Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 130 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Sie 21, 2010 02:18
ja sam zamontowałem do swojego R 25 stozek firmy simota do 200km razem z rurka dolotu.
pierwsze pare godzin jazdy juz za mna, i musze przyznac ze jestem baardzo mile zaskoczony.
Dzwiek sie poprawil i to sporo, a o to mi przede wszystkim chodziło.
Moj roverek
Rover 25, 2001rok, 1.4, 84 KM w serii.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Sie 21, 2010 07:27
VanOrtega napisał/a:
ja sam zamontowałem do swojego R 25 stozek firmy simota do 200km razem z rurka dolotu.
pierwsze pare godzin jazdy juz za mna, i musze przyznac ze jestem baardzo mile zaskoczony.
Dzwiek sie poprawil i to sporo, a o to mi przede wszystkim chodziło.
Moj roverek
Rover 25, 2001rok, 1.4, 84 KM w serii.
Nie bardzo rozumiem tych modyfikacji. Zamiast stożka zmieniłbyś przepustnicę. A taka kolejność powoduje, że auto jest głośniejsze, szybciej się zużyje się silnik... a parametry ma takie same... Więc po co to robić?
Panowie i Panie, czy są na rynku jakieś "suche" wkłady filtrów powietrza lub stożki? Nie mówię o papierowych. Chociaż chyba zmienie na papierowy, bo przepływka się brudzi w iDT. Do SDi jest to super sprawa mokry wkład, natomiast do iDT powiem szczerze, że niebardzo.
zacząłeś tam temat właśnie o stożkach i dolocie, więc jak bym mógł Cię prosić pochwal się jak to wygląda u ciebie pod maską jestem bardzo ciekawy jak sobie poradziłeś z montażem, to znaczy czy zastosowałeś jakieś dodatkowe elementy czy tylko zamontowałeś do org. elementów sam stożek
dobryziom, ten Fujita wygląda jak moja mokra wkładka
Który z nich najlepszy jest?
Poza tym jak wstawiać stożek to chyba razem z obudową i dolotem...
Niby w iDT jest IC, ale i tak lepiej zapewnić zimniejsze powietrze.
Takie suche nie przepuszczą oczywiście syfów?
A ciekawe czy są wkładki do Roverów suche... kiedyś na angolskim forum widziałem koleś miał wkładkę ITG.
dobryziom, ten Fujita wygląda jak moja mokra wkładka
Który z nich najlepszy jest?
Poza tym jak wstawiać stożek to chyba razem z obudową i dolotem...
Niby w iDT jest IC, ale i tak lepiej zapewnić zimniejsze powietrze.
Takie suche nie przepuszczą oczywiście syfów?
A ciekawe czy są wkładki do Roverów suche... kiedyś na angolskim forum widziałem koleś miał wkładkę ITG.
może i wygląda ale jest suchy zapewniam Cię bo sam mam taki u siebie Ja akurat nie mam specjalnego dolotu bo stożek jest odsunięty od silnika w miejscu wyjętego akumulatora. Jednak zdecydowanie trzeba go odizolować od źródła ciepła bo te filtry maja ogromną przepustowość.
No Panowie pamiętajcie o jednej rzeczy, lecz bardzo ważnej: im niżej wsadzimy dolot tym bardziej musimy bać się wody, źle się stanie jak się woda dostanie do kolektora...
Ostatnio kumpel wymienił silnik w Hondzie Civic bo mu korbowód się urwał i wyrwał dziurę w bloku (wtedy się dowiedziałem że Civic'i tez mają aluminiowe bloki ) bo wsadził stożek za nisko i wjeżdżając w kałużę zassał wody.
Warto tez pamiętać ze dolot nie może być zbyt długi a każde załamanie działa raczej na niekorzyść... więc lepiej zadbać żeby filtr był jak najbliżej a ewentualnie kombinować z nadmuchem powietrza.
To może w dieslu po prostu dać stożek normalnie w puszce i już bez dolotów?
Dużo da filtr stożkowy? Opłaca się inwestować? Bo dźwięk przy "kle kle kle" ma raczej małe znaczenie
dobryziom, 20% mocy więcej uzyskałeś dzięki dolotowi?!
Masz fotkę jak to u Ciebie wygląda?
U mnie nawet chyba by się to przydało nieźle, bo dużo paliwa dostaje, a diesel powinien na ubogiej mieszance pracować.
Z tego co wiem u dobregozioma przy oryginalnym dolocie turbo zasysało węże i to pewnie dławiło moc o te 20%...
prawa oryginalny dolot przy zwiększeniu doładowania zaciskał się co zmniejszało przepływ powietrza... do tego jeszcze był on zawinięty w "s" a dolot powietrza do puszki był umieszczony za lampą? wiec tak jak by go nie było. Więc stąd aż tak duży wzrost.
Krzysi3k napisał/a:
Naczytałem się, że stożek potrafi zmniejszyć moment obrotowy, ale za to zwiększyć moc... prawda to?
zgadza się samochód na niskich obrotach na wyższym biegu będzie trochę zamulony jednak przy zwiększających obrotach będzie większy przyrost niż normalnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum