Forum Klubu ROVERki.pl :: swap z 1.4 16V na 1.8 VVC? Pytania [R200 '99]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
swap z 1.4 16V na 1.8 VVC? Pytania [R200 '99]
Autor Wiadomość
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 21:56   

2.0 T bylo :P a moze za jakis 1.8 VVCT? :D To byloby cos nowego prawda?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 12, 2007 21:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 12, 2007 22:12   

No tak, ale takiej wydumki podjal bym sie gdyby moim bratem nie byl AndrewS tylko Dave Andrews :) Zreszta bylo by to tylko wyzwanie techniczne bo sadze ze potencjalu 2.0 T 1.8 K nie jest w stanie pobic. Tak mi sie wydaje
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
jerzu 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 250
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Paź 12, 2007 22:14   

Moze kiedys sprawdze :) ale to napewno nie szybko :) Narazie musze znalezc zdrowe serce do przeszczepu dla mojego autka :) Jak ta faza się zakonczy to będzie można zbierac fundusze na cos nowego :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
niuton 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 366
Skąd: Nowa Huta



Wysłany: Wto Mar 31, 2009 22:28   

Senn napisał/a:
jerzu, ale przy 120 konnym wyjmujesz silnik i go wkladasz. Elektronika zostaje taka sama. Z VVC jest wiecej rzezby, ale na pewno sie oplaca :) Jezdzilem 200Vi i bardzo mi sie podobalo. Nawet kupilem taki silnik zeby go do poldka wsadzic, ale wkoncu wyladowal u mnie 120 konny 1.8.
Wiem ze stary temat, ale...
Co trzeba by wymienic zeby do 25tki 1.4 ładni wsedl silnik rovera kuni 120? Jakie sa dane tego silnika bo na roverki.pl tego nie ma? 120 koni to silnik z 1.8 z 200tki jak mniemam?

[ Dodano: Wto Mar 31, 2009 23:45 ]
Robił jakis forumowicz swap na silnik 1.8 vi? Mniemam że na pewno skoro był osobnik co włozył do 200tki silnik z 620 Ti, ale nie moge nidzie znalezc o takiej zamianie?

Swoja droga co z autem stanleja?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 09:00   

niuton napisał/a:
120 koni to silnik z 1.8 z 200tki jak mniemam?

W R200 nie było silnika 1.8 bez VVC. W Twoim przypadku lepiej poszukać silnika 1.8 z R45/75 gdyz mają taki sam układ zapłonowy jak u Ciebie i będzie plug&play. Tu znajdziesz dane tego silnika
http://www.roverki.pl/article.php?sid=88
Co d Vi to tam dochodzi jeszcze sterowanie układem VVC i pewnie by było trochę grzebania w elektronice :hm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 10:13   

niuton, silnik 1.8 z 45/75/Free podchodzi bez problemowo, jezeli kupac to odrazu ze skrzynia PG1...

Moge miec w ladnym stanie....
 
 
 
niuton 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 366
Skąd: Nowa Huta



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 14:26   

Aha, czyli zmieniam silnik i jedzie? Skrzynia pasuje? Komputer? Miałem zamiar po studiach czyli za rok do Anglii do roboty wyjechac na rok i za zarobione pieniadze wrocic vi, ktore bym tu rozebrał i przłozył wszytko do swojego łacznie z klima, piastami z absem, tarczami wentylowanymi przod i tył a nie bebny bo przy takiej mocy? Ale skoro duo łatwiej q,8 to moze warto pomyslec.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 16:07   

NEOSSS napisał/a:
jezeli kupac to odrazu ze skrzynia PG1...

fakt ... zapomniałem o skrzyni ... do silnika 1.8 była już montowana skrzynia PG1 a u Ciebie jest R65. Jesli będziesz miał całe auto, to zawsze łatwiej, będziesz miał wszystko co niezbędne do przekładki. tak dokładnei to Ci nei powiem co jest niezbędne wtedy do przełożenia. :bezradny:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Biernik20 




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 163
Skąd: Sandomierz/Kraków



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 17:39   

właśnie ja na temat przekładki 1.4 103 Km na 1.8 VVC i teraz auto stoi u elektronika i próbują je cały czas odpalić wogóle nie ma połączenia między laptopem a komputerem samochodu ale jest jeszcze mnustwo innych wyjść 1.8 z 75 ma dobry moment obrotowy i nisko usytuowany tam było jakieś 125 km ale moment nadrabia wszystko skoro 75 uciągnie to i z 200 zrobi wszystko
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 19:30   

Biernik20 napisał/a:
właśnie ja na temat przekładki 1.4 103 Km na 1.8 VVC i teraz auto stoi u elektronika i próbują je cały czas odpalić wogóle nie ma połączenia między laptopem a komputerem samochodu ale jest jeszcze mnustwo innych wyjść 1.8 z 75 ma dobry moment obrotowy i nisko usytuowany tam było jakieś 125 km ale moment nadrabia wszystko skoro 75 uciągnie to i z 200 zrobi wszystko
jak nie maja kompa t4 to mozesz pomarzyc :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Szajba 



Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 19
Skąd: Kraft



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 20:43   

Moze ktos w tym temacie udzieli mi konkretnej odp. Musze kupic nowy silnik bo mi glowica pekla :/ . Mam obecnie rovera 414 (1.4) z roku 1994 w starej budzie. Chce kupic nowy mocniejszy silnik bo ten jak jade rano w 4 osobami do pracy to ciezko sie wyprzedza. Nowy mocniejszy silnik i zeby nie bylo duzo roboty, tzn zeby silnik pasowal itd... Jaki polecacie mnie interesuje 2.0 turbo ale pewnie trzeba bedzie duzo czesci. Prosze o konkretne odp gdyz zalezy mi na czase oraz przepraszam za OT. Moj temat, http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36450
 
 
niuton 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 366
Skąd: Nowa Huta



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 20:58   

Brt napisał/a:
NEOSSS napisał/a:
jezeli kupac to odrazu ze skrzynia PG1...

fakt ... zapomniałem o skrzyni ... do silnika 1.8 była już montowana skrzynia PG1 a u Ciebie jest R65. Jesli będziesz miał całe auto, to zawsze łatwiej, będziesz miał wszystko co niezbędne do przekładki. tak dokładnei to Ci nei powiem co jest niezbędne wtedy do przełożenia. :bezradny:

No to skrzynia i silnik a co z tym felernym komputerem, bo nie wiem jak z immo pozniej bedzie niekotrzy tu pisali ze komputer sie przesatwi na silnik i wyreguluje i bedzie silnikiem nowym streował, prawdfa to? A silnik z 75 pasuje do 25? Wielkosc?
 
 
Biernik20 




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 163
Skąd: Sandomierz/Kraków



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 22:27   

[/quote] jak nie maja kompa t4 to mozesz pomarzyc :) [/quote]


nie będę marzył bo komputer i wszystko mam z samochodu z którego go przekładałem istnieje pewien problem bo nie odpala i elektryk teraz sprawdza wszystko prawdopodobnie już w piątek będzie gadał
ja nie marzę ja wykonuję :D
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 23:08   

Tu nie chodzi o komputer typu ECU, tylko o komputer ktory podlaczasz do samochodu z zewnatrz :rotfl:
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 09:26   

Biernik20 napisał/a:


nie będę marzył bo komputer i wszystko mam z samochodu z którego go przekładałem istnieje pewien problem bo nie odpala i elektryk teraz sprawdza wszystko prawdopodobnie już w piątek będzie gadał
ja nie marzę ja wykonuję :D


napisałeś : "wogóle nie ma połączenia między laptopem a komputerem samochodu"
ale do r nie podlaczysz sie niczym innym niz T4. Poza tym jesli przelozyles kompa to powinienes centralke alarmu i immo tez przelozyc bo nigdy Ci nie zatrybi.
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
niuton 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 366
Skąd: Nowa Huta



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 10:16   

Hehe ppostanowione, swap na 1.8 bez zmiennych faz rozrządu. Wyjdzie troche taniej, a silnik bedzie nadawał sie kiedys do dalszych modyfikacji z tego co sie orientuje, a mechanika mam dobrego w tym temacie wiec w przyszłosci moze cos z tego sie urodzic. 1.8 z anglii z MG dorwe z niskim przebiegiem (65k km [37k mil] na ebayu widziałem, oczywiscie ufajac anglikom że są szczerzy, hehe) to tez kolejna zaleta.
Czyli silnik.
Skrzynia PG1, około 50-70 funtów na ebayu, ale znalazłem tez takiego kwiatka:
http://cgi.ebay.co.uk/MG-...A1%7C240%3A1318
Wie ktos co to? W sensie jest to oryginał? Czy słaby? dobry? zamiennik? odpowiednik?, jakas nazwa x part sie przewija, sprawdziałem strone ale jakas dziwna rozdzielczosc, nieczytelna i po angielsku i dalej nic nie wiem.
Do tego mysle nad short shifterem do skrzyni pg1 - cena 50 funów, scięcie do tego drązka o jakies 3 cm (dla wygody i wyglądu - w Roverze lewarek jest zdecydowanie za wysoko)
Koło zamachowe - pewnie zostanie, plusem będzie lepsze wkręcanie sie na obroty z tego co sie orientuje, ale jakie sa minusy takiego połaczenia? (jakies musza byc bo inaczej by montowali mniejsze)
Komputer - nie wiem czy trzeba zmieniac, bo wiadomo chciałbym zeby immo i alarm działały a komputer zeby przestroił sie na 1.8 i ładnie tym sterował, jest taka opcja bez zamiany komputera?
Hamulce - bębny z tyłu wymienie na tarcze a z przodu albo zostawie albo zmienie zaciski i tarcze na wentylowane.
Zawieszenie - nie mam pojecia czy będzie wymagało jakichs zmian...
Co sądzicie o tym pomysle?
Pieniadze sie zbieraja:)
 
 
Biernik20 




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 163
Skąd: Sandomierz/Kraków



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 17:21   

michone napisał/a:
Biernik20 napisał/a:


nie będę marzył bo komputer i wszystko mam z samochodu z którego go przekładałem istnieje pewien problem bo nie odpala i elektryk teraz sprawdza wszystko prawdopodobnie już w piątek będzie gadał
ja nie marzę ja wykonuję :D


napisałeś : "wogóle nie ma połączenia między laptopem a komputerem samochodu"
ale do r nie podlaczysz sie niczym innym niz T4. Poza tym jesli przelozyles kompa to powinienes centralke alarmu i immo tez przelozyc bo nigdy Ci nie zatrybi.



przełożyłem wszytko co trzeba wszystkie potrzebne kompy wiązki i imo jest problem ponieważ normalym komputerem palmtopem czy laptopem z programem rovera nie chce sie połaczyć dlatego jest jeszcze inne wyjście komputer diagnostyczny taki wielki do ktorego prawdopodobnie bedzie dzisiaj podłanczany reakcja samochodu jest taka ze poprostu nie odpala :/ krecic kreci iskra jest ale nie łapie
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 19:34   

Biernik20 napisał/a:
michone napisał/a:
Biernik20 napisał/a:


nie będę marzył bo komputer i wszystko mam z samochodu z którego go przekładałem istnieje pewien problem bo nie odpala i elektryk teraz sprawdza wszystko prawdopodobnie już w piątek będzie gadał
ja nie marzę ja wykonuję :D


napisałeś : "wogóle nie ma połączenia między laptopem a komputerem samochodu"
ale do r nie podlaczysz sie niczym innym niz T4. Poza tym jesli przelozyles kompa to powinienes centralke alarmu i immo tez przelozyc bo nigdy Ci nie zatrybi.



przełożyłem wszytko co trzeba wszystkie potrzebne kompy wiązki i imo jest problem ponieważ normalym komputerem palmtopem czy laptopem z programem rovera nie chce sie połaczyć dlatego jest jeszcze inne wyjście komputer diagnostyczny taki wielki do ktorego prawdopodobnie bedzie dzisiaj podłanczany reakcja samochodu jest taka ze poprostu nie odpala :/ krecic kreci iskra jest ale nie łapie


Komputer serwisowy ten duzy nazywa sie TESTBOOK T4 o ktorym pisze od kilku postow... tylko tym sie polaczysz...
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
penio 



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 42
Skąd: podkarpackie



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 20:49   

michone napisał/a:
Biernik20 napisał/a:
michone napisał/a:
Biernik20 napisał/a:


nie będę marzył bo komputer i wszystko mam z samochodu z którego go przekładałem istnieje pewien problem bo nie odpala i elektryk teraz sprawdza wszystko prawdopodobnie już w piątek będzie gadał
ja nie marzę ja wykonuję :D


napisałeś : "wogóle nie ma połączenia między laptopem a komputerem samochodu"
ale do r nie podlaczysz sie niczym innym niz T4. Poza tym jesli przelozyles kompa to powinienes centralke alarmu i immo tez przelozyc bo nigdy Ci nie zatrybi.



przełożyłem wszytko co trzeba wszystkie potrzebne kompy wiązki i imo jest problem ponieważ normalym komputerem palmtopem czy laptopem z programem rovera nie chce sie połaczyć dlatego jest jeszcze inne wyjście komputer diagnostyczny taki wielki do ktorego prawdopodobnie bedzie dzisiaj podłanczany reakcja samochodu jest taka ze poprostu nie odpala :/ krecic kreci iskra jest ale nie łapie


Komputer serwisowy ten duzy nazywa sie TESTBOOK T4 o ktorym pisze od kilku postow... tylko tym sie polaczysz...



Wiadomo ze serwisówka jest najlepsza ale majac kilka testerow uniwersalnych dobrej klasy uwierz mi ze diagnostyki silnika to najmniejszy problem !!
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 22:16   

penio to powiedz mi co sie jeszcze polaczy z kompem rovera??nawet jak sie polaczysz to i tak nic nie zmienisz. Ponoc nowy bosh cos tam robi ale ale tylko do r po 2000 roku :)

Silka potrafi jedynie programowac immo
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF 1.8 120KM 1999r] SWAP na VVC 160KM i inne pytania
Mad Tuning mechaniczny 78 Pon Lip 18, 2011 13:43
Gość
Brak nowych postów [R200] Swap do 1.8 16v
Gość Tuning mechaniczny 40 Czw Cze 12, 2008 10:20
michone
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r200]swap na 1.8
rudealis Tuning mechaniczny 3 Wto Lut 19, 2013 19:33
Adrian
Brak nowych postów [R200/ZR] Swap na K20A2
Khonju Tuning mechaniczny 19 Pią Kwi 11, 2014 17:45
greg-si
Brak nowych postów [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
PHJOWI Tuning mechaniczny 9 Nie Paź 19, 2008 11:59
Konix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink