Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 400 2.0 D ]Zwiększenie dawki paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 400 2.0 D ]Zwiększenie dawki paliwa
Autor Wiadomość
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 21, 2010 00:05   

goliat, Mozę i gdzieś tam w Polsce badają :lol: Ale racje tylko jak ich poprosisz mi sie jeszcze nie zdarzyło takie cos.

Co do da badanie Co2 nic, ważniejsze sa inne gazy co sie wydzielają typu NoX :neutral:

Widze ze Anglia tez takie nawiedzony kraj jak Niemcy i Austria :sad:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 21, 2010 00:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
goliat 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 84
Skąd: Anglia southampton



Wysłany: Czw Sty 21, 2010 20:22   

Anglicy bardzo dypolomatycznie podchodza do tematów
Byłem dzis u mechanika-kupiłem ten płyn który sie wlewa do zbiornika aby przeczysciło wtryskiwacze.Angol powiedział mi zebym wlał cały ten preparat do filtra paliwa a co zostanie wlac do baku.Mówi ze to napewno pomorze przy badaniach spalin
Natomiast na instrukcji jest napisane zebym wlał cały preparat do zbiornika z pełnym ropy.
Co o tym myslicie?
_________________
Veni, vidi, vici.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 21, 2010 20:28   

Jak masz do wlać do filtra :shock: :grin:

Na twoim miejscu bym kupił dwie takie butelki nie wiem na ile itrów to jest ropy. Wyjeździł autko do rezerwy czyli zęby wskazówka byla poniżej czerwonego pola i potem bym wlal dwie butelki tego preparatu i wlał 10l paliwa i przejechał sie tak z 15km bo krętych drogach zeby sie dobrze wymieszało i pojechał na MOT :wink:

Albo kanister 10l do tego 2 butelki tego czegoś i resztę ropy i do baku z tym, sie kawałek przejechać i na MOT
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
goliat 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 84
Skąd: Anglia southampton



Wysłany: Czw Sty 21, 2010 20:35   

Z czego co czytam to zaówazyłem ze rózne obcje sa mozliwie-wiec nie zaleznie jak zrobie napewno nie spiepsze wtryskiwaczy czy silnika.
dzieki
_________________
Veni, vidi, vici.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 21, 2010 20:38   

Nie powinno sie raczej nic stać :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
goliat 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 84
Skąd: Anglia southampton



Wysłany: Czw Sty 21, 2010 20:43   

A jeszcze jedno-sorrki ze tak marudze
A jeslij nie wyjeżdze wszystkiego paliwa z tym preparatem i pojade na przeglad to moze cos negatywnego wykazac przy badanu spalin??
_________________
Veni, vidi, vici.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 21, 2010 20:44   

Nie nie tym nie masz całego paliwa z tym preparatem wyjedzic :smile:

Masz tylko troche zeby do paliwo z tym preparatem przeplukalo sie az do wtryskow i potem powinno byc dobrze na MOT :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
goliat 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 84
Skąd: Anglia southampton



Wysłany: Czw Sty 21, 2010 20:48   

no tak ale na siłe nie zdaże spalic tego paliwa do MOT :wink: wiec napewno cos zostanie

Wiem o co chodzi :plaża:
 
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 22:00   

Witam co do kręcenia dawki to nieźle daje kopa ale co do ufo to należy odkręcić całą obudowe grzybka na pompie i wyciągnąć "boost pina" i usunąć z niego plastikową podkładkę która ogranicza jego ruch w dół przez co jest mniej paliwka przy max doładowaniu. zresztą polecam lekturę forum vwgolf.pl o zwiększaniu dawki "bost pinie" i wiele innych tam jest to dogłębnie i łopatologicznie opisane. na koniec dodam że takie mody turbo+dawka powinny być poprzedzone zrobieniem porządnego FIMCa ,na własnej skórze przekonałem się jak głowica dostaje po pupie bo ma za gorąco.
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
xmen38 




Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 99
Skąd: plock

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 15:35   

Witam
Mam pytanko do tych osob co zwiekszali dawke paliwa i cisnienie na turbinie.
Troche juz na tym pojezdziliscie i czy zauwazyliscie jakies zle skutki tych zmian.


pozdro
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 16:27   

Żadne :mrgreen:

[ Dodano: Pon Kwi 19, 2010 17:27 ]
Jedynie same plusy, czyli banan na buzi :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xmen38 




Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 99
Skąd: plock

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 17:11   

czyli absolutnie nic sie niedzieje ?
poza wiekszym minimalnie spalaniem
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 17:20   

xmen38, jak wszystko ładnie wyregulujesz ze normalnie pali a nie przedawkowuje się ze wali czarne chmury to się nic nie dzieje :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xmen38 




Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 99
Skąd: plock

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 17:35   

A z wtryskami nic sie niedzieje ? znajomy mnie straszyl ze moga zaczac lac i do wymiany
 
 
GRZYBEK82 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 81
Skąd: KOS



Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 22:53   

ja ci powiem ,że kiedy go kupiłem palił przy 0 stopniach na dotyk bez grzania świec a teraz przy +5 C muszę grzać albo dłużej pokręcić.
Nie wiem czy głowica dostaje po tyłku bez IC i kompresja się traci czy wtryski zaczynają lać.
Dymu na wolnych nie widzę ani nie stracił na mocy.
_________________
Nie mogłem naprawić hamulców więc pogłośniłem klakson. KUPIĘ HAKA DO R200 GG8360883
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

  Wysłany: Sro Mar 07, 2012 19:21   Dawka paliwa cześć II

Opis tuningu na UFO w pompie SD :wink: W sumie to od niego zaczynam najpierw zabawę i na samym końcu kręcimy śrubą dawki paliwa :grin:


Możliwości tutaj są następujące:


1) śruba "dymna"

2) Membrana i stożek


3) kolo zębatkowe



Na co zwracamy uwagę przy podkręcaniu:

Ogólnie to podkręcamy dawkę na całym zakresie obrotów. Najlepsze jest robić jedna zmianę i skręcić do kupy wszystko i sprawdzić jak to kopci w czasie jazdy :D
Jeżeli mamy czarne chmury dymu ze przez nie nic nie widać to mamy za duza dawkę paliwa :neutral: Ustawiamy wszystko tak ze mam taka jak by mgle czarnego dymu a nie chmurę przez która nic nie widać.

Robimy znaki na wszystkim żeby mieć punkt wyjścia :!: I na miłość boga nie gubimy zdanych części :!:


Testujemy podczas:

a) Ruszani z miejsca lub na biegu na dolnym zakresie zanim czuć turbinę

b) Jak Turbo zaczyna odczuwalnie pompować

c) Pełne doładowanie np n 4. biegu od 60km/h w gore


Ad 1) śruba "dymna"



Śruba "dymna" jest pod pokrywka złotą na UFO, wyciągamy ja płaskim śrubokrętem. Widzimy tam w tedy nakrętkę i śrubę Torx. Popuszczamy nakrętkę i możemy Torxem kręcić.

Kręcenie w kierunku zegara : Podnosi dawkę paliwa podawane bez doładowania Turbo

Kręcenie w przeciwnym kierunku zegara : Zmniejsza dawkę paliwa podawane bez doładowania Turbo

Kręcimy o 180° i patrzymy co się dzieje jak dodamy gazu na wolnych obrotach. Jak nie ma dymu kręcimy dalej :D


Ad 2) Membrana i stożek

Przy stożku symetrycznym to nie działa :sad:


Niestety działa to tylko w przypadku stożka niesymetrycznego :!: O takim:


Odkręcamy te 4 śruby płaskie i ściągamy górną obudowę UFO, będziemy w tedy widzieć membranę. Znaczymy punkt wyjścia.



Kręcenie w kierunku zegara : Podnosi dawkę paliwa podawane pod doładowaniem Turbo

Kręcenie w przeciwnym kierunku zegara : Zmniejsza dawkę paliwa podawane pod doładowaniem Turbo

Kręcimy o 90° i patrzymy co się dzieje jak Turbo pracuje odczuwalnie i się auto przyśpiesza. Jeżeli nie kopci strasznie kręcimy dalej ale max do pozycji 120° od punktu wyjścia.

Od punktu wyjscia:


do 120° max


Kręcenie membrana daje przeważnie najłatwiejszy odczuwalnie przybycie mocy i potem kręcenie dawka paliwa.



Ad 3) kolo zębatkowe



Odkręcamy membranę z stożkiem i ja wyciągamy i zobaczymy to kolo zębatkowe. Znaczymy punkt wyjścia.




Kręcenie w kierunku zegara : Zmniejsza nacisk sprężyny i zwiększa dawkę paliwa na całym zakresie przy pracy Turbo

Kręcenie w przeciwnym kierunku zegara : Zwiększa nacisk sprężyny i zmniejsza dawkę paliwa na całym zakresie przy pracy Turbo

Kręcimy o 90° i patrzymy co się dzieje jak Turbo pracuje odczuwalnie i się auto przyśpiesza. Jeżeli nie kopci strasznie kręcimy dalej.



I to jest w sumie koniec :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Sro Mar 07, 2012 23:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 07, 2012 21:26   

Remigiusz,
No no nieźle przedstawione podnoszenie mocy w SD. Ładna fotorelacja. Szkoda, że wcześniej nie było tak to opisane zanim sprzedałem swojego R-SD. Szkoda :cry:
Ale są koledzy na forum, którzy mają jeszcze wersje SD i miejmy nadzieję, że podejmą się modyfikacji zgodnie z twoimi zaleceniami i pochwalą się rezultatami.
_________________
Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Sro Mar 07, 2012 21:31   

Mam taki zamiar ale boje sie troche :neutral: :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 07, 2012 21:57   

maniu48 napisał/a:
Mam taki zamiar ale boje sie troche


Czego się boisz :?: Po zmianach zostanie tylko wielki "bananowy" uśmiech na twarzy :mrgreen:

W twojej galerii widzę, że posiadasz "wskaźnik turbo" - Ile Ci pompuje turbo :?:
_________________
Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Czw Mar 08, 2012 16:27   

0.9 w tej chwili. mozesz looknac na YT kanał maniu48 jest dokładnie pokazane jak pompuje
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r220 SD]Podnoszeni dawki paliwa na pompie mechaniczenj.
alexkret Tuning mechaniczny 26 Czw Lip 19, 2012 20:55
alexkret
Brak nowych postów R25 iDT Zwiększenie mocy
w jaki sposób?
gralu Tuning mechaniczny 11 Czw Mar 19, 2009 19:00
Brt
Brak nowych postów R 216 coupe, zwiększenie mocy
Max07 Tuning mechaniczny 12 Czw Kwi 19, 2018 00:47
Max07
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] zwiększenie ciśnienia doładowania
kdamian1996 Tuning mechaniczny 3 Pon Mar 20, 2017 09:54
bociannielot
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] zwiększenie mocy?
Mia Tuning mechaniczny 6 Wto Sie 28, 2012 22:32
Harry



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink