Forum Klubu ROVERki.pl :: Toutorial IC z 75 do MG ZR 2.0ITD oraz wentylatr z MGZR160
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Toutorial IC z 75 do MG ZR 2.0ITD oraz wentylatr z MGZR160
Autor Wiadomość
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 20:05   

Pisałem że wkleiłem to na życzenie kilku osób bo twierdziły że może się komuś przydać z reguły nie dokumentuję swoich prac ze względu na osoby którym nic co nie fabryczne się nie podoba

Nie zamieściłem tutaj pracy pod tytułem UWAGA UWAGA PERFEKCYJNY DOLOT DO ITD

a chodzi mi o to że starałem się wyjść jak najmniejszą liczbą zagięć a ty od razu ile kolanek po co tyle opasek , zderzak przysłoni a potem twoje a ja a ja a mój a mój..
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Cze 19, 2012 20:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 20:06   

No tak to jest w życiu że czasu nam na wszystko brakuje i powiem Ci szczerze że gdybym wiedzial że będzie 3 tygodnie walki to nie wiem czy bym się zabrał za VNT bo auto potrzebuje na codzien do pracy i w ogóle a tak jak juz zacząlem to musiałem pożyczyć auto i skonczyć swoje :) tak więc każde mody przy aucie wymagają czasu i poświęcenia ale najważniejsze żeby było wszystko na PLUS bo ja tak samo wszystko staram się robic sam :) wiec czekamy za relacją jak odczucia podczas jazdy :)
Ja niebawem tez będe robił taki turtial wiec tez będzie co komentować :P
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 20:13   

tuners napisał/a:
a ty od razu ile kolanek po co tyle opasek , zderzak przysłoni a potem twoje a ja a ja a mój a mój..

No bo po co? Skoro można oba odcinki rozwiązać po przez gięcie i wtedy masz po 2 kolanka i 4 opaski na rurę. Co do zderzaka to po raz kolejny pokazujesz, ze nie bardzo potrafisz czytać ze zrozumieniem. Przeczytaj mój post ze zderzakiem, ktory odnosił się do maniaq jeszcze raz i zobacz czy pisałem coś na temat twojego IC i zderzaka? Chyba nie, bo jak mógłbym pisać skoro nawet fot nie ma z założonym zderzakiem? :D

Ale ok sorty, ze w ogóle skrytykowałem cofam wszystko :D Układ masz super idealnie rozwiązany, prosty układ z minimalną liczbą kolanek. PROFI ROBOTA :ok:
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Ostatnio zmieniony przez Pływak Wto Cze 19, 2012 20:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 20:14   

Lepiej z nowych doświadczeń innych ludzi wyciągać wnioski niż krytykować wszystko co inne

Wnioski:
1. Lepszy byłby ic z wyjściami w stronę silnika zamiast z jednym do góry
2. IC z r75 przy klimie jest za długi o 3-4cm wiąże się to z docięciem zderzaka (ust)
3. Lepiej wcześniej pomyśleć czy uda się dostać węża do chłodnicy o odpowiedniej długości

Ja mam o tyle dobrze że mam kilka samochodów do jazdy na co dzień jakby to był jedyny to prawdopodobnie jeszcze była by seria :(
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Cze 19, 2012 20:15   

to masz dobrze :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 21:00   

No widzę ze mój pomysł z IC do 75 w końcu ktoś zrealizował niestety dla mnie ta opcja tego Ic odpadła :wink: Niestety IC od 75 ma gorszy przepływ powietrza w środku niż taki uniwersalny i po oględzinach w sumie aż taki wielki on naprawdę nie jest :neutral:

Trzeba było jechać przed i po IC na hamownie żeby było widać różnice :wink:

Co do roboty to naprawdę wywal te wszystkie kolanka i łączniki i opaski i zespawaj to na jedna lita rurę z jak najmniej opasek bo to puści z czasem jak jest tyle ja ten sam problem miałem jak montowałem IC do 220 SD, to samo miał Krzychu to samo miał Jugol :wink:

Reszta to dobra robota tylko jakiś wynik by się przydał Krzysiek tez niestety nie ma przed i po z IC hamowanego 25 :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 21:12   

Nie rozumiem jednej rzeczy, chcesz wszystko robic sam nie wzorujac sie na nikim, potem opisujesz to co robisz dla innych.

Na forum angielskim byly przyklady FMIC w autach bez i z klimatyzacja. Byly przyklady z IC z wyjsciami po dwoch stronach, po tej samej... i inne kombinacje z opisem od czego brany byl dawca IC. Mam wrazenie ze chcesz wywazyc otwarte drzwi. Nie chodzi mi o krytyke, tylko chialbym podpowiedziec jak moglo by byc lepiej.

Prawda jest to co pisze Remi, bo pamietam jak Krzysiek mial problemy z opaskami na torze w Radomiu. Jest duze cisnienie w ukladzie, wiec wczesniej czy pozniej bedzie rodzilo problemy.

Nie rozumiem toku rozumowania Kozika, jak chce robic po swojemu i nie sluchac nikogo , to nie pisze na foru, nie publikuje zdjec :) Po co robic cos po swojemu, jak juz byly sprawdzone rozwiazania ? to nie jest temat w ktorym Tuners bylby pionierem, jak Remi w mapkach, czy firq w VNT, ze przecieraja szlaki. A i tak chlopaki wiedze wynosza z innych aut i for ;) po to jest to forum by dzielic sie wiedza i sobie pomagac ;) czemu od razu jak wskazuje przyklady innych rozwiazan, odbieracie to jako krytyke ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 21:21   

Chciałem jeszcze dodać ze na jakimś forum to było, co robiony byl test z takim IC jak my mamy i podobne usytuowanie. Tylko ze jedno było wszystko seryjne, a drugi trochę zderzak wycięty o kilka cm i hamownia ładna różnice pokazało. Mnie ciekawi ile by wyszło bez zderzaka na hamowni lub jakoś tak urzeźbić żeby więcej dmuchało w jego stronę :wink:

Tego niestety tutaj na forum brakuje ile daje w L-serii FMIC z testem przed i po montażu :wink: Bo ja to trochę skeptycznie już traktuje ze czasem koszty są za duże do godnemu polecaniu przyrostu osiągów :wink:

Tak samo jak miałem z filtrami powietrza, były stożki cuda nie widzi i znów jestem przy serii bo jak się regularnie wymienia to nie ma co kombinować bo sie nic nie ugra :wink:

Dlatego tuners teraz wstaw fote z zderzakiem i pisuj relacje z jazdy :wink: Lub pomierz jak żeśmy my robili z Krzyskiem temp dolotu :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 21:32   

Co do przykladow z anglii nawet nie sprawdzalem widzialem tylko u krzyska i komika
Krzysiiek z ego co pamietam mail waskie tore pozniej zmienil bo ulatywalo przez nie
Zamiescilem to gdyz kilka osob o to prosilo poraz kolejny to powtarzam.
nikt tu nie pisal o byciu pionierem ale szkoda ze jesli ktos robi cokolwiek w inny sposob jest odrazu uciszany po co to take zrobiles to juz bylo jest to zle w sumie to juz by mozna bylo zamknac forum bo prawie nic nowego na him niema

Jak ktos chce rzeczywiscie wprowadzic now udogodnienia to odrazu jest gaszony ostatnio bylo takich przykladow dosc sporo wiec jak przychodzi co do czego lepiej podzwonic po ludziach niz pisac na forum gdyz sa tylko testy a na co Ci to jak by wystarczylo type a p&p

Sort za niektore wyrazy ale tablet z angielszcza niektore wyrazy ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 21:50   

tuners, Kiedy ty wpadniesz znów do Rzeszowa :mrgreen: Porobimy pomiary chłodzenia :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 21:56   

maniaq napisał/a:
Nie rozumiem toku rozumowania Kozika, jak chce robic po swojemu i nie sluchac nikogo , to nie pisze na foru, nie publikuje zdjec :)


ja wiele razy się przekonałem, że to co pisze na forum i nawet od ludzi którzy niby zęby zjedli na roverach nie zawsze się sprawdza, więc kolejny pomysł kolejne po raz drugi wyważone drzwi dla mnie nie są bez sensu bo każdy doda jakąś uwagę i robi się tego coraz więcej, może być tak że "Sławomir" akurat robi w wężach i ma je za free więc zastosuje sobie takie, ktoś ma dojście do nierdzewki zrobi z nierdzewki, ale może się okazać że czy takie czy takie rozwiązanie jest tak samo skuteczne, tylko że inaczej wygląda

tuners napisał/a:
jak przychodzi co do czego lepiej podzwonic po ludziach niz pisac na forum


sporo razy też to przerabiałem, bo osoby które mają naprawdę coś do powiedzenia po pierwszym (przepraszam że tak piszę) komentarzu maniaka czy pływaka odpuszcza jakiekolwiek pisanie na forum bo po co się denerwować a wiedzę można zachować dla siebie.
poznałem parę osób które twierdzą że na tym forum nic nie ma (osoby które modzą rovery i nie tylko) wyciągają z silników wiele metodą prób i błędów albo mają gotowe rozwiązania z innych aut. takie osoby nie mają ochoty pisać i dzielić się, bo im się zwyczajnie nie chce mają inne rzeczy na głowie.

Jesteśmy tutaj "miłośnikami" marki i ostatni raz napiszę wg mnie żadne rozwiązanie przedstawione w inny sposób nie jest bez sensu bo ktoś co czyta temat może sobie wybrać jak chce coś przerobić.
Są tacy co tworzą forum i tacy co tylko korzystają
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 19, 2012 22:06   

Kozik napisał/a:

sporo razy też to przerabiałem, bo osoby które mają naprawdę coś do powiedzenia po pierwszym (przepraszam że tak piszę) komentarzu maniaka czy pływaka odpuszcza jakiekolwiek pisanie na forum bo po co się denerwować a wiedzę można zachować dla siebie.

Też to zauważyłem ale przeważnie są to osoby uczulone na krytykę którym brak kontrargumentów więc tak naprawdę nie mają za wiele do powiedzenia. Jak komuś się odechciewa pisać po tym jak ktoś napisał, ze można coś wykonać lepiej to faktycznie niech nie pisze w ogóle. Od jednej czy dwóch osób forum nie zbiednieje bo nadal pozostaje spora rzesza osób otwartych na dyskusje takich jak chociażby Friq czy Remi którzy nie strzelają focha po tym jak ktoś napisze, ze zrobił by coś inaczej :)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Cze 20, 2012 05:15   

Ja pisalem chyba dosc wyraznie ze tez wykonal bym kilka rzeczy innaczej ale nie musze chyba sie trzymac utartego schematu lub czyjegos widzimisie niestety ale od dluzszego czasu przez take dogryzanie kilku osob w niemal kazdym temacie odechciewa sie wogole pisania a pozniej ludzie niewiedza czemu na forum atmosfera robi sie taka a nie inna
Jest powiedzenie ktorego przytaczac nie bede ale odzwierciedla odpisywanie na kazdy komentarz nie wnoszacy nic konstruktywnego.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
torek86 



Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 134
Skąd: Wawa/Piaseczno

Rover 25

Wysłany: Sro Cze 20, 2012 07:50   

w sumie robota OK. Sprawdź po wszystkich modach szczelność układu, zwłaszcza pod kątem tych szerokich opasek, gdyż niestety ale w wielu przypadkach to one powodują nieszczelności. ja u siebie miałem wszystko połączone na szerokie opaski ( fakt że w benzynie i mniejszym doładowaniu)ale one były powodem uciekania ciśnienia.

Jestem też ciekaw, ile taki mod - już bez znaczenia czy IC z 75 czy jakiś uniwersalny - da przyrostu mocy w seryjnym nie modzonym silniku. czy oprócz na pewno fajniejszego dźwięku ( oczywiście przy wymianie orurowania na kwasiaka, tudzież alu) da też jakiś znaczny przyrost KM. w benzyniakach sama wymiana IC może dać około 10KM... jak jest w dieslu?


Co do długości dolotu.. jasne niby ma długość znaczenie, ale bardzo dużo zależy od charakterystyki turbiny. ja u siebie martwiłem się że przez meeega długi dolot, który okrąża na około silnik przy moim małym doładowaniu będę miał odczuwalne z mulenie. okazało się że turbo już przy praktycznie 2500tyś ładuje ful boost i ciągnie do końca czyli 6750obr. auto jest naprawdę meeega elastyczne.
tak więc tu też może nie być to tak bardzo odczuwalne. :wink:
_________________
Rover 25 IDT+ -> Sprzedany
zapraszam -> http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=79043
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Sro Cze 20, 2012 08:06   

Znaczy porownujac do tych ic z. Forum uk to tam wiekszosc jest dlugich bo z wyjsciami po przeciwnych stronach na dodatek tez maja silikonowe kolanka i nieraz sporo wiecej

Dzisiaj chyba nie be de mail czasu robic zderzaka ale jak skoncze wyladuje na hamowni
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 20, 2012 08:16   

U siebie pomiaru po wrzuceniu FMIC'a nie robiłem ale w seryjnym nie pomodzonym klekocie jakiś mega przyrostów nie czuć. Zakładałem go jak jeszcze było dość chłodno więc tym bardziej nie odczułem różnicy moze gdybym zakłądał go przy upałach wtedy bym cos odczuł bo nawet na seryjnym silniku w ciepły dzień strona wlotowa IC jest gorąca, ze aż parzy, a wylotowa w temperaturze otoczenia więc swoje zadania jak najbardziej spełnia :)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
torek86 



Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 134
Skąd: Wawa/Piaseczno

Rover 25

Wysłany: Sro Cze 20, 2012 08:49   

Czyli tak na prawdę najbardziej opłaca się zrobić IC i zaraz po tym program. pojechać na hamownie przed i Po.. a nawet pomiędzy zmianą Ic-ka i programem. Wtedy bedzie wszystko jasne i klarowne :mrgreen:
_________________
Rover 25 IDT+ -> Sprzedany
zapraszam -> http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=79043
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 20, 2012 09:13   

FMIC czy np rozluźnienie wydechu to są rzeczy od których tak naprawdę powinno zacząć dopiero później się robił program bo bez sensu najpierw robić program, a później jeździć po każdym modzie na korektę dlatego ja zrobiłem pomiar na hamowni pełnej serii przed jakimikolwiek modami i następny pomiar będzie po wszystkich modach (FMIC, wydech, turbo) w trakcie robienia programu czyli pomiar przed samym softem i po sofcie :)
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 18:08   

no nawet jeśli to krytykę powinno sie odbierać w sposób pouczający na przyszłość i nie ma co fochów strzelać.
przeczytałem wszystkie wypowiedzi i szczerze mówiąc nikt z przedmówców nie bije piany na siłe tylko wyrażają swoje zdanie :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Cze 21, 2012 19:22   

Zderzak udało się założyć jeszcze wczoraj i odbyły się próby wyjechałem oczywiście na "Niemiecką Autostradę" ;D nie wiem czy moje odczucia po nie jeżdżeniu Mg kiem przez 3 tyg ale niewiele brakło do palpitacji serca

Przyśpiesza bardzo płynnie i równo do 180 dalej się nie udało sprawdzić za dużo świateł na tych autostradach mają ;D przy przeciągnięciu go na 5tyś przez jakieś 2km na czwórce temp wzrosła d 111' w silniku po wyhamowaniu na światłach spadła dość szybko do 107 i 30 sec później poniżej 100 już było trzeba przyznać że w normalnych warunkach takie katiusze są mało możliwe wszystko było ok do dzisiaj

Dodam że przez IC musiałem dość sporo wyrżnąć zderzaka (foty dodam jak wejdę na lapka)

Dzisiaj pojechałem znowu testować podjechałem po kozika po rozgrzewaliśmy na parkingu szukając ewentualnych luzów

Po wyjechaniu z kozikiem na drogę od razu usłyszeliśmy świst sprawdzenie nic nie dało nic nie było widać na oko w drodze powrotnej już gwizdało jak gajowy w lesie od 2tyś w garażu po zdjęciu zderzaka okazało się że moja przeróbka kolanka dała w łeb
Dzisiaj zamówię kolanko zredukowane 90' 51/63

Część dalsza nastąpi...


Uwaga z powodu dużego smogu w Krakowie uprasza się o pozostanie w domach ;D :wink:
Przepraszam jak komuś zasłoniłem drogę ;D







Zastanawia mnie czy nie przemalować go na czarny żeby mniej się rzucał w oczy na internecie opinie podzielone
ale kombinować będę jak będzie wszystko szczelne
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGZR160]wtryski z 2.0ti???
scorpion Tuning mechaniczny 21 Nie Lut 24, 2013 10:15
Kozik
Brak nowych postów [MGF] Wydech oraz ChipTuning
trollbee Tuning mechaniczny 29 Wto Maj 27, 2008 16:26
HaDeSsS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Jaki dolot oraz filtr stożkowy
Szlufcik Tuning mechaniczny 2 Pon Sie 13, 2012 17:44
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink