no to może zrobic tak jak Pływak, napisał
gościu odsyła ci płyte a Ty ja wysyłasz do agito
jak była podmianka to informujesz kolesia że wysłał ci nie tą płyte i odsyłasz mu ja z powrotem (jeżeli ci zapłaci za przesyłke )
a niech sobie zglasza na policje. i tak bedzie sprawa umorzona z uwagi na niska szkodliwosc, czyli ponizej 250zl wiec straszenie bezpodstawne.
To się chyba tyczy tylko kradzieży, wałki na allegro podchodzą pod oszustwo/wyłudzenie po za tym allegro w przypadku zgłoszenia oszustwa wymaga zgłoszenia sprawy na policje inaczej nie wypłaca odszkodowania.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
-licytacja z tego co widzę a nie kup teraz więc odpada możliwość zwrotu - Twoja wolna wola czy przyjmiesz, ten zapis ustawyno 10 dniach na zwrot nie ma tu pokrycia.
-sprzedałeś produkt sprawny (zakładam że tak było) na co masz potwierdzenie protokołem wymiany lub fakturą z agito.pl, swoją drogą nie ma możliwości żeby płyta trafła pierwotnie do Ciebie uwalona....nie z agito
-dowód zakupu powinien być w paczce ale to jużod Waszej umowy zależało jak miał być dostarczony
W pierwszej kolejności, jeśli chcesz mieć spokój sumienia to zrob manewr z Allegro jak opisali koledzy, oficjalna korespondencja przezz formularz i tylko formularz, jak będzie pisał mailem to odpisz przez formularz że w związku z tym, że dostajesz "ręcznie" maile zamiast przez Allegro, nie będizesz na nie odpowiadał dopóki nie skontaktuje się przez formularz
-dowód zakupu ma i gdybyś był przedsiębiorcą to owszem pośredniczysz w reklamacji, chyba że inna jest procedura dystrybutora lub klient się zgadza bezpośrednio do Agito. Jesteś osobą prywatną i sprzedałeś zwyczajnie produkt na który miałeś gwarancję, a nie wystawiłeś ją "od siebie" więc tym tematem się nie przejmuj.
Ja zgłosiłbym próbę wyłudzenia, przedstawiłeś mu możłiwe rozwiązania i praktycznie jedyne do jakich ma prawo.....a nie nęka Ciebie.....
Co do paragrafów to raz, że nie zawracaj sobie tym głowy, szkoda czasu szukać nawet a dwa, w tym momencie nie ogarnę za bardzo tematu paragrafów, za dużo na głowie....
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Napisz mu żeby się fakał, i żeby się nie pruł bo forum wjedzie do niego.
Chce cie wydymać na pieniądze i tyle
Nie daj się i tyle.
Napisz mu normalnie że nie przyjmiesz paczki itd, no chyba że napiszesz do niego tak jak pływak napisał
Płyta nie była montowana wogole tak jak dostałem ją od agito tak została wysłana. Także nie ma mowy żebym to ja ją uszkodził. Po wysłaniu wczorajszego maila narazie cisza.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Po pierwsze, sprzedawca jest zawsze odpowiedzialny z tytułu rękojmi, także przy sprzedaży rzeczy używanej.
Po drugie, gwarancja (jak już zostało powiedziane) jest dobrowolna. Jeśli agito taką wystawiło, to kupujący ma prawo wybrać: czy dochodzi uprawnień z rękojmi (od Raptile'a) czy z gwarancji (od gwaranta, tj. agito albo producenta).
Po trzecie, w ramach rękojmi kupującemu przysługuje uprawnienie do odstąpienia od umowy lub żądania obniżenia ceny, ale sprzedający może to "zablokować" poprzez wymianę towaru na niewadliwy albo usunięcie wady (kodeksowo: "niezwłocznie").
Po czwarte, przy sprzedaży związanej z nadesłaniem z innej miejscowości kupującemu nie wolno odesłać rzeczy bez porozumienia ze sprzedającym.
Państwo życzą podstawę prawną?
Raptile, moim zdaniem, powinieneś dogadać się z kupującym i wytłumaczyć mu jakie są jego prawa, po czym zasugerować, że najlepiej będzie dla niego, jeśli skorzysta z gwarancji. Ty, jako że nie jesteś producentem ani siłą fachową, nie możesz usunąć wady, więc też skorzystasz z gwarancji, a to potrwa - i oczywiście nie ma szans, żeby gość otrzymał od Ciebie zwrot kasy, nie ma podstaw. Różnica między tymi sposobami postępowania jest tylko taka, że uprawnienia z gwarancji kupujący zrealizuje albo bezpośrednio, albo za Twoim pośrednictwem.
Wersja "bezpośrednio" jest o tyle korzystna dla Ciebie, że jeśli płyta została uszkodzona przy montażu, to nie Ty będziesz udowadniał, że nie jesteś wielbłądem, tylko ten gość.
Kupujący twierdzi, że przedmiot nie jest w pełni zgodny z opisem.
Allegro z zasady nie ingeruje w przebieg transakcji, ale w trosce o pełne bezpieczeństwo Użytkowników zdecydowaliśmy się wysłać taką informację. Zachęcamy do kontaktu e-mailowego lub telefonicznego z kontrahentem w celu wyjaśnienia wątpliwości.
Chcielibyśmy zaznaczyć, że w ramach transakcji doszło do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedającym a Kupującym. W przypadku naruszenia przez jedną ze stron warunków tej umowy, osoba poszkodowana ma prawo do zgłoszenia sprawy organom odpowiednim do rozpatrywania takich skarg (sądy powszechne lub Policja).
Bardzo prosimy o bezpośredni kontakt z kontrahentem "kwazar222".
Jeżeli sprawa została wyjaśniona, a spór jest zakończony, możesz uznać ten list za niebyły. Jeżeli jednak chcesz odpowiedzieć na ten e-mail, skorzystaj z poniższego odnośnika do formularza kontaktowego:
Skorzystaj z podanego linku i jeszcze raz wyślij do niego to co wczoraj tylko, że tym razem w "otoczce" zgłoszenia Allegro. Żeby jednak był ten kontakt na wezwanie Allegro
Może sam ochłonał trochęi się zastanowi bo rozwiązanie z reklamowaniem w Agito jest najlepszym pomysłem a on ewidentnie chce dopiąć swego.
Chyba że pójdziesz na ustępstwo i odbierxzesz paczkęi zgłosisz sam do Agito reklamację ale za wysyłkę Twoją do Agito i przesyłkę zwrotną do niego napisz że pokryje koszty.
To już zależy na co się zdecydujesz.
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Witam. Przedmiot był w momencie wysyłki 100% zgodny z opisem aukcji , czyli płyta NOWA , NIE UŻYWANA na gwarancji od 30.01.2012 przez 24 miesiące. Kupujący otrzymał dowód wymiany ( z przesyłką) oraz skan faktury który dosłałem na maila. Gwarantem jest firma agito.pl w której płyta została wymieniona za inną która poszła na gwarancje.
Wg Klienta a raczej sklepu gdzie była ponoć montowana płyta, (skąd mam wiedzieć że podczas montażu nie nastąpił błąd/ niefachowe podłączenie bądź któryś z komponentów komputera nie uszkodził płyty. poprosił bym skan rachunku za wykonana usługę ) , Płyta PRAWDOPODOBNIE NIE DZIAŁA .
Jako że nie jestem producentem ani siłą fachową, nie mogę usunąć wady/ zdiagnozować co jest przyczyną.
Jedynym rozwiązaniem jest wysłanie płyty na gwarancje do sklepu agito.pl gdzie napewno stwierdzą czy płyta jest uszkodzona fabrycznie ( wtedy wyślą nową) czy poprzez nie fachowy montaż.
Co jeszcze moge umieścic ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Raptile Czw Mar 15, 2012 22:37, w całości zmieniany 4 razy
Po trzecie, w ramach rękojmi kupującemu przysługuje uprawnienie do odstąpienia od umowy (...)
Państwo życzą podstawę prawną?
Ja poproszę, bo pierwsze słyszę żeby w przypadku aukcji, dodatkowo od osoby prywatnej, kupujący miał takie prawo
W zasadzie wynika to z przepisów ogólnych o rękojmi, w szczególności:
Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).
Wyłączenie odpowiedzialności np. tu:
Art. 557. § 1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
Co do zasady, sprzedając cokolwiek, komukolwiek, na odległość lub na miejscu - zawsze ponosi się odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
[ Dodano: Czw Mar 15, 2012 20:44 ]
Raptile napisał/a:
Co jeszcze moge umieścic ?
walkie napisał/a:
to, że jeśli chce ten koles to mozesz Ty w jego imieniu wyslac plyte do agito a to znacznie wydluzy czas oczekiwania
:up:
Generalnie, Twoje pośrednictwo nic nie ułatwi. Co najwyżej może dojść do powtórki sytuacji, tzn. Ty wyślesz mu naprawioną przez serwis, a on znowu będzie reklamował, że płyta jest niesprawna.
Musisz człowiekowi wytłumaczyć, że najlepszą drogą rozwiązania problemu jest skorzystanie z gwarancji przez niego. Taka jest prawda. Ty przecież tej płyty nie naprawisz.
Przy okazji, nie znam osoby, która zrealizowałaby jakieś roszczenia za pomocą allegro. Natomiast słyszałem wcale nie odosobnione opinie, że ich system rozwiązywania sporów jest bardzo nieskuteczny, że umywają ręce bardzo szybko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum