Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4 16V 103KM] Montaż turbosprężarki pytanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4 16V 103KM] Montaż turbosprężarki pytanie
Autor Wiadomość
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Cze 12, 2013 14:59   

Ok tylko że mbc może tylko zwiększyć ciśnienie doładowania poprzez zdławienie ciśnienia na przewodzie sterującym.
Czy zatem każda turbina ma tak dobrana sprężynę na „gruszce” sterującej że DV otwiera się poniżej 0,5 , a dopiero komp steruje ciśnieniem? (przy fabrycznych instalacjach)
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 12, 2013 14:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 12, 2013 15:54   

jak nie dasz turbo wielkości wiadra z jakiejś 12litrowej Scanii powinno być w porządku ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
soviet100 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 499
Skąd: Czechowice-Dziedzice

Rover 800

Wysłany: Sro Cze 12, 2013 20:59   

Równie dobrze może blow off zamontować i ustawić przy ilu będzie puszczał .
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Cze 12, 2013 21:23   

Sterowanie doładowaniem przez bov jest bez sensu, turbina niepotrzebnie będzie kręcić na maksymalnych obrotach.
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Cze 28, 2013 15:38   

Które MBC wybrać i dlaczego?
Na allegro jest dostępnych kilka rodzajów:

mbc1
MBC2
mbc3
MBC4
MBC5

i pytanko czy przy wiekszych wtryskach i doładowaniu seryjny komp da rade pociągnąć czy będzie wariował i traktował nowy stan jako awarię?
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 29, 2013 07:39   

Ja mam Properfekta - polski produkt i jest oki ;) z tych co wyżej wymieniłeś to wziąłbym http://allegro.pl/mbc-pre...3332314447.html ;) k64 zna się na rzeczy :)

Na bank komp tego nie ogarnie, bo silnik jak tylko turbo zacznie pompować będzie pracował w nadciśnieniu, a oem komp z N/A pracuje w podciśnieniu. Kup ecu mastera det2 albo det3 i to rozwiąże problem, wysterujesz wszystko elegancko ;)

Masz jakieś foty spod maski? przerobiłeś już coś?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 29, 2013 12:08   

Rino, Zrob nowy temat i wrzucaj wiecej informacji, kazdy jest ciekawy projektu :)
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 30, 2013 13:14   

ArO napisał/a:
Rino, Zrob nowy temat i wrzucaj wiecej informacji, kazdy jest ciekawy projektu :)


Ale jak dokładnie zareaguje komp? czy to jest reguła? widziałem w necie przykłady gdzie goście zakładali turo i latało to na seryjnym kompie...

Na razie jeszcze nie ma co zakładać osobnego tematu, jak sprawa nabierze tempa to założę.

Założenie jest takie że projekt jest bardzo nisko budżetowy ale jednocześnie bez fuszery. Tak żeby udowodnić że się da. Nie ukrywam że dodatkowe ponad 600zł na ecu mastera trochę psuje to założenie. Wiadomo że jak nie będzie wyjścia to trudno.

Odpowiedź raczej znam ale spróbuje :) komp z 1.8 turbo z r75 - jest jakakolwiek opcja adaptacji?:)

pozdrawiam
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 30, 2013 13:21   

Rino napisał/a:
Ale jak dokładnie zareaguje komp? czy to jest reguła? widziałem w necie przykłady gdzie goście zakładali turo i latało to na seryjnym kompie...

komp z rovera raczej średnio to ogarnie.

Rino napisał/a:
600zł na ecu mastera trochę psuje to założenie.

ale czemu 600? spokojnie idzie kupić nawet okazyjnie za 100zł det2, który CI zupełnie wystarczy ;) miałem okazje za 200zł prawie nowego det2 z wszystkim akcesoriami kupić, ale się spóźniłem.

Rino napisał/a:
komp z 1.8 turbo z r75 - jest jakakolwiek opcja adaptacji?:)

jakbyś się uparł i rozwiązał sprawe immo, łaj not ;)

Odnośnie całości, dać się da, bo na forum FSO itp można spotkać masę uturbionych kserii ;) ostatnio ktoś składał 1,8 z dołem od 1,8Turbo i głowicą VVC ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 30, 2013 13:33   

Kompa z 75 bym na 1,8T nie bral bo jest ustawiony na dwumase i ma trochę gorsze osiągi jak do zwykłego sprzęgła. To jest w sumie jedyna różnica softa tych komputerów :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 30, 2013 13:55   

Remigiusz napisał/a:
Kompa z 75 bym na 1,8T nie bral bo jest ustawiony na dwumase i ma trochę gorsze osiągi jak do zwykłego sprzęgła. To jest w sumie jedyna różnica softa tych komputerów

co ma komputer do sprzęgła?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 30, 2013 14:42   

To ze inna mapka jest rozłożenie momentu, w 75 masz dwu mase :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 30, 2013 14:53   

Taaak ;) jak 1,8t generuje dużo mniej momentu niż CDT/CDTi, nie szerzmy jakiś dziwnych teorii...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Nie Cze 30, 2013 17:05   

Remigiusz napisał/a:
To ze inna mapka jest rozłożenie momentu, w 75 masz dwu mase :wink:


Dokładnie. Trzeba zrobić remap aby dostosować kompa do koła zamachowego. Ale można to zrobić lub kupić gotowe. AMW Motosport (Adrian) ma gotowe kompy z remap'em na 1.8 T. Koszt ok 100GBP.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Nie Cze 30, 2013 23:11   

Rino, Robiłes juz kolektor wydechowy? Od czego bierzesz turbalke?
_________________
R200 98'' 1.4 Si
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 01, 2013 10:55   

Przy tak kosmicznie dużym momencie obrotowym (210Nm?) i jeszcze bardziej kosmicznej mocy (150/160KM) na pewno dwumasa odleci w przestworza :D ludzie bez jaj, jakby tu była mowa o mocach rzędu 300/400KM i niucie w okolicach 400-500Nm to jasne, może być problem...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
refleks 



Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 5



Wysłany: Pon Lip 01, 2013 15:18   

Rino napisał/a:
Które MBC wybrać i dlaczego?


Bierz properfect. Tylko nie na allegro. Wejdz na ich strone i tam masz taniej + wysylka gratis. Najlepiej napisz do goscia maila.

pozdrawiam
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 01, 2013 18:09   

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=413045
 
 
 
Rino 



Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lip 01, 2013 21:55   

ArO napisał/a:
Rino, Robiłes juz kolektor wydechowy? Od czego bierzesz turbalke?


turbawka to garret t25 z nissana sx300 z wbudowanym VG.

kolektor będę strugał sam na 99% będzie na bazie seryjnego kolektora, zastanawiam się nawet czy seryna średnica rur wystarczy..

down pipe jest z rovera 75 1.8 t, resztę będę dorabiał sam.

wtryski mam już 315cc/min (przy B.S.F.C na poziomie 0.55 i Max Duty Cycle na poziomie 80% wystarczą na 175KM)

BOV i IC pochodzi również z sx300 ale docelowo IC będzie raczej z Mastera 1.9.

brakuje mi MBC, wskaźnika boostu i gratów do orurowania.

No i teraz mnie zmartwiliście że seryjny komp tego nie uciągnie więc muszę jeszcze kupić ECUMASTERA... nowy kosztuje na allegro 620zł, używek brak, więc jakby ktoś słyszał...
_________________
"Nie sztuka jest zabić muche na przedniej szybie, sztuką jest zabić ją na bocznej..."
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 01, 2013 22:26   

Rino napisał/a:
No i teraz mnie zmartwiliście że seryjny komp tego nie uciągnie więc muszę jeszcze kupić ECUMASTERA... nowy kosztuje na allegro 620zł, używek brak, więc jakby ktoś słyszał...

przeglądaj racingforum.pl i różne fora JDM, można tam go dorwać czasem, np na forum turbokillers mają sporo gratów w dobrej cenie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620 SDi] zmiana TURBOsprężarki
Martini Tuning mechaniczny 1 Sob Maj 05, 2007 19:24
Brt
Brak nowych postów 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
konr92 Tuning mechaniczny 68 Pią Lip 01, 2011 17:20
radomraptile
Brak nowych postów [r400 1.4 103km] remapowanie mozliwe?
rafalskorupski Tuning mechaniczny 4 Pon Wrz 08, 2008 09:34
piter34
Brak nowych postów [R214si 1.4 103KM '97] lekkie podrasowanie?!?
dubza Tuning mechaniczny 28 Pon Mar 24, 2008 19:12
dobryziom
Brak nowych postów [R214si 1.4 103KM '97] vs. [MAZDA MX-3 1.6 90KM '94]
dubza Tuning mechaniczny 65 Sro Lip 09, 2008 22:11
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink