Remigiusz, a teraz tak łopatologicznie co daje albo co ma dawać taka zmiana? Wnioskuje, ze to nie względy ekonomiczne bo co prawda na filtrze od ciągnika zaoszczędziłeś z 10zł ale wlałeś więcej oleju wiec i tak wyszło drożej wiec czym się kierowałeś?
P.S Jaki olej teraz zalewasz? Bo z tego co pamiętam kiedyś kombinowałeś z różnymi lepkościami?
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Domyślam się że teraz też olej do traktora poszedł . I kolejnym plusem jest zmuszenie do spowolnienia przed spowalniaczami i uważna obserwacja kontrolek na krawężnikach .
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ogólnie to ta zmiana nic nie ma dać Myslalem tylko żeby więcej oleju było na VNT im więcej oleju tym większy potencjał na pochłanianie i oddawanie ciepła Tym się sugerowałem głownie ale już od kiedyś ten filtr chciałem wsadzić, z czasów 220
Przyznaje ze jednak trochę mnie to martwi ze tyle wystaje Nawet z ciekawości rozetnę go i porównam ile materiału filtrującego jest Mam jeszcze dostać ta Optime jako filtr tak ze będą 3 rożne filtry do porównania
Nie no śmigać śmigam na Mobilu 10W40 cały czas, bo miałem zmieniać na zimę lepkość ale nie było aż tyle funduszu w tedy na jakiś 5W i jakoś pierniczę zostaje przy 10W40. Dosyć kombinowania
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Mar 30, 2013 08:08
Remigiusz napisał/a:
Przyznaje ze jednak trochę mnie to martwi ze tyle wystaje Nawet z ciekawości rozetnę go i porównam ile materiału filtrującego jest
I tu pies pogrzebany,wiec lepiej załoz ten mniejszy aby nie nadrobic dodatkowej roboty.
(filtr i olej to jedno ,a obudowa pompy drugie )
jak bedziesz miał na stanie ten obecny filter wypatrosz go w celach naukowych
bo widze ze wiekszosc tu jest przekonana ze wieksze fitry różnia sie jedynie gabarytami a srodek filtrujacy ten sam co w mniejszych
Myslalem tylko żeby więcej oleju było na VNT im więcej oleju tym większy potencjał na pochłanianie i oddawanie ciepła
Zacznij od sprawdzenia temperatury oleju. Bez sensu jest wlewać więcej oleju bo dużo to nie zmieni. Odrobinę wolniej się nagrzeje ale też wolniej będzie stygł.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Dokładnie jak wyżej już napisane jesli już kombinować to porządnie i założyć chłodnice oleju np. z kanciaka, a nie pchać filtr dwa razy większy bo on nic nie zmieni. Z reszta tak jak greg-si pisze najpierw to wypada sprawdzić parametry i później kombinować. Ja tylko dodam, ze temp. oleju w aucie turbo zależy też od EGT które wg Remigiusza nie jest istotne w dieslu chociaż nie mam pojęcia dlaczego ma nie byc istotne. Otóż jest i to bardzo EGT nagrzewa turbo przez ktore przepływa olej dodatkowo turbospręzarki mają przez producenta określona maksymalną temperature spalin jakimi moga być napędzane no ale o tym angole pewnie nie piszą
kadzaf napisał/a:
bo widze ze wiekszosc tu jest przekonana ze wieksze fitry różnia sie jedynie gabarytami a srodek filtrujacy ten sam co w mniejszych
Hmmm to ty chyba widzisz inny temat niż ja bo nie widzę aby ktoś z przekonaniem stwierdził, że wkład będzie ten sam. Wielkość nie koniecznie musi iść w parze z jakością bo jak pisałem ja u siebie stosuje filtr Manna, który jest najmniejszy z tych dedykowanych do JTD, a wątpię aby był 3 razy gorszy od filtra do ciągnika.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum