Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Paź 2007 Posty: 527 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Paź 18, 2008 22:38
michone napisał/a:
maciekwawa napisał/a:
michone napisał/a:
1.6 na 1.8 bez problemu ale 1.4 ma srednice tloka 75mm a 1,6/1,8 ma 80. Zawsze mozesz rozwiercic
Ale mam inne pytanie. W 1.4 i 1.6 jest taki sam skok tłoka czyli ten sam wał korbowy (domniewam). a 1,6/1,8 maja taką samą średnicę tłoka ale różnią się wałem korbowym .
Co gdyby wał od 1,8 zastosowac w 1,4?? czy to realne??
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Nie Paź 19, 2008 09:09
Co do wałów to wydaje mi się jednak że są takie same, a różnice skoku tłoka wynikają z długości korb co bezpośrednio wpływa na pojemność cylindrów. Rozwiercać ich nie trzeba bo wystarczy wymienić te tuleje co Kolin pisał. Rozebrałem już calutki silnik więc wiem jak to wszystko wygląda.
Co do głowicy to zdaję sobie sprawę z różnicy wałków, ale czy nie ma jeszcze na przykład większych kanałów czy zaworów
Poza tym ktoś wie jak ostre są wałki rozrządu w tych poszczególnych silnikach.
Moim poprzednim samochodem był opel tylko że 8v, i tam w małych blokach stosowało się np. wałki z 1.3 który przy okazji był stosowany w sportowej odmianie silnika 1.6 na pełnym wtrysku, bo chodziło o ostrość wałków i dawało to niezłe efekty małym kosztem.
Bo jeśli stwierdzę że zbuduję taki silnik, to czemu przy okazji go troszkę nie przerobić. Pozdrawiam
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Wto Paź 21, 2008 18:59
kolin, mam na wierzchu cały silnik i kusi mnie żeby coś z nim zrobić
Chciałem zacząć od zwiększenia pojemności. Stosując tuleje cylindrów i tłoki 80,0 można spokojnie zwiększyć pojemność do 1.6, zmieniając jeszcze wał otrzymam 1800 cm3 poj.
Tym oto sposobem mam zdrowy dół. Co do góry czyli głowicy są takie same za wyjątkiem wałków nie mówiąc o głowicy VVC. Myślałem żeby zrobić jej delikatne szlifowanko i polerowanko być może jeszcze troszkę większe zawory szlifowane na dwa kąty.
Pozostaje kwestia wałków rozrządu, tzn. ich skoków i kątów. Wiadoma rzecz że czym ostrzejszy wałek tym bardziej wpływa na osiągi silnika. Nie wiem tylko jak ze wzniosem krzywek, zauważyłem w 1.4 że na tłokach są wgłębienia, prawdopodobnie po to by zawory o nie nie uderzały. To się wiąże też z planowaniem głowicy, chciałem ją trochę splanować ale nie wiem ile, zwiększając stopień sprężania z 10,5 na więcej na pewno musiał bym używać benzyny co najmniej 98 oktanowej.
Tyle wiem studiujac to forum a...
kolin napisał/a:
Co chcesz uzyskać ze swojego 1.4 ?
więcej mocy tyle że w jakiś rozsądnych kosztach
No i nie wiem czy to dobra droga jest
no nie wiem czy to bedzie do konca takie zdrowe,
bo panewki sa dobierane w/g oznaczen na wale i na bloku silnika
cala procedura jest opisana w książce od poldorovera
Heju napisał/a:
To się wiąże też z planowaniem głowicy, chciałem ją trochę splanować ale nie wiem ile,
producent silnika podaje maksymalna wartosc 0,2 mm jesli ta wartosc zostanie przekroczona karze glowice wymienic,
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Ja mam roverka25 1.4,2002r 70tyskm Pusciły mu juz zawory i poniewaz silnik ma 84KM zastanawiam sie czy zamiast wymieniac hydroshtosy nie zmienic głowicy na ?
I tu pytanie od od 1.4 czy 1.6 i jak rozróżnić tą 80KM od tej 103KM
Przepustnice tez wymienie oczywiscie.
To już mój 2 rover(taki sam), w poprzednim puste wydechy i przepustnica troche dały ale to nie to
[ Dodano: Czw Paź 30, 2008 21:20 ]
Albo jeszcze inaczej mam 2 rovery (R25 1.4 16v(86KM) i R620i 99r ENG ) da sie przełozyc 2.0 silnik do r25 ? I co trzeba wtedy zmienic .
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Pią Lut 20, 2009 10:45
Odświeżę trochę temat, mianowicie zdecydowałem swapować silnik. Obecnie posiadam 1.4 16v jest to samochód z 97r także mam kopułkę. Auto chcę przygotować bardziej na zakręty, także zastanawiam się nad wyborem silnika, między 1.6 a 1.8. Wszyscy mówią mi że lepiej od razu na większy, tyle że nie zamierzam, przynajmniej na razie, zmieniać skrzyni biegów. Czytałem wątek i 1.8 powinien pasować, stąd moje pytanie czy na pewno ?
Co do samego swapowania, jeśli miałby to być silnik o poj. 1.8 to myślałem nad tym z ferdka też z wałkiem na kopułkę, coby nie kombinować za bardzo. Z tego co czytałem powinienem przełożyć koło zamachowe z 1.4, pewnie też przepustnice. Wtryski mam kremowe, czyli powinny wystarczyć. Reszta jak rozumiem plug'n'play, tak
1.6 jest niewiele słabszy, jednak różnica wartości momentu obrotowego jest znaczna. Co myślicie w tym temacie
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 98 Skąd: Poznań/Wybrzeże
Wysłany: Pią Lut 20, 2009 21:29
bula21, 2.0 w dodatku chyba turbo
Marrkus, Nie mam EPC ale to chyba dobrze.
Nie wiem czy mi ktoś pomoże także pewnie pozostanie mi robić dużo zdjęć i opisówek dla potomności.
z silnikami 1.8 jest montowana inna mocniejsza skrzynia (PG1) niż w 1.4 (R65) o ile się nie mylę .... Kozik chyba zmieniał 1.4 na 1.8 ... tyle, że wkładał VVC a nie zwykłego .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum