepływ takiego wtryskiwacza? Czy wystarczylo by paliwo pod odpowiednim dla wtrysku cisnieniem, i tylko sprawdzic ile "nawtryska" przy otwarciu go przez minutę? I jaki przepływ mają pomarańczowe (czy żołte - nie pamiętam) Ale Rover 820 Si 2.0 16V 136KM
do wtryskiwacza trzeba podac paliwo pod roboczym cisnieniem ok 2,5 bara, podac napiecie 12V np. na 15 sekund, potem zmierzyc ile wypsikal np. strzykawka
ale uwaga rozpylone paliwo latwo sie zapala wiec zalecam ostroznosc
ja mam do tego zrobione specjalne stanowisko
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
do wtryskiwacza trzeba podac paliwo pod roboczym cisnieniem ok 2,5 bara, podac napiecie 12V np. na 15 sekund, potem zmierzyc ile wypsikal np. strzykawka
ale uwaga rozpylone paliwo latwo sie zapala wiec zalecam ostroznosc
ja mam do tego zrobione specjalne stanowisko
Jeszcze mam jedno pytanie, czy to normalne ze paliwo wtrysniete przez wtrysk wygląda jak by trzy strumyki puszczone ze strzykawki? (tak mam u siebie) Zawsze wydawalo mi sie ze wtrysk powinien robić taką chmurę paliwa. a co do tego testu, to zrobię sobie to. Tylko nie wiem jaką wydajność ma mój wtrysk (pomarańczowy kolor) A co do cisnienia: dokumentacja mojego samochodu podaje ciśnienie 2,8 - 3,2 bara. Pompa ma dawać 4,2.
Jeszcze mam jedno pytanie, czy to normalne ze paliwo wtrysniete przez wtrysk wygląda jak by trzy strumyki puszczone ze strzykawki? (tak mam u siebie) Zawsze wydawalo mi sie ze wtrysk powinien robić taką chmurę paliwa
Mnie się też tak zawsze wydawało.
Maciek321 napisał/a:
a co do tego testu, to zrobię sobie to. Tylko nie wiem jaką wydajność ma mój wtrysk (pomarańczowy kolor) A co do cisnienia: dokumentacja mojego samochodu podaje ciśnienie 2,8 - 3,2 bara. Pompa ma dawać 4,2.
Nie rozumiem. Co to za ciśnienie 2,8-3,2?
Maciek321 napisał/a:
Czy tyle ma być do testu? Czy jednak 2,5?
Aby sprawdzić wydajność wtryskiwacza możesz nawet podać 1bar.
Jeżeli chcesz sprawdzić jego wydajność w kontekście Twojego silnika to podaj tyle ile rzeczywiście podaje pompa.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
w/g specyfikacji takie cisnienie ma zapewnic regulator cisnienia (ta gruszka na koncu listwy z wtryskami - chyba), a zakres... podejrzewam ze zalezy od podcisnienia w kolektorze ssącym. więc chyba takie cisnienie jest cisnieniem działajacym bezpośrednio na wtryski.
piter34 napisał/a:
Mnie się też tak zawsze wydawało.
A nie było tak... Normalnie sika jak z trzech strzykawek... le dalem cisnienie z kompresora, ok 4 atm. Więc moze dlatego. Jednak chcialem je dokładnie przepłukać i przedmuchać i sprawdzic szczelność.
piter34 napisał/a:
Nie rozumiem. Co to za ciśnienie 2,8-3,2?
w/g specyfikacji takie cisnienie ma zapewnic regulator cisnienia (ta gruszka na koncu listwy z wtryskami - chyba), a zakres... podejrzewam ze zalezy od podcisnienia w kolektorze ssącym. więc chyba takie cisnienie jest cisnieniem działajacym bezpośrednio na wtryski.
To sprawdzaj wtryski ciśnieniem 3bar.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum