Forum Klubu ROVERki.pl :: swap z 1.4 16V na 1.8 VVC? Pytania [R200 '99]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
swap z 1.4 16V na 1.8 VVC? Pytania [R200 '99]
Autor Wiadomość
Biernik20 




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 163
Skąd: Sandomierz/Kraków



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 02:32   

no tak ja cię już rozumiem tylko że na ten TESTBOOK T4 czekam bo narazie stoi na nim jakieś BMW z podobnymi objawami jak moje czyli rzuciło palenie

[ Dodano: Pią Kwi 03, 2009 03:39 ]
michone napisał/a:
penio to powiedz mi co sie jeszcze polaczy z kompem rovera??nawet jak sie polaczysz to i tak nic nie zmienisz. Ponoc nowy bosh cos tam robi ale ale tylko do r po 2000 roku :)

Silka potrafi jedynie programowac immo



dlaczego mówisz ze jak sie połączysz z komputerem to i tak nic nie zmienisz wyciągniesz z niego chyba najcenniejsze informacje wtedy dowiesz sie co go mniej więcej chyba boli w swoim 1.4 miałem kiedyś dwa błędy jeden to przepustnicy (chyba) a drugi jakiś jeszcze nie wiem ale też dobrze posrany prowadziły one do tego ze auto nie jechało mimo słabej elastyczności tej jednostki to był jeszcze mniej elastyczny i słaby a spalanie żeby was nie okłamać sięgało rzędu 14-15 litrów jak go jeszcze bardzo nie cisnąłem a jak już szedłem po czerwonym to widziałem jak wskazówka paliwa chyli sie ku upadkowi :/ po skasowaniu tych dwóch błędów wszystko wróciło do normy a autko odzyskało poprzedni wigor
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 02:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
penio 



Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 42
Skąd: podkarpackie



Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 17:40   

myslisz ze serwisówka sama uzdrawia samochody?... jesli masz wglad na poprawne bledy i parametry to wiele mozna zrobic . wiele testerow uniwersalnych obsluguje te sterowniki, nie rozumiem czemu jestescie tak uparci na T4 jesli kumaty diagnosta/elektronik poprze swoja wiedze dobrym testerem to zrobi praktycznie wszystko .

pozdrawiam
 
 
Szajba 



Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 19
Skąd: Kraft



Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 18:56   

Wiec robil ktos tu swapa z 1.4 na 1.6 czy nie?
 
 
Biernik20 




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 163
Skąd: Sandomierz/Kraków



Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 22:31   

z 1.4 na 1.6 to trochę dla mnie nie zrozumiałe bo te silniki to praktycznie niczym sie nie róznią. Już lepiej jak robić spawa to na coś silnego ekonomicznego i większego np 1.8 z 75 czy VVC. przynajmniej to ci sie po jakimś czasie zwróci
 
 
 
hubosza87 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 146
Skąd: Dobre



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 00:37   

ja zrobiłem swap z 1.6 na 1.8 i jestem zadowolony, wymienione: silnik, skrzynia na PG1, wiązka od klimy bo niepasowała, półosie, komp został stary. jest naprawdę duża różnica pomiędzy 1.6 a 1.8 może dlatego że 1.6 było na gazie a teraz już nie ma tego badziewia

[ Dodano: Nie Kwi 05, 2009 01:39 ]
a i jeszcze kolektor wymieniony

[ Dodano: Nie Kwi 05, 2009 01:44 ]
Brt napisał/a:
niuton napisał/a:
120 koni to silnik z 1.8 z 200tki jak mniemam?

W R200 nie było silnika 1.8 bez VVC. W Twoim przypadku lepiej poszukać silnika 1.8 z R45/75 gdyz mają taki sam układ zapłonowy jak u Ciebie i będzie plug&play. Tu znajdziesz dane tego silnika
http://www.roverki.pl/article.php?sid=88
Co d Vi to tam dochodzi jeszcze sterowanie układem VVC i pewnie by było trochę grzebania w elektronice :hm:


chyba jednak były 200 z 1.8 bez vvc
http://www.roverki.pl/art...ne%20techniczne
1.8 si 120 KM 166Nm
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 00:58   Re: swap z 1.4 16V na 1.8 VVC? Pytania [R200 '99]

freestyler napisał/a:

osiagi miał ok 12-12.5s do 100 i jakies wysokie 18s na 400m
z 1.8 8.9s do 100 i 16,8 na 400m


Skoro do setki nadrabia 3,1-3,6 s. to co się dzieje dalej, że na dalszym dystansie traci, aby na "ćwiartce zyskiwać zaledwie 1,2s.??

Trochę to śmierdzi...

[ Dodano: Nie Kwi 05, 2009 02:02 ]
Brt napisał/a:
niuton napisał/a:
120 koni to silnik z 1.8 z 200tki jak mniemam?

W R200 nie było silnika 1.8 bez VVC. W Twoim przypadku lepiej poszukać silnika 1.8 z R45/75 gdyz mają taki sam układ zapłonowy jak u Ciebie i będzie plug&play. Tu znajdziesz dane tego silnika
http://www.roverki.pl/article.php?sid=88
Co d Vi to tam dochodzi jeszcze sterowanie układem VVC i pewnie by było trochę grzebania w elektronice :hm:


BRT, 1.6 to wszytko, co może przenieść R65. Przy 1.8 dochodzi skrzynia, półosie, etc.
 
 
Szajba 



Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 19
Skąd: Kraft



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 06:08   

Biernik20, tylko pytanie czy mocowania silnika sa takie same? bo ja mam rovera 414 w starej budzie i czy siadzie ten "1.8 z 75 czy VVC". Jesli tak to co trzeba jeszcze zmienic? Pytam bo juz 2 tydzien mi auto stoi a chce co mocniejszego ale jak mus to mus i zostaje przy tym 1.4 tylko musze nowy kupic :/ lub nowa glowice...
 
 
niuton 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Maj 2008
Posty: 366
Skąd: Nowa Huta



Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 21:52   

hubosza87 napisał/a:
ja zrobiłem swap z 1.6 na 1.8 i jestem zadowolony, wymienione: silnik, skrzynia na PG1, wiązka od klimy bo niepasowała, półosie, komp został stary. jest naprawdę duża różnica pomiędzy 1.6 a 1.8 może dlatego że 1.6 było na gazie a teraz już nie ma tego badziewia

[ Dodano: Nie Kwi 05, 2009 01:39 ]
a i jeszcze kolektor wymieniony


Hmm i jak to hula, na starym kompie, nie ma problemu co z alarmem, immo? O kolektorze i półosiach nawet nei pomyslałem...
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 10:31   

Szajba, do starej budy raczej tego nie wrzucisz...
niuton, hula ladnie.... immo dziala, alarm takze
 
 
 
Biernik20 




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 163
Skąd: Sandomierz/Kraków



Wysłany: Pon Kwi 06, 2009 21:24   

jeśli chodzi o mocowanie 1.8 vvc to niepasuje tylko mocowanie to co jest przy rozrządzie koło kielicha, jeśli chodzi natomiast o zwykłe 1.8 to pasuje bez problemu mocowanie. Jeśli jednak zdecydujesz sie na 1.8 VVC to uważaj mój odpalał w starej budzie a teraz nie chce mimo przełozenia wszystkiego co potrzebne u mnie najprawdopodobniej sypną sie komputer , nie wiem tego do końca ponieważ mój elektryk wcisną mnie pomiędzy inne auta i jak ma czas to coś zerknie i pogmera przy moim a tak to stoi
 
 
 
Danen 




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Niepołomice/Kraków

MG ZR

Wysłany: Sob Lis 06, 2010 22:01   

Witam posiadam MG ZR 1.4 16v z 2002 roku z padnietym silnikiem oraz MG ZR 160 tez z 2002 roku tyle ze po wypadku i planuje swapa z 1.4 na 1.8 i chciał bym sam to zrobic i chciał bym wiedziec z czym moge miec najwieksze problemy?? Proszę o pomoc. Z góry dziekuje.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1751
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Lis 06, 2010 23:21   

przekladasz silnik ze skrzynia polosiami wiazka i kompem

silnik oczywiscie z lapami wszystkimi :D
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Danen 




Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 11
Skąd: Niepołomice/Kraków

MG ZR

Wysłany: Nie Lis 07, 2010 18:21   

hehe to wiem ale chodzi mi o to czy mocowanie łap jest takie samo czy bede musiał troche pokombinowac :?: tak samo chodzi mi o mocowanie skrzyni czy bardzo sie różni :smile: :?: oczywiscie tarcze i zaciski oraz przewody hamulcowe tez bede musial przeniesc bo w 1.8 VVC sa chyba w oplocie jesli sie nie myle :?: :?: a no i tylnia belke bede napewno przekladał bo w 1.4 mam bebny a w 160 sa tarcze :mrgreen:
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 06, 2011 00:01   

Szukam szukam i nigdzie nie mogę konkretnych odpowiedzi uzyskać ;/
Mam rovera 200 1,4 16V klima, bez abs z 99r
Kupiłem Rovera 218 K VI bez klimy, z ABem z 98r (UK).
i mam parę pytań:
czy linka sprzęgła i gazu jest taka sama w jednym i w drugim?
czy chłodnice wody są takie same?
czy pompę klimy da radę przełożyć do 1,8 VVC z 1,4 16V? z tego co zauważyłem to tam gdzie nie ma klimy to alternator jest na miejscu pompy klimy.
czy wspomaganie kierownicy jest takie samo?
czy jest jakaś recepta co wycinać a co nie z wiązki elektrycznej?
czy unieszkodliwienie immo w czymś pomoże co konkretnie immo odłącza?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lut 06, 2011 10:24   

Kozik napisał/a:
Szukam szukam i nigdzie nie mogę konkretnych odpowiedzi uzyskać ;/
Mam rovera 200 1,4 16V klima, bez abs z 99r
Kupiłem Rovera 218 K VI bez klimy, z ABem z 98r (UK).
i mam parę pytań:
czy linka sprzęgła i gazu jest taka sama w jednym i w drugim?


Gazu tak, sprzęgła nie... jest inna skrzynia biegów. Do tego inne poduszki pod silnikiem, które wymagają chyba ingerencji blacharza.

Kozik napisał/a:
czy chłodnice wody są takie same?


Powinny być takie same. Jeśli w Vi masz mniejszą, to załóż większą od wersji z klimą. Przewody powinny pasować.

Kozik napisał/a:
czy pompę klimy da radę przełożyć do 1,8 VVC z 1,4 16V? z tego co zauważyłem to tam gdzie nie ma klimy to alternator jest na miejscu pompy klimy.
czy wspomaganie kierownicy jest takie samo?


Pompa klimy i wspomagania powinna być taka sama. Różnica będzie jedynie w przewodach.

Kozik napisał/a:
czy jest jakaś recepta co wycinać a co nie z wiązki elektrycznej?


w tym nie pomogę

Kozik napisał/a:
czy unieszkodliwienie immo w czymś pomoże co konkretnie immo odłącza?


Nie ma potrzeby unieszkodliwiać immo.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lut 21, 2011 09:18   

Tomi a czy przy wymianie kompa z VI nie będę musiał zmieniać centralki alarmu, pilota lub czegoś takiego?

Tomi napisał/a:
Gazu tak, sprzęgła nie... jest inna skrzynia biegów. Do tego inne poduszki pod silnikiem, które wymagają chyba ingerencji blacharza.


a czy z angola linka sprzęgła mi podejdzie? jest bliżej więc chyba powinno.

Blacharz uruchomiony i da radę :)

najbardziej przejmuję się elektryką w sumie

[ Dodano: Pon Lut 21, 2011 09:18 ]
Jeszcze jedno pytanie przed środowym swapem czy poduszka co jest pod silnikiem od spodu tez ma inne mocowanie? bo tego nie wycinałem i nie wiem czy trzeba czy nie
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Biernik20 




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 163
Skąd: Sandomierz/Kraków



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 08:50   

jeśli chodzi przekładki z 1.4 na 1.8 VI to praktycznie nic nie pasuje mocowania nie bardzo, poduszkę tylną silnika trzeba dospawać, mocowanie przy rozrządzie też jest inne bez tego silnik strasznie lata w komorze (wiem bo mam to trochę zrąbane), linka gazu jest ta sama, linka sprzęgła może zostać stara z angola, ale jest trochę za długa wiec lepiej od razu szukać dobrej europejskiej, albo się zabawiać ze starą jak już pisałem, alternatory są takie same pompy klimatyzacji już niestety nie, lepiej mieć pompę klimatyzacji dedykowaną do silnika. wspomaganie chyba to samo najlepiej to przełożyć z całym osprzętem. instalacja elektryczna? wszystko trzeba przełożyć całą wiązkę główną i komputer. a no i jest jeszcze taka sprawa, że drążek zmiany biegów z cięgłami też trzeba przełożyć, jest tego trochę ale frajda z jazdy nie do opisania. ja ten silnik mam od 2 lat i jestem z niego bardzo zadowolony to co on potrafi jest po prostu nie do opisania, i spala mi tak średnio 8 litrów benzyny a wcale go nie żałuje. trochę z nim przeszedłem ale na prawdę było warto
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Lip 22, 2011 08:57   

Biernik20 napisał/a:
alternatory są takie same pompy klimatyzacji już niestety nie, lepiej mieć pompę klimatyzacji dedykowaną do silnika. wspomaganie chyba to samo najlepiej to przełożyć z całym osprzętem.


Pompa klimatyzacji u mnie pracuje z 1,4 i nie ma żadnego problemu

Wszystko już mam zrobione, całe mocowania są przerobione auto jeździ i daje radę. A tutaj jest opis całego swapa:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=67622
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Biernik20 




Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 163
Skąd: Sandomierz/Kraków



Wysłany: Pią Lip 22, 2011 14:30   

no i gitarka jak muszę tylko dorwać z rozbitka to mocowanie po stronie rozrządu. dziwne ze twierdzisz że auto bardzo nie jedzie, mój to wilk w owczej skórze naprawdę jest się czym pobawić, tym bardziej ze autko waży tonę.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Lip 23, 2011 00:07   

Biernik20 napisał/a:
dziwne ze twierdzisz że auto bardzo nie jedzie, mój to wilk w owczej skórze naprawdę jest się czym pobawić


hmm może to mój mózg już jest tak poobijany przez przeciążenia, że nie czuję zbytnio tego.

Kolega przewiózł mnie kiedyś praktycznie 300konnym autem i nie zrobiło to na mnie wrażenia ;)

Auto jedzie zdecydowanie lepiej ale żeby jakiś niewiadomo jaki szał był to nie. Wydaje mi się że jakbym miał tyle koni, że przy 4 biegu przy dodaniu gazu by mi zrywał przyczepność to by mi wystarczyło ;) i jechałby bardzo ładnie :D
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF 1.8 120KM 1999r] SWAP na VVC 160KM i inne pytania
Mad Tuning mechaniczny 78 Pon Lip 18, 2011 13:43
Gość
Brak nowych postów [R200] Swap do 1.8 16v
Gość Tuning mechaniczny 40 Czw Cze 12, 2008 10:20
michone
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r200]swap na 1.8
rudealis Tuning mechaniczny 3 Wto Lut 19, 2013 19:33
Adrian
Brak nowych postów [R200/ZR] Swap na K20A2
Khonju Tuning mechaniczny 19 Pią Kwi 11, 2014 17:45
greg-si
Brak nowych postów [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
PHJOWI Tuning mechaniczny 9 Nie Paź 19, 2008 11:59
Konix



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink