No tak, ale takiej wydumki podjal bym sie gdyby moim bratem nie byl AndrewS tylko Dave Andrews Zreszta bylo by to tylko wyzwanie techniczne bo sadze ze potencjalu 2.0 T 1.8 K nie jest w stanie pobic. Tak mi sie wydaje
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Moze kiedys sprawdze ale to napewno nie szybko Narazie musze znalezc zdrowe serce do przeszczepu dla mojego autka Jak ta faza się zakonczy to będzie można zbierac fundusze na cos nowego
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Wto Mar 31, 2009 22:28
Senn napisał/a:
jerzu, ale przy 120 konnym wyjmujesz silnik i go wkladasz. Elektronika zostaje taka sama. Z VVC jest wiecej rzezby, ale na pewno sie oplaca Jezdzilem 200Vi i bardzo mi sie podobalo. Nawet kupilem taki silnik zeby go do poldka wsadzic, ale wkoncu wyladowal u mnie 120 konny 1.8.
Wiem ze stary temat, ale...
Co trzeba by wymienic zeby do 25tki 1.4 ładni wsedl silnik rovera kuni 120? Jakie sa dane tego silnika bo na roverki.pl tego nie ma? 120 koni to silnik z 1.8 z 200tki jak mniemam?
[ Dodano: Wto Mar 31, 2009 23:45 ]
Robił jakis forumowicz swap na silnik 1.8 vi? Mniemam że na pewno skoro był osobnik co włozył do 200tki silnik z 620 Ti, ale nie moge nidzie znalezc o takiej zamianie?
W R200 nie było silnika 1.8 bez VVC. W Twoim przypadku lepiej poszukać silnika 1.8 z R45/75 gdyz mają taki sam układ zapłonowy jak u Ciebie i będzie plug&play. Tu znajdziesz dane tego silnika
http://www.roverki.pl/article.php?sid=88
Co d Vi to tam dochodzi jeszcze sterowanie układem VVC i pewnie by było trochę grzebania w elektronice
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 14:26
Aha, czyli zmieniam silnik i jedzie? Skrzynia pasuje? Komputer? Miałem zamiar po studiach czyli za rok do Anglii do roboty wyjechac na rok i za zarobione pieniadze wrocic vi, ktore bym tu rozebrał i przłozył wszytko do swojego łacznie z klima, piastami z absem, tarczami wentylowanymi przod i tył a nie bebny bo przy takiej mocy? Ale skoro duo łatwiej q,8 to moze warto pomyslec.
fakt ... zapomniałem o skrzyni ... do silnika 1.8 była już montowana skrzynia PG1 a u Ciebie jest R65. Jesli będziesz miał całe auto, to zawsze łatwiej, będziesz miał wszystko co niezbędne do przekładki. tak dokładnei to Ci nei powiem co jest niezbędne wtedy do przełożenia.
właśnie ja na temat przekładki 1.4 103 Km na 1.8 VVC i teraz auto stoi u elektronika i próbują je cały czas odpalić wogóle nie ma połączenia między laptopem a komputerem samochodu ale jest jeszcze mnustwo innych wyjść 1.8 z 75 ma dobry moment obrotowy i nisko usytuowany tam było jakieś 125 km ale moment nadrabia wszystko skoro 75 uciągnie to i z 200 zrobi wszystko
właśnie ja na temat przekładki 1.4 103 Km na 1.8 VVC i teraz auto stoi u elektronika i próbują je cały czas odpalić wogóle nie ma połączenia między laptopem a komputerem samochodu ale jest jeszcze mnustwo innych wyjść 1.8 z 75 ma dobry moment obrotowy i nisko usytuowany tam było jakieś 125 km ale moment nadrabia wszystko skoro 75 uciągnie to i z 200 zrobi wszystko
jak nie maja kompa t4 to mozesz pomarzyc
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Moze ktos w tym temacie udzieli mi konkretnej odp. Musze kupic nowy silnik bo mi glowica pekla . Mam obecnie rovera 414 (1.4) z roku 1994 w starej budzie. Chce kupic nowy mocniejszy silnik bo ten jak jade rano w 4 osobami do pracy to ciezko sie wyprzedza. Nowy mocniejszy silnik i zeby nie bylo duzo roboty, tzn zeby silnik pasowal itd... Jaki polecacie mnie interesuje 2.0 turbo ale pewnie trzeba bedzie duzo czesci. Prosze o konkretne odp gdyz zalezy mi na czase oraz przepraszam za OT. Moj temat, http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36450
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 20:58
Brt napisał/a:
NEOSSS napisał/a:
jezeli kupac to odrazu ze skrzynia PG1...
fakt ... zapomniałem o skrzyni ... do silnika 1.8 była już montowana skrzynia PG1 a u Ciebie jest R65. Jesli będziesz miał całe auto, to zawsze łatwiej, będziesz miał wszystko co niezbędne do przekładki. tak dokładnei to Ci nei powiem co jest niezbędne wtedy do przełożenia.
No to skrzynia i silnik a co z tym felernym komputerem, bo nie wiem jak z immo pozniej bedzie niekotrzy tu pisali ze komputer sie przesatwi na silnik i wyreguluje i bedzie silnikiem nowym streował, prawdfa to? A silnik z 75 pasuje do 25? Wielkosc?
[/quote] jak nie maja kompa t4 to mozesz pomarzyc [/quote]
nie będę marzył bo komputer i wszystko mam z samochodu z którego go przekładałem istnieje pewien problem bo nie odpala i elektryk teraz sprawdza wszystko prawdopodobnie już w piątek będzie gadał
ja nie marzę ja wykonuję
nie będę marzył bo komputer i wszystko mam z samochodu z którego go przekładałem istnieje pewien problem bo nie odpala i elektryk teraz sprawdza wszystko prawdopodobnie już w piątek będzie gadał
ja nie marzę ja wykonuję
napisałeś : "wogóle nie ma połączenia między laptopem a komputerem samochodu"
ale do r nie podlaczysz sie niczym innym niz T4. Poza tym jesli przelozyles kompa to powinienes centralke alarmu i immo tez przelozyc bo nigdy Ci nie zatrybi.
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 366 Skąd: Nowa Huta
Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 10:16
Hehe ppostanowione, swap na 1.8 bez zmiennych faz rozrządu. Wyjdzie troche taniej, a silnik bedzie nadawał sie kiedys do dalszych modyfikacji z tego co sie orientuje, a mechanika mam dobrego w tym temacie wiec w przyszłosci moze cos z tego sie urodzic. 1.8 z anglii z MG dorwe z niskim przebiegiem (65k km [37k mil] na ebayu widziałem, oczywiscie ufajac anglikom że są szczerzy, hehe) to tez kolejna zaleta.
Czyli silnik.
Skrzynia PG1, około 50-70 funtów na ebayu, ale znalazłem tez takiego kwiatka:
http://cgi.ebay.co.uk/MG-...A1%7C240%3A1318
Wie ktos co to? W sensie jest to oryginał? Czy słaby? dobry? zamiennik? odpowiednik?, jakas nazwa x part sie przewija, sprawdziałem strone ale jakas dziwna rozdzielczosc, nieczytelna i po angielsku i dalej nic nie wiem.
Do tego mysle nad short shifterem do skrzyni pg1 - cena 50 funów, scięcie do tego drązka o jakies 3 cm (dla wygody i wyglądu - w Roverze lewarek jest zdecydowanie za wysoko)
Koło zamachowe - pewnie zostanie, plusem będzie lepsze wkręcanie sie na obroty z tego co sie orientuje, ale jakie sa minusy takiego połaczenia? (jakies musza byc bo inaczej by montowali mniejsze)
Komputer - nie wiem czy trzeba zmieniac, bo wiadomo chciałbym zeby immo i alarm działały a komputer zeby przestroił sie na 1.8 i ładnie tym sterował, jest taka opcja bez zamiany komputera?
Hamulce - bębny z tyłu wymienie na tarcze a z przodu albo zostawie albo zmienie zaciski i tarcze na wentylowane.
Zawieszenie - nie mam pojecia czy będzie wymagało jakichs zmian...
Co sądzicie o tym pomysle?
Pieniadze sie zbieraja:)
nie będę marzył bo komputer i wszystko mam z samochodu z którego go przekładałem istnieje pewien problem bo nie odpala i elektryk teraz sprawdza wszystko prawdopodobnie już w piątek będzie gadał
ja nie marzę ja wykonuję
napisałeś : "wogóle nie ma połączenia między laptopem a komputerem samochodu"
ale do r nie podlaczysz sie niczym innym niz T4. Poza tym jesli przelozyles kompa to powinienes centralke alarmu i immo tez przelozyc bo nigdy Ci nie zatrybi.
przełożyłem wszytko co trzeba wszystkie potrzebne kompy wiązki i imo jest problem ponieważ normalym komputerem palmtopem czy laptopem z programem rovera nie chce sie połaczyć dlatego jest jeszcze inne wyjście komputer diagnostyczny taki wielki do ktorego prawdopodobnie bedzie dzisiaj podłanczany reakcja samochodu jest taka ze poprostu nie odpala krecic kreci iskra jest ale nie łapie
nie będę marzył bo komputer i wszystko mam z samochodu z którego go przekładałem istnieje pewien problem bo nie odpala i elektryk teraz sprawdza wszystko prawdopodobnie już w piątek będzie gadał
ja nie marzę ja wykonuję
napisałeś : "wogóle nie ma połączenia między laptopem a komputerem samochodu"
ale do r nie podlaczysz sie niczym innym niz T4. Poza tym jesli przelozyles kompa to powinienes centralke alarmu i immo tez przelozyc bo nigdy Ci nie zatrybi.
przełożyłem wszytko co trzeba wszystkie potrzebne kompy wiązki i imo jest problem ponieważ normalym komputerem palmtopem czy laptopem z programem rovera nie chce sie połaczyć dlatego jest jeszcze inne wyjście komputer diagnostyczny taki wielki do ktorego prawdopodobnie bedzie dzisiaj podłanczany reakcja samochodu jest taka ze poprostu nie odpala krecic kreci iskra jest ale nie łapie
Komputer serwisowy ten duzy nazywa sie TESTBOOK T4 o ktorym pisze od kilku postow... tylko tym sie polaczysz...
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 42 Skąd: podkarpackie
Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 20:49
michone napisał/a:
Biernik20 napisał/a:
michone napisał/a:
Biernik20 napisał/a:
nie będę marzył bo komputer i wszystko mam z samochodu z którego go przekładałem istnieje pewien problem bo nie odpala i elektryk teraz sprawdza wszystko prawdopodobnie już w piątek będzie gadał
ja nie marzę ja wykonuję
napisałeś : "wogóle nie ma połączenia między laptopem a komputerem samochodu"
ale do r nie podlaczysz sie niczym innym niz T4. Poza tym jesli przelozyles kompa to powinienes centralke alarmu i immo tez przelozyc bo nigdy Ci nie zatrybi.
przełożyłem wszytko co trzeba wszystkie potrzebne kompy wiązki i imo jest problem ponieważ normalym komputerem palmtopem czy laptopem z programem rovera nie chce sie połaczyć dlatego jest jeszcze inne wyjście komputer diagnostyczny taki wielki do ktorego prawdopodobnie bedzie dzisiaj podłanczany reakcja samochodu jest taka ze poprostu nie odpala krecic kreci iskra jest ale nie łapie
Komputer serwisowy ten duzy nazywa sie TESTBOOK T4 o ktorym pisze od kilku postow... tylko tym sie polaczysz...
Wiadomo ze serwisówka jest najlepsza ale majac kilka testerow uniwersalnych dobrej klasy uwierz mi ze diagnostyki silnika to najmniejszy problem
penio to powiedz mi co sie jeszcze polaczy z kompem rovera??nawet jak sie polaczysz to i tak nic nie zmienisz. Ponoc nowy bosh cos tam robi ale ale tylko do r po 2000 roku
Silka potrafi jedynie programowac immo
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum