_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
4kpln moze byc ciut za malo. Wydaje mi sie ze artbizar ceni za golasa okolo 6kpln. Do tego silnika bezwzglednie musisz kupic skrzynie PG1 bo to juz nie przelewki no i osprzet elektroniczny w postaci wiazki i ECU. Chyba ze chcesz sie bawic w jakieś SMT, ze nie wspomne juz o emeraldzie. Generalnie zeby to dobrze dzialalo musisz szykowac z 8kpln najmarniej Najlepszywm wyjsciem tak jak chlopaki mowia byloby sciagnac jakiegos rozbitka od fajf-okloków
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Zadzwoń do gościa z tej aukcji. Miał taki silnik i za komplet chciał coś pod 2 koła
hej dzwoniłem i powiedział mi za goły silnik 3500zł. przebieg 78000mil
[ Dodano: Nie Lip 27, 2008 14:18 ]
Siemka, pytanie ludziska:)
Czy taki zestaw Mój rover 214 16v +goły silnik na moim osprzęcie 1.8 turbo z rovera 75+ skrzynia PG1. będzie śmigać?
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 527 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 29, 2008 09:05
i będzie inaczej plan taki by wrzucic silnik od mg f czy tf 1.8 16v 135koni.
Narazie pod seryjna skrzynie a potem moze sie na jakas zmieni tylko na jaka?
Senn, - czy mozesz dokładniej opisac sprawe wałków, w moim R mam silnik 1.4Si na kopolce, a mam na oku silnik 1.8 z 2003 bez kopolki, jesli juz kupie ten silnik to jak mam przerobic nowy walek z wykorzystaniem starego? bo nie do konce rozumiem. prosze o tlumaczeni krok po kroku. czy te robote moze wykonanc mi kazdy mechanior czy lepiej powierzyc to jakiejs szlfierni silnikow itp. ?
czy to prawda ze silniki 1.6 i 1.8 maja taka sama charakterystyke walkow? to moze lepiej kupic walek z palcem od 1.6 i wsadzic do tego 1.8 i sie tym nie babrac??
paff, tak wlasnie. Walki od 1.6 i 1.8 sa takie same. Nigdy ich na zywca nie porownywalem, ale wiele razy sie spotkalem z takim twierdzeniem miedzy innymi na mg-rover.org. Najlepszym wyjsciem bylby zakup walka od 1.6 (kopulkowca)
Jesli chodzi o wykorzystanie walka z 1.4 to Twojego szkoda bo po co rozbierac silnik, ktory mozesz opchnac. Musialbys kupic jakis walek z rozbiorki i go wykorzystac.
W tym celu trzeba odciac koniec walka tam gdzie siedzi palec. W sumie to juz nie pamietam na jakiej dlugosci siedzi ten palec, ale powiedzmy 2cm. Jesli nie bedzie widac palca to skracasz go konsekwentnie, az go zobaczysz Potem rozcinasz ten kawalek wzdluznie po obu stronach zeby to wokol palca rozeszlo Ci sie jak lupinka.
Jak juz bedziesz mial palec na wierzchu to wkladasz go do zamrazarki zeby go porzadnie schlodzic.
Nalezy pamietac tez zeby na podstawie walka z 1.4 kiedy jeszcze istnieje w calosci oznaczyc sobie odpowiednio walek od 1.8 (chodzi o ustawienie palca wzgledem walka)
Potem szybka operacja wsadzenia palca w walek i po klopocie. Trzeba to zrobic sprawnie bo jak wiadomo i jedno i drugie szybko bedzie wracac do temp pokojowej, a musi je roznic sporo zeby lekko weszlo.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Sob Paź 18, 2008 13:41
Witam podłączę się do wątku tylko z inną trochę sprawą.
Mam wyjęty i rozmontowany silnik 14 si, i zastanawiałem się czy nie zrobić sobie takiego myku, by przerobić go na 1.8 lub 1.6.
Wydaje mi się że blok silnika jest taki sam, więc mógłby zostać, wkładając do niego tłoki z cylindrami i korbami od 1.8/1.6 miałbym już prawie gotowy dół silnika. Wał od 1.4 jest chyba taki sam. Jest to dla mnie plus bo zrobił bym sobie pierścienie i panewki i miał w bardzo dobrym stanie dół. Pozostaje kwestia głowicy, dużo się różni od 1.6/ 1.8
Piszę ciągle 1.6/1.8 bo zastanawiam się co z osprzętem. W 1.8 na pewno miałbym do zmiany przepustnice (ale to szczegół) i chyba nic więcej. Wracając do głowicy to na pewno są inne wałki, ale czy jest coś jeszcze Aha silnik bym robił na kopułce.
Czytając ten wątek widzę że skrzynia przez jakiś czas może zostać tak Komp i cała reszta osprzętu będzie dobra pod te silniki. Pozdrawiam i proszę o odpowieź.
1.6 na 1.8 bez problemu ale 1.4 ma srednice tloka 75mm a 1,6/1,8 ma 80. Zawsze mozesz rozwiercic
Ale mam inne pytanie. W 1.4 i 1.6 jest taki sam skok tłoka czyli ten sam wał korbowy (domniewam). a 1,6/1,8 maja taką samą średnicę tłoka ale różnią się wałem korbowym .
Co gdyby wał od 1,8 zastosowac w 1,4?? czy to realne??
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 527 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Paź 18, 2008 19:20
michone napisał/a:
1.6 na 1.8 bez problemu ale 1.4 ma srednice tloka 75mm a 1,6/1,8 ma 80. Zawsze mozesz rozwiercic
Ale mam inne pytanie. W 1.4 i 1.6 jest taki sam skok tłoka czyli ten sam wał korbowy (domniewam). a 1,6/1,8 maja taką samą średnicę tłoka ale różnią się wałem korbowym .
Co gdyby wał od 1,8 zastosowac w 1,4?? czy to realne??
1.6 na 1.8 bez problemu ale 1.4 ma srednice tloka 75mm a 1,6/1,8 ma 80. Zawsze mozesz rozwiercic
Ale mam inne pytanie. W 1.4 i 1.6 jest taki sam skok tłoka czyli ten sam wał korbowy (domniewam). a 1,6/1,8 maja taką samą średnicę tłoka ale różnią się wałem korbowym .
Co gdyby wał od 1,8 zastosowac w 1,4?? czy to realne??
eeee... wybuchło by:p
prosze o bardziej konstruktywna wypowiedz.
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum