Forum Klubu ROVERki.pl :: Allegro . Zwrot płyty głównej uszkodzonej na gwarancji.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Allegro . Zwrot płyty głównej uszkodzonej na gwarancji.
Autor Wiadomość
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Wto Mar 13, 2012 22:50   

no to może zrobic tak jak Pływak, napisał
gościu odsyła ci płyte a Ty ja wysyłasz do agito
jak była podmianka to informujesz kolesia że wysłał ci nie tą płyte i odsyłasz mu ja z powrotem (jeżeli ci zapłaci za przesyłke :] )
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
Ostatnio zmieniony przez Ciufa Wto Mar 13, 2012 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 13, 2012 22:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 22:50   

chmielu napisał/a:
a niech sobie zglasza na policje. i tak bedzie sprawa umorzona z uwagi na niska szkodliwosc, czyli ponizej 250zl ;) wiec straszenie bezpodstawne.


To się chyba tyczy tylko kradzieży, wałki na allegro podchodzą pod oszustwo/wyłudzenie po za tym allegro w przypadku zgłoszenia oszustwa wymaga zgłoszenia sprawy na policje inaczej nie wypłaca odszkodowania.
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 13, 2012 22:57   

Na wezwanie odpowiadam :)

W kwestii Allegro.

-licytacja z tego co widzę a nie kup teraz więc odpada możliwość zwrotu - Twoja wolna wola czy przyjmiesz, ten zapis ustawyno 10 dniach na zwrot nie ma tu pokrycia.

-sprzedałeś produkt sprawny (zakładam że tak było) na co masz potwierdzenie protokołem wymiany lub fakturą z agito.pl, swoją drogą nie ma możliwości żeby płyta trafła pierwotnie do Ciebie uwalona....nie z agito :)
-dowód zakupu powinien być w paczce ale to jużod Waszej umowy zależało jak miał być dostarczony

W pierwszej kolejności, jeśli chcesz mieć spokój sumienia to zrob manewr z Allegro jak opisali koledzy, oficjalna korespondencja przezz formularz i tylko formularz, jak będzie pisał mailem to odpisz przez formularz że w związku z tym, że dostajesz "ręcznie" maile zamiast przez Allegro, nie będizesz na nie odpowiadał dopóki nie skontaktuje się przez formularz

-dowód zakupu ma i gdybyś był przedsiębiorcą to owszem pośredniczysz w reklamacji, chyba że inna jest procedura dystrybutora lub klient się zgadza bezpośrednio do Agito. Jesteś osobą prywatną i sprzedałeś zwyczajnie produkt na który miałeś gwarancję, a nie wystawiłeś ją "od siebie" więc tym tematem się nie przejmuj.

Ja zgłosiłbym próbę wyłudzenia, przedstawiłeś mu możłiwe rozwiązania i praktycznie jedyne do jakich ma prawo.....a nie nęka Ciebie.....

Co do paragrafów to raz, że nie zawracaj sobie tym głowy, szkoda czasu szukać nawet a dwa, w tym momencie nie ogarnę za bardzo tematu paragrafów, za dużo na głowie....
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
Lukasz_Konin 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Konin

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 10:54   

Napisz mu żeby się fakał, i żeby się nie pruł bo forum wjedzie do niego.


Chce cie wydymać na pieniądze i tyle :)
Nie daj się i tyle.
Napisz mu normalnie że nie przyjmiesz paczki itd, no chyba że napiszesz do niego tak jak pływak napisał
_________________
Poprostu Brychu :)
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 10:59   

trzeba być obiektywnym i może płyta była rzeczywiście uszkodzona :)
 
 
Lukasz_Konin 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 192
Skąd: Konin

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 11:35   

Po żabie wszystko możliwe :D
_________________
Poprostu Brychu :)
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 12:08   

Płyta nie była montowana wogole tak jak dostałem ją od agito tak została wysłana. Także nie ma mowy żebym to ja ją uszkodził. Po wysłaniu wczorajszego maila narazie cisza.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 12:22   

Raptile napisał/a:
Płyta nie była montowana wogole tak jak dostałem ją od agito tak została wysłana.

I tu był twój błąd. Agito mogło ci przesłać uszkodzoną.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 12:59   

no to niech agito wymieni na nowa.
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 22:42   

Uwielbiam zagadnienie odpowiedzialności sprzedającego :D

Po pierwsze, sprzedawca jest zawsze odpowiedzialny z tytułu rękojmi, także przy sprzedaży rzeczy używanej.
Po drugie, gwarancja (jak już zostało powiedziane) jest dobrowolna. Jeśli agito taką wystawiło, to kupujący ma prawo wybrać: czy dochodzi uprawnień z rękojmi (od Raptile'a) czy z gwarancji (od gwaranta, tj. agito albo producenta).
Po trzecie, w ramach rękojmi kupującemu przysługuje uprawnienie do odstąpienia od umowy lub żądania obniżenia ceny, ale sprzedający może to "zablokować" poprzez wymianę towaru na niewadliwy albo usunięcie wady (kodeksowo: "niezwłocznie").
Po czwarte, przy sprzedaży związanej z nadesłaniem z innej miejscowości kupującemu nie wolno odesłać rzeczy bez porozumienia ze sprzedającym.
Państwo życzą podstawę prawną? :)

Raptile, moim zdaniem, powinieneś dogadać się z kupującym i wytłumaczyć mu jakie są jego prawa, po czym zasugerować, że najlepiej będzie dla niego, jeśli skorzysta z gwarancji. Ty, jako że nie jesteś producentem ani siłą fachową, nie możesz usunąć wady, więc też skorzystasz z gwarancji, a to potrwa - i oczywiście nie ma szans, żeby gość otrzymał od Ciebie zwrot kasy, nie ma podstaw. Różnica między tymi sposobami postępowania jest tylko taka, że uprawnienia z gwarancji kupujący zrealizuje albo bezpośrednio, albo za Twoim pośrednictwem.
Wersja "bezpośrednio" jest o tyle korzystna dla Ciebie, że jeśli płyta została uszkodzona przy montażu, to nie Ty będziesz udowadniał, że nie jesteś wielbłądem, tylko ten gość.

Pytaj śmiało :)
_________________
It's all right...
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Mar 14, 2012 22:59   

i pozamiatane :] :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 15, 2012 09:46   

wild_weasel napisał/a:

Po trzecie, w ramach rękojmi kupującemu przysługuje uprawnienie do odstąpienia od umowy (...)
Państwo życzą podstawę prawną? :)


Ja poproszę, bo pierwsze słyszę żeby w przypadku aukcji, dodatkowo od osoby prywatnej, kupujący miał takie prawo :)
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 15, 2012 14:46   

Dostałem maila od allegro ponizej zamieszczam jego treśc

"Witamy,

Skontaktował się z nami Użytkownik "kwazar222" i poinformował, że otrzymał zakupiony przedmiot:

ASROCK 880GM-LE AMD 880G Socket AM3 mATX 6core (2155992964)

Kupujący twierdzi, że przedmiot nie jest w pełni zgodny z opisem.

Allegro z zasady nie ingeruje w przebieg transakcji, ale w trosce o pełne bezpieczeństwo Użytkowników zdecydowaliśmy się wysłać taką informację. Zachęcamy do kontaktu e-mailowego lub telefonicznego z kontrahentem w celu wyjaśnienia wątpliwości.

Chcielibyśmy zaznaczyć, że w ramach transakcji doszło do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedającym a Kupującym. W przypadku naruszenia przez jedną ze stron warunków tej umowy, osoba poszkodowana ma prawo do zgłoszenia sprawy organom odpowiednim do rozpatrywania takich skarg (sądy powszechne lub Policja).

Bardzo prosimy o bezpośredni kontakt z kontrahentem "kwazar222".

Jeżeli sprawa została wyjaśniona, a spór jest zakończony, możesz uznać ten list za niebyły. Jeżeli jednak chcesz odpowiedzieć na ten e-mail, skorzystaj z poniższego odnośnika do formularza kontaktowego:

http://www.allegro.pl/xxxxxxxxxxx

Uwaga: kontakt w inny sposób niż poprzez powyższy odnośnik (link) może znacząco wydłużyć czas reakcji.
"

nie kumam po zalogowaniu sie na allegro w dziale "prowadzone spory" nic niema .

Co mam znowu temu osłowi napisać :|
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 15, 2012 15:15   

Skorzystaj z podanego linku i jeszcze raz wyślij do niego to co wczoraj tylko, że tym razem w "otoczce" zgłoszenia Allegro. Żeby jednak był ten kontakt na wezwanie Allegro :)
Może sam ochłonał trochęi się zastanowi bo rozwiązanie z reklamowaniem w Agito jest najlepszym pomysłem a on ewidentnie chce dopiąć swego.
Chyba że pójdziesz na ustępstwo i odbierxzesz paczkęi zgłosisz sam do Agito reklamację ale za wysyłkę Twoją do Agito i przesyłkę zwrotną do niego napisz że pokryje koszty.
To już zależy na co się zdecydujesz.
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
mzas 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 127
Skąd: Warszawa

MG ZS

Wysłany: Czw Mar 15, 2012 19:05   

A ja mam pytanie. Po czym stwierdzono że płyta główna jest niesprawna? Jakie są objawy tej niesprawności ?
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 15, 2012 20:01   

Witam. Przedmiot był w momencie wysyłki 100% zgodny z opisem aukcji , czyli płyta NOWA , NIE UŻYWANA na gwarancji od 30.01.2012 przez 24 miesiące. Kupujący otrzymał dowód wymiany ( z przesyłką) oraz skan faktury który dosłałem na maila. Gwarantem jest firma agito.pl w której płyta została wymieniona za inną która poszła na gwarancje.

Wg Klienta a raczej sklepu gdzie była ponoć montowana płyta, (skąd mam wiedzieć że podczas montażu nie nastąpił błąd/ niefachowe podłączenie bądź któryś z komponentów komputera nie uszkodził płyty. poprosił bym skan rachunku za wykonana usługę ) , Płyta PRAWDOPODOBNIE NIE DZIAŁA .

Jako że nie jestem producentem ani siłą fachową, nie mogę usunąć wady/ zdiagnozować co jest przyczyną.
Jedynym rozwiązaniem jest wysłanie płyty na gwarancje do sklepu agito.pl gdzie napewno stwierdzą czy płyta jest uszkodzona fabrycznie ( wtedy wyślą nową) czy poprzez nie fachowy montaż.



Co jeszcze moge umieścic ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Raptile Czw Mar 15, 2012 22:37, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
walkie 




Pomogła: 19 razy
Dołączyła: 14 Sie 2006
Posty: 2981
Skąd: Lubnów/Wroc/Krk

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 15, 2012 20:19   

to, że jeśli chce ten koles to mozesz Ty w jego imieniu wyslac plyte do agito a to znacznie wydluzy czas oczekiwania
_________________
Nic nie trwa wiecznie...
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Mar 15, 2012 20:21   

żeby spadał na drzewo :D
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 15, 2012 20:44   

Wydryszek napisał/a:
wild_weasel napisał/a:

Po trzecie, w ramach rękojmi kupującemu przysługuje uprawnienie do odstąpienia od umowy (...)
Państwo życzą podstawę prawną? :)


Ja poproszę, bo pierwsze słyszę żeby w przypadku aukcji, dodatkowo od osoby prywatnej, kupujący miał takie prawo :)


W zasadzie wynika to z przepisów ogólnych o rękojmi, w szczególności:
Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).

Wyłączenie odpowiedzialności np. tu:
Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.

Co do zasady, sprzedając cokolwiek, komukolwiek, na odległość lub na miejscu - zawsze ponosi się odpowiedzialność z tytułu rękojmi.

[ Dodano: Czw Mar 15, 2012 20:44 ]
Raptile napisał/a:
Co jeszcze moge umieścic ?
walkie napisał/a:
to, że jeśli chce ten koles to mozesz Ty w jego imieniu wyslac plyte do agito a to znacznie wydluzy czas oczekiwania

:up:
Generalnie, Twoje pośrednictwo nic nie ułatwi. Co najwyżej może dojść do powtórki sytuacji, tzn. Ty wyślesz mu naprawioną przez serwis, a on znowu będzie reklamował, że płyta jest niesprawna.
Musisz człowiekowi wytłumaczyć, że najlepszą drogą rozwiązania problemu jest skorzystanie z gwarancji przez niego. Taka jest prawda. Ty przecież tej płyty nie naprawisz.

Przy okazji, nie znam osoby, która zrealizowałaby jakieś roszczenia za pomocą allegro. Natomiast słyszałem wcale nie odosobnione opinie, że ich system rozwiązywania sporów jest bardzo nieskuteczny, że umywają ręce bardzo szybko.
_________________
It's all right...
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 16, 2012 16:01   

Odpowiedz od Allegro

Witam.

Dziękuję za kontakt z Serwisem.

W zaistniałej sytuacji nalegałabym na bezpośredni kontakt z Kontrahentem i wyjaśnienie problemu z nim.

Pozdrawiam,

--
Dominika Szpakowska
Zespół Allegro
http://www.allegro.pl


Odpisałem że kontaktowałem się i że ten Pan nie rozumie co do niego pisze. Prosiłem wytłumaczenei sytuacji przez Allegro kupującemy.

http://www.allegro.pl/regulamin/
http://www.allegro.pl/pomoc/


:lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Kolejna naprawa telefonu w ramach gwarancji
Deamian Prawo i ubezpieczenia 9 Pon Lut 28, 2011 20:54
claudii
Brak nowych postów Zwrot samochodu ?
buakaw Prawo i ubezpieczenia 3 Sob Lip 09, 2016 15:56
AdaskoC
Brak nowych postów [PZU] zwrot kosztów holowania
luk474 Prawo i ubezpieczenia 12 Wto Maj 08, 2012 12:32
bociannielot
Brak nowych postów Autoryzowany serwis każe zapłacić za naprawę mimo gwarancji
memphisto Prawo i ubezpieczenia 11 Nie Mar 20, 2011 14:28
nicco_nuwai
Brak nowych postów Zwrot za niewykorzystaną polisę po wyrejestrowaniu auta
Yog-Sothoth Prawo i ubezpieczenia 3 Czw Mar 08, 2012 10:57
Yog-Sothoth



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink