Forum Klubu ROVERki.pl :: [R All] chlodnica oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R All] chlodnica oleju
Autor Wiadomość
McGAJveR 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 294
Skąd: Norraby - Konin

Rover 600

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 18:11   

Cytat:
Obnizenie temp oleju napewno bedzie mialo wplyw na temp silnika w mniejszym badz wiekszym stopniu.

Obniżenie temperatury oleju wydatnie zmienia jego lepkość. Co ma znaczący wpływ na smarowanie silnika. "Przechłodzony" olej w słabo obciążonym silniku przestanie właściwie pracować...
Producent silnika ma to zapewne na względzie wstawiając do danego modelu chłodnicę oleju bądź nie...
Jeśli silnik nie jest "żyłowany" to moim skromnym zdaniem nie ma sensu przechładzać silnika, bo jego bilans cieplny może wtedy odbić się negatywnie na portfelu właściciela zarówno od strony pistoletu do tankowania jak i od strony kierownika warsztatu...
_________________
http://e-stacja-rna.pl
Tylko muzyka Niezależnych Artystów.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 18:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 21:24   

Probowalem to wlasnie zasugerowac w pierwszym poscie. To rozwiazanie zastosowane, w powiedzmy - upraszczajac - cywilnym, drogowym samochodzie "nierajdowym" moze okazac sie bez sensu i nawet pogorszyc warunki pracy silnika i mu szkodzic bardziej niz pomagac. Osobiscie zainwestowalbym sobie raczej pieniazki w porzadne silikonowe weze chlodnicze - bo pekniecie takowej rurki na "pelnym ogniu" to natychmiastowe upalenie uszczelki a bez chlodnicy oleju napewno Roverkowi nic sie nie stanie zlego - no chyba ze Rodi jedzie na Paryz-Dakar albo jaki Wurc i sie nie pochwalil :razz:
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pon Wrz 13, 2010 22:55   

No co Wy, a nie mowilem ze u mnie kazdy wyjazd to jak odcinek specjalny :mrgreen: ?
Zapomnialem sie pochwalic :wink:

Jesli chodzi o te weze, to raczej w wymianie oleju nie beda przeszkadzac. Olej zmieniam srednio raz w miesiacu(~2tys km), wiec nawet "zuzyty" jest w idealnym stanie.
Weze juz zmienilem na typowo hydrauliczne, wiec jeden problem z glowy.
Gdybym jezdzil normalnie, to napewno nie zmienialbym tych wszystkich rzeczy.
Nie zauwazylem zadnych zmian jesli chodzi o czas nagrzewania sie silnika, wiec wszystko jest w normie.
A jesli chodzi o spalanie? Nie przeraza mnie to az tak bardzo, i tak pali jak smok :wink:
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Wrz 14, 2010 09:40   

rodi_ napisał/a:
Olej zmieniam srednio raz w miesiacu(~2tys km), wiec nawet "zuzyty" jest w idealnym stanie.


a czemu tak często? na jakim oleju jeździsz?


rodi_ napisał/a:

A jesli chodzi o spalanie? Nie przeraza mnie to az tak bardzo, i tak pali jak smok :wink:


to ile pali te 1,4? największe spalanie przy takim silniku widziałem w R5 GT 16L
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Wto Wrz 14, 2010 20:45   

rodi_ napisał/a:
Nie zauwazylem zadnych zmian jesli chodzi o czas nagrzewania sie silnika, wiec wszystko jest w normie.


Temperatura oleju nie ma nic wspólnego z temperaturą płynu chłodzącego.
_________________
desperado67
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Wto Wrz 14, 2010 22:52   

dobryziom napisał/a:
a czemu tak często? na jakim oleju jeździsz?


Jezdze na valvoline dura blend 10w40, a zmieniam bo razem z filtrem kosztuje mnie to 25 :wink:

dobryziom napisał/a:
to ile pali te 1,4? największe spalanie przy takim silniku widziałem w R5 GT 16L


tak najmniej po miescie to 10,5 a najwiecej to okolo 13. Sporo jak na 1.4

desperado67 napisał/a:
Temperatura oleju nie ma nic wspólnego z temperaturą płynu chłodzącego.


Tak wiem, ale ktos pytal czy nie zmienil mi sie czas nagrzewania silnika. I ze niby silnik moze byc nie nagrzany.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 01:20   

Duze masz spalanie jak na ten silnik... Moje vvc w zasadzie w warunkach rajdowych - non stop odcinka - 12.5 (niezly wynik jak na ten mierny silnik) - decat janspeeda z Milem - obrobiona glowica - CAI - dlubane mapy - auto wydmucha) - 1.8 z grubymi modami bez vvc z 0,5 - litr mniej przewaznie.... Szczegolnie mnie to rajcuje bo czesto bywam w UK sluzbowo i widze jak sie tam jezdzi (60km/h i nikt nie smie wiecej bo w ulamku sekund mamy radiowoz na ogonie) - w pl bylbys punktem w moim lusterku wstecznym zapewne mimo do szacunku do Ciebie i Twojego wozu - juz nie mowiac np. o bolidzie DOBREGOZIOMA. Desperado - gdzies to wyczytal - pudelek? Jakies Novum w technice motoryzacyjnej chyba albo tysiace inzynierow i mechanikow sie myla Rodi - ile byla temp silnika przed i po modzie tak po ludzku'? Czy i o ile zmienil sie czas nagrzewania silnika? Poprosze o jakies konkrety w temp celsiusza. Dobrze, ze czesto zmieniasz olej - odpadnie problem z dieslowymi popychaczami chociaz pewne oszolomy typu Oprawca iles tam nawet po kilkadziesiat k robia bez wymiany ;) Ja to robie co 5-8K mniej wiecej. To smiesznie pieniadza a k seria bez diesla to rzadkosc - ciesze sie ze jestem w tej elicie. Upalam na Motulu i ostatnio na Mobil 1. Jedynie na Castrolu udalo mi sie z kumplem zarzanac 4afe Toyoty w zamierzchlych czasach - nie generalizuje ale niesmak do marki pozostal... 4agze Toyoty, ktore budowalem do time atack z moim kumplem powyzej 200 koni nie jest tez w stanie przepalic wiecej jak 17l mimo kompresora.
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 06:41   

Yyyy to jest jedencztery? Nie wiem czemu ale wydawało mi się, że masz klekota dopiero teraz zerknąłem pod avatar... W wolnossącej benzynie 1.4 to przerost formy nad treścią zupełnie niepotrzebny wydatek tak samo jak zmiana oleju co 2tys. km...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 08:58   

rodi_ napisał/a:

Jezdze na valvoline dura blend 10w40, a zmieniam bo razem z filtrem kosztuje mnie to 25 :wink:


faktycznie dobra cena chociaż jak wymienisz co 6tys. a nie 2tys. to i tak silnik nie odczuje zbytniej różnicy ważniejsze jest kontrolowanie poziomu oleju jak pomykasz dużo po czerwonym po na pewno trochę go wciąga.

rodi_ napisał/a:

tak najmniej po miescie to 10,5 a najwiecej to okolo 13. Sporo jak na 1.4


przy ciężkiej nodze małolitrażowi na prawdę potrafią sporo wciągnąć :)

Bumelant napisał/a:
Duze masz spalanie jak na ten silnik... Moje vvc w zasadzie w warunkach rajdowych - non stop odcinka - 12.5 (niezly wynik jak na ten mierny silnik)


i tak jakoś mało niejaki kamil który miał 1,8 w budzie z R114GTI przy palowaniu mówił o spalaniu na poziomie 14-15L.

Bumelant napisał/a:
Upalam na Motulu i ostatnio na Mobil 1. Jedynie na Castrolu udalo mi sie z kumplem zarzanac 4afe Toyoty


jak oceniasz mobil1 ? bo słyszałem różne opinie, ja od lat wierny valvoline.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 13:52   

Mobil 1 zagoscil dopiero niedawno w 1.8 bo mam niedlugo takowy silnik wiec zbyt wczesnie aby to ocenic - nie bylo pod reka Motula to zalalem - gdzies po 5k zrobie tescik bibulkowo/szklankowy to zdam relacje jak on wyglada - na dzien dzisiejszy silniczek pracuje rewelacyjnie i cichutko. Natomiast VVC Motul od poczatku... - jakos tak miekko, pieknie, zero klepania vvc - mam zaufanie do tej marki. Zlana szklanka po 5k z miski po odstawieniu na noc - nie roznila sie szczegolnie niczym od nowego oleju kolorystycznie i konsystencyjnie. Kolega marcinmarcin mimo naprawde pieknego egzemplarza - po zakupie mial dosc nieladnie pracujacy silnik - po zmianie na Motul doslownie z kazdym kilometrem widzielismy jak wracala kultura pracy tej jednostki i to bylo widac w oczach. Co do spalania - jest to mozliwe w 1.8 napewno - ja np. z uwalona sonda i walnietym katem to i wiecej mialem jak Kamil :mrgreen: Valvo - dobre oleje. Choc swiry na maksa to Royal Purple sciagaja do potworow z USA jakies chyba.
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 21:19   

Bumelant napisał/a:
Desperado - gdzies to wyczytal - pudelek? Jakies Novum w technice motoryzacyjnej chyba albo tysiace inzynierow i mechanikow sie myla


Nie wiem na jakich tysiącach inżynierów i mechaników bazujesz, bo ja na fachowej literaturze a także na odczytach wskażników w moim samochodzie. Powiem ci tylko tyle że różnica temperatur miedzy olejem a cieczą chłodzącą dochodzi nie raz do 30 st.C a czasem i więcej. :idea:
_________________
desperado67
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 21:36   

Pływak napisał/a:
W wolnossącej benzynie 1.4 to przerost formy nad treścią zupełnie niepotrzebny wydatek tak samo jak zmiana oleju co 2tys. km...


Dlaczego niby przerost? Poprostu mam satysfakcje z tego co robie i tyle. Nie potrzebuje "milion" koni przyrostu, male rzeczy tez potrafia cieszyc.

dobryziom napisał/a:
faktycznie dobra cena chociaż jak wymienisz co 6tys. a nie 2tys. to i tak silnik nie odczuje zbytniej różnicy ważniejsze jest kontrolowanie poziomu oleju jak pomykasz dużo po czerwonym po na pewno trochę go wciąga.


olej i plyny sprawdzam prawie przed kazdym wyjazdem. Chwile zajmuje, a moze uratowac tylek :wink:

Bumelant napisał/a:
ile byla temp silnika przed i po modzie tak po ludzku'? Czy i o ile zmienil sie czas nagrzewania silnika? Poprosze o jakies konkrety w temp celsiusza


Jak juz na samym poczatku pisalem, nie mam zamiaru wydawac kasy na czujniki, zegarki zeby tylko sprawdzic jaka jest temp., po wskazniku raczej nie da sie tego okreslic. Czas nagrzewania sie napewno nie zmienil.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 21:40   

rodi_ napisał/a:

Dlaczego niby przerost? Poprostu mam satysfakcje z tego co robie i tyle. Nie potrzebuje "milion" koni przyrostu, male rzeczy tez potrafia cieszyc.


Miedzy innymi dlatego, ze oprócz Twojej satysfakcji nie widzę innych plusów tej modyfikacji ale jeśli tobie wystarczy sama satysfakcja, że coś zrobiłeś mimo iż jest to zbędne to ok :ok:
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 21:50   

Mąż mojej bardzo bliskiej kuzynki, pracuje w serwisie puga, gadaliśmy o olejach ostatnio (oba R u mnie jeżdżą na mobilu) i troche mam zagwozdkę, bo on mówił mi, że mobile są kiepskie i robione z wypracowanego/spalonego oleju, sam zmienił mobila na totala... nie wiem ile w tym prawdy, ja u siebie żadnych minusów czy pogorszenia się kultury pracy silników nie zauważyłe, V6 chodzi jak chodziła 20tys km temu, a mój DOHC jak klepał tak klepie, więc chyba jest wsio oki ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1751
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 21:54   

royal purple jest w pl i to niezlych cenach
jeszcze niedocenione nieco sa oliwy millers oils

http://www.innochem.pl/
http://www.millersoils.pl/
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 22:03   

Bumelant napisał/a:
Szczegolnie mnie to rajcuje bo czesto bywam w UK sluzbowo i widze jak sie tam jezdzi (60km/h i nikt nie smie wiecej bo w ulamku sekund mamy radiowoz na ogonie)

Gdzie takie ograniczenie w UK spotkałeś ? :shock: Co do radiowozu to chyba jakieś koszmary nocne kolega miewa :mrgreen:
_________________
desperado67
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 22:30   

Pływak napisał/a:
Miedzy innymi dlatego, ze oprócz Twojej satysfakcji nie widzę innych plusów tej modyfikacji ale jeśli tobie wystarczy sama satysfakcja, że coś zrobiłeś mimo iż jest to zbędne to ok :ok:


A na jakiej podstawie to stwierdzasz? Takiej ze producent jej nie przewidzial?
A moze chodzilo im o jak najnizszy koszt produkcji i najwiekszy zysk?
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
desperado67 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 177
Skąd: Bradford



Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 22:47   

Rodi tylko silniki z turbinami potrzebujá dodatkowe chlodzenie oleju ze wzglédu na wysoká temperature spalania. Zwykłe silniki nie potrzebują oil coolera bo nie osiągają takich temperatur. Więc nie ma mowy o oszczednościach producenta. To co piszesz jest troche śmieszne
_________________
desperado67
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 23:05   

Oczywiscie ze tylko z turbo, a 2,5 v6 to tez pewnie ma turbo :wink: Poprostu uwazam ze uzywam samochodu inaczej niz wiekszosc i temu zalozylem chlodnice.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 15, 2010 23:10   

To jeszcze zalej do tej rajdówki 20W60 skoro tak Ci się olej grzeje, że chłodnica potrzebna... Z mojej strony EOT
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Adapter filtra oleju
szpynior Tuning mechaniczny 2 Wto Maj 07, 2013 19:12
szpynior
Brak nowych postów MG ZR wskaznik temp. oleju. ??
kaaaziuu Tuning mechaniczny 2 Pon Wrz 21, 2009 19:35
camaro17
Brak nowych postów [r 400 sd] ADAPTER FILTRA OLEJU
GREG. Tuning mechaniczny 2 Sro Mar 30, 2011 22:31
GREG.
Brak nowych postów [L-series] Większy filtr oleju
Remigiusz Tuning mechaniczny 33 Czw Sie 15, 2013 20:52
Remigiusz
Brak nowych postów [K series] Adapter chłodniczki oleju
refleks Tuning mechaniczny 2 Wto Mar 19, 2013 22:28
brkzzz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink